Przesyłam schemat i lokalizację sterowania świec w tym modelu ...
Poszło na PW.
Bo pewnie nie założyłes bezpiecznika.P
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Wymień przekaźnik!
proponuję zacząć od przekaźnika świec żarowych. Dość popularna usterka. Nowy przekaźnik ok 200 zł chyba... używki na alledrogo ok 50-70zł
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Kontrola aku pod kątem kondycji trzymania (pomimo naładowania aku na stole może się rozładować lub mieć tzw. wewnętrzne zwarcie jednej celi), kontrola upływności instalacji, no i jak silnik Diesla, podejrzany przekaźnik świec żarowych.
Hej, tak już wiem. Przeszukałem internety. Możesz podrzucić jeszcze jakieś foto, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych, błąd P0673?
poszukaj innej usterki
A orientujesz gdzie jest ten przekaźnik?? mam wykaz wszystkich bezpieczników i przekaźników ale nigdzie nie widze tam tego przekaźnika.
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
witam, problem ciężkiego startu zimnego silnika w mojej astrze 2,0 DTL, można zniwelować poprzez oszukanie przekaźnika który steruje załanczaniem świec żarowych, tzn: jak świece będą się włanczać przy każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce problem zniknie, proszę o wskazówki
Też obstawiam zwarcie na przekaźniku świec.
Ma ktoś z forumowiczów pomysł co to może być lub schemat układu grzania świec z tym przekaźnikiem. Pozdro Leszek Mik.
Świec żarowych przy tej temperaturze (latem) to i tak ci nie załączy bo nie ma takiej potrzeby
Przekaźnik lub same świece.
Oprócz "kostki" jest jeszcze czujnik temperatury przy silniku.
Tak przekaźnik żółty 70A nie 40A.P
30 — zasilanie z akumulatora na świece żarowe. 15 — zasilanie po stacyjce. 31 — masa. G1 — pierwsza para świec żarowych G2 — druga para świec żarowych ST — połączenie ze sterownikiem wtrysku DI — połączenie ze sterownikiem wtrysku Z tymi przekaźnikami chyba nikt nie miał problemów w Astrach/Zafirach więc nikt nie wnikał. Wątpię aby tutaj była komunikacja...
Napięcie z grubsza odpowiadające napięciu akumulatora, przekaźnik był jeden lub dwa jezeli to był model z dwustanowym podgrzewaniem-opornik redukcyjny wtedy znajdował się w postaci wkrętki wkręconej w kolektor ssący
W Hyundaiu 2.0 crdi miałem tak że rozładowało mi akumulator do 0 . Po poszukiwaniach okazało się że zawarło mi przekaźnik świec żarowych i cały czas szedł prąd na świece. Po wymianie przekaźnika jest ok. Błędów żadnych nie było.
Na prawym słupku mam tylko sterownik i przekaźnik świec... (w tej metalowej obudowie)
A po co grzać świece bez uruchamiania silnika? Przecież nie chodzi o testowanie aku.
No obejrzałem. Jest dokładnie tak jak wynika z jego dokumentacji. Wygląda na sprawny. Ok mam dwa takie i tak samo się zachowują. Wylutowałem z przekaźnika świec żarowych Astry G bo wywala błąd. Najwyraźniej to nie przekaźnik.
tam właśnie jest sterownik oraz czujnik temp na termoastacie z 2 kabelkami moze się wypalił przekaznik bezpiecznik oczywiście sprawdziłes jest pod maską pozdrawiam
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
Odlacz Przekaźnik świec na próbę
Nie szukaj przekaźnika. Najpierw sprawdź świece żarowe.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Przekaźnik świec żarowych jak większości Oplach zwłaszcza Astra H, Zafira B, Vectra C mający ten sam jest wrażliwy na wilgoć pomimo iż jest zalany.
A dochodzi napięcie do przekaźnika? Bezpieczniki sprawne?
Witam. Potrzebuje schematu elektrycznego sterowania przekaźnika świec żarowych dla ASTRY H 1.9 120ps 2006 rok.
Sprawdź przekaźniki, kiedyś miałem podobny problem i okazał się uszkodzony przekaźnik od sterowania zasilaniem prawdopodobnie świec żarowych (nie zam się dokładnie na tym, ale doszedłem i naprawiłem to sam), w wyniku czego komputer nie pozwalał uruchomić silnika. Sprawdż przekażniki w komorze silnika.
Padały te moduły,one sterują też egr. Sugeruje zmiane na typowy przekaźnik ale w wersji ford opel bez funkcji T np. https://motoneo.pl/czesci-opel/opel-astr...
Moduł świec żarowych to przekaźnik?
Kąt wtrysku był ustawiony i początkowo palił idealnie, lecz po paru dniach zaczął ciężej palić.Zauważyłem że kontrolka od świec żarowych coś szwankuje.Może to ten przekaźnik będzie przyczyną. Wiecie gdzie się znajduje?? i jak jest oznaczony??
Witam .Tak wygląda u ciebie przekaźnik świec żarowych 7 pin link poniżej http://allegro.pl/przekaznik-swiec-zarow...
Dwie pierwsze świece biorą prąd 4.5, dwie następne 0.4. Jakiś pomysł, ktoś ma?? Przekaźnik czy fajki?
Chyba to forum powinno takie rzeczy wyjaśniać przy wszystkich. Po cóż takie tajemnice. Dla zainteresowanych podpowiem, że podobne objawy mogą wskazywać na kłopoty z przekaźnikiem świec żarowych.
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Witam. Mam taki problem, w Oplu Astrze po wyjęciu kluczyka kontrolki mi świecą. Gdy przekręcam kluczyk rozrusznik kręci ale się nie włącza (pompka nie podaje paliwa). Wyjąłem kostkę ze stacyjki i dalej świecą. Wyjąłem 6-7 przekaźników /te co są koło bezpieczników/ i dalej świecą.
Witam Zanim powiem ci żebyś wymienił sterownik to sprawdz czujnik temp (nie wiem jak jest w tym aucie ale widziałem auta które miały osobne czujniki temp do świec) świeczki i przewody weż popsikaj złącza na przekaźniku jakimś WD-40 czy coś takiego. POZDRAWIAM
Czujnik jest do sprawdzenia ale nie pamiętam już jakie ma wartości Dodano po 4 Weź kontrolkę i sprawdź jak długo świeci jak odpalisz auto dotykając do masy i do przewodu grzania świec i czy przekaźnik podaje napięcie na świece
Po pierwsze skąd pewność że podczas pracy silnika świece się grzeją? Po drugie sprawdź przekaźnik świec żarowych bo nie jest to zbyt trwałe urządzenie.
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
Przekaźnik świec żarowych - znajduje się pod akumulatorem
czyli przekaźnik ? czy coś innego? Już zamówiłem przekaźnik na allegro jakby coś
Td to nie DTI gdzie faktycznie po 2 świece są spięte razem . Zwykły przekaźnik 70A steruje świecami z zielonego sterownika, nogi pasażera.
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
Sprawdź świece sam jakimś kablem. Zdejmij kapturki ze świec i jeden koniec kabla do + przy akumulatorze a drugi do złącza świecy. Jeśli będzie delikatnie iskrzyć to sprawna. Jeśli nie - wiadomo. Prąd jednak jest więc świece działają. A gdzie są wszystkie bezpieczniki/przekaźniki itd. od podgrzewania świec?
Witam czyli to jest to,a jeszcze mam pytanie czy mogę zamienić ten na inny żeberkowany z astry albo innej Vectry ale żeberkowany . Pozdrawiam.
Zdaje się, że moja Astra nie ma nic koło nóg pasażera. Ma natomiast jakieś przekaźniki w komorze silnika, na nadkolu (mniej więcej) od strony kierowcy. Jest tam przekaźnik (chyba przekaźnik) , który jak wyjmę to świece nie działają wcale.
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Hmm Wymiana żarówki może i zmieni efekt jeśli tak wyczytałeś, ale przekaźnik? w samochodzie już masz przekaźnik. I nie wiem jaki wpływ może on mieć na jakość światła. Przekaźnik nic tu nie zmienia. Hm Astra i przekaźniki do świateł, chciałbym się dowiedzieć gdzie? Prawidłowo wpięty przekaźnik bardzo wiele zmienia w obwodzie, skraca drogę i eliminuje...
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
Boże, nie. Narazie spekuluje, zwyczajnie spytałem czy to może być wina świec lub przekaźnika bo nie wiem co pierwsze sprawdzić.
To może ci mechanik posprawdzać świece czy są dobre bo mogą mieć słabe styki albo przekaźnik do świec też lubią paść styki i słabo grzeje
Więc może uwalony masz sterownik od swiec lub przekaźnik się skleił
Jeśli chodzi o moduł to jest podłączony do niego 7 przewodów(czujnik tem. kontrolka, cewka przekaźnika, podgrzewanie filtra) a sterowanie przekaźnika świec żarowych(4kabelki) odbywa się właśnie poprzez moduł.A świece to nie ja popaliłem tylko w momencie kiedy przekaźnik załącz i wyłącza po 5 razy w ciągu 10 sekund to normalne że świece nie wytrzymają.
W moim kadecie 1,6 D kontrolka świec świeciła się około 6 - 7 sekund. Z własnych obserwacji i badań wynika,że świece żarowe grzeją przez około 28 - 30 sek., gdyż tyle "trzyma " sprawny przekaźnik, chyba że wcześniej uruchomimy silnik. Przy większym mrozie czekałem właśnie tyle i dopiero wówczas uruchamiałem silnik. O tym, że przekaźnik się wyłącza świadczy...
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Jak miernik pokazał to po co żarówką? Poza tym nie wiadome jaki ma układ grzania, może być z osobnym przekaźnikiem i osobnym sterowniczkiem (po stronie pasażera)
Witam, użytkuję od niedawna samochód Opel Astra G 2.0 DTL, 2000r. W tym czasie pojawiło się kilka usterek: 1. podczas wyprzedzania po redukcji i trzymaniu obrotów w okolicy 3000, zapala sie kontrolka silnika, samochód zacztna pracować bez sprężarki - staje się "mułowaty". Po zatrzymaniu, wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu, problem mija. 2. fiksuje...
Opelek Astra bez świec nie odpali nawet przy +15 *C (Silnik w ekstra stanie - tdi 1,7).
Kolego Mam gdzies schemat wprawdzie nie mój na przekaźniku jednym tranzystorze i kilku t\drobnych elementach umieszcze go jutro
Czy to znaczy że poszła któraś ze świec żarowych,czy podgrzewacz paliwa i czy ten przekażnik odpowiada za obydwa obwody
Od tego zacząłem przekaźnik też dobry. Świece żarowe włączając się min. - 4 stopnie a mi przy 18 już nie pali :-(
Uszkodzony moduł BCM pod radiem i dodatkowo wymieniony czujnik stopu 6 pin. Czujnik pasuje od astry j .
Jaki alternator na okrągłe wejście 4 pin ,czy prostokątne 2 pin?Sprawdź przekaźnik z prawej strony na nadkolu koło przekaźnika świec żarowych.
No to takie wnioski. Zamykam auto centralka zaskoczyła. Auto zamknięte. Czekam 2 minuty. Pobór prądu wynosi 10mA. Otwieram auto, czekam 2 minuty, pobór prądu wynosi 160mA. Wszystkie odbiorniki wyłączone. Jak auto jest zamknięte to pobór prądu wynosi około 10mA, czyli wychodzi na to, że jest to prawidłowa wartość. A koledzy co powiecie na wadliwie działający...
Więc jeśli ktoś ma podobny problem z przełącznikiem zespolonym, a nie ma jeszcze założonych przekażników, to z góry radze je założyć! Pozdrawiam! Czytam i nie wierzę, że w astrze nie ma przekaźnika świateł. To ja nawet w maluchu miałem. :-)
jak się uprzesz, to dwustykowy przekaźnik , spory kondensator,jakaś dioda, rezystorek, i gotowe. Hasło klucz - multiwibrator monostabilny.
Witam!! Panowie a czy jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za zapalenie samochodu?? Bo sprawa jest taka, że raz mi zapali, a drugi raz nie zapali kręci ale nie zapali??Wymieniłem już kopułkę,palec rozdzielacza,przewody,świece. Jeszcze jeszcze jedno pytanie do czego służy moduł??Mam Astrę 1.4 93r pozdrawiam
A jak jest z tym sterownikiem do świec o którym dużo czytam, bo kontrolka od świec przy przekręceniu kluczyka tylko błyska na chwilkę a przekaźnik załącza i napięcie na listwie jest czyli chyba ok. ale coś ta kontrolka nie świeci
A jak tam jest zrealizowane grzanie świec? Swiece moga byc ok, a przekaźnik? Paliwo się nie cofa?
Pacjent to OPEL ASTRA H GTC. Przy załączeniu świateł, świecą tylko postojowe, dzienne ani drgnął. Na próbę podmieniłem sobie przewód czarny z czerwonym i wtedy po zaświeceniu postojówek świecą postojówki i ledy.
Witam.Posiadam Astrę II 2003 roku silnik isuzu 1.7 cdti Z17DTL problem polega na tym że świece za krótko grzeją tak kontrolka pokazuje.Przekręcam kluczyk na III stopień i kontrolka świecy znika po 3 sekundach,wcześniej było że znikała po dobrych 6 sekundach.Przy dłuższym takcie -20 nie było problemu z odpaleniem za 3 przekrętem wału odpalił teraz muszę...
Witam !!! Czy na pewno wina sterownika? Sprawdziłbym okablowanie sterownika. Przekaźnik wykonawczy dostaje obcej masy ( przetarcie przewodów) tym bardziej , że mamy teraz dużą wilgotność.
Witam, mam problem jak zapłon wyłączony kierunki świeca cały czas nie mrugają, wyciągam żółty przekaźnik kierunków (góra s.bezpiecznikowej, moduł prosty wew.dwa przekaźniki) światła gasną . Jak zapłon włączony lub auto uruchomione wszystko działa OK. Manetki odłączone, włącznik awaryjnych odłączony, moduł c.zamka-alarmu odłączony.Podejrzewam moduł alarmu,...
Bzdura z tą masą. Na moje oko spalony przekaźnik lampki ładowania, jeżeli altek jest z 4 stykową okragłą wtyczką, bo były dwa typy
O , właśnie o taką chodziło zamontuj przed filtrem. A co do elektrycznej ,to może zakłucić prace pompy wtryskowej i jeszcze jedno czasami lucasy nie cierpią filtrona(coś z przepływem paliwa ?) Rano zagrzej świece dłużej aż odbije przekaźnik nie jak zgaśnie kontrolka
tylko Opel mógł wpaść na takie rozwiązanie, nie wiem po co to oddzielne zasilanie par świec żarowych; skoro na pin 31 przekaźnika nie jest podawane napięcie 5,5V sterowania zasilaniem pary prawych świec to wina leży po stronie samego sterownika, wtyczki przy nim lub pęknięcia przewodu idącego do pinu 31. dla sprawdzenia przekaźnika możesz podać napięcie...
Czarna skrzynka z przedziału pasażera to centralka centralnego zamka- w starych oplach tam był sterownik, to metalowe to owszem przekaźnik lub moduł świec żarowych ale on otrzymuje dane z sterownika silnika.P
Jeśli to się dzieje przy zimnym silniku, a na rozgrzanym jest ok, przyczyną może być uszkodzona któraś z świec żarowych, przy zimnym silniku ECU nie widzi jednej lub kilku świec, gdyż one grzeją jeszcze po odpaleniu silnika do około 80 stopni celsjusza, jak silnik się rozgrzeje ECU wyłącza przekaźnik świec żarowych i błąd znika, czyli kontrolka awarii...
Wystarczy ubrudzić lampy i wtedy świecą we wszystkie strony. :D Ciekawi mnie jak to jest z legalnością takiego rozwiązania. Sam często jeżdżę Astrą G i znam ten problem, na bokach ciemno jak w d... Raz nawet sarnę zabiłem bo jej nie widziałem wybiegającej z rowu.
Sprawa piku napięcioweg z alternatora jaki powstaje po rozruchu silnika, te H7 są wybitnie nieodporne na to, znana sprawa z Forda Focusa. Generanie gdy przekaźnik świec żarowych odłaczy grzanie powstają przepięcia, tu w oplu mogło pójść przepięcie z pompy wspomagania.
W Golfie 3 przekaźnikiem od przednich wycieraczek jest "kostka" z numerkiem 19 lub (w lepszych wersjach) - 99. Umieszczona w gnieździe "8" czyli pierwszy rząd z dołu, DRUGI od LEWEJ . Pierwsze gniazdo od lewej to sygnał niezapiętych pasów, kostka 33. Gniazdo trzecie od lewej - sygnał otwarcia drzwi przy niewyłączonych światłach. Poza uszkodzeniem skrzynki...
zapodaje schemat ładowania i podgrzewania świec żarowych dodałem opisy dla jasności http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
Dziwi mnie, że skoro nie ma iskry to czasami uda się ją odpalić. Chętnie zapoznam się z listą około 10 przyczyn proponowanych przez Kolegę eltron. Sam mam astrę '93 i choć to fajny samochodzik to bywa nieprzewidywalny. Może być też skopany przekaźnik od pompy paliwa, może ma zaśniedziałe styki..
Mam podobny problem, ale w corsie B 1,7 D isuzu . Też obroty nie chodzą w zimnym silniku i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. Zauważyłem że obroty wskakują po cyknięciu. Moje przypuszczenia że jakiś przekaźnik może od grzania świec żarowych wyłąca świece i daje sygnał na obrotomierz.
chciałbym jeszcze jedno zdanie na temat podłączania zasilania, w/g mnie nie ma znaczenia gdzie podłączysz "+" czy z cewki czy ze stacyjki dlatego że "+" do cewek także jest doprowadzony prosto ze stacyjki(ewentualnie tylko przez przekaźnik) nawet nie ma bezpiecznika a sterowanie cewkami odbywa się przez podawanie minusa (sygnał open-colektor) z komputera...
No właśnie mam kłopoty z odpaleniem silnika gdy jest zimny wymienione świece żarowe na nowe 10 V, zamontowany przekaźnik do świec od opla astry który włącza świece 34 sekundy po włączeniu zapłonu oraz 34 sekundy po uruchomieniu silnika. Rozrusznik sprawny najmocniejszy jaki można zamontować w tym aucie 2,2 KW, nowy akumulator, nowy filtr paliwa, filtr...
Ale który kupić ? 8973065750 8972406216 8973065751 8973003271 ? Problem jest taki że jest gdzieś zwarcie, pokazuje błędy: P0100, P0380, P0381 zbyt niskie napięcie. Mechanik sprawdził przewody, przepływomierz i przekaźnik świec wymieniony i dalej jest to samo więc skłania się w kierunku ECU...
Witam, jeżeli by było powietrze w układzie paliwowym to dłuższy postój tylko pogorszyłby sprawę, jeśli odpala od strzała to proponuje sprawdzić zawór odcinający tj sprawdzić czy dochodzi napięcie ze stacyjki, i czy sam zawór się nie przycina. Czasami w wiązce kabli koło przekaźnika świec żarowych izolacja pęka i robi zwarcie lub się kabelek urywa.
Ten 1.7 to pewnie japończyk? Jesli tak to sprawa wyglada trochę inaczej. W nim świece grzeją jeszcze po rozruchu silnika, aby silnik pracował ciszej i bardziej ekologicznie. Można założyć zwykły sterownik świec np. od Opla 1.6D, Tylko trzeba zwrócić uwagę na to jakie masz świece. Japończyki wkładają świece 7-mio Voltowe i jeśli podłączysz zwykły przekaźnik,...
witam jestem nowym. Nie wiem o Ci chodzi z punktami. Mam Astre 1.6 16v lpg elpigaz. Nie pali na benzynę. Wymieniłem najpierw filtr paliwa później pompkę chociaż sprawna była ale nie wiedziałem czy daje ciśnienie. Później przekaźnik a później świece. Dalej paliwo nie dochodzi nawet do filtra. Co może być grane?
najprawdopodobniej któraś świecażarowa siedzi, tam nie ma przekaźnika tylko moduł świec żarowych gdzieś w okolicach akumulatora, taki alumniniowy z żeberkami wielkości paczki papierosów (tylko tochę gróbszy :) )i jedna wtyczka.
przekaźnik świec żarowych astra astra podgrzewanie świec dogrzewanie świec astra
wymiana pierścień tłokowy stabilizator lt1083 centrala alarm 433mhz
dezamet żelazko schemat centralny zamek kangoo
Kontrolka świec żarowych w samochodzie Diesla - przyczyny i diagnostyka Automatyczne czyszczenie głowic w Brother DCP-J552DW