Silniczek krokowy wygląda mniej więcej tak: http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Ten akurat pochodzi z Astry. Lokalizacja: zazwyczaj koło przepustnicy :idea:
Tak, będą błędy korelacji położenia przepustnicy.
Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
Wiem że linki do allegro to lipa ale masz.... https://allegro.pl/oferta/wtyk-czujnika-...
Używka to koszt koło 50-100zł jak chcesz to mam jutro sprawdzę czy jest sprawny i dogadamy się. Dodano po 1 jak chcesz to podaj adres e-mail to wyślę pełen opis sprawdzenia tps ze schematem.
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
nie ciągnie W tym silniku ciągnie przy częściowo otwartej przepustnicy.
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy "potencjometr"
Czujnik położenia przepustnicy w astra h 1,6 jest w przepustnicy problem rozwiązany kupiłem używaną przepustnice i jest ok
Potencjometr ten sam co w polonezie,koszt nowego (CTS) to około 96zł.
Trochę jest normalne. Jak dużo to przedmuchy na tłokach i/lub zasyfiony separator w pokrywie.
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Czy przy próbie zapalenia kiedy nie kręci rozrusznik słychać typowe klepanie przepustnicy?
Witam.Lewy pin to przewód w którym znajdziesz przewód z napięciem 5V po zapłonie,prawy pin to tam gdzie będziesz miał masę i ostatni na środek.
Wężyk od mapa wpięty w korpus przepustnicy czy w ten króciec niżej?
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
Tak jest dobrze. I tak się robi. Owszem Porshe omija jeden tłumik.
Witam. Również posiadam problem z tym czujnikem. Czy czujnik położenia przepustnicy z astry g bedzie pasowal ? Są identyczne, ale nie wiem czy maja taka sama zasade działania?
Podaj oznaczenie silnika. Bardzo możliwe że masz do naprawy sterownik silnika.
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
Napięcie jest 5V, masa też. Napięcie dochodzi do sterownika. Ktoś tam już grzebał wcześniej - jest lutowana masa do sterownika. Była też odwrotnie podpięta wtyczka czujnika przepustnicy.
Ten test robiłeś z załączonym silnikiem? napięcie 13.1 V jest trochę dziwne, wracając do problemu spróbuj odłączyć przepływomierz i zobacz czy auto wyjdzie z trybu awaryjnego ( check engine będzie nadal się świecił jednak auto powinno w miarę normalnie jechać ) jeżeli to nie pomoże to będziesz musiał zrobić kilka pomiarów napięcia na pedale gazu i przepustnicy,...
czujnik położenia przepustnicy ale moge sie mylić trzeba wywołać kody błyskowe
zobacz potencjometr przepustnicy
Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.
Przy przepustnicy jest silnik krokowy. Jest sprawny ?
co do ERG to to co masz zrobione wystarczy. Podejrzewam po prostu że jeżeli masz czujnik walnięty to silnik, gdy jest gorący może dostawać zbyt bogatą mieszankę i to może być przyczyną jego gaśnięcia. sprawdzałeś jakie błędy widzi sterownik? http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Dodano po 18 sprawdź też ciśnienie sprężania i czy zapłon masz na...
Sprawdź MAP sensor i wężyk oraz gume przepustnicy. Tak jak mowia koledzu, parametry wszystko powiedzą.
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
Zacznij od wymycia przepustnicy może jest tak brudna że brakuje powietrza ...
Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy czy jest dobry?
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy (nie wiem czy tam jest przepustnica na linkę czy elektryczna) - przetarta ścieżka oporowa.
Tak, jest podwójny czujnik położenia przepustnicy.
Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy. czy przed jego...
Wiadomy problem z gardzielą przepustnicy
podejrzewam ze moze to byc czujnik polozenia przepustnicy .
co się denerwujesz .Proszę o pomoc jak potrafisz mi pomóc to dziękuje bardzo i jestem wdzięczny .Będę szukał problemu w przepustnicy
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Witam, koledzy czy czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na obroty??
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
TPS/CPP Czujnik położenia przepustnicy
model silnika to 16xep błedy to dopiero jutro. ale jak pamietam, to są tam błędy z wtrysków, pompy paliwa i przepustnicy
zrobic adaptacje przepustnicy powinno pomóc Za**bista porada. Powidz mi-jak się tam robi adaptację przepustnicy?
Witam, mam problem z Oplem Astrą H 1.9 120 KM. Wyskakuje błąd P1125, sterownik przepustnicy. Samochód chodzi dosłownie jak ciągnik, długo kręci. Rozkręciłem przepustnicę, wyczyściłem i nic. Kupiłem na złomie też nic, wyczyściłem czujnik w kolektorze dolotowym, też nic. Już nie mam pomysłu, co by to mogło być. Był też problem, bo izolacja z kabli odpadła...
W tym silniku na pewno jest przepustnica sterowana elektrycznie a silnik krokowy jest zabudowany w korpusie przepustnicy.
Ciekawy jestem świec i cewki. Źle dobrane świece, bądź uszkodzona cewka mogą powodować zakłócenia np. na potencjometrze przepustnicy.
etam, gaz jak by przesyczywał mimo wyłączonego gazu to by miało to ogromny wpływ na wolne obroty a na wysokich to nie miało by większego znaczenia sondę lambda równie dobrze można odłączyć i nie robi to większej różnicy w działaniu w Astrze Sprawdziłeś ten wężyk od mapsensora? może też być uszkodzony czujnik temperatury silnika (niebieska wtyczka 2pin)...
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
Rozwiązałem problem?
Mija prawie tydzień i auto hula dobrze. Więc chyba pomogło to wyczyszczenie przepustnicy.
Ważne żeby dobrze mierzył co akurat łatwo sprawdzić kabelkiem, na wolnych obrotach i na pełnym otwarciu przepustnicy.
Od elektromechanika usłyszałem, gdy występuje usterka pojawiają się błędy pedału gazu oraz przepustnicy. Wymienił pedał gazu bezskutecznie. Muszę sprawdzić błędy i podam.
Uszkodzony potencjometr przepustnicy
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
problem rozwiązany. przyczyną całego zamieszania okazała się uszkodzona zębatka przepustnicy :D
Sprawdź sygnał z MAP-sensora i czujnika położenia przepustnicy.
Sprawdź potencjometr przepustnicy.
No ale możesz chyba zrobić reset blm?Co tam w parametrach ,czym to podpinasz?
Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
Ile kabli ma wtyczka od tego dynksa na rurze od filtra powietrza, 2 a reszta to zaślepki? Jak 2 to map masz zaraz obok wejścia tej rury od filtra do przepustnicy
Daj sobie spokój z samodzielną wymianą tego czujnika, bo znowu wyrzucisz pieniądze w błoto. Trzeba go ustawić, tak żeby wskazywał poprawnie położenie spoczynkowe przepustnicy.
sprawdz dwa punkty masowe przykręcane do korpusu przepustnicy
Ewidentnie na pierwszy rzut oka ja widzę uszkodzony CPP- czujnik położenia przepustnicy, a tym bardziej mnie umieścileś w przekonaniu gdy napisałeś, ze na kompie wyskakuje błąd przepustnicy. Sprawdź omomierzem czy wmiare równo zwiększa wartość i nie przerywa ten potencjometr.
zobacz zwor obejscia przepustnicy
Miałem podobnie, wyczyszczenie przepustnicy pomogło.
Jeśli to był błąd Egr niewystarczający przepływ to do czyszczenia dolot i droga wydech przez chłodnice spalin do przepustnicy.
Wymiana przepustnicy i sterownika.
A dokładnie jakie ma te obroty.Można je podnieść na przepustnicy.
W Vectrze B z podobnymi objawami skończyło się na naprawie ECU. Z tym że tam łatwiej było postawić diagnozę bo czasem zgłaszał błąd 100% sprawnej przepustnicy.
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Niska kompresja? Przy 140km/h na autostradzie wciskałem może z 1,5cm gazu. Gdyby miał niska kompresję to sam z siebie by był bardzo słaby, a spożycie oleju było wysokie. No i gdyby to był temat samej kompresji to na mrozie by odpalał znacznie gorzej a nie lepiej. Przez weekend chyba wymienię ten czujnik wody i zajrzę do przepustnicy.
I zrobiłeś sekcję tej starej skrzyni? AF13II by nie pasowała. Już samo rozprzęganie na neutral przy postoju byłoby problemem, dodatkowo Af13II ma lock-up (TCC) a więc i dodatkowy elektrozawór. No i kickdown był już inaczje sterowany - nie za pomocą fizycznego "przycisku" pod pedałem gazu, tylko przez informację o wychyleniu przepustnicy.
Opel Astra 1.4 82KM
Jest tam instalacja gazowa ?
Czujnik podciśnienia , lub przewód gumowy między czujnikiem a korpusem przepustnicy.
Witam sprawdź przewody podciśnienia -ten do serwa też i podstawę przepustnicy .Powodzenia.:|
Może to czujnik położenia wału albo przepustnicy, bo na mój gust to paliwo powinno być odcinane gdy są za duże obroty silnika przy zamkniętej przepustnicy.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
Cześć poradziłeś sobie z tym problemem mam podobny. Też wywala mi błąd p1125funkcja, aktuator przepustnicy. Przepustnice przeczyscilem płytka nie była zalana olejem, a mimo to przy gaszeniu silnika klapka się nie zamyka. Kupiłem używana niby zdemontowana ze sprawnego auta objaw dalej ten sam klapka przy gaszeniu się nie zamyka ale nie zapala się już...
Trzeba się było nie dotykać. Zmierz i podaj napięcie sygnału TPS w pozycji spoczynkowej przepustnicy, powiem co dalej.
Cześć Problem rozwiązany , uszkodzony okazał się czujnik położenia przepustnicy.
Podaj nam te napięcia na TPS między poszczególnymi pinami.Zwłaszcza na pinie C przy podpietym TPS i zamkniętej przepustnicy.
Czy objaw występuje na zimnym i ciepłym silniku?Możesz na próbę odpiąć sondę zobaczysz,czy coś się zmieni.Kiedyś kolega miał podobne problemy i sprawcą tego okazał się potencjometr na przepustnicy.
Witam W pierwszej kolejności sprawdź przewody i świece zapłonowe, równorzędnie sprawdź czy nie spadła Ci rura z przepustnicy (rura w Oplu Astrze idzie od filtra powietrza do przepustnicy z tyłu silnika, często spadają te rury z przepustnicy ponieważ trudno jest je dokładnie zamontować i skręcić opaskę). Pozdrawiam Wojciech Bielenin
Może to ten stary numer z elektronicznym modułem zapłonu,bo w oplach to normalny objaw i nigdy nie wiesz kiedy zgaśnie i czy jeszcze zapali.
Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
To sprawdź czy goście się nie pomylili z wężykiem MAP sensora-ma być pospięty do kapilary poniżej przepustnicy.
Skąd się mógł wziąść olej w kopułce elektrycznej przy przepustnicy w mojej astrze? Silnik 1,9 cdti 101 km. Miałem błąd P1125-sterownik przepustnicy. Myślałem że może zimne luty . Olej napewno powodował zwarcie i przepustnica nie działała prawidłowo. Po otworzeniu kopułki wylał się olej, dużo oleju, pół szkanki. Czy przepustnica przepuszcza i skąd wogóle...
Kilka słów do autora tematu - uszczelka pod korpusem przepustnicy. Co do reszty szkoda komentować, silniczki krokowe się po prostu nie psują. Inaczej twierdzą tylko handlarze-oszuści co na nich zarabiają i lamery co im wierzą.
po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ją zaadaptować
Może być problem z masą silnika. Dołóż od akumulatora do przepustnicy, zespołu cewek i komputera na silniku.
Temat wrócił, będzie wymiana przepustnicy na używkę, starą rozbiorę i zobaczę, czy pełne czyszczenie będzie lepsze.
przepustnicy astra czujnik przepustnicy astra czyszczenie przepustnicy astra
zepsuty wyświetlacz odblokowanie tonera samsung czujnik dwutlenku węgla
iskrownik kuchenki schemat blaupunkt radio
Nieszczelność układu spieniania mleka w Jura WE8 Wentylator w Technics SA-EX100 działa non-stop: przyczyny i rozwiązania