Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Zobacz na początek na napinacz paska osprzętu czy nie telepie.Choć takie osłuchiwanie przez głośniki to nic nie da.
niestety nie gdyz nie jest to ten silnik, wygląda to tak a niestety zerwał mi sie podczas jazdy i nie wiem jak byl ulozony, wszelkie kombinacje jakie probowalem to zawsze zostaje o te 2cm za duzo i napinacz nie jest w stanienaciągnąć http://obrazki.elektroda.pl/5802188200_1...
O ile dobrze widzę to sprężarka klimy. Więc po kolei: 1. Lewy górny róg - alternator 2. Po prawej od alternatora pompa wody 3. Poniżej pompy wody (małe koło) napinacz 4. Poniżej pompy wody (duże koło) wał korbowy czyli koło napędzające. 5. Prawa strona góra wspomaganie kierownicy 6. Prawa strona dół sprężarka klimy. http://obrazki.elektroda.pl/1192690700_1...
witam tu masz obraz twojego rozrzadu nie potrzebujesz jakis wyspecjalizowanych narzedzi rozrzad jest naprawde prosty pamietaj zeby przed zdjeciem paska odpiąć akumlator. Dobrze sobie go ustaw na znakach góre i dół i zablokuj górne wałki. wykrec sobie swiece bedzie ci lepiej krecic ustaw wszystko idealnie zblokuj odkerc napinacz zdejm pasek potem wymien...
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Pierwsze to rozłącz klemy i je zewrzyj na 15min. Alternator do kontroli + napinacz paska wielorowkowego. Zdemontuj skrzynkę BCM -bezpiecznikową i wyczyścić styki. Założyć dodatkowe masy silnik-karoseria ,poprowadzić dodatkowy kabel PLUS z alternatora do aku. W dodatku jaki wyskakują błędy? ,można je tzw .wygenerować: Poniżej przedstawiam metodę odczytania...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
napinacz paska
Prawdopodobnie napinacz będzie do wymiany zresztą w oplu to standard że przy wymianie paska rozrządu zmienia się również napinacz czasem też pompe wody.
Napinacz musi być luźno? Bo na górze napinacza jest bolec którym napinalem pasek przed obracaniem silnika. Nie wiem czy dobrze robiłem nadając napięcie. Dodano po 1 Chodzi mi o to że kiedy śruba napinacz była luźno na pasku rozrząd się przestawiał
Co ty wymyślasz, masz tam napinacz i nim się posługujesz....
Napinacz z regulacją, czy napiecie paska reguluje się pompa wody? Prawdopodobnie masz zły napinacz. Powinien być napinacz bez mozliwości regulacji tzn. przykręcasz go do silnika, a naciąg paska ustawiasz na znaki na napinaczu obracając pompą wody. Mimo, że oba typy napinaczy da sie zamontować to nie powinny byc stosowane zamiennie.
Silnik jak najbardziej kolizyjny polaciala glowica i wylamalo sie ucho pompy oleju mocujáce napinacz paska czyli wszystko wiesz.
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Jeżeli jest napinacz paska rozrządu to nie.
No wlaśnie wystarczy skręcić półobrotu kierownicą i już obroty spadają, to nie jest że muszę do końca skręcić i wtedy słychać. No wymiana może i pomoże, właśnie chciałem się popytać was bo może to coś innego, a pompa kosztuje troche, a wymienie i się okaże że te spadające obroty są od czegoś innego. A napinacz paska klinowego ma coś do tego??? Bo on...
A po co ja ustawiac?napina sie nia pasek?widzialem ze tam jest osobny napinacz paska rozrzadu
Pasek i napinacz powinno się wymienić, powiem tak, zluzowany napinacz oraz pasek przy ponownym napięciu, może nie spełniać już swojej funkcji, co za tym idzie może się nie oczekiwanie zerwać. Koszty paska i napinacza nie duże, można sobie na to pozwolić aby spać spokojnie.
Może była kilka razy planowana i zbyt wiele materiału już ubyło. Ale o skrócenie paska nie martwiłbym się, od tego jest napinacz i/lub grubsza uszczelka pod głowicą po planowaniu.
Wszystko pięknie pasuje. Auto odpalone, biegi terz chodzą tylko czekam na napinacz paska wielorowkowego. Bo bez alternatora nie da się jeździć.
Witam. Mam problem z Oplem Astra G 2003r 1.7DTI 75KM Zakupiłem takiego oto Opla z Niemiec z uszkodzonym silnikiem (wziąłem auto w ciemno) po przyjechaniu do domu i zabraniu sie za rozbieranie astry okazało się że jest zerwany pasek rozrządu oraz że jest rozsypane koło zębate pompy olejowej(dziwne ponieważ czytałem że te koła są wieczne) zakupiłem takie...
Hej, sprawa wygląda tak, że rozrząd miałem wymieniany 10 tys. km temu (wszystko razem z pompą wody) i zauważyłem, że pasek nie jest dobrze napięty a mianowicie schodzi nawet na lewo od znacznika "used". Mam podejrzenie że źle napięty pasek generuje przykre dźwięki na rozgrzanym silniku. Pytanie brzmi: czy mogę go poluzowac i napiąć z odpowiednią siłą...
Witam. W weekend biorę sie w końcu za zmianę paska rozrządu i napinacza. Czy mogę wymienić sam pasek i napinacz bez ruszania pompy wody (chodzi tutaj o naciąg paska poprzez pompe), bo różnie czytam i różnie jest napisane na forach i w książce. Jedni piszą ,że musze naciągac pasek poprzez obrót pompy,a inni ze sam napinacz naciągnie pasek... Chcę (oczywiście...
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
Jeśli się dobrze orientuje tam jest napinacz automatyczny czyli jedna rolka powinna mieć możliwość odciągnięcia ale nie powiem ci dokładnie czy na klucz, inbus, ale coś mi się zdaje że oczko 13, może 15 tam będzie zakładasz i raczej naciskasz tak jak byś przykręcał no chyba że lewy gwint to odwrotnie. Dawno nie grzebałem przy czymś takim więc dokładnie...
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia. Tam jest samonapinacz panie kolego,to raz,po drugie pasek jest Micro-V. A może by się kto zapytał jakiego producenta jest alternator? tak, ale gdy pasek wyciągnięty, albo uwalony napinacz to paska nie naciągnie. Ale nie ważne bo post już dawno nie ważny. Dodano po 2 Witam. Mam taki...
VIKTORIA!!! Sprawdziłem ustawienie rozrządu i.... Pasek był przestawiony o 2 ząbki. Przypuszczam jak to się mogło stać. Przy wymianie pompy mechanik źle ustawił napięcie wstępne paska bo po zalożeniu nowego napinacz był prawie luźny. Wymieniłem również napinacz i to samo. Musiałem ustawiać pompą, udało mi się bez problemu kluczem płaskim 41 po zdemontowaniu...
Dziękuje za porady. Mam jeszcze jedno pytanie - podczas pracy silnika szczególnie jak się nagrzeje obroty są w granicach 800- 900 słychać takie dziwne "trrrrr" i lekkie drgania- nie jest to ciągle ale słychać wyraźnie. Byłem dziś u mechanika posłuchał i stwierdził iż może to być pompa wody lub napinacz - podczas "robienia" zaworów (luzy były mierzone...
A gdzie w X18XE1 masz zmienne fazy rozrządu? Chyba jak napinacz paska zbyt luźny ;) Aha, i tam (w X18XE1) jest jedna sonda. Kolega pisze chyba o Z18XER, tam są i fazy i 2 sondy. I faktycznie tam tylko sekwencja. Aha i w tym Z18XER na gazie może być problem z luzem zaworowym - nie ma samoregulatorów.. W X18XE1 sekwencja najlepsza. Ale da się jako - tako...
Witam, Zacznę może od tego, że na forum znalazłem parę podobnych tematów, ale żaden z nich nie udziela w pełni odpowiedzi na moje pytanie i nie rozwiewa moich wątpliwości. Dlatego też założyłem nowy temat. Dodam jeszcze, że nie jestem wymiataczem w temacie silników samochodowych a w szczególności rozrządu :). A teraz przejdźmy do sedna problemu. Postanowiłem...
Tak jak każdy Francuz odporny na korozję tylko na górze, a dół dziurawy, aż miło Jaki każdy francuz? Które to są te idealne z wierzchu a zardzewiałe pod spodem? Mam 406 z 96r i oprócz progów podłoga jest zdrowa to samo buda a garaż to od nowości widzi przy corocznym przeglądzie. A co do praktycznej bezawaryjności - też głupoty piszesz, bo nie ma kilkunastoletnich...
wystarczy napiąć kluczem
Twoje obroty silnika vs prędkość pojazdu zależą od skrzyni i jej przełożeń, oraz wielkości opon. Skrzynię można zmienić, zmodyfikować, a opony wymienić na wyższe. Skrzynia grubsza sprawa, ale i w miarę opisana na forach opla. Opony łatwiejsza, ale jeśli masz zalecane rozmiarem przez producenta, to niewiele ugrasz - choć 10km/h to zawsze coś. Oprócz...
Witam. Podczas wymiany rozrządu w opel astra g 1.7 DTI natknąłem się na problem z napinaczem paska. W zestawie który dostałem z hurtowni napinacz jest z takim haczykiem: 1250389 Natomiast w moim silniku jest taka blaszka i napinacz bez tego haczyka: 1250390 Na hurtowni twierdzą, że do tego silnika nie ma innego rozrządu i ktoś odwalił mi jakąś rzeźbę...
Musisz wymienić napinacz.
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
Nie jest to pasek wieloklinowy! Jest to zwykły klinowy, koła są w lini i jest wszystko z nimi OK. Nie ma napinacza.
Podepnę sie pod temat. Może ktoś mi wytłumaczyć jak powinien być napięty rozrząd?? W którym położeniu sie znajdować się ta strzałeczka na napinaczu aby bylo prawidłowo
Witam Okazało się że to rozsypała się rolka napinacza Temat uważam za zamknięty
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
Identycznie miałem w Audi 1,6TD , po wymianie paska rozrządu i napinacza problem znikną.
A co napisał autor wątku? astra g, 2.0DTL= X20DTL. Rozrząd na dwóch łańcuchach, pompa wodna, altek, wspomaganie i ew. klima na jednym pasku wieloklinowym z napinaczem.
przed wymianom chodził luksus dodam że pasek rozrządu niestety pękł sprawdzałem płytki regulujące zawory nic tam się nie stało ogólnie to do niczego się tam nie dotykałem oprucz wymiany paska pompy i napinacza.
Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to...
Alternator był wymieniany ok 2 mce temu - doszczętnie się wypalił, nie było czego ratować. Jedynie kółko ze starego (sprzęgiełko) alternatora zostało zamontowane do nowego alternatora, mechanik powiedział że jest jeszcze ok. Pasek został również wymieniony na nowy, myślałem też o napinaczu paska, ale on został nie wymieniony
złożyć w całość .Pasek dosunąć skrajnie w kierunku silnika. Obracać powoli silnikiem i tak do małego koła rozrządu koło pasowe zawsze będzie napierać na pasek i tam raczej sie nie zsunie pozostaje rolka wałek rozrządu pompa wtryskowa . Obracając powoli będzie widać gdzie odchodzi .Tak w ciemno rolka napinacza obstawiam
Pasek się nie zerwał, ale zjechało 30% ząbków, tak, że trochę kręcił i dalej pasek się ślizgał. W sumie nie wiem dlaczego, bo pasek nie był stary i nie jakiś chinski... Raczej też nie był to pasek markowy. Po za tym zapewnę wymieniłeś sam pasek a wyrobione łożysko napinacza zrobiło swoje ;) Kurde... To chyba bardziej opłaca się kupić nowy silnik za...
Oto link z instrukcją montażu paska z zestawu naprawczego firmy Gates: http://www.motofocus.pl/technika,4978,mo... Masz silnik z nowym napinaczem więc będzie prościej - odpadnie montaż podkładki i bolca wymaganych do numeru silnika 328703.
Jak przytrzymać napinacz paska? Model z klimą. Jak najlepiej dojść do przewodów? Z góry czy z dołu? Klema plusowa odłączona od aku?
Tak jak przypuszczałem i jak twierdził kolega "leonsio69" - winny był termostat. Jeśli chodzi o wymianę nie ma co się łudzić że wymienicie bez ściągania paska rozrządu. W moim przypadku od razu zrobiłem wymianę paska i napinacza oraz wymianę płynu. Dziękuję za zainteresowanie moim tematem.
Jeśli jeszcze czekasz na informację o tych żarówkach to owszem wada częsta to jest w tych autach. Jest na to patent ale to już na priva proponuję. Co do rozrządu to jak najbardziej max co 60000 km wymieniać trzeba z kpl rolek i napinaczem, a pompę wody wymienić w zalezności od jej stanu. A w sprawie naciągu paska rozrządu to w astrze II nie naciąga...
Witam, jak napiąć rozrząd w silniku 1.7 DTI (silnik Isuzu)? Autodata podaje: wszystko poskładać, poluzować śrubę napinacza, obrócić wał korbowy przeciwnie do wskazówek zegara o 60 stopni, dociągnąć śrubę napinacza. Oficjalna instrukcja Gates podaje: ustawić napinacz tak, żeby otwór pod imbusa był na godzinie piątej, dokręcić śrubę napinacza, założyć...
Częsta przyczyna to napisy na pasku pokryte lakierem, gdy się rozgrzeje to lakier przylepia się do rolki napinacza i daje taki dziwny dźwięk klekotania. Ale trzeba to dokładnie sprawdzić.
Dodam, że ten dźwięk pojawia się tylko przy włączonej klimatyzacji, wiec wina paska, napinaczy czy łożysk raczej odpada, jak już to łożysko w klimie, albo to sprzęgiełko. Sam nie wiem, może podjadę na serwis jakiś i coś zdiagnozują...
Witam, mam problem z pompą wody bo jest zepsuta i z niej woda ucieka jak szalona, rozrząd jest do wymiany bo już na oko z 60 tysięcy przejechane a auto ma z 120 tyś przebiegu Chcę sam wymienić pompę wody z termostatem oraz paskiem i napinaczem posiadam książkę sam naprawiam opla astry f ale wolę was dopytać jak się za to zabrać i co potrzebne bo nie...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Nie ma sprawy. Co do piszczacego paska to podciagnij go na napinaczu, powinno przestac piszczec, boo na pewno nie piszczy ze zgledu na wytarty rowek w kole tylko pewnie jest slabo napiety. Pozdrawiam. Zazwyczaj te banalne usterki, spedzaja nam sen z powiek....i dobrze jak sie konczy bez kosztow . Mozna zamknac temacik.
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest od silnika za pomocą paska wielorowkowego zwanego potocznie klinowym. Ten sam pasek napędza alternator. Pasek biegnie po kilku rolkach i napięty jest napinaczem który też ma rolkę. Jak sam widzisz w układzie masz trochę więcej elementów które się obracają: 2 roki, napinacz, sprzęgło alternatora, sprzęgło kompresora...
Nie wiem czy Kolegę to jeszcze interesuje ja mam Astre F 97r silnik X17DTL i mam klimatyzacje (raczej nie oryginalną, oplowską) Jeśli chcesz mogę porobić zdjęcia w wolnej chwili i tu je dodać. Powiem, że klima dobrze działa i nie ma z nią większych problemów (oprócz napinacza paska który był %^&*, ale po lekkiej modyfikacji jest super) +++ Dodam jeszcze,...
wszystkim dziekuje za porady i podpowiedzi w mojej sprawie wlasnie skonczylem wymiane termostatu i problem ustopił dlatego wszystkim ktorzy robia rozrzad w astrze 1.6i proponuje sprawdzic wszystko co znajduje sie w okolicy paska rozrzadu a wiec stan lozyska na pompie stan lozyska napinacza oraz ten hohlik ktory sprawil mi problem . Termostat kupilem...
dolne kółko zębate ~140zł, uszczelniacze dolny 30-40zł, górny ~20zł. Kół zębatych praktycznie nikt nie wymienia przy zmianie rozrządu.Czasem to się robiło w Polonezach,gdzie jak wiadomo nie ma napinacza a zużyte koła nie napinały odpowiednio nowego paska. Jeśli chodzi o uszczelniacze-simmeringi to tylko z "górnej półki".Z tanimi zamiennikami zawsze...
Witam! Jestem właśnie po wymianie bezpiecznika i wszystko działa. Mam jednak pytanie. Jaka powinna być grubość okładzin ciernych na kole pasowym i sprzęgielku? Bo u mnie tak jakby nie ma wogóle i może właśnie z tego powodu poszedł bezpiecznik. Kilka uwag: 1. Żeby zablokować sprzęgiełko (ta tarcza, która jest przyciągana do koła pasowego) najlepiej je...
Witam. Zapaliła mi się kontrolką aku i mam brak wspomagania. Sprawdzałem multimetrem i rzeczywiście nie ma ładowania. Chciałem zawieź alternator do elektromechanika. Niestety mam problem z jego wyciągnięciem. Pasek ściągnąłem. Górną śrubę odkręciłem bez problemu. Żeby poradzić sobie z dolną musiałem odkręcić sprężynę z napinacza paska. Obie śruby odkręcone,...
ze rozrząd trzeba zdjąć to już wiem,i pewnie trzeba tez zdjąć górne koło żeby zdjąć lub odchylić osłoną rozrządu ?? pytanko mam czy można po wymianie termostatu założyć spowrotem ten sam pasek rozrządu czy koniecznie trzeba kupić nowy z napinaczem?? (na tym pasku przejechałem dopiero niecałe 22tys km więc do 60 tyś jeszcze daleko) termostat wymieniać...
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)... No też tak myślałem jednak myślałem, że taki czujnik temperatury płynu chłodniczego jest w innym miejscu. Dlatego właśnie zdecydowałem się poradzić, bo nie byłem pewien. No i widzę, że dobrze zrobiłem, bo bardzo...
Witam, ostatnio w mojej astrze, urwała sie rolka od napinacza paska rozrządu. I niestety rozwalilo wałek i dźwigienki popychaczy, zostało to wymieniane, głowica nie byla sciagana. No i po odebraniu samochodu wszystko bylo ok, lecz teraz zaczęło się jakieś stukanie na 2 tys obrotach, czy to mogą być zawory?
Podam przykład. Kiedyś kolega kupił Golfa 3 który miał wtedy chyba 8 lat i 14000 km przebiegu. Był jak nowy i wszytko działało w nim idealnie jak w nowym samochodzie. Ale jak przejechał 10000km pociekły w nim wszystkie amortyzatory, posypały się wszystkie możliwe łożyska(w kołach, napinaczach pasków, w sprężarce klimatyzacji) wszystkie gumowe elementy...
Cześć tu znów ja . Zacznę od początku moja asterka niema mocy na wysokich obrotach. Tak się dzieje na benzynie i na gazie. Kłopoty się zaczęły jak mi przeskoczył pasek rozrządu po wymianie ów paska oraz małego koła pompy i napinacza i ustawieniu zapłonu wystąpił brak mocy. :(:( Sprawdzona została cała elektronika – sprawna w 100% tłumiki wymienione(było...
Witam, mam trochę opóźniony zapłon (znaczy się ja - nie auto:). . Gra głucho z puszki filtra powietrza? Już jak odpali to bardzo nie strzela w kolektor ssący. Ostatnio strzeliło może 4-5 razy i tyle. Teraz nie chce w ogóle odpalić. Akumulator naładowany. Na pw kolega zasugerował sprawdzenie klina koła rozrządu. W tym temacie póki co osiągnąłem tyle:...
sprawdz czy na pasku rozrzadu nie przeskoczyło kiedys tak miałem psikło w silniku i znaki ustwacze nie pasowały tam jest napinacz na spreżynie i jak odbiło w przeciwnym kierunku mogło przeskoczyć.pozdr.
A jak chcesz wykluczać alternator bez jego demontażu? Nawet jeśli łożyska nie stawiają oporu, może być kilka innych przyczyn. Kolego wykluczyć alternator poprzez zdjęcie paska klinowego i pózniej odpaliłem auto tzn.bez napędu alternatora,pompy wodnej ,sprezarki klimy,napinacza,rolki aby te rzeczy wykluczyć i okazuje sie że to nie jest wina w/w coś...
Jestem prawie pewien że to nie wina czujnika wału.Powodem zapalenia się kodu usterki jest brak sygnału z tego czujnika lub jak piszesz szarpanie silnika.Ten czujnik w tym silniku się niepsuje.Sprubuj przeczyścić papierem ściernym styki tego czujnika przy wtyczce przy alternatorze,to jedno a drugie wyciąg zawór egr i wyczyść go w nitrze,on gdy jest otwarty...
Ile moze kosztowac takie wyciagniecie zakladajac ze mam silnik 8 zaworowy . Bo slyszalem ze termostat jest za paskiem napinaczem itd rozrzadu . Chce zeby kyos mi pomogl bo jak dalej mi sie tak bedzie dzialo to nie wiem czy objechal bym te lato tym autem . Dziekuje wszystkim za podpowiedzi . Pozdrawiam ! :-)
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
Witam, mam pytanie - posiadam opla astrę 1.7 101km z 2007r. - ostatnio padł mi całkowicie alternator (w środku się spalił) - kupiłem nowy. Po załozeniu go okazało się, że coś "piszczy" podczas zapalania silnika - mechanik wymienił pasek klinowy. nie pomogło. Mechanik zaczął sprawdzać kiedy i w jakim momencie piszczy - okazało się, że gdy włączy silnik...
Witam. No pięknie rozwijacie temat,,o niczym". Co nie którzy nawet nie znają budowy silnika -(1,7TD opel) a udzielają porad. Można tak powiedzieć że pompa (kl.WOPOR)jest częścią rozrządu,napędzana paskiem,-rolka,napinacz wymiana POMPA co drugi pasek -brak jakichkolwiek możliwości ,,podejrzenia ,,MISTRZUNIO 1991"-OK-ale nie zawsze-uszkodzenie przy kanale...
byłem na szrocie dzisiaj oglądałem parę astr i pan z szrotu powiedział mi że wspomaganie komplet wszystko za 150 zł. Ale montaż tego wspomagania wygląda następująco: -pompa w bloku silnika w miejscu miedzy paskiem rozrządu(w środku na dwie śruby-sprawdziłem u siebie coś tam jest faktycznie) -zamiana koła pasowego na wale i na alternatorze -wymiana maglownicy...
Jak śruby odkręcone, to zwaliłbym głowicę, sprawdził zawory, dal nowa uszczelkę pod głowicę. Przy okazji sprawdził czujnikiem zegarowym GMP, wystawanie tłoków i czy sa już duże pęknięcia miedzy zaworami 😉 Pompę wtryskowa i wal się ustawia na znaki, a walek rozrządu na znak ( ale to orientacyjnie, bo kolo walka rozrządu nie ma klina) i przy...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Witam Panowie, Mogą mnie Panowie znać z innego tematu o Astrze G gdzie męczyłem was swoimi pytaniami i chciałem wszystkim podziękować za udzielone rady i ofiarowaną wiedzę. Otóż kupiłem kolejnego gruza tym razem jest to Honda CR-V 2.0 benzyna, automat, 4x4 rocznik 2000. Oczywiście jest robota do zrobienia i chciałbym zadać kilka pytań. 1. Termostat....
Witam, chciałbym zapytać o jakość pasków rozrządu Dayco serii wzmocnionej (high tenacity). Czy ich wytrzymałość jest lepsza/gorsza/porównywana z np. contitechem ? Czy pasek rozrządu Dayco w połączeniu z napinaczem i rolką firmy NTN będą dobrym wyborem do Astry H 1.7 cdti (Z17DTL) o mocy 80 KM? Pozdrawiam.
Witam, auto jak w temacie astra 1,7 cdti 80KM Z17DTL. Prosze o podanie momentów z jakimi nalezy dokręcić rolkę prowadządzą oraz rolkę napinacza paska wieloklinowego dla tego silnika. http://obrazki.elektroda.pl/5115184800_1... Na rysunku elementy oznaczone jako PUL oraz TENS. Pozdrawiam
Zagotujesz aku. Szukaj szrotu i wymien altrenator. Astra.vectra.omega.corsa1,4,1,6 1,8 2,0.16V Bez kanalu zrobisz klucze 8 10 13 16 15 do napinacza paska. Byc moze tez torx 10 12. Klucze w markecie. Dasz rade. Nie jedz bo sie potrujecie oparami.
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Czy mógłby mi ktoś napisać jak wygląda prawidłowa procedura napinania paska rozrządu w silniku A17DTC? Czy należy wyjąć blokady i cofnąć wał o 60° jak w starszych modelach tego silnika? Czy napina się na zablokowanych kołach (trochę to nielogiczne)? Jaki jest moment dokręcenia śruby centralnej wału oraz śruby koła wałka rozrządu?
Witam, wczoraj w trasie odpadła rolka napinająca paska wieloklinowego, i nie było by żadnego problemu gdyby samochód nie stracił mocy a po zgaszeniu nie chce odpalić. I moje pytanie jest takie dlaczego nie chce odpalić nie mając chłodzenia i ładowania (kręci dobrze) do tego znikły hamulce a na desce nie pokazały się żadne błędy
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
Aby dostać się do rozrządu, trzeba zdjąć pasek osprzętu i odkręcić poduszkę silnika, która idzie przez środek rozrządu. Gdy już dostaniemy się do rozrządu, to: 1. Odłączamy czujnik położenia wału. 2. Ustawienie punktu TDC na pierwszym tłoku. W tym celu nakładamy klucz na śrubę zębatki wału korbowego i kręcimy w prawo do momentu, aż zrównają się dwa...
Sądzicie więc że takie spadki napięć to normalna rzecz ? Ja z kolei czytałem na forach (zresztą na tym też) że przyczyną może być alternator, akumulator, regulator napięcia, naciąg paska wielorowkowego itd. Kiedyś mi jeden z mechaników mówił że mam do wymiany jedno koło napinające pasek wielorowkowy, to było jakiś czas temu, więc może tu leży przyczyna...
Usterka już rozwiązana, piszę dla przestrogi :) Otóż stwierdziłem, że od pewnego czasu w mojej Astrze G 1.7 TDI (silnik Opla, nie Isuzu) w zakresie obrotów 2200-2500 (na każdym biegu) dochodziło do jakby "dławienia" - nie czuć było (i tak niewielkiej) mocy tego silnika. Nie było to jakieś mega-zauważalne osłabienie, ale udało mi się to zaobserwować....
napinacz paska astra napinacz paska napinacz astra
pascal odczyt pliku daewoo rozrząd zawieszenie tylne laguna
przestroić amplituner at9100 zk140t nagrywanie
Uruchomienie HomeLink Audi bez modułu komfortu Siła dokręcania szpilek w pralkach Miele: M8 i M10