25NM 90 stopni 90 stopni90 stopni 45 stopni.Wymiana śrub .
"no i przyszedł Gajowy" itp. ps Szacunek i pozdrawiam.
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam Są pogięte więc nic nie musi sprawdzać, tylko zwalać głowicę.
Skoro stuka to zdalnie kto pomoże zwłaszcza że była robiona głowica?
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Hej, zobacz taki nr 97252584 jet to wg opisu USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, UCHWYT DYSZY WTRYSKIWACZA DO GŁOWICY CYLINDRÓW
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Planowanie głowicy w Krakowie, to koszt 50zł. Robocizna nawet na serwisie jest tańsza.
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
Nie podłączone masy przy głowicy. Stąd brak iskry.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Miałem taki sam przypadek jak twój i wina była po mojej stronie źle założyłem uszczelkę tzn tak że zatkany był otwór co podawał olej na głowicę i było słychać zawory jak nie wiem. tak jak napisałem powyżej, tak wię głowica w górę, Pozdrawiam
25 Nm potem 3 razy po 60°.
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie. ... sprawdzając luz na zamkach pierścieni, bo znowu głowica do ściągania :)
http://obrazki.elektroda.net/84_12083543... http://obrazki.elektroda.net/84_12083543...
A czy przypadkiem nie widać z tłumika jakiegoś białego dymka ? Pytam, bo objaw może wskazywać na mikropęknięcie głowicy..
Jak może być na głowicy?????????
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
nie posiadam. rezystancja jest ok. Wszystko było sprawne przed demontażem głowicy.
Jakie błędy? Biały dym to oznaka uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy.
100 % uszczelka pod głowicą
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak wymienić te oringi na obsadach wtryskiwaczy bez ściągania głowicy ?
Niestety wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. . .
Ale jak to jest uszczelniane? Tuleja vs głowica?
Uszczelka pod głowicą.
Padnięta uszczelka pod głowicą
Popieram kolegę powyżej głowica.
To co robić obecnej sytuacji oprócz regeneracji głowicy?
Korek założyłem nowy pompa wody wymieniona zastanawiam się nad wymiana chłodnicy czy czasami nie jest zapchana chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy
Uszczelka pod głowicą do wymiany
Nie wykluczałbym partacko założonej nowej uszczelki. Zobacz czy masz też całą głowicę.
Witam od pewnego czasu borykam się z problemem w moim oplu astrze silnik 1.4 c14nz tzn. gdzieś z okolicy głowicy wydobywa sie jakiś stukot jest to taki delikatny metaliczny dźwięk. Pierwsza diagnoza oczywiście hydroregulatory wymienione wszystkie 8 na nowe nic nie pomogło. Nie jestem pewien czy jesst możliwa jakaś diagnoza bez demontażu głowicy.
Kiedyś zrobiłem takie urządzenie: płyta z blachy 2 mm wielkości takiej żeby zakryć jeden cylinder, pod nią wycięta takiego samego rozmiaru gumowa uszczelka i przykręcone to do bloku nad tłokiem. Na środku płyty otwór i dmuchasz sprężarką. Powietrze ucieka pierścieniami tak czy inaczej, ale w pierwszym momencie powinno mieć wystarczającą siłę by obrócić...
Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym. Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.
Trafna diagnoza z uszczelką głowicy, gdy płyn miesza się z olejem jednocześnie najbardziej "łagodna" i tania w naprawie . Gorsza droższa opcja to pęknięcie głowicy , daje podobny efekt co uszkodzona uszczelka . Tak czy siak "czapka w górę ". będzie widać czy uszczelka wypalona , planowanie głowicy i sprawdzenie szczelności , wskazane .
Zdejmuj głowicę, wtedy sprawdzisz.
Pomierzyc wysokośc krzywek względem płaszczyzny głowicy na pierwszym tłoku powinna byc jednakowa .
Ja tak miałem w Audi 80 B3 z silnikiem 2.0 16V 150KM na mechanicznym wtrysku. Poszły wszystkie zawory ssące po zerwaniu paska. Nie obyło się bez planowania głowicy.
Auto obecnie już u mechanika... dam znać jaki będzie efekt końcowy. Mam nadzieję tylko że to nie pęknięta głowica :/
Kolego teraz to szukać przyczyny w niezależnym warsztacie. SKoro zerwało żeby to coś wpadło i zablokowało tłoki- zwory . Proste. Głowica w górę i patrzymy.
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Na trzecim cylindrze brak kompresji, w zwiazku z czym pali tylko na trzech cylindrach, mam pytanko, czy możliwe ze wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym czy do zwalenia głowica?
To zamień miejscami te głowice (wcześniej nie doczytałem że posiadasz taki tuner ) , to musi działać , nie masz przeszkód , konwerter podmieniony , pozostaje kabel który też masz na zamiane ( podwójna głowica) , astra ma mocny sygnał i łatwiej ją "złapać" .
Astra H 1,6 z 2015 r. Zacznę od początku zapalił mi się Check i ESP. Pojechałam do serwisu i okazało się, że trzeba wymienić głowicę. Astra h 2015 ciekawe. Jaki kod silnika? Co to za uszkodzenie było że trzeba wymieniać głowicę od razu?
te od parownika Pewnie mają grube ścianki i za to. Jeśli te od chłodnicy grube nie są jak kamienie to nie masz się czym martwić. Kolega pewnie podejrzewał uszczlekę pod głowicą.
Jest jakaś możliwość zerknięcia do komory spalania bez ściągania głowicy.
Szukałem informacji jak powinna zachowywać się sonda takowych nie znalazłem wszędzie były tylko wykresy z odczytów programem z gniazda diagnostycznego wiem tylko tyle, że mają się wahać 0,2-0,8 V co do zapłonu lampą stroboskopową sobie radzę już nie raz ustawiałem ale po ustawieniu lampą u mnie na prawdę dużo spala, no i szarpie. Oczywiście jak na samym...
A może między obudową wałka a głowicą?
układ sam powinien się odpowietrzyć ,muszę sam sprawdzić pompę a jak będzie dobra to najprawdopodobniej uszczelka pod głowią,chyba. Może wiesz jaką siłą dokręcić głowicę
Opel astra 1.4i. Jaką siłą dokręcić głowicę w oplu astra 1.4i
lekka to raczej o tej porze roku norma, choć są autka , które nie mają jej wogóle
Przewód podciśnienia. Poszukaj gdzie będzie pasował.
[postid]21402221[/postid Ten w chłodnicy jest do wentylatorów. Do ECU jest ten w kominku przy głowicy nad skrzynią biegów.
Jeszcze zanim weźmiesz się za skrzynie, sprawdź pomiędzy między cewką zapłonową a głowicą.
Taniej zczytać kod usterki i wymienić uszkodzony element, niż wymieniać na ślepo. ( czujnik temperatury silnika, fałszywe powietrze w układzie dolotowym między przepustnicą a głowicą).
Też nie jestem mechanikiem samochodowym, ale stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Tylko wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Czy przykręciliście kable masy do głowicy (nad alternatorem) ? i czy aparat w ogóle się obraca ?
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Może też być uszczelka pod głowicą.
O uszczelce pod głowicą
Uszczelka pod głowicą.
Nie koło akumulatora tylko,przykręcony do głowicy.
2 litry oleju na 800km, możliwe to ze tylko uszczelniacze ? no i caly czas mnie zadziwia ten piękny biały dym :) Dodano po 55 Zaraz się będe za niego brał, może jakimś cudem uda mi się wymienić te uszczelniacze bez zdjęcia głowicy ?
Jak siwy dym to stawiał bym na walniętą uszczelkę pod głowicą.
Motronic, chodzi mi o sytuację gdy masz wyciągnięty zespół cewek i opierasz go ze świecami o dekiel rozrządu celem sprawdzenia iskry. jak jest przebicie na fajce, to wszystko będzie wyglądało ok, a po włożeniu na swoje miejsce iskra będzie skakała z fajki do otworu w głowicy
Uszczelka pod głowicą padła.
Pomiar kompresji wiele wyjaśni, ale objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą ;)
Włącznik wentylatora chłodnicy, uszczelka głowicy.
masy na głowicy przykreciłeś wszystkie ?
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Mam jeszcze tej silnik Jak by co mogę samą głowicę sprzedac
nadal spotykam sie z opiniami ze jeszcze wszystko sie nie ulozylo po remoncie A co tam ma się układać? Przecież robiłeś tylko głowicę.
Jak to nie termostat to napewno uszczelka pod głowicą
1.6 na ciepłym ma coś około 3 -3.5ms Chyba silniki mylicie. Ten to jednopunkt, więc czasy mogą i poniżej 1ms nawet schodzić. sprawdziłem gumowe przewody Nie żadne gumowe, tylko wszystko to co pomiędzy przepustnicą a głowicą.
Dodam że auto ma gaz a jakieś 200-300 km temu była robiona głowica .
Kolektor jest cały, przecież by "pierdział" gdyby był dziurawy. Głowice robiłem w astrze 2, ale tam było najeżdzone 200tys na gazie 2 gen. Tu jest 160 na benzynie, więc co by się miało z głowicą stać ?
WITAM Z tego co opsujesz wygląda na uszczelkę pod głowicą.
Tak jak powyżej lub zapowiedź problemu z uszczelką pod głowicą.
Jest przy nogach pasażera na słupku. Ważny jest też sprawny czujnik na króćcu głowicy.
Szkoda czasu na rozrząd. Zdejmuj głowicę.
MAF moim zdaniem trochę niższy niż powinien być. Skoro MAF jest zaniżone a rośnie korekta na plus (sterownik zwiększa czas wtrysku) to raczej masz dziurę w dolocie pomiędzy przepływomierzem a głowicą.
Witaj.Nic nie rób przy TERMOSTACIE,wstaw samochód na warsztat i wymień uszczelkę pod głowicą.
ŁoooŁ... Ostro, nie w stu procentach, ale podejrzewam tu niestety uszczelkę pod głowicą...
Ja też tak miałem w audi, takie metaliczne stukanie i okazało się że jest pęknięta uszczelka pod głowicą (między cylindrami 4-5). I tak dwa razy mi się stało. Konieczne było planowanie głowicy.
Wg mnie głowica w górę i do wymiany uszczelka pod głowicą. Warto też sprawdzić szczelność samej głowicy.
Po odłączeniu węża od serwa i zaślepieniu go problem dalej występuje. Gdzie szukać jeszcze przyczyny nie palenia na 4 cylinder przed ściągnięciem głowicy.
Głowicę należy splanować,będzie dobrze.
pompa wody działa? ogrzewanie jest? nie masz czasem uszkodzonej uszczelki pod głowica?
Witam!! Mam pytanie: czy da się zmienić głowice w astrze 1.6 8v z zapłonem elektronicznym na zwykły z kopułką? Nie będzie zadnych problemów ze zmianą i czy trza będzie zmieniać też komputer?
Miałem identyczną sytuację w Escorcie 1.6 16V. Też dostawał samozapłonu przy mocnym nagrzaniu. Początkowo było to tylko na gazie, później występowało też na benzynie.Coraz trudniej było go zgasić. Jak był dobrze nagrzany to wogóle nie chciał zgasnąć, gasiłem go na biegu i na hamulcu. Pomógł dopiero remont głowicy-były wypalone gniazda zaworów. Po remoncie...
a jakie jest ciśnienie na pierwszym? bo mówisz że sprawdzałeś może zawór się nie zamyka albo uszczelka pod głowicą
Parę postów wyżej niejaki 4jerry napisał jak sprawdzić zawory na szczelność na zdjętej głowicy.
może masz nieszczelności w układzie dolotowym i na wolnych obrotach składm mieszanki znajduje sie na granicy palności, a na wyższych ma to mniejsze znaczenie ponieważ ilośc powietrza zasysana przez nieszczelnosc jest mala w porownaniu do przepływajacego przez przepustnice. tłumaczyło by to pogarszanie pracy w miare nagrzewania sie silnika. Warto byloby...
Omyłkowo sklasyfikowałem Twoją Aśkę jako 4 gen.Ale skoro jest to XEP niestety mamy tu podobny problem. Ten silnik bardzo lubi pić olej.A skoro silnik chodzi równo i zauważyłeś swąd przepalanego oleju, najprawdopodobniej nie trzymają Ci pierścienie. Tu najbardziej miarodajny byłby pomiar kompresji na cylindrach lub sprawdzanie szczelności(to już więcej...
wymiana głowicy astra astra planowanie głowicy astra remont głowicy
komputer audio synchronizacja lista kanał samsung halogenowy transformator
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Koszt naprawy silnika pralki Electrolux: szczegóły i porady Kopcenie Suzuki podczas jazdy - przyczyny i rozwiązania