bezpiecznik nr 20 (20A) dodatkowo na tym bezpieczniku jest światło cofania i ogrzewane fotele
No to raczej nie szukasz książki Obsługa i Naprawa ale raczej jakiegoś manuala. Sprawdź lepiej w klubach Opla. Tam czasami mają takie tematy rozpracowane. Astra jest dość popularnym samochodem.
Nie musisz, mase ma mieć stpoka anteny tzn dotykać karoseri od spodu za pośrednictwem mocowania.
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
Sprawdź dokładnie bezpiecznik nr 24 i ewentualnie nr 1. Bezpiecznik 24 zabezpiecza te obwody o których piszesz.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
To jest X16SZR.
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
Znaczy że nie ma błędów.
Na bokach radia są cztery otwory, wystarczy włożyć w nie podobnej średnicu szpryszki, rozepchać je lekko do zewnątrz zwalniając zaczepy i wyciągnąć radio.
Chcesz schemat przerywacza kierunkowskazów? Co siedzi w środku? U2043 czy coś innego?
w tej cenie to jedynie LEGENDFORD F-14
czujnik masz uszkodzony, powinien mieć około 4,7kΩ w temp pokojowej Przy termistorze 4k7 będzie trochę przekłamywał
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
Ściągnij tą rurkę jeszcze raz i sprawdź na pracującym silniku czy zasysa tam powietrze tym króćcem....
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
Ma pazurki proste, skręcone mają VW.
Niestety,musisz podjechac do gazownikow,zapłacic to ci to zrobia,sama nic niezdziałasz. Temat regulacji. Takie podejscie do mechanikow ze sa zdziercami takze uczy ich pewnego podejscia do klientow-prosze sie nieobrazic ale to ludzie nieuczciwi nauczyli ich sciagac kase z innych.
Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe. Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu...
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
Może tekst ten nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem, ale jest rozwinięciem mojej odpowiedzi wyżej. Cytat zaczerpnięty z http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra : "Astra I, zwana też "F" (1991-1998) lub Astra Classic (była produkowana do roku 2002 w fabryce Opla w Gliwicach) Astra II, zwana też "G" (1998-2004) lub Astra Classic II (2004-)(obecnie produkowana...
Właśnie wymieniałem przewody w swojej Astrze F sedan 94r bez ABS, z korektorem siły hamowania 4 wyjściowym, wszystko pomierzyłem i podaję wymiary (trochę z zapasem, ale całkiem fajnie to wyszło Przód: od kierowcy: 60cm końcówki 2x m10 od pasażera: 210cm końcówki 2x m10 do jednego przewodu potrzebna przejściówka m10->m12 (kod przejściówki 5-600-129)...
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
Witam Ja ciągniesz dźwignie czuć że linka się naciąga ? Linka cofa się ? linka zardzewiała może i też nie cofa się . Ciężko będzie się dobrać bo bęben aby ściągnąć to hamulce muszą puścić!
Wygląda na amatorszczyznę ale spróbujemy Bezpiecznik F6 i F 24 są od mijania http://obrazki.elektroda.net/98_11942868...
Jest tak-jeżeli nastąpiło zadziałanie poduszek w związku z kolizją-testerem się tego nie da skasować Jeżeli nastąpiło zadziałanie napinaczy pasów bezpieczeństwa-taki błąd mozna skasować tylko trzy razy.
Warto poszukać instrukcji obsługi, jest na Elektrodzie w odpowiednim dziale i to po polsku. Jest tam zdjęcie przykładowej karty kodowej z kodem i opis jak go wprowadzać. SławeK
Witam w czasie wymiany bezpiecznika Astra classic 1.6 16V X16XEL spod deski rozdzielczej wypadła mi kostka z luźnymi kabelkami proszę o pomoc czy maja być luźne czy podłaczaone i gdzie.Luzne kabelki zaznaczyłem na czerwono. Dziekuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/9302465100_1...
Nie mierz, nie kombinuj tylko kup nowy akumulator. No ale skąd wiadomo czy to akumulator czy rozrusznik/cewka rozrusznika czy jakiś przekaźnik albo przebicie? Przy wyjętym kluczyku nie powinno pobierać >10A prądu...
Nie bierz się za rzeczy, o których nie masz pojęcia. W tym silniku zaworów się nie reguluje.
Obydwa piloty są zaprogramowane standardowo na sterowanie tylko jednym przyciskiem, pozostałe nie są wykorzystywane. Można zaprogramować pozostałe przyciski, ale najpierw trzeba rozpoznać typ centralki (było kilka wersji Pythona SP 3000). Moim zdaniem pozostałe są wykorzystywane bo po naduszeniu paru był inny dźwięk wycia alarmu... Bardzo bym prosił...
My się za ciebie nie dowiemy. W tej formie dyskusja jest o niczym i donikąd prowadzi. Zamykam.
U mnie są tylko dwa króćce na węże żadnej wtyczki na wlewie od zbiornika nie mam jak auto pracuję tam słychać dźwięk jak by coś się zapchalo Dodano po 47 U mnie są tylko dwa króćce na węże żadnej wtyczki na wlewie od zbiornika nie mam jak auto pracuję tam słychać dźwięk jak by coś się zapchalo
Bezpieczniki w kabinie,są dwa od pozycji,oraz dwa mijania. http://forum.opel24.com/topic/44526-bezp...
A kopułka??? może węglika już nie ma.
Na forum znalazłem ten wątek o usrawieniu zapłonu i o tym by zawrzeć w złaczu diagnostycznym piny AiB oczywiście wiadomo że na lampę pytam bo będę się do tego przymierzal .
Problem może być we włączniku świateł, ten z pokrętłem, on podaje napięcie na przełącznik przy kolumnie kierowniczej, dalej na skrzynkę bezpieczników i do żarówek.
Przód, tył czy oba? Lewa strona ok? Sprawdź połączeniia przy żarówkach, zakładam, ze nie dałeś ledów, szczególnie masy i czy nie ma zawarcia w oprawie któejş żarówki.
Posiadam do opla Vectry i do Corsy Może Ci sie cos przyda ??? jak chcesz to napisz..
Informacja o usunięciu podobnego problemu związanego ze światłami jest na stronie http://astra.autokacik.pl/ w dziale Technika/Napraw to sam artykuł "Mrugające światła długie na wybojach"
A sprawdzałeś co się dzieje w tym czasie ze światłami pozycyjnymi/postojowymi?
mógły ktos przybliżyć - co to za zabezpieczenie ? Tak z ciekawosci - jakis transponder, czy co ? Kluczyk wygląda całkiem normalnie, w zyciu bym go nie podejrzewal o coś takiego... W którym miejscu jest ten immobiloser ? Bo jakoś go chyba nie widzialem na schemacie ?
1.6 a 1,4 to te same głowice więc raczej nic nie powinno się stać. Na Twoim miejscu zakładałbym nowy pasek i obrócił wałem dwa obroty jeżeli wszystko ok to odpadaj :) te silniki nie były kolizyjne. Pozdrawiam
Witam ponownie. Masz rację na pych nie próbował bo ma katalizator i nie chciał uszkodzić. Jedyne co przychodzi mi do głowy to pompa paliwa (jeżeli jest elektryczna), może styki są zabrudzone i raz łapie raz nie. Pozdrawiam. Jeżeli się mylę z tą pompą to z góry przepraszam.
Sprawa jest nadal niewyjaśniona. Nie zdążyłem sprawdzić działania czujnika halla zanim ojciec wymontował go z samochodu :). Na zewnątrz został rozebrany, wyczyszczony, złożony ponownie - działa wzorcowo. Sprawdzałem na oscyloskopie - impulsy równiutkie, , pełne12V (po podciągnięciu do +12, impulsy są oczywiście na "0"), wydaje się być ok. Próbowałem...
Jeśli do astry f sedan czyli classic i jeśli masz na myśli przednie amortyzatory to TAK...tylne NIE.
Jaki typ autoalarmu, czy jest pilot, potem z tymi danymi do wójka google i coś o rozkodowaniu, procedury itp. szukaj. Alarm często zakładali z odcięciem pompy. Stare alarmy często się krzaczą i już sporo tego wycinałem. A przy akumulatorze nie odpadł od klemy jakiś kabelek?
jaki masz reduktor?
to mój pierwszy samochód i po woli dopiero się uczę ... a nauka kosztuje ! oddaj auto do kumatego elektryka Tak będzie prościej. Samodzielnie nie założysz nowej centralki zamka i alarmu a może wszystkiego nie ugotowałeś. Sprawdź i napisz czy sterownik centralnego zamka jest fabryczny - Opla? Jaki masz klucz do auta? Jaki pilot? Zamieść zdjęcia.
Jaki licznik . Wiecej informacji. Elektroniczny czy mechaniczny??
Mam samochód osob. Astra classic poj silnika 1,4 Daj sobie spokój z kempingiem.
Przyczyn może być kilka czujnik temperatury sprawdzisz przez podłączenie pod komputer zanieczyszczony filtr paliwa.
Demontujesz i nie wiesz co ? Wlew paliwa z rurą.
Tu masz krótko i zwięźle. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam Mam do wymiany w Opel Astra Classic 1,6,16V 101 rocznik 2000 łożyska przód (strzelanie w czasie kręcenia kierownica na postoju) i sprężyn przód. Może podpowiecie jakie numery GM sprężyn i łożysk w przystępnej cenie i dobrej jakości zakupić.Może jeszcze inne części wymienić za jednym razem.Dziękuje za odpowiedz.
Witam serdecznie, dzis zwracam sie z problemem dotyczącym opla astry classic 1.6 16V. Usterka polega na tym ze auto nie chce odpalic ;/ wczesniej zapalała mi sie pomarańczowa kontrolka " błąd układu elektronicznego" bylem u mechanika, stwierdzil ze to czujnik i ze daje on temperature minusową i auto sie zalewa na ssaniu automatycznym. ok 3tygodnie bez...
www.studio24.prv.pl Dodano po 2 a jak nie ma to rozbierz tylna klape moze tez są ucięte, zabawa z miernikiem na zwarcie i znajdziesz pozdrawiam
Ze jak? Dobra zle napisalem, chodzi po prostu o AUTOALARM Astra 1.4 v16 '1998, alarm (na pilot) byl od poczatku w samochodzie. Gdzie znajduje sie ten alarm? nie czasem przed troche za grillem?
Jest specjalna deska digital do Astra I. Widziałem to zainstalowane i wygląda ładnie. Co do tego którą deskę wybrać to jest tak jak z zegarkiem. Jedni lubią wskazówkowy inni elektroniczny. I co ciekawe ten mechaniczny też może być elektronicznym - kwarcowym :D
... właśnie się połamała. To już druga. Gdzie można taniej (niż 90PLN w ASO) kupić taką teleskopową antenę? Czy warto zakładać elektryczną? Antek
Witam, mam taki problem z katalizatorem. Mianowicie coś mi się w nim urwało i stuka w środku. Tak jak by to był jakiś kawałek żelaza albo śruba. Od tego czasu samochód strasznie mi rwie podczas jazdy i tak jakby trochę muli. T.zn nie mogę z niego wyciągnąć tyle ile zawsze wyciągałem. Czy ktoś wie, czy można to jakoś naprawić? Z tego co się orientuje...
dzieki...naszukałem sie po necie i znalazlem iso-din adapter
Najprościej odkręcić konsole między siedzeniami i cofnąć ją lekko do tyłu . Robi się wtedy trochę miejsca z przodu i od strony nóg pasażera bez problemu można wsadzić ręke ---- powodzenia . Ps. obsadkę żarówki przekręca się w lewo .:D
nie wiem znalazłem taka stronkę i tym się wzoruje (tu to zastosowali): http://www.powe.pl/astra.html
Na moje oko posadziłeś bezpiecznik f7 10a. Czy nie działa też oświetlenie schowka,ogrzewanie szyby tylnej czy sterowane elektrycznie lusterka.
Dzięki wam za pomoc !
oto schemat
Jeżeli samo znalezienie centralki stanowi dla Ciebie problem, to zastanów się co zrobisz, gdy ją w końcu odszukasz. Będzie kolejnych 10 postów i zdjęć, które i tak nic nie dadzą. Jedź do warsztatu i zleć naprawę lub demontaż tego alarmu. Blokowanie zapłonu w czasie jazdy jest bardzo niebezpieczne - nie eksperymentuj! Centralkę znajdziesz na drugim końcu...
jaki to alarm?
Ja miałem walnięty sterownik w astrze 1,7 dti 2000 rok. Auto paliło bez problemów, ale jeździło w trybie awaryjnym - pedał gazu nie reagował, auto "samo jeździło" na małych obrotach, ja tylko zmieniałem biegi i kierowałem. Błędów przy tym pokazywał chyba z 7, wszystkie rozrzucone tematycznie - czujnik temp. cieczy chłodzącej, tempomat, pedał gazu, ciśnienie...
Witam chciałbym poznac Wasza opinie w sprawie Sondy lambda 25164596. Jest inny zamiennik tej sondy ,możecie powiedziec czy jest to dobra sonda czy może polecacie inny lepszy model.Zalezy mi na sprawdzonym i dobrym produkcie. Dziekuje za opinie i pomoc pozdrawiam.
Możesz zmierzyć bezpośrednio na akumulatorze
elektrit miał rację ja w swoiej viki pomierzyłem czujniki i je wyczyśiłem wymieniłem klocki a problem tkwił w zykłej zarówce orobiłem się jak głupi a wystarczyło wymienić żaróweczkę hehehe
Ten dźwięk może wytwarzać przekaźnik i jest to sprawa normalna.
A otwierają się??? Najpierw sprawdź czy nie są połamane przewody elektryczne na połączeniu drzwi ze słupkiem(w osłonie gumowej). Narazie to najczęstsza przyczyna niedomagań tego typu, Choć nie wykluczam i siłownika. Nawet w swoim miałem taki przypadek.
Ściągacz do sprężyn musisz mieć.
sprawdż czy pasek rozrządu nie przeskoczył a wysokie napięcie czyli kable świece było coś robione z tym
A czy przypadkiem w astrze sterownik fabrycznego centralnego nie jest na prawym słupku, przy nogach pasażera?
Opel Astra Classic F kombi. Silnik 1,4. Auto odpala normalnie. Na biegu jałowym praca silnika bez zarzutu. W momencie przyspieszania zaczyna szarpać na wszystkich biegach (5 nie sprawdzałem). Co mogę samodzielnie sprawdzić zanim udam się do mechanika?
witam mam problem w astrze ze wskaźnikiem temperatury silnika czasami działa. latem zawiesza sie na zero a czasami potrafi zawiesić sie na pewnym poziomie a po następnym odpaleniu wraca do normy.czy jest to wina wskaźnika czy ECU która wysyła sygnał napięciowy do wskaźnika???
Z tyłu nie ma fabrycznie żadnych przekaźników. Może tylna wycieraczka jest zablokowana.
Właśnie może być również sprawa elektroniki ja wyczytałem w książce ze objawami takimi może być uszkodzenie któregoś z czujników tzn, przepustnicy nie pamiętam dokładnie ale jest ich bodajże 3 przynajmniej w astrze 1.6, wiec trzeba by było sie wpiąć w gniazdo diagnostyczne. Pozdrawiam
To chyba,że bardzo stary.
A pilot jest w kluczu czy osobny
kolego sprawdz sobie moze napiecie paska czy dobrze jest napiety i zobacz jeszcze przewody czy nie ma na nich korozji, sprawdz sobie jeszcze czy masz dabra mase najlepiej podaj bezposrednio na alternator np przewodem do odpalania, przedewszystkim sprawdz sobie miernikiem jakie masz ładowanie na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze,
Słownik mi się zalaczyl... Chodziło o świece. Iskra jest
Czy ktoś wie jaki był montowany fabryczny autoalarm w samochodzie Astra classic z 2001r ? Szukam schematu do tego alarmu ?
właśnie o to mi chodziło. dzięki wielkie
Aparat czy cewka WN?
Autor postu chyba zasnął :-)
Mam pytanie jak rozwiązać problem centralnego zamykania bagażnika w tym samochodzie, dotychczas jest tak, że przekręcam kluczyk, wciskam przycisk i bagażnik w góre. Samochód ma domontowany centralny na cztery drzwi, czy da się jakoś rozwiązać bagażnik by ryglował i odryglowywał się razem z tymi czterema drzwiami, a podnoszenie do góry niech bedzie tak...
a jest + po zapłonie??
dziekuję wszytkim za rady i napewno skozystam:)pozdrawiam
Witam.Nie wiem czy to jeszcze aktualny temat,ale podpowiem,że schematy elektryczne do opla astry i astry classic znajduja się w książce z serii "Sam naprawiam'.Pozdrawiam.
To są tylko przewody od czujnika dodatkowego, szukaj brązowego i pomarańczowego...
jaki? gazowy czy olejowy? jakiej firmy?monroe, kayba, delphi, a może jakiś inny? z góry dzięki za info:p
astra classic bezpieczniki astra classic sedan astra classic alarm
instrukcja amplituner panasonic zalany sokiem fabryczne radio accord
instrukcja obsługi radia blaupunkt zamrażarka whirlpool
Navigon 310 Canada - Gdzie znaleźć instrukcję? Kod błędu A5A00009 w Nissan X-Trail - diagnostyka i rozwiązania