Możliwe że jest to przekaźnik wtrysku
Witam, Jak wygląda prawidłowy przebieg napięcia i prądu na wtryskiwaczu Opla Astry I? Wtrysk jednopunktowy. Pozdrawiam
Czy w silniku Z16XER Opla, stosowanym w modelach Astra, Corsa, Meriva, trzeba kodować wtryskiwacze? System Multec M automatycznie dostosowuje parametry, więc kodowanie nie jest wymagane.
Jeśli chodzi o napięcie na wtryskiwaczach w Oplu Astra G z silnikiem Z16XE, oto kilka informacji, które mogą ci pomóc w diagnostyce: 1. Napięcie na wtryskiwaczach: W momencie, gdy silnik jest "na zapłonie" (przekręcony kluczyk, ale silnik nie pracuje), na jednym z pinów wtyczki wtryskiwacza powinno być napięcie stałe +12V, które pochodzi z przekaźnika...
To jest coś zatkane na odcinku wejścia paliwa do wtrysku lub sam wtrysk. Lub wtrysk nie podaje bo nie ma napięcia.
Skasuj błędy i poczytaj jeszcze raz, te nieobecne świadczą o spadku napięcia, może kiedyś auto wyładowało akumulator. Nie ważne. Ważne są te z wiązki wtrysków. Tam bym się skupił.
Haha a jak weźmiesz impulsy wału?
Witam. Napisz jaka jest wersja silnika (jedno czy wielo puntowy wtrysk). I najlepiej jakbyś zrobił fotke w którym miejscu jest ten czujnik i wstawił na forum.
kolego czujnik polozenia walu to zupelnie co innego niz czujnik halla !!! czujnik pol. walu masz w bloku na dole a halla w aparacie zaplonowym, i jeszcze jest czujnik polozenia walkow rozrzadu, znajduje sie on pod pokrywa rozrzadu (tzn, wchodzi od gory w dekiel zaworow obok pokrywy rozrzadu) wiec sprawdz dokladnie jaki blad i to napraw bo inaczej nie...
Jeżeli kontrolka (żółty silnik) miga to masz blokadę wtrysku od immo. Jeżeli świeci ciągle to sprawdź czy masz 12 V na dwóch koncówkach wtrysku, jeśli brak to sprawdź bezpiecznik 20 A w komorze silnika. Jeżeli masz napięcie 12 V na obu końcówkach to podstaw wtrysk (zakładam że komputer sprawny). Gdy masz auto na gazie to sprawdź przekaźnik który odcina...
Podaj jaka to Astra, jaki silnik, który rok, pojemność. Bo dla przykładu Astra 1.6 monowtrysk ma emulator na jeden wtryskiwacz i wówczas jest łatwiej lokalizować usterkę ponieważ odcięcie wtryskiwacza jest realizowane przez jeden przekaźnik. Wiedząc gdzie jest umiejscowiony łatwo zmierzyć napięcia i sterowanie. W innych systemach wtrysku jest to nieco...
Zmierz ciśnienie sprężania.
czyli walnięta sonda tak? aco z czujnikiem położenia wału wymieniony na nowy a dalej pokazuje ten sam błąd po skasowaniu wraca i skąd to za małe napięcie na wtrysku
Witam Mam problem z ładowaniem w opelku astrze 1,8 mono wtrysk, napięcie na zaciskach 13,6v stałe nawet po zwiękaszniu obrotów, po właczeniu np. świateł spadek na 13,3v, więc wymieniłem regulator to samo sprawdziłem wszystkie kable i masy wszystko gra, kolegas podpowiedział mi że może mały jest prąd wzbudzenia altka i winę może za to ponośić żarówka...
Witam sprawdź wtryskiwacze czy nie zatkane wystarczy wyjąć jeden i przekręcić kluczyk czy paliwo jest rozpylane jeśli nie sprawdzić czy do chodzi napięcie do wtrysku jeśli jest to wtryski zatkane .
Wiem, że to za zawór od przestawiacza kąta wtrysku. Pytanie brzmi: Kiedy jest podane na niego napięcie?
Zmierz napięcie ładowania.
Wykręć świecę, podłącz przewód WN i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Wtedy zobaczysz czy masz iskrę. Sprawdź po koleji dla pewności... rozdzielacz czy daje napięcie na kabel WN. A to jest Wtrysk jedno-punkt czy pełny wtrysk? Może jeden wtrysk padł albo nie dostaje napięcia
tak pompa pracuje cisnienie odpowiednie jak zapodam napięcie do wtrysku na krótko to dostaje paliwo do cylindra..
Wtryski to raczej nic nie mają do zapchanego DPF, pewnie zbieg okoliczności i jak mechanik zobaczył podwójny stan oleju to stwierdził, że wtryski i poszły do weryfikacji. Wężyk pewnie od czujnika ciśnienia bo gdzieś musiały te spaliny się wydostawać :) - być może uszkodziło ten czujnik i teraz tak to się zachowuje, ale bez sprawdzenia parametrów pod...
Dajcie sobie spokój. Jak na plaku gadał to problem z paliwem. Jak nie pali podać wartość ciśnienia na CR ,a jak by rozłączało to manometr albo pomiar napięcia na czujniku. To podstawowy parametr. Odczytać, potem wrócić na forum.
Rezystancja cewki około 0,4Ω. Sprawdzałeś chociaż ile ten miernik pokazuje jak zewrzesz sondy? Może być sobie dokładny, ale jak przewody pomiarowe uszkodzone to mu to nie pomoże. Na zacisku 15 cewki plus po stacyjce, napięcie jak na akumulatorze. Na zacisku 1 kluczowanie, tam mierzenie napięcia nic nie da.
Witam, najprościej to założyć przełącznik a najlepiej przekaznik który po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze gazu, odetnie zasilanie pompy (instalatorzy gazu powinni to zrobić ale nie robią). Tak zabezpieczysz też pompe przed uszkodzeniem w przypadku braku paliwa. Pózniej reszta (wtryski leją ?)
Napisałem ,że nie przekaźnik lecz przewód pomiędzy nim a kostka lub sama kostka na listwie. Na próbę skrosuj te dwa punkty. Przekaźnik na pewno działa poprawnie , gdyż jest napięcie na pompie paliwa!
..Wkurzało mnie jechać co jakiś czas do elektryka aby mi błędy kasował więc zrobiłem sobie interfejs diagnostyczny i sam sobie teraz odczytuje i kasuje błędy. Dodam że w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków hamulcowych. Dodam jeszcze że kabelkiem tym moge podglądać parametry silnika na żywo - przepływkę, napięcie akumy, czas wtrysku, i inne...
A kto powiedział że pompa niskiego musi być w baku ? Nie ,nie musi. Może być na pompie CR. Na początek musisz być pewien że paliwo dopływa swobodnie do pompy CR. Kup sobie gruszkę do pompowania to się dowiesz. Potem diagnoza testerem albo pomiar wyjścia napięcia z czujnika na szynie. Jak nie ma ciśnienia to szukasz ,pompa CR,wtryski zawór na pompie...
Dostaje dużą dawkę paliwa i gaśnie. Wymieniłem aparat zapłonowy, cewkę przewody wysokiego napięcia i jak zgaśnie to słychać wtrysk, jak skrzeczy po zgaśnięciu silnika.
Dopóki błędu nie wyświetli to na gazie chodzi dobrze. Impuls sprawdzałem tylko na wtyczce do wtrysku. Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy komputer daje impuls.
Nie ma raczej sensu na tym etapie dolewać doktorów. Raczej wyjąć listwę, podłączyć pod nią kompresor lub układ paliwowy, na wtryski podawać napięcie i patrzeć czy rozpylają czy nie. Jeśli będą lały dużymi kroplami itp to do wymiany. Przy okazji jak już będziesz miał wyjęte można próbować je czyścić. Pozdrawiam. ale najpierw oczywiście sprawdź ciśnienie...
A to ciekawe. Może chodziło o wtrysk mechaniczny, czyli taką pierwszą, starą wersję wtrysku paliwa? No bo z przyczyn oczywistych, skoro elektryczna pompa nie pracuje, a cewka nie wytwarza wysokiego napięcia...
dobra sprawdzę to napięcie tylko dla czego po zresetowaniu kompa auto odpaliło a potem przy drugim razie wtrysk lał
błąd 25 czyli niskie napięcie na wtrysku- jak zbadać czy napięcie ok? ? Voltomierzem, ale w tym błedzie chodzi o coś zuuupełnie innego. Ten błąd nalezy rozumieć "obwód rozwarty".
Co robiłeś przy tablicy? Skoro na gazie pracuje to układ zapłonowy sprawny a nie dostaje benzyny. Sprawdź czy podczas kręcenia rozrusznikiem masz napięcie na pompce paliwa i kluczowanie na wtrysku. Pewnie uwaliles bezpiecznik od zasilania pompki i wtrysku.
Napiszę co było zrobione przez nasz warsztat: - wymiana pierścieni - pełna obróbka głowicy łącznie z prowadnicami i zaworami - wymiana kolektora ssącego (używany ale bardzo ładny bez luzów na klapkach) -Egr założony używany ale sprawny - świece nowe bosch - cewka zapłonowa nowa - komputer sinika podmieniony - wtryski drugie używki - wiązka silnika sprawdzona...
84 -Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie wnioskuje,że silnik na pełnym wtrysku to gdzie aparat zapłonowy?dlatego pytam.
sterownik silnika zorientowany na zarządzanie momentem obrotowym same dobierają optymalny kąt uchylenia przepustnicy na podstawie wielu zmiennych. trochę walczysz z wiatrakami wydaje mi się. jaki jest konkretnie problem ? Te silniki szczególnie po przebiegach nie trzymają parametrów, i nie dopatrywałbym się usterki w elektronice. Sprawdź uchylając ręką ile...
sprawdz obecnosc zasilania na styku roboczym Zasilanie na pewno jest bo przekaźnik ten steruje jeszcze wtryskami i pod maską załącza się kolejny przekaźnik, a napięcie na pompie podczas kręcenia silnikiem jest.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Sonda która podaje napięcie 0.3, 0.4 V powinna powodować że ECU podaje ubogą mieszankę do spalania stąd spalanie powinno być nawet mniejsze na uszkodzonej sondzie (ale dzialającej cały czas). Bo im większe napięcie na sondzie tym bogatsza mieszanka. Czy zgadza się? . Właśnie odwrotnie. Sonda bada jak ECU dawkuje paliwo i jeśli podaje jak napisałeś...
Opel Combo 1,4 Jtd z trzy letnim akumulatorem kręci jak nawiedzony i też nie zapala wymiana akumulatora na nowy i nie ma problemu,więc może akumulator? Wymiana zdań z zaprzyjaźnionym elektrykiem z serwisu Opla: problem ten upatrujemy w zbyt niskim napięciu zasilania wtrysków,po prostu brakuje prądu do otwarcia ww.
Pracę "na gazie" na razie zostaw w spokoju.Stojąc przodem do silnika po prawej stronie w korpusie wtrysku masz czujnik położenia przepustnicy (TPS).Chyba o niego Ci chodzi.Sprawdź napięcia we wtyczce i rezystancję tego czujnika.Było wielokrotnie poruszane na forum jak to zrobić.Powodzenia.
Jak byś mógł kolego przybliżyć jak to ma być z tym odczytem prawidłowym lambdy? Chodzi mi o te napięcia bo domyślam się że trzeba napięcie mierzyć ? Akurat studiuję budowę maszyn, także do dobrych elektroników wykładowców mam dostęp. W środę zostawie auto bo dręczy mnie ten błąd z wtryskiem, dzisiaj na takim troche lepszym sprzęcie na uczelni w ramach...
Odcina wtrysk paliwa? W jaki sposób? Pompkę już zamówiłem, i to na 99% ona jest winowajcą, ponieważ napięcie jest a nie słychać żeby pompa pracowała.
Witam Szukam odpowiedzi na pytanie, czy wtryski benzynowe przykładowego samochodu, np Fiat Seicento, Opel Astra I, Ford Escort i inne z tamtych czasów, regulację swojej "przepustowości" zawdzięczały napięciu na listwie (czyli im mniejsze napięcie tym mniej benzyny), czy np ilości impulsów w zależności od obrotów, a napięcie zawsze było takie samo (12V)?...
W tym problem, że Delphi tego nie obsługuje. Dodano po 3 Z parametrów powietrza pokazuje tylko przepustnicę w % od 10 do 100, gdzie 100 to pełen but. Poza tym obroty, lambda, temperatura (napięcie). Dodano po 59 No i czas wtrysku w ms.
Witam! Kolejny raz próbuje podjąć temat silnik to oczywiście C16NZ, przepraszam za wcześniejsze błędy Problem z astrą jest taki: Jeździ na gazie więc nie ma co podejrzewać układu zapłonowego, oraz elektroniki gazu bo całą na czas testu odłączam, a odcięcie wtrysku podłączam jak pierwotnie astra miała czyli bez przekaźnika odcinającego wtrysk. Po przekręceniu...
To ten duży wkręcony najbliżej wyjść na rurki wtrysków? http://obrazki.elektroda.pl/9189007700_1... Dodatkowa informacja - po podłączeniu zasilania do sterownika, na tym dużym kondensatorze (bodajże 10µF/350V) występuje napięcie 168V.
Bardziej trzeba obstawić to, że wtrysk podaje paliwo I właśnie dlatego trzeba sprawdzić czy jest napięcie z sondy podczas hamowania silnikiem i czy ecu umyślnie podaje paliwo czy nie.
Witam Mam problem a mianowicie: Opel astra gsi 2.0 8v. Po zdemontowaniu instalacji gazowej brak iskry i napięcia na pompie paliwa. Miał ktoś może podobny przypadek? Instalacja była sekwencyjna Zenit. Podpięta była pod wtryski i cewkę nic więcej. Kolektor został wymieniony wtryski podłączone tak jak oryginalnie i pojawił się ten właśnie problem. Może...
Kabliszcza od sondy do kompa? Podłącz tester i nie mierz napięcia sondy tylko patrz co widzi kalkulator silnika. porównaj temperaturę widzianą przez sterownik i rzeczywistą. Dla mnie to kalkulator myśli że zimno i wzbogaca...
To elektrozawór, wpływa na tłoczek przestawiacza kąta wtrysku przy zimnym silniku. Po uruchomieniu silnika i z odłącznym przewodem można podawać i odłączyć od niego +12V, wtedy słychać ze pompa zmienia kat wtrysku i silnik inaczej pracuje. Można sprawdzić miernikiem czy pojawia się na elektrozaworze napięcie z instalacji samochodu kiedy trzeba -> [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Witam. Potrzebuje pomocy przy diagnozie niskiego ciśnienia na listwie cr w mojej astrze układ wtryskowy bosch . Opisze co juz zrobiłem na poczatku dałem wtryski do sprawdzenia są ok kolejna sprawą było czyszczenie zaworu regulującego dawkę paliwa na pompie , posprawdzane czujniki położenia wału , wałka rozrządu , czujnik temperatury . Zostało mi jeszcze...
kolego jeśli to wielo punkt to z pewnością musisz mieć coś takiego jak emulator wtryskiwaczy który rozłącza wtryski może być zepsuty ale nie koniecznie. Jeśli po przełączeniu na benzyne wtryski pracują (powinno być słychać ciche tykanie wtrysków) jak nie to podłącz je tak jakby w aucie nie było gazu tzn.(omiń emulator) i spróbuj odpalić, przełącznik...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
Witam, Astra 1 oryginalnie posiadała silniczek 1.4, z kumplem kupiliśmy anglika z silnikiem 1.8 na 2 wałkach by przełożyć silnik i sportowe zawieszenie. Zawieszenie przełożone, silnik też. Zabieramy sie do dopalania i samodzielnie nawet nie chciał dychnąć. Na samostarcie PALI, Iskra jest tylko nie ma napięcia na wtryski (dodam że wiązka silnika też...
Gimak-oczywiście masz rację natomiast to już przerobiłem z gazem wsio oki. Czujnik temperatury nowy,napięcie na cewce w granicach 0,5 na wolnych.Niestety przejścia nie mam i nie zapala na zimnym.Obstawiam wtryski tylko jak je sprawdzić? Niestety wtryski oki pylą ładnie.Więc co jest źle?
Witam,i długo się nie nacieszyłem, wczoraj jak chciałem odpalić auto łapało i gasło- widzę rezerwa świeci więc go odpaliłem na gazie,i po przejechaniu 500m zapaliła się kontrolka serwisu,po czym auto zgasło. Zatankowałem paliwo- i niestety samochód dalej nie pali ani na benzynie ani na gazie,dodam że nie słyszę pompy paliwa.Po odczytaniu błędów OP-COM...
Ok 150 barów ?, jutro napiszę dokładnie jak tylko sprawdzę na testerze. Dodano po 10 Wymagane ciśnienie 2400 kPa Rzeczywiste ciśnienie 1716 kPa Napięcie na czujniku 0,8V Dodano po 10 Nie za mało ?, wtryski były na stole i są ok.
Miałem problem w oplu combo Y17DT 1.7 DTI 2004 r wyskakiwał błąd P0251 zawór elektromagnetyczny pocz. wtrysku. Objawy silnik nie zapalał mimo iż w innym warsztacie zabrali się za pompę która była sprawdzona oraz sterownik również. Zapodałem napięcie z akumulatora na owy elektrozawór i widocznie zastał się bo silnik znów normalnie póki co odpala.
A sprawdź, czy na wtryskiwaczu jest napięcie ? Może sterownik podaje "masę" zaś "plus" na wtryski jest stały. Ew. sprawdź czy występuje sygnał z ECU względem +12V przy pracy na LPG. Powodzenia !
Witaj szyminada Czyściłem przepływkę preparatem do elektroniki. Bez dotykania tylko sprajem. Minimalnie pomogło. Kg powietrza wzrosły z 9,2 na 9,5 kg ale to nie jest pewne. Nie pisałem, ale ja mam gaz. Głównie zła mapa wtrysku gazu powodowała te problemy na benzynie i na gazie . Teraz na Pb sonda hula. Po przełączeniu na gaz, gdy silnik jest zimny przez...
Pomierzylem trochę sterownik wg instrukcji z neta napięcie na pierwszych dwóch pinach czujnika obrotów 4,9v a więc chyba ok ..opór na zaworze kąta wtrysku..te cieńsze przewody z odpadająca izolacja 9,ohm. A więc chyba ok, z tym że izolacja kiepska mogło być zwarcie...... I kwestia test żarówki na zaworze dawki niby świeci , ale czy prawidłowo??? Wrzucam...
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Witam ,problem jak w temacie, jak już zapali to po dodaniu gazu gaśnie i trzeba odczekać aż główny przekaźnik wyłączy zasilanie na ECU i można z powrotem próbować, jeżeli nie próbuję go od razu palić tylko poczekam to jest jeden błąd P1600 wymienić ECU natomiast jak próbuję od razu palić ( rozrusznik w tym momencie nie kręci i brak komunikacji z ECU)...
Witam, posiadam opla astrę 1.4i z 95.r na wtrysku wielopunktowym, problem polega na tym, że od pewnego czasu po odpaleniu, i ruszeniu raz jedzie dobrze, a raz się muli. Kiedy jest dobrze to czy jest na gazie, czy na benzynie śmiga ładnie, a jak się muli to na jednym, i drugim. Wymienione ma świece, kable wysokiego napięcia, filtr powietrza, resetowany...
Witam Jako, ze mój temat nie przyniósł, żadnych odpowiedzi postanowiłem się przypomnieć. Obrotomierz teraz zostawimy w spokoju. Więc: Witam jak w temacie problem dotyczy samochodu: Opel Astra 1.7 TDS 82KM 1995r kombi z silnikiem issuzu Tc4ee1 Naprawiłem dzisiaj alternator (dioda prostownicza spalona) wymieniłem też regulator napięcia, łożyska i uszczelniacz...
Dzięki za odpowiedź, Właśnie taki stan chcę osiągnąć, aktualnie mam rozjechane ECU PB po nieudanej kalibracji - długa historia, ale aktualny stan jest taki, że sonda generuje sygnał bliski 0 jakby mieszanka była uboga - przez cały czas (to na benzynie - na gazie jest OK), ECU drastycznie zwiększa czasy wtrysku benzyny i zalewa silnik - strzela z rury...
Samochód jak w temacie.Silnik 1,4 na jednopunktowym wtrysku. Problem polega na tym że samochód jak się nagrzeje nie chce zapalić na benzynie. Jak jest zimny zapala bez problemu po przejechaniu kilkunastu kilometrów gaśnie i kaplica. Dziwne bo na gazie zapale wtedy bezproblemowo z jednym mankamentem -przekaźnik od pompki paliowej załącza się i rozłącza...
Miałem taki przypadek z dołożonym alarmem, o którym nie wiedział użytkownik. Przy napięciu powyżej 12,5V rozłączał pompę paliwa. Awaria powstała po uszkodzeniu alternatora. Za niskie napięcie mu pewnie zaszkodziło. Wyglądało dziwnie, bo nie chciał chodzić z działającym altkiem. Tak czy inaczej bez diagnostyki to porażka.
Wynika z tego że dostaje za mało paliwa. Przyczyną może być sama pompa i/lub rozjechana mapa wtrysku jeśli temp jest widziana prawidłowo. Do sprawdzenia jeszcze napięcie na aku podczas kręcenia bo może nowy aku jest starym zasiarczonym leżakiem lub rozrusznik wymaga remontu. Gaz zakręć na butli żeby wykluczyć winę lpg.
witam, na pompie są dwie pokrywki przykręcane srubami torx, ta większa jest od sterownika pompy , a ta mniejsza kryje :) pod sobą ten czujnik do układu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, jeżeli chcesz sprawdzić pompę to podłączyc trzeba diagnoskop i na kręceniu rozrusznikiem musi podać min 300 bar inaczej wtryski sie nie otworzą( kalkulator nie da...
Kiedy powinno być zasilanie na elektrozaworach? Na którym elektrozaworze kiedy powinno być napięcie? Nie wiem jak mam to sprawdzić? Jest jeszcze taki przewód przyłączony do cewki (wkręcony śruba) tez ok podłączony. Proszę o podpowiedz jak to sprawdzić bo nie wiem co w jakiej kolejności powinno się załączać.
Czas wtrysku gazu powinien być większy niż benzyny! Inaczej idziesz w mieszankę ubogą, co jest szkodliwe dla silnika... Strojenie LPG na podstawie napięć sondy powinno wyglądać mniej więcej tak, że idziemy na bogato. Napięcie sondy przestaje oscylować, wykazuje mieszankę bogatą. Schodzimy z dawką gazu (mapą, ciśnieniem, czym możesz...) aż napięcie na...
Zasilanie wtrysków sprawdzone , jest napięcie 12V.? W czasie kręcenia są sterowane wtryski masą z ECU? Dodano po 5 Mariusz , pierwsze posprawdzaj co napisano , a potem będziemy się martwić. Jak sam nie potrafisz , daj komuś co się na tym zna. Pytania i odpowiedzi na forum.
Możesz taki czujnik zamontować np. z Renault Megane 1, Opel Astra. Z 50zl na szrocie jak nie taniej. Do tego procesorek który przeliczy napięcie na spalanie, obsłuży wyświetlacz i poda na nim wynik i masz komputerek. Sprawa nie jest aż tak trudna ale pomiar idealny nie będzie. Przy aucie na wtrysku sprawa byłą by łatwiejsza.
Opel Astra 1.6i jednopunktowy wtrysk Silnik to X16SZ 94r. Lampka raz się zaświeci a potem gaśnie podczas jazdy. Dodano po 4 zmierzyłem woltomierzem i wyszło mi coś takiego: idzie płynnie do pewnego momentu następnie spada i dalej rośnie już spokojnie i płynnie. Czy mam zepsuty potencjometr?
Ja bym się jeszcze upierał przy świecach, jeżeli grzeją to napięcie dochodzi, ale to są świece szybko-grzejne, jeśli ich nie wymieniałeś na nowe to mogą być już zużyte i nie dogrzewają, więc wykręć je i sprawdź na nich rezystancje powinno być od 0,2-0,4 om. W przeciwnym razie do sprawdzenia kąt wtrysku i pompa w zbiorniku o ile taką posiadasz może w...
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
witam. Wiem że temat był poruszany wiele razy ale u mnie objawy są takie: Autko zawsze odpalało lecz po wymianie sprzęgła przestało palić. Przy wymianie sprzęgła żadne przewody nie były rozłączane. Po tygodniu postoju wyczyściłem cały aparat zapłonowy i kupiłem nową kopułkę oraz palec rozdzielacza zapłonu. Auto nadal nie odpaliło. Poruszałem wszelkimi...
Opel jest na wtrysku jednopunktowym Multec silnik 1.6 rok 1992. jest zainstalowany gaz. Silnik przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić, w chwili kręcenia wtryskiwacz nie podaje paliwa, pompa jest sprawna, napięcie na wtrysku wynosi 12v, na gazie też nie odpali,gdy go się pociągnie to odpali na gazie lecz świeci się EPC i nie chodzi obrotościomierz....
1.W jakiej kostce? Masz na myśli przekaźnik? Różne wersje Astry różnie podają zasilanie na pompę. Z tego co pamiętam - włączenie zapłonu uruchamia pompę na kilka sek w celu pod pompowania paliwa a potem pompa staje, ruszy dopiero jeżeli będziesz kręcił rozrusznikiem. Zdaje się że zależne jest to od sterownika wtrysku. W starszych wersjach Astr i Omeg...
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
Witam serdecznie. Wyłącz zapłon, wyciągnij przekaznik. Od spodu są opisane piny. Połącz w gnieździe drucikiem 30 i 87. Tylko dobrze sprawdź. Pompa ma działać.Możesz przy okazji zmierzyć napięcie ma być takie jak na akumulatorze. Przy okazji masz tam bezpiecznik od pompy. Obok też jest przekaźnik wtrysku. Zacisk 85 to strowanie masą przez sterownik....
Masę poprowadziłem bezpośrednio z komputerka i wskazania stały się stabilne na biegu jałowym pokazuje 31ms czas wtrysku i nie skacze jak przedtem to się zdarzało. Niestety problem przy hamowaniu silnikiem jest nadal i nie wygląda to na przypadkowe zakłócenia, bo te wartości są zawsze takie same i zależne od prędkości obrotowej silnika. Podmieniłem więc...
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
Napięcie sprawdza się kontrolką lub woltomierzem na zacisku 15, bardzo proste bo cewka ma dwa zaciski i wyjście. Ma jeden zacisk dostaje impuls zapłonu, a na drugim musi być zasilanie. Zdania rozpoczynamy wielką literą. Ortografia! Poprawiono. Nie kasować wpisów moderacyjnych!
Witam sprawdz czy z kabelkami wszystko ok sprawdz tez kostkę dochodzacą do wtryskiwacza i zmierz rezystancje wtrysku opór ok 15 om jak to ok to odepnij ecu i na pinach b33 b34 b49 i b50 powinieneś miec napięcie +12v ,ale aby to sprawdzic musisz zewrzeć przekażnik pompy paliwa jak to wszystko bedzie ok to masz uszkodzony ecu. Pozdrawiam.
Nie możesz zastosowac jakiegoś innego mosfeta - zamiennika pod kątem napięcia Uds, prądu Id i ładunku total gate charge ? Z tego co widzę to powinien być też logic level. Dodatkowo w pdf pisze, że ma zabezpieczenie bramki diodą zenera. Może trzeba dolutować mały transil lub diodę zenera na 12V między G i S. Może: IRLR3410 ? lub trochę mocniejszy: NVD6495NL?...
To są kody z Multeca, 38- sonda lambda- niskie napięcie, 42- coś z zapłonem, bodajże nieprawidłowe napięcie na sterowaniu cewką. Z tego co pamiętam, skrzyni kodami błyskowymi nie zdiagnozujesz. Skoro wymigało to skąd wiesz że to od skrzyni? Otóż da się. Zwierając styki A i C diagnozuje się skrzynię, zwarcie A i B diagnozuje wtrysk. 892458 Wyciąłem...
Witam! Mam wielkie problemy z najmocniejszym silnikiem isuzu montowanych w astrach(95r), 82KM. Wszystkie problemy sa związane z układem elektrycznym i w związku z tym mam kilka pytań: Jakim napięciem są zasilane świece żarowe ( bo czytam o jakiś herezjach na forum że 7V czy coś podobnego)?? Czy ma ktoś schemat elektryczny do tego samochodu??? Czy świece...
Mam problem z astrą 1,4 jednopunktowy wtrysk podczas pracy na gazie strzela w filtr powietrza wymieniłem filtr powietrza ,cewke,palec rozdzielczy,kopułke rozdzielacza , sprawdziłem zapłon, świece,przewody wysokiego napięcia, czujnik na palcu rozdzielczym , sprawdziłem ruwnież pasek rozrządu wszystko jest w porzadku a samochód dalej strzela w filtr jeśli...
Ktos owszem regulowal przepustnice i sprobowalem to poprawic przy okazji testując iacv. Niby ten LANOSER w dowodzie ma1.3 ale to wygląda na jednostkę 1.4 8v opla astry F i nielicznych G - taki ulep. Silnik oczywiście MPI pracujacy w sekwencyjnym wtrysku. Jeśli mozesz udostępnić schwmat będę wdzieczny. Dodano po 2 Około 0.6v do 4.6v czy jakos tak. Regulacja...
Cześć, Mam problem podobny jak w temacie [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Asterka zgasła i nie pali. Diagnoza: brak ciśnienia CR (3-10bar podczas kręcenia) Błędy w ECU: P0560 - niskie napięcie zasilania (bateria była słaba, naładowana) Podczas kręcenia brak ciśnienia CR. Wymienione: - filtr paliwa - lekko czarny na dole...
Koledzy, problem z zapalaniem mojego Opla występuje tylko po nocy lub jak dłużej postoi przy temperaturze poniżej 0 °C. W dodatnich temperaturach i przy dużej wilgotności powietrza nie ma żadnego problemu by go odpalić. Sprawdzane było ciśnienie w cylindrach jest równe w każdym cylindrze i porównywalne z nowym silnikiem. Podłączenie do komputera też...
Dobrze by było mieć podląd (log) z odczytu z komputera - opcoma china lub coś w ten deseń sobie załatwić i zrobić logi. W jakim stanie przepustnica teraz? SIlniczek krokowy czysty i wszystkie w kanaliki w okolicach wtrysku sprawna? Krokowiec odpowiedni bo tam ważny jest stożek. Pompa paliwa sprawna? Świece na ile maja ustawione odległość elektrody?...
Tak zgadza się moge zmienić tą cewkę na mój aparat zapłonowy Ale nie oto chodzi. Właśnie tą cewke chce podłączyć. W aparacie był czujnik halla, który badał prędkość i położenie wałka rozrządu. Sygnały te zbierał komputer by wiedzieć kiedy ruszyć wtrysk do karzdej z świec. Cewka ma zato gniazdo z czterema pinami i jak to podłączyć? Czy to są piny do...
Polonezy i Lubliny miały możliwość wkrecenia czujnika ciśnienia oleju który zamieniał ciśnienie na wartość napięcia. Te czujniki często przeciekały, ale możesz popytać. Podłączyłbyś się z sygnałem do ADC i mierzył jego wartość. Co do czujników temperatury to jeśli takowy jest na silniku to też się do niego podłącz. Czeka Cię jednak małe wyzwanie w zwiazku...
napięcia wtrysku astra wtrysku napięcia astra
odkurzacz gniazdo łożysko bezpieczniki tylnej lampy rozdrabniarka gałąź
Mercedes S Klasa W220 - brak reakcji, kontrolka ABS Motus hulajnoga - lewy kierunkowskaz nie wyłącza się