Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
Oczywiście że możesz, co prawda na pokładzie występuje trochęwiększe napięcie, ale te 14,5 V nie powinno uszkodzić wentylatorków. Pozr.J. Ps jezeli jesteś koneserem słuchania to możesz czasem słyszeć szum tych wentylatorów :D :D :D
Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Łap schemat chłodzenia A14net...
Dokładnie Z16XEP Opel astra H 2005 GTC
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
Lampka by się świeciła
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
Witam! Próbowałem na własną rękę szukać rozwiązania mojego problemu, ale niestety nie udało się.. Mam nadzieję, że u Was się uda :) A mianowicie mam problem ogólnie mówiąc z układem chłodzenia i tym, że nie włączają się wentylatory.. Jako, że mam Opel Scanner podpiąłem auto i po wejściu w Engine Cooling wyskoczyły 2 błędy 11 i 163. 11 udało mi się znaleść...
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
Dałem jakieś 600gram 300 gram jedna butla. Osuszacz był wymieniany wraz z chlodnica z przodu. Propan butan ma miejsza objetaść niż r134a?.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
Odczytalem wyskakuje ze zbyt wysoka temperatura środka chłodzącego
załącza się bo widać i słychać po obrotach silnika, nabijana byla już 2 razy i albo tak lekko dmucha zimnym albo wcale, gdzie może leżeć przycyzna niesprawnośći? filtr kabiny nowy
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
Witam. Pacjent to Astra 3 z 2004 roku, 1,7 diesel (sprężarka u góry). Sprężarka wymieniona na używkę, nowy skraplacz i wiatrak. Układ wypłukany (na zdemontowanych rurkach), nabity na wagę plus olej plus UV. Ciśnienia ; L - 2 do 3 atm , H - 13 do 15 atm. Temperatura na środkowej kratce, wentylator na 2, bieg jałowy około 8,5 do 9°C. Przy ciut zwiększonych...
Nic się nie zatrze, włącz normalnie i zobacz czy chłodzi. Jeżeli nie to dopiero udaj się do serwisu. Warto ją odgrzybić przed sezonem.
A co się dzieje?
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
mam też ten problem i do tego pojawia się usterka Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika
mam identyczny problem z moją asterką. kiedy po paru sekundach gaśnie przy kręceniu silnika zapala się kontrolka elektronicznie sterowane chłodzenie silnika.
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
Z tego co widzę to od chłodniczki oleju idzie nim płyn chłodzący.
autko wylądowało na 2 dni w serwisie po czym panowie stwierdzili ze nie wiedzą co jest grane ;/ cały czas astra daje się we znaki a tu lato a auto grzeje, przyjdzie zima będzie chłodzić...
Witam, jeśli ma ktoś doświadczenia odnosnie problemów z klimatyzacją w oplu to proszę o rade. Dziwnie zachowuje sie pja klimatyzacja w astrze, raz chłodzi a raz nie - caly czas jest załączona i tak jakby sie sama wyłaczała i włączała (jest szczelna i nabita). Jakiś czas temu (okolo 4 miesiecy0 wymieniałem starownik klimatyzacji. Chodziła od tego czasu...
Pasowałoby podpiąć manometry i patrzeć, co się dzieje z ciśnieniami. Jeżeli nie dysponujesz, spróbuj podotykać rurek w trakcie osłabionego chłodzenia. Tak na pierwszy rzut oka obstawiałbym, że zamarza Ci parownik. Nie wiem jak się do niego dostać w astrze, ale najczęściej najbliżej jest od filtra przeciwpyłkowego (kabinowego). Spróbuj sprawdzić, czy...
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
Jeżeli chodzi o czynnik to nie mam pojęcia, 2 lata temu nabijalem i używałem klimatyzację bardzo mało, głównie na wyjeździe jak byłem tydzień. Wtedy nie stwierdzono żadnej nieszczelności. Czyli rozumuję, że jak nie ma czynnika to elektromagnesu nie załączy, zawsze myślałem, że wszystko się załącza a jak nie ma czynniku to po prostu nie chłodzi.
Poniżej 20st wymiana ciepła jest inna, ile bar na wysokim wtedy?
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
Komputer nic steruje. Wszystko dopiero działa tylko i wyłącznie po wciśnięciu magicznego przycisku z gwiazdką. Poczytaj sobie co to w Astrze G moduł chłodzenia pod lewym reflektorem
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
ale w czasie świecenia kontrolki, wskaźnik temperatury pokazywał Ci poprawną temperaturę tak ? bo zastanawiam się jak sprawdzić prawidłowość działania tego czujnika aby nie bawić się w wymiany wszystkiego metodą prób i błędów ;)
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Schemat dostępny na elektrodzie i trzeba kable przespiegować. Najczęściej kable gniją ok 15cm od wtyku sterownika wentylatora, moduły w środku padają scieżki i zdarza sie że piny od płytki poodchodzą. Zapala się kontrolka moduły chłodzenia?
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy Test na obecność spalin (co2) w układzie chłodzenia to wykaże.
Moduł chłodzenia, ten na podłużnicy jest diagnozowalny interfejsem. Od tego trzeba zacząć.
Mam problem z klimatyzacją w Oplu Astrze II, mianowicie niby wszystko działa a nie daje zimna do wnętrza samochodu. Załadowałem czynnik chłodzący, wymieniłem filtr i nic - co robić ? Pomóżcie!
Czyli nie należy się tym przejmować? Nic się nie stanie złego czy można to jakoś usprawnić żeby chłodziło wcześniej?
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Sterownik silnika gubi komunikację z resztą.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Odpytaj moduł chłodzenia na błędy.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
W wężach odpowietrzających, czyli tych które wychodzą z najwyższych punktów układu do zbiornika płynu czasami stosuje się dławiki, żeby płyn niepotrzebnie nie krążył tamtędy. Dwa razy miałem przypadek zatkanego dławika, i to były jedyne dwa przypadki, kiedy miałem problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia.
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
To gdzie się znajduje drugi ??
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Kiepskiej jakości rezystory,silnik ciągnie więcej niż normalnie lub słabe chłodzenie w tunelu gdzie siedzi.
Spawanie na zimno CX-80. Sprawdzone, podstawa, dobrze oczyścić miejsce klejenia.
To systemowy (buraczkowy) i nie ma nic do modułu chłodzenia.
to ze sprężarka się wyłancza co jakiś czas to normalne dobija ciśnienia i się wyłancza a jeśli slabo chłodzi to trzeba jej zrobić obsługe i zaaplikować odpowiednią ilość czynnika
Witam czy ktoś mi powie czemu przy zimnym. Silniku. Włącza się wentylator. Chłodzenia i zapala się kontrolka awari. Układu. Chłodzenia
No, ale wentylator sam w sobie chłodzi przecież, jest z tego jakiś nawiew, coś to zawsze da.
Jak dokładnie wpięty w układ chłodzenia?
sprawdzi termostat .jeśli ok to odpowietrz UK chłodzenia silnika odpowietrz go, w ostateczności wymiana popy cieczy chłodzącej
co masz wlane w układzie chłodzenia?
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
Witam Można kupic w sklepie elektronicznym Opornice jednak załóż do obudowy i wówczs silnik dmuchawy będzie ją chłodził Powodzenia
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Awaria układu chłodzenia silnika.
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
POdejrzewam że masz masakrycznie źle spięty ukłąd chłodzenia.
Sprawa prosta dosyć z zakupem, niech postoi nagrzany z 5 minut na wolnych obrotach, potem się przejedź, kręcąc do 5000obr na każdym biegu, jak zostawi chmurę dymu, rozrząd lub inne części odpuść od razu. Zauważ też kontrolkę silnika i chłodzenia czy nie świecą bo to wszystko hybrydowe komputery silnika. Klime też pasowało by była i CHŁODZIŁA.
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Do 1 litra więcej w mieście. Na trasie mniej bo się lepiej chłodzi.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
czy w czasie pracy silnika świeci się pomarańczowa kontrolka awarii układu chłodzenia?
Połóż włączony wentylator (np. od zasilacza ATX) na otworach w obudowie 3018, będzie chłodził wnetrze tunera. Jeśli nie bedzie resetów - masz uszkodzony zasilacz. Dodam, że kondensatory nie muszą być wybrzuszone - a będą uszkodzone.
To nie jest problem taka temperatura jest normalna dla silnika w mieście osiągasz ją dlatego ze silnik bardziej się grzeje i nie ma takiego chłodzenia jak poza miastem.
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
Naprawione. Przyczyną był zwarty przekaźniku, który umieszczony jest wewnątrz modułu chłodzenia.
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
Witam mam problem a mianowicie w mojej astrze miga mi konrtrolka układu chłodzenia i załancza się wentylator od klimy ale tylko przy jeździe w czasie postoju gaśnie i już nie miga czy ktoś może spotkał się z takim problemem ?
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
astra chłodzenie silnika chłodzenie silnika astra piaggio chłodzenie
dioda voltage przestać działać włącznik światła asterisk freepbx
zasilacz liniowy stabilizowany audio
Resetowanie czujników ciśnienia opon w nowej Scanii Temperatura bezpiecznika termicznego w kuchence indukcyjnej: zakresy i zastosowania