najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
A jak sądzisz, czy ta żaluzja za schowkiem od obiegu wewnętrznego i zewnętrznego — tam silnik chodzi bez celu — czy to może mieć znaczenie? W sumie nie ma on krańcowego położenia. Może przez to komputer wariować i nie pozwalać na zmianę nawiewu na szybę ani na nogi.
W tym modelu często pada silnik obiegu wewnętrznego.Po demontażu schowka z prawej strony można sprawdzić włączając guzikiem obieg wew czy klapa się porusza nad silnikiem wentylatora .Silnik nastawczy najczęściej pada w pozycji obiegu wewnętrznego.Możesz zablokować tą klapę albo wymienić silnik na nowy. Żeby było bardziej ciekawie są dwa albo trzy wersje...
Ok. Dziękuję za wyjaśnienia. Mam jeszcze dwa pytania. Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce .W jaki sposób "ropa" przedostanie się do obiegu olejowego. I drugie pytanie. Czy faktycznie podczas procesu wypalania DPF wydostaje się czarny dym z tłumika. Bo przy mojej astrze gdy czasami proces wypalania...
Zrobiło się cieplej, więc zamontowałem nowy silniczek (ASO) od zmiany kierunku nawiewu. I tu mam problem, bo silniczek nie reaguje na przełączane zmiany kierunku nawiewu. Wyłącznik krańcowy jest sprawny. Mechanizm przełączania klapek nasmarowałem i pracuje lekko. Klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego, która jest za schowkiem chyba nie ma nic wspólnego...
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
bez robienia doktoratu o ich sterowaniu - masz uszkodzony silnik obiegu wew. - wymień na nowy i po problemie. Często się zawieszają - taki ich urok :-)
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Witam. W mojej Astrze parują wszystkie szyby. Postanowiłem wyciągnąć schowek i była wypięta wtyczka od silniczka otwierającego klapkę obiegu. Podłączyłem ją i po odpaleniu auta słychać klekot, przeskakiwanie. Przyświeciłem latarką i zobaczyłem pęknięty element zamykajacy klapkę przy łączeniu się silnika z klapką. Odkręciłem silnik i obraca on się ciągle...
Jeżeli chodzi ci o klapę zamknietego obiegu to na pewno spalony silnik -często siadają ,a co do zaworu to stuka cały czas ?
Krzysztofvmax nie pisz,że jest tam silniczek krokowy bo go tam NIEMA!! Jest tam zwykły silnik z przekładnią.Jeśli reaguje to pewnie jest zablokowana w jakiś sposób klapa.Sterowanie jest bezpośrednio na płycie z pokrętłami nawiewów.
Tak może to być jedna z przyczyn. Jeżeli termostat jest ciągle otwarty to płyn chłodzący krąży cały czas po dużym obiegu czyli też w chłodnicy. W takiej sytuacji podczas postoju jego temperatura po pewnym czasie osiągnie 90 st. ale gdy ruszysz będzie spadać a jeśli spadnie znowu do 50 czy nawet 30 to włącza się ssanie i spalanie rośnie. Poza tym silnik...
Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza...
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Witam! Posiadam problem z samochodem Opel Astra G rok 2000, silnik X16XEL. Problem polega na palącej się kontrolce Airbag. Po zdiagnozowaniu chińskim OP COM-em występują błędy: Łączna ilość kodów błędów: 3 00044 - Za słaby sygnał lub przerwany obwód lampki kontrolnej Nie występuje 00071 - Wadliwe działanie obwodu łącznoś- ciowego sensora bocznej poduszki...
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się powinien...
Witam! Kupiłem kilka dni temu Astrę Classic 2001 rok. Wszystko a aucie jest w idealnym stanie, zauważyłem jednak jeden mankament. W trasie temperatura silnika spada prawie to niebieskiej kreski - stąd obawiam się wyszło wysokie spalanie 10,5 l LPG (pół na pół miasto i trasa). W mieście jest OK, tzn. temperatura oscyluje około środka skali, wentylator...
1 jeżeli zapala sie przy jeżdzie ok 130km/h do wymiany przepływomierz. 2 w układzie obiegu wewnętrznego pęka ośka od klapy(słychać cykliczne cykanie klapy obiegu)czasami potrafi się przyblokować i jest OK.Idiotyczny patent .Silnik z dużą przekładnią przestawia klapę która jak dojdzie do końca sie blokuje silnik pracuje na zwarciu aż elektronika to wykryje...
W pozycji nawiew tylko na przednią szybę nie da się włączyć obiegu zamkniętego. Swoją drogą nie wiem czy to usterka czy efekt oszczędności ale u ojca w Astrze ten siłownik nie ma żadnego wyłącznika krańcowego/przeciążeniowego - chodzi bez przerwy i bardzo się nagrzewa, tzn. przełącznik tylko zmienia polaryzację napięcia idącego na silnik ale napięcie...
Tragiczne sa Twoje przypuszczenia. Jak zachowuje sie samochod z zapchanym katem? Co ma uszczelka pod glowica do niecheci odpalenia auta? Czyli kreci pompuje i niebodpala? Ja nie jestem specem ale na chlopski rozum jesli chodzi o odpalenie samochodu to gdy odpalil buchnelo bialym dymem po 20-30sekundach juz sie uspokoilo tak wiec jesli by byla walnieta...
Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek. Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem...
Zasada działania tego układu jest bajecznie prosta.Wewnątrz silniczka jest sprzęgło cierne(i dlatego nie ma krańcówek),przy włączonym obiegu silnik obraca się w jedną a po wyłączeniu w drugą stronę.Sprzęgło cierne działa na takiej zasadzie że zapobiega ukręceniu ośki.W Twoim przypadku szukał bym przyczyny po stronie mechanicznej(prawdopodobnie wypadła...
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: http://obrazki.elektroda.pl/7538869800_1... otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia...
Witam mam problem przy uruchamianiu silnika gdy jest zimno przy temeraturze ponizej kilku stoptni C powiedzmy ponizej +5C. Samochod uruchamiam na benzynie Objawy: Ciezki start, pierwsze obroty silnika po przekereceniu kluczyka bardzo powolne ale silnik odpala Spore drgania silnika w stosunku do tego gdy silnik odpali kiedy jest cieplo Te spore drgania...
Witam, mam problem z dmuchawą w Oplu Astrze I z 1998 r. silnik 1,4 + gaz. Czytałem już wiele wątków na tym i wielu innych forach i nie znalazłem rozwiązania problemu. Tak jak w większości wypadków na początku nawiew działał tylko na 4 biegi i po ok 10 minutach całkowicie przestał działać. Wcześniej miałem problem z wodą dostającą się przez podszybie...
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=1148... temat dośc często ,,obrabiany " miałem to samo , ja wymieniłem nieszczęsna chłodniczke w listopadzie -- ewidentnie się rozszczelniła , po demontażu widać gołymm okiem że tam gdzie miał krążyć płyn wydobywał się olej-- wymieniłem i do dziś walcze z pozostałościami mimo 2 krotnego czyszczenia całego obiegu , możesz...
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
posiadam opla astre 1.8 16v 1994roku silnik ecoteca oznaczenie silnika: C18XE mój problem polega na tym ze samochód nie dostaje paliwa... pompa paliwowa pompuje paliwo do wtryskiwaczy a samochód nie pali po wlaniu odrobiny paliwa w gaźnik samochód odpala usterka objawiła się tym ze ostatnio wieczorem przyjechałem do domu samochodem a na drugi dzień...
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ? Tak, to ten... Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ? Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
Nawet jak termostat już puści na duży obieg, węże od nagrzewnicy są dalej lekko ciepłe nagrzewnica powinna być podłączona poza termostatem czyli zawsze daje obieg jak włączysz ogrzewanie nawet na zimnym silniku i tak samo parownik powinien być podłączony.
A ogrzewanie w kabinie jest? Sprawdź przewody do nagrzewnicy, jak na rozgrzanym silniku też są zimne to pompa wody do wymiany.
Może przy opornicy 2 przewody które idą do silnika zamienione miejscami. Klimę ma?
Wstawienie tam transila nie pomoże na to że sterowanie jest podawane zbyt długo więc nie zabezpieczysz się przed wyłamaniem klapy. Transil zabezpieczy tylko wyjście panela przed szpilką napięcia z silnika. Pewnie w czasie pracy silnika jest tam 14V więc ja bym dobrał cos na 16V.
Termostat przełącza między dużym, a małym obiegiem cieczy. Jak na zimnym silniku, niedługo po starcie masz ciepły dolny wąż od chłodnicy to termostat przepuszcza i jest do wymiany, auto wolniej się wtedy nagrzewa (tyczy się to temp. silnika, a zimą też i ogrzewania) Na małym obiegu ciecz przepływa przez blok silnika, ewentualnie nagrzewnicę z pominięciem...
Odkręcając odpowietrznik na małym obiegu patrzysz czy sika do góry albo demontując pompę.
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
A czy przypadkiem przed nagrzewnicą nie masz elektrycznego zaworu odcinającego ? W mojej Astrze G elektryczny zawór odcina nagrzewnicę z małego obiegu płynu. Otwarcie następuje po włączeniu silnika i ogrzewania.
Temperatura idzie do gory nie ma babelkow w zbiorniczku to nie jest uszczelka nie ma ubytkow wody tylko zachowuje sie tak jakby nie bylo cyrkulacjii w duzym obiegu weze robia sie cieple i nic poza tym.
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
hmm pompa firmy dolz polecana u wielu mechaników ... tylko rozumiem ze nie było by obiegu ...zaobserwowałem tez że wskaźnik temp silnika nie podnosi sie tak szybko jak wcześniej...
Nikt Ci nie odpisuje To napisze tak: Sprawdź tą uszczelkę bo my Ci nie sprawdzimy i w ogóle cały obieg płynu
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Witam! Czy przy wymianie termostatu? obczyszczony był kanał jego umiejscowienia?. Bo moze być tak że, termostat działa poprawnie ale ciecz może go omijać. Lub wypadła, albo niebyło w nim uszczelki zamykającej obieg przez sam termostat.?
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Lewe powietrze po prostu ciągnie, wystarczy zdjąć wężyk od obiegu zamkniętego nawiewów i już będzie kulał na 4 garze, a jak dłużej się tak pojeździ to zawory wypali.
Witam. Kurczę nie wiem czy to było w tym samochodzie ale zmieniali pompę wody. Jutro sprawdzę. Dodano po 9 Przypomniałem sobie, że obieg wody był. Pompa była zmieniana bo zaczynała cieknąć.
Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.
Zgodnie z zaleceniem podłączyłem się do samochodu przy pomocy Op Coma, O to co wyszło na klimatyzacji: "Łączna ilość kodów: 2 B0225 - Za niskie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (02) - Nie występuje B0226 - Za wysokie napięcie w obwodzie silnika klapki recyrkulacji pow (01) - Obecny"
tak pompa byla wymieniana na nowa wymienilem tez czujnik temperatury znajdujacy sie u dolu chlodnicy, bezpieczniki dobre mam wrazenie ze obieg wody jest slaby bo wylot chlodnicy w kierunku zbiorniczka wyrownawczego ma duzo nizsza temp.
Użyłem z multimetru pierwsza temperatura jaką mi pokazał w wewnątrz auta było 23* po włożeniu do nawiewu na szyby bocznej i przełączeniu na nawiew przedni schłodziło do 16* na obiegu wewnętrznym. A przy używaniu nawiewu na szyby przód i nogi to już w ogóle ledwo co. Coś tam chłodzi a podczas jazdy i skręcaniu to czuć jak tym chłodem rzuca po samochodzie.
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
SEED_29 co myślisz o tym co napisałem? Nie wiem co mam Ci napisać, z tego co napisałeś to już wiesz co jest czy co było przyczyną, takie objawy wskazują na zużyty parownik ale u Ciebie jest nowy, na myśl nasuwa mi się jeszcze kiepska drożność obiegu płynu chłodzącego przez parownik mam tu na myśli węże gumowe pozapychane bądź pozaginane. O zaworze...
KOlego autorze w baku jak i w całym obiegu masz syf a nie paliwo i ci zapycha szlamem zawór. I nie psiocz na dti bo to dobre silniki ale trzeba dbać o nie . I serwisować zgodnie z zaleceniami.
Witam kolegę. Astra G posiada elektro-hydrauliczne wspomaganie, którego sterownik(znajdujący się w pompie) rozpoczyna pracę po zgaśnięciu kontrolki ładowania. Radziłbym sprawdzić alternator(jaki masz silnik?), gdyż to on może być przyczyną tego zjawiska(brak kontrolki ładowania po przekręceniu zapłonu). Przekaźnika do wspomagania nie ma. Powiązania...
Dobrze, ale samochód odpala normalnie jak ma odłączony czujnik położenia wałka rozrządu, gdy się do podłączy to nie odpala i na OP_COM wywala taki błąd "P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem". Został wymieniony czujnik na nowy i dalej jest taka sama sytuacja.
Panowie, z tymi "motodoktorami", "ceramizerami" itp. wynalazkami, to był kiedyś gdzieś artykuł analizujący działanie tego. Wynikało z niego niezbicie, że te substancje wpuszczone w olej przyczyniają się do jeszcze szybszego zgonu silnika. Raz że rozpuszczają wszelkie laki, szlamy i osady powodując ich ponowne dostanie się do obiegu i części trących...
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
układ wewnętrzny masz mieć wyłączony, powinien być załączony wtedy gdy np. chcemy szybko zagrzać wnętrze samochodu. Potem należy przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny. Filtr pewnie masz za schowkiem tam gdzie silnik dmuchawy- może być zapchany jeśli dawno nie był wymieniany.
Temperatura brana z silnika a włącznik na dole chłodnicy - czyż nie tak jest? Jeśli jest taki rozrzut to logicznym jest sprawdzenie jak z temperaturą na chłodnicy/weżach ale nie w jednym miejscu ale na dole/górze. Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej.
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
Witam! w mojej niedawno zakupionej astrze dostrzegłem problem z optymalną temperaturą silnika (ok 90-95stopni) tzn auto nie trzyma temperatury nawet po zagrzaniu silnika w czasie jazdy temperatura spada do minimum na wskaźniku. z tego co zauważyłem to raczej nie termostat bo ogrzewanie działa normalnie i termostat "puszcza" duży obieg później po podgrzaniu...
podaj maila to Ci nr tel wysle i nakieruje Cie na wszystko jakbys nie mógł zlokalizowac czegoś Dodano po 7 termowłacznik wentylatora mamy na chłodnicy i orginalnie jest ustawiony na 100C awyłancza przy 95C i to sa fakty prosto z fabryki Dodano po 7 rozumiem twe wątpliwości ale zwróć uwage na to iż czujnik temp mamy przy silniku a termowłoncznik wentylatora...
Zmierzyłem napięcie na sondzie podpinając + multimetru do kabelka od sondy(oczywiście wpinając się do obiegu), a - do nakrętki sondy. Napięcie chwilami skakało od 0,1V do 0,9V ale sporo czasu trzymało się na 0,8V ok minuty. Zauważyłem że silnik lekko faluje na obrotach a czasami skacze od 1500 - 300rpm i kilka razy mi zgasło. Wszystko na benzynie!
Pompa paliwa i tak cały czas pracuje z tym że paliwo krąży w obiegu. Jak wtryskiwacz nie otworzy to paliwa nie poda. Po włączeniu zapłonu pompa powinna się załączyć na cykl obiegowy: nie wiem ile to jest w twoim aucie, obstawiam że 3-5 sek i się wyłącza. Załącza się dopiero jak silnik zastartuje. Jeżeli jednak po załączeniu zapłonu (a przed rozpoczęciem...
Witam wszystkich ! Mam taki problem: Wymieniałem ostatnio silniczek klapy obiegu wewnętrznego (taka otwierana półkula za schowkiem pasażera) w mojej astrze. Podczas operacji testowania wyciągnąłem wtyk wentylatora nawiewu (ten silniczek jest na nim zamontowany) i niechcący włączyłem zapłon. Chwilę przed tym testowałem wentylator na wszystkich biegach...
moze i tak ale pojawił się nowyproblem mianowicie nie działa mi wentylator na 1-wszym biegu przekaznik się załancza ale wentylator nie startuje mechanik powiedział że to może być przyczyną bo obieg wody jest normalny.tylko niepokoi mnie troszke twardy wąż od chłodnicy do termostatu.może masz racje z tym termostatem.
Pisałem tylko o tym z czym będzie problem. Czyli: - wskazanie temperatury silnika, sygnał PWM - światła przeciwmgielne - regulacja podświetlenia - sterowanie klimatyzacji i obiegu zamkniętego - wskazanie prędkości i poziomu paliwa, trzeba by zmodyfikować zawartość pamięci licznika żeby były poprawne. Resztę można śmiało podłączać tak samo jak w F-ce.
Witam Wszystkich!! Mam problem z moją Asterką o tuż po raz pierwszy jakieś pół roku temu podczas jazdy samochód nagle szarpnął na piątym biegu i wyskoczyła kontrolka silnika, po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła . Z biegiem czasu takie sytuacje zdarzały się coraz częściej średnio z 2-3 razy na miesiąc i zawsze na piątym biegu ,...
Po pięciu dniach bezsilnego poszukiwania sam rozkręciłem liczniki. Do podświetlenia zegarów prędkościomierza, obrotomierza oraz temperatury i ilości benzyny służą 4 żarówki R5 w oprawce 2W. W zależności od wyposażenia i wersji silnikowej oświetlonych jest tyle kontrolek jakie wyposażenie. Wymienię te najważniejsze: światła długie i ładowanie - T10 w...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
Dziwna rzecz- bardzo nieregularnie i w różnych okolicznościach samoczynnie wyłącza się dmuchawa. Często jest tak że działa, po zgaszeniu silnika gaśnie i nie dopala- i potem np podczas jazdy samoczynnie znowu się załącza. Czasem pomaga wyłączenie stacyjki, czasem pokręcenie pokrętłem regulacji siły nawiewu lub wyboru kanałów grzewczych. Dziś jak zgasła...
z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st. Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp. Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj....
Nie podałes całego błędu. Czy chodzi o -pozycja zaworu EGR -obieg prądowy cewki zaworu EGR? Zrób test zaworu EGR, tester powinien ci go podnieść na 20% i wtedy odczytasz polożenie.
Wbasto montuje się w mały obieg ze specjalnymi zaworami. Moze dogrzewac cały silnik lub tylko nagrzewnice. Mysle ze Opel ma specjalne elementy (rury, kolanka itp) do instalajci tego. VW ma ;)
Wiem, że próbujesz się pocieszyć, ja to rozumiem, ale masło przy krótkich odcinkach się nie zrobi. Płyn ucieka w szybkim tempie, ponieważ ciśnienie - kompresja robi swoje. Po oleju się nie zorientujesz - w ten sposób tego nie sprawdzisz. Jak masz auto w garażu to odczekaj trochę, aż obcieknie z wody, otwórz trochę bramę i zapal silnik. Jak gdzieś jest...
astra obiegu silnik obiegu silniczek obiegu astra
połączenie równoległe zasilaczy zielona dioda mruga wzmacniacz działają czujniki parkowania
esp32 radio internetowe esp32 radio internetowe
Głośniki kierunkowskazów Opel Antara 2008 - diagnostyka i naprawa Seat Altea XL 2013: Podłączenie anteny ze wzmacniaczem