A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
No tak, Astra H 1,7 CDTI (100KM), Z17DTH.
Sprawdź lambdę, wężyk do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temp.
Dzięki za info ,ale proszę jeszcze pozostałych szpeców o wypowiedzi. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Czy ktoś wie jak sprawdzic czujnik ciśnienia w kolektorze? komputer podaje kod: Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie) Bo mam wrazenie ze to on wysiadł
34 - Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
> sprawdź też jeszcze raz czy wszystko jest OK z przepływomierzem powietrza[/quote] tu nie ma przepływki jest czujnik ciśnienia w kolektorze który rzekomo pokazuje prawidłowo ciśnienie (hmmm???)
W/g word -data , nr. 25 to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze /MAP/.
Dzięki wielkie za schemat. Miałem problem z obrotami - okazało się, że przewód łączący czujnik z komputerem był przerwany. Mam jednak kolejne pytanie. Gdzie podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym? Czy to P23? Czy P24 to potencjometr przepustnicy?
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Hej, Astra K 1,4 benzyna - Oriętuje się ktoś w którym miejscu jest zamontowany czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ? (55573249) Myślałem że on jest w tym miejscu mniej więcej - https://obrazki.elektroda.pl/5137323300_... ale tutaj mi siedzi czujnik z numerkami 12681993 i wtyczka jest z 4 pinami a mój czujnik o numerach 55573249...
Podczas jazdy i redukcji biegu lub wrzucenie na luz, przy ASTRZE II G spadają obroty poniżej 500 i samochód gaśnie (motor Z16SE)Nie zawsze tak się dzieje lecz czasami, zimą bardzo często. Byłem na stacji diagnostycznej, komputer wykrył błąd PO 105 (został oczywiście skasowany). Mechanik powiedział że prawdopodobnie do wymiany jest czujnik ciśnienia...
Pomogło mycie kolektora ssącego i wymiana czujnika ciśnienia.
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Czujnik ciśnienia w kolektorze wykręć i obejrz czy nie jest gnojem uświniony, jak jest to do benzyny i wyczyść go.
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Czujnik ciśnienia w kolektorze odłącz i spróbuj tak na szybko, ale znacznie łatwiej będzie z jakimś diagnoskopem. pozdr
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
W tej wersji silnika C14NZ, błędy sprawdza się przez połączenie np spinaczem 2 pinów. Był jeden błąd nr 34 - czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie. Czujnik wymieniłem i nadal to samo, nieraz błąd wyskakuje, a nieraz nie.
Masz niewłaściwe opisy błędów. 19 - nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału 34 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) - niskie napięcie Wtyczka MAP-a w ogóle podpięta?
Przyjmuje sie ze srednie cisnienie atmosferyczne na poziomie morza wynosi 100 kPa. I niech taką wartość zmierzy czujnik ciśnienia atmosferycznego. Teraz czujnik w kolektorze stwierdzi wartość 102kPa. Bo np uszkodzony, bo coś innego. System wtedy stwierdzi błąd korelacji ciśnień, rozumiesz już teraz?
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
To w tej wersji by nie było tego czujnika? Nie. Uogólniając. w silnikach wolnossących albo był pomiar ciśnienia w kolektorze, albo przepływomierz powietrza. Zdarzały się nieliczne wyjątki co miały jedno i drugie, ale to tylko w wynalazkach gdzie konstruktor sam nie wiedział co chce osiągnąć.
Sprawdź przewód ciśnieniowy przy sprężarcew osłonie termicznej... często przegrzewa się od kolektora wydechowego. Sprawdź również czujniki ciśnienia... wypnij kostki elektryczne i poszukaj na czujnikach.
Daj spokój-wypluje i przedmucha. Chyba że strasznie się boisz o katalizator. Zresztą już go odpalałeś więc jakby coś miało łomotnąć to już by strzeliło. Przeczyść świeczki i heya. Do Kolegi opisującego przypadek astry-tam zamiast przepływki masz czujnik ciśnienia w kolektorze i jak nieszczelność powstanie w jego obwodzie to będzie silnik paliwem zalewało....
1. Zmień mechanika. 2. Jak wspomniał mickemaster wymień intercooler. 3. Winny może być również przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Diagnostyka komputerowa może całej prawdy nie powie, ale dużo podpowie ;) Powodzenia!
kopulka palec rozdzielacza, świece zapłonowe, to podstawowe rzeczy do sprawdzenia. później sprawdz polaczenia w kostkach przy czujniku halla i module zapłonowym no i tak jak kolega kadett napisał czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. tam sprawdź wężyk ktory łączy go z kolektorem ssącym i podłączenie w kostce
Może uszkodzony jest czujnik mierzący ciśnienie w kolektorze ssącym , ja jednak stawiam na dziurę w dolocie , sprawdź dokładnie IC może być pęknięty, dokładne oględziny dolotu są wskazane.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Zakładam że świece i przewody wraz z pozostałymi elementami układu zapłonowego sprawne. Sprawdź tutaj: www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.html Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy bo jeśli nie wyśle do ECU sygnału otwarcia 0%(czyli zamknięcia przepustnicy) silnik krokowy nie podejmie próby regulacji. I dla świętego spokoju napięcia na czujniku ciśnienia...
Auto nie chce mi zapalić. Po zmostkowaniu gniazda komputera pokazuje mi nastepujace błędy. 029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie,034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie,085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie.Co może być przyczną tych błędów i jak je usunąć?
W moim przypadku są 3 czujniki,Baro i map sensor obok siebie w kolektorze i czujnik doładowania w rurze IC.Na zgaszonym silniku wszystkie pokazują 100kpa więc wskazują atmosferyczne więc jest ok.Po odpaleniu na wolnych obrotach baro i ten na rurze dalej pokazują 100kpa ,a map 40-60kpa czyli podciśnienie(wahania zależne od stopnia wygrzania silnika).Wskazania...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
A to ciśnienie w kolektorze ile wynosi? Ile barów? A ile powinno wynosić w określonych warunkach pracy?Skonfrontowałeś to ze wskazaniami rzeczywistymi? Acha, ty nie wiesz. Nie wiesz, no masz fejsa na Max 323 i pusto w głowie.
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Mam problem z Astrą F `92r, silnik 60KM dławi się przy wysokich obrotach, podjazdach nawet pod niewielką górę. Zapala się lampka z układu elektronicznego silnika. Odzczytałem kody błędów 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie, 45-Sonda lambda - bogata mieszanka. Co może być przyczyną? Dodam, że mechanik wymienił silniczek pompy paliwa...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Witam. Co do silnika X16SZR to wg EPC powinien mieć dwa czujniki temp. cieczy: 1-szy dwupinowy z tyłu silnika na kolektorze ssącym - ten daje sygnał do komputera i nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem temperatury. 2-gi jednopinowy - i tu zaczynają się schody. W EPC niestety nie nie pokazali rozmieszczenia czujników dla tego typu silnika. Niektórzy mechanicy...
czujnik ciśnienia paliwa umieszczony za filtrem paliwa pokaż go w astrze g 2,0dtl stan świec i przewody WN no comments
Mam C16SE i coś mi się kojarzy, że w C14SE też raczej nie zalecane są świece dwuelektrodowe. Prędzej w 16V. Jeśli w dodatku są to BOSCH FLR8 LDCU+ to z mojej praktyki i jak spostrzegłem w internecie kilku innych użytkowników to porażka. To chwyt reklamowy 2-elktrodowe do tego silnika. Teraz sam sobie zaprzeczę-3 elektrodowe "ISKRY" dobrze mi się sprawowały....
Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego. Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Witam! Posiadam Opla Astrę h z silnikiem 1.3 cdti (Z13DTH) bez dpf. Problem jest następujący. Po regeneracji turba i wymianie intercoolera bo był dziurawy samochód wkręca się tylko do 4000 obrotów i nie ma mocy. Turbo pompuje, mieszek chodzi, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, filtr paliwa wymieniony, wszystkie czujniki podmienione i sprawdzone,...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Kolega zapytał się o to, co odpowiada za między innymi zwiększenie obrotów i dawki paliwa na zimnym silniku, aby osiągnął temperaturę roboczą. Nazwał to potocznie "ssaniem". Trzeba było tak komplikować sprawę, zamiast wyjaśnić od razu? Wiele osób nazywa to w 2013 roku ssaniem, tak jak szlifierkę kątową Boschem, a kosę spalinową Stihlem. Albo ogrzewacz...
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko.. Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0Zf... Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza... 2 litrowy diesel...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Wskaźnik działa prawidłowo nie wiem czy można po tym stwierdzić w jakim stanie czujnik może spróbować odpalić po zdjęciu przewodu z czujnika? Po wskaźniku nie stwierdzisz bo w Astrze F jest jeden do sterownika silnika a drugi na wskaźniki.Ciebie bardziej interesuje ten od sterownika.Jest on w kolektorze ssącym od strony rozrządu wtyczka na 2piny.Możesz...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się, że winowajcą jest po prostu zapchany filtr DPF, dokładnie tak jak pisał użytkownik "razec11". Z tym, że częściowo zasyfiony był też kolektor(lecz nie trzeba było go czyścić). Natomiast kompletnie zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania turbiny(który steruje EGR'em). Przez zabrudzenie czujnika, samochód nie pokazywał...
witam panowie samochód jak w temacie zaczne od tego co zrobiłem zaślepiony egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze na biegu jałowym 2,3 V po pdodaniu gazu dochodzi do 3,8 V .Zastanawia mnie jedna rzecz wspólczynnik wypełnienia impulsu na elektrozaworze sterujacym doładowaniem po odpaleniu wynosi ok 10 % tak jak powinno i nie zmienia sie po dodaniu gazu...
Witam, ostatnio jadąc na autostradzie w Niemczech zaświeciła mi się kontrolka ładowania, co okazało się że skończyły się szczotki, Zamówiłem na e-bay nowy regulator i wymieniłem, zamontowałem i ładowanie jest wszystko ładnie pięknie, lecz po wymianie zaczął się świecić check engine. Po odczytaniu błędów metodą na spinacz wyszło mi: P0130- Sonda lambda...
Układ nadzorowania pracy tego silnika to archaik.Nie zawsze wykrywa uszkodzenia i wywala kod usterki.Co do ciśnienia paliwa to podałem prawidłowe(pracuję w serwisie Opel 11 lat i mam takie dane w palcu ). Regulator ciśnienia sprawdza się porównując ciśnienie wejściowe z wyjściowym. Czujnik temperatury znajduje się na kolektorze ssącym ok 25cm poniżej...
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu...
Wymieniony został wężyk od MAP oraz sam czujnik MAP. Nie odpalił. Spróbowałem wyjąć sondę lambda z kolektora wydechowego jak radzono wyżej - efekt? Za drugim rozruchem uruchomił się, ale to co wyleciało przez otwór lambdy i wydech pozostawię bez komentarza. Zapchany wydech. Dodatkowo wyskoczyły błędy: P0105 - sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej...
Wow to już pół roku .... a obiecałem napisać , lepiej póżno niż wcale :) . Dostałem kilka maili z prośbą o podanie rozwiązania , a więc tak : Jeśli samochód odpala bez problemów - zostawcie pompę w spokoju , problem może leżeć w trzech miejscach . 1. Sprawdzić wiązkę przewodów która idzie obok przewodów prądowych do świec żarowych - w takim plastiku...
U mnie jest intercooler później wąż do przepustnicy w nim jest jakiś czujnik, następnie przepustnica i za nią jest to wyprowadzenie do którego jest podpięty reduktor i ten czujnik (po oznaczeniach wyczytałem że jest to czujnik ciśnienia) ale co on mierzy to nie wiem. Nie wiem czy to jest właściwie włączone. W silnikach bez doładowania, u Prins'a ciśnieniem...
Czujnik temperatury dla ECU powinien być z tyłu silnika na kolektorze dolotowym, z tego co pamiętam to niebieska lub biała wtyczka.wartości podam jutro (odpięty to -40 stopni :) ).
To skad wiesz za masz Z14 ? Wiem stąd ponieważ iż kolektor wydechowy jest z wbudowanym katalizatorem wtryski podstawa EGR i egr jest taki jaki powinien, głowica też się minilanie różni jest koło oraz czujnik walka rozrządu taki jak być w z14xe stąd wiem że mam z14xe a dla porównania mam jeszcze jedna astrę z silnikiem x14xe i dla nawet porównania widać...
mam astre 95r i vectre 97r w astrze 1.4i(wielopunktowy) padl mi silnik wiec wzielem z vectry a tam byl 1.6 jednopunktowy wiec osprzet zostawilem z 1.4i a silnik wlozylem 1.6 wszystko pasi tylko ze jedea wiazka kabli niejest wpieta bo niema miejsca na nia lub niewiem gdzie jest i pali mi sie pomaranczowa kontrolka ale wiem ze to jest kod 33(Czujnik ciśnienia...
odczytane kody błędów według kolejności i ich interpretacja według strony: http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-... 44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna 45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna 85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód,...
Witam ostatnio stosując się do Waszych rad dokładnie przeczyściłem przepustnicę widać było że ktoś wcześniej stosował tam dodatkowo jako uszczelki silikonu do wysokich temperatur takiego czerwonego ale że ja nie miałem akurat takiego to wyczyściłem resztki starego i skręciłem po prostu . Zauważyłem również że śruby mocujące były dość lekko dokręcone...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Witam. Pacjent: ASTRA H Z16XER Skład: Reduktor BRC Genius MB1200, Sterownik BRC FLY SF LIGHT, Wtryski BRC Symptomy problemu: Na gazie samochód bardzo łatwo jest zadławić przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu jest jakby z sekundowym opóźnieniem(czasami i więcej). A teraz bardziej opisowo: samochód kupiony już z instalacją (dla żony). Przebieg 140 tyś,...
Nikt nie odpowiada więc ja skwituje w taki sposób. Nie napisałeś czym to było diagnozowane. A to ważne. Po opisie błędu wnioskuje że było to urządznie z "odpustu". Błąd P0105 to MAP/BARO malfunction circuit (air quantiti). Co wcale nie musi oznaczać że uszkodzony jest czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. Ja stawiam na inny czujnik, ale tak...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
Witam, Od około miesiąca walczę z wyskakującym błędem (auto z kluczykiem). Najpierw objawiło się to po prostu brakiem mocy a z biegiem czasu pojawiała się wspomniana wcześniej kontrolka (znikała się i pojawiała). Nożnie sprawdziłem błąd i pojawił się kod ecn242f75 . Wczoraj udało mi się podłączyć auto po interfejs i odczytałem błąd P242F-75 sygnał czujnika...
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Stukowe raczej tu nie występuje. Mam trochę praktyki pod tym względem ale z samochodami nazwę to "starszej generacji". Tutaj odnoszę wrażenie jakby ecu dawało zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu przy małym obciążeniu silnika tj. wtedy gdy przepustnica jest stosunkowo mało uchylona, panuje duże podciśnienie w kolektorze ssącym(mapsensor to zbiera), mieszanka...
Na zgaszonym silniku tak, zresztą widzisz-ciśnienie w kolektorze równe atmosferycznemu zaś napięcie w instalacji 12V
Cześć, twardo walczę z złomplem. Do tej pory: - turbosprężarka nie posiada luzów, podciśnienie zmodyfikowane (silikonowe wężyki + dołożony akumulator pneumatyczny jak w gulfach) - kolektor ssący zregenerowany (wywalone klapy zawirowań powietrza) - EGR zaślepiony od strony wydechu i strony dolotu i wyłączony w sterowniku - Przepływomierz wymieniony (ale...
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
(-) mam problem ze swoim Oplem, a mianowicie po odebraniu auta od mechanikow....wymiana pompy wody i poduszki tylnej silnika samochod nie ma kompletnie mocy. Niestety, nie pierwszy i nie ostatni raz auto wjeżdżające na warsztat z jedną usterką, wyjeżdża z 3-ma lub 5-ma innymi. Taki urok niechlujnych mechaników, którym auto pozostawia się na pastwę...
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Witam , jestem posiadaczem Opla Astry H , 2008 r. 1.9 , 150 KM , twintop common rail ... Mam następujący problem , moje auto dostaje mocy dopiero przy ok . 2000 obr/min , wyskoczył mi błąd o nr. 000175 o informacji " niskie ciśnienie szyny " ... Jadąc autem bez błędu moc jest dopiero przy 2000 obr/min , po wyskoczeniu błędu auto nie ma mocy w ogóle...
magir: Qrna człowieku tak na początek trochę inwencji jeśli chodzi o wysilenie się odnośnie tego czy taki problem już był poruszany na elektrodzie - i korzystamy oczywiście z opcji - szukaj- a temat falujące obroty silnika i dajemy szukaj. Próbowałeś - na pewno nie ! A tak na początek to Ci zasugeruję że to może być albo bardzo zanieczyszczony (albo...
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?
Witam, posiadam astrę g 2.0 dti, która nie ma mocy, na komputerze pokazywalo błąd czujnika ciśnienia w dolocie i przepływomierz. Załozyłem drugi przepływomierz i błąd zniknął ale zaczął wtedy palic ponad 10l więc zmienilem na stary. Drugi czujnik nie pokazywał błędu ale jego wskazania po dodaniu gazu były mniejsze niz na wolnych obrotach. Wyczysciłem...
czujnik ciśnienia kolektorze astra czujnik ciśnienia kolektorze laguna czujnik ciśnienia kolektorze
silnik micra zmiana adres proxy rozebra ekspres saeco
radio forda telefon klapka lodówka samsung
Einhell Dual – nagły brak lasera w piła ukośna: typowe usterki, diagnostyka, naprawa De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika