Masz dwa znaki u góry masz wycięcie i u dołu masz znak na kółku.Prostszego rozrządu niema.
Norma w tym aucie. To nie wina elektroniki tylko tego że nie zgrywa się wał z rozrządem. Sprawdź rozrząd a zobaczysz że jest przestawiony.
Po co dokręcałeś śruby? Nie robi się takich rzeczy. Jeśli chodzi o rozrząd są znaki na kole pasowym wałka rozrządu i na głowicy oraz na kole pasowym wału i bloku silnika. Wszystkie znaki muszą się pokrywać. Skorzystaj z książki "sam naprawiam". Bardzo pomocna. Poszukaj w google. https://www.google.pl/search?ei=qyfWWsGD...
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Nie cuduj... wymiana prosta i rozrząd tylko lekko ruszasz...wystarczy zdjąć górne kółko...
Ja potwierdzam Co ? Ostatnio miałem przypadek w takim silniku, wał przestawiony o 2 zęby jako tako chodził, było słychać cykanie i auto było trochę słabsze. Wg. mnie rozrząd do spr. schemat masz poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/9165516100_1...
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
8 zaworowy
jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
Spoko, ale miło słyszeć że pomogłem. Jakby co to pisz bo chyba przydały by Ci się momenty dokręcania korb, głównych, głowicy itd, chyba że chcesz bez:). Rozrząd to jedno, ale czemu wymieniasz wał i pierścienie? nie to żebym się czepiał ale bez obróbki to raczej kicha będzie.
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
rozrząd wymieniony z pompa wody ?
Zdejmijcie rozrząd i dolne koło od rozrządu.Sprawdzić klin na wale korbowym. Prawdopodobnie uszkodził nacięcie na wale. Czasami po zgaszeniu silnika ustawia się w opymalnej pozycji i fazy rozrządu będą się zgadzać.
Zaczynasz nudzić, to stary ogórek i naprawia się probówką takie auta Sprawdź rezystancję ceweczki, jak dobra to wymieniaj moduł nawet w czerwone kropeczki, no i ten rozrząd sprawdziłeś
Czujnik trzeba wykręcić i zobaczyć jak wygląda jego uszczelniacz, możliwe że wystarczy go wyczyścić i dobrze dokręcić ewentualnie wymienić cały czujnik, nie jest on drogi. Nie muszę chyba wspominać że po wykręceniu czujnika zacznie lecieć płyn chłodniczy i trzeba coś podstawić. Rozrząd do sprawdzenia naciągu, jeśli zbliża się jego wymiana bądź nie wiadomo...
autu zostało przywiezione z niemiec ze zdjętą głowicą Dodano po 1 Już po kłopocie,znalazłem znaki na kole pasowym i obudowie rozrządu.W wałki rozrządu pasuje idealnie płaskownik grubości 5mm
Silnik chyba bezkolizyjny, rozrząd prosty a zarazem beznadziejny w montażu - napinanie pompą wody ala sam fuhrer :/.
Ja myślę że może rozrząd albo grzybek zaworu się urwał albo wypadło gniazdo..... Czapka i tak do zdjęcia.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Po pierwsze sprawdź czy rozrząd jest poprawnie ustawiony, najlepiej nie u tego majstra, który robił Ci uszczelkę.
Rozrząd w ogóle sprawdzony? Coś mi się zdaje że ten silnik mechanicznie może być trup.
Nic nie trzeba niszczyć nawet osłony bo się ją odkręca za kołem i odsuwa, to jest sposób dla laików i osób które boją się tykać rozrząd a sposób całkiem dobry, sam go wypróbowałem i nie ma żadnych problemów i jest wiele szybciej niż ściągając rozrząd gdyż robiłem już na obydwa sposoby:)
O ile rozrząd jest dobrze ustawiony to czasami trzeba obroty przytrzymać na podwyższonych tak około 2500 przez około 3min. z małymi przerwami.
Rozrząd nie przeskoczył? Fazy mogły się zmienić i wcześniej zawory wydechowe się otwierają i energia z paliwa idzie szybko w wydech
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
Nie jestem mechanikiem, ale jeździłem i naprawiałem AG 1.6 16V i AH 1.8 16V. W G są słabe hamulce i 1.6 jest mułowaty. Był problem z masą silnika może komputera silnika. Olej brał od zakupu 115kkm 0,3l na 1000km 1.8 czyli Z18XE 125KM jest sporo fajniejszy, olej zaczął brać od 220kkm (0,2l) ale zależało to od stylu jazdy i obrotów - aby chciał jechać...
Myślę że o to koledze chodzi.
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Witam Potrzebuje instrukcje naprawy Opla Astry II (combi) 1999r 16V 2,0 TDi Najbardziej mi zależy na ""UKŁADZIE ROZRZĄDU"" pozdrawiam i czekam na konkretne odpowiedzi
Jak sie nie znasz to lepiej zostaw! jedz do mechanika... zaczniesz sam grzebac i popsujesz cały silnik!
Smar w łożyskach rolek i pompy też się starzeje, dlatego należy wymienić kompletny rozrząd
Jeśli nie będziesz odkręcał śruby na kole od wałka rozrządu, to jak porobisz znaki i na te znaki poskładasz to powinno być dobrze.
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Witam. Podczas wymiany rozrządu w opel astra g 1.7 DTI natknąłem się na problem z napinaczem paska. W zestawie który dostałem z hurtowni napinacz jest z takim haczykiem: 1250389 Natomiast w moim silniku jest taka blaszka i napinacz bez tego haczyka: 1250390 Na hurtowni twierdzą, że do tego silnika nie ma innego rozrządu i ktoś odwalił mi jakąś rzeźbę...
U mnie kat.
Przecież tam jest rozrząd na łańcuchu, może spod pokrywy rozrządu gdzieś lecieć, szczególnie jak ktoś tam łapki już pchał i np. poskąpił na nową uszczelkę rozrządu, która np. do A14NEL 120 złotych kosztuje, a aby ją wymienić, trzeba zdjąć rozrząd, o ile pamiętam.
Tylko że tam jest C14SE A MÓJ X14NZ WIĘC CZY TO JEST TAKI SAM ROZRZĄD ???
Wymień wcześniej pasek, 60 tyś km to i tak sporo, w niektórych autach pasek wymieniają co ok 40 tyś km. Jak masz zamiar tym autem trochę pojeździć to nie ma się co zastanawiać.
Zanim cokolwiek wymienisz sprawdź czy nie działa.Taką metodą za chwilę będziesz miał nowe i dalej nie odpalające auto.Oczywiście to twoja kasa ale myślę ze zamiast wymieniać na pałę po kolei elementy trzeba je najpierw sprawdzić.Jak nie masz iskry lub jest kiepska to wtedy możesz wymieniać ale sprawdiłbym najpierw przewody w.n.
Mam do was sprawe. Mam astre f 1.4 8v 93 rok. Jechalem dzis maks 1,5 km i auto zdechlo nie odpala na benzynie i gazie i rowniez nie odpala na zaciag. Auto kreci , iskra jest paliwo dochodzi wszystkie przelaczniki i bezpieczniki dzialaja. Pasek rozrzadu przekreca sie o maks 10 Zębów. I stad moje pytanie padl mi rozrzad czy caly silnik? Prosze was o konkrety...
Cześć mam hak (do przyczepki) od opla astra sedan czy istnieje możliwość montażu w hatchback ?? jak to zrobić czy ktoś kiedyś coś takiego robił....? 2. Będę miał robiony rozrząd w opel astra 1.6 8v x16sz 94r mam pasek, pompę ,napinacz i pytanie czy i jakie uszczelki muszę dokupić by zamontować całość?
witam astra 1.7 D nie chce palić może ktoś mnie naprowadzi dlaczego pasek rozrządu sprawdzony świece sprawdzone czym tam jeszcze może byc problem :)
Kupiłem go z syntetykiem bo jak spuszczal to jak woda.. a wlal mi polsyntetyk bo jest gesciejszy i żeby luzy trochę uszczelnić. Stuka szybciej jak dodaje gazu i jest to głośniejszy dźwięk lecz jak zdejmuje nogę z gazu to wolniej stuka i ciszej i to czy stoję czy jadę na luzie. Im mniej obrotów tym ciszej. Tak posprawdzał luzy zaworowe luzy na sworzniach...
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
Kiedyś przyjechał kolo i mówi że astra1.6 jest mułowata .Więc ja popatrzyłem i wyjołem dywanik z pod gazu i astra rakieta:D
Powinieneś pierw poczytać na ten temat a dopiero wtedy zabierać się za rozbiórkę bo niedługo zapytasz jak rozrząd ustawić.
DPF jest już dawno wyrzucony, a problem pojawił się od roku, więc wątpię, czy źle, czy dobrze, czy w ogóle, że coś to, kurczę, zmienia. Chyba że ma to jakiś większy wpływ... A co do zaworu SCV, był wymieniany, ponieważ strasznie skakał na obrotach, ale jego wymiana nie pomogła (jak się okazało później, komputer wariował i z czasem coś w środku się...
Rozrząd ustawiony według instrukcji powyżej, wszsytko dzała jak należy. Prosta i szybka robota.
rozrząd astra znaki przeskoczył rozrząd astra rozrząd wymiana astra
sonda x18xe fabia pompa oleju pobór prądu procesor
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Kanthal D 0,4 mm – ile drutu na 12 V i 60 cm? Obliczenia długości i mocy Gniazdo serwisowe Samsung TV – Ex-Link, USB, UART, diagnostyka, modele 2010-2024