Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Swiece grzeja.
No to sam sobie odpowiadam: Z obwodu świateł Stopu idzie sygnał do komputera o rozpoczęciu hamowania, żeby wyeliminować przypadek jednoczesnego nie zamierzonego naciśnięcia pedału hamulca i gazu sinik nie reaguje na położenie potencjometru gazu i przechodzi do wolnych obrotów. U mnie szwankował potencjometr gazu i po naciśnięciu hamulca obroty stabilizowały...
a przewody wn jak?, nie przebijają?
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Ten kod dotyczy sondy,przyczyn jest wiele,począwszy od ciśnienia paliwa,drożności wtryskiwacza,do samej sondy,bądź emulatora.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie.
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Tak to wygląda
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
A może by tak błędy zczytać
Co ten bład oznacza?napewno dobry ten kod bledu?
Rozwiązałeś problem?
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Powiem tak że oczywiście trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie podciśnienia i gumowe przewody doprowadzające powietrze do silnika,nie bez znaczenia jest także poziom płynu w chłodnicy ale jak słyszę że silnik brał olej to na podejrzenie pada ODMA czyli odpowietrzenie silnika, może było zatkane a teraz je po prostu rozerwało. To tylko sugestie ale warto...
Takie same.
przerabiałem taki temat ale tam towarzyszyło falujące obroty. okazał się sterownik silnika.Brak mocy itp Dodano po 19 przerabiałem taki temat ale tam towarzyszyło falujące obroty. okazał się sterownik silnika.Brak mocy itp
Reduktor był do regeneracji.
Masz na myśli zawór scv?
Sonda odpowiada za skład mieszanki wiec niewykluczone że tak.
Witam. Mój problem to falujące obroty w astrze G 1.6 16V gaz. Zaczęły się przed zimą. Objawy były takie: wciskając sprzęgło czasami gasł. Po odpaleniu chodził ale falują obroty od 1000 w dół dzieje się to tylko na gazie. Najlepsze w tym jest to, iż z gazem jest wszystko OK czas wtrysku gazu jest prawidłowy.
Sprawdź centralkę (przełącznik) od gazu. PRzelutuj w nim przekaźnik.
Właśnie nie bo katalizator mam wycięty i włożoną strumienice.
Wcale się nie dziwię. W astrze radio i prędkościomierz to dwie odrębne sprawy. Natomiast prędkościomierz i gaśnięcie auta (nierówne falujące obroty) nie wiem dlaczego ale jak w mojej staruszce strzeliła linka prędkościomierza to miałem identyczne objawy. Może ktoś mądry podpowie dlaczego. Wiem tylko że w prędkościomierzu jest czujnik prędkości (impulsator)...
Nie.
Wymienię i zobaczymy co będzie Bo już wykańcza mnie to auto
obwód zaworu EGR
Hej. Metodą domową co mogę sprawdzić aby wykluczyć możliwe uszkodzenia? Od czasu do czasu zapalają mi się ww. kontrolki. I coś się dzieje z prędkościomierzem. Jechałem dzisiaj 100km/h puściłem gaz a prędkościomierz do 0 a potem wrócił na 100. Czasami faluje prędkościomierz.
Wina leży po stronie instalatorów gazu
W czasie jazdy obroty nagle zaczynają falować i silnik gaśnie. Dzieje się to kilkukrotnie pod rząd na kilkadziesiąt przejechanych kilometrów. Np. silnik zacznie gasnąć po przejechaniu 100 km, i gaśnie kilkukrotnie, nie ważne na jakim paliwie /benzyna, gaz/ silnik aktualnie pracuje. Dzieje się tak przez ok. 5 kilometrów. Po czym silnik zaczyna już normalnie...
Instalacja to wtrysk sekwencja.
Wyglada to na sterownik silnika.
Poczytaj i poszukaj - http://astraklub.pl/
Dodam jeszcze że 5 tys kilometrów temu była wymieniana i dospawana plecionka przy rurze wydechowej. Też to było w ASO robione lecz tak się zastanawiam czy spawy nie zapchały czasem rury wydechowej podczas eksploatacji. Jest taka możliwość? Z góry dziękuję za pomoc. Piotr
a już tam, nie mieszaj tu chociaż alternatora, Vectry już nawet kilkuletnie skaczą na niższych obrotach i nie chcą ich trzymać, szczególnie silniki c16nz i c16nz2 które pochodzą z bliźniaczej Astry mają niechlubną opinię, oczywiście że wszystko można zwalić na elektrykę, tak najprościej
Ja wstrzykuję benzyny strzykawką.
domex, ale to X16SZR, jak tam jest mierzona masa powietrza jak nie ma MAF? ja to bym wyjął sterownik, jest koło aku w nim grzebał, pól godziny roboty i po sprawie.
Do gazowników się udaj z reklamacją.
Oczywiście że można sobie kontrolować temperaturę więc pozostaje tylko wyczyścić ten silniczek krokowy i falowanie powinno ustąpić.
Jak masz możliwość przekładania części ze sprawnego auta, to sprawdź jeszcze czujnik położenia walu, w Octavi pomógł na falujące obroty.
Chyba, ze to TCV wymienili. W koncu blad pozostal.
No i pomgłem sobie sam, sygnał mi falował bo omyłkowo ustawiałem nie tego satelitę :cry: Potrzebowałem hotbirda a chyba ustawiałem aster lol
Witam Sprawdź szczelności kolektora dolotowego za przepustnicą.
A ile ma kosztować ta astra?
Ładowanie jakie?
szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
Pompa wtryskowa robi falujące ciśnienia. Odrazu zaznaczam że lepiej zregenerować niż szukać identyczne uszkodzonej używki.
Napisz coś bliżej o komponentach Twojej instalacji LPG. Po prosty nie wiemy co masz założone.
Ciśnienie na cylindrach sprawdzone?
Witam,kupilem Astre z belgijska instalacja sekwencyjna landi renzo,i mam taki problem ze na bezynie troszke faluja wolne obroty,a na gazie natomiast sie dzieje tak,ze jak mam obroty ponizej 2 tys to auto gasnie,i troszke szarpie oraz dzieje sie tez tak ze do ok 4 tys auto jest przymulone a dopiero ponad ta granice juz fajnie ciagnie...poradzcie mi co...
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
Witam.Mam problem.Może mi ktoś powiedzieć do czego służy zawór elektromagnetyczny na pompie wtryskowej BOSCHA do Opel Astra 1,7td,znajduje się on z lewej strony pompy.Jaką on ma zasadę działania,z którego czujnika jest zasilany,jaką funkcję spełnia.(Nie chodzi mi o ten odcinający paliwo z kluczyka,tylko o ten drugi taki sam).Jak ktoś wie;na wolnych...
Tak tyle że silniczek krokowy to błędna nazwa bo to nie jest silnik krokowy. Silnik krokowy występuje np w Oplu Astrze F.
Witam. W mojej Astrze falują mi obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku na biegu jałowym w granicach 850-1000 rpm. Zostały wymienione świece, przewody oraz silnik krokowy, raczej nie widać poprawy. Ostatnio wymieniłem termostat, mechanik twierdzi, że sprawdzał przewody podciśnienia i nie łapie lewego powietrza. Nie wiem jak cały układ dolotowy, ja...
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
To dwie sprawy wyeliminowane :) W moim oplu astra g wyczyszczenie krokowca, przepustnicy, egr, wymiana filtrów i świec bardzo poprawiła problem falujących obrotów.
Witam, po szarpywanie podczas jazdy i falujące obory na biegu jałowym, czasem szarpie przy dodawaniu gazu, na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik,...
Czujniki, falujące napięcie, opory w układzie kierowniczym. Jednym słowem lepiej zdiagnozować niż wymieniać na pałę.
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Wczoraj wyczyszczony EGR moc auta o wiele lepsza, błędy metodą gaz hamulec takie same, falujące obroty po wciśnięciu sprzęgła na 1200 sie zatrzymują i spadają na 900 tam falują, przy ruszaniu falują aż auto się dławi.
Niestety nie pamiętam ale dzwiek jak przechodziłem koło niego mnie zaniepokoił bo słyszałem jak przcował przed wymiano.Pewnie gdybym nie słyszał go wcześniej to dopiero bym się nakopał.Zmieniał sie w takt falujących troche jak u Ciebie obrotów.
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
Cześć, mam problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym przy ciepłym silniku. SCV został wymieniony i zaprogramowany opcomem, ale obroty nadal falują. Przed wymianą SCV obroty falowały mocniej, ale wystarczyło wyciągnąć wtyczkę od zaworka i praca (po za mocnym stukaniem) była równa. Teraz po wypięciu zaworka obroty falują jeszcze mocniej, więc dlatego...
Delphi+Bosch, o ile o Z/A16XER chodzi.
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Witam. Mam problem z Astrą H 1.6 16 V LPG z 2004r. Otóż na zimnym silniku przy dojeżdżaniu do skrzyżowania falują obroty. Na gaz przełącza się w temp. 32 st. C. Po rozgrzaniu silnika objawy ustają. Na benzynie chodzi ok., bez falowania obrotami. Jaka przyczyna? Reduktor od LPG? Miał ktoś taki przypadek?
nie.
Sprawdź masę i plus ,może wilgoć gdzieś zalega na przewodzie ,ja miałem podobny problem że przy zimnym silniku były falujące obroty w fiacie i powodem tego zamieszania był czujnik temp. wody i kiepska masa na kompie.
no on tak troche faluje
Witam, mam problem z falującymi obrotami w Oplu Astrze g 1.6 benzyna + gaz 8v 75 km. Obroty falują na biegu jałowym, raz są za wysokie raz za niskie (gdy są niskie potrafią spaść poniżej 800 RPM po tym samochód gaśnie). Zaślepienie zaworu nic nie dało. Kupiłem używany EGR, wszystko były dobrze, obroty stały w miejscu, auto jak nowe. Po jakiś 30 minutach...
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
w ogóle to co ci się dzieje? jest w pierwszym poscie ,wypadanie zapłonów i falowanie.
może i wiocha ale pomogło , przestał strzelać w filtr i obroty już nie falowały
Osobiście nie siedzę w temacie ale szwagier miał podobny problem falujących obrotów w tej samwj vectrze z tym samym silnikiem a winny okazał się peknięty przewód podciśnienia. Może to coś pomoże.
Witam, jestem posiadaczem auta Opel Astra G 1999 rok 1,8 16 V X18XE1 Falujące obroty i nie równa praca silnika na biegu jałowym zmusiły do podłączenia AutoScannera OPEL i wyskoczyły następujące błędy: 0100- Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0325 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1326 - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta...
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
... natomiast na zimnym silniku falujące obroty - co 20-30 sekund silnik z 800 obr. wchodzi na moment na 1400 i zaraz zaczyna wracać do 800 obr. Zresetuj komputer. Pozdrawiam
Miałem ten sam problem u siebie jakieś 3 lata temu z Astrą F 1,4 i niestety wymiana parownika rozwiązała problem. Z hamowaniem było identycznie, gasł mi na skrzyżowaniu jak tylko mocniej zacząłem hamować, później zaczął mi nawet gasnąc jak podczas jazdy wrzuciłem na luz. I niestety wymiana parownika była konieczna. Po wymianie od tamtej pory wszystko...
tez stawiam na silniczek krokowy , a jesli chodzi o czujnik temperatury to nie tez zwykly cieczy chlodzacej , tylko z tylu wtrysku jest jeszcze jeden ktory steruje wlasnie ssaniem - znam go bo kiedys w astrze ulamalem zatrzask do wtyczni wlasnie w tym bajerku. Pozdrawiam
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Witam Jestem posiadaczem Opla Astra H 1.7 CDTI Na początku falujące obroty to wymieniłem zawór SCV na nowy. Po jakimś miesiącu falowanie powróciło to założyłem po przeczyszczeniu stary zawór i silnik zaczął pracować równomiernie (raz na jakiś czas pokazywało się delikatne falowanie), a po kilku miesiącach na nowo falowanie powróciło. Później pojawił...
Witam, mam ten sam problem w Astrze II 1.7 DTI - obroty deikatnie falują i mruga podświetlenie zarówno wnętrza jak i świateł np. postojowych. Zauważyłem, że jak dodam gazu do ok 1300 - 1500 obrotów to światła przestają mrugać. Czy udało się koledze rozwiązać problem ? Jeśli tak to bardzo proszę o informację co było przyczyną , bo już z tym autem na...
MOja jeździ spokojnie przyśpiesza do 140km.h ale ma falowanie obrotów.
po załączeniu stacyjki i wyłączonym włączniku cyrkulacji wewnętrznej cały czas pracuje silniczek od otwierania i zamykania przysłony.w efekcie powietrze nadmuchiwane przez dmuchawę nieprzyjemnie faluje.
U mnie winnym falujących obrotów był źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu, 5 minut dla sprawnego elektromechanika i wszystko jak należy. jak tam regulowałeś kąt zapłonu?
Póki nie zostało nic sprawdzone to każda diagnoza czy jak kto woli wróżba może się okazać słuszna-zarówno Twoja jak i mechanika.Dodatkowo można postawić jeszcze kilka innych równie prawdopodobnych. Trzeba zacząć sprawdzać po kolei tezy postawione przez Ciebie oraz przez mechanika.Dodatkowo diagnostyka ułatwiłaby znacznie sprawę i mocno zawęziła "krąg...
Niestety nie
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
astra falujące obroty falujące obroty benzynie astra falujące napięcie
schemat magnetofon zamiennik pilota alarmu granie klasie
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Regulacja gaźnika Tecumseh – ustawienia, śruby, procedura krok po kroku Rozdzielnica do pompy ciepła Thermoval KOBE TVHP-K06-1 2,8 kW z grzałkami 3 kW – schemat i zabezpieczenia