nr.22
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
35-Engine control module,idle speed control-speed incorrect Lewizna.
Pisałem? Uszczelka pod korpusem do wymiany.
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
Rozrząd w ogóle sprawdzony? Coś mi się zdaje że ten silnik mechanicznie może być trup.
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
42- brak impulsów z układu zapłonowego Czy może i przy czujniku położenia wału lub jak kto woli obrotów silnika tzw. nadajnik impulsu??
Witam. I jak udało się rozwiązać ten problem??? Mam u siebie ta samą sytuację już od 2 lat
Twoje obroty silnika vs prędkość pojazdu zależą od skrzyni i jej przełożeń, oraz wielkości opon. Skrzynię można zmienić, zmodyfikować, a opony wymienić na wyższe. Skrzynia grubsza sprawa, ale i w miarę opisana na forach opla. Opony łatwiejsza, ale jeśli masz zalecane rozmiarem przez producenta, to niewiele ugrasz - choć 10km/h to zawsze coś. Oprócz...
Ale jak nacisnę hamulec to silnik gaśnie.
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Wymieniłem rozrząd - dźwięk trrrr znikł. Obroty niestety zostały bardzo wysokie przy zimnym silniku. Wymieniłem tez pasek osprzętu. Bez rezultatu. Na benzynie obroty nie są tak wysokie . Teraz mam zamiar jechać na regulacje instalacji gazowej.
Witam. dziekiza porady . Juz sie uporałem z kłopotem. Brak było jednego przewodu podcisnieniowego. Potem podregulowałem śrubką obrotów ciepłego silnika i teraz mam juz ssanie i wolne obroty . dzięki za porade
aby wykasować wszystkie błędy. Niezłe, błędy to takie wirusiki, jak są to zakłócaja pracę silnika.
Napisz jaka Astra - jaki silnik.
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
Witam dzieki za porady.Dzieje sie tak na benzynie i na gazie.A dzis to juz wogole jak rano odpalilem to ciagle mi gasl jak tylko sprzeglo puscilem to odrazu obroty spadaly do 0.
Kurcze, źle Ci napisałem, miałem załozone dwa wątki i EGR był przyczyną nierównych obrotów i ogólnej wariacji silnika. Drugim problemem był czujnik temperatury, wymieniłem na nowy (20 zł) i wtedy pomogło.
Mam problem z wysokimi obrotami, to znaczy jak jadę to strasznie silnik wyje, pali się kontrolka w kolorze pomarańczowym symbolizująca silnik. Jak wrzucę na luz to obroty dochodzą do 2500obr. Dodam jeszcze, że czujnik temp.powietrza za filtrem ma urwany jeden kabelek,nie wiem czy ma to jakiś znaczący wpływ? Czy możliwe, że przyczyną jest brudna przepustnica...
Błąd 35 oznacza też że prędkość obrotowa biegu jałowego rózni się o ponad 170 obr/min od oczekiwanej. Tylko ogromne lamery myslą, że to tylko błąd silnika krokowego.
Do instalacji to bym się nie czepiał, ponieważ założona jest przez profesjonalistę (sprawdzonego). A co do tych obrotów to one pojawiły się stopniowo, najpierw od czasu do czasu, potem coraz częściej a teraz przy każdym odpaleniu silnika po dłuższej przerwie
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
Rok 1992, Kod silnika C14NZ, usterka taka sama na gazie jak i na benzynie :D
mam lpg sterowane elektronicznie i jest elektroniczny silnik krokowy
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Dobrze ale tu MAFu nie ma, więc nawet jak będzie nie szczelnie nie powinno to wpływać na obroty i prace silnika??
Naprawić sterownik silnika. No i przywalić w karczycho temu mechamolowi, może zacznie myśleć.
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
:D wysokie napiecie :)
Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Astra F 1.6, gaz, 8 zaworów, jeżdżę od 12 lat, prawie zabytek. Od wiosny porobiło mi się, że jak temperatura na dworze ponad 15 st. C, po przejechaniu 15 km temperatura na silniku skacze do 100 st. C. Załącza się wentylator, ale temperatura cały czas w okolicy 100 stopni. Co ciekawe, wcześniej przy szybkiej jeździe (wysokie obroty, prędkość pow. 80km/h)...
Proponuję sprawdzić układ zasilania paliwem, filtr w szczególności. Czy na gorącym silniku wszystko jest ok? Prawidłowo przyspiesza, nie traci mocy na wysokich obrotach?
Zdejmij rurkę od mapa(nie odłączaj mapa elektrycznie), zaślep i na zaślepionej odpal silnik.
Z tego co kojarzę to błędy w tym silniku da się wymigać. Filtry kiedy były wymieniane? Ostatnio podobny problem spotkałem w starszym silniku(2.0 8V,) tylko przy większej prędkości. Powodem był filtr powietrza który nie dawał rady(silnik w corsie i ze stożkiem, bo na seryjną puchę nie było miejsca)
Możesz, zdejm filter i zajrzyj w gardziel, ale raczej nie tam problem bo wyczułbyś to na pedale. Lewy luft? Jaki silnik, rocznik?
Witam Posiadam Opla Astrę 1.6 16V i na LPG. Otóż mam taki problem. Jak odpalam samochód i jadę wtedy podczas jazdy spokojnej wcisnę do konca gaz to samochod sie nie nie rozpedza, a obroty idą w górę. Żeby sie rozpędzić musze powoli pedał gazu wcisnąć. Bo inaczej momentalnie idą w góre obroty i samochod ryje, a powoli jedzie. Obroty idą bardzo szybko...
Sprawdzic wskazanie położenia przepustnicy,czyli napięcie na potencjometrze przed zapaleniem silnika ,i po zapaleniu.
czesc mam opla astre I 98rok. Po zmianie silnika na 1.7dtl po pierwszych probach odpalenia zaskoczyl ale nie da sie go zgasic. Przy dodaniu gazu nie wchodzi na wysokie obroty. Co jest przyczyną tego?
Sprawdzałeś silnik krokowy?
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
Witam auto to Opel Astra G (coupe) 1.8, 116KM silnik X18XE1. Problem polega na tym że przy odpaleniu obroty idą na 2000 i bardzo powoli opadają, czasem zatrzymają się na 1500 i po chwili opadną niżej (czasem opadają dopiero gdy puszczę sprzęgło), następny problem to dziwne przerwanie silnika gdy wciskam ledwo co gaz jest ok ale gdy wcisnę pedał chociaż...
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
Pewnie sprzęgło się ślizga.
pojemnosc , kod silnika?
TPS ma z niski sygnał spoczynkowy, poza zakresem. Poza tym obserwuję szybką zmianę sygnału czujnika temepertury silnika.
Sprawdzałem i wszędzie jest szczelny
Witam mam taki problem w swojej astrze f 1,6 16v ze zaworem egr samochód był podłączany pod komputer i nie reaguje egr.I przez to może pali 9/100km?? sprawdzałem egr i wydaje mi się ze jest dobry pytanie co jest uszkodzone egr czy komputer czy coś innego na silniku, ciężko mu wejść z niskich obrotów na wysokie pierwsze go ,,zamuli" i dopiero wchodzi...
Wyjąłem EGRa. Uszczelka EGRa była cała brudna od 'żywicznego' nalotu. W dwóch miejscach na uszczelce była jakby zaschnięta, wypolerowana żywica. Wyczyściłem całą uszczelkę oraz widoczne części EGRa. Grzybek w EGRze porusza się. Uszczelka była wykonana z bardzo trwałego materiału, odpornego na wysokie temperatury. Ale taka uszczelka, moim zdaniem, nie...
Sonda lambda do sprawdzenia. Czarny dym i wysokie spalanie to zbyt bogata mieszanka. no to teraz zaczynam rozumiec problem lecz jak ustawic mieszanke paliwa zeby byla odpowiednia ,a jeszcze jedno od czasu do czasu na wysokich obrotach i na chwile zapala mi sie kontrolka z silnikiem
Witam, w mojej astrze problem pojawił się po wyczyszczeniu przepustnicy, mianowicie gdy silnik sie już nagrzeje obroty utzrymują sie na wysokim poziomie. Odkręciłem osłone silnika i lekko palcem odciągnąłem ramię z linką od pedału gazu i obroty spadły, silnik pracował z odpowiednią prędkością. Jak poprawic siłę odbicia linki gazu?? wymienic sprężynę?nasmarowac?...
Problem w czym innym, przerobiłem juz z 3000 opli i w żadnym nie musiałem wymieniac tego silnika. To się nie psuje panowie. Zmień mechanika.
jak pracuje na wysokich obrotach odłącz kostkę od czujnika temperatury silnika i zobacz czy zwiększą się obroty. sprawdź też czy nie masz zbyt mocno naciągniętej linki od gazu. podczas pracy na wysokich obrotach spróbuj "podnieść" delikatnie stopą pedał gazu
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Przyczyną takiego zachowania samochodu, były przewody wysokiego napięcia.
Bo to 0,58 to za nisko z punktu widzenia sterownika. Czy silnik nie utrzymuje zbyt wysokich obrotów?
Astra G 14 16v X14XE 98r,instalacja Bingo M sterowana sondą
Witam. Mam pytanie dotyczące astry 2.0 kombi Tdi z 2000 roku. Mianowicie wracając do domu nagle auto straciło na mocy potem pojawił się biały dym i po jakimś czasie auto wskoczyło na wysokie obroty.Odrazu go zgasiłem nie było z tym problemu.Podejrzewam że padło turbo.Po krótkiej chwili ponownie go zapaliłem i odpalił nie wchodzą na wysokie obroty zgasiłem...
Tak jak w temacie. Posiadam Opla Astre 1,8i C18NZ Od jakiegoś czasu auto nie ma kompletnie mocy. Staje się to szczególnie uciązliwe przy wyprzedzaniu innych samochodów. Podczas normalnego przyśpieszana np. na 4 biegu auto jeszcze do 2300 obrotów przyśpesza nie najgorzej ale potem to masakra. Wciskam nawet do dechy gaz, a on zamula. Poza tym na biegu...
Co do szarpania przy przyśpieszaniu i braku mocy przy wysokich obrotach to stawiał bym na pompę paliwa (miałem tak w Tipo)
odczytac błędy ,w internecie jest tego trochę jak to zrobic samemu ,ewentualnie podac kod błędu i typ silnika to pomożemy ,bez tego można się zaszukac.
Witam, udało się znaleźć przyczynę szarpania i dużego spalania? U mnie na początku były zatkane kanały EGR i strasznie szarpała, ale teraz po czyszczeniu też czasem szarpie i jak się szybciej jedzie, to czuć przerywanie i jest duże spalanie, a na wolnych obrotach faluje i słychać takie coś, jakby coś obciążało silnik, już nie mam pojęcia.
Odpowiedz masz w swoim pierwszym poście 0.5l oleju na 500km - i teraz jezeli jezdzisz ta astra do 3 tys obr przy przyspieszaniu i poza miastem do 110km/h - w tym przypadku nie powinno byc widocznego zuzycia oleju - jeżeli krecisz ja miedzy 3 a 5 tys obr/min wystepuje tu zwiekszone zuzycie oleju. Jezeli jestes spokojnym kierowca - masz zużyty silnik....
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
TPS jest dobry Jakie napięcie ma na suwaku w pozycji spoczynkowej? Do wymiany były świece, czujnik ciśnienia, temperatury, uszczelki układu wtryskowego i mimo tego NIC Więc po co to wymieniałeś? Po podpięciu pod komputer nie ma żadnych błędów A wskazania kąta uchylenia przepustnicy ? Obciążenia silnika na biegu jałowym?
No właśnie próbowałem tego i różnicy nie zaobserwowałem. Zapomniałem tylko odłączyć na czas testu krokowca więc może coś-tam nadrobił i sfałszował wynik. Póki co postaram się sprawdzić ten wąż a jak z nim będzie wszystko ok załatwię kogoś do pomocy aby przytkał dolot i będę nasłuchiwał gdzie piszczy. Swoją drogą, nie szkodzi silnikowi takie długotrwałe...
hmmm.wydajnośc pompy jak można to sprawdzić bardzo ciężko u mnie mam pompe w baku i zaraz z nią filtr paliwa.Co do wydajności to nie mam pojęcia jak to sprawdzić ? ciśnienie jest duże bo sprawdzałem. a reszta ??Filtr wyczysciłem troche ile się dało nie mam żeby podminić ,ale nic nie zauwazyłem żadnych efektów.
Czytałem w różnych źródłach, że przyczyną takiego skoku obrotów (1,5-2 tys) może być silnik krokowy. Chciałbym się jednak upewnić. Dodam jeszcze,że nie świeci się kontrolka check engine z błędem i czasami na biegu jałowym widoczne są minimalne skoki obrotów silnika. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Sterownik silnika może nie dawać żadnych błędów a może być zepsuty też, spotkałem się z tym w astrze h 1.4 tam wysokie obroty dawał cały czas
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia Może mieć, wystarczy że gdzieś łapie lewe powietrze, wystarczająco zaciągnie blokiem tlenu i jakoś się toczy. Silnik autor posiada na monowtrysku.
miałem podobną sytuacje, okazało się że termostat został w pozycji otwartej. silnik łapał temperaturę dopiero po przejechaniu odcinka drogi na wysokich ( ~3,5tyś) obrotach lecz na moment... po wymianie wszystko wróciło do normy.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
na benzynie na 2.5 do 3 tys obrotów jest tez takie lekkie przerywanie
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
Witam 1. Filtr powietrza sprawdzony? 2. Czujnik położenia wału sprawny? 3. Świece i przewody wysokiego napięcia sprawdzone i sprawne? 4. Błędy odczytałeś?
Mam problem z obrotami na biegu jałowym. Przy rozgrzanym silniku dochodzą czasem nawet do 3 tyś. Przy próbie odczytania błedu przez miganie kontrolki silnika pojawia się kolejno 10 mignięć, 5, 10, 1 i tak cyklicznie. Z czym może być problem? Proszę o pomoc!
Witam. Posiadam opla astrę II 1.6 16v auto nie biegu jałowym trzyma nie raz 2500 tys obrotów i podczas jazdy zapali się błąd silnika i zaczyna przerywać dodam jeszcze że stało się to po wymianie sterownika silnika ponieważ na poprzednim mi nie chciał odpalić i mechanik stwierdził że sterownik silnika i został wymieniony auto odpala ale objawy są jak...
jeżeli chodzi o obroty pracującego silnika to niecałe 900. Jest taka możliwość że pompa niskiego ciśnienia dawała by niższe ciśnienie i przez to przekładało by się na ciśnienie w pompie wysokiego ciśnienia ?
Mam podobny przypadek. Tylko że u mnie obroty wracają do normy przy włączeniu świateł, halogenów, ogrzewania tylnej szyby jednym słowem wszystkie odbiorniki prądu wtedy silnik ma około 900 obrót. Po wyłączeniu świateł, halogenów i tylnej szyby obroty podnoszą się do 1100. Ktoś coś wie na temat.
Tak nie ma znaczenia na czym jeżdżę. Silnik może chodzić tylko na benzynie i jest to samo
Po odpaleniu obroty są jednakowe jak na rozgrzanym silniku czy początkowo są wysokie ok 1400 i po chwili normuja sie ?
czas wtrysku 2ms,sprawdze wtryskiwacz,czy silnik krokowy rozni sie 1,4 a 1,6 ?
Zbyt duży poziom oleju groźny jest przy wysokich obrotach. Z niemieckiej autobany już nie jeden tak zjechał na lawecie z zatartym silnikiem świeżo po wymianie oleju.
Sprawdź jeszcze raz czy nie dostaje lewego powietrza. Już dwa razy trafił mi się opel, w którym nie było śrub A i B z rysunku. Otwór z gwintem ze śruby A jest wykonany na przelot do kanału obejściowego silnika krokowego więc jak tej śruby nie ma to ciągnie tam lewe powietrze i wysokie obroty gotowe... http://obrazki.elektroda.net/39_12058162...
mam problem i prosze o rade.w mojej asterce brak jest wolnych obrotow.wymienilem regulator biegu jalowego i dalej to samo!!!obroty mam miedzy 2 a 3 tys czy silnik cieply czy silnik zimny.pomocy!!! co mam z tym zrobic???komputer nie wywala zadnych usterek
Opel Astra silnik 1.4 rok '93 pełen wtrysk. Przy wysokich obrotach stopniowo przygasa całe oświetlenie. Jest nowy akumulator nowe szczotki alternator podobno jest dobry. Na małych obrotach po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Czy ktoś może powiedzieć mi co dziejesię z tym samochodem????
dobra dzisiaj wypróbuje. Jutro wam napisze jak poszło :)
silnik krokowy do wymiany na 100000% www.astra.autokacik.pl polecam stronke
Witam. W mojej Astrze od pewnego czasu mam za wysokie obroty. Po odpaleniu auta są one prawidłowe około 850, po około minucie wzrastają do ok 1100 i utrzymują się takie cały czas, nawet po osiągnięciu temperatury silnika 90 stopni i tak cały czas. Obroty nie falują, są identyczne, zdarzyło się ze trzy razy, że samochód stracił moc na kilka chwil, ale...
Zaślepienie uszkodzonego EGR nic nie da. Owszem stosuje się zaślepki aby nie karmić silnika spalinami ale pod warunkiem że EGR jest sprawny. W wypadku uszkodzenia albo nowy , albo emulator.
Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe. Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu...
W obudowie termostatu. Ale nie zauważyłem ze napisałeś 68KM. W tym 60KM silniku był zwór termiczny pomiędzy pompą podciśnienia (napędzaną na wałku rozrządu), a wtryskową. Po rozgrzaniu otwierał się i podciśnienie przesuwało suwak na pompie wtryskowej obniżając obroty. W twym silniku chyba jest już inna pompa także sorry za wprowadzenie w błąd.
astra wysokie obroty wysokie obroty astra obroty wysokie astra
wymiana żarówki punto pompa głębinowa uszkodzona wymiana silnika nawiewu
falownik sofar winda inwalidzka
Honda ESM a kompatybilność z Firefox Kod A11 1000 w piecu Junkers - konfiguracja systemu