Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
Tak, niesprawny czujnik tem. może powodować problemy z odpalaniem i wysokie spalanie
Na dzień dobry sprawdziłbym silnik krokowy.
po przekręceniu kluczyka w pozycje START nie było żadnej reakcji . Czyli rozumiem, że nie słychać absolutnie żadnych dźwięków przy silniku. Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - gruby prosto od klemy akumulatora oraz cienki od stacyjki (ew pośrednio od przekaźnika - nie wiem dokładnie jak jest w tym przypadku). Moja propozycja - wyluzuj skrzynię, zaciągnij...
Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy". Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę. Ja zaproponowałem sprawdzenie lambdy a to nic nie kosztuje. Kawałek miernika chyba w domu ma. Gdy sonda będzie ok,...
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
Jeden z tych błdów to czujnik wału. Trzeb sprawdzić/wymienić i zobaczyć co dalej.
2-masa 3- plus po zapł. 4-wejście sygnału ze sterownika 1- wyjście na cewkę WN.
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
Sprawdź CAN BUS
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
Pierwszy sterownik jest od C12NZ, drugi X14XE.
wydech spawany, ale jak odkręciłem go to tak samo się zachowywał bo sprawdzałem czy nie jest zapchany i na odłączonym odpalałem Dodano po 31 a wogóle jak ten czujnik jest uszkodzony to mogą być problemy z odpalaniem?
Witam Temat znany ale chce opisać moja sytuacje osobno. Wszystko bylo ok z odpalaniem. Pomimo mrozów samochód palił bardzo ładnie pomijając fakt ze przez początkowe etapy pracy silnika czuć było coś w stylu "tur kocenia" ale po chwili to ustąpywalo. Samochód przestał mi odpalać. Na gazie a przede wszystkim na benzynie także. Niby coś tam łapie no ale...
W roczniku 91 oryginalnego imo nie było, to dokładka. Głowa pod deskę i poszukaj, gdzie jest to tylko zależy od montażysty.
W 1.7 jest pompa Denso. Częstą przypadłością są zimne luty w sterowniku pompy, powodują gaśnięcie i problemy z odpalaniem, ale wtedy powinien być błąd p0251. Tutaj wydaje się że kolega ma problem z immo lub sterownikiem silnika.
Po pierwsze dobrze by było odżałować na podłączenie się do komputera. Uzyskałbyś info co się dzieje. Spróbuj uruchomić auto na gazie i jeśli działa poprawnie to pozostaje Ci szukać w obwodzie zasilania benzyny. Inną czynnością byłoby też odłączenie akumulatora na jakiś czas, powiedzmy minuta. Po prostu, aby zresetować komputer pokładowy. Sprawdzic wtedy...
Zła emulacja. Wracaj do gazownikow niech ustawią.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
Jak w Sceniku znajomy żle podłączył aku to padłalternator i spaliła śię sekcja immobilisera w kompie - po założeniu drugiego i wkodowaniu immo było dobrze. Tyle że tam wogóle nie odpalał.
Wymiana pokrywy zaworów rozwiązała wszystkie problemy.
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.
Chyba nie do końca tak było, że auto odpalało. Miałeś już z tym problemy. Diagnostyka i patrzysz w parametry, jedyny sposób na sprawdzenie.
przyczyna znaleziona przez serwis boscha a dokładnie był to jakiś uszczelniacz pod sterownikiem pompy
Sprawdz swiece. Czesto na zime pojawiaja sie takie problemy w samochodach.
To ogólnie w miarę prosty i niezawodny system, ale widać że jest parę nawarstwioych problemów. Po pierwsze skasować błędy (w tym przypadku pomaga odłączenie akumulatora), odpalić, pozwolić popracować na benzynie, pojeździć chwilę na benzynie i wycztać błędy ze sterownika. Po zdiagnozowaniu i usunięciu problemów można wziąć się za gaz.. Jeżeli jednocześnie...
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
nie ma gazu. w jaki sposób sprawdzic przekaznik? ale dlaczego tylko na zimnym silniku są problemy?
Sprwdź czujniki szczelność na dolocie wiązkę od tych czujników po kolei jak. Pomierz multimetrem. Sprawdź czy przekaźnik nie zwiera do masy lub jego wiązka. Koenje do spwadzrnie będzie ECU. Może dostało wilgoci lub złącza.
u mnie przy podobnych objawach padł moduł zapłonowy - auto czasem nie dało się zapalić a po chwili było ok...
Raczej usterka w rozruszniku.
michcio997 - powiedz po co chcesz zdalnie odpalać samochód? Przecież odpalasz go jak chcesz gdzieś pojechać więc i tak musisz przyjść do niego. A jak chcesz go wcześniej nagrzać to lepiej założyć ogrzewanie postojowe (np. Eberspacher lub Webasto). Będziesz miał wtedy ciepły silnik i nagrzaną kabinę, a najważniejsze, że będziesz w zgodzie z przepisami....
Miga kontrolka i awaryjne cały czas. Jakiś dołożony alarm się uzbroił i blokuje rozruch. Masz dodatkowego pilota ?, zacznij od wymiany w nim baterii.
W pojazdach z wtryskiem paliwa na listwie wtryskowej znajduje się regulator ciśnienia ma on za zadanie utrzymywać cały czas jednakowe ciś.w układzie wtryskowym i najprawdopodobnie on żle funkcjonujei stąd te problemy.
Z tego co pamiętam w tym silniku nie ma czujnika położenia wału korbowego, niejako rolę tę pełni właśnie czujnik Halla. Lubi się krzaczyć i wtenczas, jak najbardziej mogą pojawiać się takie problemy. Na 99%. Aha a była próba - świeca podpięta do któregoś z kabli zapłonowych? Tak luzem na silniku? Daje iskrę? Jak nie to można tak spróbować jeszcze: Spróbuj...
Na ciepłym silniku przyśpieszenie auta jest ok, prędkość max ok. Po tym wnioskuje że pompa jest ok. Wydajność ponad półtora litra na minute. Jak prostymi metodami sprawdzić silnik krokowy ? Może podgrzać go suszarką do włosów i wtedy próbować odpalać.
Witam co do ostatniego błędu to często gdy on szwankuje głupieją też inne elementy. Wiem że w oplu tylko orginały działają dobrze.
Nie ma . To jest przeznaczone tylko do redukcji spali. Ale być powinien bo czeki Ci beda wyskakiwac, mozesz jedynie go zaslepic tak jak w dieslu.
grzałka to czarno brązowy i czerwono niebieski sonda brązowy i zielony
A ten zawór bezpieczeństwa na railu jest sprawny ? Bywało że nie i wracało paliwo do zbiornika.
problem jak w tytule, tylko na tyle zagadkowy ze zdarza sie to sporadycznie... raz na tydzien, dwa razy na tydzien... silnik jest c14se. dokladnie to sie dzieje w ten sposob, ze podchodze rano lub po 20 min postoju do auta probuje odpalic, a tu nic, a rozrusznik obraca silnikiem normalnie. zastawie go na 15 min. i odpala na strzala. ktos moze mial taki...
Trzeba było sprawdzić ciśnienie i po problem z głowy
Niektóre kondensatory w sterowniku mogą nie trzymać pojemności i efekt będzie podobny . jeśli czujesz się na siłach to możesz próbować to naprawić . Zanim zaczniesz podstaw inny sterownik o takim symbolu ale możesz mieć problemy jeśli go nie masz .
Pamiętam że trzeba było programować CIMa ,był ten sam błąd. Jakieś najnowsze oprogramowanie do Astry H .
Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia. MOże ci immo trzyma
Tak właśnie jest podejrzewam że może to być kostka stacyjki coś ze stykami.
odnośnie szarpania to miałem to samo w g 1.4 poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo:D
Jeżeli wtryskiwacz trochę lał to nie da się tego poprawić - jest po prostu do wymiany. Trudno w to uwierzyć, ale nawet gdy jeden wtrysk jest skopany to auto nie zapali od strzała. Wiem co mówię. Tu jedynie można pogdybać o co chodzi z tą temperaturą dlaczego dzieje się tak przy ok 30 st. ? Zwróć uwagę jak auto zapala rano i po przejechaniu krótkiego...
Nie ma tam czegoś takiego jak czujnik Halla, to auto z zapłonem bezrozdzielaczowym, za to z czujnikiem położenia wału korbowego - indukcyjnym. Zmień warsztat - po co idiota czyści przepustnice w monowtrysku? Dalej, podgląd parametrów rzeczywistych widzianych przez sterownik silnika - położenie przepustnicy, temp. silnika, wskazanie MAP-a.
Immobiliser-problemy. Nie zapali.
Zapala się kontrolka silnika następnie po 3 sekundach zaczyna mrugać, silnika nie da sie uruchomić, rozrusznik kręci. . Masz problem z immobiliserem, dziwne, sterownik silnika powinien wywalić kod "immobiliser problemy" Wpierw zobacz czy nie wyczepiona wtyczka z pętli ( na stacyjce)
Chyba zlutowac
A może, najczęstsza przyczyna nie odpalania opla?? Kostka stacyjki...
Pomińcie oryginalny filtr paliwa i zamontujcie inny wraz z obudową w celu sprawdzenia albo podajcie czyste paliwo z czystej bańki a Wasze problemy powinny ustąpić.
Zawór EGR może także powodować takie problemy.
Dzień dobry. Wymieniałem dziś radio w moim Opel Astra J (2019) z oryginalnego na androidowe od Chińczyka, zachęcony tym filmem - https://www.youtube.com/watch?v=7fvjj4Rk... Cały proces wymiany jednego na drugie przeszedł w sumie bardzo sprawnie - nowe radio działa, łapie internet itd. Już miałem montować wszystko na gotowo, ale coś mnie wzięło, by jeszcze...
Mechanik garażowy, i dlatego teraz zamierzam iść do profesionalnego. Też mi mówili o rozruszniku. A czy to jest normalne, że samochód nie odpala już przy jakimkolwiek mrozie? Nawet jak pisałem wyżej -5... niby mówią, że diesel ma problemy zimą, ale raczej przy -20/30..
Wiadomo co było rozwiązaniem ???
Świece są ok?
"byłam na komputerze to wyszło częściowe uszkodzenie komputera, inne zapowietrzenie wlewu paliwa" Diagnozę masz więc częściowo napraw. Tak poważnie przeczytaj to co napisałaś i powiedz co idzie z tego zrozumieć nie zgadując (astra OPC 1.6 16v pewno niebieska z instalacją gazową marki........, przełączanie gaz benzyna ręczne automatyczne jakieś problemy...
Witam, posiadam auto Astra H hatchback 1,7 CDTI 101 koni, wymieniłem wczoraj akumulator, bo bardzo słabo trzyma i przy odpalaniu długo kręcił, jak i miał problemy. Akumulator był popsuty, byłem na teście opornikiem, i po wymianie akumulatora, który sprawdzałem, naładowany na 100%. Dziś wsiadłem, aby odpalić auto, kręcił ostro mocno, ale to trwało z...
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Sprawdź rozrząd, może przeskoczył pasek.
Silnik to był 1,4 66kW - wytłumaczyli się za niskim napięciem na sterowniku pompy paliwa jeśli dobrze pamiętam. Teraz auto odpala dobrze i nie ma problemów - ciekawe, co zamotali w tym serwisie...
Tworzycie mity. Immobiliser , odczyt kodów błędów, i wszystko jasne. W sterowniku silnika nie ma co czytać, będzie jeden błąd: immobiliser- problemy. Przy okazji parametry, ilość kluczy i TP klucza- rozpoznany bądź nie,.
Kolego książkę można by o tym napisać. Użyj szukaj a znajdziesz na tym forum to czego szukasz, bo nie ty pierwszy i nie ostatni masz problemy z tymi silnikami. Pozdrawiam.
Witam, mam dwa denerwujące problemy w Astrze F 1.6 16v. Pierwszy z nich nie odpala za pierwszym razem jak silnik jest całkowicie wystudzony, gdy drugi raz zakręcę pali bez problemu, ale słychać zgrzytnięcie rozrusznika prze 1-2s. Na ciepłym silniku odpala na dotyk za pierwszym razem, ale również zgrzytnie. Drugi problem to długie ssanie przy temperaturach...
problem rozwiazany -po pomiarze ciśnienia na listwie wtryskowej uzyskałem po odpaleniu max 2,5 bara wiec padło na pompke ale po wyciagnięcu jej okazało sie ze wąż był pękniety tuż przy pompce - po wymianie 3,8 bara i autko pali bez problemy
Kostka stacyjki jest ale wbudowana w blokadę.
Witam mam inny problem w zafirze 2.0 dti po długiej trasie zapaliła się rezerwa zatankowalem pod sam korek i od tego momentu zaczęły się problemy samochód odpala chodzi kilka minut i gaśnie dodatkowo zapala się w czasie pracy silnika kontrolka elektrycznego chłodzenia silnika. Po postoju i osiągnięciu silnika odpala ponownie i znowu gaśnie. Może ktoś...
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
Witam, kolejny problem z moją astra. A mianowicie mam problemy z odpalaniem auta na zimnym silniku. Już nie chce myśleć co byłoby w zimie. Musze go ostro pogiełdać żeby odpalił tak 2 razy po 5 sekund. Dłużej go nie trzymam bo wiadomo rozrusznik itd. Myślicie, że to może być wina świec żarowych? Zawsze gdy nagrzewały się było słychać w prawym słupku...
Niestety nie.
Ja sądzę że nie ma tam jakiegoś zaworu powrotnego tym bardziej wkręconego w listwę, zapewne miał na myści regulator ciśnienia.
Uszkodzenie czujnika położenia wału powoduje przejście w tryb awaryjny — ograniczenie obrotów, dawki paliwa i cienki odgłos pracy wtrysków. Silnik odpala, bo pompa wtryskowa ma swój czujnik. Nagłe rzucenie palenia to najczęściej skutek spalenia tranzystora w pompie wtryskowej. O ile pamiętam, przy sprawnym samochodzie kontrolka MIL gaśnie podczas...
Dopiszę, że problemy ustały po wymianie kopułki. I wydaj się to był główny problem. Pozdr.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
1. Paliwo się cofa. 2. Prawdopodobnie czujnik na skrzyni, lub problemy z elektryką. Radio oryginalne czy zmienione?
trudno nie , ale latwo jest tą głupią obudowe zepsuć i potem są dopiero problemy ...
Witam mam taki problem moja asterka F z roku 1992 w największych mrozach odpala a tutaj nagle przyszla odwilż w poznaniu +1 i kicha ładowałem akumulator i podlączyłem go na drugi dzień i nie odpala jaka może być przyczyna tego problemu? (zaznaczam mialem juz takie problemy jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem kable, palucha oraz kopułkę)
Ale jeszcze jedna myśl, czy czasem nie ma tam czujnika uderzeniowego, który nie jest dobrze zwarty i glatego te problemy, a to może być po transporcie auta
Witam. Posiadam astrę kombi z 95r. Silnik 1.7TD (opla). Również mam problemy z pierwszym rozruchem szczególnie w zimę. Zawór zwrotny mam założony, filtr wymieniony, świece wszystkie grzeją. Na zimnym silniku rozrusznik wolno kręci i to jest główna jego przyczyna ale podczas uruchamiania muszę leciutko trzymać pedał gazu bo inaczej astra złapie i zaraz...
Odpowiadam: Po dłuższym postoju np. po nocy źle zapala, po drugim-trzecim razie. W czasie dnia nie ma takiego problemu. Myślałem , że to wina alarmu (może błędnie odcinającego), ale chyba nie bo takiego zjawiska nie ma po krótszych okresach unieruchomienia. Sprawdziłem lub wymieniłem elektrykę (aparat zapłonowy, kable, moduł, świece, czujnik temperatury...
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Dziękuję. Ale czy z tego powodu może mieć problemy z odpalaniem, tzn musi trochę "pokręcić". I co może być przyczyną trybu awaryjnego?
Są problemy przy każdej temperaturze silnika, np jak mi zgaśnie na gazie - to czasem od razu już nie chce odpalać - kręcę czasem 3 razy po minucie aż coś zaskoczy.
Witam!! Moze jednak warto zaczac od tego rozrzadu, posprawdzac punkty i ew. gorne polozenie tloka wzgledem zaworow. Powodzenia i wytrwalosci!!
Witam, mam Opla Astrę J w gazie. Jeden problem mam taki, że przy wciśnięciu sprzęgła czasami nie odpala od razu, a za drugim razem. A druga sprawa, bardziej interesująca: tankowałem gaz 2 dni temu, do zbiornika wchodzi 30 litrów, dzisiaj mi komputer pokazuje trzy kreski gazu, a za chwilę pika, że nie ma go. Powiedzcie mi, Panowie, Panie, czego tu mam...
Witam. Posiadam problem z moją ukochana astrą. Mianowicie. Po kupnie było wszystko ok, miałem i mam do wymiany wydech bo dziura jest ale pracował normalnie. po 2 miesiącach zaczął mieć problemy z odpalaniem na benzynie ( trzeba kilka razy pokręcić albo nie odpala albo podskakują trochę obroty i gaśnie albo kręci chwile na obrotach w granicy 500 i gaśnie)...
Astra nie odpala, blad 33.
Tak tulejki
To oznacza problemy z pompą. Na razie można się ratować montażem zaworka zwrotnego na powrocie z pompy.
Wytrzepaleś transponder z klucza i zablokowało immo.
najczesciej tego typu usterka to modul zaplonowy sprobuj na cieplym silniku z popychu (mam taki sam problem ale nie wystepuje on nagminnie ) TO JEST 16V - KOLIZYJNY!!!!!!!!!!!!! kilka popychow i pasek rozrzadu moze pojsc sie pasc , remocik to pare K PLN maciekini: Ja mam taki sam, to jest standardowy problem. Poszukaj na forach np. tu www.tigra-team.pl/forum
Jak masz rozgrzebane to znajdź styk rozrusznika i przewodem go zmostkuj z zasilaniem na włączonym zapłonie. Powinno odpalić, jak nie to rozrusznik.
A nie podwinął ci się oring i nie leje się paliwo do dolotu.
Instalacja landi renzo 2.Problemy pojawiają się bardzo róznie czasem po dłuższym jeżdżeniu a czasem przy zimnym silniku.
A ten klekot kiedy dodam gazu ? dokładniej to przy ok 2000obr na wyższe i niższe nie ma tego klekotu na wolnych obrotach silnik utrzymuje obroty 950 i nie faluja tylko trzęsie silnikiem i z katalizatora wydobywa się dziwny odgłos jak bym czymś metalowym w niego stukał
Wiem co robić dalej
problemy odpalaniem astra astra automat problemy odpalaniem problemy odpalaniem vectra
nierówne obroty silnika astra philips niebieskiego koloru samsung wymiana klawiatury
philips senseo stacja pogodowa auriol
Radio Sony C394-CDI w Ford Kuga wyłącza się po wpisaniu kodu Dobór przekroju przewodu uziemiającego dla maszyn