Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
Tak, niesprawny czujnik tem. może powodować problemy z odpalaniem i wysokie spalanie
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
Widzę że bardzo interesuje Cię ten reset. Tylko tyle że Twoje rady na nic komuś kto nie ma komputera diagnostycznego oraz nie wie jak sprawdzić "wydatek pompy". Do filtra paliwa też powinien mieć kanał, chyba że lubi listopadową glebę. Ja zaproponowałem sprawdzenie lambdy a to nic nie kosztuje. Kawałek miernika chyba w domu ma. Gdy sonda będzie ok,...
michcio997 - powiedz po co chcesz zdalnie odpalać samochód? Przecież odpalasz go jak chcesz gdzieś pojechać więc i tak musisz przyjść do niego. A jak chcesz go wcześniej nagrzać to lepiej założyć ogrzewanie postojowe (np. Eberspacher lub Webasto). Będziesz miał wtedy ciepły silnik i nagrzaną kabinę, a najważniejsze, że będziesz w zgodzie z przepisami....
Sprawdź to co napisałem, zakładam, że ta felerna cewka z głównym kablem WN jest 100% sprawna? Silnik jest w wersji z EGR czy bez? Zacięty zawór spowoduje podobne problemy.
po przekręceniu kluczyka w pozycje START nie było żadnej reakcji . Czyli rozumiem, że nie słychać absolutnie żadnych dźwięków przy silniku. Do rozrusznika dochodzą 2 przewody - gruby prosto od klemy akumulatora oraz cienki od stacyjki (ew pośrednio od przekaźnika - nie wiem dokładnie jak jest w tym przypadku). Moja propozycja - wyluzuj skrzynię, zaciągnij...
Jeden z tych błdów to czujnik wału. Trzeb sprawdzić/wymienić i zobaczyć co dalej.
wydech spawany, ale jak odkręciłem go to tak samo się zachowywał bo sprawdzałem czy nie jest zapchany i na odłączonym odpalałem Dodano po 31 a wogóle jak ten czujnik jest uszkodzony to mogą być problemy z odpalaniem?
Jak w Sceniku znajomy żle podłączył aku to padłalternator i spaliła śię sekcja immobilisera w kompie - po założeniu drugiego i wkodowaniu immo było dobrze. Tyle że tam wogóle nie odpalał.
Sprawdź CAN BUS
Masz ogromne spadki napiecia na kablach laczacych akumulator i alternator. 0,35V na masie to szok! T obciazeniem dodatkowe 0,2V. "+" na aku to bez obciazenia to0.08-0.09v a z obciazeniem to 0.67v-0.68v. Zobacz jak duza roznica pod i bez obciazenia. Aby akumulator pracowal bez problemow wszystkie ksiazki zalecaja przedzial 13,8V-14,4V. U ciebie pod obciazeniem...
2-masa 3- plus po zapł. 4-wejście sygnału ze sterownika 1- wyjście na cewkę WN.
W 1.7 jest pompa Denso. Częstą przypadłością są zimne luty w sterowniku pompy, powodują gaśnięcie i problemy z odpalaniem, ale wtedy powinien być błąd p0251. Tutaj wydaje się że kolega ma problem z immo lub sterownikiem silnika.
Po pierwsze dobrze by było odżałować na podłączenie się do komputera. Uzyskałbyś info co się dzieje. Spróbuj uruchomić auto na gazie i jeśli działa poprawnie to pozostaje Ci szukać w obwodzie zasilania benzyny. Inną czynnością byłoby też odłączenie akumulatora na jakiś czas, powiedzmy minuta. Po prostu, aby zresetować komputer pokładowy. Sprawdzic wtedy...
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
Wymiana pokrywy zaworów rozwiązała wszystkie problemy.
Chyba nie do końca tak było, że auto odpalało. Miałeś już z tym problemy. Diagnostyka i patrzysz w parametry, jedyny sposób na sprawdzenie.
Akumulator na 3 miesiące,był rozładowany do 10.1 ale zanim spróbowałem odpalić od drugiego samochodu podpięty był ok 10min drugi samochód chodził na podwyższonych obrotach ok 2500 przy odpalaniu zgasły kontrolki i nie odpalił
Sprawdz swiece. Czesto na zime pojawiaja sie takie problemy w samochodach.
Na ciepłym silniku przyśpieszenie auta jest ok, prędkość max ok. Po tym wnioskuje że pompa jest ok. Wydajność ponad półtora litra na minute. Jak prostymi metodami sprawdzić silnik krokowy ? Może podgrzać go suszarką do włosów i wtedy próbować odpalać.
To ogólnie w miarę prosty i niezawodny system, ale widać że jest parę nawarstwioych problemów. Po pierwsze skasować błędy (w tym przypadku pomaga odłączenie akumulatora), odpalić, pozwolić popracować na benzynie, pojeździć chwilę na benzynie i wycztać błędy ze sterownika. Po zdiagnozowaniu i usunięciu problemów można wziąć się za gaz.. Jeżeli jednocześnie...
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.
przyczyna znaleziona przez serwis boscha a dokładnie był to jakiś uszczelniacz pod sterownikiem pompy
Zła emulacja. Wracaj do gazownikow niech ustawią.
nie ma gazu. w jaki sposób sprawdzic przekaznik? ale dlaczego tylko na zimnym silniku są problemy?
Witam Temat znany ale chce opisać moja sytuacje osobno. Wszystko bylo ok z odpalaniem. Pomimo mrozów samochód palił bardzo ładnie pomijając fakt ze przez początkowe etapy pracy silnika czuć było coś w stylu "tur kocenia" ale po chwili to ustąpywalo. Samochód przestał mi odpalać. Na gazie a przede wszystkim na benzynie także. Niby coś tam łapie no ale...
A może, najczęstsza przyczyna nie odpalania opla?? Kostka stacyjki...
W pojazdach z wtryskiem paliwa na listwie wtryskowej znajduje się regulator ciśnienia ma on za zadanie utrzymywać cały czas jednakowe ciś.w układzie wtryskowym i najprawdopodobnie on żle funkcjonujei stąd te problemy.
Uszkodzenie czujnika położenia wału powoduje przejście w tryb awaryjny — ograniczenie obrotów, dawki paliwa i cienki odgłos pracy wtrysków. Silnik odpala, bo pompa wtryskowa ma swój czujnik. Nagłe rzucenie palenia to najczęściej skutek spalenia tranzystora w pompie wtryskowej. O ile pamiętam, przy sprawnym samochodzie kontrolka MIL gaśnie podczas...
u mnie przy podobnych objawach padł moduł zapłonowy - auto czasem nie dało się zapalić a po chwili było ok...
A jakie błędy wracają po tym "ciężkim odpalaniu"? Jeśli będzie otwarty to część spalin wraca do kolektora ssącego.EGR przy odpalaniu jest i powinien być zamknięty.
Możesz na próbę podmienić przekaźnik pompy paliwa. Możliwe że raz na jakiś czas po prostu nie uruchomi pompy i nie odpala.
Na dzień dobry sprawdziłbym silnik krokowy.
Raczej usterka w rozruszniku.
grzałka to czarno brązowy i czerwono niebieski sonda brązowy i zielony
Witam co do ostatniego błędu to często gdy on szwankuje głupieją też inne elementy. Wiem że w oplu tylko orginały działają dobrze.
jeżeli by to była wina immobilisera,to kontrolka elektroniki silnika (zółta) by migała.
Mechanik garażowy, i dlatego teraz zamierzam iść do profesionalnego. Też mi mówili o rozruszniku. A czy to jest normalne, że samochód nie odpala już przy jakimkolwiek mrozie? Nawet jak pisałem wyżej -5... niby mówią, że diesel ma problemy zimą, ale raczej przy -20/30..
Trzeba było sprawdzić ciśnienie i po problem z głowy
Zapala się kontrolka silnika następnie po 3 sekundach zaczyna mrugać, silnika nie da sie uruchomić, rozrusznik kręci. . Masz problem z immobiliserem, dziwne, sterownik silnika powinien wywalić kod "immobiliser problemy" Wpierw zobacz czy nie wyczepiona wtyczka z pętli ( na stacyjce)
Pamiętam że trzeba było programować CIMa ,był ten sam błąd. Jakieś najnowsze oprogramowanie do Astry H .
Zawór EGR może także powodować takie problemy.
odnośnie szarpania to miałem to samo w g 1.4 poczytałem tu na różnych tematach i jak się okazało zdemontowałem zawór erg oczyściłem szczotką drucianą i pęzelkiem z płynem hamulcowym dot-4 a następnie przepłukałem wd-40. jak zmontowałem jest ok zobaczymy jak długo:D
Immobiliser-problemy. Nie zapali.
Nie. Może to być wina że akumulator ma za mała moc? Nie Czy żarówki gasną po odpaleniu auta czy nawet bez jego odpalania?
Nie ma tam czegoś takiego jak czujnik Halla, to auto z zapłonem bezrozdzielaczowym, za to z czujnikiem położenia wału korbowego - indukcyjnym. Zmień warsztat - po co idiota czyści przepustnice w monowtrysku? Dalej, podgląd parametrów rzeczywistych widzianych przez sterownik silnika - położenie przepustnicy, temp. silnika, wskazanie MAP-a.
Witam, posiadam auto Astra H hatchback 1,7 CDTI 101 koni, wymieniłem wczoraj akumulator, bo bardzo słabo trzyma i przy odpalaniu długo kręcił, jak i miał problemy. Akumulator był popsuty, byłem na teście opornikiem, i po wymianie akumulatora, który sprawdzałem, naładowany na 100%. Dziś wsiadłem, aby odpalić auto, kręcił ostro mocno, ale to trwało z...
Normalna sprawa w astrze G komputer załącza swiece tylko ponizej pewnej temp ....okolo 10st powyzej ich nie załącza, dlatego w mrozy odpala, cieply odpala, ale letni silnik ma problem... rozwiązań jest kilka...wgranie nowego programu do komputera, zamontowanie ukladu oszukujacego temp przy zapaleniu, albo najprostsze wpiecie w uklad czujnika wylacznika...
Więc myślisz że to tylko ten zapłon miał winę? ale gdy było zimno to nie było problemu z odpalaniem, a gdy jest gorąco na zewnątrz to są problemy z odpalaniem i gdy otworze zbiornik i odchylę klapkę w wlewie na jakieś 20 sekund to za każdym razem po takim zabiegu samochód odpalał...
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
Pomińcie oryginalny filtr paliwa i zamontujcie inny wraz z obudową w celu sprawdzenia albo podajcie czyste paliwo z czystej bańki a Wasze problemy powinny ustąpić.
W roczniku 91 oryginalnego imo nie było, to dokładka. Głowa pod deskę i poszukaj, gdzie jest to tylko zależy od montażysty.
Niektóre kondensatory w sterowniku mogą nie trzymać pojemności i efekt będzie podobny . jeśli czujesz się na siłach to możesz próbować to naprawić . Zanim zaczniesz podstaw inny sterownik o takim symbolu ale możesz mieć problemy jeśli go nie masz .
Dziękuję. Ale czy z tego powodu może mieć problemy z odpalaniem, tzn musi trochę "pokręcić". I co może być przyczyną trybu awaryjnego?
trudno nie , ale latwo jest tą głupią obudowe zepsuć i potem są dopiero problemy ...
Problemy z odpalaniem i kiepskie wolne obroty to częsta przyczyna niedomagania (zacinania się) zaworu recylkulacji spalin. Wyjmij go i przeczyść.
pomysł z wklejeniem transpondera na stałe zdecydowanie bardziej mi się podoba Wiele samochodów z tamtych ;lat ma problemy z odpalaniem,bo czułość całego zestawu z wiekiem maleje.Na początku są kombinacje z wysunięciem anteny żeby klucz był głębiej.Potem się już wkleja,albo zostaje emulator jako najprostsza opcja.
Dopiszę, że problemy ustały po wymianie kopułki. I wydaj się to był główny problem. Pozdr.
Są problemy przy każdej temperaturze silnika, np jak mi zgaśnie na gazie - to czasem od razu już nie chce odpalać - kręcę czasem 3 razy po minucie aż coś zaskoczy.
Kolego książkę można by o tym napisać. Użyj szukaj a znajdziesz na tym forum to czego szukasz, bo nie ty pierwszy i nie ostatni masz problemy z tymi silnikami. Pozdrawiam.
1. Paliwo się cofa. 2. Prawdopodobnie czujnik na skrzyni, lub problemy z elektryką. Radio oryginalne czy zmienione?
Nic nie można wykluczyć ,zacznij od podstaw tzn. aby odpalał.
Tworzycie mity. Immobiliser , odczyt kodów błędów, i wszystko jasne. W sterowniku silnika nie ma co czytać, będzie jeden błąd: immobiliser- problemy. Przy okazji parametry, ilość kluczy i TP klucza- rozpoznany bądź nie,.
Błędów do tej pory brak, po tym jak zaczęły dochodzić dziwne dzwięki spod maski to nie odpalałem
Dzień dobry. Wymieniałem dziś radio w moim Opel Astra J (2019) z oryginalnego na androidowe od Chińczyka, zachęcony tym filmem - https://www.youtube.com/watch?v=7fvjj4Rk... Cały proces wymiany jednego na drugie przeszedł w sumie bardzo sprawnie - nowe radio działa, łapie internet itd. Już miałem montować wszystko na gotowo, ale coś mnie wzięło, by jeszcze...
Programowanie nowego kluczyka można zrobić interfejsem op-com. A na zapasowym kluczu odpala?
Pierwszy sterownik jest od C12NZ, drugi X14XE.
Dzięki za wyjaśnienie-od zawsze się zastanawiałem po co to jest. Jednak nie widzę sensu odpinania go ze względu na to że problem jest z odpalaniem silnika - wtedy ten "odkurzacz" jeszcze nie pracuje.
Witam. Posiadam astrę kombi z 95r. Silnik 1.7TD (opla). Również mam problemy z pierwszym rozruchem szczególnie w zimę. Zawór zwrotny mam założony, filtr wymieniony, świece wszystkie grzeją. Na zimnym silniku rozrusznik wolno kręci i to jest główna jego przyczyna ale podczas uruchamiania muszę leciutko trzymać pedał gazu bo inaczej astra złapie i zaraz...
Witam, kolejny problem z moją astra. A mianowicie mam problemy z odpalaniem auta na zimnym silniku. Już nie chce myśleć co byłoby w zimie. Musze go ostro pogiełdać żeby odpalił tak 2 razy po 5 sekund. Dłużej go nie trzymam bo wiadomo rozrusznik itd. Myślicie, że to może być wina świec żarowych? Zawsze gdy nagrzewały się było słychać w prawym słupku...
To oznacza problemy z pompą. Na razie można się ratować montażem zaworka zwrotnego na powrocie z pompy.
Ale jeszcze jedna myśl, czy czasem nie ma tam czujnika uderzeniowego, który nie jest dobrze zwarty i glatego te problemy, a to może być po transporcie auta
Auto odpala?
W pompie okazał się uszkodzony sterownik. Dlatego auto nie chciało odpalać.
Witam. Problem z samochodem jest tego typu, że kiedy temperatura spada poniżej zera i zostawi się podpięty akumulator, to nie można go odpalić. Po odłączeniu klemów od akumulatora, na przykład na noc, to rano zawsze odpali, nawet na mrozie. Dodam, że po podłączeniu przez kable rozruchowe do drugiego samochodu też odpala (od razu). Czy to może być rozrusznik...
Odpowiadam: Po dłuższym postoju np. po nocy źle zapala, po drugim-trzecim razie. W czasie dnia nie ma takiego problemu. Myślałem , że to wina alarmu (może błędnie odcinającego), ale chyba nie bo takiego zjawiska nie ma po krótszych okresach unieruchomienia. Sprawdziłem lub wymieniłem elektrykę (aparat zapłonowy, kable, moduł, świece, czujnik temperatury...
Witam mam inny problem w zafirze 2.0 dti po długiej trasie zapaliła się rezerwa zatankowalem pod sam korek i od tego momentu zaczęły się problemy samochód odpala chodzi kilka minut i gaśnie dodatkowo zapala się w czasie pracy silnika kontrolka elektrycznego chłodzenia silnika. Po postoju i osiągnięciu silnika odpala ponownie i znowu gaśnie. Może ktoś...
Jeżeli wtryskiwacz trochę lał to nie da się tego poprawić - jest po prostu do wymiany. Trudno w to uwierzyć, ale nawet gdy jeden wtrysk jest skopany to auto nie zapali od strzała. Wiem co mówię. Tu jedynie można pogdybać o co chodzi z tą temperaturą dlaczego dzieje się tak przy ok 30 st. ? Zwróć uwagę jak auto zapala rano i po przejechaniu krótkiego...
Musisz dojść po kablach do urządzenia, inaczej będzie ciężko. Tak wiem lecz ciężko jest , guzik zamontowany jest pod siedzenie i kable od niego idą do kostki od podgrzewania siedzenia czyli jakieś może 15-20cm kabla i ślad ginie Zawsze zostaje warsztat ... Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy....
włożyłem mój immo i sterownik, ogólnie rozrusznik kreci ale nie odpala
Witam mam taki problem moja asterka F z roku 1992 w największych mrozach odpala a tutaj nagle przyszla odwilż w poznaniu +1 i kicha ładowałem akumulator i podlączyłem go na drugi dzień i nie odpala jaka może być przyczyna tego problemu? (zaznaczam mialem juz takie problemy jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem kable, palucha oraz kopułkę)
Moja astra F 1.6 przy odpalaniu na zimnym silniku na benzynie przygasa i nie łapie obrotów, dopiero po pewnym czasie jak się trochę rozgrzeje chodzi prawidłowo. Niedawno zakładano mi instalację gazową BRC BLITZ i po przejechaniu ok. 800 km zaczęły się opisane problemy. Byłem u "gazowników" i twierdzą, że wszystko sprawdzili i jest ok, odłączyli podobno...
Świece są ok?
Przy przestawionym rozrządzie były by problemy z odpalaniem czyż nie? Ale sprawdziłem i to no i niestety nie tu jest problem.
Witam, mam dwa denerwujące problemy w Astrze F 1.6 16v. Pierwszy z nich nie odpala za pierwszym razem jak silnik jest całkowicie wystudzony, gdy drugi raz zakręcę pali bez problemu, ale słychać zgrzytnięcie rozrusznika prze 1-2s. Na ciepłym silniku odpala na dotyk za pierwszym razem, ale również zgrzytnie. Drugi problem to długie ssanie przy temperaturach...
Sęk w tym, że przełożyłem pastylkę immo i chodził przez tydzień. Dziś wchodzę, chcę odpalić i nic, kręci ale nie odpala.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
przeczyścić przepustnicę W monowtrysku?? Od czego? Co ma regulator wolnych obrotów do odpalania?
Dzien dobry mam problemy ze swoim oplem astra h 1,6 2005 r gasnie w ruchu przy ruszaniu odrazu nie odpala po kilku minutach odpala i jedzie normalnie no pokazuje bedy i tak kazdego dnia W czemu problem? Reg. 3.1.16. Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu, na które udzielono już poprawnej odpowiedzi. Przed publikacją wpisu Użytkownik...
Witam. Posiadam problem z moją ukochana astrą. Mianowicie. Po kupnie było wszystko ok, miałem i mam do wymiany wydech bo dziura jest ale pracował normalnie. po 2 miesiącach zaczął mieć problemy z odpalaniem na benzynie ( trzeba kilka razy pokręcić albo nie odpala albo podskakują trochę obroty i gaśnie albo kręci chwile na obrotach w granicy 500 i gaśnie)...
Dlaczego wymieniłeś pompę? Robiłeś diagnostykę? Sprawdziłeś cokolwiek, czy tylko to że nie odpala?
"byłam na komputerze to wyszło częściowe uszkodzenie komputera, inne zapowietrzenie wlewu paliwa" Diagnozę masz więc częściowo napraw. Tak poważnie przeczytaj to co napisałaś i powiedz co idzie z tego zrozumieć nie zgadując (astra OPC 1.6 16v pewno niebieska z instalacją gazową marki........, przełączanie gaz benzyna ręczne automatyczne jakieś problemy...
jeździło i zgasło ? czy coś było naprawiane i później nie odpala ?
Jestem początkujący na forum . Chciałbym się dowiedzieć czy znalazł ktoś sposób na astre f 1.7 td by zimą normalnie odpalała?
Z tego co pamiętam w tym silniku nie ma czujnika położenia wału korbowego, niejako rolę tę pełni właśnie czujnik Halla. Lubi się krzaczyć i wtenczas, jak najbardziej mogą pojawiać się takie problemy. Na 99%. Aha a była próba - świeca podpięta do któregoś z kabli zapłonowych? Tak luzem na silniku? Daje iskrę? Jak nie to można tak spróbować jeszcze: Spróbuj...
Sprawdź czy jest iskra podczas kręcenia. MOże ci immo trzyma
Masz startkable ?, spróbuj połączyć klemę - akumulatora z blokiem silnika i wtedy odpalaj
astra problemy odpalaniem astra automat problemy odpalaniem problemy odpalaniem vectra
matiz obroty silnika gazie magnetofon mechanizm odkurzacz samsung obroty
mastech ms6818 hydrostatyczna skrzynia
Oznaczenie SMD "SEEK" na diodach prostowniczych Jak sprawdzić sprawność grzałki w inkubatorze?