Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
Witam! Próbowałem na własną rękę szukać rozwiązania mojego problemu, ale niestety nie udało się.. Mam nadzieję, że u Was się uda :) A mianowicie mam problem ogólnie mówiąc z układem chłodzenia i tym, że nie włączają się wentylatory.. Jako, że mam Opel Scanner podpiąłem auto i po wejściu w Engine Cooling wyskoczyły 2 błędy 11 i 163. 11 udało mi się znaleść...
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
mam identyczny problem z moją asterką. kiedy po paru sekundach gaśnie przy kręceniu silnika zapala się kontrolka elektronicznie sterowane chłodzenie silnika.
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
mam też ten problem i do tego pojawia się usterka Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Wystarczy odkręcić od silnika i zawiesić na luźnym zawiesiu.
Witam. Po usunięciu termostatu chłodnica nagrzewa się tak samo jak silnik.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Sprawa prosta dosyć z zakupem, niech postoi nagrzany z 5 minut na wolnych obrotach, potem się przejedź, kręcąc do 5000obr na każdym biegu, jak zostawi chmurę dymu, rozrząd lub inne części odpuść od razu. Zauważ też kontrolkę silnika i chłodzenia czy nie świecą bo to wszystko hybrydowe komputery silnika. Klime też pasowało by była i CHŁODZIŁA.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Witam Można kupic w sklepie elektronicznym Opornice jednak załóż do obudowy i wówczs silnik dmuchawy będzie ją chłodził Powodzenia
Witam. Mam problem ze wskazywaniem temperatury silnika w Astrze 1.6i. Wskazówka jest pod czerwonym polem, czasami się lekko opuszcza. Temperatura silnika jest prawidłowa, chłodzenie jest. Możliwe, że to tylko źle wskazuje zegar? Gdzie znajduje się czujnik od wskazywania temperatury silnika?
co masz wlane w układzie chłodzenia?
Awaria układu chłodzenia silnika.
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
Witam.A płynu chłodzącego nie brakuje,silnik nie jest zapowietrzony.
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
Sterownik silnika gubi komunikację z resztą.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
Tak czy siak-wskazana diagnoza modułu chłodzenia silnika.
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C. Była sugestia aby złączyć konektory w kostce włącznika wentylatora na chłodnicy. Zrobiono tak i nic. Dobra uwaga gdyż termostat...
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
A jak tam widoczna jest temperatura silnika w komputerze podczas problemów? Weże nie są twarde od chłodzenia?
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
Witam Niedawno wykonałem prosty interfejs pod OBDII w celu diagnostyki swojego autka (astra g 2,0DTH) i wywaliło mi jakieś błędy w module chłodzenia silnika. Proszę o pomoc i ich zidentyfikowaniu http://obrazki.elektroda.net/3_124474890...
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu. jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach. ale to tylko gdybanie napisz czy...
Można było też zmierzyć delta T czyli różnicę temperatur w chłodnicy na wejściu i wyjściu czy w ogóle odbiera jakieś ciepło z silnika.
po 1 MUSISZ dobrze odpowietrzyć, bo w najlepszym wypadku wywalisz znów UPG a w gorszym zatrzesz tłoki możesz dla ułatwienia wywiercić małą dziurkę w termostacie wiertłem ok 3-4mm to przy okazji poprawi też chłodzenie bo te silniki za bardzo się grzeją, ja tak robię w ekotkach po 2 odkręć wydech i sprawdź czy się wtedy też dławi, bo kat się potrafi zapchać/pokruszyć...
Jaki silnik?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
Może być tak że wszystkie podzespoły silnika sprawne a może padać ECU
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Moduł i lego wtyki sprawdzone w pierwszej kolejności... Nie jest taki prosty ten układ, klimatronic komunikuje się z komputerem silnika, z modułem chłodzenia. Już wiem że błąd mam gdzieś pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia...
Co do kostek przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy to jedna jest do czujnika poziomu plynu - mozna sobie go zalozyc a druga niestety nie wiem do czego. Urządzenie pod lewym błotnikiem (konkretnie między zderzakiem a nadkolem) to układ sterowania chłodzeniem silnika i klimatyzacji (jesli masz). Jeśli czasem sobie rozbierasz te okolice auta, to zabezpiecz...
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
W każdym można wystarczy zamienić zasilanie po zapłonie na stałe, ale po co jak to tak niczego nie zmieni.P Trzeba by jeszcze dorobić pompę elektryczną cieczy chłodzącej pracującą razem z wentylatorem po wyłączeniu silnika bo chłodzenie samej chłodnicy nie ma sensu, takie układy były w Audi i VW
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
z uszkodzonym czujnikiem, z uszkodzonym modułem chłodzenia silnika, z uszkodzonym sterownikiem silnika
witam mam ten sam problem po odpaleniu wskaźniki gasną i po chwili zapala się kontrolka od chłodzenia silnika i załancza wentylator co z tym zrobić proszę o poradę
Kiepskiej jakości rezystory,silnik ciągnie więcej niż normalnie lub słabe chłodzenie w tunelu gdzie siedzi.
Witam wg mnie w korku silnik nie ma naturanlego chłodzenia powietrzem więc się nagrzewa i włącza się wentylator prawidłowo przy ok 100st. jak jedziesz to opływające powietrze chłodzi płyn w chłodnicy a także sam silnik.
Możliwe że była robiona uszczelka ale nie wypłukali układu chłodzenia. Wyjmij zbiorniczek i go umyj jeśli znowu się pojawi to uszczelka. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przy filtrze oleju chłodnica oleju bo ona też by mogła być uszkodzona.
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
sprawdzi termostat .jeśli ok to odpowietrz UK chłodzenia silnika odpowietrz go, w ostateczności wymiana popy cieczy chłodzącej
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
pazatym astra jest ciezsza od kadetta , gdzie tu sens ?? :>
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
Ogólnie jak się włączy klimę to ona bardzo dobrze chłodzi ale jak temperatura silnika dojdzie do 90 stopni wywala kontrolkę rozlacza klimę i nie chodzi żaden wentylator a silnik zaczyna się gotować
Odp1. Silniczek w lampie do wymiany Odp2 Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia. Ten przelewający się płyn to płyn chłodzenia w nagrzewnicy w aucie
check silnika i "chłodniczka" A moduł chłodzenia silnika jakie błędy wali?
Ja to się wam dziwię, że tak bezstresowo udzielacie porad. A wiecie czy tam jest moduł chłodzenia silnika, czy go nie ma?
Dziwne . Ten rezystor powinien być gdzieś na wierzchu żeby mieć dostateczne chłodzenie. Jak będę miał chwilę to zarkne może w TIS-ie coś się znajdzie.
No tu się to może różnie rozbiegać jeśli mamy na myśli astrę G, ale pasowało by wiedzieć czy ma zamontowany moduł chłodzenia silnika czy nie.
Witam, poszukuję schematu klimatyzacji do Astry G 2004 1,4 16V. U mnie jest układ bez modułu chłodzenia pod lewą lampą, komputer silnika steruje bezpośrednio przekaźnikami w skrzynce. Klimatyzacja manualna. Z góry dziękuję za pomoc
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Astra II 1998r., silnik: 1.6 16V Kompresor Delphi 9855 Nabita klimatyzacja. Wentylator: nie chodzi. Nie ma napięcia na kostce wentylatora, ale podpięty pod 12V działa. Kompresor: napięcie na kostce jest, ale kompresor nie chodzi. Po włączeniu klimy obroty silnika rosną ale nie chłodzi. Co robić?
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
Z tego co napisałeś wynika, że układ chłodzenia działa idealnie. Pozdro
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
Długo mnie nie było. Więc tak. Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się brudna przepustnica. Została dokładnie wyczyszczona i problem zniknął. Teraz idealnie odpala na nagrzanym silniku. Nawet spalanie spadło. Zamykam.
Tak,to jest moduł chłodzenia silnika. Schemat w rękę i do dzieła. Świeci się lampka usterek silnika,lub układu chłodzenia? Właczenie przycisku żądania klimatyzacji powoduje wzrost prędkości silnika? Wentylator dmuchający chłodnicy spracowuje?
Z chwilą zapalenia kontrolki układu chłodzenia, załączają sie oba wentylatory na max. Kable sterownika wentylatorów wyglądają dobrze, wytyczki też wporządku, jedynie co zauważyłem to dosyć mocno skorodowana śruba, którą przykręcona jest masa poprzez kabel do tego sterownika.
Ja u siebie w astrze G X14XE na rozgrzanym silniku płyn w zbiorniczku mam gorący,widać jak przelewa się przewodem łączącym termostat ze zbiorniczkiem.
za mało danych-moduł chłodzenia silnika Behr czy Delphi?
Witaj, piszesz o czujniku temperatury cieczy chłodzącej tak ? wskaźnik temp silnika na moje oko działa poprawnie, ale warto może go wymienić, może ktoś miał podobny przypadek ?
egr nie ma połączenia z ukł. chłodzenia w silnikach z tego okresu
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
chłodzenie silnika astra astra chłodzenie chłodzenie silnika chrysler
honda civic benzyna akumulator przebieg mercedes naprawa skuter chiński
rejestr magazynowy rejestr magazynowy
Jak wyciągnąć złamany grot z młotowiertarki? Blaupunkt NY 800 - Instalacja Androida: Możliwości i Ograniczenia