Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i zaślepić EGR. Czy to jest EGR nie wiem, chodzi o połączenie...
Witam jeżeli świece są ok to gdzieś masz nieszczelny układ zasilania paliwem i silnik się zapowietrza .Podasz mu samostart to przeciągnie paliwo i jest w porządku .Sprawdź przewody paliwowe najlepiej pod ciśnieniem lub wizualnie zobacz czy nie ma czasem gdzieś wycieku paliwa.Przyczyną może być także wadliwy nieszczelny filtr paliwa gdzie może pobierać...
Witam, jestem właścicielem astry III 17, cdti 101 koni z 2008 roku fabrycznie bez DPF. Samochód nie dawał żadnych objawów usterki do zeszłego poniedziałku kiedy to podczas wyprzedzania przy 120 km/h nagle zgasł, beż żadnego szarpania, duszenia, stoczyłam się na pobocze i pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem nawet nie chciał na chwilę załapać,...
Jak na gazie jest dobrze a na benzynie źle to ewidentnie wina układu wtrysku paliwa... Sprawdź wężyk do mapsensora czy nie jest nigdzie sparciały i nieszczelny (szczególnie na końcach), Może być też czujnik temperatury wody do wymiany (w kolektorze ssącym z tyłu - niebieska wtyczka) Można by też sprawdzić ciśnienie paliwa albo chociaż odkręcić wężyk...
no to może kilka konkretów. jesli miałbyś uszkodzone świece - po odpaleniu mrugała by lampka od silnika. problem w twojej astrae polega na zapowietrzaniu się ukł. paliwowego po dłuższym postoju. sprawdź czy przewody powrotne łączące wtryski (mostki) oraz przewód łączący je do pompy nie są wilgotne. Jeśli tak to są natychmiast do wymiany i masz szanse...
Miejsc potencjalnego zapowietrzania jest całkiem sporo. Zdarza się cofka paliwa na postoju przez nieszczelny zawór dławiący na powrocie paliwa. Bywa, że nieszczelna jest któraś z uszczelek miedzianych na śrubach na pompie, wtedy zapowietrza się w bardzo perfidny sposób, gdyż po dłuższym postoju nie ma w dopływie i przelewach powietrza, a pompa mimo...
Witam kolegów.włączę się do tematu.Miałem ten sam problem z Oplem Astra II 2.0 DTI.Problemem okazał się nieszczelny filtr paliwa.Zmieniłem całą obudowę i założyłem nowy filtr i problem znikł.
Nieszczelny układ paliwowy, paliwo się cofało i auto nie chciało zapalić bądź zapalało i od razu gasło. Prawdopodobnie nieszczelność była właśnie na filtrze paliwa.
Witam. Już wcześniej miałem ten problem ale po wymianie filtru paliwa uspokoiło się i odpuściłem (jakieś 5kkm temu). Niestety problem wrócił. Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem. Po około 8 godzinach stania odpala po 5s kręcenia...
No wiem, ale pompa nie mogła przed wymianą głowicy działać idealnie a nagle po wymianie nie działa, albo działa jak działa. Ale faktycznie sprawdzenie filtra będzie pierwszą wskazówką. i od tego zacznę - dzięki za sugestię. Czytałem też o zaworku zwrotnym zaraz przy pompie, za jakieś 80PLN który może powodować zapowietrzanie. Ale wydaje mi się najbardziej...
Dzisiaj wyciągnąłem filtr i z latarką w telefonie zajrzałem do puszki wypełnionej ropą a na dnie były kropelki o piwnej barwie... okrągłe ładne kropelki płynu. Olej w paliwie? Woda? Nieszczelność w obwodzie niskiego ciśnienia i wskutek tego zasysanie powietrza z zewnątrz wraz z wodą? Wnioski : 1. Układ paliwowy może być nieszczelny i się zapowietrza....
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam problem z moim autkiem Opel Astra II 2000 rok 2.0 DTI 101 KM mianowicie autko zapowietrza się. Wymieniłem już węże przelewowe sprawdziłem połączenia między nimi, wymieniłem uszczelniacze, sprawdzona została szczelność filtra założony został zawór zwrotny na wężu przelewowym do baku, wymienione świece,...
Witam Forumowiczow i prosze o porade. Pisalem juz dzisiaj lecz moj problem nie zostal "wrzucony" na forum. Opis problemu. Od dluzszego czasu czulem w czasie jazdy brak "ciagu", wg mnie byla to wina zasyfionego egr`a i przepustnicy. Zamowilem te dwie uszczelki i jezdzilem z tym problemem. W dniu odbioru czesci - nastapila eskalacja usterek - calkowity...
Kolego kajoj może i musi na kręcić jeśli nie zalał ale tylko przy pierwszym odpaleniu po wymianie. Jeśli problem się powtarza znaczy że coś jest nie szczelne i układ się ZAPOWIETRZA.
Witam, mam problem z swoją asterką, może Wam uda się go rozwiązać bo już trochę się z nim bawiłem. Więc sytuacja wygląda tak, auto nie trzyma obrotów na biegu jałowym, lekko przygasa, po dodaniu gazu i puszczeniu lekko przygaśnie i zaraz utrzyma normalne obroty. Raz po jakimś dłuższym chodzeniu auta na luzie zgasł mi. Ogólnie wymieniłem filtr paliwa,...
A paliwo się nie cofa czasem? Coś mi się kojarzy, że tam był problem z obudową od filtra paliwa (nieszczelna się robiła).
Napewno jest dobra strona założony. Była diagnostyka i najgorsze to, że nie ma żadnych bledow. Czy w tym filtrze ma być widoczny pęcherz powietrza podczas pracy silnika czy musi być szczelnie wypełniony ropa?
Podłącz wszystko jak było pierwotnie, odkręć opaskę na gumowej rurze dolotowej przy intercoolerze i za pomocą plaka odpal auto, może przez to przepinanie przewodów zapowietrzyłaś silnik, tam nie ma wstępnej pompki paliwa i odpowietrzyć ciężko. Wydaje mi się że mimo to co było zrobione nadal przyczyna może być w nieszczelnej obudowie filtra paliwa
Ja mam 1,7 ale 101KM. Miałem nieszczelną obudowę filtra paliwa i też się zapowietrzał.
Witam Opel Astra 2007 1.7 DTI Samochód opornie się zbiera, czasami wyskakuje check i odcina mu całkiem moc (max 3000 obrotów). Po wpięciu się Autocomem ukazały się dwa błędy: P2279 -Układ powietrza dolotowego -Wykryta nieszczelność -Stały P0380 -Obwód sterowania świecami żarowymi -Błąd ogólny -Nieciągłe Sprawdzałem cały dolot i jest w 100% sprawny....
wstaw sobie filtr paliwa z pompka-peugoty miały i inne modele,,,lub odkręć wtryskiwacz i zakręć parę razy rozrusznikiem,,,a podstawa szczelne przewody,,paliwowe
Częsty problem obudowa filtra paliwa jest nieszczelna na przewodach albo na uszczelce pokrywy.
W tych silnikach często olej cofa się do baku przez nieszczelne trawersy. Zobacz jak wygląda u ciebie filtr paliwa jak czarny to wszystko jasne.
Ale jak chciałem ruszyć to zdechł w filtrze paliwa nie ma. zapowietrzył się czyli masz nieszczelny układ paliwowy A jak myślisz czemu jak odpiolem przewody od filtra paliwa to odpalił normalnie ? Ale paliwo przy opalaniu nie poszło.
Mianowicie mechnik żeby weliminować nieszczelną puszke paliwa paliwa wstawił mi przezroczysty filtr omijający, żekomo pekniętą puszke filtra. Ale dalej jest to samo, w przezroczystym filtrze widać że rano zostaje tylko 1/4 paliwa w tym filtrze. Miałem wymieniane przewodziki od wtrysków, takie króciutkie, to też nie pomogło. W czwartek odstawie go zpowrotem...
Witam, przerabiam ten sam problem, też w astrze 1,6 8V. Na razie odkryłem przeciek paliwa na wtryskiwaczu (nieszczelne o-ringi) co dało tyle że zaczął w miarę odpalać i chodzić na wolnych obrotach, i wymieniłem moduł zapłonowy ( w aparacie zapłonowym) - podawał 2 razy większe wartości w porównaniu z nowym, mierzyłem to omomierzem. W tej chwili da się...
A tak zapytam nieśmiało - paliwa dużo (wtedy jak auto zgasło), filtr szczelny paliwa, były tam problemy z oringiem
Przypomniało mi się, że tam przelew z wtrysków idzie do przewodu zasilającego pompę. Może te przelewy nieszczelne? Zaraz zaraz czegoś tu nie rozumiem, przelewy zawsze wychodzą na powrót, i tam tez tak jest na filtrze jest strzałka w stronę pompy idzie wąż do pompy, zasilający, i wychodzi drugim króćcem z pompy drugi wąż do filtra na strzałkę w kierunku...
Problem rozwiązany. Dałem samochód do mechanika - problemem było cofające się paliwo. Uszkodzona - nieszczelna obudowa filtra paliwa. Naprawa wyniosła mnie 250 zł (z wymianą obudowy).
(-) mam problem ze swoim Oplem, a mianowicie po odebraniu auta od mechanikow....wymiana pompy wody i poduszki tylnej silnika samochod nie ma kompletnie mocy. Niestety, nie pierwszy i nie ostatni raz auto wjeżdżające na warsztat z jedną usterką, wyjeżdża z 3-ma lub 5-ma innymi. Taki urok niechlujnych mechaników, którym auto pozostawia się na pastwę...
[...."Na listwie wtryskowej masz zaworek jak do wentyla koła. Wepnij tam manometr i niech ktoś ci odpali po nocy a ty patrz na ciśnienie. Manometr powinien pokazać od 2,3 do 3 Bar bo tam regulator daje 3 bary ale względem podciśnienia w kolektorze (więc w zależności od niego pokaże na wolnych 2,2-2,5 Bara a przy pełnym otwarciu przepustnicy prawie 3...
Tylko zastanawiam się czy zbiorniczki np. od płynu hamulcowego by się nadawały. Jeśli odpowiada Tobie taka pojemność to możesz. że dołożyć pompkę paliwa i filtr. Potrzebny by był taki zbiornik co by miał wlot i wylot. Jeśli chcesz użyć pompki paliwa wystarczy sam wlot wiercisz w nakrętce od banki otwór na wężyk i wkładasz do dna. Pamiętaj że układ...
Witam miałem podobny problem z gaśnięciem silnika szczególnie kiedy hamowałem i zdejmowałem nogę z gazu problem się pojawił zaraz po zamontowaniu instalacji gazowej, okazało się, że usterką był zbyt otwarty dolot powietrza do silnika przez filtr powietrza, po zaślepieniu rury z atrapy autko zaczeło śmigać bez żadnych problemów, Piszesz, że masz filtr...
CZAPAJEW! NIBY MASZ RACJĘ. NALEŻY ODPOWIEDNIM PRZYRZĄDEM GO ODPOWIETRZYĆ, LECZ JEŚLI DO FILTRA WCHODZI SAMO PALIWO A Z FILTRA POWIETRZE Z PALIWEM TO JEŚLI UKŁAD JEST SZCZELNY TO PO PEWNYM CZASIE SAM SIĘ POWINIEN ODPOWIETRZYĆ CZYŻ NIE?
Problem występuje też w innych astrach szeroko opisywany na forum astry chodzi o falowanie obrotów przy obciążaniu silnika np po włączeniu dmuchawy na najwyższy bieg lub kręceniu kierownicą obroty spadają do 500 po kilku wachnięciach od 500 do 1100 normalizują się w okolicy 800 obrotów. Bardzo cięzko ruszyć bez gazu gdyż obroty potrafią spaść nawet...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z pewnym odbierającym przyjemność z jazdy problemem w mojej Astrze, co się dzieje: - szarpie podczas ruszania - przy niższych obrotach podczas puszczania sprzęgła, - dusi się podczas ruszania na zimnym silniku - jakby tracił wtedy moc, obroty spadają na chwilkę po czym wszystko wraca do normy, przy ruszaniu z wyższych...
Witam. Jestem posiadaczem Astry F z 95 roku, silnik C14SE, 82KM, wielopunktowy wtrysk. Odkąd kupiłem ten samochód miałem problem z jego dynamicznością. Pierwsza usterka mające na to wpływ, to było ślizgające się sprzęgło, ale to była najprostsza sprawa, bo oczywista. Po wymianie sprzęgła nastąpiła poprawa, ale ciągle to nie to... Poddałem pod wątpliwość...
- na benz świeci mi kontrolka check oraz jak wdepne mu gaz do końca to przyspiesza by zaraz jakby zahamować i znowu łapie prędkość i dalej robi tak jakby brakowało paliwa Sposób podłączenia emulatora sondy λ jest przyczyną zapalania się kontrolki check. Przyczyną dławienia nie jest prawdopodobnie (tak można wnioskować z podłączenia inst. widocznego...
Witam, posiadam astre z silnikkiem 1.2 16v ( z12xe) rocznik 2003, kupiłem ją w salonie i mam od początku, serwis w aso, wymiany filtrów co roku, oleju co 8 tys., świec co 15 tys. ( brak przewodów - cztery cewki ). Postanowiłem napisać tutaj, ponieważ wszystkie posty na różnych stronach są tak opisane, że praktycznie zdałoby się kupić nowy samochód,...
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
układ zasilania paliwem jest szczelny paliwo nigdzie nie wypływa a jak pisałem przejadę jakieś 5 km to jak chce odkręcić korek wlewu paliwa to jest dość mocne ciśnienie jakby odpowietrzanie zbiornika było zatkane posprawdzałem przewody są drożne tylko ten przewód od tego filtra za prawym błotnikiem a zaworkiem odpowietrzania był przytkany takimi gruziołkami...
Witam. Opel astra H silnik Z17DTH silnik w niej ulegl zatarciu,kupilem slupek i osprzet zostal przelozony z starego silnika i zamontowany do auta,okazalo sie ze jest brak kompresji wiec demontaz glowicy wymiana pierscieni na tlokach planowanie glowicy i ponowny montaz.Po tych zabiegach prz pierwszym odpaleniu po chwili silnik zaskoczyl pochodzil chwile...
Sprawdź czy w ogóle filtr jest szczelny one w oplach lubią się rozszczelniać i tego fizycznie nie widać
Witam wszystkich forumowiczów, dawno nie byłem na elektrodzie ale obiecuje, że się to zmieni :) Na początek powiem, ze jestem elektrykiem, elektronikiem i mam też doświadczenie w tych zawodach. Od roku zabrałem sie za poznawanie elektroniki samochodowej. Auto (moje) Astra F Kombi 95r silnik x20xev, instalacja od nowości tzn od 4 miesięcy zachowuje się...
WITAM wszystkich mam problemik z moim Oplem Astra - mianowicie nie załącza mi się ssanie po odpaleniu silnika Auto odpala ale dopiero jak sie rozgrzeje to chodzi normalnie chociaż jest trochę słaby i zamula Mój silnik to 1,6 Benzyna mam Katalizator.Byłem u mechaników i lipa. (Diagnostyka nie wykazała żadnych błędów, sonda lambda ok. trochę poczytałem...
Witam wszystkich i poproszę o ewentualne porady ,mianowicie w Oplu Astra 98 rok 1.4 16v ,występuje dziwny objaw : dławienia się lekkiego aczkolwiek wielce denerwującego podczas jazdy. Gdy rano odpala się zimny samochód pali dobrze chodzi równo ,napowietrzanie spalin ''odkurzacz'' się włącza ''ssanie działa'' i zimny samochód dopóki się nie nagrzeje...
Witam , potrzebuje pomocy w diagnoznie problemu . Jak w tytule , astra h 1.7 cdti 80km z17dtl na wtryskiwaczach Boscha , bez DPF-u i bez dwu-masy. Auto odpala wzorowo , zimny lub cieply od strzala max 1-2 s krecenia rozrusznikiem , praca silnika jest wzorowa na zimnym i na cieplym , silnik nie bierze oleju lub cieczy chlodzacej , przyspiesza prawidlowo...
Najważniejszy jest wężyk podciśnieniowy do mapsensora - to ta czarna puszeczka ciut większa niż pudełko zapałek, z zieloną wtyczką, on musi być koniecznie szczelny, oraz grubszy wąż do serwa hamulcowego, reszta nie jest potrzebna, oczywiście nie mogą "syczeć" ale można je zatkać (ja mam zatkane, bo to np pochłaniacz par paliwa, sterowanie klapką powietrza...
Mechanik chyba nie widział obudowy filtra paliwa wraz z podgrzewaczem i pompa wstępną. Ponieważ pompa wstępna pracuje tylko przy uruchamianiu i kilka minut po, to jest tam właśnie bypass. Może to być przyczyną lub nieszczelna/pęknięta obudowa filtra. Co do ewentualnych spadków wysokiego ciśnienia to jest możliwość usterki "regulatora"/zaworu ciśnienia...