nr.22
Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
pojemnosc , kod silnika?
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Witam. Posiadam Opla Astre 1.2 16V. Jezdzilem nim normalnie do czasu kiedy to dzisiaj odpalilem autko...(przedtym grzebalem troszke przy silniku zakladajac nowy wezyk ochronny na czujnik)od tamtego momentu zapalila mi sie kontrola 'Check" oraz silnik zaczal nierowno chodzic..na niskich obrotach przy ok 1000 obr. Czy to moze moja wina z tym grzebaniem...
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
Wszystko może być prawdopodobne, a uszczelkę o której piszesz możesz sprawdzić przez dociskanie bądź poruszanie w różne strony korpusu wtryskiwacza oczywiście słuchając czy silnik reaguje
Tak to może być to.... .
Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny. Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki. Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ...
Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Jak dla mnie poduszki wyrobione.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56... Troche podstaw z budowy samochodow trzeba miec. rpm jest tam gdzie masz pasek rozrzadu
nozki w sterowniku uszkodzone niedawno cwiczyla mnie astra i po zalutowaniu na nowo chodzi jak zegarek sterownik delphi na silniku dwie kostki po 36 pin
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
Może być wina przepływomierza a silnik krokowy próbuje skorygować obroty.
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
Jest immo na tej pompie? Przy wyjściu przewodów wtryskowych jaki zawór? Na jeden przewód zwykły zaworek czy "puszka" z dwupinową wtyczką? Jeśli opcja 2 to masz tam immo i żeby to odpalić tą puszeczkę "siłą perswazji" musisz zdemontować i pod nią dopiero będziesz miał zawór żeby to na krótko podłączyć.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Jeśli cienka rurka wisi luźno i nie jest zaślepiona (albo nie zarósł nagarem króciec, jak wspomniał autoas), to silnik ciągnie tamtędy lewe powietrze, wolne obroty będą niestabilne lub podwyższone
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
Pisałem? Uszczelka pod korpusem do wymiany.
wymiana uszczelki
Raczej nie to. Silnik przez zgaśnięciem przez chwilę utrzymuje stabilne wolne obroty. Nie dusi się nie szarpie. Gaśnie tak jakbym go wyłączył kluczykiem. Tą opcję już sprawdziłem stacyjka jest ok.
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
To pewnie dał tyłka z wymianą-nie wsadził skrzyni tak żeby się się zamknęła z silnikiem i wtedy skręcał tylko poszła mu kantem i dociągał śrubami. Druga możliwośc to zła tarcza, a dokładnie spręzyny w tłumiku drgań skrętnych. Dodano po 7 Acha, bo na forum zawitała jakas nowa późnojesienna moda i pewnie ktoś z tym wypali prędzej czy później-tam się nie...
Witam poczytaj ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
A w te czeluści internetu kolega nie zajrzał. Na samym dole :D :D :D [url=http://forum.opel24.com/topic/53216...
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
przy zejsciu z obrotów sterownik by raczej zbil te obroty.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
pod sprzęt diagnostyczny i dowiedzieć się jaki błąd występuje, a dopiero potem pytać na forum o konkrety. Po co? Już mówię-będzie wskazanie P0400 (5) -usterka układu krytycznego numer 2. I co dalej?
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
Sprawdź ciśnienie oleju(manometrem). Jeśli podasz więcej danych dotyczących silnika (co powinieneś zrobić na samym początku) to powiem Ci jakie ma być. Jeśli wymieniałeś olej to może nowy filtr jest wadliwy i nie puszcza lub coś w nim utkwiło. W każdym razie dalsza jazda baaaardzo ryzykowna.
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Po nagrzaniu silnika obroty wzrastaja jak by mial wyskoczyc z zawieszenia natomiast jak jest zimny silnik obroty sa ok
12 czyli brak błędów.
Czasem jest problem z masą czujnika wałka rozrządu i właśnie przy wyższych obrotach jest problem z jego pracą. Ale to ładnie się zapisuje w błędach plus check świeci mruga. PS Która ASTRA? Jaki rok?
wymien swiece kontrolka wchodzi bo niepali na wszystkie cylindry i sa nierowne obroty
Ok termostat sprawny jeszcze jak byś go podgrzał to się powinien otworzyć.
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Skasowałem wszystkie błędy. Przed chwilą zapalił tylko kod ECN050074 Czujnik prędkości własnej pojazdu. Gdzie to się w ogóle znajduje?
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
Ubity sterownik silnika.
Napisz jaka Astra - jaki silnik.
no ale na obrotach niegaśnie.
zobaczę jeszcze co przyniesie regulacja obrotów silnika ;)
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem nierównych obrotów po odpaleniu w Oplu Astra J z silnikiem 1.4 turbo. Nierówne obroty, szarpanie autem ustaje po lekkim dodaniu gazu i trzymaniu pedału. Zjawisko występuje tylko w chłodne dni najczęściej po nocy. Auto ma nierówne obroty, jak by miało zgasnąć, przy tym aż rzuca budą auta. Po około 30...
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
To też może być przyczyną chociaż zazwyczaj przy uszkodzonym zaworze SCV silnik faluje na wolnych obrotach.
W czasie jazdy obroty nagle zaczynają falować i silnik gaśnie. Dzieje się to kilkukrotnie pod rząd na kilkadziesiąt przejechanych kilometrów. Np. silnik zacznie gasnąć po przejechaniu 100 km, i gaśnie kilkukrotnie, nie ważne na jakim paliwie /benzyna, gaz/ silnik aktualnie pracuje. Dzieje się tak przez ok. 5 kilometrów. Po czym silnik zaczyna już normalnie...
Silnik z oznaczeniem C przed pojemnością nie ma EGRa.Oznaczenia X,Y,Z mają EGRy.
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
Ale nie napisałeś o jaką wartość spadają te obroty.
Wpadnij na stronkę na której możesz znaleźć wiele ciekawych rzeczy i oczywiście super forum. http://astra.autokacik.pl/
W bloku za silnikiem od maski z tyłu silnika.
Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Jesli by byla dziura w dolocie to mial by na taka wartosc duze obroty, odpalal by dobrze. Jesli byl by uwalony kabelek to nie mial by wartosci 0,6. Niech poda o co prosilem. Pozdrawiam!
Rozrząd w ogóle sprawdzony? Coś mi się zdaje że ten silnik mechanicznie może być trup.
silnik 16i jednopunktowy nrX16SZ czy ten przewód może być też odpowiedzialny za obroty silnika na biegu jałowym? Ostatnio jak zagrzeje się silnik obroty zaczynają tańczyć.
widze ze zebralo sie grono mechanikow i elektrykow i kazdy ci mowi co innego a ja ci powiem ze mam astre z tym samym motorem i od biegu jalowego jest krokowka ( silniczek krokowy na wtrysku) ktos wspominal o nim mialem ten sam problem czyszczenie nic juz nie dawalo ( dzialal krotko ) wymienilem na nowy i jakl reka odjal obroty 900 zadnego szarpania...
Podaj obroty jakie widzi obroty silnika?
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Swiece grzeja.
mam z tym samochodem jeszcze taki problem, ze jak podjeżdżam do skrzyżowania i wrzucam "luz" obroty bardzo spadają i silnik wpada w drgania. po chwili obroty sie stabilizują, czego to moze być wina?
Witam. Zauważyłem następujący problem w moim wysłużonym samochodzie jakim jest Astra h 2005r 1.6 Lpg. Problem polega na obrotach silnika. Dzieje się to dosłownie czasami. Obroty silnika rosną lecz samochód nie przyspiesza. Pierwsze co pomyślałem wina sprzęgła... Lecz po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu objawy ustępują. Samochód wtedy ma moc jeździ...
Można zrobic ,ale sprawdz czy nie jest winny rozrusznik bo czesto ma luz na głowiczce i sie klinuje,wtedy ma za małe obroty do rozruchu
Z tyłu silnika ??
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
Witam. I jak udało się rozwiązać ten problem??? Mam u siebie ta samą sytuację już od 2 lat
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Nie gaśnie ale obroty troche się zmniejszają? Zawór gaszenia na pompie (gumka)
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Nie ma,to nie mondeo czy focus TDCi. Zwykła,rotacyjna pompa. Jeżeli jest faktycznie generowany komunikat o błędzie czujnika położenia wału,to częstą winą jest uszkodzony sterownik silnika.
Tylko sterownik silnika może wykrywać błąd EGR i przechodzić w tryb awaryjny . Sterownik gazu tego nie wie i steruje normalnie co powoduje problemy ale to tylko domysły porządna diagnostyka i najlepiej podłączanie pod komputer do silnika i sterownik gazu.
Iglica silniczka, a także kanał w którym się znajduje powinny być czyste - osad powoduje zacinanie się trzpienia i stad możliwe wahania obrotów.
Spróbuj go zatkać palcem na ciepłym silniku i zobacz czy spadaja obroty.
tak, co pol obrotu ma stawiac opor, tym wiekszy im szybciej krecisz
Zapłon nieregulowany, obroty 750-910
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Witam udało się rozwiązać temat? Bo mam podobnie błąd p0335 i auto max 3,5tys obrotów. Wypiecie czujnika wałka ssącego gasi auto bez kodu odnosnie tego czujnika... Bez czujnika wałka a nie wału nie widzi obrotów silnika...
jaki silnik?
Na rozgrzanym to pływanie jest bardziej widoczne. To właśnie na ciepłym silniku potrafi się nawet zdławić.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Ale jak nacisnę hamulec to silnik gaśnie.
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
a co ma sonda do pływających obrotów?
Witam posiadam samochód opel astra II z silnikiem 1.7dti isuzu. problem polega na tym ze, nie reaguje na gaz, obroty silnika falują ok. 1.1 - 1,2 tys , po naciśnięciu hamulca obroty stabilizują się na 900. Co mogło się popsuć?
Ok, a jaka powinna być wartość na przepływomierzu dla wolnych obrotów w takim sprawnym silniku?
Ee, dla tego rocznika nie ma tam żadnych skomplikowanych wodotrysków... Co się dzieje, jak na postoju wciśniesz hamulec, zmieniają się obroty/praca silnika?
wysokie obroty silnika astra nierówne obroty silnika astra astra podwyższone obroty
gorąca sprężarka telefon huawei czarny ekran laminator obroty
zadaszenie tarasu powland solar
Podłączenie czujki Pulsar do centrali alarmowej 501 Oprogramowanie do adaptacji przepustnicy Multidiag Pro+