Cześć Uszkodzony jest zaworek sterujący (za przyciskiem ).Najczęściej pęka w nim sprężynka i są objawy takie jak opisujesz. Najlepiej kupić nowy zawór w Oplu ew. bawić się w wymianę ww sprężyny (podchodzi od długopisu).
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Może być uszkodzony panel.
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
jest fajna stronka w sieci o astrze, tam jest odpowiedz ! opcja szukaj ! http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
Nie mierzy żadnego prądu! Układ fabryczny ( zasilanie tego silniczka) trzeba nieco poprawić.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Rozumiem że twierdzisz iż gdy termostat jest zamknięty i zatarty to obieg będzie?
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Może wtyczka się wypieła z tyłu tego panela od ogrzewania
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
A może gazownik pomylił kierunki obiegu?
Witam mam problem ze sterowaniem obiegu zamkniętego w Astrze G wymieniłem silniczek obiegu wew. na nowy, tylko jest problem iż zamknie obieg a do silniczka dochodzi cały czas prąd wiec po jakimś czasie znów się spali albo zatnie silniczek. Co można zrobić żeby nie dopływał do silniczka prąd. Mozę by założyć przekaźnik czasowy albo krańcówki pozdrawiam
dobra zamykam temat podłączyłem do tej "gruszki" i wszystko ok dzięki
Kolego warto jeszcze sprawdzić odpływy wody z karoserii, oraz wylotowe kratki wentylacyjne. Jeżeli są zapchane efekt będzie taki jakbyś miał zamknięty obieg powietrza.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Nie. Otwarta- ma zasysać powietrze z zewnątrz. Skrót myślowy- otwarta- zasysa z zewnątrz, zamknięta obieg wewnętrzny.
Skoro jest gorący na nagrzewnicy to powinna grzać , fizyki nie zmienisz. Ale tak nie jest bo nie ma obiegu.
Sprawdź przewód co idzie do przełącznika obiegu wewnętrznego.
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Z małego obiegu.
Obawiałem się, że może to wina nowego termostatu, że jakiś taki lichy i to przez to ale otwiera się i woda ma obieg.
Może sam guzik się wyrobił... Miernikiem go sprawdź.
Wstawienie tam transila nie pomoże na to że sterowanie jest podawane zbyt długo więc nie zabezpieczysz się przed wyłamaniem klapy. Transil zabezpieczy tylko wyjście panela przed szpilką napięcia z silnika. Pewnie w czasie pracy silnika jest tam 14V więc ja bym dobrał cos na 16V.
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... I jeszcze jedna żarówka jest przy przełączniku obiegu zamkniętego, od tyłu, do tamtej najtrudniej się dostać.
A przewód do sterowania obiegiem wewnętrznym?
do ponad 100 stopni przez ok. 3 km brak obiegu/pompa
A nie mylisz przypadkiem włącznika ogrzewania szyby z obiegiem zamkniętym? :) Nie wiem czy wiesz jak wygląda i gdzie jest włącznik ogrzewania szyby a gdzie i jak wygląda włącznik obiegu zamkniętego w Astrze F, raczej nie da się ich pomylić. Ale dzięki za troskę. Nie, nie mylę włącznika ogrzewania szyby z obiegiem zamkniętym. :D
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
A wiesz jaki jest kierunek na duży obieg? Z bloku do chłodnicy z termostatu?
Obstawiam że silniczek klapy obiegu zewn/wewn wentylacji.
zaraz na module,pod pokrywką.Są dwa -elektrozaworów -pompy obiegu wtórnego
Odłącz pompę obiegu wtórnego i już.
termostat jest dobry sprawdzałem ,po wymianie pompy wodnej jest bardzo słaby obieg płynu
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
Tak, chodzi o tą klapke która dzieli obieg na wew. i zew., jest teraz ustawiony na wew. a klapka powędrowała na góre silniczka, muszę się do niej dostać, żeby ją już na stałe przymocować na obieg zewnętrzny.
Pod schowkiem masz taką kratkę, musi być zatkana to wtedy jest obieg otwarty
To jest tylko wskaźnik, (5-8)% błędu pomiaru. Czy cała chłodnica robi się gorąca, czyli czy termostat włącza duży obieg?
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby.
Kupiłem właśnie od anglika tą klapę. Przełożę ją po prostu odwrotnie i już. Dałem za nią całe 10zł.
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Na obiegu wewnętrzym też?
Najlepiej Techem, wystarczy jedynka, funkcja "kontrola modułu sterującego" i test zaworu EGR. Ale dalej nic nie wiadome o błędzie, czy chodzi o obieg cewki czy obieg potencjometru.
jeżli będzie problem z klima, a w zasadzie dwa jakie tam mogą wystapic to lampka się będzie świecić, zazwyczaj się świeci jak nie ma czynnika roboczego ( czujnik jest liniowy, nie zestyk) , czasami o obieg prądowy sprzęgła sprezarki. W zasadzie to nie wiadome czy ma wogóle moduł chłodznia.
OK a jeśli jest to "tykanie" to co to może oznaczać?? .......że trzeba zdemontować schowek bo masz problem z serwem klapy obiegu powietrza
Żeby szyby nie były zaparowane musi być włączony obieg zewnętrzny , a nie wewnętrzny jak piszesz. Miałem taki przypadek w Oplu Astrze i okazało się że mimo pokazywania obiegu zewnętrznego , w rzeczywistości był obieg wewnętrzny (siłownik przełączający się zacinał i po jego wymianie ok.)
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
Nikt Ci nie odpisuje To napisze tak: Sprawdź tą uszczelkę bo my Ci nie sprawdzimy i w ogóle cały obieg płynu
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
zrobiłem wszystko na krótko nowy obieg :) dziękuje za podpowiedzi.
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
Normalnie był dzielony przycisk od obiegu wewnętrznego . 1157228
Lub obieg wewnętrzny włączony lub uszkodzony
na którym forum ? -nie wszystkie astry g mają ten zawór -zawór zamyka obieg cieczy przez nagrzewnicę gdy jest włączona klima a pokrętło ciepło-zimno jest skręcome na max zimno czy się mylę ?
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
SNIKY a gdzie ten silniczek klapy obiegu kupiłeś i ile kosztował bo właśnie potrzebuje taki sam też mi padł :/ ???
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
Jak wymienić najprościej żaróweczkę w przełączniku recyrkulacji powietrza (obiegu wewnętrznego). Może ktoś już próbował? :?
Może wystarczy po prostu przełączyć obieg powietrza - z wewnętrznego na zewnętrzny.
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Tak nie powinno być, lepiej równolegle do przewodów nagrzewnicy, jak nie chcesz tego przerabiać to wymuś obieg płynu taką np pompą elektryczną Abakus 138-01-012
Witam. Tam są 4 żarówki, dwie nad pokrętłami, jedna w przełączniku obiegu wewnętrznego, jedna w przełączniku dmuchawy do podświetlenia ogrzewania tylnej szyby. Tutaj możesz zobaczyć http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
Ogólnie w astrze G może być 101 problemów z klimatyzacją, Ty masz problem z obiegiem gazu jak sądzę. Jedź do serwisu klimatyzacji a nie do nabijaczy.
mam astre F jak wymienić żarówki od przycisków do włączania klimy i obiegu powietrza ??
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
Napisałeś, leci zimne powietrze z nawiewu.Może się mylę, ale myślę że zapowietrzona lub zarośnięta osadem nagrzewnica, i nie ma pełnego obiegu płynu chłodzącego,chodzi po małym obiegu.Takie moje spekulacje, Niech się wypowiedzą koledzy mechanicy,oni najlepiej znają te tematy, sam jestem ciekawy.Pozdrawiam.
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Zaparowana szyba a zamrożona to dwie różne sprawy częstym np w astrze powodem parowania szyb jest niesprawna dźwignia obiegu wewnętrznego powietrza Zatnie się w położeniu wewnętrzny obieg i będzie parować, nie ma siły
Jaka usterka odczytana -pozycja zaworu EGR czy -obieg prądowy zaworu EGR? To ważne.
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Witam! Czy przy wymianie termostatu? obczyszczony był kanał jego umiejscowienia?. Bo moze być tak że, termostat działa poprawnie ale ciecz może go omijać. Lub wypadła, albo niebyło w nim uszczelki zamykającej obieg przez sam termostat.?
Przestańcie pisać głupoty jeden z drugim ok? Czujnik temp wody nie ma nic do went w takim łoplu a tym bardziej bezpiecznik jak działa na krótko. Albo kupujesz badziewie albo nie ma poprawnego obiegu przez chłodnice. A więc problem z termostatem,pompą,kamieniem,powietrzem w układzie.
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
Klapa od obiegu wewnętrznego powietrza. Po lewej stronie masz cięgno do sterowania tą klapą.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
U mnie np. jest taki efekt: obieg zamknięty - szyby parują obieg z zewnątrz - szyby nie parują
To może lepiej ogniwa peltiera najmocniejsze i w obieg wstawić? Tylko wiadomo ciepłe powietrze musi byc wyciagane gdzieś.
Dzisiaj przy demontażu schowku zobaczyłem, że klapka od nawiewu działa tak: [url=https://www.youtube.com/watch?v=a_C... czy to ma coś wspólnego z obiegiem otwartym zamkniętym? Kontrolka przy tym obiegu zamkniętym się pali po naciśnięciu. Jak można to naprawić?
Klimatyzację i obieg zamknięty nie w każdej pozycji pokrętła da się włączyć. Sprawdzałeś to?
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
Najpierw termostat i pompa wody, pirometr i sprawdzic czy uklad sie wgl otwiera na duzy obieg, mozna tez wywalic na probe termostat. Sprawdzic czy chlodnica nie jest zarosnieta syfem
Witam co prawda mam vectre b HB ale konstrukcje podobne- generalnie zbliżam sie do końca prac przy bagażniku, mam jeden dylemat: zaślepiać kratke wentylacyjną pod zderzakiem czy nie?? zdecydowanie "furczała" przy niskich tonach. -obawiam się czy nie spowoduje to nadmiernego parowania szyb, w końcu w samochodzie nie będzie już otwartego obiegu powietrza.
Nie rozumiem, przecież napisałem, że nagrzewnica jest gorąca tzn. że płyn przez nią płynie, obieg działa Obieg płynu działa, ja sugerowałem sprawdzić czy nie jest zapchana po stronie powietrznej.
Odkręcając odpowietrznik na małym obiegu patrzysz czy sika do góry albo demontując pompę.
silniczek obiegu astra astra silnik obiegu klapka obiegu astra
paski ekranie cienkie rozebrać klapa pralka mieszanka paliwo
sharp lc46le824e falownik powmr
Jak przerobić cyfrę 1 na 3 w różnych kontekstach Ekonomiczne ustawienia sterownika Key Ecologic RK-2008 SPGM dla pieca na pellet