czy możliwe że pospadały z prowadnic? Nie ma możliwości , żeby to sprawdzić przez forum :(
Witam, mam taki sam problem w astrze G Z16XEP 170tys km. Głowica po remoncie luzy zaworowe wyregulowane a jak stukało tak stuka... ewidentnie głos dochodzi z kolektora ssącego. Jeśli uda się rozwiązać proszę podać przyczynę.
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Często jest tak ze po remoncie głowicy bierze olej.Zrób próbę olejową i zobacz czy ciśnienie wzrosło i o ile.
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Czasami jest tak że jak się zrobi remont głowicy to zaczyna ciągnąć olej pierścieniami.
Na oko to ... Interwał wymiany dla danego silnika, a jak nie posiadasz info. kiedy był wymieniany, to wymiana. To i tak mniejszy koszt niż remont głowicy.
Nad tym bym się nie skupiał. Olej jest przed wymianą kupiłem płukankę liqui.... to było na test. Powiedźcie lepiej co obrobić w głowicy jak by już ciskać się na robotę?
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Wystarczy w celu zablokowania wału korbowego zdjąć czujnik położenia wału korbowego, uszkadzając płytę znacznika ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi.
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Szukałem informacji jak powinna zachowywać się sonda takowych nie znalazłem wszędzie były tylko wykresy z odczytów programem z gniazda diagnostycznego wiem tylko tyle, że mają się wahać 0,2-0,8 V co do zapłonu lampą stroboskopową sobie radzę już nie raz ustawiałem ale po ustawieniu lampą u mnie na prawdę dużo spala, no i szarpie. Oczywiście jak na samym...
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Witam, Samochód Opel Astra G, 1.6, 16V, Z16XE, 2003 rok. Co to może tak cykać/stukać jak na załączonym filmiku? Filmik nagrywany w okolicach korka spustowego oleju. Na górze tego cykania nie słychać, tylko na dole. Silnik jest po remoncie ze względu na branie oleju: panewki, pierścienie, regeneracja głowicy. Oleju pali teraz ok. 100 ml/10000 km. Zarówno...
Moja koleżanka ma fokusa 1.8 i po dwóch latach pierwszy i czwarty baniak po około 5.5, gaziaż czyste ręce a ona 1800 pln na remont głowicy. Średnio jej się to opłaciło.
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
Silnik jest po remoncie: głowica, pierścienie, panewki, szklanki. Zarówno przed jak i po remoncie silnika bez zmian, a remont robiłem ze względu na spore spalanie oleju. Wykluczam usterkę mechaniczną.
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie Ty to nazywasz remontem silnika. Zrobiłeś 20 tys. po "remoncie" dogrzałeś porządnie jazdą na trasie i pierścienie Goetza zrobiły pa pa. Prowadnice w głowicy...
Trzeba ustalić którędy ten olej się dostanie. Dobra uszczelka pod głowicą dobrana otwory się pokrywają?
Witam. Po przejechaniu 160 tyś. km. poszła uszczelka pod głowicą i mam ściągniętą głowice i czy przy tej okazji jest konieczne jest remont zaworów. Z góry dziękuje za pomoc.
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
raczej na hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych trzeba wycisnąc z nich olej przed zamontowaniem w głowicę docierałes zawory razem z gniazdami?
Pacjentowi z tytułu trzeba wymienić silnik lub poddać go naprawie. Nie wytrzymał pasek rozrządu i zawory połamały dźwigienki, dodatkowo ujawnione zostało pęknięcie głowicy. Pomysł 1: podmienić silnik na sprawny, wymienić rozrząd. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu silnika, jakieś wskazówki co do wymiany (np. wymiana oleju po x km po swapie)? Pomysł...
Skończyło się remontem silnika. Głowica + panewki ,pierścienie. Powodem nie odpalania były zarzucane świece olejem. Co do sterownika jest ok paliwo i tak w momencie kręcenia rozrusznikiem paliwo szybko dostaje się do wtrysków.
Głowica na szczelność była sprawdzona? Jak nie to robota od nowa.
Najpierw sie sprawdza dopiero naprawia powiedz tym swoim mechanikom aby ci sprawdzili ciśnienie i przyspieszenie zapłonu, a ewentualny remont głowicy w granicach 300-400pln przecież to opel 8V ale w twoim przypadku dotarcie zaworów załatwiłoby sprawę o ile to jest przyczyna sprawdź i napisz
Co do wiatraka, działa jak jest płyn, po przekroczeniu 95 stopni, czyli tak jak się powinien włączać i jak się włączał. Termostat nie wiem jak, do tej pory wszystko grało. Wtryskiwacz widać że jeden delikatnie przepuszcza ale tak jest już od dłuższego czasu i nie wadziło to w żaden sposób. Co do turbiny, nie jest ona w najlepszym stanie, olej w intercoolerze...
Miałem podobny problem, tez kopcił na niebiesko i okazało sie ze to uszczelka pod głowica ,niestety wiazało sie to z remontem całego silinka(auto ma juz 13 lat)
osprzęt musiał by być z Astry G Dodano po 2 chciałbym tylko sam słupek wstawic blok głowica. bo niestety nie opłacalne jest remont silnika. a bierze troche oleju i cisnienia nie ma na jednym cylindrze. lecz z drugiej strony pewnie nie opłaca sie robic co kolwiek przy tym aucie lecz rozważam kilka opcji
Zgadzam się, z powyższą opinią - w tak popularnym i starym samochodzie nie warto się w ogóle bawić w remont silnika. Za połowę tej kwoty kupisz silnik w przyzwoitym stanie i go przełożysz. Za 600-800zł wymienisz komplet uszczelnień silnika i splanujesz głowicę. Za 3000zł to zrobisz kapitalny remont takiego silnika, poza tym nie robi się szlifu pojedynczego...
Prowadnice są dobre głowica była wyremontowana w specjalistycznym warsztacie. Cylinder gdyby byl wytarty w elipsę to by nie przeszedł próby olejowej.
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
Silnik z14xep wypadanie zapłonu na 4 cylindrze sporadycznie zdarza się że na 1. Czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez chwile chodzi normalnie. Co było sprawdzone to: Rozrząd prawidłowo ustawiony i łańcuch w dobrym stanie. Cewka i świece ok, podkładane dla pewności z innego. Wtryski sprawdzone i podkładane z innego. Ciśnienie sprężania na wszystkich...
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Niestety to nie jest wina kabelków. Wszystko bardzo dokładnie sprawdziłem. Wiem, że klient zlecał remont głowicy. Niestety nie wiem nic o rzetelności przeprowadzonej naprawy. Należy założyć, że zrobione to było dobrze ( sugerowałem osłabienie sprężyny zaworowej ). Miałem jeszcze teorię o zmianie stanu skupienia paliwa , ale to bardzo naciągana historia...
Oznaczenia takie jak w tytule ale wkoncu zdecydowałem że sprzedaje z14xe i remontuje x16xel i jak coś to mam n sprzedaż to z14xe po generalnym remoncie 50 tys temu dołu silnika a 3 tyś temu głowica nowa rozrząd wtryski uszczelki wszczelniacze itp cena 1000 zł jak by ktoś był zainteresowany
Witam, jakiś miesiąć temu w w/w oplu przestawił się rozrząd i jeden z zaworów spotkał się z tłokiem, głowicy nie opłacało mi się remontować więc włożyłem drugą którą miałem, dałem nowe samoregulatory oraz dźwigienki, dodam jeszcze że 1 cylinder dostał strzała od zaworu lecz nic ogólnie się z nim nie stało, ale nie sprawdzałem dokładniej czy pierścienie...
A6 po kluczyku, B1 i C16 prosto z akumulatora, złącze 2-pinowe przy głowicy na łączeniu silnika ze skrzynią najbardziej podejrzane. Przewody czarny to ten plus po kluczyku, czerwony na stałe.
Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny...
Fakt głowica może pęknąć i to tak że nikt nic nie wykryje też miałem taki przypadek to sprecyzujemy "remont głowicy się kłania" z tym że u mnie było widać że woda uciekała i leciała na tłok, siwo kopcił. A skoro piszesz że pęknięcie było koło zaworu to dość dziwnie bo by kompresji nie miał a ta woda by właśnie na tłok leciała więc od oleju to ją jeszcze...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
Mówisz tak bo masz ten silnik zagazowany? Czy może jest gazownikiem i wiesz z doświadczenia? Jeśli tak to podpowiedz jaka instalacja będzie najbardziej odpowiednia to tego typu silnka Nie jestem gazownikiem jedynie świadomym użytkownikiem instalacji gazowych.W różnych autach m.in.i w astrze też przejechałem na gazie ok 800 000 km.Nie są mi obce instalacje...
Mam nadzieję że nie jest to jak to mechanicy nazywają - silnik kolizyjny, czyli jeżeli rozrząd z jakiegoś powodu stanie na pracującym silniku to zawory i tłoki uderzą w siebie. Nie wszystkie tłoki walną w zawory ale kończy się to zazwyczaj dość poważnym remontem silnika ( o ile to jeszcze się w ogóle opłaca). Przyczyną może być w tym przypadku zerwanie...
Dzięki. Postaram się podmienić czujnik oryginalny ze sprawnego auta kolegi i dam znać, bo nie chciałbym ulokować kasy w czujnik, jeżeli okazałoby się, że to jednak nie to. Tak jak wyżej napisałem - w ASO powiedzieli, że to nie czujnik, ale z drugiej strony nie wiedzą, co i jak pomóc... Zamieniłem się z kolegą na czujniki położenia wału (oba oryginalne)...
witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM od dłuższego czasu i mnie nęka. Nawet nie jestem w stanie wymienić ilu "magików" próbowało cos robić z moim samochodem, co gorsza pomysły coniektórych nawet nie nadaja się do powtórzenia. Problem w tym, ze oprócz błędu P1113-6 regularnie wyskakują błędy wypadania zapłonów i to na wszystkich cylindrach,...
Pomiar to przysłowiowa flacha, a remont głowicy( bo bym zalecał-silnik wyraźnie odżyje) to myślę , że 400-700zł-zależnie od klasy mechaniora i użytych części oraz ew. zniszczeń. za tą kasę można kupić urzywany silnik, tylko czy nie taki sam? Dodano po 54 Oczywiście można wymienić same uszczelniacze....
Odebrałem auto od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą Przed remontem tak nie było a teraz jest tak że trzyma podwyższone obroty szczególnie na zimnym silniku oraz po puszczeniu gazu obroty są na 1500 i po chwili spadają na ciepłym silniku jest troche lepiej
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
witam, mam pytanko odnośnie podobnej usterki, po remoncie silnika czyli druga głowica ( planowana , końcówki nowe wtryskiwaczy, uszczelniacze itp) silnik odpala dobrze ciepły jak i zimny , jest suchy zero wycieków przejechałem już ok 3 tys km , jedna przyczyna to głośna praca jakby to dzwoniło w silniku wcześniej na starej głowicy było ciszej, a na...
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
Witam.Gazu brak 300km temu robiłem kapitalkę silnika głowica cała robiona prowadnice,planowanie frezowanie gniazd z tym że przed remontem było to samo zastanawiam się czy ten nieszczęsny emulator egeru mi tu nie krzaczy dziś posprawdzam napięcia na wtyczce od egr i przejscia kabli
Podczas jazdy w przedziale obrotów 2000 do 3000 tyś zapala się kontrolka check engine. Błąd jaki jest wyświetlany to zbyt bogata/ uboga mieszanka. W szczególności zapala się gdy jadę z prędkością 70/80 km . Towarzyszy mu spore szarpanie podczas delikatnego puszczania nogi z gazu. Wszyscy rozkładają ręce a ja wymieniam. EGR , pompa paliwa, sonda lambda....
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Znam historię pewnego Z16XER (jakieś 140kkm przebiegu), w którego włożone zostało dużo pieniędzy na diagnozy, wymianę olejów, filtrów, nawet wymianę kół KZFR i czyszczenie elektrozaworów KZFR, a klekotanie nie ustawało. Auto było nawet w Opel Wawrosz w Gliwicach na diagnozie, że niby autoryzowany serwis, to będzie się znał, ale ten serwis to jakaś porażka...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Cześć. Mam takie pytanie głupie, ale wybaczcie, bom kobieta. Zlecałam remont silnika, bo brał olej. Zostały zrobione pierścienie i uszczelniacze, wymieniona uszczelka pod głowicą. Mechanik zalecił wymianę oleju po 2000 km. Czy stanie się coś wielkiego jeśli zrobię to około 2.500 km? Teraz mi średnio pasuje, na liczniku od remontu mam już prawie dwa...
Witam ostatnio przy mojej astrze x16xel wymieniłem uszczelke pod głowica z powodu braku cisnienia na drugim i trzecim cylindrze przy wymianie uszczelki. Została splanowana glowica, wymieniony pasek rozrzadu. Po zlozeniu wszystkiego zaczeła strasznie dymic na niebiesko pali olej około 1l/40km, dymi aż za nma nie da sie jechać, przed remontem nie kopciła...
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Jeśli astra nie zgnita to warto. Jak sam mówisz tania w eksploatacji i nadal będzie tańsza od większości nowszych konstrukcji. Co do klimy to jak kolega przed zaje-ciężko znaleźć tak mały "wyciek". Wycieki z silnika nie jest wielkiem problemem usunąć pod warunkiem że nie leje się z pod głowicy, bo wtedy koszta rosną bo zawsze można coś przy "okazji"...
Według mnie to, wjechałeś w kałuże z wodą, dolot bo rura jest na dole po prawej stronie która zassya powietrze (mozesz sprawdzić pod pudłem z filtrem powietrza) zassało wode, wprost do dolotu. Musiałobyć jej sporo gdyż najprawdopodbniej wpadła do cylindrów, zwiększyło to objetość tak jakby tłoka (woda na tloku a tam szczelnie jest) zgniotła zawory które...
Witam. Mam problem z moją Astrą od pewnego czasu podczas uruchamiania silnika zapala się kontrolka "Check engine" (ciężko pali lub odpala i gaśnie) 80% uruchamiania silnika (check engine). Czasem uda odpalić się normalnie auto i nie ma problemu. Gdy kontrolka się świeci auto trochę szarpie, brakuje mu mocy i wkręca się max do kolo 4000 obr/min. Dodam,...
Najtaniej mimo że zapłacisz więcej wyjdzie tylko z multiswitchem 2xsat, nie opłacalne wyjdzie potem wymieniać konwerter na multiswitch. Patrz na realia i inflację, ceny niestety idą w górę i to dość wysoko dalatego warto skorzystać teraz z obniżek cen. Nie masz długich kabli to nie potrzebujesz wzmacniaczy, długi był by ponad 20-30 m. Swoją mam w domu...
Witajcie.... Mam Astre II 1.4 16 2003r Borykam się z problemem mianowicie takim że: Po przekręceniu zapłonu nie wł. sie Przekaźnik od pompy, po zmostkowaniu styków 30 i 87 na pompa pracuje, lecz nie odpala silnik. Po podłączeniu pod urządzenie diagnostyczne niema błędów tylko pojawia sie inspekcja w tym przy przypadku jest to wymiana oleju. silnik jest...
Cześć, Chciałam się dowiedzieć, czy mogłam coś zepsuć w moim aucie. Jakieś 2 miesiące temu oddałam moją astrę g do remontu, ponieważ brała olej. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą i to by było chyba na tyle z takich rzeczy co pamiętam. Dzisiaj przy pobieraniu bileciku parkingowego , niechcący wcisnęłam gaz na luzie...
Tą astrę sobie daruj, remont głowicy przy tym przebiegu spowodowany pewnie słabą i w dodatku źle wyregulowaną instalacją LPG albo przebieg zaniżony o połowę ewentualnie po zerwaniu rozrządu. Najpewniejsze auto będzie bez LPG i założenie instalacji w dobrym warsztacie albo koniecznie przed zakupem odwiedzenie gazownika. W PL jest straszne druciarstwo...
Witam, problem jest przy zimnym silniku. Silnik oplowski 1.7 TDI 67KM. Pewien czas temu jak temperatura spadła do -15 odpalił za 7 razem przy pomocy kabli. Teraz gdy jest powyżej zera również ciężko pali a gdy odpali powstaję biała chmura dymu. Dwa lata temu był generalny remont silnika(pierścienie i panewki oraz regeneracja głowicy)(2tys zł) dzięki...
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Po długiej przerwie wracam do tematu. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że w zbiorniku płynu chłodniczego ubywa szybko płynu. Częste dolewanie płynu i zasięgnięciu informacji u szwagra mechanika i przeprowadzenia testu szczelności układu chłodniczego, okazało się że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, dodatkowo silnik lekko bierze olej silnikowy. W jednym...
Witam wszystkich użytkowników Astry 1.7DTI. To mój pierwszy post ale problem dość dobrze znam z własnego doświadczenia. Na początek zaczołem od chłodniczki oleju. Mój mechanik ją niby sprawdzał i była ok. Nie pozostało mi nic innego jak ściągać głowicę. Wymieniłem od razu przy tym oringi i tuleje na wtryskiwaczach dla pewności. Po remoncie byłem delikatnie...
Mam taką samą astrę i po takiej samej naprawie przy takim samym przebiegu z tą różnicą że 120kkm zrobiła na gazie, przy 180kkm żłopała olej jak głupia 2 litry na 15000 albo i więcej choć producent dopuszcza 1l/1000km, niestety tłoki spotkały się z zaworami i przyszedł czas na remont. Po rozebraniu silnika na części pierwsze oprócz pokrzywionych zaworów...
termostst wydaje sie oki w trasie dawał 95C i spadało do 90 i tak stąło ciśnienie jest uszczelka robiona 2 lata temu... moze to i to bo niekiedy jak sie silnik ciut zagrzeje daje zbyt białe spaliny cod o ciśnienia zawsze było nawet po remoncie silnika,, wezyk odprowadzający nadmiar płynu ze zbiorniczka niby jest ale chyba nie działa bo takie ciśnienie...
Witam , mam Astre G 1.8 16V z LPG po remoncie silnika pierscienie i uszczelka pod głowicą. Od czasu remontu wyskakuje pmi błąd czujnika położenia wałka rozrządu zaraz po odpaleniu. Natomiast po rozgrzaniu silnika błąd znika check gasnie.
Witam Panowie, Mam u siebie C20NE po małym remoncie tj.: Tulejowanie cylindrów, Nowe pierścienie, Szlif wału, Nowe panewki, Planowanie głowicy, Nowe sprzęgło, Nowy rozrząd, Wszystkie uszczeleczki i pierdołki... Dziś gdy uruchomiłem silnik zobaczyłem, że pasek rozrządu źle leży na napinaczu i pompa wody (też wymieniona) zaczyna go ostro zdzierać. Okazało...
Witam! w aucie rozleciała się pompa wody a co za tym idzię pogięło zawory, popękały prowadnice itd. zastanawiałem się nad remontem ale kolega ma kompletną głowicę tyletylko że od silnika 1,6 no i czy będzie ona pasowała do silnika 1,4 czym one się różnią? pozdrawiam!
Coś mi się wydaje, że ten silnik w puncie jest na wykończeniu. Jak zapalę i dodam gazu, szczególnie jak silnik zimny, to kłemby niebieskiego dymu z rury idą. Sprawdzałem w brata unie to w ogóle nie dymi, nawet jak zimny. Jechałem ostatnio HYUNDAI ATOSem 1.0 55KM i miał porównywalne przyspieszenie do mojego punta, jak nie lepsze. Bardzo podobne do Astry...
Może była kilka razy planowana i zbyt wiele materiału już ubyło. Ale o skrócenie paska nie martwiłbym się, od tego jest napinacz i/lub grubsza uszczelka pod głowicą po planowaniu. Nie jeżeli nie znamy przebiegu służby silnika.Moja nowa wyjęta głowica (na liczniku dawcy ok350kkm , ślady remontów) złożona z nową uszczelką robiła za diesla .Wałków ani...
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
na początek proponował bym sprawdzić sprężanie na cylindrach, a co do remontu silnika jak nie ogarnie się przyczyny to można ładnie popłynąć z kasą , gdzie na samym końcu okaże się że taniej było kupić używany silnik... ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzić, pamiętaj że najpierw uporaj się z benzyną a później z gazem
Witam. W tym dziale piszę po raz pierwszy. Pięć lat temu sprowadziłem z Niemiec Autko zasilane CNG ( instalacja fabryczna). Silnik nieco stukał "ala" diesel od początku. Nawet wymieniłem popychacze ale to nic nie zmieniło. Mechanicy stwierdzili, ze są to sworznie korbowodowe i naprawa jest nieopłacalna więc trzeba jeździć do oporu i wymienić silnik....
Kolego ten silnik- złom. Remont nieopłacalny. Co do smoka w tym silniku jest on bardzo blisko dna miski i jest kruchy. Ja raz uderzyłem lekko w próg zwalniający, miska nawet się nie wgięła a ciśnienie się zaświeciło i smok uksyty. Bardzo delikatne aluminium. Jak masz blisko do mnie (miejscowość w profilu) to mogę pomóc zdobyć kompletny sprawny silnik...
silnik 84KM. Astra g 1.6 8v z lpg 75KM.... Skoro żre olej, to silnik do remontu. Tylko będzie mała niespodzianka - przestanie brać olej, ale będzie więcej palił. Przy przebiegu ponad 400 tys km to już niestety blok do szlifu, tłoki do wymiany i cała reszta - regeneracja głowicy, wymiana panewek albo i szlif wału - średnio się całość imprezy opłaca,...
zawory są pogięte. szukaj głowicy bo taniej kupić używaną niż remontować obecną. dół silnika na 100 % będzie dobry. Nigdy nie wiadomo co się kupi, można kupić sprawną głowicę z uszkodzonymi prowadnicami zaworów lub taką która jest w opłakanym stanie. Mimo to zawsze lepsze to niż nic ;) To nie wiem czy się opłaca auto naprawiać, Astra F to już stary...
Mimo takiej kompresji auto zbiera się całkiem ładnie jak na 1,6. Nie wiem czy dobrze mierzyłem bo wykręciłem wszystkie świece i wkręcałem manometr. Oczywiście na ciepłym silniku i z wciśniętym gazem, pomiar po dwa razy na cylinder co 10 obrotów. Dodatkowo częściowo zaslepilem EGR. https://obrazki.elektroda.pl/9056880400_... Stetoskopu...
Serwis też warto przemyśleć bo wymiana rozrządu w v-ce jest droższa, remont głowicy x2, tłumiki też chyba tańsze nie są, świec też więcej przewody, a jak auto ma kilka lat to trzeba się liczyć na koszty... ja śmigam nudnym paskiem b5...pozdro Czasem wynalazki sa znacznie tańsze w naprawach niż wiekszośc ludzi mysli. Miałem bardzo egzotyczne auto z...
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz, spowodowana tym że olej doszczelnia cylindry. Tą kwestię...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
***************** Ostrzeżenie. Następne takie działania zostaną ukarane. Na podstawie życzenia samego zainteresowanego kara dla udzielających się? Przecież dostał opnię od osób posiadających kilka Astr H oraz z warsztatu. Nie podobała się prawda w prawdzie, zatem skasowałam. A może zbyt mocno humorystycznie było? Nie te czasy i za mało sztywno? A może...
Post poprawiony :) Witam serdecznie :) Mam ja taką sytuację: młode małżeństwo z mojej bliskiej rodziny remontuje stary dom, który otrzymali, będą m.in. wymieniać całkowicie dach. I tu wkroczę ja, gdyż zgodzili się, bym pomógł zaprojektować i założyć dla nich instalację antenową. I tu zaczynają się moje pytania. Znam się na temacie, ale wolę się doradzić...
No to nieciekawie. Głowica pewnie znów do remontu.
Silnik na złom/do remontu.
Silniki Z16XEP nie powinny być zagazowywane. Nie wytrzymuje głowica i wypalane są gniazda zaworowe. Możesz mieć silnik do remontu.
Witam ponownie :) Na czas remontu auto kolega pożyczył mi swoją astrę('99 x16sz). Moje vectra w ogóle nie jeździ przy tej astrze!!! Bujnę vectrę do 120 ale trochę muszę ją pomęczyć. Półtora roku temu miałem awarię głowicy, z zaworu wydechowego wyskoczyło zabezpieczenie i wbiło się obok prowadnicy co poskutkowało dostaniem się oleju i płynu chłodzącego...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Witam, to dopiero początek mojej "przygody" z tym samochodem, więc szukam porad od bardziej doświadczonych :) ostatnio odebrałam go z pierwszego remontu - wymiana pompy olejowej, ponieważ był problem z podawaniem oleju do silnika, wymiana uszczelki pod głowicą, uzupełnienie płynów. Przez kilka dni było ok, natomiast teraz przy włączonym zapłonie nie...
Kilkadziesiąt tys zł naprawa auta kosztującego 5tys? silnik składa się z takich samych elementów w samochodzie za 5 tys. jak i za 100 tys (pomijam dokładną budowę): blok, głowica, zawory, pasek rozrządu- najczęściej, rozrząd, korbowody, tłoki itp tak jak napisano wczesniej moze dojsc do pęknięcia paska rozrzadu i w konsekwencji cały silnik idzie do...
Witam, Jak w temacie problem występuje w układzie chłodzenia. Kupiłem auto jakiś czas temu i od razu zauważyłem, że nagrzewa się ono do 100 stopni. (Licznik do 100 stopni, czerwone pole pokazuje 110). Silnik w samochodzie to 1.4 60km 44 kw X14NZ 1999r Astra Classic. Problem polegał na tym, że skoro prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni tak również...
remont głowicy remont głowicy silnika głowicy astra
gramofon demontaż czujnik wentylatora vectra pilot zmiennym kodem
kondensator rozruchowy silnika zmniejszenie obrotów wentylatora
Usterka Van Hool U0113 - jak naprawić problem z CAN? Pralka Electrolux PerfectCare 600 - Diagnostyka i Rozwiązania