Kolego, o co ci chodzi ? ! ? Pisałem że samochód użytkuje tylko ja. Nikt ze mną nie jeździ. Skoro nikt z Tobą nie jeździ to co Ci przeszkadza, że pas nie działa? Obudowa zapinki jest zgrzewana, otworzyć się da ale gorzej ze złożeniem. dlatego pytałem na forum czy muszę kupować niewystrzelony napinacz za 200 zł czy mogę wystrzelony za 40 zł kupić. Abstrahując...
Wychodzi iż sklep ma rację: Re: Opel Astra G 1.7 DTI – nietypowy napinacz rozrządu, inny niż w zestawie z hurtowni OEM: 5636739 SKF VKM 15218 KAMOKA R0097 SNR GT353.26 FEBI BILSTEIN 21652 MAXGEAR 55344MG https://obrazki.elektroda.pl/3083283600_...
Kolego krycha3738 śledząc zakładane tematy przez Ciebie proponuje sięgnąć do książki pt. "Sam Naprawiam Opel Astra". Bedzie bardzo pomocna przy rozwiązywaniu problemów w zakresie podst. napraw tego pojazdu. Pozdrawiam! Moge podać na życzenie adres skąd można to pobrać.
wystarczy napiąć kluczem
I tak to nie kwestia napinacza czyba ze jest wystrzelony po kolizji. To jest kwestia napinacza bo było to sprawdzane u znajomego dobrego elektryka. Gdy wkładam opornik w gniazdo pod siedzeniem to błąd znikał. (at)Rudder a nie łaska poszukac na allegro?? A Ty myślisz że Ja nie szukałem ? Jasne że szukałem tylko z tym że Ja nie mogłem znaleźć tego napinacza....
Kup pompe pasek napinacz i będzie ok
Zakładasz klucz bodajże 15 i w lewą stronę odciągasz napinacz i zakładasz pasek.
Niech poluzuje i sprawdzi, podobnie jęczała mi Astra G jak przekręciłem za mocno napinacz.
W tym linku co podales sa albo 1 albo 2. Po lewej masz dwie, bo masz sonjde niezapiecia pasow. Wtyczkami nie zrobisz szkody,tylko nie wlaczaj zaplonu jak bedziesz mial odlaczone napinacze.
Witam, kupiłem Astrę H kombi po lekkim strzale w tył. Wywaliły napinacze, i świeci się poduszka (poduszki,kurtyny całe). Do tego po każdym odpaleniu auto włącza awaryjne światła i non sto świeci się lampka wewnętrzna z przodu. Dziś mi przyszły napinacze pasów niestety ktoś się pomylił i przysłał mi z vectry c (obcięta wtyczka) zamiast z astry H . Fizycznie...
Pewnie napinacz się rozleciał
Musisz wymienić napinacz.
Panowie, podumujmy może: - Astra F ma sterownik poduszek na tunelu, pod popielniczką tylną. - napinacze są sterownae czysto mechanicznie, nie sa odpalane przez sterownik. W zwiazku z powyzszym sytuacja odpalenia napinaczy bez wywalenia poduszek jest jak najbardziej poprawna i spodziewana. Znaczy ze wystarczajaco mocnego dzwonu nie bylo.
Kolego czy znalazłeś odpowiedź na ten kod 95 ?
Witam szukam umiejscowienia napinacza w opel zafira a 2.0 do czy ktoś może mi pomoże? Element T jak napinacz.
Takiej sprężyny właśnie nie mam i nie było przy starym napinaczy
napinacz paska
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
A czy po zdjęciu górnego kółka muszę ustawiać napinacz?
Witam was wszystkich. Mam pytanie, czy to może być Opel Astra J 1.4 16v, kod silnika A14XER? Napiszę, co wymieniłem: napinacz, termostat, pompę wody. Macie jakieś pomysły? https://filmy.elektroda.pl/61_1687548329...
Rezystancje poduszek przednich i napinaczy siedzeń są różne.
Witam, czy napinacz z silnika 1.6 75KM albo z 1.4 będzie pasował do mojego silnika?
Łańcuch ślizgi i napinacz koszt nie jest duży Części bierz tylko i wyłącznie z serwisu nie jakieś tam zamienniki. Zmiennych faz tam nie ma .
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Sugerujesz ze OP COM jest kiepski do diagnozy OPLA? Co zrobic i w jaki sposob by awaryjnie nie wlaczaly sie same? Bledy sa ale dotyczace zapalnikow poduszek i napinaczy pasow.
Witam, Dziś zmierzyłem ciśnienie oleju. Okazało się że na jałowym biegu jest 0,8-1 bar. W drugiej takiej astrze na rozgrzanym pokazało 2,5 bar. Zamówiłem zestaw naprawczy pompy. We wtorek założę. Miał ktos taki przypadek?
pasek i napinacz zostaje ten sam
A po takim zabiegu nie ma niebezpieczeństwa wyrwania mocowania pasa od fotela? I czy sposób postępowania jaki opisujesz może dotyczyć także Astry I.
Zobacz na początek na napinacz paska osprzętu czy nie telepie.Choć takie osłuchiwanie przez głośniki to nic nie da.
Prawdopodobnie napinacz będzie do wymiany zresztą w oplu to standard że przy wymianie paska rozrządu zmienia się również napinacz czasem też pompe wody.
Tego nie wiem, ale ostatecznie samochód na lawecie odjechał do warsztatu. Wcześniej był normalnie zholowany do mnie. Z tego co potem się okazało wymieniono całkiem sporo rzeczy, bo poza wyciągniętym łańcuszkiem jeszcze komplet napinaczy i jakieś do tego akcesoria.
Napisałem że była zrobiona diagnostyka , w serwisie opla, która wykazała że chodzi o napinacz pasów kierowcy.
Pompa jest dobrej klasy Skf i nie muszę jej wymieniac bo jest ok. Pytałem tylko czy muszę ruszać pompe aby naciagać pasek ,czy sam napinacz wystarczy....
Musisz kolego po założeniu wszystkiego tzn.paska rozrządu , cofnąć wał korbowy o 60 stopni i wtedy dokręcić napinacz
...Jeśli masz manometr z długim przewodem i możesz go widzieć podczas jazdy...... Szanujący się Mechanicy tak mają. A dodatkowo mają "przelotki", że widzą jednocześnie wpięty manometr i wskaźnik (kontrolkę) ciśnienia podczas jazdy. Oczywiście racja na 100% ale czasami słabo widać chwilowe piki i spadki ciśnienia a czujnik to załapuje ... Ten silnik...
no to jaki masz błąd -napinacz pirotechniczny -airbag boczny ?
Co ty wymyślasz, masz tam napinacz i nim się posługujesz....
Na blokady prawdziwe założyć i sprawić najwyżej napinacz poluźnić i poprawić.
posiadam astre f i dwie poduchy wywala na kompie w service ze poducha kierowcy. Mam problem po kasowaniu bledu ze na dolkach wywala mi odrazu blad a kasacia podobno tylko kompem w ASO ale to kosztuje. Astra byla walona i napinacz byl wystrzelony od strony kierowcy nie wiem czy to ma jakies powiazanie Nie pisz postu pod postem - używaj przycisku "zmień"...
Jest tak-jeżeli nastąpiło zadziałanie poduszek w związku z kolizją-testerem się tego nie da skasować Jeżeli nastąpiło zadziałanie napinaczy pasów bezpieczeństwa-taki błąd mozna skasować tylko trzy razy.
Dostęp od nadkola, poluzuj napinacz i odkręć pompę. To tyle.
dziękuje,za e-mail na forum...jeden z mechaników powiedział mi,ze może to być napinacz?czy to prawda....
Napinacz nie pracuje. Odpal zimny i włacz dmuchawkę, światła i grzanie szyby jednocześnie obserwuj pracę napinacza.
pozwolę sobie na odgrzanie kotleta :-) możesz wstawić jaki chesz tak jak pisał kolega pare postów wyżej musi być umocowany tak jak należy nie może dygotać na lewo i prawo bo ci dowód zabiorą , kwestia dobrego umocowania szyn i przełożenia napinaczy z astry do nowego fotela z czym też nie powinno być większych problemów , polecam fotele od megane 1 z...
Tak jest to mozliwe,podobnie bylo w astrze wktorej kasowalem blad po wystrzale napinaczy,poduchy byly cale,a co dziwne blad poduszek sie wykasowal bez wymiany samych napinaczy. Pozdrawiam
Z tym młotem bym uważał. Tam szybko idzie urwać łapę co trzyma napinacz a wtedy pompa oleju do zmiany
Astra classic F nie ma połączenia między napinaczami a poduszkami, Astra G już to raczej ma, sprawdzę po południu.
Nie dorobiłem sie aparatu:). a rolkę wstawiasz zamiast łożyska dociskowego . Ja wykorzystałem napinacz od opla astry ale jeszcze nie testowałem , silnik od toyoty ma 2 biegi . Czy musze odizolować masę silnika od plusa miga jeżeli zastosuje oddzielnie trafo 12v do elektroniki i silnika? Proszę jakieś proste schematy elektroniki sterowania zaworu .
Silnik jak najbardziej kolizyjny polaciala glowica i wylamalo sie ucho pompy oleju mocujáce napinacz paska czyli wszystko wiesz.
Cześć mam hak (do przyczepki) od opla astra sedan czy istnieje możliwość montażu w hatchback ?? jak to zrobić czy ktoś kiedyś coś takiego robił....? 2. Będę miał robiony rozrząd w opel astra 1.6 8v x16sz 94r mam pasek, pompę ,napinacz i pytanie czy i jakie uszczelki muszę dokupić by zamontować całość?
podłącz go pod jakiś tester np KTS, lub TECH i zobacz jakie błędy wywali to dowiesz się ile poduszek i napinaczy ma wprogramowane
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
Tak ale 98r jeszcze odczyta
Jeżeli jest napinacz paska rozrządu to nie.
A po co ja ustawiac?napina sie nia pasek?widzialem ze tam jest osobny napinacz paska rozrzadu
Najczęściej problemem są złączki do napinaczy pasów (lub poduszek bocznych) pod siedzeniami. Od nich trzeba zacząć.
niestety nie gdyz nie jest to ten silnik, wygląda to tak a niestety zerwał mi sie podczas jazdy i nie wiem jak byl ulozony, wszelkie kombinacje jakie probowalem to zawsze zostaje o te 2cm za duzo i napinacz nie jest w stanienaciągnąć http://obrazki.elektroda.pl/5802188200_1...
Tak myślałem. Napinacz wywalę, nie mam zamiaru inwestować... Dla napinacza kompletować wspomę;p Jakieś problemy jeszcze mnie napotkają?
rozumiem że chodzi ci o Astrę III 1. co do napinaczy to jak sam piszesz sprawa jasna 2. co do lampki w kabinie - jeśli jestes pewny że po zamknięciu auta pilotem lampka w kabinie nie gaśnie, to jak piszesz za lampkę odpowiada moduł w bagażniku. raczej się nie psuje. Sprawdź do lampki idzie od tyłu cienka taśma - może się gdzieś przycisnęłą. Spotkałem...
Jak masz jeszcze stary rozrząd to wymieniaj rolki po kolei. Brzmi jak stukanie napinacza.
Napinacz pasa pasażera sprawdzić rezystancję i okablowanie. Najlepiej zapiąć jeszcze raz oryginalny sensor i zaczytać błędy .
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
KMal <-- cholipa to mi nic nie pomoże bo moja wersja astry nie ma napinacza a pasek naciąga się pompą.
Może była kilka razy planowana i zbyt wiele materiału już ubyło. Ale o skrócenie paska nie martwiłbym się, od tego jest napinacz i/lub grubsza uszczelka pod głowicą po planowaniu.
Bezwzględnie wymień pasek ,sprawdź rolkę napinacz -pompę możesz pominąć gorzej może być z oringiem pod nią
Napinacz z regulacją, czy napiecie paska reguluje się pompa wody? Prawdopodobnie masz zły napinacz. Powinien być napinacz bez mozliwości regulacji tzn. przykręcasz go do silnika, a naciąg paska ustawiasz na znaki na napinaczu obracając pompą wody. Mimo, że oba typy napinaczy da sie zamontować to nie powinny byc stosowane zamiennie.
zapaliła mi się czerwona kontrolka o awarii w napinaczu pasa bezpieczeństwa. Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik, tylko nie mogę go znależć. Może ktoś wie, gdie on się znajduje?
Witam.Sprawdzić rozrząd dużo nie kosztuje,wymienić napinacz i będzie dobrze.Nie napisałeś nic,kiedy wymieniany był olej w silniku.Pozdrawiam
Dziekuje Kolego. Wydaje mi sie, ze samo ustawienie rozrzadu nie rozwiaze problemu. Bede musial w takim ukladzie wymienic caly rozrzad, bo za caly stan rzeczy moze byc odpowiedzialny napinacz albo pompa wody. Dodam jeszcze, ze "ucieka" plyn chlodniczy.
Witam Panowie, Mogą mnie Panowie znać z innego tematu o Astrze G gdzie męczyłem was swoimi pytaniami i chciałem wszystkim podziękować za udzielone rady i ofiarowaną wiedzę. Otóż kupiłem kolejnego gruza tym razem jest to Honda CR-V 2.0 benzyna, automat, 4x4 rocznik 2000. Oczywiście jest robota do zrobienia i chciałbym zadać kilka pytań. 1. Termostat....
witam mam problem z ustawieniem rozrządu w opel astra f 1,7D z 1992roku, wersja z pompą wody jako napinacz problem polega na tym, że wal korbowy jest przestawiony, znacznik na kole jest ale nie potrafie nigdzie znalezdz jego punktu odniesienia. pompa wtryskowa i wałek rozrządu sa ustawione poprawnie. prosze o jakies wskazowki
sprawdz czy na pasku rozrzadu nie przeskoczyło kiedys tak miałem psikło w silniku i znaki ustwacze nie pasowały tam jest napinacz na spreżynie i jak odbiło w przeciwnym kierunku mogło przeskoczyć.pozdr.
Jak przytrzymać napinacz paska? Model z klimą. Jak najlepiej dojść do przewodów? Z góry czy z dołu? Klema plusowa odłączona od aku?
Dodam, że ten dźwięk pojawia się tylko przy włączonej klimatyzacji, wiec wina paska, napinaczy czy łożysk raczej odpada, jak już to łożysko w klimie, albo to sprzęgiełko. Sam nie wiem, może podjadę na serwis jakiś i coś zdiagnozują...
Nie jest to pasek wieloklinowy! Jest to zwykły klinowy, koła są w lini i jest wszystko z nimi OK. Nie ma napinacza.
Polecam 1.6 8v jest to bardzo dobry silnik i daje rade nawet w astrze kombi, jest najtańszy w eksploatacji, a w twinport jest rozrząd na łańcuchu(musi chodzić na dobrym syntetycznym oleju) i sam rozrząd to dość spory wydatek łańcuch,napinacz,3 ślizgi,uszczelka,pompa wody to wydatek ok500zł a do tego koła zębate to jeszcze jakieś 400-500zł, a 8v to tylko...
Witam Mam krótkie pytanko czy po wystrzale poduszki bocznej w Astrze G 2000r., konieczna jest wymiana czujnika ciśnienia(sensora) w drzwiach, wiem że w głownym sensorze można jeden raz wykasować detonacje poduszki bocznej a napinaczy pasów 2 razy. Czy ten sensor boczny nadaje się jeszcze do użytku jeśli nie jest uszkodzony mechanicznie i wystarczy wyminić...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
samochód zrobiony, kopułka wymieniona i nie wiem jak to się stało ale przeskok nastąpił na rozrządzie o 4 oczka :) wymieniony pasek i napinacz przy okazji też rozrusznik naprawiony bo skrzeczał itd, 410 zł niby po znajomości
Pasek i napinacz powinno się wymienić, powiem tak, zluzowany napinacz oraz pasek przy ponownym napięciu, może nie spełniać już swojej funkcji, co za tym idzie może się nie oczekiwanie zerwać. Koszty paska i napinacza nie duże, można sobie na to pozwolić aby spać spokojnie.
Wszystko pięknie pasuje. Auto odpalone, biegi terz chodzą tylko czekam na napinacz paska wielorowkowego. Bo bez alternatora nie da się jeździć.
Witam, problem został rozwiązany i pomimo obaw wszystko pasowało bez żadnych przeróbek. Krótki opis dla potomnych bo chyba nie ma podobnego w internecie a może ktoś też by chciał wykonać taką przeróbkę: -zdejmujemy plastikową osłonę znajdującą się na szynie fotela od strony drzwi i zabezpieczamy napinacz zawleczką według instrukcji na nim. -odkręcamy...
Napinacze odpalają nawet przy niewielkim stuknięciu, niestety jeżdżenie z niesprawnymi napinaczami autem z poduszką powietrzną jest po prostu niebezpieczne - bez sprawnych napinaczy poduszka może Ci wyrządzić więcej szkody niż pomóc. Nie bardzo też wiem co by miało stukać czy pukać z tego powodu, że auto miało jakąś przeszłość wypadkową, przecież zostało...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
A co napisał autor wątku? astra g, 2.0DTL= X20DTL. Rozrząd na dwóch łańcuchach, pompa wodna, altek, wspomaganie i ew. klima na jednym pasku wieloklinowym z napinaczem.
Przecież widać że jest trudna i są inne rozwiązania. Największą trudnością jest napiąć pasek ta syfiasta pompą wody by napinacz ladnie ustawić. Silnik godny podziwu. Gdyby takie były w ubotach to wojna szybciej by się skończyła: -D
Dziękuje za schematy. Auto dostałem bez sterownika poduszek , auto w z fabryki PL z 2x czołowa poduszka i 2x napinacz, bez bocznych w fotelach. Założony ster srs od astry z Gliwic z tego samego roku, poduszki są wszystkie, wychodzi, że wtyczka pasuje wg. schematu do sterownika. Ster skonfigurowany tak samo pod względem ilości poduszek. Sterownik nie...
Właśnie nie chciałem tak kolegi stresować... w tym silniku jest problem z napinaczem łańcucha rozrządu.
SPrawa prosta, aplikujesz falownik z enkoderem na wrzecionie i tyle. Wywalasz kupę kasy i masz 0.3kW na wrzecionie i 15Nm. Trudno ale tanio za silnikiem montujesz drugi silnik na szybkim napinaczu, na czas wiercenia na małej prędkości (pasek na dole) dorzucasz na wolny górny rowek obecnego koła pasowego silnika dodatkowy pasek klinowy i w efekcie masz...
Ja rozmawiałem o tym przypadku jakiś tydzień temu z zaprzyjaźnionym elektrykiem z serwisu Opla, ponieważ również dotknął mnie ten problem. Po montażu Niedźwiedzia i PK-10 w Astrze H 1.3 multijet, po południu zadzwonił do mnie klient, że włączyły mu sią kierunki po przekręceniu zapłonu i nie gaśnie oświetlenie wnętrza (co dziwne, podobno świeciła też...
No wlaśnie wystarczy skręcić półobrotu kierownicą i już obroty spadają, to nie jest że muszę do końca skręcić i wtedy słychać. No wymiana może i pomoże, właśnie chciałem się popytać was bo może to coś innego, a pompa kosztuje troche, a wymienie i się okaże że te spadające obroty są od czegoś innego. A napinacz paska klinowego ma coś do tego??? Bo on...
Jest to pompa bosch. Oddałem ja do regeneracji zapłaciłem 400zl i to samo jest pasek zsuwa się z koła jakieś 5mm, wymieniałem niedawno rozrząd więc wymieniłem napinacz , pompę wody. jak go kupiłem pasek stary był ścięty jakieś 3 mm. Nie wiem co robić, mechanik też już nie ma pomysłu jak to zrobić...??
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
To jaki to zestaw kupiłeś? Zestaw pewnie dobry, tylko pompa albo nie została przełożona przy wymianie rozrządu, albo pasek ktoś napiął jak strunę, poza zakres sprężyny napinacza.
właściwie ciężka sprawa ale możesz próbować szczelinomierzem (tak jak się sprawdza luzy zaworowe) tylko trzebaby robić to szybko zaraz po pracy silnika ponieważ spężyny zaworów wyciskają olej z napinaczy i robi się luz im sprawniejszy napinacz tym czas wyciskania oleju dłuższy nie powinieneś wsadzić blaszki grubszej od 0,1mm (mogę się mylić w tej sprawie...
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
przed wymianom chodził luksus dodam że pasek rozrządu niestety pękł sprawdzałem płytki regulujące zawory nic tam się nie stało ogólnie to do niczego się tam nie dotykałem oprucz wymiany paska pompy i napinacza.
tak jest jedna rolka którą wymieniłem. ale na starych częściach rolka,napinacz stara pompa oleju było to samo też się zsuwał Dodano po 4 a może napinacz źle zamontowałem ponieważ on ma taka sprężynkę i dzis siedze czytam i szukam i wszędzie jest napisane że najpierw mam założyć sprężynkę na trzpień a później przykręcić napinacz a ja naciągam ta sprężynkę...
Przed demontażem fotela (musisz odkręcić śruby w szynach) odepnij akumulator, poczekaj pół minuty i odłącz kostkę pod fotelem (napinacz i poduszka). Jeżeli nie musisz uruchamiać auta przy wymontowanym fotelu to nie podpinaj aku - sterownik wykryje brak poduszki i napinacza i wywali Ci błąd Airbagu - sam błędu nie skasujesz, chyba, że masz Tech'a.
napinacz paska astra napinacz pasów astra astra napinacz paska
nierówne obroty silnika astra podłączyć niemiecki telefon piece ekogroszek ustawienia
Syczenie w Oplu Meriva 1.6 benzyna powyżej 120 km/h Błąd 03800500-2F42 w Canon iPF750 - problem z głowicą drukującą