Wystarczy założyć nowy pasek zq 30 zeta i zmierzyć kompresję...
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
silnik jest po remoncie kapitalnym. kompresja jest.
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Opisz proszę, jaka jest procedura kontroli luzu zaworowego w Oplu Astrze G, z silnikiem 1,6? No nie ma bo tam jest hydraulika Dodano po 3 Jestes w stanie przyblizone kwoty podac? Prosilbym o wszystkie 3 wymienione (wiadomo ze tylko orientacyjnie). Sam koszt zregenerowania głowicy to okolice 1500zł, do tego uszczelki, rozrząd,robota i robi się 2,5 tysia(cena...
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
Rozrzad jest ok
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
Napisałem że Plak jest lepszy z tego względu ze ma mniejsze właściwości detonacyjne tak jak opisał kolega Ociz możliwe że się mylę nie jestem chemikiem żeby to sprawdzić wiem tez że każdy silnik przyjmuje samostart inaczej. Lecz najlepsze jest to żeby silnik paliło o własnych siłach. Powiedz w jaki sposób stwierdziłeś ze to kompresja. Remont silnika...
Kompresję sprawdź.
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
sprawdź kompresje, to jest podstawa równej pracy silnika. Pozdrawiam
Zmniejsza pojemność skokową silnika (a dokładnie objętość samej komory spalania), przez co rośnie stopień kompresji.
A tak z ciekawości - ile km ma przejechane Twój silnik
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Dostałem 5 odpowiedzi na maila z których 2 się pokrywają. Więc jednak chyba u Ciebie coś kiepsko z językiem polskim. To nie forum Mickiewicza. Gdybym miał dostęp do parametrów silnika to bym je podał. Nie sądzisz ? Opisałem problem po objawach. Tyle mogę. ===== Update: Kompresja w normie, padł sterownik silnika.
Mechanik stwierdził, że to dziwny przypadek i od poniedziałku zabieram się za głowice, bo po tym ciąganiu na lince i sprawdzeniu jeszcze raz wszystkiego po kolei wyszło się że jest za niska kompresja.
Tak w sumie głupie pytanie, a kompresję mierzyłeś?
albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
nie wmówicie mi chyba że silnik który ma 16 atmosfer (kompresja) jest zużyty do końca?
Że nie ma kompresji w cylindrach?
kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu
To chyba jakiś żart jest. Rozrząd w tym sztruclu za 1000zł? Jedno jest pewne - szukaj nowego silnika, tutaj chyba już tylko to pomoże. I koniecznie zmień mechanika.
Żeby silnik odpalił potrzebuje paliwo iskre i kompresje. Sprawdzaj po kolei.
Jeżeli zawory są pogięte, a pewnie są bo to nie jest silnik bezkolizyjny to nie szukałbym w nim kompresji.
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej???
Szanowny przedmówco, miałem już ze dwie albo trzy Astry z tym silnikiem, przy rozruchu odgłos jakbyś w ogóle paska rozrządu nie miał i kompresji nie było, a jednak usterki były inne. Przy mocno zużytym silniku można się oszukać.
W poniedziałek jadę na drugi serwis zobaczymy czy oni też postawią diagnozę remontu silnika czy jednak będą bardziej ambitni i sprawdzą kompresje pierścienie i uszczelniacze.
Niestety większość przypadkow tego silnika to zaczyna się od słabej kompresji któregoś cylindra plus przegrzanie bloku. I jeżeli widzisz ze się gotuje to pierwsze zmierzyć kompresje. Ma być w przedziale wartości kolo 14bar, 13 bar tez nie jest zle, ale poniżej 13tu to pierwsze światełko do naprawy silnika. Kompresja poniżej 12,5 kończy się najczęściej...
Kompresja jest ok,czyli pasowałoby podłączyć pod komputer samochód?
Potrzebujesz manometr czyli PRÓBNIK DO MIERZENIA KOMPRESJI.
Jeśli pomiar kompresji wyjdzie równo, znaczyć to będzie że nie warto naprawiać tego silnika.
A to buczenie na wolnych obrotach też występowało jak był przestawiony a po ustawieniu ponownym zniknęło ? To bardzo ważne, bo silnik ten sam. Dużo niższa jednak kompresja była.
ale wiecie co, wystarczy że go pchnę aby przełamać kompresję i wtedy zapali z kluczyka momentalnie.
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Myślę ż kompresja w tym silniku będzie lepsza niż potrzeba , a kolega uszczelniacze zaworowe wymienił ? .
Są 4 opcje : świece żarowe, wtryski, pompa lub brak kompresji .
witam! Mam problem z odpaleniem auta rano(silnik oplowski),czym wiekszy mroz,tym musze dluzej krecic.Swiece zarowe,filtry paliwa,powietrza wymienione,zaplon maksymalnie przyspieszny,kompresja dobra,prosze o pomoc astra f95
Witam. Jak w temacie szukam silnika X16XEL najlepiej z możliwością udokumentowania przebiegu, pomiarem kompresji i informacją kiedy był ostatnio zmieniony rozrząd. W grę wchodzi też wysyłka silnika kurierem (pokrywam koszta).
Miały być chyba bary nie psi. Wynik 6 bar to dramat kompresja 10 źle. Nowy miał 12 .
Auto naprawione. Pojechałem do innego serwisu Opla. Gość posłuchał pracy silnika, podpiął komputer, ogladnął parametry silnika, sprawdził kompresję i stwierdził ze zawory do regulacji. Diagnoza okazala sie byc prawidłowa. Po regulacji luzów zaworowych auto silnik zaczął normalnie pracować.
Auto nie chodzi na jeden cylinder mechanik podejrzewa sterownik silnika. Teraz ile kosztuje nowy sterownik? Jakie mogą być inne przyczyny i jakie mogą być ceny? Kompresja i świece też były sprawdzane
Auto naprawione. Pojechałem do serwisu Opla. Gość posłuchał pracy silnika, podpiął komputer, ogladnął parametry silnika, sprawdził kompresję i stwierdził ze zawory do regulacji. Diagnoza okazala sie byc prawidłowa. Po regulacji luzów zaworowych auto silnik zaczął normalnie pracować.
AutoData krzyczy, że jest bezkolizyjny no i oczywiście daję notkę, żeby sprawdzić kompresję, więc co, bez zastanowienia głowica w górę?
rozumiem. a jeżeli byłaby to rzeczywiście kompresja (co oznacza wymianę silnika niestety), to dlaczego bardziej szarpie, kiedy jest wilgotno i kiedy silnik jest zimny? pzdr.
Jak już to objaw nieszczelnych pierścieni, a nie zaworów, ale skoro kompresja była mierzona i jest ok, to problemu trzeba szukać gdzieś indziej
Miernik wyskalowany w barach. Co sądzicie o czwartym cylindrze?? Zacinający się zawór w głowicy, zapieczony pierścień na tłoku lub uszkodzony miernik. W sumie nigdy w żadnym silniku nie słyszałem o kompresji 20bar w silniku benzynowym. Max 17. Przy kompresji 8 bar powinny być problemy z odpalaniem choć tutaj tylko na jednym cylindrze to było.
W astrze g 2.0dti gorą bez problemu wyszedł, oczywiście wyciągałem żurawikiem do silników z balancerem, inaczej cięzko byłoby manewrować.
Dobra,skoro sam chcesz dłubać to jaka kompresja,wartość podciśnienia w dolocie (napięcie na mapsensorze)?Od tego trzeba zacząć. Idealnie byłoby mieć jakieś parametry (logi) z pracującego silnika.
Tak. Widziałem już Saaba z 2.2 DTI z 2004r z kompresją 21,22,21,21. Tak więc wszystko możliwe.
Świece do wyrzucenia, albo są źle dobrane, albo silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance. To na początek. A potem do sprawdzenia kompresja - bo w to że ten silnik ma równo po 13,5 atm na każdym cylindrze, to ja nie uwierzę.
Po pierwsze pomiar kompresji. Po drugie sprawdź kąt wtrysku. "Ciśnienie na ciepłym silniku ok 2,7 wiec tez w normie" - Ciśnienie czego? Jak możesz to napisz na virus_lx(at)o2.pl Napisz jeszcze czy na zimnym jak odpalasz to kręci jak by brakowało kompresji ? Zmierz jeszcze ciśnienie oleju.
Mi się wydaje, że wieszają się zawory. Typowe w oplowskich szesnastkach które jeżdżą po mieście. Ten silnik nie lubi ślamazarnej jazdy. Bardzo często pomaga mu ostra jazda.
Kolego doszedłeś co z tą astrą? ponieważ ja mam podobny problem z tym że u mnie na 5 mam 3500 obrotów 150 na zegarze pedał w podłodze... kompresja u mnie jest w porządku ponieważ nie dawno silnik przeszedł mały remont
Cześć wszystkim, temat archiwalny ale może... w takiej samej astrze tez pęk mi wał kupiłem cały słupek mechanik przełożył i klapa twierdzi że nie ma kompresji i co teraz czy faktycznie czy silnik długo gdzieś sobie leżał , co może być przyczyną -ustawienie rozrządu ,zapieczone pierścienie czy może jaszcze coś innego.
Właśnie ten co robił głowicę. Dodano po 1 Mechanik był i stwierdził iż jest brak kompresji. W tygodniu silnik zostanie rozebrany być może, że pękł rozrząd.
Wujek z zamiłowania mechanik a podstawowych rzeczy nie wie. Czujnik uszkodzony nie jest bo silnik nie chodzilby wcale. Wtyczke popraw lub wymień. Sprawdź kompresje albo wujek niech sprawdzi.
co odpowiada za "ssanie" w tym aucie Za ssanie w tym aucie odpowiada ogólna kondycja silnika i całego dolotu, jeśli kompresja prawidłowa i rozrząd prawidłowy i szczelny kolektor to ma duże ssanie...ale może się nie znam....
Ten silnik jest dość niedrogi w naprawie. Może niech oszacuje koszt naprawy i wymiany na używany.
Rozumiem, że zawór zwrotny założyłeś gdzieś między filtrem a pompą wtryskową.... W tym wynalazku jest coś takiego jak ssanie ;) Sprawdź, czy to ssanie działa. Ssaniem steruje siłownik, do którego dochodzą przewody odchodzące od tych, które idą do nagrzewnicy.... Mam nadzieję, że w miarę dobrze to napisałem ;D Sprawdź, jak ten siłownik pracuje... Nie...
Często gęsto jak występuje gaz w tych silnikach. jest problem z luzem zaworowym i należy sprawdzić i go wyregulować w początkowej fazie pomiar kompresji jest mało miarodajny. Należy zdemontować pokrywę zaworów i dokonać pomiaru. Jak coś to zapraszam do naszej firmy na diagnostykę. Więcej info na pw. Jak pomogłem to ...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Witam kolegów, od jakiegoś czasu mam hałas w silniku, załączę filmik dla lepszej wizualizacji, chodzi o silnik Opel Astra H 1.6 - 2008 Z16xer silnik, po uruchomieniu samochodu słychać pukanie jak popychacze, wkrótce pukanie staje się silniejsze przy 1600-2000 obrotów i więcej, po zwolnieniu gazu samochód czasami działa dobrze, czasami ciągle puka, dwie...
Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).
Ciśnienie kompresji mierz przyrządem z zaworkiem zwrotnym i ma by na poziomie 12 bar lub więcej.
na kompresje bym tez postawil. silnik zejdzie na tysiac nie kilka tysiecy.po swiecach bedzie widac jak spala.
Witam mam problem z Astra G II silnik 1.4 16V 65 koni. Problem jest z 1 cylindrem od rozrządu robiłem kompresję i pokazuje mi ledwo 3 atmosfery gdzie inne cylindry mają po 14. Co może być tego przyczyną i czy można jakoś na tym jeździć ?
Nie ma potrzeby pomiaru kompresji, bo nie tam problem. Zobacz jakie masz napięcie na sondzie (kabel fioletowy), jak jest po zapaleniu cały czas około 1096mV to sterownik będzie łapał błąd za bogatej mieszanki. I teraz jest taka sprawa, że rzeczywiście coś jest nie tak, albo uwalony jest sterownik. Jak kopci na czarno, to zdejm pokrywę z korpusu i zobacz...
1. Kompresja do sprawdzenia. 2. Wypadanie zapłonu na konkretnym cylindrze czy losowo. 3. Jak wyglądają świece z poszczególnych cylindrów po dłuższej jeździe na benzynie gdy problem występuje (zdjęcia). 4. Dolot badany na szczelność i wydech badany szczelność (wydech od silnika do sond). 5. Jaki konkretnie jest błąd od sondy lambda (która sonda? czy...
No właśnie o to mi chodzi. Jak wcześniej wypadanie było na wielu cylindrach to podejrzewałem problemy z przygotowaniem mieszanki lub sam zapłon, ale jak teraz pokazuje wypadanie tylko na 4 cylindrze to być może pierwotna przyczyna lezy właśnie w tym cylindrze. Jutro przyniosę manometr z pracy, zrobię pomiary kompresji i zrzutu parametrów jak pisałeś....
zależy co to za "komputerek". Z takimi danymi nie można nic powiedzieć. Co to znaczy że rozrusznik "kręci bez oporów" ? To znaczy że silnik nie ma kompresji, czy rozrusznik nie zazębiony z kołem zamachowym? musisz sprawdzić czy masz iskrę, czy wtryski podają paliwo.
Wszystko sprawdzę co napisaliście :) Dodano po 7 Możliwe że sie pasek rorządy się przestawił, i jest mała kompresja. Mam 5 kompresji czy jakoś tak. W czasie odpalania auta ogień poszedł z gaźnika.
tak sprawdzalem sa ok. w starych swiecach bylo po 1.2-1.4 i chodzilo tak samo. dodam tez ze silnik chodzi tak samo na pb i lpg, byla nawet proba w ktorej odlaczylem sterownik gazowy do 0 zrobilem zworki w kostce i 2 dni meczylem. nic to nie zmienilo tak samo jak regulacja przerwy w swiecy. Silnik ma stopien sprezania 10.5;1 wiec kompresja fabr przeliczana...
Kompresja sprawdzona: 11, 12, 12, 10 Malutko jak na ten silnik. Tyle to zajechana N-ka może mieć, ale nie S.
Astra G ma inaczej łapę mocowana.Temat do ogarnięcia w stosunkowo prosty sposób. Kompresja u Ciebie na zimnym słaba...Powinieneś mieć co najmniej taka jak masz na ciepłym w Twoim egzemplarzu. I tak jak Kolega wyżej napisał-nie licz na niższy przebieg przy zakupie silnika i prawie 100% z nich "widziały" LPG wbrew zapewnieniom sprzedających.
To X18XE jak mniemam. To dość trwałe silniki, w odróżnieniu od lubiących olej X16XE(L). Jak zapłon ok (a kable? a cewka?) to proponuję zmierzyć mu kompresję.
Sprawdzałem manometrem kompresję w cylindrach wynosiła kolejno 14,0, 6,10 wiec to wina braku kompresji. Możliwe, że uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jutro zabieram się do rozbierania go na czynniki pierwsze i sprawdzenia.
Sprawdź kompresje silnika , kompem wyczyścić wartości przyuczone w ECU i przede wszystkim spojrzeć w parametry ( kąt zapłonu, czas wtrysku, przepływka i sygnał sondy lambda)
Witam. Mam problem z samochodem marki Opel Astra J 2.0 CDTI kod silnika A20DTH 160km 2011r manual. Problem jest taki że samochód po nocy musi z 2 3 razy zakręcić żeby odpalił i potem praca silnika jest nie równa do momentu rozgrzania się do 40-50C. Samochód nie posiada żadnych błędów żeby to zdiagnozować. Zaznaczam że po kupnie samochodu zrobiłem 6000km...
czy auto chodzi na LPG? jeżeli tak to jakie auto ma przebieg? może już faktycznie spadła kompresja na cylindrze? zgadzam sie z moim przedmówcą ale nie zgadzam sie z jednym w tym silniku nie da rady wyregulować zaworów (hydraulika)
Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały. Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku. Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
Czyli wychodzi na to, że najlepiej będzie wymienić silnik. Mam możliwość kupna z przetestowaniem i z możliwością sprawdzenia min. kompresji. Orientuję się ktoś może jakie powinno być prawidłowe sprężanie na cylindrach?
Możliwe jest, że to sonda lambda. Ale jak np silnik będzie w złym stanie tzn słaba kompresja to też może być przyczyną takiego zachowania. Mi w tym przypadku pomogło czyszczenie katalizatora, silnika krokowego, świec, rozdzielacza zapłonu oraz ustawienie oktanowości na 95.
Zrezygnuj z zakupu pompy bo nie ona winna - musiałaby napompować z 8bar żeby podstawiło zawory, lepiej zamów wałki. Weź miernik zegarowy, zamontuj gdzieś do głowicy i pomierz do krzywki z jednej i drugiej strony wierzchołka. Proponuję zmienić jeszcze terminologię z popychacz na kasator luzu a potem się zastanów dlaczego dzieje się to co się dzieje....
...albo np. nie grzeje jedna świeca żarowa i odpala na 3 cylindry, może też nie być kompresji w jednym cylindrze, a może się lekko zapowietrza (zazwyczaj przez przelewy zwrotne).
Sprawdź ciśnienie w cylindrach ja tak miałem przy astrze przyjechałem następnego dnia iskra budiet paliwo idiosz a maszyn ratatata. okazało się ze zgubiła kompresje
Miałem taki przypadek w Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Po wymianie wałków wszystko wróciło do normy
Pewnie masz rację, że przy wymianie pierścieni powinno przeprowadzić się honowanie cylindrów naprawiając książkowo, ale nie każdemu mechaniorowi się chce i nie każdy klient o tym wie i godzi się na dodatkowe koszta w tym wypadku nie małe. Co do normy spalania oleju już nie mogę się zgodzić bo nawet książka mówi : do 0,6l na 1000km, więc w moim przypadku...
Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić podpiąć kompa zczytać b łędy i wtedy, sprawdzić to czy w ogóle silnik dostaje paliwo :?: , a potem zaczynamy od kabli, świec, wężyków podciśnienia no i czy w ogóle jest kompresja. :D
Pomysłów to można mieć mnóstwo, ale dopóki sam czegoś nie sprawdzisz to lipa. Może rozrząd a może korbowód się urwał. Jak nie czujesz się na siłach żeby rozkręcisz kilka śrub to auto na hol i do warsztatu. Trzeba sprawdzić podstawowe rzeczy. Zdjąć osłony rozrządu, sprawdzić ustawienie, pokrywę zaworów i zobaczyć czy nie widać żadnych uszkodzeń, zmierzyć...
Ładowanie już zrobione,założyłem dodatkowy przewód z alternatora do akumulatora.Przewód od zaworu EVAP też zdejmowałem zaślepiłem wejście do przepustnicy bez zmian co prawda sprawdzany tylko na wolnych ale map pokazywał tak samo,wolne obroty są nie stabilne taka jak by arytmia.Sprawdzona kompresja na gorącym silniku prawie taka sama jak na zimnym, tylko...
tak zeby sie nie ruszala na boki? a wracajac do mojego pytania to czy przez slaba kompresje silnik moze tak chulac jak wyzej pisalem ? teraz zauwazylem blekitny dymek z tlumika ;/powoli zaczynam miec dosc tego auta..
Witam Panowie, to znowu ja i moja astra. :D Otóż mam silnik rozebrany do następnej roboty. Samochód mi zaczął palić olej niemiłosiernie. Zrobiłem test kompresji i wyszło po... 4 bary na trzech cylindrach, a na czwartym 6. Potem zrobiłem taki test, że nalałem trochę oleju do cylindrów i wtedy robiłem test kompresji. Generalnie wtedy kompresja mi rosła...
astra kompresja traktorek kompresja silnika słaba kompresja silnika
akumulator kwasowy akumulator zasadowy biquad wymiary router airlive hasło
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
Volkswagen Passat B5 kombi – drzwi kierowcy nie zamykają się z pilota, usterka zamka lub wiązki Denon DRA-900H – czy można podłączyć głośnik centralny? Stereo 2.2 bez wyjścia center