Mocz WD-40 mocno i wybijakiem w stodek przegubu tylko nie uszkodz gwintu musi puścic.
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
Z doświadczenia podpowiem że najczęściej w tym modelu uszkodzenie jest w przednim lewym kole. Pierścień magnetyczny na piaście. Niestety trzeba wymienić całość tj piasta z łożyskiem.
A prędkość z lewej przedniej piasty może byc.😏.
Jeśli nie działa prędkościomierz lub wskazuje głupoty to w astra g i Zafira a uszkodzona przednia lewa piasta.
Sprawdzić testerem czy moduł abs widzi ten czujnik. Sprawdzić miernikiem czy czujnik jest sprawny. Zmierzyć odległość od czujnika do koronki piasty. Zepsułeś system abs
Otwór 65,1 ET 39
Łożyska w piaście.
Piasta z ABS to od około130zl. Bez 60.
sa czujniki ktorych nie dostaniesz w serwisie tylko musisz szukac gdzie indziej ktore wymienia sie same bez piasty
Jeśli usterka objawia się na dołkach to zużyte jest już łożysko koła. Tak czy inaczej czeka cię wymiana piasty.
Jak prędkościomierz świruje to szukaj w przednim lewym kole. Przewód piasta-koło lub sama piasta.
Termo1 w obrót kolektora warto zainwestować i podzielam Twoje spostrzeżenia w końcu ktoś podziela moje zdanie. szkoda tylko że nikt nie chce odpowiedzieć na moje pytania. chcę wykorzystać elementy konstrukcji które widać na fotkach. chcę dodać tylko moment obrotowy ( piasta tylna astra) w górnej części słupa i jak to połączyć z regulacją kąta za pomocą...
Jeżeli masz tam czujnik, to dalej sygnał z niego leci do skrzynki z bezpiecznikami / przekaźnikami. Tam jest taki przekaźnikopodobny element (bodajże pomarańczowy) który jest przetwornikiem sygnału z czujnika na sygnał drogi / prędkości. A pewnie problemem u ciebie jest walnięty czujnik -> wymiana razem z piastą niestety.
Jeżeli kontrolka zapaliła się od razu po włączeniu zapłonu to ABS nie widzi czujnika, jeżeli po ruszeniu auta to sterownik rozpoznaje inną prędkość jednego koła w porównaniu do reszty.
Prawdopodobnie przetarte są przewody ,albo wtyka nie łączy dobrze od czujnika ABS ,a licznik działa tak dlatego że pobiera impuls z lewej piasty (czujnika ABS).W najgorszym wypadku wymiana niestety piasty!
Dokładnie brak podkładki dystansowej na piaście pompy.
Witam. A łożyska w piaście sprawne.
Ok wstawię później zdjęcie. Ciężko jest opisać kilka godzin testów wiele rzeczy co napisałeś już sprawdzałem. Szerokość szczęk sprawdzona. No nie wiem czy zajmowanie śrubą centrująca nie am sens bo próbowałem dokręcić śrubami do felg i dalej było krzywo, chodzi że jak ona jest dokręcona to powinno lekko chodzić, a nie zacinać się. Po to kupiłem nowy...
Mam więc nadzieje, że nie jest to akurat moja astra. W takim razie zrzucę koło i mam nadzieje skończy się na poprawie złącza. Dzięki za odpowiedz, temat zamknę jak upewnię się, że czujnik znajduje się w piaście.
Polonez ma 4x98
no i sie wyjasnilo Zadna piasta ani pompa do wymiany tylko jedna złaczka była uszkodzona nie stykaly styki . niepotrzebnie wydana kasa na piaste
No pewnie że prosto, trzeba przestawić na frezie, ale potrzebny jest ściągacz koła kierownicy, jak ściągasz bez ściągacza może ulecieć na piaście.
Masz problem z lewą przednia piastą.
przyporządkowanie pinów w kostce to podstawa,wg starej kostki lub schematu,problemem może być też zamiennik piasty
Jeżeli piasta produkcji pokroju firmy "MAXGEAR" to szukaj droższej, ta nie zadziała, przerabiane Astra H itp. Pozdrawiam
witam Sprawdź łożyska w kołach, są tam całe piasty
Prędkość piasta lewa przód na 90% Gasniecie to już 500 możliwości.
zgadza się, piasty z przodu padają
Tarcze + klocki nowe Przy jeździe bez hamowania układ hamulcowy nie ma znaczenia. Czy połączenie felga-piasta jest czyste?
Jak koło jest schowane górą to problem jest z kątem pochylenia.A to tylko skrzywienie belki albo piasty i nic innego.
Czym różnią się piasty VKBA 3555 od VKBA 3411 czy można stosować je zamiennie?
Witam na postoju wariuje mi prędkościomierz ale tylko niekiedy bo wjade w dziurę np to wgl nic nie pokazuje jakieś pomysły? Nie mam możliwości podpiąć się pod kompa narazie Możliwe że to wina lewej piasty?
na podstawie tych zdjęć wynika ze w tym samochodzie napęd licznika jest elektryczny do koła lewego do piasty. Czy na pewno odpinałeś linkę od zegarów. Jak odpinałeś to poproś kogoś i pociągnij ją do siebie i będzie ją widać w komorze silnika.Osobiście obstawiam że masz napęd elektryczny do lewego koła. Naprawa tego może się wiązać z wymianą piasty koła
Sam czujnik wymieniałeś czy w komplecie z piastą. Miałem to samo w astrze II . Klient przywiózł używane czujniki i du... Zamówiłem nowe piasty i śmiga wszystko tak jak trzeba.
Komplet Bosch-a lub ATE. I piasty przy montażu wyczyść "na lustro".
Obejdzie, obejdzie... Nie, jak będziesz próbował na siłę to urwiesz koło sterowe tam gdzie ramię koła łączy się z piastą. Polecam ściągacz Jonnesway AE310066, bez problemu ściąga sie koła sterowe w astra F, G, vectra B i fordach. Takie coś jak na foto i po sprawie. Astra F, G, Vectra B jest franca na ściąganie koła sterowego bo jest mała zbieżność...
załącza się ABS przy małej prędkości. Przy lekkim hamowaniu pedał staje się twardy Przed diagnozą potrzebne jest rozpoznanie a te widzę że tutaj szwankuje. Temat zamknięty pęknięta koronka na piaście
a nie lepiej użyć gotowej tylnej piasty np od Kadetta/Astry/Nexii/Lanosa ? na złomie kosztuje ze 20zł, ona jest odkręcana od belki, fakt że nie tak płaska ale co za problem głębszą dziurę wyryć i zacementować? a na górę piasty przykręcić wycięty ze starej felgi środek i przyspawać grubą blachę na wierzch
Wymieniłeś piastę lewy przód. Sprawdziłeś wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem (piastą) z sterownikiem ABS ?
Bzdura! Czujnik jest w piaście przy łożysku. Pewnie wyrwałeś kable z niego. Teraz lipa bo czujnik jest razem z piasta i łozyskiem i kosztuje sporo...
Ech no właśnie myślałem że obędzie się bez kompa ale raczej trzeba będzie zrobić diagnostykę, w każdym razie dzięki...
elektronika6 zaskocze cie :) Astra F 1,7DR 92r. Oryginal Delco-Remy 65A. Nie wiem jak w benzyniakach, ale z tego cosie zorientowalem to w wiekszosci opelkow z lat 90 siedzialy wlasnie Delco. W kadetach byly Bosche, W astrach tez sie zdazaly. Ale tego chyba nikt nie jest pewien jak to jest z Oplem. Dobitny inny przyklad. Lozysko przedniej piasty Astra...
Dziękuję za porady a pytałem o to jakiej firmy bo w sklepach chcą od 220 do 280 zł za sztukę a na internecie są już po 115 zł za sztukę np taka piasta http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-ope... W aucie już od pół roku praktycznie nic z tyłu nie przewożę więc auto można powiedzieć ma obciążenie co dwa miesiące...
Czujnik w piaście = cała piasta do wymiany. Czujnik w kole lewym z przodu. Koszt ok. 400 zł.
Witam, szczerze męczyło mnie brak ABS i ASR - udałem się do "mojego" mechanika, który z wymianą piasty nie miał problemów :) Okazało się, że w piaście znajdowała się trawa + woda :) wymiana + piasta = 280 zł (piasta nowa - zamiennik) Można zamknąć - dziękuję wszystkim za podpowiedzi !
Możliwe że skorodowała koronka w piaście i abs źle działa i prędkościomierz.
Przesuwka zapina koła zębate, synchronizator wyrównuje prędkoci obrotowe nim przesuwka nie zapnie. Wiecie mnie uczyli że zespół synchronizatora to komplet elementów - przesuwka, pierścień synchronizatora, piasta - plus ewentualnie dodatkowy osprzęt w zależności od rozwiązania - kulki, kamienie, sprężynki. W każdym razie jest tak jak Elektrit napisał,...
nowy186 Chyba nie wiesz jak w Astrze jest. Astra tylną piastę ma kompakt (piasta, łożysko, czop, czujnik ABS lub bez czujnika jako jeden nie rozbieralny element) poza 4 śrubami mocującymi nie ma innych którymi można dociągać łożysko czy luzować. Wymiana na nowy element jakiejś dopuszczalnej jakości to parę stówek. Wymiana odbywa się w taki sposób że...
Jeżeli chodzi o ten przewód: https://obrazki.elektroda.pl/5882567100_... to był sprawdzany z kostką łącznie (wyginany, przekrzywiany, ściskany itp.) i jest na nim ciągłość. Był również wpięty przy pomiarze rezystancji od kostki sterownika ABS do piasty i również wskazywało 1,5kΩ, więc przewód MZ3 jest dobry.
Sprawdź stan osłon tarcz hamulcowych. Tarcza hamulcowa lub piasta, może ocierać o zdeformowany/napuchnięty z powodu korozji fragment tej osłony. Pozdrawiam.
Czujnik prędkości znajduje się o ile dobrze pamiętam w lewej piaście. Trzeba sprawdzić komputerem jak się zachowuje.
a jak by było wymieniane łożysko to i tak jest z całą piastą oraz z czujnikiem abs więc też odpada Nieprawda nie mam właśnie pomysłu co może jeszcze być Odczyt prędkości kół w momencie powstania problemu , poradzisz sobie ?
Gdyby żarówka była spalona to błąd był by cały czas i ABS by nie działał a tu raz działa raz nie samo sie nie skasuje, skoro czujnik PP to też może być piasta do wymiany to jest astra i czujnik jest razem z piastą nie osobno przynajmniej w starszych oplach tak było nie wiem jak w tym, omomierzem sprawdź czujnik i porównaj z dobrym pomiar jak ma przerwe...
Z kontrolka abs mialem to samo w dokladnie identycznej astrze. Najgorsze jest to ze gdy ta kontorlka sieci to absu nie ma:/ Tez pomaga wylaczenie i wlaczenie silnika. Tylko co ma do tego piasta? Swoja droga to to auto w tej wersji silnika jest rewelacujne:)
Witam. W mojej astrze pada już silnik, uszczelka pod głowicą do wymiany tak powiedział mój zaufany mechanik u którego mój ojciec już zostawia samochody od ponad 10 lat i zawsze było tak jak trzeba. Na dodatek powiedział że stanęły pierścienie i coś tam jeszcze. Mam X14XE 1.4 16 zaworowy 90KM obecnie. Chciałbym zmienić silnik w sumie bo koszty podobne....
Witam, mam pytanko ,czy może ktoś zakładał tarcze na przód od nubiry?po numerach są inne,ale patrząc na wymiary są identyczne!! a cena do nubiry 61 zł (bosch) a do astry G też bosch 91 zł !! wymiary takie same 256/24 piasta 60 mm ,4 śruby,wentylowane pozdrawiam
I gdzie tu widzisz problem? Tniesz, rozbierasz, wymieniasz piastę i po krzyku. Gorzej jak są alusy warte tyle co połowa samochodu. Swoją drogą to zawsze mam na warsztacie zapas tych szpilek i nakrętek, bo w Astrach J, K, to nic nowego. Nie tolerują partactwa przez zbyt mocne ich dociąganie.
wopor o czym ty piszesz. Jakie czujniki? Nowa piasta SKF z czujnikiem ABS , 5 śrub kosztuje 300 zł. Kto tu pisze o rozbieraniu.
Trzeba także dodać że łożysko z piastą w naszych Asterkach nie jest tanią rzeczą... chinskie zamienniki szybko sie sypią więc w razie co to odradzam kupowanie najtanszego szmelcu. Wiadomo może sie trafić że pojeździsz na takim łożysku długo bo z tym jest różnie. Ogółem tanie zamienniki lubią się mścić czasem działania...
sprawdź zbierzność tylnych kół...W klubie astra znajomy miał identyczną sytuacje.. okazało sie że tylną belke miał do wymiany ponieważ belka w miejscu montażu piasty była o 2 mm skrzywiona i bęben kręcił sie lekko bod skosem w stosunku do szczęk
W ubiegłym roku miałem to samo. Początkowo myślałem że to powietrze w niedomkniętym oknie. Zauważyłem też, że dźwięk ten zmieniał się też na zakrętach. Piasta lekko się grzała. Gdy byłem już gotów wymienić piastę dźwięk ten zniknął i jest OK.
Witam ponownie, zrobilem diagnoze u kolegi w warsztacie ,na jego sprzecie P0500 i nic pozatym ,piasta z czujnikiem wymieniona CHECK sie nie!!! zapala!!!. Mozna zamknac temat
Ma kulkowe dwurzędowe, Nexia, Lanos, Kadet, Astra, Vectra- praktycznie te same zawieszenie. Zresztą jak sobie wyobrażasz łożyska stożkowe i dokręcanie piasty przegubu ?.
jeżeli prędkosciomierz pokazuje wtedy to nie jest to problem w czujniku ABS. No, i kontrolka od ABSu by sie pokazala. A co znaczy ten tryb serwis ?
Nie wiem po co kombinować wywal przegub z piasty, phersona out z auta, szybko idzie. Nie wiem czemu ale lubiłem tą robotę
Witam, Posiadam Opla Astre G 2.0 DTL bez ABS ostatnio została wymieniona przednia lewa piasta z tym że bez czujnika pomiaru prędkości, w aucie tym prędkość jest mierzona przez czujnik w piaście, jak można się domyślać licznik nie pokazuje prędkości i silnik szarpie jak schodzi z obrotów, do wymiany jest jeszcze jedna z tylnych piast, wpadłem na pomysł...
Witam Przejrzałam dość dużo tematów na forum ale nie mogę odszukać połączenia awarii jaka u mnie wystąpiła. Po zakupie samochodu zaświecała mi się co jakiś czas kontrolka ABS - poprzedni właściciel stwierdził, że sprawdzał i to z powodu zmiany wilgotności /?/. Następnie zauważyłam skoki wskazówki prędkościomierza - co jak wskazuje wg. informacji jakie...
Więc okazało sie, że ABS w tej astrze przedstawia sie następująco. Z tyłu czujnik ABS jest zamontowany na stałe w piaście czyli, żeby wymienicz czujniki należy zakupić nową kompletną piastę z zębatką i czujnikiem. Koszt 300zł sztuka za nowy ale nie oryginalny. Info potwierdzone w 3 warsztatach również w BOSH serwice.
Olek, jak tam można przestawić o 180 stopni? Chyba jedynie jak poprzekłada kable. I zapobiegawczo- zabierak aparatu ma sztyft i wchodzi on w otwór w piaście wałka rozrządu. No chyba, że wymieniał zabierak i zabił go odwrotnie.
Można przełożyć z instalacją od kadeta można dokupić oryginalną od astry.Wszystko zależy od zdolności przekładającego.Musisz liczyć się z tym, że będziesz musiał zmienić McPersony bo piasty mają inny frez na półosie.
Wymieniona piasta lewa. Wymieniona półoś prawa długa na SPIDAN 24074 (swoją drogą dłuższa 5mm od oryginalnej po wybraniu wszystkich luzów). Przełożony odważnik. Wibracje przeniosły się w wyższy zakres. Domniemam, że to wina luzu na łożysku w skrzyni F23, 34zęby. Ze źródeł internetowych wygląda, że to typowy problem po stronie długiej półosi związany...
Tak też myślałem że to z lewej strony "pies jest pogrzebany". Zastanawiałem się czy to tylko ten przewód czy jeszcze coś się nałożyło np. piasta A tu ceny zaczynają się od 350 (SKF) do chyba ponad 1300 w ASO. No cóż od dumania się nie naprawi, jak coś zrobię to dam znać.
Sprawdz czy są czujniki przy piastach.
Proponuję odwiedzić wulkanizacje, wyważyć koła(najczęstsza przyczyna drgań kierownicy) a jak auto stoi na podnośniku można wtedy sprawdzić łożysko piasty, w razie wymiany łożyska dobrze jest wymienić przegub jeśli on hałasuje oszczędność czasu i pieniędzy.
Mam Opla Astrę H 2006r kombi 1.7 cdti. Od 3 tygodni zapalała mi się kontrolka abs i nie działał system ABS. Po podłączeniu do komputera wyszedł uszkodzony czujnik prędkości w lewym tylnym kole. Po dwóch tygodniach kontrolka zgasła jedziłem i było OK. Nagle zapaliła się kontrolka abs i przestał działać prędkościomierz ale abs działa. Po wymianie tylnej...
Proponuje sprawdzić piasty kół, mają zintegrowane czujniki prędkości obrotowej. Przewód lubi się uszkodzić. W przypadku mojego samochodu właśnie taki uszkodzony przewód z lewej przedniej piasty powodował problemy ze zmianą biegów i wyświetlanie się "F", brak możliwości zmiany biegów, jazdę tylko na 1, 2 i wstecznym a następnie błąd ABSu. Po wymianie...
Dziwne, masz 100% pewności co do rozstawu śrub? Znalazłem tylko jeden model felg BMW 4x100, ale z innym otworem: 3er (E30) 316 - 325i 12.82 - 12.90 55 - 126kW 5,5Jx14 4x100x56 ET 35 Pomijając belkę, z czego masz piasty? Zarówno Kadet jak i starsze Astry miały 4x100x56,5. Skoryguj rozmiary, bo robi się bałagan :D Jak byś miał rozstaw 4x108, to byłoby...
Witam. Ja miałem objaw "metalicznego tarcia" w Astrze I. Okazało się, że trze osłona tarczy hamulcowej o samą tarczę. Pomogło odgięcie osłony ręką. Może warto sprawdzić takie trywialne rzeczy.
Witam serdecznie sprawa ta poruszana była na tym forum wiele raz - co najmniej kilka odpowiedzi znalazłem w opcji szukaj - jednak żadna z nich nie dotyczy mojego przypadku. Przypadek dotyczy Astry G 88 z silnikiem X20DTL - wersja bez ABS - czujnik prędkości znajduje się w piaście lewego przedniego koła. na komputerze brak absolutnie jakichkolwiek błędów...
To źle robisz, przeczytaj instrukcję Twojego samochodu. Jeżeli mechanizm jest sprawny, to nie ma prawa nic się blokować czy zamarznąć. Wystarczy dbać i używać zgodnie z przeznaczeniem. U mnie w dwuletniej Astrze J przyblokował się hamulec postojowy. Podobno jest to typowa usterka wynikająca z zaprojektowanego ułożenia linek na odcinku rozdzielacz -...
Ale kiedyś MID mi pokazywał różnie: 7,4; 7,1; 6,5 itd. a teraz od bardzo dawna stoi w miejscu na 6,4 i nic się nie zmienia. Dodano po 1 Do czego zmierzam – otóż do pytania czy niesprawny MID może zakłócać sygnał prędkości i przez to samochód szarpie? Jak wyciągnę bezpiecznik MIDa to nie działa obrotomierz i prędkościomierz i samochód gaśnie. Oznacza...
Widzę, że wywołałem spore zamieszanie. Dziękuję wszystkim za komentarze. Dlaczego pytałem o bęben? Ponieważ w jakiejś literaturze do Astry znalazłem w opisie "przed odkręceniem śrub zaznacz położenie koła na jego obręczy i piaście, aby podczas montażu można było umieścić je w tym samym położeniu". Nie dotyczyło to co prawda bębna hamulcowego, ale kto...
Map sensor ma idealne napięcie na wolnych obrotach, książkowe, takie jak na wykresie w książkach. Tu nie ma czego szukać. Rozrząd też ok skoro map sensor pokazuje jak dla nowego silnika. Z elektryką wszystko w porządku, nie ma żadnego punktu zaczepienia. Zostaje jakaś usterka mechaniczna, ale też nie mam pojęcia jaka skoro silnik po remoncie, oleju...
może przez jazdę na gazie zabrudził ci się układ paliwowy A w jaki sposób przeprasza ??? Gaz jest czystym paliwem... Przychylam się do opinii, że po dłuższym postoju problemem są wtryskiwacze.... W sumie jeśli jest możliwość to najlepszą metodą na utrzymanie samochodu w stanie 100% pewności rozruchu jest przynajmniej raz na 1,5 tygodnia odpalić go,...
Witam Czy poza wariującą wskazówką prędkościomierza zauważyłeś inne dolegliwości np. zapalająca się kontrolka ABS ? Problem ze wskazaniami prędkościomierza miałem w Zafirze A. Na początku wskazówka podskakiwała aż w końcu w ogóle "umarła". Uszkodzony okazał się czujnik ABS lewego przedniego koła. Z niego pobierany jest sygnał do prędkościomierza. Naprawa...
Ten przy samym kole, czyli ten krótszy z łożyskiem... Przegub zewnętrzny jest jedno a łożysko piasty to drugie. Łożysko też może wydawać czasem dziwne odgłosy ale "chrupanie" oznaczałoby że już go dawno tam nie ma...Tzn jest ale tylko fizycznie.;-).Łożysko piasty w tym przypadku wymienia się niestety z całą piastą. ABS jest?Włącza się przy tych pierwszych...
Witam kolegów. Z tego co się orientuję to Astra G ma czujniki w piastach kół przednich i trzeba całość wymienić. Częstą przyczyną są połamane przewody łączące piastę z resztą instalacji. Łatwo je sprawdzić zamieniając ze sobą i obserwując kody błędów, lub najlepiej wymienić(nawet oryginały nie są drogie).
mam felgę taką jak na fotcę i piastę taką jak na tej aukcji http://allegro.pl/lozysko-piasta-tyl-ope... poniżej fotki kolektora i jak to wygląda konstrukcja obrotowa na ten moment. sprawdza się tylko chodzi o to że moment obrotowy jest na dole i nie ma tam zadnego łożyska. po prostu rura wychodza z betonu ma srednicę...
Mi Astra G zawyżała prawie 10%, zmieniłem opony na nowe, rozmiar niby taki sam jak wcześniej i taki jak powinien być fabrycznie i teraz już nie zawyża.
Jeśli chodzi o przód, to piasta lewa prawa to ta sama...
Skasowałem błąd ale po przejechaniu kilku metrów kontrolka od ABSu zaświeciła się ponownie i świeci cały czas. Przełożenie czujnika przedniego nie jest takie proste bo ten czujnik zintegrowany jest z piastą - trzeba wymienić całą piastę. Tak GM sobie to wymyślił. https://obrazki.elektroda.pl/8564699300_... Ten wyżej to wersja light...
No i wracamy do pompy. Na piaście koła zębatego był ślad po klinie, a raczej miejscu na klin i po złożeniu na ten ślad wychodzi mi 1,80. Tyle że kręcąc pompą w prawo, wtrysk na pierwszy cyl. zero jest po obwodzie wałka i gdy zaczyna się cofać o 1,8mm do punktu blokady piasty koła zębatego. Niestety pali tak sobie, nierówno pracuje i ma problem się zebrać....
sygnał z czujników (jest ich 4 po 1 przy każdym kole) idzie bezpośrednio do komputera absu a następnie przekazywany do pompy absu. Przyczyny awarii: 1- uszkodzony czujnik 2- zabrudzony czujnik 3- pęknięty lub mocno skorodowany pierścień na przegubie lub piaście 4- zbyt duża lub mała odległość między czujnikiem a pierścieniem 5- przerwa na kablach między...
jak niedzila predkosciomierz to przednie lewe kolo piasta lub kabel ja stawiam na kabel u mnie tak samo swirowala sprawdz mase przy lewym mocowaniu mcpersona na kielichu i skrzynke bezpiecznikow mozliwe ze pojawila sie sniedz i z tad te cyrki
Jeśli drży mocniej ze wzrostem prędkości to tylko od krzywizn albo ważenia elementów wirujących - luzy w zawieszeniu nie mają z tym wiele wspólnego. Jeśli sprawdzałeś na 3 kompletach kół to może my je wykluczyć, w zasadzie najlepiej założyć na próbę z innego sprawnego auta, bo na własnych kompletach może być to samo, bo ważone u tego samego wulkanizatora...
Witam, pacjent to Opel Astra h z 2008 roku. Przy lekkim hamowaniu załącza się pompa abs, kół nie blokuje, ale drży pedał hamulca. Podłączyłem op-coma i w czasie jazdy jak i podczas hamowania wartości na wszystkich kołach są takie same, także myślę, że można wykluczyć czujniki abs-u. Piasty są bez pierścieni, tylko z czujnikami elektromagnesu. Czasami...
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
A ja mam następujacy problem, posiadam astre sedan z 95r. Mialem do wymiany tuleje tylnej belki, przy okazji poszlo lozysko z piasta na prawym tylnym kole. Efekt jest taki, że auto zarzuca tylem, jest gorzej jak bylo. Tyl sam skreca, amortyzatory po 90%, nie ma luzów, nie byla ustawiana zbieznosc, a moze to guz na oponie. Pomocy
Witam serdecznie. Mam nie mały problem z Astra 1,9 diesel Jakiś czas temu w trakcie jazdy zgasła i już nie odpaliła. Mechanik wymienił sterownik pompy wtryskowej i powiedział, że pompa jest ok. Po odebraniu auta po 15 dniach znów zatrzymał się w trakcie jazdy i już nie odpalił. Odstawiłam znów do tego mechanika. Powiedział, że zapowietrzył się układ...
piasta astra łożysko piasta astra astra tylna piasta
legalizacja butli sprawdzić zmniejszyć moment obrotowy sterowanie rolet zewnętrznych
rozdzielnica elektryczna wykonanie rozdzielnica elektryczna wykonanie
Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka Motor Struggles: Slow Operation & Strange Sounds