Mimo dobrego ciśnienia sprawdź hydropopychacze na tym cylindrze.
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Zdarzają się. Płukanke zrób i nowy olej
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
A rozdzielacz?
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Hej, zobacz taki nr 97252584 jet to wg opisu USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, UCHWYT DYSZY WTRYSKIWACZA DO GŁOWICY CYLINDRÓW
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
Opel Astra G 1998r silniki X17DT i X17DTL mają ciśnienie sprężania 22-30 bar
Musiałbyś ręczenie rozwiercać małe dysze do uzyskania prawidłowych korekt ale jest czas otwarcia i zamknięcia , rezystancja cewki oraz prąd podtrzymania. Tylko z tym rozwiercaniem to mały błąd i będzie za ubogo na którym cylindrze i wypali głowice. Niestety korekta jest średnią dla wszystkich cylindrów.
Samochód ma (lub miał) instalację gazową ?, jeśli tak, to sprawdź czy impulsy do sterowania lpg nie są brane właśnie z nie działającej cewki
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Nie sprawdził , tylko wymieniał ?
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie.
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
No z pewnoscia nie jest to sterownik :) a co do dalszej diagnozy to trzeba zrobic kilka prob.
Jeśli nie chcesz kupować drugiego komputera to możesz dać sam komputer do jakiegoś elektronika który sprawdzi połączenia wewnątrz komputera. Koszt takiego serwisu powinien wynieść z ewentualną naprawą około 200 zł.
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Kluczowanie cewki pozostaje .
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Paliwo dostaje do tych cylindrów , jaki ciśnienia na cylindrach?
sprawdź wtryskiwacz do tego cylindra
Uszczelka.Pierścienie nie siadły raczej ot tak na sąsiednich cylindrach.
sprawdź jeszcze ciśnienie na cylindrach zanim dasz tą pompę do regeneracji.
Ale wtedy nie byłby zalewany jeden czy dwa cylindry przecież.
Na początek zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach.
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
strzałka w stronę rozrządu.
czas wtrysków i iskra są w normie ,krzywek na walkach nie sprawdzałem ale jak by było coś nie tak z nimi to na starcie powinien nie palić na 1 i 2 cylinder.
Juras, tam padła UPG. Wypaliło pomiędzy cylindrami.
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Czy nie ma mozliwosci wymiany tylko jednej tulei cylindrycznej i pierscieni na tym jednym wadliwym cylindrze ? Czy od razu trzeba zakladac uszkodzony tlok i wymieniac calosc?
Tak, najprawdopodobniej problem leży w cewce. Dla pewności możesz zmierzyć czy sygnały z ecu lecą do cewki. A dokładniej 3 cylinder.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy się otwierają szczególnie te na 4 cylindrze.
Zmierz ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.
to z Haynesa Astra G tu masz serwisówki: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
sprawdź ciśnienie cylindrów.
Spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach .
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
...a, że spytam. Czy przypadkiem podciśnienie nie jest wyprowadzone właśnie z pierwszego cylindra?
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Zmień wartość w polu "typ cewki" na "cewka na 2 cylindry" jeśli masz "dis" i więcej nie grzeb w ustawieniach.
Zacznijmy od diagnozy komputerowej. Nawet głupim ELM. Migająca kontrolka silnika to generalnnie standardowe jej zachowanie w przypadku wykrycia przerwy zapłonu. Zachowuje się tak generalnie bez względu na markę. Dlatego diagnostyka komputerowa i zobacz które cylindry zgłaszają problem.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
nie w nim wina
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .
Czego brakuje na pierwszym cylindrze? paliwa czy iskry?
Dziękuję za pomocne informacje Temat zamykam!
Mi to na zawory wygląda, sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach.
Witam. Jeżeli w zbiorniczku nie ma oleju nie bulgocze i go nie ubywa to jest dobrze. Na pierwszy ogień to sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienie w cylindrach.
Podmień przepływomierz powietrza. Do sprawdzenia rozrząd i ciśnienie w cylindrach.
Co do świec to ciekawy trop. LPG nie występuje. Głowica była robiona bo silnik był przegrzany, poszedł płyn chłodniczy na cylindry.
Poszukaj na allegro zdjęcia silnika takiej astry i rób jak na zdjęciu. Najprościej. Bo pewnie kolejność zapłonów Ci nic nie da, bo nie wiesz jak ustawić pierwszy cylinder.
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie na drugim i trzecim cylindrze wzrosło do 1 MPa. Co to oznacza? Oznacza że niższe ciśnienie było spowodowane pierścieniami/gładzią cylindra.
na niepłodność u krów tak. hehe i może nie pali ten cylinder 1-szy od transformatora :-)
Sprawdź wydech na szczelność. Tak zalecają w serwisie Opla. Pewnie chodzi o napełnienie cylindrów.
temp. na wskazniku dochodzaca do 100stopni to jak najbardziej ok w Twojej astrze. Zobacz, moze mała iskra jest, a nie wiesz czy pali na 4 czy na 3 cylindry?
Co z ciśnieniem w cylindrach kiedy "szatkuje"?
! Moze ktos z kolegow ma jakis pomysl.... ja mam pomysł- odwiedz warsztat Kolego warsztatow to juz odwiedzilem sporo i nikt nie moze sobie poradzic... A silnik nie pali na 1 cylindrze !
Wtryskiwacz na tym cylindrze pracuje? Jeżeli nie to czy dostaje sygnał? iskra jest na niepracującym cylindrze?
Nie zauważyłem żadnych anomalii jednak niepokoją mnie te duże korekcje (zwłaszcza na trzecim cylindrze).
Pewnie że czuc silnik wtedy chodzi nierówno kuleje na wolnych obrotach wystarczy popatrzec na niego i posłuchac. Jesli silnik skacze ma wielkie wibracje wtedy nie pali na wszystkie cylindry.
A czytałeś o kolizyjności silników? 2 cylindry nie chodzą bo ich tłoki spotkały się z zaworami.
Jedź że chłopie do mechanika, skoro nie wiesz czy auto pali na wszystkie cylindry
To, że po remoncie, to nic nie znaczy. Jest, czyli jaka wartość na poszczególnych cylindrach ?
Świece sprawdzałem w dwóch hurtowniach które mnie zaopatrują, były dobierane na podstawie danych technicznych samochodu. Jedna jaki i druga hurtownia podała ten sam rodzaj NGK-R. Jakby były świece nie takie to prawdopodobnie wypadanie zapłonu było by także na pozostałych cylindrach.
No i niestety brak ciśnienia na tym cylindrze. W poniedziałek będę to rozbierał.
Dobrze czytam plus z akumulatora na masę tzn. głowice cylindrów?
Że nie ma kompresji w cylindrach?
Zmierz kompresję cylindrów.
tylko żółta lampka Co to jest żółta lampka ?
Kopci na siwo, więc bierze olej. Warto by było sprawdzić sprężanie w cylindrach.
Miałem w 1.6 Opel Astra 3 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, to obudowa katalizatora pękła z gorąca. Niby odcinał cylinder, ale tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy musiał na niego palić, bo spadku mocy nie było. W Astrze powodem był niedomykających zawór i utrata ciśnienia w cylindrze. Dodano po 32 Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie...
Możliwe ze któryś z cylindrów pękł.
Witam Mam problem z Astrą 1.6 16v Astra G. Nieregularnie przestaje pracować na wszystkie cylindry. Po zainstalowaniu instalacji LPG widać na podglądzie parametrów że w momencie kiedy przestaje pracować na wszystkie cylindry, sterownik przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz(zawsze ten sam). Czy przyczyną jest cewko-moduł i po utracie iskry przestaje...
Trzeba by sprawdzić kluczowanie na wtryskiwacz na tym cylindrze co nie chodzi.
identyczne objawy dają mocno zużyte lub popękane pierścienie , przez które dostaje się olej do komory spalania i wtedy auto kopci na biało. tłoki "dzwonią" o cylindry stąd głośna praca. Sprawdź ciśnienie w cylindrach
auto stoi u mechanika :((
Możliwe że nie pali na któryś cylinder
Ciśnienie na cylindrach sprawdzone?
Mogę się mylić ale w tym przypadku błąd 300 może oznaczać wypadanie zapłonu na wielu cylindrach.
dzięki za fatygę :) Zrzucę jutro głowice i zobaczę co tam się narobiło. Mieliście kiedyś sytuacje, że po zerwaniu paska nie było kompresji na ani jednym z cylindrów ?
Witam Szukam na forach i wujku google ale niestety znaleźć nie mogę. Co to jest za element w postaci tuby/o ksztalcie cylindra za sterownikiem silnika (patrzac od przodu auta po prawej stronie silnika) co idą do niego cztery przewody?
Witam.Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.
Ja przy podobnych objawach miałem pękniętą głowice na 3i4 cylindrze.
Czy mógłby ktoś podrzucić schemat pinów sterownika silnika mojej Astry J 1.7 diesel o oznaczeniu silnika A17DTE. Problem mój polega na tym, że sterownik silnika nie podaje mi napięcia na świece żarowe drugiego i czwartego cylindra. nr Vin pojazdu W0LPD6EW0C1051353
Psuje tym ze nie daje spowrotem spalin do cylindra ?
Co rozumiesz przez skręcony wałek ? Mogą być krzywki skręcone jeżeli są na gorąca wprasowywane tzn. wałek z rury. Ale wtedy wszystkie by miał poprzestawiane. Losowo musiałby mieć poprzestawiane krzywki na każdym cylindrze.
tak pompa pracuje cisnienie odpowiednie jak zapodam napięcie do wtrysku na krótko to dostaje paliwo do cylindra..
Swoją drogą w jakich świecach występuje ciśnienie? ;) Chodziło mi o ciśnienie w cylindrach
obrotomierz cylindry focus cylindry zużyte cylindry
ograniczenie rozładowania reloop active wykrywac metali
prostownik bester electrolux ewt1066edw
Wyważanie łopat turbiny wiatrowej - gdzie i jak? Nie świecą kontrolki w piekarniku Amica EBI 7542AA SOFT