To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Ma może ktoś schemat ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Będzie. Będzie pasował też np. z Renault.
Silnik C16SE, ewentualnie X16SZ, w obu to będzie pin C2, zielony przewód.
Witam wszystkich!!! Potzebuje pilnie wsadu do opla astry z silnikiem c16se o nr.16183119 kod :bcnc Za pomoc z góry dziękuje Pozdrawiam
kiedys miałem podobny problem a przyczyna stukania była gdzie indziej tz w sprzęgle cwierkanie itd przy delikatnym przyspieszaniu stukało jak pedał w podłoge to spoko luzne sprerzyny w tarczy łożysko oporowe zurzyte .jak silnik ciepły to i spręrzyny wydłurzone jak na dworze zimno to klekotał jak diabli po nagrzaniu prawie spoko,jeszcze jedna przyczyna...
Jak wygląda tak samo, to będzie.
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Mozesz,razem z oporzadzeniem elektrycznym.
Witam mam pytanie, posiadam Astrę F silnik c16se, chciałem sie dowiedziec w ktorym miejscu znajduje sie czujnik położenia walu? Ile może kosztowac nowy czujnik i czy ten silnik posiada czujnik położenia walka rozrządu?
Przełożyłem głowice wszystko pasuje jedynie co to rura która idzie od pompy wodnej i czujnik ciśnienia oleju. W silniku c16se rura ma trzy wyjścia a z innego dwa natomiast czujnik oleju jest w głowicy a w tamtym na bloku.
Chciałbym się dowiedzieć czy z silnika opla c16se 100km można jeszcze jakieś konie wydobyć ?
Znaczy jak nie "doprężają"? Przecież pytanie jest o blok?
C16SE ma a C16NZ nie ma
Jest to silnik C16SE.
W InfoTechu podają ciśnienie paliwa dla E16SE 3,0 bar ; jest to układ Rochester Multec M. Dla silnika C16SE 2,3 - 2,7 bar i tutaj jest to Motronik 1,5 .
Kod silnika: C16SE tylko jest taka sprawa ze silnik był wymieniany dwa lata temu od jakiegoś kadeta...
Silnik - C16SE Typ skrzyni - F13CR Kod skrzyni - MK, SR, XD, LS, QT Przełożenie - 3,74
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
jeszcze mam jednoi małe pytanie czy do mojega auta spasuje silnik c16se bo mam okazje kupić tanio z całym osprzętem i z wiązką elektryczną.
kolego strumien swiadomosci napisalem ze " sa dwa trzy wyjscia" a po drugie napisalem tez w mojej wypowiedzi z 16listopada ze mam silnik c16se. juz mam odpowiedz bylem u innego mechanika...powiedzial ze te modele silnika wychodzily bez zaworu EGR'a... dzieki za pomozc;)
Do tego silnika http://obrazki.elektroda.net/45_12690159... Dodano po 14 Dla porównania kilka układów wydechowych używanych w Astrze F z różnymi silnikami 1.6
ominięcia immo Regulamin forum zabrania podawać takie informacje. jaki komputer bez immo 16165442 16149879 16163719
Witam. Mam problem po przeróbce silnika 16sz na c16se przy gwałtownym dodaniu gazu słychać jeden metaliczny stuk w silniku.Proszę o pomoc jakieś podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam
witam wszystkich to mój pierwszy temat, wiec proszę o wyrozumiałość. pytałem na wielu forach samochodowych, bez rezultatu :( mam astrę f z silnikiem c16se, bez gazu. problem wygląda tak, po przekręceniu kluczyka w pozycje włączania zapłonu słychać huk pod maską - strzeli w kolektor ssący. nie zdarza sie to za każdym przekręceniem kluczyka. na wolnych...
Proste jak drut w cewce. Bo jeżeli rocznik 95 i 1,6 8V to albo silnik C16SE albo X16SZ. Jeżeli C16SE to jest duże prawdopodobieństwo że sterownik jest z immo,jeżeli X16SZ to na 100%,tak że przełozenie sterownika który biegał w innym samochodzie jest bezcelowe jeżeli się nie posiada techa. Maluteńkie prawdopodobieństwo że tam będzie C16NZ,a choćby i...
Witam, Po zrobieniu z jednostki x16sz silnika c16se z głowicą od c14se (doprężenie) i wałkiem z Kadetta 1.3 męczy mnie spalanie stukowe. Wg obliczeń stopień sprężania teraz to 10,8:1, teoretycznie nie miało być tego typu niespodzianek. Wszystko jest zrobione na wiązce i komputerze c16se, czyli tak jak ma być. Po badaniach cdif-em: strasznie skacze kąt...
A jesteś na 100% pewny że to silnik C16SE? 1.6 8v na wielopunkcie? Znaczy wyglądać powinno to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5118931600_1... I one były montowane w wersjach sprzed FL, w przejściówkach nie widziałem, poza tym jak na Si to nie zgadzają się detale. Wersje po FL miały już silniki Z16SE, też 1.6 8v, ale 84KM a nie jak C16SE 101KM....
Witam, mam nastepujacy problem. wczoraj kiedy zamykalem auto z pilota zrobilo tylko Pi, central sie nie zamknal i juz nie dziala z pilota i do tego na bezynie nie odpala. chyba central ma jakies odciecie zaplonu. bezpiecznoki w kokpicie sa ok. czy sa moze jeszcze gdzies jakies inne bezpieczniki poukrywane? astra 1,6 8v silnik c16se na wielopunkcie....
Mylisz sprawę z silnikiem C16SE który występował w Astrze F. Sam kolektor dolotowy z C16SE czy Z16SE nie wystarczy. Temat przeróbki X16SZR na wielopunktowy wtrysk był wałkowany od lat i zawsze kończyło się na montażu całej góry z C16SE bądź głowicy z lanosa 8V i kolektor z C16SE. Do tego oczywiście sterownik z C16SE. Ja gdybym się pokusił na przeróbkę...
Witam Mój Pacjent to Astra f 95r, z silnikiem c16se. Krokowiec czyszczony, przepustnica czyszczona, tps nowy - dedykowany do tego silnika. Lewego nie zasysa. Mam problem z wysokimi obrotami, zresztą jak wielu na tym forum. Niestety u mnie jest coś dziwnego, mianowicie: Po odpaleniu obroty stabilizuja sie w granicach 1-1,2tys przy chłodnym silniku lub...
Bez przesady :D . Ja mam astrę 1.6Si z silnikiem C16SE, 74KW=100...KM i na równej drodze to chociaż nawet gumę bym palił i pedał hamulca w podłogę wciskał to takie rzeczy się nie dzieją. A robiłem takie rzeczy tylko nie dla popisu lecz mnie silnik wkurzył bo dawał dźwięki jak padlina. Efektem tego są przeguby wewnetrzne do wymiany. W ten sposób to za...
Przecież on nie działa. "EGR position feedback", czyli napięcie na potencjometrze, powinno się zmieniać od ~1.2 do ~5V w zależności od położenia tłoczka. Poruszaj nim ręcznie i zobacz jak to wygląda. W zakladce "special" masz też "actuator test" i możesz tam sobie dowolnie wysterować solenoid. Silnik C16SE Raczej Z16SE. Czy wymiana na drugi nowy zamiennik...
Witam. Przepraszam, że wałkuję temat taki jak w niejednym poście tego typu ale nie nie potrafię się połapać, które odpowiedzi podane przez Was są poprawne. Potrzebuję wałek rozrządu do C16SE bo orginalnego nowego nigdzie nie ma pod ten silnik. Ale Opel na pewno nie robił serii wałków tylko dla tego jednego silnika który był robiony tylko przez rok więc...
A powiedz, będa jakieś konkrety? Jaki silnik, X16SZ, X16SZR, C16SE? Jest klima, czy nie ma?
Masz w niej LPG?
Oj, raczej nie tu problem.
Witam, Miałem identyczny objaw w Astrze z silnikiem 1,6 (C16SE). Przyczyną był silniczek krokowy regulujący wolne obroty. Jeśli masz takowy, to jest podłączony złączem 3-stykowym i mocowany 2 wkrętami pod przepustnicą. Po odłączeniu i odkręceniu należy go potraktować np WD40. Przyczyną zacinania są zestalające się zanieczyszczenia w jego wnętrzu. Można...
Silnik c16nz rasowany na około 115KM wielopunkt z astry c16se i wałek od silnika 13s ;) sprężarka klimy będzie w miejscu gdzie silniki 1,8 miały pompe wspomagania ( dorobie tam łapę ) na 3 śruby pozdr
O TBN pisałem ze względu na wcześniejszy wniosek o tym, że minerały mają jego wartość wyższą.10-tkę podałem jedynie dla przykładu. Najwięcej zależy od stanu zużycia silnika, jego konstrukcji i wieku.Oprócz TBN ważny jest jeszcze inny skład dodatków, w które producent zaopatrza bazę oleju.Ja mam opla astrę 1.6 8V 93r.(silnik C16SE). Popychacze hydrauliczne-jak...
Sytuacja wygląda tak mam wyjęty silnik wszystkie wiązki były rozpięte chcę wywalić wszystkie niepotrzebne wiązki i zostawić tylko niezbędne ponieważ silnik ma być napędem dla agregatu prądotwórczego. (ma startować automatycznie po zaniku zasilania z sieci) W tej chwili mam podpiętą kompletną wiązkę silnika wraz z ECU nr BJMH 16183109 do którego poszukuję...
Z tych co mam pewność bo osobiście sprawdziłem: C14NZ - kolizyjny C14SE - kolizyjny C16NZ - bezkolizyjny C16SE - bezkolizyjny X16SZR - bezkolizyjny C18NZ - bezkolizyjny C20NE - bezkolizyjny 20SEH - kolizyjny Strach do Ciebie wstawić auto z silnikiem spoza tej listy. A nóż postanowisz "osobiście sprawdzić". ;)
Ze sterownika silnika, zielony przewód, pin C2.
Włóż od Z16SE. Nie da rady, ten silnik ma EGR czego nie ma C16SE. No i wiązka inna
Witam kolegów mam duży problem z moim oplem1,6 16V któregoś razu silnik zaczoł nierówno pracować podczas jazdy szarpać bardzo mnie to wkurzyło no ale cóż zaczołem się tym interesować i okazało się ze nie pracuje wogłóe 4 cylinder, wymieniłem świece podstawiłem kable WN zmierzyłem ciśnienia są jednakowe na 4 cylindrach po 16 atmosfer wiem że to za dużo...
Woda uciekła... W jakim czasie ? Jeśi poszła uszczelka , to silnik musi "dymić" parą.
Witam. Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem astry z silnikiem legendą C16SE do którego nie można za chiny kupić części zamiennych a przynajmniej jednej konkretnej. Zobaczyłem pod pokrywą zaworów że mam wytarte krzywki na wałku (dla 4 cylindra). Ubytek jest sporawy, auto zrobiło kilkanaście kursów bez smarowania owych krzywek, ponieważ zapchane...
Ten od Astry F to prawdopodobnie X16SZR a w Astrze G masz Z16SE który powstał jako następca silnika X16SZR. Powstał on przez połączenie zaadaptowanego kadłuba silnika X16XE i zmodyfikowanej głowicy od C16SE. Kolektory powinny pasować od jednego do drugiego ale pewności nie mam. Jedyne co to czujnik wału jest w innym miejscu i innego typu więc byś musiał...
Co do firmy to się nie zgadzam. Nie wystarczy tylko zgodna klasa lepkości XW/X. Tak można robić tylko w przypadku konieczności dolewki np. w podczas podróży, gdy na stacji paliwowej nie ma identycznego jak w silniku. Tej samej klasy lotos i mobil to oleje o innych liczbach TBN i lepkościach przy różnych temperaturach(szczególnie ujemnych). Lotos czy...
Zamknął Ci się obwód i miałeś 12V. :) Powinieneś włączyć amperomierz między plus akumulatora a dodatnią klemę, dopiero te wskazania powiedzą jaki prąd płynie w spoczynku auta. Jeśli chcesz zmierzyć różnicę potencjałów, wykluczyć źle kontaktujące np masy to woltomierzem i przy PODŁĄCZONEJ klemie jeden przewód woltomierza do minusa akumulatora a drugi...
myślę że jeżeli właścicielowi zależy na 30% podniesieniu mocy to ja bym zrobił taki manewr że założyłbym poprostu silnik opla o oznaczeniu c16se jest to 100 km przy silniku ośmiozaworowym,na wielopunktowym wtrysku paliwa, myślę że jest to najrozsądniejsze co mozna zrobić gdyż do dwulitrówki trzeba poprostu wymienić skrzynię,półosie oraz kolumny mc persona...
Witam. Robiłem SWAP z x14nz na c16se. Kompletna wiązka, pompa 3bar. Silnik na nowo uszczelniony. Pracuje wszystko dobrze, ale ECU pobiera prąd w wysokości 0,5A, w pozycji stacyjki "0" oraz przy kluczyku nieobecnym w stacyjce. Jest to na pewno ECU. Sprawdzane miernikiem. Nie wiem co może być przyczyną. Odkrecałem go - ciepła jest okolica przy jedynym...
Na tym polega zmiana pod wpływem temp. silnika. Zdarza się dość często w Corsach. Mógłbym się także przyczepić do czujnika temp. ale niestety nie mamy zbyt wiele danych. Rozumiem kolego Adamiakowa, że dobrze wywnioskowałem z pierwszego postu, iż zimny silnik pracuje dobrze??
W tym roczniku to tylko C16SE miał DIS-a... Najpierw to zidentyfikuj co za silnik masz pod maską, albo zdjęcie pokaż.
Jest, Corsy GSI w UK takie miały, coś jak C16SE tylko na L-Jetronic. Do C16NZ w ogóle nie podobny.
ja 3 lata temu kupilem astre za 4 tys zl kombi + lpg. przejechalem nia 50 tys km. musialem wymienic: rozrzad, gumy, drazki sterownicze i zawieszenie tyl. szukaj silnika 8v jest rewelka. ja mam 8v c16se 100km + lpg nie do zajechania. rozpada sie wszystko - fotel kierowcy, drzwi, okna, wydech. a silnik zapala nawet przy -20C za pierwszym razem. nigdy...
jak napisano wyzej: z silnikiem musisz wymienic wiazke i kompa.. a zapytam czemu chcesz na c16nz? Wydaje mi sie to za niezbyt trafny wybor to nie jest ciekawy silnik.. w Twoim przypadku pomyslalbym o: c14se (8v na mpi 82PS) c16se (jak wyzej 100PS) ewentualnie c16xe lub x16xe (16v) za kazdym razem robota taka sama
Witam wszystkich . Nie mam już nerwów do mojej astry błagam pomóżcie ! Mój silnik to c16se bez LPG .Auto gdy kupiłem wszystko było ok tylko nieraz świeciła kontrolka Check engine i komp pokazywał (sonda lambda brak sygnału) . Po jakimś czasie wolne obroty zaczęły falować i zawieszały się na 1500 nieraz na 2000 . Wymieniłem korkowca , czujniki temp ,...
Dzień dobry, Jestem tu nowy, ale poszukuję pomocy z selektorem skrzyni biegów w moim oplu astrze F. Model Saloon Automatic, rok 1993, 1.6Si. Nie jestem specem, silnik to zdaje się C16Se, a skrzynia biegów AF13. Problem polega na tym, że ponad rok temu zauważyłem, że nie świecą mi światła cofania. W tych skrzyniach odpoada za to selektor skrzyni. I oczywiście...
Poprawa jest zauważalna, głównie w wyższym zakresie obrotów. Najlepsze co można zrobić z c16se to przeróbka na wielopunktowy wtrysk, a na ten temat(przeróbka c16nz na c16se) znajdziesz informacja na www.ktk.pl/forum
Testowałeś tą linie 5V czy nie ma zwarcia? Nieraz robię test odłaczając linie 5V ze sterownika i podając zewnętrze 5V z zasilacza bateryjnego z podpiętym multimetrem dla pomiaru prądu pobieranego. Sterowniki silnikowe mają ograniczniki prądowe na zasilaniu linii 5V. Jeśli coś pobiera nadmierny prąd cała linia zasilania siada.
Można podlutować pin'3' złącza 12 pinowego do ścieżki masy mida na płytce jak ktoś chce tylko radio mieć na wyświetlaczu.Czy ktoś posiada wsad do eeprom 93c46 MID astra f,kiod 2109 16665 bin. do silnika 14nz,14se,c14se,c16nz,16lz2,c16se,x16sz,... lub 2081 16665.Na elektrodzie jest działający wsad 2113 16530 do c20xe.Jk ktoś potrzebuje wsad...
Pozmieniałem!(19.11.08r.) Brązowy pozostał na swoim miejsu, a niebieski z czarnobiałym wzajemnie zostaly zamienione. ECU(stare-z przyblokowanymi obrotami) początkowo miało problem z obrotami(wisiał na 2-2,5tyś. do temp ~90C) ale dało sobię radę i silnik zaczął pracować normalnie(~850-900obr) i wiele równiej i ciszej niż przed zamianą kabelków we wtyczce....
Znalazłem sterownik zamieniłem i nic. Okazuje się, że sterownik jest OK bo silnik dalej szwankuje na tym nowym. Kolejny etap to czujnik Halla, bo już nie mam pojęcia co jeszcze.
C14SE, C16SE = 14 atm, X16SZR = 13 atm, C14NZ, X14NZ = 12 atm, C16NZ = 11 atm. Chyba się nie ma czym jeszcze martwić :D
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi powietrza. Nie będę mędrkował Very Happy bo nie...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
http://astra.autokacik.pl/ Polecam troszkę poczytać. Ja mam 1.6 8V MPI(C16SE) Astra 1.6Si i często w sklepach robią zdziwioną minę, że MPI 8V 100KM i 93r. dopóki nie popatrzą w katalogi. Miałem na myśli stuki silnika przy przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem. Przecież rozrząd nie ciągnie samochodu. Pracę wykonuje układ korbowo-tłokowy.
Spray do czyszczenia przepustnic/gaźników radzi sobie z sadzami, tylko nie bardzo się nadaje żeby go wdychać bo jest toksyczny. A silnik dosyć raczej nie ma, bo w dniu rozebrania jechał ponad 160 A co to ma do rzeczy? Ja jechałem 190km/h z C16SE który już ledwo odpalał bo kompresji nie miał.
Witam posiadam astrę f 94 rok z silnikiem c16si z klimą mam pytanie ponieważ rozsypała mi się sprężarka klimy i koszt naprawy jest nieopłacalny to czy mogę założyć pasek klinowy z innej astry f tak żeby ominąć klimę. No i jak to miałby być rozmiar paska Pozdrawiam
Witam, chciałbym odświeżyć temat, bo mam identyczny problem. Chodzi o Astrę F z '93r. 1.6Si (C16SE). Niestety nie wiem jaki mam model ASB - gdzie to mogę sprawdzić? U mnie, kiedy silnik jest zimny to skrzynka zmienia bieg 1 na 2 przy 3.000obr/m z 2 na 3 tak samo, ale szarpie tylko z 1 na 2. Jak się rozgrzeje trochę to sprawa się normuje. Drugim mankamentem...
Gdy odkręcasz(wkładasz śrubokręt i kręcisz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę zaznaczoną niebieską strzałką to wzbogacasz mieszankę wolnych obrotów. Stoisz normalnie oparty o zderzak i jesteś skierowany do przedniej szyby. Wkręcasz to zubożasz. Razem z tą operacją musisz korygować obroty śrubką zaznaczoną czerwoną strzałką. Gdy silnik jest...
sprawdze jeszcze jej wydajność, a znalazem takie coś OPEL ASTRA F 1.4 14SE C14SE. 1.4 16V X14XE, 1.6 C16SE, 1.6 16V X16XEL, 1.8 C18NZ, 1.8 16V C18XE, 2.0 C20NE, 2.0 16V C20XE, XE-LN, X20XEV do tych modeli niby pasuje
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
http://obrazki.elektroda.net/57_12378442... To tak dla przykładu ta tabelka. W moim (astra,C16SE) jest B i ma wzniosy na ssącym i wydechowym: 6.12mm. C16SE też było w Corsach B, Vectrach A. Podobnie X16SZ w vectrach A. I jak można znaleźć wzniosy :?: :D. To jest tak jak napisał adam7009, tylko to "oko" musi mieć trochę doświadczenia. Zawór...
Cześć Opel, C16SE, Multec M(56),DIS Zmierzyłem napięcie między kablem niebieskim(B12 od ECM) podłączonym do czujnika temp.(firmy Bosch) a masą silnika. Silnik zimny(przekręcony jedynie kluczyk w pozycję zapłonu), temp. otoczenia 5C, opór na stykach czujnika 4800ohm. Napięcie wynosi 2,7V(podpiąłem się pod załozony czujnik). Wzorowałem się na "Kody usterek-wszystko...
Cześć! Opel Astra 1,6 8V MPI(C16SE Mulctec M) 1993r. Czasem gdy przekręce kluczyk w celu odpalenia silnika to zapalają się światła pozycjne.Oczywiście włącznik świateł jest w pozycji wyłączonej a jednak pozycyjne niemrawo świecą i całe podświetlenie licznika także. Gdy się samo rozmyśli to gaśnie. Natomiast czasem na zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Mam wrażenie, że i skrzyń AF13 są 2 rodzaje mimo tych samych oznaczeń Ta, którą założyłem jest na pewno starsza, ma jeszcze króćce wężyków chłodnicy oleju takie że wężyk się natyka i zakręca opaską, a orginalna miała już takie szybkozłączki (oczywiście króćce odkręcane, przełożyłem je) ale ta skrzynia, a w zasadzie pewnie konwerter ma większy poślizg...
Może się zapędziłem. Jeżeli to jest 8V i smarowanie wałka jest takie jak w oplu 1.6 8V to gdy zatkasz-przytkasz ten otworek to olej nie ma ujścia poprzez dziury w krzywkach i smarowanie czopów. Zwiększa się w wyniku tego cisnienie na magistrali zasilającej popychacze. Sam ostatnio zwiększyłem ten otworek z ok 1,9-1,95 do 2,5mm. to wszystko dzięki właśnie...
Ale który typ? Np:X16SZ, X16SZR, C16SE, X16XEL .Wszystkie są 1.6 benzyna i były montowane w Astrach. Jeśli rzeczywiście ma taki przebieg i nie był wymieniany to lepiej to zrobić ze względu na wiek, zresztą dla np. X16XEL (100KM) wymiana zalecana co 90kkm a więc już. Przy silnikach 8 zaworowych (wszystkie pozostałe) zalecane jest sprawdzenie i ewentualna...
Witam serdecznie, Postaram się wszystko opisać jak najdokładniej, aby było to zrozumiałe. Stoję przed przeróbką swojego silnika w Astrze G 1.6 8v wersja 75km. Części będę miał od poprzedniego właściciela, który taką przeróbkę miał. Zacznę od tego, że mam zamontowany LPG oraz wersję z klimatyzacją, na której mi również zależy. Elementy LPG, które są...
To jest szczelnie zamknięte aluminiową pokrywką z uszczelką i ściąganą rurką do napuszczania czegoś, a część obrotowa jest z simeringami, oczywiście to już takie całkowicie szczelne nie jest, niemniej jednak coś gęstego wypłynąć nie powinno. Zobaczymy jak sprawdzi się olej silnikowy którym posmarowałem teraz, jeśli znów będzie problem zakupię smar sylikonowy...
Wita jestem tu nowy i ma pytanko bo spalił się sterownik silnika ale nie jestem pewny czy ten sterownik który jest w mojej astrze f jest orgnalny. Astra f 199, kod silnika c16se, objawy był takie że na benzynie od pierwszego biegu rwała jak głupia potem dwójka i przechodząc na trójke był odczuwalny spadek mocy jak by się przełączyła w tryb awaryjny...
Witam Wszystkich maniaków astry f Mam mały problem jak temacie.Wymieniłem silnik (w starym panewka poleciała) i pompę paliwową i nadal to samo. Założyłem nowy czujnik temperatury i nic cały czas z czajniczkiem muszę biegać już 2 lata.Po samodiagnozie wyskakuje mi błąd 25. I jeszcze jedno jak tylko już odpali na gazie to na benzynie pali bez problemu...
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
Witam Tym raze mam problem z corsa A 91r. 1.6 gsi na kompie IRMSCHER (kod silnika - c16sei). Mianowicie niesamowicie trudno go odpalic. Jezeli juz odpali to strasznie strzela zarowno w wydech jak i dolot, nie wykreca sie wyzej ok. 3000rpm i zachowuje sie tak jakby chodzil tylko ne 3 lub nawet 2 gary. Kable WN i swiece ok. Wywolalem kody i pokazal mi...
Witam szukam pomocy mam Opla Corse B z 1999r. Prędkościomierz jest elektroniczne podpięty do ABS do tego tez jest podpięte spomaganie (EPS) elektroniczne maiłem silnik X12XE zmieniłem silnik ze sterownikiem C16SE i moje pytanie jest takie wyskakuje mi błąd 24 czujnik przebytej drogi czy mogę podłączyć do tego ten impuls tez do sterownika C16se zęby...
astra c16se aster c16se c16se sterownik
suszarka dioda katalog kodów katalog transformator indel
wzmacniacz volvo wzmacniacz volvo
Schemat przetwornicy przeciwsobnej 9V z tranzystorami NPN Niskie napięcie siatki G2 w telewizorze JVC - przyczyny i diagnostyka