Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Sprawdź: - rozrząd, brzmi jakby przeskoczył, - wężyki wszystkie w szczególności do MAPa, - sprawdź MAP, - kompresja. Pozdrawiam
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Pomiar kompresji.
Wystarczy założyć nowy pasek zq 30 zeta i zmierzyć kompresję...
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Świece, cewki, rozjechane mapy benzyny. Nieszczelny parownik, kompresja itd.
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Jak pluje w w tył, to ja bym sprawdził kompresję. i rozrząd.
Dokonaj pomiaru kompresji.
Ten silnik już tak po prostu ma. Ratowanie go poprawi sytuację tylko na chwilę. Pomijam już fakt, że nawet jak był nowy to miał ledwo 105 KM. Po remoncie parametry będzie trzymał tylko chwilę (kompresja...).
Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
Jak iskra jest na wszystkich świecach,a tak napisałeś,to nie cewka. Szukać reszty-zasilanie w paliwo i kompresja.
Zmierz kompresje
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
Jeżeli zawory są pogięte, a pewnie są bo to nie jest silnik bezkolizyjny to nie szukałbym w nim kompresji.
Rozrzad jest ok
Ciśnienie paliw ma być 3 Bary względem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli 3 bary max. Po odpaleniu około 2,3 bar. Kompresja poniżej minimum.
No to wałek krzywy jest. A jak zgaśnie to kręci jak bez kompresjii? Gdy kręcę "ręcznie " to czuć minimalną kompresję.
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
silnik jest po remoncie kapitalnym. kompresja jest.
Możliwe, że się nigdy nie dotrze. Wszystko zależy od owalu w cylindrze, pierścieni. Zrób pomiar kompresji.
Bez gazu, na tygodniu podjadę sprawdzić kompresje.
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
A moc jest? Kiedyś miałem korby zgiętę.
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
30 tys. km na LPG i nadal brak problemow, total 145 tys. km, kompresja idealna.
Astra kręci teraz, jak by nie miała kompresji. Jak nie blokuje przepustnica to rozrzad powiedział papa. Sprawdź czy kręcą sie wałki . Albo nagraj dźwięk tego kręcenia.
Sprawdź ustawienie rozrządu jak będzie ok to zmierz kompresje.
albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
Potrzebujesz manometr czyli PRÓBNIK DO MIERZENIA KOMPRESJI.
Nie czytasz kolego na wstepie kolega pisze ze kompresja sprawdzona
Tak w sumie głupie pytanie, a kompresję mierzyłeś?
Kompresje zmierzyłeś?
Zmierz kompresję cylindrów.
Pytanie podstawowe 8v czy 16v.
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni, co za tym idzie olej dokładnie uszczelnia i przez to taka kompresja.
Standard do sprawdzenia Kompresja Iskra Paliwo
Kręci jak by chciał zapalić - znaczy szybko - znaczy kompresji brak. Jeśli nie wyciskałeś samoregulatorów to zostaw tą robotę dzisiaj - jutro kompresja wróci.
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
Są 4 opcje : świece żarowe, wtryski, pompa lub brak kompresji .
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Do VIII 92 roku przy układzie zapłonowym EFZ-i z wału korbowego, od IX 92 w 16V z wałka Dodano po 25 Sprawdź kompresje
witam! Mam problem z odpaleniem auta rano(silnik oplowski),czym wiekszy mroz,tym musze dluzej krecic.Swiece zarowe,filtry paliwa,powietrza wymienione,zaplon maksymalnie przyspieszny,kompresja dobra,prosze o pomoc astra f95
Mechanik stwierdził, że to dziwny przypadek i od poniedziałku zabieram się za głowice, bo po tym ciąganiu na lince i sprawdzeniu jeszcze raz wszystkiego po kolei wyszło się że jest za niska kompresja.
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Że nie ma kompresji w cylindrach?
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Ja w to nie uwierzę! Czy miał ktoś podobne problemy? A jakie jest ciśnienie oleju w silniku?
nie wmówicie mi chyba że silnik który ma 16 atmosfer (kompresja) jest zużyty do końca?
w momencie wybuchu mieszanki samostartowo-tlenowej jest tak silne kopnięcie w tłok że w dobrym silniku może urwać wał korbowy i dochodzi do tego całkowity brak kontroli nad momentem zapłonu takiej mieszanki zainteresuj się co jest przyczyną "niepalenia" astry - jeśli brak kompresji a nie chcesz remontować to możesz traktować samostartem aż do końca...
Żeby silnik odpalił potrzebuje paliwo iskre i kompresje. Sprawdzaj po kolei.
To X18XE jak mniemam. To dość trwałe silniki, w odróżnieniu od lubiących olej X16XE(L). Jak zapłon ok (a kable? a cewka?) to proponuję zmierzyć mu kompresję.
Możliwe, że to wina cewki, ale dla pewności sprawdź jeszcze kompresję cylindrów, powinna być w przedziale 12-15bar.
Sprawdź kompresję jak wystąpi problem.
Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić podpiąć kompa zczytać b łędy i wtedy, sprawdzić to czy w ogóle silnik dostaje paliwo :?: , a potem zaczynamy od kabli, świec, wężyków podciśnienia no i czy w ogóle jest kompresja. :D
Najprawdopodobniej gaz zrobił swoje, czyli swiece do wymiany potem pomiar kompresji jak się nic nie zmieni.
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
Napisał, że zmienił uszczelkę pod głowicą, więc przyjąłem założenie, że kompresja, rozrząd jest ok.
A jak wygląda kompresja na cylindrach?? Może któryś zaworek się wypala...
U mnie w jednym przypadku były przetarte przewody przy wejściu do pompy, w innym cewka straciła zasilanie po ingerencji gaziarzy. Ponieważ oba silniki dymiły i brały olej, wnoszę, że uszczelniaczy zaworów już nie było. Natomiast samo kręcenie, jakby bez kompresji.
Wymiana świec nie pomoże, ta astra którą męczyłem miała robiony pomiar kompresji. Nie robiłem go sam, ale nie wierzę, że mechanik wkręcił te same świece w swój cylinder. Błąd sygnalizowała przed i po pomiarze.
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
W tych temperaturach jakie teraz występują zdrowy diesel i bez świec odpali. Ogólnie to świece sprawdza się amperomierzem a nie na iskre. Ale to nie świece są twoim problemem. Szukaj dalej. Kompresja, stan rozrządu
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej???
Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).
dzięki za reakcję. kompresja na cylindrach nie była sprawdzana więc nie wiem...auto ma przebiego 180.000 km, ale reduktor ma zaledwie rok stażu (20 tysięcy przebiegu). czy jest jakiś "domowy" sposób na zbadanie poziomu kompresji w cylindrach?
jeśli nie walnięty czujnik to może kawałek kompresji poszedł sobie między pierścieniami
Myślę, że kluczową sprawą jest to czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy olej czy czarną maź ze spalin. U mnie płyn chłodniczy jest czysty, natomiast na ściankach zbiorniczka wyrównawczego jest czarna maź ze spalin, ponadto lekko bije kompresja bo węże prowadzące do zbiorniczka twarde dlatego skłaniam się ku uszczelnieniu wtrysków. Nie widzę związku między...
Zacznij od uszczelnienia DIS, wymiana oringa to 15 minut roboty. Wyczyść wszystko a potem warto zmienić świeczki i kable a potem ewentualnie szukać co dalej. Czy jest wszędzie iskra, pomiar kompresji itd...
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Zestaw do badania kompresji na allegro jest za 50 PLN. Badanie spalin na stacji podobnie (podczas wypadania zapłonu).
Kompresja jest ok,czyli pasowałoby podłączyć pod komputer samochód?
Trzeba powierzyć kompresje na cylindrach to troche rozjaśni sprawę.
Jak nigdy nie dodawałeś jakiegoś złotego środka do uszczelnienia chłodnic a zakładam, że nie dodawałeś to pozostaje uszczelka wydmuchana. Jak nie masz czym sprawdzić kompresji to startuj w ciemno do uszczelki. Nie ma już raczej innych możliwości tego defektu. Całkiem niedawno trafiła do mnie Astra, że się klientowi zagotowała i ubyło płynu. Inteligentnie...
Podwieszajace się zawory to białaczka tych motorów. Kompresja będzie, iskra, paliwo a palić nie będzie..
Czyli instalacja gazowa była juz wcześniej i tylko zmieniona z jakiś powodów 3 miesiące temu.Dobrze rozumiem? Jak jeździsz na samej benzynie objawy te same?Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe? Jakiś pomiar kompresji pasuje zrobić.
Dokładnie - zacznij od kompresji - raczej na 100% tu jest problem1
sprawdź kompresje, to jest podstawa równej pracy silnika. Pozdrawiam
Albo nie ma iskry na tej świecy (uszkodzony przewód WN), jeżeli wielopunktowy wtrysk to wtryskiwacz. sprawdzić spreżanie może nie ma kompresji to nie bedzie spalał.
gdy będzie kompresja to zapowietrza układ i utrudnia przepływ Jak kompresja pójdzie w płyn to będzie wywalał płyn korkiem.
Miały być chyba bary nie psi. Wynik 6 bar to dramat kompresja 10 źle. Nowy miał 12 .
Zmniejsza pojemność skokową silnika (a dokładnie objętość samej komory spalania), przez co rośnie stopień kompresji.
No tak, ale jeżeli była by mokra od płynu od chłodnicy to by oznaczało uszkodzenie uszczelki pod głowicą co by jednocześnie powodowało zmniejszenie kompresji ,a kolega wyżej napisał że kompresja jest i to dobra. Pozdrawiam
Astra to trwały wóz, najsłabszym punktem jest blacha. To szarpanie to pewnie kwestia zapłonu; zmierz mu kompresje i możesz brać. Kupujesz niemal po cenie złomu. :idea:
ale wiecie co, wystarczy że go pchnę aby przełamać kompresję i wtedy zapali z kluczyka momentalnie.
Spray do czyszczenia przepustnic/gaźników radzi sobie z sadzami, tylko nie bardzo się nadaje żeby go wdychać bo jest toksyczny. A silnik dosyć raczej nie ma, bo w dniu rozebrania jechał ponad 160 A co to ma do rzeczy? Ja jechałem 190km/h z C16SE który już ledwo odpalał bo kompresji nie miał.
Przyczyn może być wiele. wtryskiwacz, świeca, cewka, komputer, brak kompresji. Jak sprawdzisz to wszystko będzie można debatować co dalej.
to w takim bądź razie kolego sprawdź rozrząd i kompresję ,skoro na plaka nie pali to fizyczne uszkodzenie .
Kompresje kolega mierzył? Problem pojawił się nagle czy narastał stopniowo?
kompresja silnika astra kompresja wtrysk sprinter kompresja
uszkodzenie martwa płyta p2055 folia instalacja elektryczna motoroweru
peugeot wyciek oleju peugeot wyciek oleju
Głośny stukot przy załączaniu piecyka - przyczyny Wymiana wirnika w frezarce Dexter IC1200RT - krok po kroku