Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
A moc jest? Kiedyś miałem korby zgiętę.
Mi się wydaje, że wieszają się zawory. Typowe w oplowskich szesnastkach które jeżdżą po mieście. Ten silnik nie lubi ślamazarnej jazdy. Bardzo często pomaga mu ostra jazda.
Niestety większość przypadkow tego silnika to zaczyna się od słabej kompresji któregoś cylindra plus przegrzanie bloku. I jeżeli widzisz ze się gotuje to pierwsze zmierzyć kompresje. Ma być w przedziale wartości kolo 14bar, 13 bar tez nie jest zle, ale poniżej 13tu to pierwsze światełko do naprawy silnika. Kompresja poniżej 12,5 kończy się najczęściej...
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar
tak sprawdzalem sa ok. w starych swiecach bylo po 1.2-1.4 i chodzilo tak samo. dodam tez ze silnik chodzi tak samo na pb i lpg, byla nawet proba w ktorej odlaczylem sterownik gazowy do 0 zrobilem zworki w kostce i 2 dni meczylem. nic to nie zmienilo tak samo jak regulacja przerwy w swiecy. Silnik ma stopien sprezania 10.5;1 wiec kompresja fabr przeliczana...
No fajnie że podchodzisz z grubej rury ale gdzie dane odnośnie kompresji na cylindrach? Nieszczelność sprawdzana w dolocie? Luzy w normie mówisz? sprawdzane na zimnym czy ciepłym? Checka nie ma żadnego znaczy błędu? Korekty długoterminowe w okolicach zera? Czujnik temperatury poprawnie widzi temp? Nieszczelność w dolocie sprawdzona i dymarką też Błędy...
Świece, cewki, rozjechane mapy benzyny. Nieszczelny parownik, kompresja itd.
Witam kolegów, od jakiegoś czasu mam hałas w silniku, załączę filmik dla lepszej wizualizacji, chodzi o silnik Opel Astra H 1.6 - 2008 Z16xer silnik, po uruchomieniu samochodu słychać pukanie jak popychacze, wkrótce pukanie staje się silniejsze przy 1600-2000 obrotów i więcej, po zwolnieniu gazu samochód czasami działa dobrze, czasami ciągle puka, dwie...
gazu nie ma kompresja ok temperatury także
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
1. Kompresja do sprawdzenia. 2. Wypadanie zapłonu na konkretnym cylindrze czy losowo. 3. Jak wyglądają świece z poszczególnych cylindrów po dłuższej jeździe na benzynie gdy problem występuje (zdjęcia). 4. Dolot badany na szczelność i wydech badany szczelność (wydech od silnika do sond). 5. Jaki konkretnie jest błąd od sondy lambda (która sonda? czy...
Witam Panowie, to znowu ja i moja astra. :D Otóż mam silnik rozebrany do następnej roboty. Samochód mi zaczął palić olej niemiłosiernie. Zrobiłem test kompresji i wyszło po... 4 bary na trzech cylindrach, a na czwartym 6. Potem zrobiłem taki test, że nalałem trochę oleju do cylindrów i wtedy robiłem test kompresji. Generalnie wtedy kompresja mi rosła...
Sprawdź kompresję na zimnym silniku i niech Ci mechanik pokaże wykres graficzny z manometru. Przy tym wieku auta myślę że masz nalatane ok 300 000 jak nie więcej i kompresja jest poniżej 26 barów i dlatego źle pali jak postoi na mrozie .
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
Skąd wiesz że to kompresja jest słaba pomiar był robiony?
Kręci jak by chciał zapalić - znaczy szybko - znaczy kompresji brak. Jeśli nie wyciskałeś samoregulatorów to zostaw tą robotę dzisiaj - jutro kompresja wróci.
Nie mam pojęcia wiem tylko że kompresja jest prawidłowa tylko tyle mechanik mi powiedział
Witam! Pacjent jak w temacie rocznik 2003 z podtlenkiem LPG Odpalony po nocy pierwsze 3 kilometry pokonuje bez problemu, im cieplejszy robi się silnik tym auto słabsze i wolniej się wkręca na obroty na postoju (i na PB i na LPG). Do tego zaczyna być słychać dziwny metaliczny stukot z okolicy kolektora ssącego przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu ( na...
Kompresja jest. Muszę sprawdzić wtrysk. Na paliwie nie odpali a na plaku „szczeka”
Sprzęgło ? wrzucam 3 zaciągam ham. ręczny i auto gaśnie , biegi wchodzą bez zgrzytów , ślizgania brak. Dodano po 2 Głowicy niema co ruszać , kompresja wysoka , zawory niepowypalane , uszczelka ok , na tłoku są 3 pierścienie : 2 uszczelniające i 1 olejowy , gdyby olejowy był zapieczony to kompresja spadłaby by ? uszczelniaczy nie sprawdzę bez rozpięcia...
Właśnie problem w tym ze tylko wysłuchał i przybił remont. Mówię mu ze kompresje sprawdzić itp na to mi odpowiedział kompresja będzie- tylko remont. Ale jest w mojej okolicy inny mechanik specjalizujący się w oplach nie jest tani ale ma bardzo dobra opinie. Nie wiem czy nie podjade do niego jeszcze. Żeby wysłuchać kilku źródeł.
Astra G ma inaczej łapę mocowana.Temat do ogarnięcia w stosunkowo prosty sposób. Kompresja u Ciebie na zimnym słaba...Powinieneś mieć co najmniej taka jak masz na ciepłym w Twoim egzemplarzu. I tak jak Kolega wyżej napisał-nie licz na niższy przebieg przy zakupie silnika i prawie 100% z nich "widziały" LPG wbrew zapewnieniom sprzedających.
Jeśli dla twojego mechanika niepalenie na jeden z czterech garków to nic to zmień mechanika. Jaka kompresja na niedziałającym cylindrze? No i skąd wiesz że jeden nie pali?
silnik jest po remoncie kapitalnym. kompresja jest.
Dla mnie motodokor miał sens tylko kiedy moja leciwa astra zaczęła umierać a ja byłem w Belgii. Skonczyło się tym ze polski zjechałem ale kompresja i tak na 3 wynosiła 0. Motodoktor poszedł bym nie musiał dolewać tak często oleju. W polsce zawitał do niej inny używany silnik. Stary be sekcji poszedłvna złom.
A jak wygląda kompresja na cylindrach?? Może któryś zaworek się wypala...
Pozostaje eksperymentalnie zaślepić egr skoro po czyszczeniu kanałow zdechlo. 870 rpm i 0.28 bara hmm nie brzmi to jakos źle. Zaślep i sprawdz dokladnie szczelność kolektora. Nie podoba mi się ltft 14% co sugeruje nadmiar powietrza. Potem zostaje test ba obecność spalin w układzie chłodzenia, kompresja lub najlepiej test szczelności komory spalania.
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej???
30 tys. km na LPG i nadal brak problemow, total 145 tys. km, kompresja idealna.
Standard do sprawdzenia Kompresja Iskra Paliwo
Witam! Mam problem z układem świec żarowych w swoim samochodzie Opel Astra F z silnikiem 1.7 Isuzu 82KM, na który nikt nie może znaleźć rady. Całość się zaczęła z 3 lata temu tym że jak tylko zrobiło się zimniej (10°C i niżej) to silnik zaczął gorzej odpalać. Czym zimniej tym gorzej. Gdzie nie pytałem, kto co nie sprawdzał to wszystko jest dobrze, a...
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Nie czytasz kolego na wstepie kolega pisze ze kompresja sprawdzona
Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni, co za tym idzie olej dokładnie uszczelnia i przez to taka kompresja.
albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
Świece do wyrzucenia, albo są źle dobrane, albo silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance. To na początek. A potem do sprawdzenia kompresja - bo w to że ten silnik ma równo po 13,5 atm na każdym cylindrze, to ja nie uwierzę.
Przecież to nie płyn ma ciemny kolor tylko jest jakiś "dodatek" w płynie. Wygląda na olej. Węże twardnieją jak kompresja idzie a nie olej. I jaki był kolor, zmienił znów na ciemny ?
Nie bardzo to wygląda na wymiany oleju co 15 tyś. Sprawdzałeś czy olej po wymianie czy był jaśniutki tak że poziom trudno odczytać z bagnetu Przy LPG to powinno być tylko lekkie zażółcenie na nie czarny nagar. No chyba że puszcza spaliny odmą ale to musiało by być mega i kompresja co za tym idzie na niskim poziomie. PS Nawet w mojej pierwszej starej...
Ani góra głowicy ani podstawka wałka rozrządu nie była planowana. Z pierścieniami niestety nie wiem jak bo nie padło na niej podejrzenie, ale czy w pierwszym momencie byłaby dobra kompresja gdyby były dead?
Podwieszajace się zawory to białaczka tych motorów. Kompresja będzie, iskra, paliwo a palić nie będzie..
kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu
Pewnie masz rację, że przy wymianie pierścieni powinno przeprowadzić się honowanie cylindrów naprawiając książkowo, ale nie każdemu mechaniorowi się chce i nie każdy klient o tym wie i godzi się na dodatkowe koszta w tym wypadku nie małe. Co do normy spalania oleju już nie mogę się zgodzić bo nawet książka mówi : do 0,6l na 1000km, więc w moim przypadku...
Miały być chyba bary nie psi. Wynik 6 bar to dramat kompresja 10 źle. Nowy miał 12 .
A więc samochód naprawiony. Zdemontować musiałem jeszcze raz głowice i wyciągnąłem tłoki. Okazało się że 2 tłok jest uszkodzony( zacisnelo pierścień kompresyjny). Wymiana tłoka, wszystkich pierścieni i montaż. Auto chodzi i kompresja elegancka. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamykam.
co odpowiada za "ssanie" w tym aucie Za ssanie w tym aucie odpowiada ogólna kondycja silnika i całego dolotu, jeśli kompresja prawidłowa i rozrząd prawidłowy i szczelny kolektor to ma duże ssanie...ale może się nie znam....
gdy będzie kompresja to zapowietrza układ i utrudnia przepływ Jak kompresja pójdzie w płyn to będzie wywalał płyn korkiem.
Myślę, że kluczową sprawą jest to czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy olej czy czarną maź ze spalin. U mnie płyn chłodniczy jest czysty, natomiast na ściankach zbiorniczka wyrównawczego jest czarna maź ze spalin, ponadto lekko bije kompresja bo węże prowadzące do zbiorniczka twarde dlatego skłaniam się ku uszczelnieniu wtrysków. Nie widzę związku między...
kompresja silnika astra renault kompresja sprinter kompresja
kondensator mniejszy zasilacz zmywarka bosch elektrozawór aquastop elektrozawór ekspresu delonghi
spłuczka geberit termica trwałość
Kod "cod sof 8,3" w Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD IV Fiat Ducato 1999 - Problem z kontrolką CODE po wymianie akumulatora