Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
Przepustnice sobie wymyj, bo jest gnój pod tależykiem, a jak nie pomoże to proponuje wyregulować potencjometr przepustnicy o ile jest możliwość regulacji.
A nie możesz ustalić czego brakuje podczas tego niepalenia?Odkręć kopułę i zobacz czy wtrysk podaje zanim wymienisz cały silnik.I zmień tego elektryka, bo to jest dramat żeby nie ogarnąć takiego opla.
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
Żeby postawić diagnozę dla 1cylindra ściągnij przewod w.n. ze świecy na 1cylindrze w czasie pracy i zobacz jaka będzie reakcja.
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Bo "mocniejszą" pompę do mniejszych silników można dać, odwrotnie nie. Po za tym prawie wszystkie co wymieniłeś są na MPI, poza C18NZ.
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Silnik 1.6 benzyna.
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
A w jakim stanie są świece po pracy na rozgrzanym silniku?
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
To czujnik temp silnika.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Sprawdź czujni temperatury silnika :D ten dwu przewodowy.
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
Jeżeli wszystko dobrze opisujesz i auto nie ma siły ruszyć to na komputerze napewno jest się do czego doczepić. Zawieź do kogoś kto ogarnie odczyty z np. przepływki czy czujnika doładowania. Zauważyłeś nadmierne zadymienie czy nierówną pracę silnika?
Mam podobne objawy jeśli chodzi o pracę silnika. Sprawdziłem świece i na jednej jest olej. Doszedłem, że to wyniku nie trzymającej uszczelki aparatu zapłonowego. W najbliższym czasie wymienię uszczelkę. Czy w.w może powodować nierówną pracę silnika, przy zimny silniku, przy przyspieszaniu? Czy to może uszczelka pod głowicą...?
Pomogło wyzłomowanie.
Napisz jaka to jest instalacja, sekwencja, pompka w baku, LPI?
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
Jeśli to silnik c14nz sprawdz na oscyloskopie czunik halla.
Co było sprawdzane w tym temacie, jakieś błędy?
Brak dobrego sprężania,lub zarzuca świece olejem.Nie pali na wszystkie świece. :arrow: nie równa praca silnika,dużo pali... pozdrawiam
Witam Mam problem z nierówną pracą silnika i szarpaniem na benzynie w Opel Astra G 1.8 116km z LPG. Jedyny błąd jaki jest to sonda lambda została wymieniona na inną na pewno sprwną a błąd czasami dalej się pokazuje. Na gazie chodzi trochę lepiej ale nie idealnie. Sporo części zostało już wymienione przepływomierz sonda lambda i cewka zapłonowa oraz...
Ster zapewne na głowicy silnika. Diagnostyka zrobiona??
Odnośnie EGR zerknij [url=http://nubira.autokacik.pl/lektury/...
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje. Szczególnie jeszcze przed odpaleniem silnika.
Tam masz silnik opla i pompe elektroniczna tak?Podiagnozuj to.
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
Można by sprawdzic ciśnienie paliwa w układzie,sprawdzic drożnośc wydechu,a najlepiej popatrzec w parametry podczas pracy silnika to wiele wyjaśni.
Pierwsza sprawa zrób reseta Ecu i rozgrzej dobrze silnik na benzynie. Może to pomoże. Jak nie, to bym obstawiał pompę paliwa...
To rozumie,że silnik zapala(łatwo?), tylko "kuleje " po zapaleniu.Czy tak?
A sprawdzałeś silniczek krokowy?.
nie na tyle, aby były problemy z równą pracą silnika
Jeżeli zapala się kontrolka silnika to odczytaj błędy. W tym modelu można chyba wymigać.
Witam wszystkich :D Mam problem z moja astra clasic 1.4 normalnie paliła od 7 do 8 litrów a zaczęła 12-13, samochód na zimno "pierdzi" a jak się rozgrzeje to przestaje, silnik nierówno chodzi, od czasu do czasu pojawia się lampka kontrolna od silnika, zanim pojadę do jakiegoś mechanika to może jakieś Wasze sugestie co może być tego przyczyną dodam jeszcze...
Panowie, to standardowa usterka w astrach G z silnikiem X16SZR, jest uszkodzony sterownik silnika ( jest koło akumulatora). Ja rozprawiam się z tym w 30 min.
To źle. Bo trzeba było wymienić tylko środkowe, za to po jednym zaworze na cylinder i zamienić miejscami śruby w kołach. Silnik ci źle pracował, to się od razu wziąłeś za pierścienie? Na jakiej podstawie? Jakaś diagnostyka? Testy? Próby? Choćby próba olejowa? Coś, co dało podstawę do rozebrania silnika?
Dobra, nie wchodząc w szczegóły-skontroluj układ zasilania silnika w powietrze.
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
U mnie kat.
Na zimnym silniku gdy jest ssanie chodzi normalnie , ta nierówna praca zaczyna sie gdy silnik sie zagrzeje . Co będe wiedział po zrobieniu zdjęć sterownika ?
Witam, kupiłem Astrę G 2.0DTL z 1999r i chciałem jej od razu zrobić przegląd bo kupiłem ją w dobrych pieniądzach. Rozebrałem cały kolektor dolotowy aby wszystko wyczyścić. Po rozebraniu pompy VACUM był olej w pompie. Podmieniłem ją obecnie na jakąś inną. Wszystko działa poprawnie i jest ok. Rozebrałem każde koło i wyczyściłem te zaciski po których pracują...
witam-jak nie pali na wszystkie gary to sonda wzbogaca dawke paliwa. przyczyny moga byc rozne:-swieca,kabel,kopulka.-male cisnienie w cylindrze (upalony zawor lub tlok) uszczelka miedzy garami. sterownik szuka optymalnej pracy silnika dlatego wahania biegu jalowego. czy zapala sie lampka silnika?(check). pozdrawiam
witam.jak zapalam samochód to przez parę chwil nierówno pracuje silnik na zimno potem po chwili przechodzi swiece żarowe są nowe zalozone.pozdrawiam
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
albo cewka zaplonowa daje ciala ,ale moze byc ze zawory sie przycieraja i ztad niepelne spalanie i wypadanie zaplonów. przegon autko na 3 biegu pozadnie i zobacz czy silnik pracuje równiej. robilem juz kilka glowic na ta nierówna prace. trzeba dac wycisk silnikowi zeby przewentylowal zawory które maja zaciasne pasowanie i odkladajacy sie nagar je przyciera.
identyczne objawy dają mocno zużyte lub popękane pierścienie , przez które dostaje się olej do komory spalania i wtedy auto kopci na biało. tłoki "dzwonią" o cylindry stąd głośna praca. Sprawdź ciśnienie w cylindrach
Jeśli ruszałeś przewodami i trochę pomagało, to może wymień te przewody, ewentualnie sprawdz świece.
Oj, raczej nie tu problem.
Wymień kable wysokiego napięcia.
a na jakim wtrysku jest to auto ma inst gaz??
Jakie światła migają??
Pewnie nie założył szlauchika od MAP sensora.Zapal silnik,i posłuchaj czy coś gdzieś ie syczy.
Witam Kiedy ostatnio wymieniałeś przewód wysokiego napięcia?
byl podłączony podczas jazdy komp i nic:(
Jedź do mechanika, nie takiego, co błędy kasuje. Po pierwsze sprawdź napiecie na środkowym pinie czujnika podciśnienia w kolektorze. Na wolnych powinien mieć coś koło 1,7- 1,9 V. Błędy to nie wszystko. Są jeszcze pomiary parametrów silnika... Poza tym, nie jest napisane jaki jest gaz, sekwencja czy mikser. Może masz filtry zatkane?
Witam. Czy widoczne są efekty przebicia w ciemnym pomieszczeniu? Jeżeli po wymianie przewodów jest zdecydowana poprawa pracy silnika to trzeba szukać następnych kabelków (czasem kable "no name" są lepsze od markowych). Pozdrawiam.
sprawdź kompresje, to jest podstawa równej pracy silnika. Pozdrawiam
Filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu przy okazji okresowej wymiany oleju.
Sam robiłeś rozrząd ? Może kwestia jego ustawienia...
spraw sobie pompę oleju. ja miałem tak w omedze 2.0 16v i olałem temat. na efekt czekałem 10km. całkowity koszt remontu silnika 4,5 tyś z dodatkami
To była uszczelka pod głowicą. Autko wyleczone a całkowity koszt to 400zł :)
No to jeszcze trzeba większe wtryskiwacze, strojenie na hamowni później chwila radości i zbierać kasę na remont silnika, którego przyspieszony koniec jest nieunikniony...
Mam ten sam problem.Tylko że u mnie obroty falują na zimnym silniku a po rozgrzaniu stabilizują się.Tylko jeśli tak jak piszesz był by to uszkodzony egr, to czy nie powinna sie wtedy zapalić kontolka silnika?
problem rozwiązany winny był sterownik zapłonu ECU lub ECM jak kto woli :)
sprawdz zaworek zwrotny paliwa / k.akumulatora miałem to samo tzn. ok. 5km i stop , zamontowali mi taką gumową "gruszkę" i ok.
Sprawdź najpierw świece.
witam temat zakończony pomyślnie dzięki wszystkim za pomoc.pozdrawiam,
Problem: Silnik Z17DTL/H - Nierówna praca przy jednostajnej jeździe lub przy delikatnym przyspieszaniu. Modele: Silniki: Opcja: Astra-H 2004... Z17DTL| Z17DTH Zażalenie: Klient reklamuje nierówną pracę silnika przy ok. 2000/min podczas jazdy. Przyczyna: Nieprawidłowości w software Środki zaradcze: W przypadku reklamacji należy objaśnić klientowi sytuację....
Znalazłem przewód niebiesko żółty po prawej stronie silnika. Jest odłaczony. Mechanik dotykał jego końcówkę i zapalała się kontrolka poziomu oleju . Czy to może być przyczyna nierównej pracy silnika.
sprawdził bym tego nieszczęstego EGR... (powodzenia przy wyciąganiu...)
Na pierwszy ogień sprawdzenie sterownika silnika przez kumatego elektronika. Awarie sterowników silnika w Oplach to ich norma w silnikach 1.6 i 1.8. Poszukaj w necie na temat uszkodzeń ECU w Oplach.
C16NZ.. Nie chcę Cię martwić, ale możliwe że masz uszkodzony sterownik silnika, niestety ale w tym modelu sa one liche
No więc tak. Wczoraj gdy wracałem z pracy nie było żadnych objawów dymienia tylko trochę na czarno. Komp wykrył nieszczelność w dolocie powietrza (błąd ukazuje się powyżej 3tys. Dodam że DPF wycięty i podobno wylogowany z systemu. Piszę podobno ponieważ kompem można uruchomić wypalanie ale nie pokazuje żadnych wartości poza temperaturą spalin. W momencie...
Olej w kolektorze ssącym na pewno jest z odpowietrzania silnika może to być spowodowane przez zatkany filtr powietrza lub uszkodzone pierścienie.
silniczek krokowy .... (tak miałem w astrze)
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Nie sprawdzalem porawnosci dzialania swiec zarowych... nie wiem jak to sie sprawdza... A zadnej grchy nie widze, moze w tych silnikach nie bylo czegos takiego. Maze tez cos z wtryskiwaczami mbyc nie tak??
Popieram docenta silnik zasysa " lewe powietrze"sprawdż wszystkie wężyki podciśnieniowe wychodzące z kolektora ssącego wąż podciśniowy serwa,uszczelkę pod zespołem wtryskowym itp.Kod nr. 35 nie oznacza tylko uszkodzenia silnika krokowego ale również nieszczelności w układzie dolotowym silnika.
mam w astrze silnik 1.8 i mam czujnik polozenia walu.
Witam.Mam Opla Astra H 1,4 2004r.Wyrzuca mi błąd P0130 czyli sonda Lambda.Mam pytanie czy uszkodzona sonda moze powodowac nierówną pracę silnika?Przy odpaleniu auta obroty "skacza"Czy to może byc przyczyna?Dzięki za pomoc
miałem podobny problem tyle że nie w oplu nierówna praca zimnego silnika i skutkiem było palenie się kontrolki ładowania i smarowania .ale póki co sprawdż .
Pytałem o wypadanie zapłonów, a nie gasnący silnik ;) Wypadanie zapłonu tylko na lpg, na BP nie wypada
Oczywiście że może... pozdr
Ale są różne ja np mam QJ a teraz załatwiłem z Astry o oznaczeniu PH. Ma ktoś rozpiskę jakie są różnice?
astra nierówna praca silnika astra nierówna praca astra nierówna praca silnika gazie
podłączyć wyłącznik ciśnieniowy podłączyć wsteczny programy kalkulator
opóźnienie żarzenia biały ekran
Pioneer A-107 - Czy posiada wejście phono? Motorola nie uruchamia się, widoczny napis Meta Mode