Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Wydaje się ,że może to być pompa wodna która już powoli sie zaciera :idea::idea: albo napinacz :idea::idea: ,radze lepiej to drugie sprawdzić bo może nastąpić zerwanie paska i dodatkowy remont głowicy :idea::cry:,żeby to sprawdzić trzeba zdjąć osłone paska rozrządu , przedtem zdjąć pasek kinowy:idea::|gdy osłone bedziesz miał zdjętą warto wtedy odpalić...
Wracam po ponad roku od mojego pierwszego postu w tym temacie. Problem po zastosowaniu przeze mnie "naprawy" zniknął na dobre . Nie ma check-a od blisko 44tkm. Jeżdżę i czekam cierpliwie jak długo "pociągnie" bez p1113 . W życiu nie podejrzewałem że usunięcie problemu jest tak banalnie proste. Dodano po 10 witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Miałem taki sam problem zrobiłem kapitalny remont silnika planowanie głowicy wymiana pierścieni wszystko. Po 2 latach problem powrócił moim zdaniem tylko wymiana silnika np na większą jednostkę np 1,8 jedne z najlepszych silników.
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Czasami jest tak że jak się zrobi remont głowicy to zaczyna ciągnąć olej pierścieniami.
Witam wszystkich mój problem jest następujący. Kupiłem auto opel astra z niemieckim silnikiem 1,7dtl 68KM ciężko palił na mrozie. Postanowiłem zrobić remont silnika i okazało się że 2 tłoki ma pęknięte tak do połowy z góry. Wymieniłem tłoki pęknięte założyłem pierścienie uszczelniacze zaworów głowica prze planowana, nowe uszczelki śruby głowicy. Auto...
Pacjentowi z tytułu trzeba wymienić silnik lub poddać go naprawie. Nie wytrzymał pasek rozrządu i zawory połamały dźwigienki, dodatkowo ujawnione zostało pęknięcie głowicy. Pomysł 1: podmienić silnik na sprawny, wymienić rozrząd. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu silnika, jakieś wskazówki co do wymiany (np. wymiana oleju po x km po swapie)? Pomysł...
W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie Ty to nazywasz remontem silnika. Zrobiłeś 20 tys. po "remoncie" dogrzałeś porządnie jazdą na trasie i pierścienie Goetza zrobiły pa pa. Prowadnice w głowicy...
Najpierw sie sprawdza dopiero naprawia powiedz tym swoim mechanikom aby ci sprawdzili ciśnienie i przyspieszenie zapłonu, a ewentualny remont głowicy w granicach 300-400pln przecież to opel 8V ale w twoim przypadku dotarcie zaworów załatwiłoby sprawę o ile to jest przyczyna sprawdź i napisz
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny...
Witam mam takie pytanie chodzi mi o mojego opla astre zrobiłem remont silnika tzn szlif wału nowe pierścienie itp. bez remontu głowicy jest to silnik C18XE 1,8 16v i problem polega na tym iż nie chce auto zapalić kręci bardzo ładnie iskra, paliwo jest ciśnienie w cylindrach również. Co może być tego przyczyna ?? podparte zawory? coś z rozrządem a może...
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
Tą astrę sobie daruj, remont głowicy przy tym przebiegu spowodowany pewnie słabą i w dodatku źle wyregulowaną instalacją LPG albo przebieg zaniżony o połowę ewentualnie po zerwaniu rozrządu. Najpewniejsze auto będzie bez LPG i założenie instalacji w dobrym warsztacie albo koniecznie przed zakupem odwiedzenie gazownika. W PL jest straszne druciarstwo...
Moim zdaniem też bym polecał wymianę na taki sam. Jeżeli buda jest zdrowa (a w oplach z 96 z tym różnie bywa) to warto jeszcze zainwestować. Ja przechodziłem podobny dylemat w przypadku corsy B 1.4benzyna (zdrowa buda) - tam akurat skończyło się na kapitalce (okazało się po rozkręceniu, że urwała się śruba w bloku poprzedniemu właścicielowi przy wymianie...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Na oko to ... Interwał wymiany dla danego silnika, a jak nie posiadasz info. kiedy był wymieniany, to wymiana. To i tak mniejszy koszt niż remont głowicy.
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Witam. Posiadam Opla Astrę GTC 1.6 benzyna z 2006 r. W ostatnim czasie mechanik robił mi remont silnika. Planowana głowica, honowany blok, nowe tłoki, nowe zawory, nowe sprzęgło, wyrzucone klapy wirowe i zastąpienie ich aluminiowymi zaślepkami, nowy rozrząd, nowy zbiorniczek na płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki nowe, nowy wentylator chłodnicy oraz...
Witam. Po przejechaniu 160 tyś. km. poszła uszczelka pod głowicą i mam ściągniętą głowice i czy przy tej okazji jest konieczne jest remont zaworów. Z góry dziękuje za pomoc.
Moja koleżanka ma fokusa 1.8 i po dwóch latach pierwszy i czwarty baniak po około 5.5, gaziaż czyste ręce a ona 1800 pln na remont głowicy. Średnio jej się to opłaciło.
no więc tak dziś machanik zdjoł głowice i tak wałek rozrządu do szlifu głowica do sprawdzenia tłoki pierścienie do wymiany nagar na kolektorze od głowicy 0.5cm (sporo prawda ale tylko na dwuch garach) petryga uciekalo przez uszczelke obok pompy wodnej olej bralo przez tloki narazie tyle dam znać dalej co i jak no i wszystko jasne panewka od tłoka sie...
Silnik jest po remoncie: głowica, pierścienie, panewki, szklanki. Zarówno przed jak i po remoncie silnika bez zmian, a remont robiłem ze względu na spore spalanie oleju. Wykluczam usterkę mechaniczną.
Silnik z14xep wypadanie zapłonu na 4 cylindrze sporadycznie zdarza się że na 1. Czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez chwile chodzi normalnie. Co było sprawdzone to: Rozrząd prawidłowo ustawiony i łańcuch w dobrym stanie. Cewka i świece ok, podkładane dla pewności z innego. Wtryski sprawdzone i podkładane z innego. Ciśnienie sprężania na wszystkich...
Niestety to nie jest wina kabelków. Wszystko bardzo dokładnie sprawdziłem. Wiem, że klient zlecał remont głowicy. Niestety nie wiem nic o rzetelności przeprowadzonej naprawy. Należy założyć, że zrobione to było dobrze ( sugerowałem osłabienie sprężyny zaworowej ). Miałem jeszcze teorię o zmianie stanu skupienia paliwa , ale to bardzo naciągana historia...
osprzęt musiał by być z Astry G Dodano po 2 chciałbym tylko sam słupek wstawic blok głowica. bo niestety nie opłacalne jest remont silnika. a bierze troche oleju i cisnienia nie ma na jednym cylindrze. lecz z drugiej strony pewnie nie opłaca sie robic co kolwiek przy tym aucie lecz rozważam kilka opcji
Zgadzam się, z powyższą opinią - w tak popularnym i starym samochodzie nie warto się w ogóle bawić w remont silnika. Za połowę tej kwoty kupisz silnik w przyzwoitym stanie i go przełożysz. Za 600-800zł wymienisz komplet uszczelnień silnika i splanujesz głowicę. Za 3000zł to zrobisz kapitalny remont takiego silnika, poza tym nie robi się szlifu pojedynczego...
Fakt głowica może pęknąć i to tak że nikt nic nie wykryje też miałem taki przypadek to sprecyzujemy "remont głowicy się kłania" z tym że u mnie było widać że woda uciekała i leciała na tłok, siwo kopcił. A skoro piszesz że pęknięcie było koło zaworu to dość dziwnie bo by kompresji nie miał a ta woda by właśnie na tłok leciała więc od oleju to ją jeszcze...
Co do wiatraka, działa jak jest płyn, po przekroczeniu 95 stopni, czyli tak jak się powinien włączać i jak się włączał. Termostat nie wiem jak, do tej pory wszystko grało. Wtryskiwacz widać że jeden delikatnie przepuszcza ale tak jest już od dłuższego czasu i nie wadziło to w żaden sposób. Co do turbiny, nie jest ona w najlepszym stanie, olej w intercoolerze...
Pomiar to przysłowiowa flacha, a remont głowicy( bo bym zalecał-silnik wyraźnie odżyje) to myślę , że 400-700zł-zależnie od klasy mechaniora i użytych części oraz ew. zniszczeń. za tą kasę można kupić urzywany silnik, tylko czy nie taki sam? Dodano po 54 Oczywiście można wymienić same uszczelniacze....
Byl juz w naprawie ale ponoc jest dobry...Silnik raz pozniej jeszcze byl przegrzany tzn wyciek oleju i sterownik wylaczyl wszystko ,pozniej byl zrobiony remont silnika wszystko wymienione rozrzad sprzeglo glowica tloki...Ale nie wymienialem sterownika.wiem ze immo nie pusci moge kupic sterownik razem z immo.Pytanie brzmi czy to napewno sterownik.I czasem...
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Cześć. Mam takie pytanie głupie, ale wybaczcie, bom kobieta. Zlecałam remont silnika, bo brał olej. Zostały zrobione pierścienie i uszczelniacze, wymieniona uszczelka pod głowicą. Mechanik zalecił wymianę oleju po 2000 km. Czy stanie się coś wielkiego jeśli zrobię to około 2.500 km? Teraz mi średnio pasuje, na liczniku od remontu mam już prawie dwa...
Znam historię pewnego Z16XER (jakieś 140kkm przebiegu), w którego włożone zostało dużo pieniędzy na diagnozy, wymianę olejów, filtrów, nawet wymianę kół KZFR i czyszczenie elektrozaworów KZFR, a klekotanie nie ustawało. Auto było nawet w Opel Wawrosz w Gliwicach na diagnozie, że niby autoryzowany serwis, to będzie się znał, ale ten serwis to jakaś porażka...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
No co do opłacalności to też tak myślę. Remont głowicy, (wymiana pokrzywionych zaworów, prowadnic, uszczelniaczy, szczelność, planowanie) pewnie wyszłaby około 1200. A i tak nie wiadomo, czy by się nadawała do regeneracji, bo świecy na tym cylindrze wogole nie da się wyjąć, jest zepsuty gwint oraz odłamało kawałek materiału. Dół silnika to by była wymiana...
Majeran Na zimnym i na gorącym jest identycznie. nagrzeje się troszkę inaczej jest ale wciąż na światłach, parkingu, przy zatrzymaniu auta szarpie i chce gasnąć trzeba trzymać na obrotach ponad 1,5 tys by nie zgasł. wtryski cały czas pracują prawidłowo. Najgorzej że wskazania są na głowice albo remont silnika, ponieważ nie wyskakują żadne błędy check...
Jeśli astra nie zgnita to warto. Jak sam mówisz tania w eksploatacji i nadal będzie tańsza od większości nowszych konstrukcji. Co do klimy to jak kolega przed zaje-ciężko znaleźć tak mały "wyciek". Wycieki z silnika nie jest wielkiem problemem usunąć pod warunkiem że nie leje się z pod głowicy, bo wtedy koszta rosną bo zawsze można coś przy "okazji"...
Witam, problem jest przy zimnym silniku. Silnik oplowski 1.7 TDI 67KM. Pewien czas temu jak temperatura spadła do -15 odpalił za 7 razem przy pomocy kabli. Teraz gdy jest powyżej zera również ciężko pali a gdy odpali powstaję biała chmura dymu. Dwa lata temu był generalny remont silnika(pierścienie i panewki oraz regeneracja głowicy)(2tys zł) dzięki...
Po długiej przerwie wracam do tematu. Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że w zbiorniku płynu chłodniczego ubywa szybko płynu. Częste dolewanie płynu i zasięgnięciu informacji u szwagra mechanika i przeprowadzenia testu szczelności układu chłodniczego, okazało się że mam walniętą uszczelkę pod głowicą, dodatkowo silnik lekko bierze olej silnikowy. W jednym...
witam , zanalazlem silnik z jakiegoś anglika (1500zł za goły słupek)mały przebieg tylko że trochę słabsza wersja 235 KM a ja mam 245 KM i nie wiem czym się różni a w osobówkach nie jestem orłem :( Właśnie kończę scanie po dzwonie jeszcze kilka dni , zrzucę jedną głowice by sprawdzić co jest na 7 cylindrze bo tylko na nim zarzuca swiece , zmienię wszystko...
Witam, Samochód Opel Astra G, 1.6, 16V, Z16XE, 2003 rok. Co to może tak cykać/stukać jak na załączonym filmiku? Filmik nagrywany w okolicach korka spustowego oleju. Na górze tego cykania nie słychać, tylko na dole. Silnik jest po remoncie ze względu na branie oleju: panewki, pierścienie, regeneracja głowicy. Oleju pali teraz ok. 100 ml/10000 km. Zarówno...
Witam moze przedstawie swoj problem. zaczelo sie od zerwania paska rozrzadu i kolizji miedzy tlokami i zaworami po sladach wygladalo na to ze tlok 2 i 3 (istotne w dalszej czesci problemu) uderzyly w zawory. chcialem regenerowac glowice wiec pojechalem do zakladu ktory sie tym zajmuje. Gosc powiedzial ze ma taka sama juz z regenerowana i zebym wzial...
Witam. Mam problem z moją Astrą od pewnego czasu podczas uruchamiania silnika zapala się kontrolka "Check engine" (ciężko pali lub odpala i gaśnie) 80% uruchamiania silnika (check engine). Czasem uda odpalić się normalnie auto i nie ma problemu. Gdy kontrolka się świeci auto trochę szarpie, brakuje mu mocy i wkręca się max do kolo 4000 obr/min. Dodam,...
rozrząd jak wspomniałem jest ustawiony jak przed remontem silnika zaznaczyłem sobie na aparacie zapłonowym kreskami a na kołach zębatych pod osłoną gdzie znajduje się pasek rozrządu mechanicy stwierdzili ze jest poprawnie ustawiony Dodano po 2 ciężka sprawa najlepsze jest to że przy remoncie głowicy stwierdzili ze jest uszkodzony termostat bo otwierał...
Mam taką samą astrę i po takiej samej naprawie przy takim samym przebiegu z tą różnicą że 120kkm zrobiła na gazie, przy 180kkm żłopała olej jak głupia 2 litry na 15000 albo i więcej choć producent dopuszcza 1l/1000km, niestety tłoki spotkały się z zaworami i przyszedł czas na remont. Po rozebraniu silnika na części pierwsze oprócz pokrzywionych zaworów...
Coś mi się wydaje, że ten silnik w puncie jest na wykończeniu. Jak zapalę i dodam gazu, szczególnie jak silnik zimny, to kłemby niebieskiego dymu z rury idą. Sprawdzałem w brata unie to w ogóle nie dymi, nawet jak zimny. Jechałem ostatnio HYUNDAI ATOSem 1.0 55KM i miał porównywalne przyspieszenie do mojego punta, jak nie lepsze. Bardzo podobne do Astry...
Witam, jakiś miesiąć temu w w/w oplu przestawił się rozrząd i jeden z zaworów spotkał się z tłokiem, głowicy nie opłacało mi się remontować więc włożyłem drugą którą miałem, dałem nowe samoregulatory oraz dźwigienki, dodam jeszcze że 1 cylinder dostał strzała od zaworu lecz nic ogólnie się z nim nie stało, ale nie sprawdzałem dokładniej czy pierścienie...
na początek proponował bym sprawdzić sprężanie na cylindrach, a co do remontu silnika jak nie ogarnie się przyczyny to można ładnie popłynąć z kasą , gdzie na samym końcu okaże się że taniej było kupić używany silnik... ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzić, pamiętaj że najpierw uporaj się z benzyną a później z gazem
Kolego ten silnik- złom. Remont nieopłacalny. Co do smoka w tym silniku jest on bardzo blisko dna miski i jest kruchy. Ja raz uderzyłem lekko w próg zwalniający, miska nawet się nie wgięła a ciśnienie się zaświeciło i smok uksyty. Bardzo delikatne aluminium. Jak masz blisko do mnie (miejscowość w profilu) to mogę pomóc zdobyć kompletny sprawny silnik...
silnik 84KM. Astra g 1.6 8v z lpg 75KM.... Skoro żre olej, to silnik do remontu. Tylko będzie mała niespodzianka - przestanie brać olej, ale będzie więcej palił. Przy przebiegu ponad 400 tys km to już niestety blok do szlifu, tłoki do wymiany i cała reszta - regeneracja głowicy, wymiana panewek albo i szlif wału - średnio się całość imprezy opłaca,...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
Dzięki. Postaram się podmienić czujnik oryginalny ze sprawnego auta kolegi i dam znać, bo nie chciałbym ulokować kasy w czujnik, jeżeli okazałoby się, że to jednak nie to. Tak jak wyżej napisałem - w ASO powiedzieli, że to nie czujnik, ale z drugiej strony nie wiedzą, co i jak pomóc... Zamieniłem się z kolegą na czujniki położenia wału (oba oryginalne)...
Witam. Posiadam Astrę f 1.6 8v B+G rok 1995, przebieg licznikowy 260tys. km. Jakiś czas temu przepalił się tłok ( ten zaraz przy module zapłonowym ). Po wymianie tłoka, pierścieni na nim, remoncie głowicy zaczął brać więcej oleju niż przed remontem, więcej palić. Tej zimy ciężko odpalał na mrozie, zalane świece olejem po zdjeciu głowicy gruba warstwa...
Mimo takiej kompresji auto zbiera się całkiem ładnie jak na 1,6. Nie wiem czy dobrze mierzyłem bo wykręciłem wszystkie świece i wkręcałem manometr. Oczywiście na ciepłym silniku i z wciśniętym gazem, pomiar po dwa razy na cylinder co 10 obrotów. Dodatkowo częściowo zaslepilem EGR. https://obrazki.elektroda.pl/9056880400_... Stetoskopu...
zawory są pogięte. szukaj głowicy bo taniej kupić używaną niż remontować obecną. dół silnika na 100 % będzie dobry. Nigdy nie wiadomo co się kupi, można kupić sprawną głowicę z uszkodzonymi prowadnicami zaworów lub taką która jest w opłakanym stanie. Mimo to zawsze lepsze to niż nic ;) To nie wiem czy się opłaca auto naprawiać, Astra F to już stary...
Serwis też warto przemyśleć bo wymiana rozrządu w v-ce jest droższa, remont głowicy x2, tłumiki też chyba tańsze nie są, świec też więcej przewody, a jak auto ma kilka lat to trzeba się liczyć na koszty... ja śmigam nudnym paskiem b5...pozdro Czasem wynalazki sa znacznie tańsze w naprawach niż wiekszośc ludzi mysli. Miałem bardzo egzotyczne auto z...
Witam. W tym dziale piszę po raz pierwszy. Pięć lat temu sprowadziłem z Niemiec Autko zasilane CNG ( instalacja fabryczna). Silnik nieco stukał "ala" diesel od początku. Nawet wymieniłem popychacze ale to nic nie zmieniło. Mechanicy stwierdzili, ze są to sworznie korbowodowe i naprawa jest nieopłacalna więc trzeba jeździć do oporu i wymienić silnik....
Mam nadzieję że nie jest to jak to mechanicy nazywają - silnik kolizyjny, czyli jeżeli rozrząd z jakiegoś powodu stanie na pracującym silniku to zawory i tłoki uderzą w siebie. Nie wszystkie tłoki walną w zawory ale kończy się to zazwyczaj dość poważnym remontem silnika ( o ile to jeszcze się w ogóle opłaca). Przyczyną może być w tym przypadku zerwanie...
Witam, mam taki sam problem w astrze G Z16XEP 170tys km. Głowica po remoncie luzy zaworowe wyregulowane a jak stukało tak stuka... ewidentnie głos dochodzi z kolektora ssącego. Jeśli uda się rozwiązać proszę podać przyczynę.
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz, spowodowana tym że olej doszczelnia cylindry. Tą kwestię...
Witam Panowie, Mam u siebie C20NE po małym remoncie tj.: Tulejowanie cylindrów, Nowe pierścienie, Szlif wału, Nowe panewki, Planowanie głowicy, Nowe sprzęgło, Nowy rozrząd, Wszystkie uszczeleczki i pierdołki... Dziś gdy uruchomiłem silnik zobaczyłem, że pasek rozrządu źle leży na napinaczu i pompa wody (też wymieniona) zaczyna go ostro zdzierać. Okazało...
Według mnie to, wjechałeś w kałuże z wodą, dolot bo rura jest na dole po prawej stronie która zassya powietrze (mozesz sprawdzić pod pudłem z filtrem powietrza) zassało wode, wprost do dolotu. Musiałobyć jej sporo gdyż najprawdopodbniej wpadła do cylindrów, zwiększyło to objetość tak jakby tłoka (woda na tloku a tam szczelnie jest) zgniotła zawory które...
***************** Ostrzeżenie. Następne takie działania zostaną ukarane. Na podstawie życzenia samego zainteresowanego kara dla udzielających się? Przecież dostał opnię od osób posiadających kilka Astr H oraz z warsztatu. Nie podobała się prawda w prawdzie, zatem skasowałam. A może zbyt mocno humorystycznie było? Nie te czasy i za mało sztywno? A może...
Nie wiem czy warto inwestować jeszcze w to auto ale na początek sprawdź mu kompresję, przy takim przebiegu i wieku, czy przypadkiem zawory mu nie puszczają bo wypalone, mówię o kosztach bo gniazda zaworów to sciąganie głowicy. Jeżeli kompresja ok czytaj dalej :) Nie znam tego silnika ale raczej bez programowania się obejdzie, to silnik ASTRA HD 7-C...
Skończyło się remontem silnika. Głowica + panewki ,pierścienie. Powodem nie odpalania były zarzucane świece olejem. Co do sterownika jest ok paliwo i tak w momencie kręcenia rozrusznikiem paliwo szybko dostaje się do wtrysków.
Post poprawiony :) Witam serdecznie :) Mam ja taką sytuację: młode małżeństwo z mojej bliskiej rodziny remontuje stary dom, który otrzymali, będą m.in. wymieniać całkowicie dach. I tu wkroczę ja, gdyż zgodzili się, bym pomógł zaprojektować i założyć dla nich instalację antenową. I tu zaczynają się moje pytania. Znam się na temacie, ale wolę się doradzić...
Wystarczy w celu zablokowania wału korbowego zdjąć czujnik położenia wału korbowego, uszkadzając płytę znacznika ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi.
czy możliwe że pospadały z prowadnic? Nie ma możliwości , żeby to sprawdzić przez forum :(
Jesli chodzi o sondy byly spradzane pracuja prawidlowo. EGR nie wyswietla bledu. Jesli jedna swieca bedzie czystsza od innych mowisz ze mozna zrzucac glowice masz na mysli ze glowica bedzie do remontu?
Trzeba ustalić którędy ten olej się dostanie. Dobra uszczelka pod głowicą dobrana otwory się pokrywają?
No to nieciekawie. Głowica pewnie znów do remontu.
Silnik na złom/do remontu.
Głowica na szczelność była sprawdzona? Jak nie to robota od nowa.
Silniki Z16XEP nie powinny być zagazowywane. Nie wytrzymuje głowica i wypalane są gniazda zaworowe. Możesz mieć silnik do remontu.
A szkoda że zawsze celnie trafiam, teraz to jak się pozbierasz po remoncie głowicy to napisz coś. Jak chodzi czy cokolwiek. Zresztą jak sciągniesz głowice to wypadało by sprawdzić naftą szczelność zaworów.
Miałem podobny problem, tez kopcił na niebiesko i okazało sie ze to uszczelka pod głowica ,niestety wiazało sie to z remontem całego silinka(auto ma juz 13 lat)
Oznaczenia takie jak w tytule ale wkoncu zdecydowałem że sprzedaje z14xe i remontuje x16xel i jak coś to mam n sprzedaż to z14xe po generalnym remoncie 50 tys temu dołu silnika a 3 tyś temu głowica nowa rozrząd wtryski uszczelki wszczelniacze itp cena 1000 zł jak by ktoś był zainteresowany
witam, mam pytanko odnośnie podobnej usterki, po remoncie silnika czyli druga głowica ( planowana , końcówki nowe wtryskiwaczy, uszczelniacze itp) silnik odpala dobrze ciepły jak i zimny , jest suchy zero wycieków przejechałem już ok 3 tys km , jedna przyczyna to głośna praca jakby to dzwoniło w silniku wcześniej na starej głowicy było ciszej, a na...
Podczas jazdy w przedziale obrotów 2000 do 3000 tyś zapala się kontrolka check engine. Błąd jaki jest wyświetlany to zbyt bogata/ uboga mieszanka. W szczególności zapala się gdy jadę z prędkością 70/80 km . Towarzyszy mu spore szarpanie podczas delikatnego puszczania nogi z gazu. Wszyscy rozkładają ręce a ja wymieniam. EGR , pompa paliwa, sonda lambda....
A6 po kluczyku, B1 i C16 prosto z akumulatora, złącze 2-pinowe przy głowicy na łączeniu silnika ze skrzynią najbardziej podejrzane. Przewody czarny to ten plus po kluczyku, czerwony na stałe.
No i po 4 latach zagadka sie rozwiazala. U mnie przyczyna ubywania plynu jednak okazala sie glowica. Po remoncie, wymianie obsad wtryskiwaczy okazalo sie ze plyn jest czysty i nie ubywa.
juz po remoncie. usterka: uszczelka pod glowica, przerwana do kanalu splywu oleju i miedzy cylindrem 3 i 4. przy okazji wymiana termostatu, auto od razu sie lepiej dogrzewa i wskazowka nie wisi juz non stop na niebieskim polu. pozdr silver111
Odebrałem auto od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą Przed remontem tak nie było a teraz jest tak że trzyma podwyższone obroty szczególnie na zimnym silniku oraz po puszczeniu gazu obroty są na 1500 i po chwili spadają na ciepłym silniku jest troche lepiej
Witam.Gazu brak 300km temu robiłem kapitalkę silnika głowica cała robiona prowadnice,planowanie frezowanie gniazd z tym że przed remontem było to samo zastanawiam się czy ten nieszczęsny emulator egeru mi tu nie krzaczy dziś posprawdzam napięcia na wtyczce od egr i przejscia kabli
To objawy albo padającej uszczelki pod głowicą, albo mocno zapchanej nagrzewnicy albo padającej pompy wodnej Może być jeszcze nie odpowietrzony do końca układ chłodzenia. Robiłeś jakieś remonty silnika, czy układu chłodzenia (był rozszczelniany w celu przeprowadzenia jakiejś naprawy)?
miales wczesnie robiona glowice lu remont silnika moze masz zle luzy na zaworach bo bo komputer raczej niefiksuje raczej polecilbym sprawdzic luzy na zaworach lub cisnienie pomy paliwowej dosc czesta przyczyna lub wklad stacyjki . podlacz kontrolke do cewki zaplonowej pradopodobnie czarny przwod
Najtaniej mimo że zapłacisz więcej wyjdzie tylko z multiswitchem 2xsat, nie opłacalne wyjdzie potem wymieniać konwerter na multiswitch. Patrz na realia i inflację, ceny niestety idą w górę i to dość wysoko dalatego warto skorzystać teraz z obniżek cen. Nie masz długich kabli to nie potrzebujesz wzmacniaczy, długi był by ponad 20-30 m. Swoją mam w domu...
Witam ponownie :) Na czas remontu auto kolega pożyczył mi swoją astrę('99 x16sz). Moje vectra w ogóle nie jeździ przy tej astrze!!! Bujnę vectrę do 120 ale trochę muszę ją pomęczyć. Półtora roku temu miałem awarię głowicy, z zaworu wydechowego wyskoczyło zabezpieczenie i wbiło się obok prowadnicy co poskutkowało dostaniem się oleju i płynu chłodzącego...
Witam ostatnio przy mojej astrze x16xel wymieniłem uszczelke pod głowica z powodu braku cisnienia na drugim i trzecim cylindrze przy wymianie uszczelki. Została splanowana glowica, wymieniony pasek rozrzadu. Po zlozeniu wszystkiego zaczeła strasznie dymic na niebiesko pali olej około 1l/40km, dymi aż za nma nie da sie jechać, przed remontem nie kopciła...
Mówisz tak bo masz ten silnik zagazowany? Czy może jest gazownikiem i wiesz z doświadczenia? Jeśli tak to podpowiedz jaka instalacja będzie najbardziej odpowiednia to tego typu silnka Nie jestem gazownikiem jedynie świadomym użytkownikiem instalacji gazowych.W różnych autach m.in.i w astrze też przejechałem na gazie ok 800 000 km.Nie są mi obce instalacje...
Co ma szczelność zaworów do "brania" oleju? Albo ten mechanik jest kretynem, albo sami kombinujecie , ucząc się na własnym silniku. Są dwa punkty, którymi silnik potrafi "ciągnąć" olej" - pierwszy to uszczelniacze zaworów i ich prowadnice, drugi to gładź cylindra i zespół tłok/pierścienie. Po co kolejny raz planować głowicę? Żeby przekroczyć pkt. minimalnej...
Cześć, Chciałam się dowiedzieć, czy mogłam coś zepsuć w moim aucie. Jakieś 2 miesiące temu oddałam moją astrę g do remontu, ponieważ brała olej. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą i to by było chyba na tyle z takich rzeczy co pamiętam. Dzisiaj przy pobieraniu bileciku parkingowego , niechcący wcisnęłam gaz na luzie...
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Witajcie.... Mam Astre II 1.4 16 2003r Borykam się z problemem mianowicie takim że: Po przekręceniu zapłonu nie wł. sie Przekaźnik od pompy, po zmostkowaniu styków 30 i 87 na pompa pracuje, lecz nie odpala silnik. Po podłączeniu pod urządzenie diagnostyczne niema błędów tylko pojawia sie inspekcja w tym przy przypadku jest to wymiana oleju. silnik jest...
remont głowicy remont głowicy silnika głowicy astra
konfiguracja płyta indukcyjny zmywarka płukanie zawieszenie tylne laguna
unimog skrzynia biegów unimog skrzynia biegów
Bezpiecznik świateł stop Toyota Corolla 1999 - lokalizacja Canon GP405 - Problemy z kartą druku