Zwykły GTX jest już nieosiągalny. Zastąpił go GTX High Mileage, czy jakos tak...Ja z tego powodu przeszedłem na GTX3 Protection, czy jakoś tak i nie narzekam. A filtr to parę złotych i oszczędzać nie warto....
Niektóre silniki tak mają. I nic na to nie poradzisz. Ważna jest jakość tego nowego oleju, i dbanie o odpowiednią częstotliwość jego wymiany.
Oczywiście że mierzyc na zimnym silniku. W tych motorach olej scieka powoli i aby miec miarodajny wynik trzeba naprawde długo poczekac po unieruchomieniu silnika- wiem bo takowa astre posiadałem.
A ile oleju.
Skrzynia jest manualna. Nie wiedziałem, że w skrzyni może być czujnik oleju.
Pomiar wykonuje się na zimnym silniku. Podczas pracy silnika ten olej rozprowadzany jest po całym silniku. Zanim on całkowicie spłynie do miski olejowej to musi trochę czasu minąć. Jeżeli chodzi o komputer to błąd dotyczy ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Proszę bardzo Ciśnienie oleju 1.5/820 - 920 (bar/rpm)
A sprawdź kolor oleju.
Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebna bedzie strzykawka olejowa, bo otwór jest głęboko i w pionowej ścianie skrzyni.
Strzałką jest zaznaczony odpowietrznik skrzyni a nie uszczelniacz wybieraka. Może być za dużo oleju w skrzyni lub nie uszczelniony gwint odpowietrznika.
Wszystko zależy, w tym wypadku też zależy od stylu jazdy, rodzaju i jakości oleju, częstotliwości jego wymian, od tego czy paliwo z dpfa nie przedostaje się do oleju itd.
https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Dodano po 1 Pamiętaj że podstawa co ciśnienie oleju.
Używam oleju 10W40
Zmierzyć ciśnienie oleju.
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
Do wymiany była chłodniczka oleju
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Gruszkę wyciąg , odwróć do góry nogami i ponaciskaj tłoczek, pewnie wyleci z gruszki trochę oleju.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Bez przesady. Umów się na dogodny dzień po powrocie.
Poprzestawialo krzywki na walku tez z takim silnikem walczylem. Wymien walki a popmy oleju nie ruszaj .
chodzi mi o to czy jest na dole korek spustowy?a na górze korek wlewowy?resztę ogarnę.
Jak masz pojęcie o mechanice i zmysł techniczny to dasz rade .
ALCO FILTER SP1275 BOSCH 0451103370 CLEAN FILTERS DO1833 FILTRON OP5701 GENERAL MOTORS 93179720 HENGST FILTER H90W26 KNECHT 06637821 KNECHT OC4053 MANN-FILTER W71275 OPEL 55352643 OPEL 5650343 OPEL 93178952 SAAB 93178952 SOFIMA S3299R UFI 2329900 Znajdziesz bez problemu bo to filtr pasujący do ogromnej ilości Opli od lat 80.
jeśli po zapaleniu regulatory klepią tzn że się same opróżniły ii nie ma tu problemu to że klepią troszkę to pewnie z powodu oleju (zmieniłeś na świerzy) pojeździj trochę to może się uspokoją a jeśli nie to zmień olej na inny miałem tak w swoim - po zmianie oleju klepały przez jakieś 500-1000 km potem było ok, nic nie robiłem bo znalazłem źródełko dobrego...
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Wszystko jest ok w tym modelu silnika tak ma być - przewiduje tak producent. gaśnięcie kontrolki po kilku sec od odpalenia nie nie jest usterką i nie wymaga naprawy. pozdr
Witam jaki jest moment dokręcania podstawy filtra oleju opel Astra g2 1.7cdti? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/4024916200_...
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
Przy takim oleju nic dziwnego że zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Jeżeli chodzi o diagnozę to przyczyn może być kilka. Sprawdź poziom oleju czy go nie ubywa lub przybywa,sprawdź ciśnienie na tłokach być może pierścienie siadły i spaliny dostają się do oleju. Posprawdzaj to i zobaczymy co dalej
Takie zchowania kojarzą mi się z uszkodzonym sterownikiem,ale głowy bym nie dał.
Numery zaworków magistrali olejowej Z17DTL (Opel Isuzu 1,7 CDTI): • GM 94158727 - zawór jednokierunkowy • GM 98039340 (JNS GM 94381699) - zawór nadmiarowy (JNS = już nie stosować) • GM 97043774 - zawór bocznikujący Uszczelki podstawy filtra oleju/chłodniczki: • GM 97189134 - uszczelka podstawy filtra oleju • GM 98080996 - uszczelka łba śruby drążonej...
Pół litra na tysiaka to na dobrą sprawę wystarczy co roku filtr wymienić a oleju nie ruszać...
Wyreguluj lewarek .
Dojedzie. Aby tylko nie pałować za mocno. Chodzi o to że jak wał korbowy dosięga do oleju to tak nim chlapie na ścianki cylindrów że pierścienie nie nadążą go zgarniać, a jak już zacznie go ciągnąć przez pierścienie to nie skończy dopóki w misce nie będzie pusto. Ale takie rzeczy się zdarzają tylko na autostradach no i widać chmurę dymu za samochodem.
Dwa śrubokręty płaskie, jeden w lewą rękę, drugi w prawą. Zaprzeć ich końcówki na dnie korka na jego obwodzie, pchać śrubokrętami tak by korek kręcił się w lewo. Dłuta były by lepsze do tego bo by się nie ślizgały po dnie korka.
Jak w temacie Problem z ciśnieniem oleju, nagle się zapaliło. Moje pytanie czy siadają w tych modelach pompy oleju
Zacznij od wymiany oleju i filtra. Jaki kolor i zapach ma olej? Jak sprawdzałeś stan oleju?
Prawa strona tzn. miejsce laczenia silnika a skrzynia zmiany biegow...ale tam zawsze bylo mokre to miejsce i nigdy to nie wplaywalo na nic. Musze sprawdzic odme no i ew uszczelka uszczelniacze jeszcze czy godzies cos nie cieknie leje sie na wydech...
Dolot suchy? Przyjżyj sie odmie czy nie wyrzuca za duzo oleju w kolektor.
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Wymiana pokrywy zaworów ze sprawnym zaworem odmy rozwiązała problem brania oleju.
Zalewaj 10W/40 i będzie ok. Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, to nic nie powinno się stać, jeśli pojawią się jakieś stuki, itp., to nalewanie innych olei w niczym nie pomoże na dłuższą metę. Tu właśnie pojawia się pytanie, dlaczego poprzedni właściciel zalał go minerałem, czy chciał coś ukryć, czy chciał oszczędzić i jak długo silnik pracował...
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Żeby Ci to powiedzieć trza znać motor w tej astrze.
Witam Informacja dla potomnych...:) W serwisie opla (DIXICAR- jedyny serwis który chciał rozmawiać na takie tematy) doradca techniczny powiedział, że nawet w ich dokumentacji nie ma takowej informacji z jaką siła należy dokręcić te dysze oleju:( Zasugerował, żeby przykręcić je z wyczuciem....:) ...Dokręciłem 27Nm + kontrola grzechotką ... Temat zamykam.
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
Może wskazuje zbyt duży poziom oleju? Z tego co piszesz masz olej na full a szczególnie zimą i na krótkich odcinkach potrafi się zbierać paliwo w oleju. Sprawdź drożność odmy.
to albo padło ci uszczelnienie wałka rozrzadu albo masz uszczelkę pod głowicą padnietą, ewentualnie nie dokręcony filtr oleju
W jakim miejscu znajuje się czujnik ?
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
Filtr oleju wymieniony? Jeżeli tak to trzeba uruchomić silnik aż lampka ciśnienia zgaśnie (pompa oleju zaleje filtr oleju)
Witam, Wymieniłem olej w silniku opel astra 1.7. Po wymianie oleju i odpaleniu silnika na małych obrotach zapala się kontrolka oleju - gdy dodam gazu kontrolka gaśnie. Czy to może być problem z ciśnieniem? Dzięki.
Właśnie na biało ale czuć w dymie słodki zapach oleju,
witam,ja mam astre clasic 1.6 rok 99 przebieg 75 tyś kilometrów ,po zrobieniu 500kilmoetrów astra wzięła o,5 litra oleju ,jaka jest tego przyczyna?
Problem rozwiązany
Wyciek oleju z pod miski oleju.
Weź miskę oleju przyłóż do szyby lub okna i zobacz czy dociskając "zatańczy", jeśli tak, jest krzywa i trzeba ją na planowanie lub wymienić.
yyyyy a to ma być na ciepłym silniku czy zimnym ? (a olej wlewamy z banieczki bokiem wtedy nie pluśnie) zapomniałeś dodać że po uzupełnieniu oleju należy uruchomić silnik aby olej zalał filtr wyłączyć silnik ponownie sprawdzić stan i uzupełnić
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
A co by się tam mogło zabrudzić? No chyba, że silnik już jest mocno zużyty i pluje olejem z odmy w dolot.
Witam mam pytanie, czy może mi ktoś napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w Opel Astra H 1.3CDTI
To jak wypłuka ten osad to spalanie oleju nie wzrośnie drastycznie ?
Jest tego trochę na forum , dlaczego nie użyjesz przycisku Szukaj? Lenistwo czy … ? Zamknąć drzwi. Wyłączyć zapłon. Na wyświetlaczu muszą być wyświetlana dziennie kilometry. Nacisnąć przycisk resetowania i przytrzymać go. Włączyć zapłon. Trzymać przycisk cofania przyciśnięty przez co najmniej 10 sekund. Wyświetlenie serwisowe przeskakuje. Po ok....
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Cześć. No i jak to tam wyszło z tą odmą?
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
Dziwny układ oleju z lewej strony z spodu przedniego zderzaka, na ulicy byla mala plama , astra J 1.7 cdti ,tak wygląda od spodu https://obrazki.elektroda.pl/4666285800_...
Do H zalecają i napewno spasuje do eFki. Sam do eFki lałem 19 40 182 ale jakbym teraz zmieniał to na ten sam co w H. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 Gdzieś widziałem niedawno temat gdzie tego fuchsa (i jeszcz jakiś) mocno zalecali do H bo tam coś nie tak z tym ich olejem był.
witam moj samochod to ople astra 1.4 16V kombi od jakiegos czasu ma straszny apetyt na olej - wychodzi mniejwiecej kolo 1l na 1000km wydaje mi sie to bardzo duzo, wiec szukalem w necie i znalazlem na www.astra.maxi.pl ->dane techniczne ....ze zuzycie oleju (chyba to max) wynosi 0,075l/100km moje pytanie do posiadaczy opli -- wy tez tak macie ????? dzieki...
Witam Srawdź czy nie przechodzi płyn chłodniczy do oleju.
Można sprawdzić dawkowanie paliwa z szyny tzw. miarkowanie i pamiętać o blokadzie filtra paliwa. Przejście z oleju napędowego letniego na zimowy to był i jest w Polsce problem.
Brak ładowania ? albo zbyt niskie ciśnienie oleju
Znalazłeś rozwiązanie? Mam taki sam problem i zastanawiam się od czego zacząć ...
Poproszę o lepsze zdjęcia. Zdjęcie zrobione od góry czy od dołu? Najprościej sprawdzisz jeżeli zmyjesz zmywaczem do hamulców a następnie będziesz szukał skąd wyciek się pojawia. Czasem bywa tak że wyciek się pojawia gdzieś u góry silnika np. spod odmy a skapuje na turbo i ktoś myśli że turbo przepuszcza olej a tu błachostka...
Ewentualnie pompa oleju
Witam i pozdrawiam wszystkich sprężarkowców.Zrobiłem kompresor z trzech sprężarek od kamaza,silnik 5.5kw,smarowanie ciśnieniowe pompa wspomagania opel astra,filtr oleju fraz z chłodniczką ford mondeo zamontowany między pompą a sprężarkami.Mam problem z ciśnieniem oleju.Po włączeniu sprężarki nie było ciśnienia na zegarze ,zdemontowałem zawór w pompie...
Przecież nawet na kursach prawa jazdy uczą co oznacza świecąca kontrolka oleju, o instrukcji obsługi samochodu nie wspominam......
A jakie jest ciśnienie oleju?
Kolego szuler 17 a gdzie można sprawdzić stan tego oleju?
Witam, czy ktoś z Kolegów się orientuje gdzie można nabyć oring do czujnika poziomu oleju GM 13105597 do astry 2.2DTI, oznaczenie silnika Y22DTR.
Przy dolocie to jest wyciek oleju z odmy,to ten wąż po prawej. Wyczyścić ,wymienić opaskę ,albo podłożyć jakąś koszulkę gumowa.Podstawa filtra to nie oring ale taka specjalna uszczelka gumowa.też prosta robota. Jeszcze lubi puszczać czujnik oleju. Łopele też lubią popijać olej.
Akurat ten czujnik to czujnik ciśnienia oleju. Nad nim jest jak dobrze pamietam gruba magistrala wodna i tam szukaj wycieku.
w tej obudowie masz zintegrowana pompe oleju ze smokiem bez popuszczenia miski sie nie obedzie
możliwe, że problem z mokrymi miejscami od oleju oraz parowaniem i zapachem oleju pochodzi od uszczelki. Może ona być źródłem wycieku oleju, który pojawił się na łączeniach i spod auta. jak morzesz to sprawdz uszczelke wału lub miejsce innych źródeł wycieku oleju smrod moglby zostac spoeodowany przez nadmierne nagrzanie silnika podczas jazdy np. w korkach,...
za wysokie ciśnienie oleju ?
Silnik masz kolego skrajnie zużyty (jeśli nie ze względu na przebieg, to z powodu przegrzania itp). Nie jest normalne, aby silnik z przebiegiem 170tys. zużywał tyle oleju.
Zatkane kanaliki olejowe lub pompa oleju.Wykrec czujnik cisnienia oleju i sprawdz cisnienie oleju.Nagrzej silnik do 80 stopni.Na biegu jałowym cisnienie 0.10 Mpa przy 2000 obr cisnienie 0.28 Mpa.Nie swieci ci lampka od oleju?Wlacza sie jak cisnienie jes nizsze niz 0.05 Mpa.
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
koniki się nagminie łamały w astrach
Facowiec nie jestem ale znajomemu na zlecenie wymieniano olej i po wymianie te same objawy . Wydał kupił taki jaki miał i wszystko ok po ponownej wymianie (problem co z tym olejem?zrobić nie ma w okolicy miejsca na żeby oddać a wylać w krzki nie wypada).Wniosek pozostał taki że skasowali za porządny olej i wlali byle co.Tu akurat nie wiem jak u was...
p0195 dot. czujnik temp. oleju, więc raczej bez związku. Albo pompa padła, albo nie ma paliwa.
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
Zmierz jeszcze ciśnienie oleju za pomocą manometru.
oleju astra astra pompa oleju bagnet oleju astra
netia net24 hasło akumulator skuter elektryczny bosch chłodziarka panel
lampa macan instrukcja obsługi silvercrest rch7s52
Lokalizacja bezpiecznika świateł pozycyjnych Skoda Octavia II 2005 Peugeot 307 SW 1.6 benzyna - nie odpala, przyczyny i diagnostyka