Dygocze jakiś plastik /osłona.
półoś to kawał pręta więc po co go wymieniać jeśli jest prosty a przegub przy skrzyni zwykle chodzi całe życie, no chyba że osłona zostanie uszkodzona
W silnikach isuzu lubi cieknąć pokrywa zaworów i uszczelnienie wtrysków kture przechodzą przez nią. Ale to będzie widać po zdjęciu osłony.
Sugestia, to znaleźć i sprawdzić centralkę za osłoną boczku pasażera. O ile dobrze pamiętam jest przykręcona za osłoną z wygłuszenia, we wnęce.
Szukaj pod hasłem dławica lub uszczelniacz czołowy. Pamiętaj że do montażu potrzebna jest też specjalna osłona/tulejka żeby go nie uszkodzić.
Witam. Mam pytanie dotyczące przymarzania hamulca ręcznego w Astra H. Czy jest to może spowodowane brakiem osłony metalowej- aluminiowej przy linkach hamulca tak w okolicach środka samochodu? Ostatnio zauważyłem iż linki nie sa niczym chronione - wydaje mi się iż była tam kiedyś taka blacha zakrywające gołe linki. Dziękuje i pozdrawiam.J
Astrze G trzeba wyjąć schowek po stronie pasażera i zdjąć osłony nadmuchu na nogi pasażera.
Znajdziesz go w prawym słupku pod osłoną plastikową koło nóg pasażera.
W astrze F pod wykładziną pod fotelem kierowcy jest fabryczne łączenie przewodów od oświetlenia wnętrza (szary kolor przewodu). Musisz zdjąć wewnętrzną plastikową osłoną progu, odchylić wykładzinę i dostać się do tego łączenia bo na 100% zgniło.
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
z tyłu 13cm na dystansach i twetery w osłony lusterka
Tam jest czerwony ATF , weż wlej chociaż 100g tego oleju i zobacz czy wspomaganie ożyje.. . Przy okazji weż obejrzyj przekładnię kierowniczą , czy nie ma wycieku , pierwszym symptomem wycieków jest zapocenie w okolicach gdzie łączy się gumowa osłona - harmonijka z obudową . Przy szczelnych osłonach i cieknącej przekładni to nie widać żadnych plam pod...
Filtr jest pod prawym przednim błotnikiem - jak się nie myle dostep jest do niego po zdjęciu plastikowej osłony błotnika.
Po zdjęciu osłony, bez zdejmowania kierownicy. Są dwa zatrzaski i wysuń, wypnij wtyk. W zamienniku nowy do 100 zł.
Trzeba zlokalizować miejsce dzwonienia. Rura do ucha lub stetoskop. Kiedyś miałem przypadek w Astrze taki, że coś stukalo. Dopiero po dłuższej obserwacji okazało się, że jedno z kół pasowych było krzywe. Latarka w rękę i sprawdź. Zdejmij osłony.
Przekaźnik od pompy jest przy dolnym zawiasie drzwi pasażera za osłoną.
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
Ta czarna skrzynka to sterownik centralnego zamka(CL rozwijając z niem. "komfortliegen"), a co do mocowania, to chyba powinno być wpięte do takiej czarnej osłony???.
Sprawdź stan osłon tarcz hamulcowych. Tarcza hamulcowa lub piasta, może ocierać o zdeformowany/napuchnięty z powodu korozji fragment tej osłony. Pozdrawiam.
Osłona dolna, pod silnikiem
Plastikowe trójkąty maskujące od wewnątrz lusterka boczne zamontowane są na 2 zatrzeski, wystarczy zdjąc osłone z dzwigni regulacyjnej (pociagnąc), i podważyć następnie śrubokretem plaskim osłone, wyskoczy bez problemu
Dokładnie 2 zatrzaski :) pozdrawiam
Osłona termiczna na kolektorze wydechowym?
A żarówki miałeś same czy razem z osłona plastikową te innej firmy?
Zobacz czy Ci się nie oberwała osłona termiczna nad wydechem...
Nad tą blachą z łożyskiem powinna być jeszcze taka osłona(miseczka) zabezpieczająca przed zgniataniem tej blaszanej osłony łożyska przez poduszkę McPhersona
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu.
Hmmm tego Ci raczej nie powiem co konkretnie masz zrobić żeby działał tylko jak coś to mogę podpowiedzieć bo tego nie widze... Co do samego głośnika to musisz sprawdzić przede wszystkim jego podłączenie czy przypadkiem sie nie odłączył/odlutował lub też ciągłość przewodów czy któryś nie jest przerwany, najpewniej najzwyklejszym miernikiem lub też bateria...
Gdzie jej szukać? Nie wiem czy w 2 jest tak samo jak w 1. W astrze 1 syrenę włącza i wyłącza się małym kluczykiem - "zamek" jest koło akumulatora, schowany pod gumową osłoną.
sterownik silnika pewnie za lewym nadkolem ? jest przykręcona osłona czy leje się woda do niego ?
Czasami w niektórych układach pompka się włącz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon,ale nie zawsze. Sprawdż bezpiecznik F2 czy na nim pojawia się napięcie przy kręceniu rozrusznikiem.Jeżeli nie, trzeba sprawdzić przekażnik na prawym słupku przy nogach pasażera (za boczną osłoną).
Czy wie ktoś jaką rolę pełni rurka wychodząca z osłony kolektora wydechowego, oznaczona na zdjęciu strzałką?
Witam.Jest to sterownik wentylatorów,niejest on w zaden sposób zabezpieczany poza tym ze chroni go nadkole i osłona pod spodem.Pozdrawiam
Antena podobna do [url=http://www.idealantenas.com.br/prod... Ale raczej na inne pasmo. Nie było tam żadnej osłony na te krążki?
Witam. Ja miałem objaw "metalicznego tarcia" w Astrze I. Okazało się, że trze osłona tarczy hamulcowej o samą tarczę. Pomogło odgięcie osłony ręką. Może warto sprawdzić takie trywialne rzeczy.
Nie pisałeś że wymienili tłoki , tylko pierścienie . Jak się nagrzeje to się luz skasuje. Jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych , a jakie na ciepłym ? Miska olejowa nie jest pognieciona ? Osłona rozbryzgowa na wale korbowym nie dotyka miski ,albo smok ?
Opis prawie identycznego uszkodzenia w tym Dodano po 39 Mam pytanie czy ktoś ma poradnik jak zdjąć ten dolną osłone pod kierownicą? Opis dotyczy samochodu Astra G. Być może w Zafira identycznie. [url=https://www.chinnow.net/anleitung-a...
silnik z16xer nie ma hydraulicznych popychaczy więc jedynie mechaniczna regulacja luzów natomiast częstą przypadłością jest stukanie wariatorów (czyli kół wałków rozrządu z regulacją faz ) warto też zobaczyć czy sitka w zaworach wariatorów nie są pozatykane przepalonym olejem to te dwa zaworki po obydwu stronach głowicy zaraz za osłoną rozrządu.
Pojadę jutro do garażu, rozpruję osłony ile mogę i porobię zdjęcia
Montowal ktos te glosniki w astrze F ? wejda na dystansach 35mm? Mozna zdjac bez wiekszych problemow oslone gumowa z magnesu? Bo wtedy glebokosc sie zmniejsza do ~61mm czyli by weszlo. a z oslona 65mm
Na załączonym zdjęciu widać oba koła rozrządu a czujnika brak :(. Po zdjęciu osłony u mnie też go nie widać nigdzie.
Witam. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie są umieszczone znaki (do ustawiania rozrządu) na kole zamachowym w Oplu Astrze F (silnik X17DTL)? Szukałem na forum i dowiedziałem się, że jest tam jakaś blaszana osłona, którą trzeba zdjąć i pod nią niby mają być te znaki. Cały problem polega na tym, że nie mogę znaleźć tej osłony. Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Wprawdzie będzie on na zewnątrz, ale jakby to powiedzieć pod daszkiem więc nie będzie bezpośrednio wystawiony na opady atmosferyczne, dlatego mam dylemat. Zewnątrz, to nie tylko opady - te są pomijalne bo niezależnie od koloru kabla jest on szczelny dla wody. O wiele bardziej niszcząco działa promieniowanie słoneczne (ultrafiolet) a także temperatury...
Koło prawej nogi pasażera za osłoną na słupku. Odkręć i dowiesz się wszystkiego.
jest tak jak napisał elektrit za osłona plastikową boczku,na prawo od nóg pasażera i zawsze tam był w astrach i innych oplach.
Witam. Czy jakaś trudność jest w zdjęciu osłony kolektora? Auto strasznie pierdzi i chcę sprawdzić czy nie ma dziury. Jestem zielony w tych sprawach.
Jest tam osłona, ale raczej nie widać tam pracy docisku, tylko koło zamachowe.
Pompa do wymiany. Dla pewności wyjmij wtyczkę od pompy wymontuj ja z osłony i sprawdź czy ma rezystancję na przewodach zasilających?
kierunki to czarny z zielonym i czarny z białym znajdziesz je pod osłona na lewym przednim słupku po odkręceniu dwóch śrubek
podjadę na stację benzynową i przedmucham kompresorem, chodzi o przedmuchanie nieczystości po zdjęciu osłony z napisem ECOTEC? czy po zdjęciu cewki?
Bzdury piszesz !!! Nic nie da na ,,krótko,, pozostaje tylko zniszczenie plastikowej osłony rygla i odblokowanie , łatwe nie jest ale wykonalne
Co do układu kierowniczego to sprawdź czy masz dobry poziom płynu. Co do odgłosów to podejrzewam że tłumik środkowy ci się posypał albo osłona termiczna oberwała, wszystko do weryfikacji od spodu samochodu. Nieszczelności układu wydechowego też będą widoczne od spodu samochodu.
A dlaczego niektórzy nia zalecają montażu uniwersalnych siłowników do Astry II ? W astrze kaseta zamka zabudowana jest osłoną plastikową, a cięgno do zamykania od wewnątrz jest na lince. Trudno się podłączyć cięgnem siłownika uniwersalnego, ale to nie jest niemożliwe. Można założyć kostkę bezpośrednio pod plastikowym kołkiem do zamykania drzwi od wewnątrz...
Zobacz czy osłona tarczy hamulcowej (blacha) czasem nie trze o tarczę.
Alarm będzie za plastikową osłoną boczku po stronie kierowcy (na lewo od pedału sprzęgła).
A to nie z okolic pasków? pasek jakiś nie ociera o osłonę?
A próbowałeś- tył, przód -kilka razy ruszyć?Może wtedy wywołasz chrupnięcie.Wg mnie przegub się rozlatuje pomimo że osłony całe.(próbuj na kołach wyprostowanych i skręconych)
To będę musiał sprawdzić na zimnym silniku. Tylko może być problem ze zdjęciem osłony bo trzeba sondę wykrecic bo inaczej obudowa termostatu przeszkadza
Witam Mam pytanie do czego słuzy ten wąż? (wymiana nie powinna byc skomplikowana, ale leży on bezposrednio na silniku (pod plastikowa pokrywą) i nie chcialbym kupic złego) Poza tym warto sie douczyc:) Silnik X14XE - poj. 1,4 16V; Samochod Opel Astra F; kombi; 1996/97 Fotka przedstawia silnik po zdjęciu plastikowej osłony. http://obrazki.elektroda.net/78_12581939...
Witam -to cykanie może pochodzić z półośki podczas obciążenia - sprawdź czy nie pękła osłona gumowa i przegub lub krzyżak chodzi na sucho (zanim skrzynię wymienisz)
Jak się dostać do tego przewodu? Odpinając mocowanie gumowej osłony przewodów. http://forum.opel24.com/topic/55571-astr...
Nic nie trzeba niszczyć nawet osłony bo się ją odkręca za kołem i odsuwa, to jest sposób dla laików i osób które boją się tykać rozrząd a sposób całkiem dobry, sam go wypróbowałem i nie ma żadnych problemów i jest wiele szybciej niż ściągając rozrząd gdyż robiłem już na obydwa sposoby:)
Jak dostaniesz się do butli jest tam plastikowa przezroczysta osłona, trzeba ją odkręcić, a następnie zakręcić zaworek - najlepiej zakręć oba zaworki.
Trochę jest normalne. Jak dużo to przedmuchy na tłokach i/lub zasyfiony separator w pokrywie.
Jak to nie ma? Powinny być w podłokietniku pod zaślepkami, chyba za klamką i na dole też coś było. Jeszcze osłona regulacji lusterka i resztę się już ściąga energicznym ruchem. :D
Zwracaj jednak uwagę na typ sondy (LSH 25) i budowę osłony elementu pomiarowego.
Do wymiany jest filtr przeciwpyłkowy, kolega wyżej ma racje... Koszt ok. 20 pln. Jest na podszybiu pod plastikową osłoną od komory silnika. Jak kupisz to jest w kkomplecie instrukcja wymiany.
Witam - trzeba też sprawdzić osłony charmonijkowe na maglownicy czy są całe i czy tam nie ma przecieku oleju !
Dodam jeszcze że objawy jakie towarzyszyły przed usterką to był odgłos jakbym jechach oponą blisko krawężnika, taki typowy odgłos. I pojawiał się parę razy i jak naciskałem sprzęgło to odgłos ustawał. I przy próbie ruszenia ze skrzyżowania dopiero coś jakby zluzowało i już nie zapalił. Po demontażu osłony paska są na odcinku ok 20 cm zerwane ząbki z...
:arrow: kruczi Filtr pyłkowy przwdopodobnie nie był wymieniany od 4 lat. Muszę go sprawdzić tylko dostę do niego jest trochę utrudniony. Trzeba (tak jak a Astrze G wyjąc schowek pasażera i zdjąć osłony nadmuchu na nogi pasażera). Chciałem już kupić taki filtr ale w sklepie mówią że w Zafirach są stosowane dwa systemy. Poza tym jest klima i trzeba mieć...
Mam pytanko, chciałem zrobić odciecie zapłonu na cewke. Ze schematu wynika ze jest to czarny przewód po stacyjce. Tylko jak rozkęciłem osłony to są tam trzy czarne przewody. Doradzcie który odciąć?
Jeżeli wyjście jest jak napisałeś niskoprądowe, to bezwzględnie powinienieś użyć przekaźnika i dopiero za nim zastosować mostek diodowy podłaczając się pod czarno-zielony i czarno-biały np. w wiązce za plastikową osłoną boczku kierowcy.
Ja dziś poprawiałem CZ w Opel Astra '99 był on w lewym słupku drzwi pod osłoną progu - miejsce w miarę łatwo dostępne. Ale co do Twojej awarii była podobna do tej co ją poprawiałem - w sterowniku CZ masa na płytce drukowanej była nie dolutowana. Troszkę cyny i CZ działa.
On jest w takiej osłonie . Jak sprawdzałeś na Allegro to są takie moduły z tą osłoną. Jak wyjmiesz licznik to jest to przymocowane do górnej części deski rozdzielczej nad licznikiem.
https://obrazki.elektroda.pl/8893467700_... https://obrazki.elektroda.pl/4299789700_... https://obrazki.elektroda.pl/2480346500_... Dziś prezentuję testy praktyczne i budowę wewnętrzną niedawno kupionej, panelowej anteny mikropaskowej AstraEa HV 18 dBi z czterema elementami aktywnymi (quad patch antenna)...
Jak trze to może klocek o tarczę, tłoczek może do końca nie odbijać, a jak trzymasz hamulec to dociśnie każde koło i jest inaczej , trzech może też osłona tarczy ale w tym przypadku raczej nie, musisz zdjąć koło i patrzeć co jest , tłoczek wkręcić, może co pomoże
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania. Rozrząd możesz wstępnie sprawdzić ściągając pokrywę zaworów i obserwować zachowanie zaworów (znajdź animację jak działa silnik i zawory), ruch tłoka zaobserwujesz przez otwór świecy. Ewentualnie zostaje zdjęcie osłony rozrządu i szukanie znaków czy się zgrywają.
Na 100% był do LPG, i na 100% czarny plastik. Producenta nie pamiętam, bo było to 10lat temu, chyba Oplu Kadecie, albo Astrze. Na 100% to Kopernik nie żyje. Przy zewnętrznym montażu daje się osłony by kamienie go nie obiły.
Zdejmij osłony i sprawdzić dokładnie pasek i koła rozrządu, jeśli tam będzie dobrze to do sprawdzenia ciśnienie oleju tak jak sugerował Daro122
Astry nigdy ni miałem,ale ogólnie mogę trochę pomóc.Co do wlewu,to powinna być tam klapka uchylna,jeśli się nie poddaje pod naporem wlewanego paliwa,wtedy poziom się podnosi i pistolet odbija.Ponadto,choć to może z tym nie mieć nic współnego,zimą potrafi się zrobić korek z lodu w przewodzie odpowietrzenia zbiornika.W astrze filtry chyba są pod tą plastikową...
Witam Robiłem ostatnio Astrę z tym samym błędem - wilgoć dostała się do złącz i piny zaczęły gnić. Doraźna naprawa to wgrzewanie nowych pinów zrobionych ze szpilek, a na dłuższą metę wymiana sterownika z immo. Przyczyny oczywiście mogą być różne bo błąd który odczytujemy to najczęściej konsekwencja, a nie przyczyna sprawdź czujnik obrotów w pompie i...
Swiece widać że wszystkie wmiare równo okopcone płynu nie ubywa i co zauwazyłem żę chyba przerywa zapłon na 2 garze o strony akumulatora cgdyż po zdjęciu przewodu WN na pracującym silniku iskra niby jest silnikiem szarpie jednak ustępuja drgania co nie stwiedziłem przy innych garach . Czy impulsy na moduł cewki zapłonowej ida bezpośrednio z komputera...
To jest zewnętrza osłona przyczepiona jakby nitami. I w tym jest problem czy jest to transportowa czy na stałe jako dodatkowy filtr zewnętrzny. Może ktoś już spotkał się z takim filtrem.
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
trzeba zdjąć wycieraczki osłone plastikową a potem to już widać
Nie wiem czy pomoże. Ale jeżeli ten dźwięk to jest tarcie metalu o tarcze, oraz masz klocki z takimi blaszkami co sygnalizują właśnie koniec klocków, to przyjrzyj się osłonie tarczy od wewnętrznej strony. Miałem tak kiedyś w Astrze. Przy zakładaniu tarczy mechanik dogiął ją ( złapał za osłonę i tarczę ) i jak trochę się rozgrzała tarcza/hamulce to tarła...
Miałem podobnie. Przyczyną była wtyczka do kompa była cała w błocie ponieważ znajduje się przed kołem z lewej strony z przodu. Z tego co mówił mechanik to wystarczyło odpiąć wtyke dobrze odczyścić i zapuścić jakimś preparatem wszystkie styki . Dodatkowo zamontował osłone żeby błoto się tam już nie dostawało.Następnie Podpięcie kompa i wykasowanie błędów...
Nigdy nie miałem problemu z odpalaniem, aż do teraz. Po przekręceniu zapłonu rozrusznik milczy, brak spadków napięcia, tylko dmuchawa się wyłącza. Sprawdziłem bezpieczniki. 2 tyg. temu był naprawiany alternator. Oprócz tego nie zauważyłem, że opadła osłona silnika - jeżdżę tak od dwóch dni, ale było sucho. Do czego się przyczepic?
na 99% padł komputer Komputer to może paść w domu. Kolego a może najprościej będzie zdjąć osłone rozrządu i sprawdzić pasek wielorowkowy??
Cały zestaw do twojego silnika to 200 zł. Wymień wszystko i spokojnie będziesz jeździł do końca dni Astry. Do zestawu jeszcze nowy płyn chłodzący żeby potem nie płakać że uszczelki pod głowicą w nich często padają., bo tylko po wyjęciu pompy idzie cały spuścić. Co do "ruszenia" pompy to ja nawet do tego nie podchodzę bez zdjęcia kompletnej osłony,...
Tak, oczywiście jest do tego bezpiecznik. Sterownik powinien być pod dźwignią od ręcznego. Z tego co pamiętam to widać go po zdemontowaniu osłony pod dźwignią ręcznego gdzie masz gniazdo OBD. Sprawdź bo może go tam nie ma lub jest odłączony.
Jeżeli twoja skrzynia posiada oprócz osłony koła zamachowego osłonę u dołu skrzyni to prawdopodobnie możliwa jest taka wymiana . Opisywalem to już na tym forum.
Termostat do wymiany na początek. Niestety w tym silniku wymiana wymaga zdjęcia paska rozrządu i odkręcenia koła na wałku rozrządu oraz demontażu całej osłony rozrządu. Dopiero wtedy uzyskuje się dostęp do króćca z termostatem.
zawsze dostaje wymienione części "do ręki" nie podejrzewam oszustwa. Sam nie robiłem więc nie wiem na 100% Tak czy inaczej samochód naprawić trzeba. Po zdjęciu pokrywy zaworów widać że nie wszystkie popychacze dotykają do wałka, 12 dotyka a cztery sa schowane i jest luz między wałkiem a popychaczem. Pogięte zawory ?? Dodano po 2 podkładki dystansowe...
Jezeli masz rozrusznik D6RA to rozbierz go i zobacz czy czasem nie obluzowała się osłona przekładni. Lubi wypaść z gniazda i "ryje" po uzwojeniu wirnika. Zbytnio nie przeszkadza to rozrusznikowi w pracy ale powstają takie zakłócenia przy rozruchu, że ECU sobie z nimi nie radzi...
u mnie była winna wiązka kabli tylnej klapy,zwarcie w osłonie gumowej,astra kombi
Witam. Mam "drobny"-a dokładnie nie wiem - problem z szybą drzwi przednich lewych. Wracając z pracy do domu tradycyjnie otworzyłem szybę i odpaliłem papierosa. Szybka z lekkim oporem zsunęła się się na sam dół. Papieros spalony, zgaszony a że do domu jeszcze kawałek to i szybę czas zamknąć. Ruszyła z lekkim oporem. Gdzieś w połowie drogi do góry poczułem...
miałem identycznie kiedy kupilem zafire przyczyną okazały się przetarte kable ponieważ jest to element ruchomy i podczas otwierania i zamykania drzwi mogą się przerwać. Proponuje przeglądnąć okablowanie przy łączeniu słupka z tymi drzwiami powinna tam być gumowa lub plastikowa osłona, którą trzeba zdjąć. Jeśli będą przerwane wystarczy zlutować zaizolować...
Rozumiem, podłączę się w tę wiązkę. Chciałem tylko aby wszystko było w jednym miejscu. Siłowniki master mam dwa z przodu, z tyłu slave. Rozumiem że może nie być żadnego sterownika i pozostałe siłowniki sterowane są przez przekaźnik ze siłowników master? Dlatego właśnie pytałem jak działa zamek, chociaż wszedzie znajdowałem informacje że sterownik jest...
astra osłona silnika astra osłona kolektora plastikowy osłona astra
miernik uszkodzony pomiar rezystancji zniekształcenia niskich tonach czujnik klimatyzacji vectra
dobra antena pokojowa wykrywacz metali schemat
Komunikat "96" w Honda CR-V 1996 - możliwe przyczyny Komunikat "96" w Honda CR-V 2016 - co oznacza?