Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
czyli generalnie nie ma takiego zjawiska jak "niedogrzewanie" itp ?
Jak wskazywało Ci pow. 90 st i włączył się wentylator to dobrze pokazuje wskaźnik. Sprawdz chłodnicę czy za wcześnie robi sie ciepła bo moze termostat za szybko otwiera i silnika niedogrzewa.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
witam czytalem podobne posty o przegrzewaniu ale ja mam problem z niedogrzewaniem silnika i nie trzymaniem temperatury. nawet gdy dojdzie w korku do 90 to po ruszeniu spada na niebieskie pole
Ale to zazwyczaj w silnikach z dogrzewaniem, czy konkretnie w tym silniku?
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Witam, Posiadam astre f 1,6 8V benzyna. Uszkodził mi się termostat, jest w pozycji otwartej i niedogrzewa silnika. Do termostatu można się dostać przez rozrząd, co w obecnych warunkach pogodowych bez garażu jest dość ciężkie. Znalazłem taki temat http://forum.astratuningteam.pl/viewtopi... Co o nim sądzicie? Można coś takiego zastosować i...
Zagadzam się z przedmówcą,. Możo to żadna pomoc ale w tym silniku jest stosowane dogrzewanie silnika świacami po rozruchu.
Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.
Tam jest o ile pamiętam dogrzewanie świecami silnika i tak może się zachowywać.
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
Najpierw poczytaj o dogrzewaniu silnika ISUZU, a później zakładaj temat.P
Miałem podobne problemy z termostatem w astrze f .od 10 lat mam termostat w wezu dedykowany dla daci 1,3i 1,4 oraz jakiegoś wolwo . W ubiegłym roku wymieniłem w ciągu tygodnia dwa colorstaty i 1 gejtsa . Temp nie podchodzila nawet do 80 *. ZAKUPILEM KRAJOWA MERE NA 89* Efekt -temp nadal na poziomie 80lub nizej przy temp otoczenia poniżej -5* . Wytargałem...
Miałem podobny problem z Astra 3 cdti, silnik 1,3 90KM. Przyczyna banalna silnik się nie dogrzewał, a OPEL zrezygnował z wskaźnika temperatury silnika... .
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik. Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start. Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową. Drugą dość częstą przyczyną jest...
Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
Jęśli pomiar był na zimnym silniku to wszystko jest ok bo działa dogrzewanie silnika i dlatego taki spadek. A jeśli na ciepłym no to uszkodzony alternator.
Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki). Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika. Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda. Zdecydowałem...
Witam.Zrób porządek z tym co masz.To służy nietylko do grzania świec do rozruchu ale też pużniej do dogrzewania silnika,nawet do pięciu minut.Jest dobierany do konkretnych świec i śilnika.
Co do przekaźnika no to był wymieniony na nowy jak pisałem wyżej. Co do alternatora no to pisałem wyżej, że jak świece przestają być dogrzewane to światła dalej mrugają.
Strumieniu wiadomości..... kilkanaście dni temu zakładałem nowe świece żarowe do tego silnika tj. DTL. Klientowi założyłem CHAMPIONY CH68. Tego typu świece występują w wielu autach. Bardzo wątpię czy ta konstrukcja świec jest przystosowana do przedłużonej pracy tj. do dogrzewania . Również biorąc pod uwagę to ze astra z tym silnikiem ma normę czystości...
Co do odległości pokonywanych to jest to codziennie 2x35km, także silnik się dogrzewa. To co leci z rury to sprawdzę chyba tak jak mówisz.
Otarć na wirniku nie zauważyłem,a co myślicie o regulatorze na zewnątrz(pomijając brak obrotomierza i dogrzewania silnika po odpaleniu)od czego by się nadał?
E tam nie chce sie już pisać po prostu przekaźnik dogrzewa świece i czeka na sygnał startu. Tak samo jest po zapaleniu , słychać rytmicznie jak silnik zwalnia od świec.
za dogrzewane odpowiada czujnik z dwoma kabelkami zmierz oporność tego czujnika zimny silnik ,ciepły ,gorący,oraz czy jest połaczony do masy pozdawiam
Raczej nie będzie się pluł,tak samo jak w przypadku uszkodzenia termostatu. Potraktuje silnik jako sprawny niedogrzany. Ludzi przeraża to 105 stopni jakby to było coś wielkiego.
Dołączę się z pytaniem do tematu. Moja asterka 1,7cdti 2005r zachowuje się dokładnie inaczej. Gdy przyszły mrozy po porannym odpaleniu auta mam napięcie ok12V. Po przejechaniu jakichś 2km (jakieś 5-10min od odpalenia) w mieście wskakuje samo na 13,9-14V i później jest dobrze. Przy kolejnym odpaleniu jest dobrze. Gdy auto postoi dłużej problem powraca....
Zamontowałem regulator typu ARE2032. Jest znacznie lepiej, na zimnym na wolnych obrotach ma 13,85 V, może być błąd pomiarowy miernika +- 0,1 V, bo dogrzewają świece żarowe do czasu rozgrzania silnika takimi impulsami, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga. Pomiar przy włączonych światłach mijania.
W mojej astrze 1.4 wentylator załącza się gdy temperatura wynosi 98st. A normalna praca auta to 92st Kilka miesięcy temu wymieniłem termostat bo auto sie nie dogrzewało(80st), termostat sie otwierał, ale zbyt szybko. Sprężyna w termosracie straciła swoje właściwości.
Najprawdopodobniej diody, ale skoro już raz był naprawiany i padł znowu, to możesz go już na śmietnik wyrzucić, niestety ale te altki to padlina jak zresztą wszystko co wyprodukowało hitachi (takie moje zdanie). Kup nowy i będziesz miał spokój przynajmniej na dłuższy czas, a i przy okazji wymiany pozbądź się funkcji dogrzewania silnika, jak to zrobić...
nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
Witaj, jeździsz na wodzie, czy na płynie ? Jeśli na wodzie to prawdopodobnie nagrzewnica już zaszła kamieniem, a wtedy albo wymiana albo sprawdzony przeze mnie sposób: 5l octu + 5l wody zagotować i przepuścić przez nagrzewnicę od strony ściany grodziowej. Potem przepłukać bieżącym strumieniem i z powrotem założyć wężyki na nagrzewnicę. Układ zalać płynem...
Dodał bym do tego że silnik faktycznie był niedogrzany tak jak kolega wspomniał. Widać to po musztardzie na pokrywie. A więc wilgoć /woda w oleju kolejny czynnik.
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
Mam tak samo jak kolega powyżej, spore wahania. Więc tak ma już ten silnik :)
Witam, posiadam od niedawna Astre 1,7 DTI, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i po jakimś czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się czarna maź. Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą tylko, że wogóle nie kopci a wyczytałem gdzieś na forum że jeżeli pokonuje się krótkie odcinki takim dieslem to silnik nie dogrzewa...
Sorki za odkopanie tematu, ale mam pytanie co do tego szacher-macher :) Jak to sie ma do odpalania na mrozie? Wiadome jest ze jako dogrzewanie silnika w tym aucie spełniają role i swiece żarowe i grzałka w kolektorze dolotowym. Jak silnik pracuje bez tego na mrozie zaraz po odpaleniu?
instalacji gazowej nie posiadam, tak mniej wiecej pali 13/15 w mieście, w trasie ok. 11l. A jak go sprawdzić? no bo jak rozbiore rozrząd to nie za bardzo wiem jak go sprawdzić. Dodam że czasami kopci mi na bialo, za bogata mieszanka?
Nic nie ma uszkodzonego te silniki po prostu tak maja są tak odprężeone że sie nie dogrzewają. Sam ma taką astrę z tym silnikiem, do tego sprawdzone na trzech inny do pierwszej kreski i stoi dopiero po mieście sie podnosi jak sie w korku postoi.
Objaw niedogrzanego silnika (śmietana pod korkiem) a co za tym idzie, walnięty termostat (ciepły wąż). Czyli wymień termostat ;-)
Pierwsze co to wymienił bym termostat lub włożył jeśli nie było wcześniej (bo z takimi przypadkami też się spotkałem) Jak by nie było silnik nie lubi być niedogrzany.
A po co skoro producent tak to zaprojektował i nic złego sie nie dzieje.Chcesz koniecznie jeździć na niedogrzanym silniku? Poza tym na zegarach masz wskaźnik temperatury a nie termometr.😉
Dzisiaj wpiąłem miernik pod sondę i oscylacje są ok. sonda i sterownik pracuje prawidłowo. Widocznie wcześniej silnik był niedogrzany.
BINGO M ma czujnik temperatury na parowniku, to albo ten czujnik jest niesprawny albo parownik jest niedogrzany bo np.płynu chłodniczego jest mało.
Temperatura jest przekazywana z czujnika przy termostacie, prawdopodobnie zawiesił się w pozycji otwarty (na Twoje szczęście) i masz ciągle niedogrzany silnik. I oczywiście większe spalanie. Co do zegarów - zasilanie/masa.
Witam. Astra 1 1991 1.6 i 75 km 8 zaworowy. Mam kłopot z nierówna pracą silnika na biegu jałowym. Przy rozruchu zimnego silnika nie ma problemu, po rozgrzaniu silnik pracuje nierówno. Mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć a nawet słychać gwałtowne zadławienie. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, gumowy przewód dolotowy powietrza...
Ten silnik nie ma aż tyle kw do odparowania ze cały układ zrobi ci się gorący szczególnie zimą, musiałbyś mu ostro dawać, weź pod uwagę nagrzewnice która jako pierwsza odprowadza ciepło później chłodnica. a wskazówka od temp jest w normie czy cały czas niedogrzany?
Miałem to samo w Corsie z silnikiem X14SZ, objawy identyczne, wg wskaźnika ciągle niedogrzany silnik i w środku zimno. Wszystko wskazywało na termostat, a w tym silniku też jest pod rozrządem - gdyby nie to pewnie od razu bym go wymienił. A wystarczyło dolać płynu i odpowietrzyć układ - zaczęło działać ogrzewanie i wskaźnik temperatury pokazuje to co...
Witam Mam takie pytanie czy to normalne, że po wymianie termostatu w Astrze F silnik X16XEL wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ma być w połowie między 90 a 100. Tak mi się zrobiło że teraz gdy się auto nagrzeje wskazuję mi w połowie.Na starym termostacie trzymała się na 90 stopni lecz przy temperaturze -4 opadała mi do 88 podczas jazdy w lecie...
Witam. Faktycznie po wymianie reduktora odpalanie wróciło do normy, ale pojawił się nowy problem z nietrzymaniem obrotów na nie do końca rozgrzanym silniku. Aby obroty były ok.temp.silnika musi dojść do ok. 80 stopni. Zakład gdzie montowałem instalacje zwala wszystko na niedogrzanie reduktora, ale na wcześniejszym tego problemu nie było. Zatem czy mam...
Podobnie mialem w mojej A4 tdi. Ubywalo wody glownie po krotkich jazdach. Na trasie w Irlandii do Polski dolalem tylko 200ml. Ale jak silnik byl niedogrzany (jazda w miescie na krotkie odcinki) to znikalo wiecej. Problemem byl skorodowany brok (zaslepka otworu technologicznego) w silniku. Cieklo sobie pomalutku. Nie twierdze ze u Ciebie to samo jest...
No to do wymiany termostat. Jeździsz na niedogrzanym silniku. W lecie jeszcze da się przeżyć, ale w zimie tak się nie da jeździć. Kiedy ja miałem zepsuty termostat, przy minus 8 w ogóle nie łapał temperatury. Przy naprawionym, przy -25 stopniach, po ok. 15 km miałem 87-90 stopni i pomimo ogrzewania na full temperatura nie spadała. Tylko w korkach gdy...
Autor wspomina raczej o małym aucie. Kolego , ta dyskusja na temat niedogrzanego silnika dotyczyła jego mercedesa E-klasy 3,0 190KM!!! Stad moje dygresje na temat dogrzewania. Przeczytaj dokładnie temat.
czujnik od temperatury wymieniłem na nowy, a w jaki sposób mam sprawdzić potencjometr przepusnicy. Dzięki za pomoc! Dodano po 8 no i jeszcze jedna zagadka. wymieniłem termostat, czujnik temp. a wskaźnik wskazuje niedogrzanie silnika(ale grzeje tak jak powinien termostat napewno działa), ale widziałem w innych astrach wskaźniki temp do 100 stopni, i...
Wina prawdopodobnie lezy po stronie oleju, warto uzywac dobre srodku smarne i czesto je wymieniac jak rowniez jesli jezdzone jest na krotkich dystansach aut raz np. na tydzien zrobic autem co najmniej 20km bo niedogrzany olej nie usuwa szlamu powstalego pdczas jazdy na malych odcinkach i robi sie bagno. Jak nie ma szlamow po zdjeciu pokrywy zaworow...
Mój kumpel w Oplu Astrze miał podobny problem. Ledwo go do 100km rozpędzał. Jak się okazało to miał uszkodzony termostat na chłodnicy co powodowało niedogrzanie silnika i spadek mocy i o wiele większe zużycie paliwa. A co najlepsze to był u 3 mechaników i nie wiedzieli co jest, dopiero 4 zwrócił uwagę na temperaturę pracy silnika. Jeżeli u Ciebie jest...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Na początku układu wydechowego masz żeliwny kolektor wydechowy osłonięty blachą, i jak spojrzysz pod maskę to z prawej strony tego kolektora jest wkręcona sonda i od niej odchodzi pojedynczy kabelek u mnie fioletowy. Sprawdź czy po dodaniu gazu (energicznym) nie kopci z wydechu na czarno, jeśli tak to prawie pewne, że to sonda. Nie wiem dokładnie kiedy...
A wpadłem na taki pomysł....wiem że nie jest to rozwiązanie dobre ale powiedzcie co myślicie oraz wypowiedzcie się o wadach i zaletach tego... Jeżeli pokrętło ogrzewania mam ustawione na max. zimne powietrze nagrzewnica jest zamknięta(jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie). A wystarczy że przekręcę pokrętło o jeden ząbek w kierunku ciepłego powietrza(akurat...
chyba niic za ciepło. to co znalazłem to złe doleganie czujnika położenia wału , pomogło dokręcenie na chama zresztą nie tylko opla to tyczyło ,w cienkim na ciepło gasł . czujnik dobry ale za daleko . gorsze to zrywanie klina na wale; bez zdjęcia koła pasowego i małego zębatego ciężko wyłapać , znaki prawidłowe lecz koła nie trzymają pozycji z wałem...
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Ja mam taki sam silnik, mi wentylator włącza się dopiero po 100 stopniach, a jak płyn się nagrzeje to tak samo po otwarciu korka para ,ale to normalne układ sam się odpowietrza właśnie przez zbiornik (jest najwyżej położony) przy wymianie płynu standardowo odpowietrza się po przejechaniu około 10-12 km. Mi ubywał płyn (po zakupie samochodu od razu)...
odnośnie wskaźników w oplach osobiście mam do nich dużą rezerwę ponieważ wskazują co chcą i bywa że w dwóch takich samych autach pokazują co innego metoda sprawdzenia: nagrzewasz silnik aż wentylator się włączy i wtedy na wskaźniku powinno być blisko 100st Jeśli nie jest to albo nie robisz nic i przyjmujesz do wiad że wkaźnik nie powinien się podnieść...
Witam posiadam autko Opel astra g 2 1.6 8v liftback (t98) 1999r Moje pytanie brzmi gdzie znajdę czujnik wentylatora chlodnicy ( termowłącznik ) czytam na innych stronach że jest on z lewej strony wkrecony w chłodnice ale po obejrzeniu auta od spodu oraz góry nigdzie takiego czujnika nie widzę dodam że wentylator włącza się przy 85st. I w ten sposób...
Usterka usunięta. Panowie gazownicy podpięli laptopa do pomiaru pracy LPG i wzięli dodatkowo termometr bezprzewodowy. Podczas jazdy sprawdzali odczyty z Bingo-M a także mierzyli temperaturę parownika po zatrzymaniu samochodu. Wyniki były zaskakujące i potwierdziły moje obserwacje. Parownik był ewidentnie niedogrzany! Po rozebraniu (prawie nowego) parownika,...
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
Witam. Jestem też posiadaczem calineczki. Z moich obserwacji Calibra 8V tak ma że temperatura w ciepłe dni waha się pomiędzy ok 92-100oC u siebie też tak mam. przy 100 oC powinien ci się załączyć wentylator i zbić temperaturę do 95oC Po pierwsze jeśli ci się gotuje płyn gdy wskaźnik pokazuje 100 znaczy że albo masz wodę w układzie chłodniczym zamiast...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
ZIMA, no i w końcu mamy ;). TERMOSTATY dadzą teraz znać wszystkim, którzy mają je uszkodzone w swoich samochodach. Zwykle uszkodzenia termostatu to zbyt wczesne otwieranie się, przez co silnik dłużej się grzeje i często jeździ się z niedogrzanym silnikiem, przez co często występują problemy z białym masłem pod korkiem oleju, szczególnie gdy robimy małe...
Witam. Mam problem z Astrą II 2.0 diesel 82 KM. Kiedy zagrzeje się silnik zapala się kontrolka "check" i spada moc. Zaczęło się tak dziać po wymianie termostatu. Na starym termostacie silnik był niedogrzany. Teraz kiedy osiągnie odpowiednią temp. wpada w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, do chwili kiedy...
niedogrzewanie silnika astra obroty silnika schemat silnika astra
zapowietrzona instalacja gazowa samsung np300e5a sterowniki kodowanie thomson
bateria piaskowa uziemnienie radiosatcji
Honda Civic 5 - Zielona kontrolka kluczyka nie działa Hulajnoga iX3 - wyświetla P4 zamiast P3 w ustawieniach