Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... zdjęcia rozebranego i wyczyszczonego Inhibitor Switcha On nie wygląda na wyczyszczony, zeżarty od jakiegoś WD40 czy innego syfu.
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Nie masz sterowania na przekaznik bo immo blokuje - programowanie sterownika pomoze :) Dodano po 1 W srodku hc11f1 , wiecej powiediec nie moge , pisz na pw jak cos.
Siedzi jakiś alarm i blokuje zasilanie pompy, niestety Ty musisz odszukać blokadę na pompie i połączyć rozcięte przewody, zasilanie pompy na czerwono/niebieskim w lewym progu
Witam mam pytanie, posiadam Astrę F silnik c16se, chciałem sie dowiedziec w ktorym miejscu znajduje sie czujnik położenia walu? Ile może kosztowac nowy czujnik i czy ten silnik posiada czujnik położenia walka rozrządu?
Jak nie ma jak jest. Oryginalny sklep OPLA i nie ma zamienników. To faktycznie dziwne. Bardziej dziwne by było, gdyby w ORYGINALNYM SKLEPIE OPLA mieli zamienniki. Żenada.
Witam. Robiłem SWAP z x14nz na c16se. Kompletna wiązka, pompa 3bar. Silnik na nowo uszczelniony. Pracuje wszystko dobrze, ale ECU pobiera prąd w wysokości 0,5A, w pozycji stacyjki "0" oraz przy kluczyku nieobecnym w stacyjce. Jest to na pewno ECU. Sprawdzane miernikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Odkrecałem go - ciepła jest okolica przy jedynym...
wielkie dzieki
Chciałbym się dowiedzieć czy z silnika opla c16se 100km można jeszcze jakieś konie wydobyć ?
Oczywiście że można, rozmiar dowiesz się w sklepie, przecież dysponują katalogami. Możesz też spróbować dokupić używaną pompę klimy i powrócić do starego porządku.
problem rozwiązany winny był sterownik zapłonu ECU lub ECM jak kto woli :)
Ja też mam takiego hopla i natomiast drugi bieg mi ciężko wchodzi musze dość mocno szarpnąć drążkiem. Inne biegi wchodzą jak trzeba. Mysle że to już koniec
Pomózcie....
Nie doczytałem czy podmieniłeś przewody zapłonowe.
Ze sterownika silnika, zielony przewód, pin C2.
Zalecam podłączenie pod stację OBD, wyjdą usterki.
U POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA!! Dobre sobie.. o ile pamiętam dalej leży ta góra u mnie na półce.. więc coś tu ściemniasz...
Oj, raczej nie tu problem.
Znaczy jak nie "doprężają"? Przecież pytanie jest o blok?
http://obrazki.elektroda.pl/4970137700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1139533800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1305877200_1... Dodam jeszcze, że przeustnica jest z 1.4 o mniejszej średnicy bo od c16se ciężko dostać ;( Na dodatek włącznik wstecznego się zepsuł i wydarłem mocowanie napinacza linki...
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
a tak wygląda moja astra C16SE http://obrazki.elektroda.pl/6147585000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5239010200_1...
witam posiadam opla astra typ silnika c16nz chciałem spytać czy mogę zalozyc do niego silnik c16se
jedynie co to szukam niedrogo Astry F 1.8 8v w automacie, mechanicznie w dobrym stanie, buda może być zgnita/rozbita itp to bym sobie przełożył cały zespół napędowy z wiązką i wszystkim i bym miał samochód idealny tylko musiałbyś znaleźć raczej C16SE - czyli 8V ale na wtrysku wielopunktowym. Ma 100 KM, więc tyle samo co X16XE, ale za to nie wymaga...
Silnik to X16SZR Astra 1 a docelowo ma być C16SE
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Witam, z góry przepasam, faktycznie pierwszym poście jest niejasno. złączyły mi się dwie myśli na raz. Ale widzę że większość doszło do tego że chodzi o Rurę kolektorową. Z wyglądu to każda podwójna w katalogu jest podobna. Ma inny numer? Ma. No to o co pytasz? Nie, nie będzie pasowała. No właśnie zastanawiałem się ponieważ na podstawie tego silnika...
Mylisz sprawę z silnikiem C16SE który występował w Astrze F. Sam kolektor dolotowy z C16SE czy Z16SE nie wystarczy. Temat przeróbki X16SZR na wielopunktowy wtrysk był wałkowany od lat i zawsze kończyło się na montażu całej góry z C16SE bądź głowicy z lanosa 8V i kolektor z C16SE. Do tego oczywiście sterownik z C16SE. Ja gdybym się pokusił na przeróbkę...
Po prostu znajdź czarny przewód przy zegarach, tam ma być plus po kluczyku, po drodze jest bezpiecznik nr 7. jak dobrze patrzę to 1.4 100% 1.4, C16SE to już nawet nie było w 97r.
W tym roczniku to tylko C16SE miał DIS-a... Najpierw to zidentyfikuj co za silnik masz pod maską, albo zdjęcie pokaż.
Kod silnika: C16SE tylko jest taka sprawa ze silnik był wymieniany dwa lata temu od jakiegoś kadeta...
Mam wrażenie, że i skrzyń AF13 są 2 rodzaje mimo tych samych oznaczeń Ta, którą założyłem jest na pewno starsza, ma jeszcze króćce wężyków chłodnicy oleju takie że wężyk się natyka i zakręca opaską, a orginalna miała już takie szybkozłączki (oczywiście króćce odkręcane, przełożyłem je) ale ta skrzynia, a w zasadzie pewnie konwerter ma większy poślizg...
Poprawa jest zauważalna, głównie w wyższym zakresie obrotów. Najlepsze co można zrobić z c16se to przeróbka na wielopunktowy wtrysk, a na ten temat(przeróbka c16nz na c16se) znajdziesz informacja na www.ktk.pl/forum
jeszcze mam jednoi małe pytanie czy do mojega auta spasuje silnik c16se bo mam okazje kupić tanio z całym osprzętem i z wiązką elektryczną.
Witam. Mam dylemat z EGR w Astrze G 1.6 8v 2001. Silnik C16SE Co jakiś czas włącza się helikopter w autku na zegarach tj. Check engine. Nie wiem co tu zrobić przeczyściłem go aż lśni bez rozbierania na części pierwsze także i kanaliki które dochodzą spaliny a błąd nadal się pojawia. Czy wymiana na drugi nowy zamiennik coś pomoże. Zauważyłem że tamten...
Spray do czyszczenia przepustnic/gaźników radzi sobie z sadzami, tylko nie bardzo się nadaje żeby go wdychać bo jest toksyczny. A silnik dosyć raczej nie ma, bo w dniu rozebrania jechał ponad 160 A co to ma do rzeczy? Ja jechałem 190km/h z C16SE który już ledwo odpalał bo kompresji nie miał.
Przy takim swapie obowiązkowo komputer i podłączenie ecu do OBD. Strasznie to ułatwia szukanie błędów.
Mam C16SE i coś mi się kojarzy, że w C14SE też raczej nie zalecane są świece dwuelektrodowe. Prędzej w 16V. Jeśli w dodatku są to BOSCH FLR8 LDCU+ to z mojej praktyki i jak spostrzegłem w internecie kilku innych użytkowników to porażka. To chwyt reklamowy 2-elktrodowe do tego silnika. Teraz sam sobie zaprzeczę-3 elektrodowe "ISKRY" dobrze mi się sprawowały....
Witam kolegów mam duży problem z moim oplem1,6 16V któregoś razu silnik zaczoł nierówno pracować podczas jazdy szarpać bardzo mnie to wkurzyło no ale cóż zaczołem się tym interesować i okazało się ze nie pracuje wogłóe 4 cylinder, wymieniłem świece podstawiłem kable WN zmierzyłem ciśnienia są jednakowe na 4 cylindrach po 16 atmosfer wiem że to za dużo...
Witam wszystkich . Nie mam już nerwów do mojej astry błagam pomóżcie ! Mój silnik to c16se bez LPG .Auto gdy kupiłem wszystko było ok tylko nieraz świeciła kontrolka Check engine i komp pokazywał (sonda lambda brak sygnału) . Po jakimś czasie wolne obroty zaczęły falować i zawieszały się na 1500 nieraz na 2000 . Wymieniłem korkowca , czujniki temp ,...
A ja myślę aby założyciel tematu sprawdził dobrze wszystko sposobami podanymi wyżej. Jest ich wystarczająco dużo aby zlokalizować usterkę. Jesli takich czynności nie potrafi zrobić we własnym zakresie to niech odda do warsztatu gdzie nawet w razie watplowosci sprawdza cisnieni no i skasuja odpowiednio. No i trzeba zadac sobie pytanie. Astra lat 20,...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Ma może ktoś schemat ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam Wszystkich maniaków astry f Mam mały problem jak temacie.Wymieniłem silnik (w starym panewka poleciała) i pompę paliwową i nadal to samo. Założyłem nowy czujnik temperatury i nic cały czas z czajniczkiem muszę biegać już 2 lata.Po samodiagnozie wyskakuje mi błąd 25. I jeszcze jedno jak tylko już odpali na gazie to na benzynie pali bez problemu...
mocowanie na łożyskach, ułożenie krzywek, wszystko będzie git? bo jeżeli tak to jest to zarazem jeden z tańszych wałków, który jest dostępny :) bo tego oryginalnego od c16se to nawet w muzeum nie mają...
To nie rozrusznik ci sie zawiesza lecz cewka przy rozruszniku i prawdopodobnie tak jak to było w mojej astrze 1.7 dti powoduje rozładowanie akumulatora ,ktory jest pewnie sprawny . Mechanik wyciągał mi juz 2 razy rozrusznik i po pewnym czasie znów się zawiesiła cewka wiec kolega podpowiedział mi żeby delikatnie nawiercić metalową obudowe cewki aż do...
Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.
Będzie. Będzie pasował też np. z Renault.
Witam wszystkich!!! Potzebuje pilnie wsadu do opla astry z silnikiem c16se o nr.16183119 kod :bcnc Za pomoc z góry dziękuje Pozdrawiam
aster c16se silnik c16se c16se sterownik
mercedes impulsator panasonic świecić czerwona dioda czujnik drgać
mikrofalówka samsung zwarcie mikrofalówka samsung zwarcie
Best Food-Safe High-Temp Glue for Ceramic Casserole Knob Repair – Dow, Sil-Bond, Rutland RTV Zwrotnica Tonsil Space 86: Podłączenie głośników