Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
A nie możesz ustalić czego brakuje podczas tego niepalenia?Odkręć kopułę i zobacz czy wtrysk podaje zanim wymienisz cały silnik.I zmień tego elektryka, bo to jest dramat żeby nie ogarnąć takiego opla.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
Żeby postawić diagnozę dla 1cylindra ściągnij przewod w.n. ze świecy na 1cylindrze w czasie pracy i zobacz jaka będzie reakcja.
Nie narobił żadnych szkód. Jedź na diagnostykę komputerową silnika. Turbina swoją drogą kończy żywot ale nie od tego masz te drgania i stukania.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Opel Astra II 1.7 DTI-okresowo niestabilna praca silnika.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Zmienię olej na nowy i zobaczę, jaka będzie reakcja co do łańcucha rozrządu. Nie wiem, kiedy był wymieniany, ale tylko po nagrzaniu słychać głośniejszą pracę silnika.
może warto też wymienić filtr paliwa i sprawdzic drozność układu wydechowego .pozdr.
Bo "mocniejszą" pompę do mniejszych silników można dać, odwrotnie nie. Po za tym prawie wszystkie co wymieniłeś są na MPI, poza C18NZ.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Może sam zawór regulacj kąta uszkodzony,miałem tak w nisanie patrolu ,pompy podobne.
Podmianami części nie naprawia się samochodu. Masz jakieś ustrojstwo , zobacz co widzi na MAP w czasie pracy silnika.
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
Silnik 1.6 benzyna.
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Napisz jaka to jest instalacja, sekwencja, pompka w baku, LPI?
Wszystko jest ok. Jakby świeciły podczs pracy silnika to sie martw.
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
A w jakim stanie są świece po pracy na rozgrzanym silniku?
witam !! sprawdz rególator napięcia powiniena na zapalonym samochodziedawac ok 14,4V. Mam pytanie czy jak właczysz światła to przygasają same w rytm pracy silnika ??
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Czujnik położenia wału? Sprawdź.
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Ten błąd to skutek złej pracy silnika a nie przyczyna.
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
Proponuję jeszcze sprawdzić filtr powietrza i paliwa i czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Filtr gazu kiedy był wymieniany?
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
I tu jest problem :D manometru brak :( http://www.youtube.com/watch?v=vuvd6M7pW... filmik z pracą silnika.
Podobno perfekcjonizm to choroba. Nie przyjacielu, dłuższa żywotność i prawidłowa praca silnika
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
Strzały w dolot to za uboga mieszanka czyli z reguły za mało paliwa ew. przestawiający się zapłon co na razie w wypadku twojego układu zap. pominiemy.Opel stosuje regulacje krańcową szyny zasilania ,problem może być nie w ciśnieniu a w wydajności pompy paliwa.Sprawdz ciśnienie paliwa podczas pracy silnika.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
Witam, Dziś zmierzyłem ciśnienie oleju. Okazało się że na jałowym biegu jest 0,8-1 bar. W drugiej takiej astrze na rozgrzanym pokazało 2,5 bar. Zamówiłem zestaw naprawczy pompy. We wtorek założę. Miał ktos taki przypadek?
Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika. pozdr
Odnośnie pytania zadanego przez pilh. Po zapaleniu cheka nic się nie zmieniało w pracy silnika.
Co było sprawdzane w tym temacie, jakieś błędy?
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
W Astrze G układ się odpowietrza samoczynnie podczas pracy silnika.
Jeśli to silnik c14nz sprawdz na oscyloskopie czunik halla.
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Odnośnie EGR zerknij [url=http://nubira.autokacik.pl/lektury/...
Witam wszystkich :D Mam problem z moja astra clasic 1.4 normalnie paliła od 7 do 8 litrów a zaczęła 12-13, samochód na zimno "pierdzi" a jak się rozgrzeje to przestaje, silnik nierówno chodzi, od czasu do czasu pojawia się lampka kontrolna od silnika, zanim pojadę do jakiegoś mechanika to może jakieś Wasze sugestie co może być tego przyczyną dodam jeszcze...
na zielonym kablu z altka masz mieć napięcie podczas pracy silnika.
Znalazłem przewód niebiesko żółty po prawej stronie silnika. Jest odłaczony. Mechanik dotykał jego końcówkę i zapalała się kontrolka poziomu oleju . Czy to może być przyczyna nierównej pracy silnika.
A powiesz mi jak go wyregulowac?
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
Pierwsza sprawa zrób reseta Ecu i rozgrzej dobrze silnik na benzynie. Może to pomoże. Jak nie, to bym obstawiał pompę paliwa...
Robiłem to w swoim Kadecie parę lat temu. Silniczek za pomocą komputera dawkuje ilość paliwa. Praca nie jest skomplikowana wymaga tylko nieco zdolności manualnych.
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
A sprawdzałeś silniczek krokowy?.
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Ster zapewne na głowicy silnika. Diagnostyka zrobiona??
Jeśli ruszałeś przewodami i trochę pomagało, to może wymień te przewody, ewentualnie sprawdz świece.
Mam podobne objawy jeśli chodzi o pracę silnika. Sprawdziłem świece i na jednej jest olej. Doszedłem, że to wyniku nie trzymającej uszczelki aparatu zapłonowego. W najbliższym czasie wymienię uszczelkę. Czy w.w może powodować nierówną pracę silnika, przy zimny silniku, przy przyspieszaniu? Czy to może uszczelka pod głowicą...?
Dobra, nie wchodząc w szczegóły-skontroluj układ zasilania silnika w powietrze.
Generalnie siedzę w Warszawie ale nie mam tutaj praktycznie żadnych narzędzi dlatego chcę zgromadzić jak najwięcej informacji zanim pojadę do Białej P. i zacznę rozkręcać poszczególne części. W ostatnim czasie z małej dziurki w końcowym tłumiku zaczęły, a nawet "wyłazić" jakieś włókna, chyba wyciszające. Czy może być tak, że przy "check engine" podczas...
Tam masz silnik opla i pompe elektroniczna tak?Podiagnozuj to.
To rozumie,że silnik zapala(łatwo?), tylko "kuleje " po zapaleniu.Czy tak?
Dobrze ale tu MAFu nie ma, więc nawet jak będzie nie szczelnie nie powinno to wpływać na obroty i prace silnika??
U mnie kat.
Panowie, to standardowa usterka w astrach G z silnikiem X16SZR, jest uszkodzony sterownik silnika ( jest koło akumulatora). Ja rozprawiam się z tym w 30 min.
Jeżeli zapala się kontrolka silnika to odczytaj błędy. W tym modelu można chyba wymigać.
Węże czasem ci się nie robią twarde podczas pracy silnika?
Typ silnika C14NZ
Świece były wymieniane jakiś rok temu czyli około 10tys km z tego co pamiętam były to chyba irydowe. A jaka powinna być przerwa między elektrodami?
a na jakim wtrysku jest to auto ma inst gaz??
Skoro sterownik dogadał się z pompą to może być wiele przyczyn niedostatecznie dobrej pracy silnika,nie można wykluczać wtrysków ale i nie trzeba od razu ich podejrzewać.
witam-jak nie pali na wszystkie gary to sonda wzbogaca dawke paliwa. przyczyny moga byc rozne:-swieca,kabel,kopulka.-male cisnienie w cylindrze (upalony zawor lub tlok) uszczelka miedzy garami. sterownik szuka optymalnej pracy silnika dlatego wahania biegu jalowego. czy zapala sie lampka silnika?(check). pozdrawiam
Musi szukać, może rozrząd?
Sprawdzić ciśnienie oleju trzeba. Ten klekot to bardziej luz cylinder - tłok czy może panewki czy raczej popychacze słychać ? Daj to komuś doświadczonemu do osłuchania... Możliwe że np ciśnienie oleju jest zbyt niskie i popychacze źle pracują. Możliwe też że przegrzanie im zaszkodziło. I wiele innych możliwości. Zdalnie trudno ocenić. Aha, jak strzelił...
czujnik pracy silnika A co to za czujnik?
Sprawdz czy wszystkie mechanizmy wodzidełka płynnie chodzą nie zacinają się ewentualnie nasmaruj
witam.jak zapalam samochód to przez parę chwil nierówno pracuje silnik na zimno potem po chwili przechodzi swiece żarowe są nowe zalozone.pozdrawiam
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Witam kolego. Czym diagnozujesz auto? Musisz sprawdzić parametry silnika co pokazuje czujnik ciśnienia doładowania przed odpalaniem auta i co pokazuje w trakcie pracy silnika
Oj, raczej nie tu problem.
A może zrobisz to co napisano?
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Ewentualnie w tych silnikach czesta usterka było uszkodzenie temp cieczy i wtedy był problem z odpaleniem i z praca silnika.
Witam mam problem przy uruchamianiu silnika gdy jest zimno przy temeraturze ponizej kilku stoptni C powiedzmy ponizej +5C. Samochod uruchamiam na benzynie Objawy: Ciezki start, pierwsze obroty silnika po przekereceniu kluczyka bardzo powolne ale silnik odpala Spore drgania silnika w stosunku do tego gdy silnik odpali kiedy jest cieplo Te spore drgania...
Można by sprawdzic ciśnienie paliwa w układzie,sprawdzic drożnośc wydechu,a najlepiej popatrzec w parametry podczas pracy silnika to wiele wyjaśni.
Gdzieś ci kolego masa ucieka. Jeśli jest to przy odpalonym silniku. Sprawdz podłączenie tablicy, i wiązki od niej prowadzące do masy pojazdu.
To źle. Bo trzeba było wymienić tylko środkowe, za to po jednym zaworze na cylinder i zamienić miejscami śruby w kołach. Silnik ci źle pracował, to się od razu wziąłeś za pierścienie? Na jakiej podstawie? Jakaś diagnostyka? Testy? Próby? Choćby próba olejowa? Coś, co dało podstawę do rozebrania silnika?
Przy pracującym silniku będzie tam ok 13,5v ale nawet te 11v powinno wystarczyć do prawidłowej pracy EGR. Więc jednak najprawdopodobniej to EGR będzie uszkodzony - zatarty mechanizm.
Wymień kable wysokiego napięcia.
Witam Kiedy ostatnio wymieniałeś przewód wysokiego napięcia?
Witam wszystkich. Samochód to Opel Astra 1.7 TD Isuzu 94r.Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą.Głowica była sprawdzana na szczelność i z planowana,było OK przez 35 tys. km. i znowu zaczęło dymić na niebiesko.Zdemontowałem głowice i okazało się że jest pęknięta.Kupiłem drugą głowice używaną z tym że gołą bez żadnego osprzętu dałem...
astra nierówna praca silnika astra głośna praca silnika nierówna praca silnika astra
schemat wycieraczki szyby tylnej kalibracja kolor monitor airbag wypiąć wtyczka
hulajnogi elektryczne problemy zelmer regulator obrotów
Jaka bateria do odkurzacza Bosch Type VXAS012V14? Schemat mechanizmu magnetofonu Unitra Wilga