Oczywiście że mierzyc na zimnym silniku. W tych motorach olej scieka powoli i aby miec miarodajny wynik trzeba naprawde długo poczekac po unieruchomieniu silnika- wiem bo takowa astre posiadałem.
A ile oleju.
Zwykły GTX jest już nieosiągalny. Zastąpił go GTX High Mileage, czy jakos tak...Ja z tego powodu przeszedłem na GTX3 Protection, czy jakoś tak i nie narzekam. A filtr to parę złotych i oszczędzać nie warto....
Skrzynia jest manualna. Nie wiedziałem, że w skrzyni może być czujnik oleju.
A sprawdź kolor oleju.
Pomiar wykonuje się na zimnym silniku. Podczas pracy silnika ten olej rozprowadzany jest po całym silniku. Zanim on całkowicie spłynie do miski olejowej to musi trochę czasu minąć. Jeżeli chodzi o komputer to błąd dotyczy ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
https://rotkee.com/en/waveform-library?b... Dodano po 1 Pamiętaj że podstawa co ciśnienie oleju.
Gruszkę wyciąg , odwróć do góry nogami i ponaciskaj tłoczek, pewnie wyleci z gruszki trochę oleju.
Wszystko zależy, w tym wypadku też zależy od stylu jazdy, rodzaju i jakości oleju, częstotliwości jego wymian, od tego czy paliwo z dpfa nie przedostaje się do oleju itd.
Zmierzyć ciśnienie oleju.
Niektóre silniki tak mają. I nic na to nie poradzisz. Ważna jest jakość tego nowego oleju, i dbanie o odpowiednią częstotliwość jego wymiany.
Rozwiązanie na obrazku poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/6157990400_...
ALCO FILTER SP1275 BOSCH 0451103370 CLEAN FILTERS DO1833 FILTRON OP5701 GENERAL MOTORS 93179720 HENGST FILTER H90W26 KNECHT 06637821 KNECHT OC4053 MANN-FILTER W71275 OPEL 55352643 OPEL 5650343 OPEL 93178952 SAAB 93178952 SOFIMA S3299R UFI 2329900 Znajdziesz bez problemu bo to filtr pasujący do ogromnej ilości Opli od lat 80.
Poprzestawialo krzywki na walku tez z takim silnikem walczylem. Wymien walki a popmy oleju nie ruszaj .
Używam oleju 10W40
Proszę bardzo Ciśnienie oleju 1.5/820 - 920 (bar/rpm)
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Facowiec nie jestem ale znajomemu na zlecenie wymieniano olej i po wymianie te same objawy . Wydał kupił taki jaki miał i wszystko ok po ponownej wymianie (problem co z tym olejem?zrobić nie ma w okolicy miejsca na żeby oddać a wylać w krzki nie wypada).Wniosek pozostał taki że skasowali za porządny olej i wlali byle co.Tu akurat nie wiem jak u was...
Zacznij od wymiany oleju i filtra. Jaki kolor i zapach ma olej? Jak sprawdzałeś stan oleju?
Do wymiany była chłodniczka oleju
Strzałką jest zaznaczony odpowietrznik skrzyni a nie uszczelniacz wybieraka. Może być za dużo oleju w skrzyni lub nie uszczelniony gwint odpowietrznika.
W jakim miejscu znajuje się czujnik ?
Numery zaworków magistrali olejowej Z17DTL (Opel Isuzu 1,7 CDTI): • GM 94158727 - zawór jednokierunkowy • GM 98039340 (JNS GM 94381699) - zawór nadmiarowy (JNS = już nie stosować) • GM 97043774 - zawór bocznikujący Uszczelki podstawy filtra oleju/chłodniczki: • GM 97189134 - uszczelka podstawy filtra oleju • GM 98080996 - uszczelka łba śruby drążonej...
Jak w temacie Problem z ciśnieniem oleju, nagle się zapaliło. Moje pytanie czy siadają w tych modelach pompy oleju
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebna bedzie strzykawka olejowa, bo otwór jest głęboko i w pionowej ścianie skrzyni.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Właśnie na biało ale czuć w dymie słodki zapach oleju,
Brak ładowania ? albo zbyt niskie ciśnienie oleju
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
Dobrze, tylko co ma pęknięty blok silnika do takiego oleju?
Witam Srawdź czy nie przechodzi płyn chłodniczy do oleju.
Wymiana pokrywy zaworów ze sprawnym zaworem odmy rozwiązała problem brania oleju.
Do H zalecają i napewno spasuje do eFki. Sam do eFki lałem 19 40 182 ale jakbym teraz zmieniał to na ten sam co w H. FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 Gdzieś widziałem niedawno temat gdzie tego fuchsa (i jeszcz jakiś) mocno zalecali do H bo tam coś nie tak z tym ich olejem był.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Witam, Wymieniłem olej w silniku opel astra 1.7. Po wymianie oleju i odpaleniu silnika na małych obrotach zapala się kontrolka oleju - gdy dodam gazu kontrolka gaśnie. Czy to może być problem z ciśnieniem? Dzięki.
Filtr oleju wymieniony? Jeżeli tak to trzeba uruchomić silnik aż lampka ciśnienia zgaśnie (pompa oleju zaleje filtr oleju)
Myślę, że to z rozlatujacego się kolanka odmy.
Kontrolka ma zgasnąć od razu po odpaleniu,a najlepiej sprawdzić ciśnienie oleju.
Pół litra na tysiaka to na dobrą sprawę wystarczy co roku filtr wymienić a oleju nie ruszać...
Dolot suchy? Przyjżyj sie odmie czy nie wyrzuca za duzo oleju w kolektor.
Może wskazuje zbyt duży poziom oleju? Z tego co piszesz masz olej na full a szczególnie zimą i na krótkich odcinkach potrafi się zbierać paliwo w oleju. Sprawdź drożność odmy.
Poproszę o lepsze zdjęcia. Zdjęcie zrobione od góry czy od dołu? Najprościej sprawdzisz jeżeli zmyjesz zmywaczem do hamulców a następnie będziesz szukał skąd wyciek się pojawia. Czasem bywa tak że wyciek się pojawia gdzieś u góry silnika np. spod odmy a skapuje na turbo i ktoś myśli że turbo przepuszcza olej a tu błachostka...
po mojemu to zbieg okoliczności chociaż wymiana z syntetyka na mineral nie była zbyt dobrym krokiem a w obecnej sytuacji powinieneś uszczelnić silnik i wlać mineralny mobil 1 - ściągałem głowice z dwóch silników jeżdżonych na tym oleju od nowości przebieg: Astra 1,4 ok 200kkm i Passat b3 1,6td 280kkm i na cylindrach obydwu były ślady honowania
Silnik masz kolego skrajnie zużyty (jeśli nie ze względu na przebieg, to z powodu przegrzania itp). Nie jest normalne, aby silnik z przebiegiem 170tys. zużywał tyle oleju.
Zobacz czy trzyma EGR bo prawdopodobnie nim zaciągneło oleju.
Bez przesady. Umów się na dogodny dzień po powrocie.
A jakie jest ciśnienie oleju?
Z filtrem wchodzi 3,5 litra przy założeniu, że został zlany cały olej i nic nie zostało. Tutaj jest dużo za dużo oleju.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Wszystko się zgadza, Pod miską olejowej nie ma płaskiej korkowej uszczelki tylko gumowa - przy pierwszej próbie naprawie była ona wymieniona na nową. Dam nową nie kosztuje majątek. Trochę masy i tak trzeba nałożyć w newralgicznych miejscach miski. Nie wiem czy jest sens wymieniać tą podporę wału. I tak dostanę używkę. Są dostępne ale musiałbym dobrze...
to albo padło ci uszczelnienie wałka rozrzadu albo masz uszczelkę pod głowicą padnietą, ewentualnie nie dokręcony filtr oleju
za wysokie ciśnienie oleju ?
Nie sądzę żeby głowica była pękniętą ale wszystko jest możliwe. Najpierw sprawdź olej czy przypadkiem płyn nie wymieszał sie z olejem.
Wyciek oleju z pod miski oleju.
Jak masz pojęcie o mechanice i zmysł techniczny to dasz rade .
A co by się tam mogło zabrudzić? No chyba, że silnik już jest mocno zużyty i pluje olejem z odmy w dolot.
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
Panowie silniki Volkswagena dobrze eksploatowane dojezdzają do 400-450 tys. kilometrów spokojnie takze do remontu wam trochę zostało. Nie proponował bym lać mineralu bo po co to są tak zuzyte jeszzce silniki optymalny będze półsyntetyk. To jest moja dobra rada mój ojciec z brańzy olejowj tak mi doradzał. On pracuje w olejach juz 25 lat i wie bardzo...
kontrolnie to znaczy ze skoro już została wyjęta to mechanicy zadecydowali żeby to zrobić. jak sprawdzić czy to chłodnicza oleju?
Wyryte na bloku, koło filtra oleju. Astry F chyba tylko X16XEL mialy (jako 1,6 16v). Błędy podaj!
możliwe, że problem z mokrymi miejscami od oleju oraz parowaniem i zapachem oleju pochodzi od uszczelki. Może ona być źródłem wycieku oleju, który pojawił się na łączeniach i spod auta. jak morzesz to sprawdz uszczelke wału lub miejsce innych źródeł wycieku oleju smrod moglby zostac spoeodowany przez nadmierne nagrzanie silnika podczas jazdy np. w korkach,...
jeśli po zapaleniu regulatory klepią tzn że się same opróżniły ii nie ma tu problemu to że klepią troszkę to pewnie z powodu oleju (zmieniłeś na świerzy) pojeździj trochę to może się uspokoją a jeśli nie to zmień olej na inny miałem tak w swoim - po zmianie oleju klepały przez jakieś 500-1000 km potem było ok, nic nie robiłem bo znalazłem źródełko dobrego...
Pozostań przy takim samym oleju jaki masz...
Witam mam pytanie, czy może mi ktoś napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w Opel Astra H 1.3CDTI
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
Uszczelka pod głowićą . Sprawdz czy nie ubywa płynu ,olej w zbiorniku płyny , biały osad na korku wlweu oleju
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Z przelewów jest wstawiony trójnik w powrót który idzie z pompy do baku. Tyle jest przeróbek w tym aucie. Ale jakie to ma znaczenie odnośnie wlewania się ropy do oleju?
Jakie masz ciśnienie oleju?
To znaczy ile kilometrów przejdziesz w sumie, zanim ten litr musisz dolać?
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Wyreguluj lewarek .
Ewentualnie pompa oleju
Takie zchowania kojarzą mi się z uszkodzonym sterownikiem,ale głowy bym nie dał.
Jeśli nie bierze oleju i nie leje się z pod uszczelek to możesz wlać półsyntetyk, w przeciwnym wypadku mineralny. Tak czy inaczej temu silnikowi szczególnej różnicy nie zrobi jaki olej zastosujesz. Mineralny na pewno wyjdzie taniej, a jeździć na nim też będzie bez problemów.
tak to ten czujnik
Ja tu nie widzę marnej jakości oleju ja widzę marnej jakości mechanika prędzej A widziałeś kiedyś jak wygląda nagar z dobrego oleju ??
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Żeby Ci to powiedzieć trza znać motor w tej astrze.
Kolego szuler 17 a gdzie można sprawdzić stan tego oleju?
yyyyy a to ma być na ciepłym silniku czy zimnym ? (a olej wlewamy z banieczki bokiem wtedy nie pluśnie) zapomniałeś dodać że po uzupełnieniu oleju należy uruchomić silnik aby olej zalał filtr wyłączyć silnik ponownie sprawdzić stan i uzupełnić
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Po wymianie oleju w warsztacie zauwazylem wolna wtyczke. Od czego moze byc . brak wolnych gniazd zeby to wpiac. Auto opel astra II 1.8 rok 2002 Pozdrawiam
Dwa śrubokręty płaskie, jeden w lewą rękę, drugi w prawą. Zaprzeć ich końcówki na dnie korka na jego obwodzie, pchać śrubokrętami tak by korek kręcił się w lewo. Dłuta były by lepsze do tego bo by się nie ślizgały po dnie korka.
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Możesz też założyć elektryczną pompe oleju od astry II, jeśli masz alternator.
Może alternator kończy życie powoli... Powinno być sitko jak kolega wcześniej napisał.
chodzi mi o to czy jest na dole korek spustowy?a na górze korek wlewowy?resztę ogarnę.
Dziwny układ oleju z lewej strony z spodu przedniego zderzaka, na ulicy byla mala plama , astra J 1.7 cdti ,tak wygląda od spodu https://obrazki.elektroda.pl/4666285800_...
Zalewaj 10W/40 i będzie ok. Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, to nic nie powinno się stać, jeśli pojawią się jakieś stuki, itp., to nalewanie innych olei w niczym nie pomoże na dłuższą metę. Tu właśnie pojawia się pytanie, dlaczego poprzedni właściciel zalał go minerałem, czy chciał coś ukryć, czy chciał oszczędzić i jak długo silnik pracował...
Oby nikt nie musiał zaglądać do wnętrza silnika po tym syfiastym oleju...
Tak, niestety musisz ściągnąć zderzak i ten stalowy pas. Ja próbowałem na wszelkie sposoby wyciągać bez ściągania zderzaka i niestety się nie da. P.S wyczyszczenie węży to jeszcze nic, IC jest dużo ważniejszy. to właśnie w nim odkłada się najwięcej oleju.
Znaczy się kontrolka oleju?Jeśli tak to sprawdź stan oleju.
Witam, czy ktoś z Kolegów się orientuje gdzie można nabyć oring do czujnika poziomu oleju GM 13105597 do astry 2.2DTI, oznaczenie silnika Y22DTR.
Witam Ja dzisiaj zauważyłem, że też mam problem z ogrzewaniem. Mimo osiągniętej temperatury silnika to powietrze z kratek leci ledwo co ciepłe. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam problem z płynem chłodzącym. Wygląda jakby w nim był olej. Płyn został wymieniony i po krótkim czasie znowu jest zanieczyszczony. Myślę, że chyba mamy wspólny problem, który...
Można sprawdzić dawkowanie paliwa z szyny tzw. miarkowanie i pamiętać o blokadzie filtra paliwa. Przejście z oleju napędowego letniego na zimowy to był i jest w Polsce problem.
astra oleju chłodnica oleju astra ciśnienie oleju astra
philips ustawić godzina ustawić temperatura klimatyzacja numer administratora
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Niedziałający przycisk włączenia pralko-suszarki Haier - diagnostyka i rozwiązania Ładowarka BAWARIA 18V 5Ah - Specyfikacja i Problemy