Tu zobacz jak jest zbudowany ten napinacz: https://obrazki.elektroda.pl/5329209200_... https://obrazki.elektroda.pl/4125866800_... https://obrazki.elektroda.pl/4729584700_...
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Oczywiście że bez żadnego luzu. Chcesz żeby kolejna pękła?
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
wystarczy napiąć kluczem
Spuszczenie silnika to jakieś 2,5 h plus drugie tyle na montaż jeśli posiadasz podnośnik.Jeśli go nie masz radzę się pogimnastykować- jest to do zrobienia
musisz zdjac pasek odkrecic rolke i napinacz ktory jest po drugiej stronie preta ktory trzyma rolke (2 sruby imbus 5 mm) i musisz odkrecic jeszcze napinacz od tego preta
możesz to rozebrac nic się nie stanie,ale to nic nie da ,bo naciągu paska się nie reguluje,reguluje to ten napinacz oznaczony u ciebie numerem 2,jeśli naprawdę jest to kłopotliwe to tylko jego wymiana,a koszt ok.200zł.Można spróbowac załozyc nowy pasek o innej długości,czasami pomaga.
Może niech kolega zada jakieś pytanie Są załączone zdjęcia,problem opisany w tytule. Pytanie nasuwa się samo-co z tym zrobić żeby silnik nie zachowywał się jak w opisie?
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Tak, ta "czarna puszka" ma zejść z dźwigni/osi napinacza. Tam na środku puszki jest jeszcze jedna śruba, bodajże torx E20
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Spójrz na to może przejdzie Ci chęć
W profilu kierownicy, na lince od pokrętła jest sprężyna. Do niej zaczepiany jest pasek cierny.
Ewentualnie jakbyś miał Torx T40 lub 45 ( mam w garazu ten napinacz chyba i z tego co pamietam tam jest śruba M8 z Torxem ) i udało Ci się wejść od tylu ramienia to byś nie musiał wykręcać całkiem napinacza
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Wymień napinacz kompletny i wolnobieżkę. Ciekawe czy amortyzator w ogóle coś tłumił.
Pajero 3.2DI-D silnik, pompa wtryskowa zexel, układ rozrządu, napinacz paska klimatyzacji robiący za wspornik sprężarki klimatyzacji, no i pompa hamulcowa :D
Zastosuję samochodowy napinacz paska.
Kontrolka ładowania się nie świeciła więc może alternator cały ?!... Zaświeca się po włączeniu zapłonu?
Kia Sportage II V6 4WD, nieszczelność uszczelki pompy wody, czyli rozrząd do odnowienia. Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy i pytanie dotyczy właśnie niego. Czy przy każdej wymianie tego paska trzeba wymienić napinacz? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego! "uszczelka pompy wody ' CZYLI ' Rozrząd"??? Przy okazji będzie odnowiony pasek wieloklinowy...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Witam. mam problem z napięciem paska klinowego Nie mam takiego smochodu.Nie wiem z jakiego powodu odkręciłeś napinacz.Wydaje mi się,że do zdjęcia paska trzeba odchylić rolkę napinającą a nie odkręcać napinacz.Po założeniu paska należy odchylić rolkę włożyć pasek puścic rolkę,która naciągnie pasek.Tak robię u siebie w HYNDAIU. Zdejm pasek przykręć napinacz...
Wiecie moze czy na czas kiedy uszkodzony jest silownik napinacza mozna jezdzic bez niego? Czy cos sie stanie?
Czy ktoś z was zmieniał napinacz paska wieloklinowego bez demontażu chłodnicy. Między chłodnicą a napinaczem jest mało miejsca, Proszę o podpowiedź jakigo klucza użyć do odkręcenia napinacza.
Napinacz paska napędowego w porządku? Jeżeli zgubiła się sprężyna to nie przesadź z nową. Pasek powinien być naciągnięty tylko tyle żeby traktrorek jechał, nadmierne naciągnięcie zniszczy ułożyskowanie wału w misce olejowej, a to już kosztowna naprawa.
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Kręcąc za śrubę koła pasowego zgodnie z ruchem wskazówek zegara powinien się poluzować, chyba że napinacz jest zapieczony to może iść ciężko.
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
https://obrazki.elektroda.pl/1727860100_... Tam filozofii nie ma. Z walu na napinacz podstawowa zasada https://youtu.be/1-uzdpxxrFg?si=3gH5D5Sj...
Blokujesz wał wałki i tyle. Jak się boisz to dodatkowo zaznacz sobie koła pisakiem przed zdjęciem starego paska ale to tylko w celach orientacyjnych bo składaj na blokady. Blokady załóż na starym pasku ewentualnie poluzujesz napinacz jak Ci któraś nie będzie minimalnie pasowała.
Należy zdemontować mechanizm napinacza który przykręcony jest do wspornika trzema śrubami M8
Ciekawy projekt- zdaj później relację z działania.
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Po złożeniu na blokady na początku też będzie stukać. Z nagrzaniem chodzi bardziej o napełnienie szklanek. Napinacz paska głównego tak pracuje, na zimnym silniku strzałka jest pomiędzy wycięciami w gmp ( na znakach), w innym położeniu nie musi być w środku.
Może staruszek z 1993 roku nie daje się nabrać na napinacz paska ? ;) Albo ma problem z czujnikami bo to 3 x capstan motor albo może gdzieś jest zakurzony czujnik dowijania np. na fotokomórce. Ale przy luźnym pasku to żadne filce na sprzęgle mu pewnie nie pomagają.
nie jestem pewien,ale może tam jest napinacz mimośrodowy.
Możesz napinacz przerobić i dopasujesz każdy pasek.
Napinacz paska - o ile jest dostęp do paska - można sprawdzić naciskając pasek palcem w połowie drogi od altka do innych rolek, powinien się ugiąć ok 1cm zanim złamiesz palec :)) Jeśli więcej to trzeba podciągnąć. Druga kwestia taka czy pasek dobrze się zazębił w kołach, czy gdzieś się nie ślizga, ale tego nie sprawdzimy ręcznie... I tak stawiam na...
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Napinacz paska (na rysunkach z linka oznaczony "TENS") ma kwadratowy otwór - wkładasz tam przedłużkę nasadki i obracasz w lewo (odwrotnie do wskazówek zegara) - w ten sposób luzujesz pasek. Nowy zakładasz wg rysunku na wszystkie koła (łącznie z napinaczem) posuwając się od dołu, a kończąc na kole prowadzącym na górze. Teraz znowu zwalniasz napinacz...
Witajcie Mam problem z napinaczem koła pasowego w MTD 125/102, konkretniej z napinaczem paska do jazdy. Po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła srebrny element na zdjęciu zsuwa się, 3-4 wciśnięcia i po jeździe. Trzpień zaznaczony na czerwono jest luźny i się obraca. Na to nakładam srebrny element i do środka tuleje z tworzywa. Czy ten trzpień ma być luźny...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Koło pasowe możesz sprawdzić odpalając bez paska, sprawdź tak jak pisał nikusert czy czasem nie zblokowało się koło alternatora. A tam jest samonapinacz, czy samemu trzeba ustawić naciąg paska? Jeśli ta druga opcja to może przesadziłeś przy wymianie z naciągiem paska? I jak możesz to wrzuć zdjęcie :) Pozdrawiam
Napinacz i dwie kirunkowe = 3
Popytaj użytkowników tego forum: https://pilarz.org/index.php https://pilarz.org/viewforum.php?f=32
Nic nie zastąpi tego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Mistrzostwem inżynierii jest ten napinacz paska zębatego. Reszty bzdur nie skomentuję.
Proszę sam sobie sprawdz
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Napinacz jakoś zabezpieczasz w górnym położeniu?
Zdejmij koło i tak spróbuj , klucze oczkowe z grzechoką są pomocne , z podnośnika to 10 minut roboty.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
Odkręcić śruby mocujące. http://obrazki.elektroda.pl/6384657600_1...
Zasada jest prosta, płaskie koła to grzbiet paska a zębate koła to ząbki paska. Z wału na AC z AC na małą rolkę z małej rolki na A z A na górną małą rolkę z górnej małej rolki na wspomaganie (koło położone najwyżej) ze wspomagania na napinacz z napinacza na wał Jeżeli małe kółko między wałem a AC jest gładkie to pasek powinien iść nad nim, a nie pod...
Ja myślałem, że brak regulacji z powodu naciągnięcia linki. A to chodzi o wyginająca się dźwignię... Nadal musisz negocjować. Albo wyślą część uszkodzoną, albo zwrot całego urządzenia. Hej, oprocz uszkodzonej dzwigni, dochodzi jeszcze problem z naciąganiem linki. Takze mam problem z 2 dwiema rzeczami, w sumie zaleznymi od siebie. Postaram sie dokonac...
Spotkałem się z tym zjawiskiem po założeniu jakiegoś taniego paska. Myślałem nawet że to napinacz takie dźwieki wydaje. Po założeniu lepszego paska ustąpiło. Ciężko coś doradzić bo nie ma co. Smarować ? ale czym ? nic nie da...
Przyszedł czas na wymiane paska w moim partnerze. Silnik 1,9D z klimą. To samo co w berlingach, scudo i innych osobowych. Nowy pasek identyczny, ten sam numer częsci, taka sama długość... tyle że nieco grubszy bo nowy Za cholere nie idzie skubańca naciągnąć. Jeśli założe go na wszystkie koła to aby śruba napinacza weszła na swój otwór to brakuje mi...
Zerknij czy masz odpowiednią długość paska lub jeżeli jest to napinacz szwankuje Pasek o przekroju trapezu masz ? https://obrazki.elektroda.pl/2484271500_...
wymiana paska wg. dokumentacji : warunki normalne: 120.000 km albo 10 lat trudne warunkami: 90.000 km albo 10 lat Przy wymianie paska wymiana napinacza obowiązkowa . Lubią się zacierać.
Bo jak się kręci kołem maszyny do tyłu - Bóg wie po co, to pasek będzie spadać. Zamykam temat maszyna działa pasek jest napięty szczególnie gdy Bóg wie po co szyje "do tyłu" wykorzystując Bóg wie po co umieszczony na maszynie przycisk . Pozdrawiam,
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
Wskaźnik napinacza pokazuje różnie w zależności w jakim położeniu wału korbowego/ wałka rozrządu zatrzyma się silnik po zgaszeniu, sprężyny zaworów inaczej oddziałują na krzywki wałka rozrządu, kolokwialnie mówiąc raz wałek jest ciągnięty w prawo, a raz w lewo. Wiarygodne wskazania napinacza będą tylko w pozycji wału przy której wymienia się rozrząd
Po podgrzaniu i bardzo powolnym ściskaniu napinacz można było zblokować. Dzięki za pomoc.
Najszybciej wyciągnąć silnik. A i jest to chyba 1.7 cdi
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Może (najpewniej) nie trafiłeś ząbkiem - tym co blokuje napinacz w dziurkę.
Witam. Niedawno pękł mi pasek klinowy w moim autku. Po usunięciu starego paska okazało się ,że koło napinacza ma luz.Chciałem je odkręcić jednak koło nie schodzi. Śruba i koło są luźne ,a koło dalej zostaje na swoim miejscu. Możecie mi Koledzy powiedzieć jak zdemontować owe koło bądź cały napinacz. Posiadam Leona 1.6 16v BCB. 2002 rok. Takie silniki...
Czy naciąg paska rozrządu, mimo że jest napinacz ma znaczenie? I należy ten napinacz odpowiednio ustawić? https://obrazki.elektroda.pl/1752583600_... Po to pewnie te "okienka", aby się zgrały. Jaki to jest pasek? Mnie kiedyś niemiłosiernie wył Continental, ale wyć może co innego, musiałbyś zdjąć pasek osprzętu. Ja u siebie stopki do...
Witam koło pasowe nie rozwiązuje problemu. Trzeba odkręcić napinacz z drugiej strony, klucz 16-stka nasadka. Demontuje się cały napinacz. Pozdrawiam
Szanowni ! W mercedesie vito w638 112cdi musze wymienic napinacz paska wielorowkowego , udalo mi sie odkrecic napinacz ale za cholere nie moge go wyciagnac (zbyt malo miejsca ) czy ktos ?cos? moze wspomoc doswiadczeniem .
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
zgadzam się z tym problemem w pełni, dlatego właśnie myślałem aby główny silnik orający karkas był połączony z elementem trzymającym karkas za pomocą paska naciągowego, w ten sposób gdy zaszłaby sytuacja w której przewód napotkałby opór, pasek po prostu nie przeniósłby siły na chwytak, Nierealne przy tak cienkim drucie, nawijałem kiedyś sporo różnych...
Jak odchylisz napinacz możesz go sobie zabezpieczyć tak że nie będzie naciągał paska. Bardzo ułatwia to wymianę.Wystarczy wziąść np śrubkę φ5 długości około 3 cm. Jak odciągniesz napinasz możesz przełożyć tę śrubkę przez dziurkę w przedniej częsci tak by zablokować go w pozycji odciągnietej.
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Masz do wymiany napinacz i koło wolnobieżne na alternatorze, zwłaszcza to drugie.
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Hyundai i40 1.7 crdi, 2013r. przy uruchamianiu silnika słychać uślizg paska alternatora. Jak pasek zdemontuje bądź kluczem dociągne napinacz paska to jest ok. Wymieniłem pasek, napinacz i dwie pozostałe rolki i nic się nie zmieniło. Sprzęgło na alternatorze sprawne, wszystko kręci się bez oporów. O co chodzi? Pasek założyłem wg Vin jeżeli chodzi o rozmiar...
Chyba usterka nie jest zależna od obrotów, a bardziej od sterowania. Gdy puszczasz gaz silnik schodzi z obrotów, a razem z nim synchronicznie alternator, gdyby było niesynchronicznie to słyszałbyś pisk paska rowkowego. Po drugie skoro na wolnych obrotach ładuje czyli ładowanie jest non stop. Zobacz czy przypadkiem napinacz nie jest kulawy. Możesz śmiało...
https://obrazki.elektroda.pl/9474193600_... Tam jest napinacz automatyczny sprężynowy tz . konik co tam dokręcać? jest konik sprężyna idąca w górę i rolka
Rozrzad prosty. Pomijając fakt dostania się do niego to nie różni się zbytnio od starszych jednostek. Silnik jest na pompowtryskach wiec masz tylko pompę wody, wal, wałek, napinacz, rolka. Dobrze mieć blokady. Na kole od wału jest znak i ten znak ma się pokrywać ze znakiem na blokadzie. W kole walka jest otwór, tam wkładasz kołek blokujący. Trzy śruby...
Doszedłem po ilości zębów napinacz idzie hydrauliczny.
Dla mnie to jest normalne. Jaki ma przebieg? . Te motory są mało problemowe. Awarii ulegają tylko membrany w pokrywie zawarów ,ale to objawia się piszczeniem i błedami mieszanki oraz czasami napinacz paska multi przy wiekszych przebiegach.
Dzień dobry, Wczoraj kosząc traktorkiem Stiga Villa 16 hst (hydro) przy uderzeniu kosiskiem w drzewo traktorek przestał reagować na pedał gazu. Po szybkim wglądzie pod spód odkryłem, że wykręciła się śruba trzymająca napinacz paska. Zdjęcie w załączniku. Niestety po przykręceniu kosiarka nadal nie reaguje na gaz. Dźwignia, którą używa się w momencie...
Problem rozwiązany, musiałem odkręcić cały napinacz celem wymiany rolki, ponieważ nakrętka obracała sie razem ze szpilką w napinaczu.
Koło pasowe w jakim stanie? Koło bez uszkodzeń ,kręci się normalnie nie ma bicia .inne koła tak samo kręcą Pasek dostaje drgań po napinaczu ,a napinacz chrobocze metalicznie ?? Chyba założę raz jeszcze dla sprawdzenia stary napinacz .
sproboj pociagnac za pasek wtedy rolka sie ruszy i bedziesz wiedzial ktora napina i w ktora strone
Szanowni Koledzy Poniżej opiszę sprawdzoną nawijarkę do cienkich przewodów, którą byłem zmuszony popełnić: To moja pierwsza publikacja i proszę o wyrozumiałość. Założenia: • Łatwa i tania w budowie • Raczej do cienkich drutów, bo takie są zwykle uciążliwe w ręcznym nawijaniu – łatwo zerwać, trudno o stały naciąg, duże liczby zwojów. Nie jest najwygodniejsza...
alternator od uno turbo Aternator tez turbo czy zwykły ? Pomęczyłem dzisiaj stary kompresor i powiem ze przy dwóch hs 14 jest moc, jak wrzucę pierścienie to już całkiem będzie szał [oryginał Chełmno] Do zrobienia jeszcze w niedalekiej przyszłości osłona na paski[nigdy nie było] napinacz paska i filtr powietrza do przeróbki
Moje pytanie brzmi czy wymienic ten napinacz czy po prostu tak jezdzic? Rozumiem iż wymieniłeś sam pasek bez napinacza?.
peugeot napinacz paska napinacz paska peugeot wymienić napinacz paska
kocioł gazowy naprawa praca siłownika smart pilot samsung
programator at89c52 spawarka transformatorowa
Kruger & Matz Live 11 – jak znaleźć zgubiony telefon przez Google Find My Device? Chinese 7010 Multimedia Head-Unit Developer Mode 4-Digit Passwords: Eonon, Essgoo, Podofo, XY