Wiem że linki do allegro to lipa ale masz.... https://allegro.pl/oferta/wtyk-czujnika-...
Trochę jest normalne. Jak dużo to przedmuchy na tłokach i/lub zasyfiony separator w pokrywie.
Witam.Lewy pin to przewód w którym znajdziesz przewód z napięciem 5V po zapłonie,prawy pin to tam gdzie będziesz miał masę i ostatni na środek.
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
Są jakieś substancje które podaje się do wlotu przepustnicy przy pracującym silniku (2,5 tys obr). Widziałem w sklepach . Ale czy faktycznie one działają. Sprzedawca i producent będą zadowoleni to wiem na pewno.
Rozwiązałem problem?
Throttle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy "potencjometr"
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
Zanim wymienisz znów przepustnice to SPRAWDŹ wiązkę pomiędzy nią a sterownikiem silnika.
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
Tak jest dobrze. I tak się robi. Owszem Porshe omija jeden tłumik.
Wężyk od mapa wpięty w korpus przepustnicy czy w ten króciec niżej?
Cześć poradziłeś sobie z tym problemem mam podobny. Też wywala mi błąd p1125funkcja, aktuator przepustnicy. Przepustnice przeczyscilem płytka nie była zalana olejem, a mimo to przy gaszeniu silnika klapka się nie zamyka. Kupiłem używana niby zdemontowana ze sprawnego auta objaw dalej ten sam klapka przy gaszeniu się nie zamyka ale nie zapala się już...
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
czujnik położenia przepustnicy ale moge sie mylić trzeba wywołać kody błyskowe
Kontrolnie należy sprawdzić po tej wymianie jaki stopień otwarcia przepustnicy widzi sterownik. Ewentualnie zmierzyć napięcie na przewodzie sygnałowym.
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
Od elektromechanika usłyszałem, gdy występuje usterka pojawiają się błędy pedału gazu oraz przepustnicy. Wymienił pedał gazu bezskutecznie. Muszę sprawdzić błędy i podam.
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Przede wszystkim sprawdź wężyk od przepustnicy do mapsensora który jest na grodzi zawieszony - często parcieje poza tym sprawdź filtr paliwa (koło zbiornika paliwa przy prawym progu) - jeśli da się przez niego normalnie dmuchać to OK, jeśli czuć opór to do wymiany
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
nes421 napisał: Czy instalacja gazowa może mieć coś z tym wspólnego? Pozdrawiam A jak sobie wyobrażasz żeby pracowała pompa paliwa i gaz do przepustnicy się dostawała? Na logikę można przyjąć że jest odcinka pompy paliwa przez sterownik gazu. http://www.diaaut.home.pl/r12441c8_pliki... Schemat tak dla zasady.
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo...
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy czy jest dobry?
Jeszcze raz powtórzę: TPS podaje informację o położeniu przepustnicy, komputer czytając ten sygnał porównuje go z POPRZEDNIMI odczytami sondy lambda dla DANEGO POŁOŻENIA przepustnicy i niejako z góry reguluje attuatorem Powtarzasz i powtarzasz i popełniasz te same błędy. Tyle, że słowne a nie myślowe - bo jak rozumiem pisząc "porównuje go z POPRZEDNIMI...
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Jak na schemacie pisze, fioletowy podłączyć pod TPS - to jest pod potencjometr czujnika wychylenia przepustnicy a nie silnika krokowego. Po podłączeniu dawką sterownik będzie sterował na podstawie wychylenia przepustnicy oraz sygnału sondy Lambda. Jeśli instalacja będzie poprawnie zamontowana to zamiana na inny sterownik nie powinna mieć sensu ekonomicznego....
Tu opis kodów. Piny A i C w złączu diagnostycznym. 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / brak błędów 17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie 21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie 22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2 / 3-4 - za wysokie napięcie 26 - Zawór elektromagnetyczny...
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Hm, 1.8 benzyna w astrze G to mogą być następujące silniki: X18XE, X18XE1 i Z18XE. Montowane były kolejno w różnych latach, ale nie pamiętam który kiedy. Z18XE ma tzw. "elektroniczną przepustnice", czyli nie ma linki gazu. Przy pedale jest czujnik położenia a przepustnica ma stosowny silniczek. Tutaj tempomat jest elementem składowym sterownika silnika....
Taka troszke dziwna ta twoja awaria ... Na moje oko nie sądze zeby to była sonda lambda albo czujnik temperatury te usterki ECU powinno wykryc bez problemu ( swiecąsa sie lampka silnika) Mam silnik C18NZ i te problemy przerabiałem już nie raz . Sprawdz przebiegi na potencjometrze przepustnicy (możliwy powod szarpania) Sprawdż czy jest iskra po zgaśnięciu...
Może to ten stary numer z elektronicznym modułem zapłonu,bo w oplach to normalny objaw i nigdy nie wiesz kiedy zgaśnie i czy jeszcze zapali.
Witam. Również posiadam problem z tym czujnikem. Czy czujnik położenia przepustnicy z astry g bedzie pasowal ? Są identyczne, ale nie wiem czy maja taka sama zasade działania?
No zimnym silniku jest ok, a się rozgrzeje i wariuje
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Przepływomierz powinien być zaraz za filtrem powietrza, jest oczywiście w części rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy, https://obrazki.elektroda.pl/5549060900_... spróbuj go odpiąć czy obroty się unormują, samym opcomem też nie wiem czy coś zrobisz, będziesz musiał pomierzyć napięcia na pedale gazu i samej przepustnicy, ja...
No ale możesz chyba zrobić reset blm?Co tam w parametrach ,czym to podpinasz?
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
Zacznij od wymycia przepustnicy może jest tak brudna że brakuje powietrza ...
astra przepustnicy czujnik przepustnicy astra czyszczenie przepustnicy astra
podświetlenie pokrętła piekarnik amica koparka ładowarka jazda generator arduino
silniczek nagrzewnicy silniczek nagrzewnicy
Jak dodać post na forum Elektroda.pl? Kod 25897 w Scania R420 Euro 5 2009 - przyczyny