"Cykają" pewnie zawory. Zalany za gęsty olej.
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
Upt2 takie zawsze zakładałem.
A nie możesz ustalić czego brakuje podczas tego niepalenia?Odkręć kopułę i zobacz czy wtrysk podaje zanim wymienisz cały silnik.I zmień tego elektryka, bo to jest dramat żeby nie ogarnąć takiego opla.
Żeby postawić diagnozę dla 1cylindra ściągnij przewod w.n. ze świecy na 1cylindrze w czasie pracy i zobacz jaka będzie reakcja.
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
przyjrzyj się dokładnie egr-owi, pewnie jest uchylony, że na wolnych nie równo pracuje
Napisz jaka to jest instalacja, sekwencja, pompka w baku, LPI?
Witam. Astra 1,7 DTI , przy podobnych objawach miałem uszkodzony czujnik położenia wału.
Zmień gazownika. Umów się u innego tylko wcześniej pojeździć na benzynie tak jak robisz 2-3 dni żeby parametry były jako wzorzec. Autokalibracja a potem regulacja w trasie.
Sonda jest w tym mijescu co wskazałeś - mierz napięcie bo to się ma zmieniać, tam jest jeden plusowy kabel tylko. Przepustnice czyściłeś? EGR nie zasyfiony? LPG czy tylko benzyna?
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Proponuję jeszcze sprawdzić filtr powietrza i paliwa i czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Filtr gazu kiedy był wymieniany?
Pomyśl, czym się rózni pompka od układu SPI vs. układ MPI?
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
może warto też wymienić filtr paliwa i sprawdzic drozność układu wydechowego .pozdr.
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
Sprawdzaj komputerem, bo ESP z zasady działania dławi silnik, by uniknąć poślizgu kół - a u Ciebie dławi silnik, najwyraźniej celowo, bo coś jest źle. Nie jestem fachowcem w dziedzinie, ale traktowałbym dławienie silnika nie jako przyczynę problemów, a jako skutek problemu z np. czujnikiem, być może nawet w kole.
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
"darkonel" ja już nic ci więcej nie podpowiem !!!! Dziwne postanowienie kolegi mimo tego, że jego rady były dość skąpe. Mam ten sam silnik co Ty. Nie jestem zbyt biegły w mechanice, ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zawalona przepustnica (+silniczek krokowy) to normalka po dłuższej eksploatacji auta i oczywiście wymaga okresowego czyszczenia....
Po podłączeniu wężyka do zasilenia pompy i wsadzeniu go do bańki z ropą astra odpaliła i zaczęła normalnie pracować. Wyjąłem cały bak spuściłem paliwo ,wypłukałem bak ,dałem nowe obejmy wszystko poskręcałem do kupy .Zalałem ropy z preparatem do układu ale ona dalej nie chce zapalić.Luzowałem nakrętki przy wtryskach kręce kręce i nic ,jak da sie plak...
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Co było sprawdzane w tym temacie, jakieś błędy?
A w jakim stanie są świece po pracy na rozgrzanym silniku?
Jak dla mnie to zalewa go gazem.Za niska temperatura przełączenia.
ok, to wielkie dzięki jutro pojadę do mechanika i może wymieni i napiszę czy się sprawdziło. pozdrowionka i dzięki za szybką odp
Ta chwila musi trwać ok 15-20 min.
sprawdż ciśnienie paliwa.
Odnośnie EGR zerknij [url=http://nubira.autokacik.pl/lektury/...
To duzo nie słyszałes , tak jest osobny czujnik temperatury dla ECU, szary.EGR należy podwiesić podpiety , bo ma zwrotną dla ECU. Powidz , przepraszam ,że za Ciebie piszę.
Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina. JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni. Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych? I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy? Zomny silnik...
Jeśli ruszałeś przewodami i trochę pomagało, to może wymień te przewody, ewentualnie sprawdz świece.
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
A sprawdzałeś silniczek krokowy?.
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
a na jakim wtrysku jest to auto ma inst gaz??
Modół zapłonowy pod pokrywą dostaje przebicia. Wymiana na nowy.Ale najlepiej pod komputer i zobaczyć wypadanie zapłonów.
witam-jak nie pali na wszystkie gary to sonda wzbogaca dawke paliwa. przyczyny moga byc rozne:-swieca,kabel,kopulka.-male cisnienie w cylindrze (upalony zawor lub tlok) uszczelka miedzy garami. sterownik szuka optymalnej pracy silnika dlatego wahania biegu jalowego. czy zapala sie lampka silnika?(check). pozdrawiam
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
a nierówno chodzi na zimnym czy ciepłym
Podejrzyj prace, parametry sondy czy jest ok.
Świece były wymieniane jakiś rok temu czyli około 10tys km z tego co pamiętam były to chyba irydowe. A jaka powinna być przerwa między elektrodami?
U mnie kat.
Prawdopodobnie zapowietrza się układ paliwowy - wężyki przelewowe , uszczelki wtrysków lub ... niestety pompa wtryskowa .
Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej Tam jest termiczny. Pierwsze co zawsze do sprawdzenia to przekaźnik podwójny, między innymi od pompy paliwa. Jakie masz wtryskiwacze gazu? Jak rosso to to nie będzie jeździć bo są za wolne do fullgroup-y.
Oj, raczej nie tu problem.
na 99% przeskoczyl ci rozrzad
Wymień kable wysokiego napięcia.
Brak dobrego sprężania,lub zarzuca świece olejem.Nie pali na wszystkie świece. :arrow: nie równa praca silnika,dużo pali... pozdrawiam
Tak zgadza się
Witam Kiedy ostatnio wymieniałeś przewód wysokiego napięcia?
Jedź do mechanika, nie takiego, co błędy kasuje. Po pierwsze sprawdź napiecie na środkowym pinie czujnika podciśnienia w kolektorze. Na wolnych powinien mieć coś koło 1,7- 1,9 V. Błędy to nie wszystko. Są jeszcze pomiary parametrów silnika... Poza tym, nie jest napisane jaki jest gaz, sekwencja czy mikser. Może masz filtry zatkane?
Witajcie koledzy ... Mam problem z Oplem Astrą G Y2.0 DTH 2004 rok pompa psg16 dwu wtyczkowa Problem polega na tym że pompa jest po regeneracji i naprawie sterownika i mimo tego silnik źle pracuje tzn . Odpala ze strzału na wolnych obrotach przy źimnym silniku troszkę nie równo pracuje ale to około 2,3 minuty po czym kolejne odpalenie już jest równo...
Pod kompa podpiąc w czasie rozruchu i zobaczyć na dawki podawane przez wtryski. Pod jakiego tego kompa podpiąć silnik z czysto mechanicznym wtryskiem?
To źle. Bo trzeba było wymienić tylko środkowe, za to po jednym zaworze na cylinder i zamienić miejscami śruby w kołach. Silnik ci źle pracował, to się od razu wziąłeś za pierścienie? Na jakiej podstawie? Jakaś diagnostyka? Testy? Próby? Choćby próba olejowa? Coś, co dało podstawę do rozebrania silnika?
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
sprawdził bym tego nieszczęstego EGR... (powodzenia przy wyciąganiu...)
byl podłączony podczas jazdy komp i nic:(
Nie można. Ma na bank problem z zaworem EGR.
Jaka to jest Astra? Który rok?
Filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu przy okazji okresowej wymiany oleju.
A jak wpadłeś na trop EGR? Diagnostyka komputerowa - czy jak?
Witam, mam problem ze świecami a wyglądają one tak: http://obrazki.elektroda.pl/6661680400_1... od lewej 3 świece są takie same a czwarta jest inna. Kolejność świec odpowiada kolejności jak są w silniku. Przy jeździe odpaleniu na zimnym silniku mam wrażenie jakby jeden cylinder nie chodził bądź chodził słabo przez ok 10 sekund, potem...
A powiesz mi jak go wyregulowac?
Biały dym -para z dostającego się płynu do komory spalania chyba że stał długo i mróz sie wypala.
pompa paliwa i po kłopocie
Tam masz silnik opla i pompe elektroniczna tak?Podiagnozuj to.
sprobuje ja troszke przegonic moze to pommoze... ;-)
Czy skasowałeś błędy?
Która generacja LPG??
Nie masz iskry czy nie podaje paliwa? w.w błędy nie mają wpływu na odpalanie - co najwyżej na nierówną pracę.
Jakie światła migają??
Witam sprawdz świece żąrowe,i wtryskiwacze,jak to nie pomoże to bedziemy szukać dalej powodzenia
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
To była uszczelka pod głowicą. Autko wyleczone a całkowity koszt to 400zł :)
Witam to zostaje ci podłączyć diagnostykę i sprawdzić parametry bieżące w czsie występowania usterki i sprawdzenie czy zaistniały jakieś błędy w pracy silnika.Pozdrawiam
ciśnienie jest stałe niezależne,czujnik ma ma wpływ na wzbogacanie/zubożenie mieszanki
Prawdopodobnie mapa to poprawienia, przez co korekty zmieniły się...
Sam robiłeś rozrząd ? Może kwestia jego ustawienia...
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
wszystko w tym temacie
Sprawdz szczeliny na elektrodach świec.
problem rozwiązany winny był sterownik zapłonu ECU lub ECM jak kto woli :)
Podaj parametry ze spalania.
nierówna praca benzynie astra astra nierówna praca silnika nierówna praca silnika astra
skanowanie dwustronne plyta indukcyjna siemens komora rezonansowa
przeciwwaga polar przeciwwaga polar
Łucznik Luca iL 465 – brak zygzaka, przyczyny i diagnostyka maszyny do szycia Volvo V60 I/II – bezpiecznik oświetlenia tablicy rejestracyjnej, lokalizacja, schemat, typ