Za mały prąd
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Silnik dmuchawy jest z przodu jak pisal kolega elektrit niemasz czego szukac w kabinie
Np., opornik w podszybiu od strony silnika.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
To nie jest komutator tylko łopatki wentylatora, tak to ma wyglądać.
Witam !!!!!! Mam problem z opornicą wetylatora dmuchawy ASTRA II silnik 1,7 CDTI (klimatronik) , wewtylator działał cały czas , zdiagnozowałem że jest to opornica więc ją rozebrałem i potrzebuje schematy lub pomocy w naprawie tego ustrojstwa.
Tzok , masz racje . Silnik dmuchawy do przeglądu!
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
Spalona opornica ograniczajaca prad silnika dmuchawy
Od strony schowka się do niej dostanę i wyciągnę? Myślałem, że od strony silnika.
a może szczotki? sprawdź czy jest napięcie na kostce przy silniku
Rezystor znajduje się przy silniku dmuchawy w podszybiu.
Jesli chodzi o wycieraczki to przekaznik jak kolega wyzej napisał do wymiany (brak powrotu wycieraczki )a co do dmuchawy to tylko i wyłacznie rezystor montowany zazwyczaj przy silniku dmuchawy.
witam. Jak wyjąłeś opornicę to już masz mało roboty z wyjęciem dmuchawy. Do sprwdzenia masz sam silnik i kable od niego. Pozdrawiam.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Prawdopodobnie zafundujesz sobie nowy wlacznik. Piski pochodza pewnie z silnika dmuchawy - przesmaruj os. Przyjemnego demontazu :-) Pozdrawiam
Co do mikrostyku , to jest on integralną częścią zamka. Co do terkotania , to prawdopodobnie silnik krokowy klapy rozdziału powietrza przeskakuje wewnątrz siebie , dochodząc do skrajnego położenia (też integralna część silnika ) Więc pozostaje Ci żyć z tym lub wymienić obie części...:cry: :cry: :cry: Dodano po 1 "HAPPY NEW YEAR ":D :D
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Dziękuję za podpowiedzi. Wymieniłem rezystor dmuchawy na nowy i po problemie. Natomiast w drugim przypadku silnik wycieraczki był uszkodzony, a kable jak najbardziej ok.
Co do zasilania dmuchawy - sprawdzić zasilanie przy silniku Jeżeli chodzi o zalewanie skrzynki to zapchane odpływy na podszybiu (dobra rada na deszczowe miesiące wywal filtr przeciwpyłkowy) Co do wentylatora to w puszce w komorze silnika masz bezpieczniki
http://obrazki.elektroda.pl/4287710700_1... Chciałbym zaprezentować układ sterujący pracą dmuchawy w samochodzie, który wykorzystywałem przez kilka ostatnich lat (konkretnie w samochodzie Opel Astra F), ale można go zastosować wszędzie, gdzie sterowanie dmuchawą odbywa się przy pomocy przełącznika 3- lub 4-pozycyjnego wystawiającego...
W silniku wentylatora, a przy okazji zweryfikuj stan komutatora
A tak trudno sprawdzić, czy silnik nie pobiera za dużego prądu?
Tak, układ do obniżenia prądu. Moja klapka już dwa razy miala awarie. Tym razem oderwało klapke do wałka. Wymiana klapki lub naprawa na długo nie pomoże. Ten silnik do kręcenia wałkiem jest za mocny.
Kiepskiej jakości rezystory,silnik ciągnie więcej niż normalnie lub słabe chłodzenie w tunelu gdzie siedzi.
Bez odkręcenia tapicerki usterki raczej nie znajdziesz. Jak jest to nie zależne od obrotów silnika to mogą być usterki w zegarach czy elementach dmuchawy.
Witam, Nawalil mi ostatnio silnik dmuchawy do wentylacji wnetrza (Delphi) w Oplu Astra II, zdobylem inny - tylko teraz pytanie jak zabrac sie do wymiany - mam goly silnik z allegro z nowymi bebechami, tylko wlasnie nie jest na niego nalozony wentylator, a ze starego wentylator nie jest zdjety - ma ktos moze sposob jak zdjac ten wentylator tak zeby go...
Kolego inne nie będzie. Na pompę idzie napięcie zasilania jakie panuje w instalacji więc skoro w instalacji masz 14,5V to na pompie też tyle będzie jeśli przewody sprawne. Jeśli wydaje Ci się za dużo to trzeba się zająć alternatorem i obwodem ładowania.Ale pewnie pomiar był robiony na odpalonym silniku bez świateł,dmuchawy itp...
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Witam Mosfeta P podłącz drenem do silnika i źródłem do +12V, chyba zapomniałem o tym napisać.
Kontrolka alternatora nie zapala się, przy uruchomieniu zimnego silnika pokazuje ładowanie około 12V, po włączeniu świateł, podgrzewania tylnej szyby, dmuchawy na maxa pokazuje zaledwie 11V a kontrolka ładowania nie zapala się, a gdy silnik się ugrzeje i podgrzewanie świec żarowych wyłączy się to przy obciążeniu światłami, dmuchawą, podgrzewaniem tylnej...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Problem polega na tym: działa tylko na 4 reszta głucha. Nie mam schematu. Cz mogę poprosić o jakies informacje? Z której strony za to się zabrać. Rok produkcji samochodu 1999 sedan, poj silnika 1,4 16 zaw.
Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie rady. Ale mam jeszcze jedno pytanie- gdzie szukać silnika dmuchawy? - na podszybiu (jak w astrze), czy przy klimie (mam to auto 2 miesiące i jeszcze przy nim nic nie robiłem i nie wiem gdzie czego szukać).Dane auta- P. partner 1,9D klima 2002.
Masz prawdopodobnie uszkodzony silnik albo skorodowane styki na opornicy .Żeby to stwierdzić trzeba zdemontować podszybie z wycieraczkami i wtedy jest dojście do silnika z opornicą i wtedy sprawdzić . Powodzenia.
Nie kszań musisz wszystko rozebrać podszybie ,wyjąć silnik wycieraczek, zdemontować obudowę filtra górną część obudowy dmuchawy odpinasz zatrzaski i wychodzi w całości.P http://obrazki.elektroda.pl/4730075700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1999668100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7469900700_1...
witam wymien rezystor dmuchawy i wszystko bedzie ok znajduje sie przy silniku pod mikrofiltrem na podszybiu
Nie koniecznie ,może być rdza na stykach opornicy.Żeby było ciszej trzeba wyjąć silnik dmuchawy ,przedmuchać i przesmarować ;jeżeli będziesz miał zdjęte wycieraczki i podszybie.
Właśnie w tym momencie natrafiłem na taki post z innego forum: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=... czy myslicie że wyrobiony silnik może być przyczyną takiego zachowywania się dmuchawy?
To coś to dmuchawa systemy EGR, wtłacza do kolektora wydechowego powietrze celem dopalenia resztek paliwa na zimnym silniku. Ekologia...
Witam mam problem moja dmuchawa nagle przestała dawać cieple powietrze. Oraz czasami gdy przekręcę pokrętłem na cieple powietrze to trajkocze i dalej dmucha tylko zimne ,wymieniłem filtr pyłkowy , zdejmowałem panel z dmuchawy i wszystkie linki są prawidłowo podłączone płyn chłodniczy jest zalany prawidłowo. Silnik się nie przegrzewa, wiec to na pewno...
Jaki system klimy? Behr czy delphi? Dodano po 9 Zasilanie silnika chłodnicy M6 ze schematu klimatyzacji : czerwony z białym, czerwony z żółtym. Masy: brązowy i brazowy z białym. Opornik silnika dmuchawy skraplacza R61 przewody czerwony z żółtym. Czerwony z białym na schemacie zasila opornik wbudowany w silnik.
W Astrach to typowe! Mozesz sobie o tym poczytac na forach, ja potwierdzam to rownież. Prawdopodobnie zle rozwiazany jest caly układ przewietrzania pojazdu. Moja rada : wywalaj na zimę f.przeciwpyłkowy (znajduje sie w podszybiu). Dam odciąć reke, ze bedzie cały mokry, przez co zupelnie nie puszcza powietrza. Mozesz go tez rozbebeszyć, a w miejsce harmonijki...
układ wewnętrzny masz mieć wyłączony, powinien być załączony wtedy gdy np. chcemy szybko zagrzać wnętrze samochodu. Potem należy przełączyć obieg powietrza na zewnętrzny. Filtr pewnie masz za schowkiem tam gdzie silnik dmuchawy- może być zapchany jeśli dawno nie był wymieniany.
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Skoro pali bezpiecznik od razu to musi być zwarcie, przepalony silnik może być. Najlepiej go wyjąć i zobaczyć czy kręci po podłączeniu na krótko do źródła zasilania. Przynajmniej będzie pewność że to on lub nie.
A może byś napisal -ma moduł chłodzenia silnika -nie ma. Poza tym większośc astr G jakie znam ma dwa motory dmuchawy-dmuchający ( mniejszy) przed chłodnicą i zasysający ( większy) za.
Przeciez napisalem jak wykonane moze byc sterowanie silnikiem .Ty robisz to w brutalny sposob na krotko zamiat tranzystora . Jak uwalisz klimatronika to bedziesz plakal .
Dostęp od strony komory silnika, gdzieś tam na podszybiu przy wentylatorze, przeważnie pada tylko bezpiecznik o którym możesz poczytać np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
dzięki za informacje popróbowałem wczoraj różne kombinacje z tym czujnikiem zamonrowałem go w komorze silnika obok dmuchawy i wyregulowałem działa super pozdrawiam Rafik
Z ta moia astra jest tak ze przy odpaleniu po nocy ładuje 14,2V ale gdy przejade ok 10 km to zaczyna spadac nawet do 13,5V ale stopniowo nie odrazu, zas jak jade i nie ma zadnego obciazenia( tzn Nie hamuje, nie właczam dmuchawy ani swiateł itp.) to pomału wzrasta w góre. Wydaje mi tak jak by alternator był zasłaby
Szogun a możesz najlepiej rysunkowo objaśnić jak ma być? Co jakiś czas rozbieram trochę inne dmuchawy, zwykle już grzebane wcześniej i jakoś nie mogę dojść jak jest prawidłowo tzn nie mam zbyt wiele czasu żeby to zbadać a efekty dmuchania są różne mimo zmontowania tak jak było.
Nie widziałem Valeo w astrze G, ale widziałem Delphi z logiem Valeo. A tak z ciekawości- wspomaganie nie szwankuje? Żarzenie kontrolki ładowania nie nasila się kiedy włączy się jakieś silne odbiorniki elektryczne, np światła długie razem z krótkimi, ogrzewanie szyby tylnej i jeszcze dmuchawa wnętrza na najwyższe obroty?
Musisz zdjąc uszczelkę podszybia i wyjąć ten pierwszy od strony silnika plastik. Później odkręcic chwyt powietrza. Rezystor jest z lewej strony samochodu patrząc w kierunku jazdy.Jest przykręcony dwoma śrubami chyba na torxa 20.
Pozwolę się podpiąć pod temat. Na forum są instrukcje montażu webasto thermo toc c do opla omegi i vectry c. Poszukuję takiej instrukcji do opla astry f bo chcę takie webasto zamontować a za bardzo nie mam pomysłu gdzie je zamontować. Mam również pytanie jak to podłączyć do fabrycznej dmuchawy w samochodzie tak abypo nagrzaniu silnika dmuchało do kabiny...
Pewnie ta od 2 litrow jest wieksza jak w wiekszosci aut. Napewno jedna chlodnica pasuje do silnika 1.4 o oznaczeniach 14NZ, 14NV, 14SE i do silnika 1.6 o oznaczeniach 16NZ, 16NV, 16SE to pewnie do 2.0 jest inna. Pozdrawiam.
Jeżeli byłby uszkodzony opornik dmuchawa musiała by pracować na najszybszym biegu jeżeli nie pracuje raczej uszkodzony jest sam silnik(szczotki), bezpiecznik lub przewód zasilania. Jeżeli chodzi o podświetlenie to zupełnie inny obwód , prawdopodobnie popalone żarówki.
Krótko-sprawdzić czy łączy bezpiecznik w listkach, jeżeli tak, to odkręćić nakładkę jak klamka odmykania klapy silnika i tam są dwa wielozłacza, jedno łączy wiązke komory silnika z wiązką nadwozia. Często jest w tym śniedź., zwrócić uwagę na zielony czy niebieski kabel.
Problem występuje też w innych astrach szeroko opisywany na forum astry chodzi o falowanie obrotów przy obciążaniu silnika np po włączeniu dmuchawy na najwyższy bieg lub kręceniu kierownicą obroty spadają do 500 po kilku wachnięciach od 500 do 1100 normalizują się w okolicy 800 obrotów. Bardzo cięzko ruszyć bez gazu gdyż obroty potrafią spaść nawet...
dmuchawa jest ok. najpierw podłączylem ją,jak tylko wsiadłem do samochodu.i wtedy nie działała . pozniej odpalilem samochod..dmuchawa juz swietne dmuchała. a pozniej po zgaszeniu silnika takze działała, tylko oczywiscie dużo gorzej. no nic..aku do wymainy tak czy tak:)
W każdym aucie jest inaczej. Swoją drogą podziwiam, jak można jeździć bez wskaźnika temp. nie mówiąc już nawet o obrotomierzu, co ma miejsce np. w podstawowej wersji Uno 1.4 i.e Zimą auto słabo grzało ale nie wiedziałem czy to nagrzewnica czy ten typ tak ma (tak piszą na forach). Na szczęście wymieniliśmy termostat i można w majtkach jeździć. P.S. Czy...
Problem jak w temacie. Dmuchawa dziala tylko na najwyzszym biegu. Biegi 1,2,3 padly, auto bez klimatyzacji. Najprawdopodobniej opornik stratny, jednak nigdzie nie moglem sie go doszukac. Kolo silnika dmuchawy przy schowku, na kanalach powietrznych u pasazera jak i kierowcy i nigdzie go nie widze. Jakby sie ktos podzielil lokalizacja tego ustrojstwa...
Witam. Jestem posiadaczem opla astry II z silnikiem 1.7 DTI isuzu. Problem polega na tym iż trochę słabo grzeje. Po przejechaniu 80 km ja dalej dmuchawa na full ciepła i na 3 a w samochodzie dalej średnio ciepło. Temperatura po 100 km lekko pod 80 się podnosi i stoi. Przy szybszej jeżdzie około 120 nagle bucha gorące powietrze tak że muszę skręcać ogrzewanie,...
Witam - jak wymienić (jak dostać się do) zaróweczkę podświetlającą gniazdo zapalniczki w Astrze I? I jak dostać się do żaróweczki oświetlającej pokrętełko od nastawień dmuchawy (dmucha na szybe, nogi, głowe etc.)? Help Witam, ja wymieniłem tą żaróweczkę bez rozkręcania kokpitu. Mianowicie: podejście jest od strony nóg pasażera, musisz włozyć rękę w...
Witam, mam problem z dmuchawą w Oplu Astrze I z 1998 r. silnik 1,4 + gaz. Czytałem już wiele wątków na tym i wielu innych forach i nie znalazłem rozwiązania problemu. Tak jak w większości wypadków na początku nawiew działał tylko na 4 biegi i po ok 10 minutach całkowicie przestał działać. Wcześniej miałem problem z wodą dostającą się przez podszybie...
Nie jestem pewny do końca bo nie chce mi się sięgać po schemat ale przy uszkodzonym rezystorze dmuchawy silnik raczej nie przestałby pracować od razu na wszystkich biegach.Na pewno 4 bieg podaje bezpośrednio pełne napięcie na silnik. Bezpieczniki napewno wszystkie sprawdzone porządnie?Pod maską również?
Witam mianowicie posiadam samochód Opel astra f 1,6 Si 100km 93r .Wczoraj bardzo śmierdziało mi spalinami i paliwem po włączeniu dmuchawy po czym zobaczyłem ze stan płynu chłodzącego jest na minimum wiec dolałem a z tyłu bloku silnika wydobywała się jasny dym dodam ze tylko na silniku rozgrzanym się to dzieje i musi być włączony po wyłączeniu silnika...
Załatwiłem na chwilę inny moduł, zczytałem wsad i zaprogramowałem pamięc, moduł niby działa, ale jak robię kontrolę modułu sterującego i uruchamiam kolejne etapy mocy, to włączy pierwszy etap, później na żądanie "zwiększ" włączy na chwilę etap drugi , ale na góra 2 sek, od razu piąty. Po tej próbie pojawiają się dwa błędy -motor ssący dmuchawy-nieprawidłowe...
Witam Moim zdaniem szczotki lub jedna z szczotek zawiesiła się od brudu . Objawy: czasami działa czasami nie lub słabo dmucha aż w końcu przestaje dmuchać. Tak było w moim przypadku . Zdjęcie zespołu szczotek i przeczyszczenie gniazd szczotek i sprężynek pomogło . i wentylator dalej działa bez nakładu kosztów. Jak dostać się do wentylatora: - 4 czarne...
Nie mogłem wcześnij odpowiedzieć, ale zauważyłem pewien związek niestabilnych wolnych obrotów z pracą włączanych odbiorników energii elektrycznej. Obroty falują gdy np. pracują wycieraczki na 1-szym biegu, włączone są kierunkowskazy lub światła awaryjne, nawet przy zmianie prędkości dmuchawy. Przy normalnej pracy silnika obroty są stabilne. Podmieniałem...
Wiatrak w dolot nie dmucha. Nie pomyślałem nawet o takim zjawisku choć sprawdziłem :) Zastawiałem wentylator bo myślałem że może schładzać sondę albo kolektor (bo jest przed nią) i sytuacja była taka sama. Choć teraz myślę że to zastawianie i tak było bez sensu bo wcześniej było ok. a nic w aucie grzebane nie było. Dodam jeszcze że usterka jest raczej...
Moduł wentylatorów był faktycznie przylany, z boku w obudowie jest otwór którym dostaje się woda do srodka. Naprawiłem dwie ścieżki pod przekaźnikiem w rogu, podniosłem dwa przekaźniki obok do góry pod nimi było juz czysto. Po złożeniu mam dwa błędy w sterowniku 21 oraz 31 (31-zewnętrzny rezystor obwodu dmuchawy; 21-awaria silnika dmuchawy) Rezystor...
Witam, mój problem dotyczy wentylatora klimy w ww astrze. Otóż po włączeniu klimy pojawia sie kontrolka na desce o usterce tego układu i zamiast wentylatora klimy załącza sie duży od strony silnika na max obrotach. Komputer pokazał błąd 21 - motor dmuchający dmuchawy-nieprawidłowe działanie. Teraz nie wiem czy chodzi o sam wentylator klimy czy może...
Witam. Mam pytanie w temacie napięcia ładowania. Kilka tygodni temu zauważyłem w Astrze H (1.7 CDTI 100KM) że na zimnym silniku (do ok. 60 st. C) samochód nie trzyma napięcia na biegu jałowym. W trakcie jazdy wzrasta ono do ~13.9-14.1V, z kolei jak stoję np. na światłach to powoli spada, aż zatrzyma się na ok. 12V. Jak już silnik się nagrzeje to napięcie...
Witam! kupiłem ostatnio kadetta z silnikiem 2.0 8V i w środku jest włożona cała deska roździelcza od astry I. Jest niestety kilka żeczy niepopodłączanych w środku i mam taki problem: CZy zegarek od astry mozna podłączyc w kadecie? ma on wyprowadzenie na kostke tylko nie wiem gdzie co podłączyć. Czy powinien on mieć jakies sterowanie z komputera? da...
Mam problem z samochodem. Dzisiaj jadąc nim zauważyłem braku podświetlenia ogrzewania i częściowego na sile dmuchawy. Myślałem ze albo żarówka lub odłączyłem styk przypadkiem przy montowaniu radia. Po jakimś czasie poszedłem zobaczyć. Zdjąłem radio i dotknąłem styku a następnie odrazu wysiadło wszystko. Wszystkie wskaźniki na zegarach, na zapłonie nie...
witam przy tym wspomaganiu musi być utrzymane ładowanie w granicach minimalnych i maksymalnych jakie są przewidywane na ładowanie akumulatora przy obciążeniu również czyli światła dmuchawa podgrzewanie szyby oraz kręcąc kierownicą niepowinno być mniejsze anieżeli 13.7 wiec nieszukaj błędów w wspomaganiu tak sie ono zachowóje jak ma mało prącu przyczyny...
Witam. Problem wygląda następująco: silnik osiąga temperaturę jak należy, ogrzewania brak. Dmuchawa chodzi na każdym biegu jednak dmucha tylko zimnym powietrzem (czasem może "letnim"). Przewody dochodzące do nagrzewnicy gorące! Jeden może trochę mniej gorący względem drugiego. Zauważyłem, że linka nastawy zimno-ciepło jest zamocowana jak należy. W czym...
Termostat powinien otwierać duży obieg (do chłodnicy) w okolicach temp 93C. Wtedy temp spadnie do ok 90C i znów powoli pójdzie do góry. Jeśli Tobie termostat zaczyna się otwierać poniżej 90C to raczej masz go niesprawny - chyba że wskaźnik temp przekłamuje. Osobnym układem (z własnym czujnikiem temperatury) jest wentylator. Powinien się załączać w granicach...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Tzok Ci napisał. Dalsza dyskusja nie ma sensu póki tego nie sprawdzisz. A potem będziemy myśleć. Wiesz gdzie masz filtr kabinowy prawda? Niestety jest tal ja Tzok napisał. Cały ten syf co się osiada na filtrze, wpada do środka przy jego wyjmowaniu, a konkretnie na silnik dmuchawy. Dlatego lepiej jest zawsze wziąć jakiś stary odkurzacz i ściągnąć ten...
a czy ktos z Was wie jak sprawdzic czujnik temp. tzn. jakie wartosci powinen wskazywac w jakich warunkach?, dla przypomnienia Astra G silnik X16XEL, wiem, ze jest to czujnik typu NTC ale nie znam jego charakterystyki, a tak jeszcze zapytam, silnik krokowy jest po to aby stabilizowac wolne obroty, jak np. wlaczy sie na luzie dmuchawe, ogrzewanie tylnej...
Dzień dobry! Poszukuje schematu do ECU od silnika x17dtl z 1998 roku. Niestety na obudowie nie mam żadnych naklejek. Do identyfikacji mam zdjęcia płytki. Jeden z objawów uszkodzenia ecu to włączona dmuchawa chłodnicy. Wstępnie wybadałem że mogą być uszkodzone dwa tranzystory/podwójne diody od przekaźników ale żeby się upewnić potrzebuje schematu PCB....
Nigdy nie miałem problemu z odpalaniem, aż do teraz. Po przekręceniu zapłonu rozrusznik milczy, brak spadków napięcia, tylko dmuchawa się wyłącza. Sprawdziłem bezpieczniki. 2 tyg. temu był naprawiany alternator. Oprócz tego nie zauważyłem, że opadła osłona silnika - jeżdżę tak od dwóch dni, ale było sucho. Do czego się przyczepic?
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: http://obrazki.elektroda.pl/7538869800_1... otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia...
Witam Mam problem po przekręceniu kluczyka nie zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju w oplu astrze 1,7 td z1994 r. Kupiłem ten samochód i chyba przybył mi nowy problem zapewne w silniku nie ma ciśnienia i kontrolka cały czas się świeciła więc sprzedający coś zrobił by zgasła (tak podejrzewam). Chciałem sprawdzić żarówkę lecz do niej nie doszedłem i...
Ok, dziękuję za pomoc. W takim razie przed ewentualną zmianą akumulatora jeszcze poproszę o sprawdzenie czy coś nie je prądu itp, żeby nie było, że nowy kupię i od razu będzie dostawał po dupie Podstawa to miernik lub choćby wskaźnik napięcia wpinany do gniazda zapalniczki. Na bieżąco sprawdzasz napięcie ładowania w trakcie jazdy, po zgaszeniu silnika...
w isuzu świece grzeją do temperatury silnika 60 -c to dużo i stego jest cały problem z alternatorem bo siada ja juz drugi zajechałem a swiece ćiagną ok 70 a a gdzie światła i dmuchawa dlatego trzeba mieć dobry akumlator pozdrawiam
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Witam, czytam ten temat i nie wszystko rozumiem. Z mazdy 626 którą kiedyś miałem wymontowałem kompletne webasto BW50. Chcę sam je podłączyć do swojej astry g z 2003r. ale nie do końca wiem jak. Jestem zmuszony sam to zrobić bo nie ma nikogo w moim mieście ani okolicach kto by się tego dokonał. Nie wiem czy nie umieją czy się boją. Jak to podłączyć?...
Witam. Od razu powiem iż przeczytałem cały wątek 33str. i wiele innych nie tylko elektrody. Tylko dwie osoby miały podobne objawy co ja, jeden z nich sprzedał auto, drugi zmienił radio. Do rzeczy. Mam problem ze zestawem Astra II 1,4 ecotec+lpg drugiej generacji, radio president harbert II asc, antena sirio titanum 1200 na relingu porządnie zmasowana....
A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka). Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint? Wiem, że mam system BEHR. 1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę,...
Pytanie do speców od sterowania klimatyzacją manualną w samochodzie. Mam opla astrę H ze zwykła klimą do której chciałem zamontować sterownik /kit AVT-5160/ W sumie urządzenie zmontowane na stole działa bez problemu ale pojawił się kłopot z montażem w aucie.Sterownik ma na wejściu trzy czujniki /temp zewn,wewn i silnika/ a na wyjściu przekaźniki które...
silnik dmuchawy astra astra dmuchawy dmuchawy silnik
electrolux eww1697mdw dobry wzmacniacz 2x80w montaż teleskopu
ustawienia gaźnika husqvarna pompa wysokiego ciśnienia
Gdzie kupić silnik napędowy 230 V do elektronarzędzi? Liczby dwucyfrowe z sumą cyfr równą 13