Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Oczywiście że bez żadnego luzu. Chcesz żeby kolejna pękła?
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
wystarczy napiąć kluczem
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Spuszczenie silnika to jakieś 2,5 h plus drugie tyle na montaż jeśli posiadasz podnośnik.Jeśli go nie masz radzę się pogimnastykować- jest to do zrobienia
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Uszkodzony czop przedni wału korbowego
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Zastosuję samochodowy napinacz paska.
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Witaj! Sprawdź olej miarka, zobacz co jest pod korkiem.Jak olej będzie dobry to sprawdź osprzęt. Alternator,napinacz paska. Pozdrawiam Miro.Nasz
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Po prawej stronie jest mała blaszka o odpowiednich profilach która pracuje jednocześnie jako napinacz paska. jeżeli wypadła z mocowania to należy jej szukać w obudowie po prawej stronie.
Napinacz paska napędowego w porządku? Jeżeli zgubiła się sprężyna to nie przesadź z nową. Pasek powinien być naciągnięty tylko tyle żeby traktrorek jechał, nadmierne naciągnięcie zniszczy ułożyskowanie wału w misce olejowej, a to już kosztowna naprawa.
Wiecie moze czy na czas kiedy uszkodzony jest silownik napinacza mozna jezdzic bez niego? Czy cos sie stanie?
Kontrolka ładowania się nie świeciła więc może alternator cały ?!... Zaświeca się po włączeniu zapłonu?
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Mistrzostwem inżynierii jest ten napinacz paska zębatego. Reszty bzdur nie skomentuję.
Nie podano typu silnika . Są dwa sposoby: 1-o ile jest z tyłu napinacza kostka to klucz 16 i naciskasz w dół i blokujesz limbusem nr 4 w otworkach. 2- gdy brak kostki to zakładasz klucz chyba 17 na nakrętkę napinacza i naciskasz w dół ,rolka idzie w górę.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Wymień napinacz kompletny i wolnobieżkę. Ciekawe czy amortyzator w ogóle coś tłumił.
Ciekawy projekt- zdaj później relację z działania.
a czy luz osiowy na pompie wspomagania rzedu 1,5-2 mm moze byc tego przyczyną? Witam Nie, taki luz nie ma raczej wpływu, to normalne w tych pompach. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na napinacz paska. Pozdrawiam
Może staruszek z 1993 roku nie daje się nabrać na napinacz paska ? ;) Albo ma problem z czujnikami bo to 3 x capstan motor albo może gdzieś jest zakurzony czujnik dowijania np. na fotokomórce. Ale przy luźnym pasku to żadne filce na sprzęgle mu pewnie nie pomagają.
Napinacz paska - o ile jest dostęp do paska - można sprawdzić naciskając pasek palcem w połowie drogi od altka do innych rolek, powinien się ugiąć ok 1cm zanim złamiesz palec :)) Jeśli więcej to trzeba podciągnąć. Druga kwestia taka czy pasek dobrze się zazębił w kołach, czy gdzieś się nie ślizga, ale tego nie sprawdzimy ręcznie... I tak stawiam na...
Ewentualnie jakbyś miał Torx T40 lub 45 ( mam w garazu ten napinacz chyba i z tego co pamietam tam jest śruba M8 z Torxem ) i udało Ci się wejść od tylu ramienia to byś nie musiał wykręcać całkiem napinacza
Przeszukałem ile się dało i okazało się, że rolka napinacza jest niewymienna i nigdzie nie jest oferowana jako cześć zamienna. Nie sądzę aby nie dało się wymienić rolki . Nitowana czy jakoś ... Tak pierwsza z brzegu oferta https://sklep.dynex.pl/products/card/004... Sprawdzić ,wymontować ,...
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Popytaj użytkowników tego forum: https://pilarz.org/index.php https://pilarz.org/viewforum.php?f=32
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Pasek sprawdzony, przy zakładaniu alternatora. Napinacz paska też ok
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany? Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska. Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika. PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo. http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/...
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Tak, to jest pompa. Przyjrzyj się dokładnie skąd leje.
Zobacz na początek na napinacz paska osprzętu czy nie telepie.Choć takie osłuchiwanie przez głośniki to nic nie da.
Proszę sam sobie sprawdz
Bo jak się kręci kołem maszyny do tyłu - Bóg wie po co, to pasek będzie spadać. Zamykam temat maszyna działa pasek jest napięty szczególnie gdy Bóg wie po co szyje "do tyłu" wykorzystując Bóg wie po co umieszczony na maszynie przycisk . Pozdrawiam,
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Prześledź po kolei czy wszystko podłączyłeś tak jak powinno być, może jest gdzieś błąd. Że nie masz jazdy bo chyba o to Ci chodzi jak dobrze zrozumiałem?!
Najszybciej wyciągnąć silnik. A i jest to chyba 1.7 cdi
To raczej nie ma nic wspólnego z zawieszeniem. Prędzej napinacz paska , nie zwlekaj z naprawą bo jak zerwie to będą koszty.
Prawdopodobnie źle założyłeś pasek lub ten założony jest za krótki. Za włączenie kosy odpowiada napinacz paska uruchamiany tą wajchą.
Montowałem Ruvilla jakieś 2 lata temu i do tej pory nic się nie dzieje bo auto wraca na obsługi.
Dzieki. Za to co po pierwsze. Lecz to drugie to niema nic wspólnego z paskiem rozrzadu mi chodzi o inny pasek i napinacz.Proponuje uwazniej czytac. Zadałem to pytanie po uprzednim czytaniu postów lecz nie wszystkie posty sa zwiazane z tz. elektryką.Myśle ze i nie tylko mi to sie przyda,a jesli Modelator Forum stwierdzi że coś nie tak to poprostu usunie...
Witajcie Mam problem z napinaczem koła pasowego w MTD 125/102, konkretniej z napinaczem paska do jazdy. Po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła srebrny element na zdjęciu zsuwa się, 3-4 wciśnięcia i po jeździe. Trzpień zaznaczony na czerwono jest luźny i się obraca. Na to nakładam srebrny element i do środka tuleje z tworzywa. Czy ten trzpień ma być luźny...
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
Zdejmij koło i tak spróbuj , klucze oczkowe z grzechoką są pomocne , z podnośnika to 10 minut roboty.
wymiana paska wg. dokumentacji : warunki normalne: 120.000 km albo 10 lat trudne warunkami: 90.000 km albo 10 lat Przy wymianie paska wymiana napinacza obowiązkowa . Lubią się zacierać.
Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Jaki stan paska , w jakim stanie napinacz paska .
Dzięki. Myślałem, że napinacz paska jest automatyczny a w tym trzeba ustawiać naprężenie paska.
Poprzedni właściciel twierdził, że rozrząd wymianiał w lutym tego roku, mimo jego zapewnień postanowiłem sam sprawdzić, aby być pewnym. Koszt rolki prowadzącej to 299zł a koszt napinacza 459zł, dlatego chciałbym się upewnić, że wymagają one wymiany. Niepokoi mnie ten luz na boki.
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
Odkręcić śruby mocujące. http://obrazki.elektroda.pl/6384657600_1...
Ja myślałem, że brak regulacji z powodu naciągnięcia linki. A to chodzi o wyginająca się dźwignię... Nadal musisz negocjować. Albo wyślą część uszkodzoną, albo zwrot całego urządzenia. Hej, oprocz uszkodzonej dzwigni, dochodzi jeszcze problem z naciąganiem linki. Takze mam problem z 2 dwiema rzeczami, w sumie zaleznymi od siebie. Postaram sie dokonac...
Tak. Macie racje, lancuch ponoc sporo wyciagniety wiec beda wymieniac. Przy okazji jeszcze podkladki pod wtryski, pasek i napinacz paska bo szrot. Mam nadzieje ze po wymianie wtryski nie beda tak metalicznie halasowac.
Witam. Niedawno pękł mi pasek klinowy w moim autku. Po usunięciu starego paska okazało się ,że koło napinacza ma luz.Chciałem je odkręcić jednak koło nie schodzi. Śruba i koło są luźne ,a koło dalej zostaje na swoim miejscu. Możecie mi Koledzy powiedzieć jak zdemontować owe koło bądź cały napinacz. Posiadam Leona 1.6 16v BCB. 2002 rok. Takie silniki...
Nie opuszczać tylko najpierw trzeba popuścić/lekko odkręcić na poduszkach i jak zacznie się silnik i skrzynia wyraźnie ruszać to próbować tak manewrować silnikiem żeby zrobić trochę miejsca dla napinacza.
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (czyli w lewo).
no to masz rozwiązanie a co do pomiaru kół to mierzysz owalizację (czy są okrągłe czy może z jakiejś przyczyny biją albo zrobiło się jajko.
Dla mnie to jest normalne. Jaki ma przebieg? . Te motory są mało problemowe. Awarii ulegają tylko membrany w pokrywie zawarów ,ale to objawia się piszczeniem i błedami mieszanki oraz czasami napinacz paska multi przy wiekszych przebiegach.
Jednak uszkodzony napinacz krzywo napinający pasek generuje siłę boczną. . To najczęstsza przyczyna. Ukośnie idący napinacz lub jakaś rolka powoduje spychanie paska, a idzie to łatwo, bo pasek jest niejako "podwijany" z jednej strony.
Witam i niech zyja specjalisci! Faktycznie istnieje taki montaz bez napinacza w silnikach DV4TD i DV6ATED4. Pasek jest specyficzny, elastyczny i wymaga narzedzi specjalnych do montazu i demontazu. W przypadku wymiany paska Peugeot zaleca noz jako narzedzie do demontazu. Pozdrowienia, Georges
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Wskaźnik napinacza pokazuje różnie w zależności w jakim położeniu wału korbowego/ wałka rozrządu zatrzyma się silnik po zgaszeniu, sprężyny zaworów inaczej oddziałują na krzywki wałka rozrządu, kolokwialnie mówiąc raz wałek jest ciągnięty w prawo, a raz w lewo. Wiarygodne wskazania napinacza będą tylko w pozycji wału przy której wymienia się rozrząd
Witam koło pasowe nie rozwiązuje problemu. Trzeba odkręcić napinacz z drugiej strony, klucz 16-stka nasadka. Demontuje się cały napinacz. Pozdrawiam
W instrukcji skf napinacz paska rozrządu dokręca się niby 25 nm. Jakim momentem powinno się dokręcić śruby pompy wodnej ?
Po niedzieli muszę zorganizować sobie trochę czasu i zająć się tym. Z tego, co mi wiadomo, to auto zgasło po wciągnięciu końcówki paliwa, taka wersja właściciela, ja natomiast zauważyłem rozwalony napinacz paska pompy i cały luźny pasek. Zaczynam więc od początku, zakładam pasek na pompie na jej stare znaki, i spróbuję odpalić, na płaku i podglądnąć...
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Na znanym portalu aukcyjnym wpisz "napinacz paska 607 2.7 hdi". Ostatnią ofertą jest sama rolka.
alternator od uno turbo Aternator tez turbo czy zwykły ? Pomęczyłem dzisiaj stary kompresor i powiem ze przy dwóch hs 14 jest moc, jak wrzucę pierścienie to już całkiem będzie szał [oryginał Chełmno] Do zrobienia jeszcze w niedalekiej przyszłości osłona na paski[nigdy nie było] napinacz paska i filtr powietrza do przeróbki
Może (najpewniej) nie trafiłeś ząbkiem - tym co blokuje napinacz w dziurkę.
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Probowalem wymienic paski klinowe w moim aucie, ten ktory jest do klimy(krotki) wymienilem bez problemu. Natomiast utknalem podczas wymiany tego drugiego(dlugiego) z alternatora, pompy wodnej itd.. nie wiem jak poluzowac ten pasek. Z tego co zauwazylem to jest tam cos w rodzaju napinacza, ale nie jestem pewien. Co mam odkrecic zeby moc ten pasek wymienic?
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Doszedłem po ilości zębów napinacz idzie hydrauliczny.
Dziwna usterka, choć ten spadek napięcia jest dziwny, jednak sugeruje to usterkę alternatora lub może napinacz paska - mimo że klima go mocnej obciąża.
1.9, 2.0, 2.4 mają identyczne paski i zawsze jest to 199 zębów.
Zerknij czy masz odpowiednią długość paska lub jeżeli jest to napinacz szwankuje Pasek o przekroju trapezu masz ? https://obrazki.elektroda.pl/2484271500_...
A widziałeś kiedyś instrukcje w napinaczu ? Bo ja jeszcze nie... ^^ Prawdopodobnie będzie to klucz taki (górny ): http://obrazki.elektroda.pl/6503494000_1... Dodano po 5 To jak nikt nie wie czym to się napina ? :/
ze ke?? no toz wlasnie o tym pisze... jak masz eak to mozesz wylaczyc immo do czasu przycisniecia dowolnego przycisku na pilocie (albo pewnie wymiany aku albo innej awarii elektrycznej.. :p)... a procedura jest taka (dla kodu 1234): 15 sek. przytrzymac w pozycji zamkniete (w lewo btw.), kluczyk na srodek, w prawo raz i na srodek, w lewo raz, na srodek...
napinacz paska wieloklinowego napinacz paska laguna peugeot napinacz paska
chrysler instrukcje ekspres krups ea9000 piaggio cewko moduł
klimatyzator midea klimatyzator midea
Wymiana rozrządu w silniku 2.0 JTD - krok po kroku Gwint wylewki baterii wannowej: prawy czy lewy?