Mylisz sprawę z silnikiem C16SE który występował w Astrze F. Sam kolektor dolotowy z C16SE czy Z16SE nie wystarczy. Temat przeróbki X16SZR na wielopunktowy wtrysk był wałkowany od lat i zawsze kończyło się na montażu całej góry z C16SE bądź głowicy z lanosa 8V i kolektor z C16SE. Do tego oczywiście sterownik z C16SE. Ja gdybym się pokusił na przeróbkę...
Witam kolegów mam duży problem z moim oplem1,6 16V któregoś razu silnik zaczoł nierówno pracować podczas jazdy szarpać bardzo mnie to wkurzyło no ale cóż zaczołem się tym interesować i okazało się ze nie pracuje wogłóe 4 cylinder, wymieniłem świece podstawiłem kable WN zmierzyłem ciśnienia są jednakowe na 4 cylindrach po 16 atmosfer wiem że to za dużo...
Witam mam pytanie czy mapsensor z astry f 1.4 lub 1.6 bedzie pasowal do astry z silnikem c16se?
O TBN pisałem ze względu na wcześniejszy wniosek o tym, że minerały mają jego wartość wyższą.10-tkę podałem jedynie dla przykładu. Najwięcej zależy od stanu zużycia silnika, jego konstrukcji i wieku.Oprócz TBN ważny jest jeszcze inny skład dodatków, w które producent zaopatrza bazę oleju.Ja mam opla astrę 1.6 8V 93r.(silnik C16SE). Popychacze hydrauliczne-jak...
Proste jak drut w cewce. Bo jeżeli rocznik 95 i 1,6 8V to albo silnik C16SE albo X16SZ. Jeżeli C16SE to jest duże prawdopodobieństwo że sterownik jest z immo,jeżeli X16SZ to na 100%,tak że przełozenie sterownika który biegał w innym samochodzie jest bezcelowe jeżeli się nie posiada techa. Maluteńkie prawdopodobieństwo że tam będzie C16NZ,a choćby i...
Witam, Proszę szanownych kolegów o pomoc bo już nie mam siły. Na początek przestawię sytuację. Astra F silnik C16SE 1.6Si Cewka typu DIS. B/LPG. Niedawno zaczęła strzelać na gazie, ale tylko przy dodawaniu gwałtownie gazu, tak jak by zrywało zapłon lub było jakieś przebicie, a na benzynie na niskich obrotach chodził bardzo nie równo i ciężko wchodził...
Witam, mam nastepujacy problem. wczoraj kiedy zamykalem auto z pilota zrobilo tylko Pi, central sie nie zamknal i juz nie dziala z pilota i do tego na bezynie nie odpala. chyba central ma jakies odciecie zaplonu. bezpiecznoki w kokpicie sa ok. czy sa moze jeszcze gdzies jakies inne bezpieczniki poukrywane? astra 1,6 8v silnik c16se na wielopunkcie....
Wita jestem tu nowy i ma pytanko bo spalił się sterownik silnika ale nie jestem pewny czy ten sterownik który jest w mojej astrze f jest orgnalny. Astra f 199, kod silnika c16se, objawy był takie że na benzynie od pierwszego biegu rwała jak głupia potem dwójka i przechodząc na trójke był odczuwalny spadek mocy jak by się przełączyła w tryb awaryjny...
Witam wszystkich!!! Potzebuje pilnie wsadu do opla astry z silnikiem c16se o nr.16183119 kod :bcnc Za pomoc z góry dziękuje Pozdrawiam
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
witam szukam wiadomosci na temat roznicy miedzy silnikami 1,6 w astrze elektryka sie rozni to wiem
Witam,czy można zastosować inny blok silnika np.X16SZ lub C16NZ zamiast tego podanego w temacie?
Witam. Problem dotyczy Astry F z silnikiem 1,6si (C16SE), mianowicie po dwu miesięcznym postoju samochód nie odpala? Iskra jest, paliwo pompka podaje lecz niestety nie ma zasilania na wtrysku.
witam posiadam opla astra typ silnika c16nz chciałem spytać czy mogę zalozyc do niego silnik c16se
Witam, jestem w trakcie wymiany silnika w Opel Corsa, bazowo 1.0 natomiast wiązka wraz z silnikiem jest z Astry o oznaczeniu C16SE. Szukam schematów do takiego pojazdu z uwagi na fakt, że wiązka była już przez kogoś tuningowana. Za wszelkie informacje dziękuje z góry. Mamy komputer bez immobilisera, teoretycznie wyjścia z kostki od ECU pokrywają się...
jeszcze mam jednoi małe pytanie czy do mojega auta spasuje silnik c16se bo mam okazje kupić tanio z całym osprzętem i z wiązką elektryczną.
Jest to silnik C16SE.
jak napisano wyzej: z silnikiem musisz wymienic wiazke i kompa.. a zapytam czemu chcesz na c16nz? Wydaje mi sie to za niezbyt trafny wybor to nie jest ciekawy silnik.. w Twoim przypadku pomyslalbym o: c14se (8v na mpi 82PS) c16se (jak wyzej 100PS) ewentualnie c16xe lub x16xe (16v) za kazdym razem robota taka sama
Ten od Astry F to prawdopodobnie X16SZR a w Astrze G masz Z16SE który powstał jako następca silnika X16SZR. Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Kolektory powinny pasować od jednego do drugiego ale pewności nie mam. Jedyne co to czujnik wału jest w innym miejscu i innego typu więc byś musiał...
Wszystkie benzynowe 8-mio zaworowe 1.6-2.0 oprócz 20SEH są bezkolizyjne, nawet C16SE.
Zamknął Ci się obwód i miałeś 12V. :) Powinieneś włączyć amperomierz między plus akumulatora a dodatnią klemę, dopiero te wskazania powiedzą jaki prąd płynie w spoczynku auta. Jeśli chcesz zmierzyć różnicę potencjałów, wykluczyć źle kontaktujące np masy to woltomierzem i przy PODŁĄCZONEJ klemie jeden przewód woltomierza do minusa akumulatora a drugi...
Dzięki za schematy! tak jak podejrzewałem nie było zasilania na wybierak, okazał się spalony bezpiecznik F20 w skrzynce bezpiecznikowej :) Dorzucam tu złożony (w paincie :) ) schemat instalacji skrzyni automatycznej Astry, oraz kody diagnostyczne automatycznej skrzyni, żeby było wszystko w jednym miejscu PS. Jeszcze nie widziałem, żeby WD40 zeżarło...
Testowałeś tą linie 5V czy nie ma zwarcia? Nieraz robię test odłaczając linie 5V ze sterownika i podając zewnętrze 5V z zasilacza bateryjnego z podpiętym multimetrem dla pomiaru prądu pobieranego. Sterowniki silnikowe mają ograniczniki prądowe na zasilaniu linii 5V. Jeśli coś pobiera nadmierny prąd cała linia zasilania siada.
Witam. Przepraszam, że wałkuję temat taki jak w niejednym poście tego typu ale nie nie potrafię się połapać, które odpowiedzi podane przez Was są poprawne. Potrzebuję wałek rozrządu do C16SE bo orginalnego nowego nigdzie nie ma pod ten silnik. Ale Opel na pewno nie robił serii wałków tylko dla tego jednego silnika który był robiony tylko przez rok więc...
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą dwa cylindry nie chcą współpracować. Silnik na zimno ładnie sie uruchamia i wszystkie garki grają. Po nagrzaniu się silnika przestają działać dwa cylindry 1 i 4. Po przegazowaniu i przejściu na wolne obroty po chili wchodzą do pracy na jakiś czas i znowu przestają działać. Mogę stwierdzić, iż jest to powtarzalne....
Pozmieniałem!(19.11.08r.) Brązowy pozostał na swoim miejsu, a niebieski z czarnobiałym wzajemnie zostaly zamienione. ECU(stare-z przyblokowanymi obrotami) początkowo miało problem z obrotami(wisiał na 2-2,5tyś. do temp ~90C) ale dało sobię radę i silnik zaczął pracować normalnie(~850-900obr) i wiele równiej i ciszej niż przed zamianą kabelków we wtyczce....
Silnik - C16SE Typ skrzyni - F13CR Kod skrzyni - MK, SR, XD, LS, QT Przełożenie - 3,74
Do tego silnika Dodano po 14 Dla porównania kilka układów wydechowych używanych w Astrze F z różnymi silnikami 1.6
Witam, Nigdzie nie mogę się doczytać, bo ogólnie mało jest o tym silniku, skąd obrotomierz czerpie informacje o obrotach silnika? Silnik ten posiada układ zapłonu typu DIS. Pytam, ponieważ mam dziwny objaw. Po uruchomieniu silnika, obrotomierz stoi i miejscu dopiero po ok 30sek, lub dodaniu gazu podnosi się i już działa prawidłowo. Zastanawiam się gdzie...
Witam. Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem astry z silnikiem legendą C16SE do którego nie można za chiny kupić części zamiennych a przynajmniej jednej konkretnej. Zobaczyłem pod pokrywą zaworów że mam wytarte krzywki na wałku (dla 4 cylindra). Ubytek jest sporawy, auto zrobiło kilkanaście kursów bez smarowania owych krzywek, ponieważ zapchane...
Witam Wszystkich maniaków astry f Mam mały problem jak temacie.Wymieniłem silnik (w starym panewka poleciała) i pompę paliwową i nadal to samo. Założyłem nowy czujnik temperatury i nic cały czas z czajniczkiem muszę biegać już 2 lata.Po samodiagnozie wyskakuje mi błąd 25. I jeszcze jedno jak tylko już odpali na gazie to na benzynie pali bez problemu...
w mojej astrze silnik wygląda identycznie jak w twojej astrze zrobię parę fotek i wrzucę to sam zobaczysz a co do zmiany silnika to nie dam sobie ręki obciąć ale wszystko wygląda na oryginał na bloku początek nr widnieje C16SE silnik na wielopunktowym wtrysku ale nie mam w aucie wspomagania no i tak jak pisałem mam inny grill inne lusterka niż widać...
Witam mam pytanie, posiadam Astrę F silnik c16se, chciałem sie dowiedziec w ktorym miejscu znajduje sie czujnik położenia walu? Ile może kosztowac nowy czujnik i czy ten silnik posiada czujnik położenia walka rozrządu?
Na tym polega zmiana pod wpływem temp. silnika. Zdarza się dość często w Corsach. Mógłbym się także przyczepić do czujnika temp. ale niestety nie mamy zbyt wiele danych. Rozumiem kolego Adamiakowa, że dobrze wywnioskowałem z pierwszego postu, iż zimny silnik pracuje dobrze??
Sytuacja wygląda tak mam wyjęty silnik wszystkie wiązki były rozpięte chcę wywalić wszystkie niepotrzebne wiązki i zostawić tylko niezbędne ponieważ silnik ma być napędem dla agregatu prądotwórczego. (ma startować automatycznie po zaniku zasilania z sieci) W tej chwili mam podpiętą kompletną wiązkę silnika wraz z ECU nr BJMH 16183109 do którego poszukuję...
Witajcie. Historia jest złożona. Robiłem SWAP-a z silnika X14sz na C14SE, lecz użyłem do tego instalacji elektrycznej i ECU z silnika C16SE. Za pierwszym razem odpalił bez problemu i wszystko działało z 30 sekund, ale musiałem zgasić silnik, bo nie zalałem go płynem. Więcej nie udało mi się silnika na benzynie odpalić zamontowałem instalację gazową...
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
Witam posiadam astrę f 94 rok z silnikiem c16si z klimą mam pytanie ponieważ rozsypała mi się sprężarka klimy i koszt naprawy jest nieopłacalny to czy mogę założyć pasek klinowy z innej astry f tak żeby ominąć klimę. No i jak to miałby być rozmiar paska Pozdrawiam
Witam serdecznie, Postaram się wszystko opisać jak najdokładniej, aby było to zrozumiałe. Stoję przed przeróbką swojego silnika w Astrze G 1.6 8v wersja 75km. Części będę miał od poprzedniego właściciela, który taką przeróbkę miał. Zacznę od tego, że mam zamontowany LPG oraz wersję z klimatyzacją, na której mi również zależy. Elementy LPG, które są...
Witam. Robiłem SWAP z x14nz na c16se. Kompletna wiązka, pompa 3bar. Silnik na nowo uszczelniony. Pracuje wszystko dobrze, ale ECU pobiera prąd w wysokości 0,5A, w pozycji stacyjki "0" oraz przy kluczyku nieobecnym w stacyjce. Jest to na pewno ECU. Sprawdzane miernikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Odkrecałem go - ciepła jest okolica przy jedynym...
C16SE ma a C16NZ nie ma
sprawdze jeszcze jej wydajność, a znalazem takie coś OPEL ASTRA F 1.4 14SE C14SE. 1.4 16V X14XE, 1.6 C16SE, 1.6 16V X16XEL, 1.8 C18NZ, 1.8 16V C18XE, 2.0 C20NE, 2.0 16V C20XE, XE-LN, X20XEV do tych modeli niby pasuje
Jest, Corsy GSI w UK takie miały, coś jak C16SE tylko na L-Jetronic. Do C16NZ w ogóle nie podobny.
Z tych co mam pewność bo osobiście sprawdziłem: C14NZ - kolizyjny C14SE - kolizyjny C16NZ - bezkolizyjny C16SE - bezkolizyjny X16SZR - bezkolizyjny C18NZ - bezkolizyjny C20NE - bezkolizyjny 20SEH - kolizyjny Strach do Ciebie wstawić auto z silnikiem spoza tej listy. A nóż postanowisz "osobiście sprawdzić". ;)
W InfoTechu podają ciśnienie paliwa dla E16SE 3,0 bar ; jest to układ Rochester Multec M. Dla silnika C16SE 2,3 - 2,7 bar i tutaj jest to Motronik 1,5 .
Chciałbym się dowiedzieć czy z silnika opla c16se 100km można jeszcze jakieś konie wydobyć ?
Cały ten topic jest o d.... rozbić podobnie jak ta pseudo moodyfikacja silnika. Jaki ci cel przyświecał mieszająć epromami, sterownikami, przepustnicami i bebechami silnika? Przecież 2.0 8v robi pogrom tym c16se nawet gdyby pedałem gazu operował chuck morris.
Witam. Mam problem po przeróbce silnika 16sz na c16se przy gwałtownym dodaniu gazu słychać jeden metaliczny stuk w silniku.Proszę o pomoc jakieś podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam
Witam,mam problem z moją astrą 1.6 si (c16se) .Na zimnym silniku jest wszystko ok pali jak trzeba ale gdy pojeżdżę po mieście i postawię na kilka minut na parkingu to gdy chcę odpalić to kręci,kręci i nic :( ale po kilkukrotnym dodaniu gazu przy odpalaniu zaczyna powoli łapać i odpala .Czym to może być spowodowane ?
Witam Mój Pacjent to Astra f 95r, z silnikiem c16se. Krokowiec czyszczony, przepustnica czyszczona, tps nowy - dedykowany do tego silnika. Lewego nie zasysa. Mam problem z wysokimi obrotami, zresztą jak wielu na tym forum. Niestety u mnie jest coś dziwnego, mianowicie: Po odpaleniu obroty stabilizuja sie w granicach 1-1,2tys przy chłodnym silniku lub...
Witam mam taki o to problem. Pokrętła działają, zimne - ciepłe ok, miałem niedawno czyszczoną nagrzewnice i wymieniany termostat, stopnie nawiewu działają, gdy przekręca się się nawiew z szyby na siebie, nogi, zaczyna wiać z dmuchaw, ale nie z tych obok szyb, do ciepłego powietrza, tylko wieje ze środkowych, do zimnego, letnim powietrzem. Nie wiem co...
Cześć Opel, C16SE, Multec M(56),DIS Zmierzyłem napięcie między kablem niebieskim(B12 od ECM) podłączonym do czujnika temp.(firmy Bosch) a masą silnika. Silnik zimny(przekręcony jedynie kluczyk w pozycję zapłonu), temp. otoczenia 5C, opór na stykach czujnika 4800ohm. Napięcie wynosi 2,7V(podpiąłem się pod załozony czujnik). Wzorowałem się na "Kody usterek-wszystko...
Co do firmy to się nie zgadzam. Nie wystarczy tylko zgodna klasa lepkości XW/X. Tak można robić tylko w przypadku konieczności dolewki np. w podczas podróży, gdy na stacji paliwowej nie ma identycznego jak w silniku. Tej samej klasy lotos i mobil to oleje o innych liczbach TBN i lepkościach przy różnych temperaturach(szczególnie ujemnych). Lotos czy...
Witam mam pytanie czy pompa hamulcowa z astry 1.8 lub 1.4 bedzie pasowala do astry z silnikem c16se?
Witam szukam pomocy mam Opla Corse B z 1999r. Prędkościomierz jest elektroniczne podpięty do ABS do tego tez jest podpięte spomaganie (EPS) elektroniczne maiłem silnik X12XE zmieniłem silnik ze sterownikiem C16SE i moje pytanie jest takie wyskakuje mi błąd 24 czujnik przebytej drogi czy mogę podłączyć do tego ten impuls tez do sterownika C16se zęby...
Witam, Miałem identyczny objaw w Astrze z silnikiem 1,6 (C16SE). Przyczyną był silniczek krokowy regulujący wolne obroty. Jeśli masz takowy, to jest podłączony złączem 3-stykowym i mocowany 2 wkrętami pod przepustnicą. Po odłączeniu i odkręceniu należy go potraktować np WD40. Przyczyną zacinania są zestalające się zanieczyszczenia w jego wnętrzu. Można...
witam wszystkich to mój pierwszy temat, wiec proszę o wyrozumiałość. pytałem na wielu forach samochodowych, bez rezultatu :( mam astrę f z silnikiem c16se, bez gazu. problem wygląda tak, po przekręceniu kluczyka w pozycje włączania zapłonu słychać huk pod maską - strzeli w kolektor ssący. nie zdarza sie to za każdym przekręceniem kluczyka. na wolnych...
Bez przesady :D . Ja mam astrę 1.6Si z silnikiem C16SE, 74KW=100...KM i na równej drodze to chociaż nawet gumę bym palił i pedał hamulca w podłogę wciskał to takie rzeczy się nie dzieją. A robiłem takie rzeczy tylko nie dla popisu lecz mnie silnik wkurzył bo dawał dźwięki jak padlina. Efektem tego są przeguby wewnetrzne do wymiany. W ten sposób to za...
Witam wszystkich . Nie mam już nerwów do mojej astry błagam pomóżcie ! Mój silnik to c16se bez LPG .Auto gdy kupiłem wszystko było ok tylko nieraz świeciła kontrolka Check engine i komp pokazywał (sonda lambda brak sygnału) . Po jakimś czasie wolne obroty zaczęły falować i zawieszały się na 1500 nieraz na 2000 . Wymieniłem korkowca , czujniki temp ,...
Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.
Kod silnika: C16SE tylko jest taka sprawa ze silnik był wymieniany dwa lata temu od jakiegoś kadeta...
A powiedz, będa jakieś konkrety? Jaki silnik, X16SZ, X16SZR, C16SE? Jest klima, czy nie ma?
Witam. Mam dylemat z EGR w Astrze G 1.6 8v 2001. Silnik C16SE Co jakiś czas włącza się helikopter w autku na zegarach tj. Check engine. Nie wiem co tu zrobić przeczyściłem go aż lśni bez rozbierania na części pierwsze także i kanaliki które dochodzą spaliny a błąd nadal się pojawia. Czy wymiana na drugi nowy zamiennik coś pomoże. Zauważyłem że tamten...
Witam Tym raze mam problem z corsa A 91r. 1.6 gsi na kompie IRMSCHER (kod silnika - c16sei). Mianowicie niesamowicie trudno go odpalic. Jezeli juz odpali to strasznie strzela zarowno w wydech jak i dolot, nie wykreca sie wyzej ok. 3000rpm i zachowuje sie tak jakby chodzil tylko ne 3 lub nawet 2 gary. Kable WN i swiece ok. Wywolalem kody i pokazal mi...
Polecam troszkę poczytać. Ja mam 1.6 8V MPI(C16SE) Astra 1.6Si i często w sklepach robią zdziwioną minę, że MPI 8V 100KM i 93r. dopóki nie popatrzą w katalogi. Miałem na myśli stuki silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Przecież rozrząd nie ciągnie samochodu. Pracę wykonuje układ korbowo-tłokowy.
Zgadza się, oczywiście. Napisałem tak bo nie chciałem żeby zamęczać aku i rozrusznika :D. Pomimo, że jest bez większego obciążenia to chyba i tak nie jest to urządzenie(rozrusznik) przewidziane do dłuższego kręcenia(tulejki, natężenie prądu itd.). Nie chciałem żeby przez moją podpowiedź ktoś mnie później przeklinał, gdy sam "przeholuje". Gdy mierzyłem...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
To tak dla przykładu ta tabelka. W moim (astra,C16SE) jest B i ma wzniosy na ssącym i wydechowym: 6.12mm. C16SE też było w Corsach B, Vectrach A. Podobnie X16SZ w vectrach A. I jak można znaleźć wzniosy :?: :D. To jest tak jak napisał adam7009, tylko to "oko" musi mieć trochę doświadczenia. Zawór musi się zamykać stykająć się z gniazdem, a nie w nie...
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
myślę że jeżeli właścicielowi zależy na 30% podniesieniu mocy to ja bym zrobił taki manewr że założyłbym poprostu silnik opla o oznaczeniu c16se jest to 100 km przy silniku ośmiozaworowym,na wielopunktowym wtrysku paliwa, myślę że jest to najrozsądniejsze co mozna zrobić gdyż do dwulitrówki trzeba poprostu wymienić skrzynię,półosie oraz kolumny mc persona...
Silnik c16nz rasowany na około 115KM wielopunkt z astry c16se i wałek od silnika 13s ;) sprężarka klimy będzie w miejscu gdzie silniki 1,8 miały pompe wspomagania ( dorobie tam łapę ) na 3 śruby pozdr
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
Może się zapędziłem. Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze. Sam ostatnio zwiększyłem ten otworek z ok 1,9-1,95 do 2,5mm. to wszystko dzięki właśnie...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi powietrza. Nie będę mędrkował Very Happy bo nie...
Ale który typ? Np:X16SZ, X16SZR, C16SE, X16XEL .Wszystkie są 1.6 benzyna i były montowane w Astrach. Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg i nie był wymieniany to lepiej to zrobić ze względu na wiek, zresztą dla np. X16XEL (100KM) wymiana zalecana co 90kkm a więc już. Przy silnikach 8 zaworowych (wszystkie pozostałe) zalecane jest sprawdzenie i ewentualna...
ja 3 lata temu kupilem astre za 4 tys zl kombi + lpg. przejechalem nia 50 tys km. musialem wymienic: rozrzad, gumy, drazki sterownicze i zawieszenie tyl. szukaj silnika 8v jest rewelka. ja mam 8v c16se 100km + lpg nie do zajechania. rozpada sie wszystko - fotel kierowcy, drzwi, okna, wydech. a silnik zapala nawet przy -20C za pierwszym razem. nigdy...
Można podlutować pin'3' złącza 12 pinowego do ścieżki masy mida na płytce jak ktoś chce tylko radio mieć na wyświetlaczu.Czy ktoś posiada wsad do eeprom 93c46 MID astra f,kiod 2109 16665 bin. do silnika 14nz,14se,c14se,c16nz,16lz2,c16se,x16sz,... lub 2081 16665.Na elektrodzie jest działający wsad 2113 16530 do c20xe.Jk ktoś potrzebuje wsad...
Witam, chciałbym odświeżyć temat, bo mam identyczny problem. Chodzi o Astrę F z '93r. 1.6Si (C16SE). Niestety nie wiem jaki mam model ASB - gdzie to mogę sprawdzić? U mnie, kiedy silnik jest zimny to skrzynka zmienia bieg 1 na 2 przy 3.000obr/m z 2 na 3 tak samo, ale szarpie tylko z 1 na 2. Jak się rozgrzeje trochę to sprawa się normuje. Drugim mankamentem...
kolego strumien swiadomosci napisalem ze " sa dwa trzy wyjscia" a po drugie napisalem tez w mojej wypowiedzi z 16listopada ze mam silnik c16se. juz mam odpowiedz bylem u innego mechanika...powiedzial ze te modele silnika wychodzily bez zaworu EGR'a... dzieki za pomozc;)
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
Włóż od Z16SE. Nie da rady, ten silnik ma EGR czego nie ma C16SE. No i wiązka inna
Spray do czyszczenia przepustnic/gaźników radzi sobie z sadzami, tylko nie bardzo się nadaje żeby go wdychać bo jest toksyczny. A silnik dosyć raczej nie ma, bo w dniu rozebrania jechał ponad 160 A co to ma do rzeczy? Ja jechałem 190km/h z C16SE który już ledwo odpalał bo kompresji nie miał.
W tym roczniku to tylko C16SE miał DIS-a... Najpierw to zidentyfikuj co za silnik masz pod maską, albo zdjęcie pokaż.
Dzień dobry, Jestem tu nowy, ale poszukuję pomocy z selektorem skrzyni biegów w moim oplu astrze F. Model Saloon Automatic, rok 1993, 1.6Si. Nie jestem specem, silnik to zdaje się C16Se, a skrzynia biegów AF13. Problem polega na tym, że ponad rok temu zauważyłem, że nie świecą mi światła cofania. W tych skrzyniach odpoada za to selektor skrzyni. I oczywiście...
Mam wrażenie, że i skrzyń AF13 są 2 rodzaje mimo tych samych oznaczeń Ta, którą założyłem jest na pewno starsza, ma jeszcze króćce wężyków chłodnicy oleju takie że wężyk się natyka i zakręca opaską, a orginalna miała już takie szybkozłączki (oczywiście króćce odkręcane, przełożyłem je) ale ta skrzynia, a w zasadzie pewnie konwerter ma większy poślizg...
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.