Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Miałam to samo. Dzisiaj właśnie to naprawiłam. Też przeszukiwałam różne fora i strony, żeby zobaczyć jak to naprawić. No i faktycznie porady działają. Jeśli dioda na przycisku się świeci włączony jest obieg wewnętrzny, jeśli się nie świeci, powietrze dochodzi z zewnątrz. W moim przypadku czy obieg wewnętrzny był włączony czy wyłączony, klapka cały czas...
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
w samej dmuchawie na podszybiu.
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Za mały prąd
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
Zawór wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/8730585100_1... Ni trzeba rozbierać całego kokpitu. Wystarczy środkowy tunel.
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
Mało jeszcze widziałeś, anglik wsadzony w obudowę europejczyka będzie zasysał powietrze kratkami, sprawdzone na przykładzie np Astry G
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
115'C do 218'C
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
padł ci rezystor przy wentylatorze lub przełaacznik, stawiam na rezystor
Witam Włącznik dmuchawy astra f nawiew chodzi tylko na trzecim i czwartym biegu. Co może być przyczyną?
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Nic nie można innego, ale przede wszystkim napraw silnik i nasmaruj aby lekko chodził i wymień filtr.
Witam kolegów, mam podobny problem co autor. Cały czas chodzi mi wentylator dmuchawy w Astrze II 1.7 DTI 2003r. Czy ktoś posiada schemat tego sterownika lub spotkał się z taką usterką? http://obrazki.elektroda.pl/4471516600_1... Usterka usuniętak, walnięty był rezystor 100R który idzie od bramki tranzystora.
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
po ok 10 minutach całkowicie przestał działać PO tym czasie mam diagnozę i w zależności czy to opornik czy przełącznik dodaje kolejne pół godziny i autko zrobione.
wymieniłem opornik i dmuchawa działa. Pozostał mi problem z oświetleniem:(
Witam, Przestała działać dmuchawa kabinowa jest to wersja manualna nie działa nawet na tym 4 najwyższym biegu.. Wymieniłem bezpiecznik od razu się spalił. Dmuchawa była wymieniana na nową rok temu. Wtedy po prostu przestała działać, bezpiecznik był cały. Czy to może być rezystor mimo tego iż ten 4 stopień prędkości też nie działa czy jakieś inne pomysły?
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
o kurcze, a co to? i gdzie to dokłądnie znajduje sie? ale to ma jakiś związek z tym że oba nie działają?
Diagnostyka modułu wentylatorów wskazana... Bo może to być sam sterownik jak i rezystor dmuchawy....
Ściąg środkowe pokrętło pod nim jest jedna żarówka wyciąg wymień ją i będzie dobrze. Pokrętło poprostu mocno pociąg. Żarówka chyba 1,2W. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy https://www.google.pl/search?q=astra+g+r...
witam, z racji, że nie udało mi się znaleźć w archiwum informacji to piszę tutaj: pewnego dnia, sama od siebie przestała u mnie pracować dmuchawa, tzn nie działa na żadnej prędkości. Pomiary rezystorów wykazały brak nieprawidłowości, ale dla pewności postanowiłem podpiąć bezpośrednio silniczek dmuchawy pod kable z załącznika, czyli po prostu kable zamiast...
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Była uszkodzona dmuchawa. Miała prawo, bo auto ma już 15 lat. Wymiana trwała ok. 30 minut. Dziękuję za pomoc. Dodano po 47 Wymiana dmuchawy.
jak można się dostać do pokrywy nagrzewnicy ??
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Mam problem z dmuchawa w astrze h 1,7 CDTI klimatronic przestała działać co może być przyczyną ? , Dodam że bezpieczniki i przekaźniki sprawne i podczas próby wyjęcia opornicy dogoniłem do masy i dmuchawa ruszyła na tył obrotach jaka przyczyna awarii może być ?
Witam - jak wymienić (jak dostać się do) zaróweczkę podświetlającą gniazdo zapalniczki w Astrze I? I jak dostać się do żaróweczki oświetlającej pokrętełko od nastawień dmuchawy (dmucha na szybe, nogi, głowe etc.)? Help
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
W oplu astrze G 2000r, combi nie działa 1,2,3 bieg dmuchawy, wiem ze nalezy wymienic opornik dmuchawy i znalazłem go i wymieniłem na drugi ze szrotu no i podziałał jakąś minute nawet moze nie no i następny się spalił, no i kupiłem następny ze szrotu, ale boję sie go założyc bo może jest jakies zwarcie w instalacji, albo w samym wentylatorze. No jest...
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo... - oni powinni cos na to poradzic
Witam.Mam pytanie odnośnie dmuchawy w oplu astrze F działa tylko na 3 i 4 biegu co może być przyczyną?podmieniłem włącznik i nic,proszę o pomoc.pozdrawiam
Silnik dmuchawy jest z przodu jak pisal kolega elektrit niemasz czego szukac w kabinie
Witam serdecznie. Dzięki forum dowiedziałem się, że mam uszkodzony rezystor dmuchawy w samochodzie. Mam zamiar go wymienić, ale nie wiem gdzie on się znajduje. Czy blisko dmuchawy pod deską rozdzielczą? Proszę o podpowiedź lub ewentualne zdjęcie. Z góry dziękuję :)
Ruszałem już chyba całąwiązką, dolna część konsoli od strony pasażera jest zdemontowana.. Problem jest gdzie indziej, nie wiem pod który przekaźnik jest podłączona dmuchawa, może to też być włącznik dmuchawy...?
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Witam Dziwne że w ogóle to chce działać. Jak chcesz mieć silnik na masie a sterowanie z plusa to potrzeba zastosować mosfet P np. IRF4905. W twoim projekcie wymagane napięcie PWM powinno zawierać się między 0V a 24V.
W astrze G w rezystorze dmuchawy jest bezpiecznik termiczny, który przy przekroczeniu temperatury przerywa dopływ prądu do oporników i pozostają tylko max obroty dmuchawy. Wystarczyło tylko wymienić ten bezpiecznik. Może u ciebie jest podobnie, tylko że masz wszystko schowane.
Witam! Mam pytanie, gdzie znajduje sie rezystor dmuchawy w oplu astrze f z 1998r. Szukalem po roznych forach i wszedzie tylko o wersji G.. Jakies rady jak go wymienic? Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
W astrze ten opornik ma około 1 Ohma, maksymalnie 1,3Ohma ale dokładnie nie pamiętam Pozdro
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
Bez odkręcenia tapicerki usterki raczej nie znajdziesz. Jak jest to nie zależne od obrotów silnika to mogą być usterki w zegarach czy elementach dmuchawy.
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
interesuje mnie rozdział Wymiana nagrzewnicy Wymiana dmuchawy Następny fanatyk. Czy nikt nie umie używać przycisku szukaj?
Czyli rezystor dmuchawy do wymiany .
te wtyki pod maską są fabrycznie wolne.
Witam w mojej Astrze 2 działa tylko 4 bieg dmuchawy. Na forum wyczytałam że to element który zaznaczyłam na foto. I że mozna go zamostkować. Po zamostkowaniu rezystory grzeją sie do czerwoności. (ale nie były włozone w kanał nawiewu) http://obrazki.elektroda.net/18_12559382...
A dlaczego miałyby się różnić ?
Zmierzyłeś napięcie na zaciskach silnika? Podpiąłeś zamiast silnika żarówkę i sprawdziłeś, czy jest sterowanie? Cokolwiek?
A ja bym chciał wiedziec z którym wentylatorem problem. Pytanie niebanalne, go astra G ma ich conajmniej dwa-motor ssący dmuchawy, i motor dmuchający
Może rezystor dmuchawy się sfajdał,miałem takie objawy w astrze wymieniłem rezystor i po kłopocie
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
Witam! kupiłem ostatnio kadetta z silnikiem 2.0 8V i w środku jest włożona cała deska roździelcza od astry I. Jest niestety kilka żeczy niepopodłączanych w środku i mam taki problem: CZy zegarek od astry mozna podłączyc w kadecie? ma on wyprowadzenie na kostke tylko nie wiem gdzie co podłączyć. Czy powinien on mieć jakies sterowanie z komputera? da...
Nic nie musisz dokupywać wystarczy wyczyścić styki opornicy i może wymienić wsuwki w kostce łączącej zasilanie.Wszystko znajduje się pod silniczkiem dmuchawy.
Przy okazji sprawdź czy ładuje alternator
W silniku wentylatora, a przy okazji zweryfikuj stan komutatora
Dzięki kolego , po kilku zakupach podróbkowych rezystorow dmuchawy do astry zacząłem konstruować układ wykorzystując to co mam podręką (stary zasilacz ATX i TL494 -> nawet działa) . Twoje rozwiązanie choć nie jest doskonałe jeśli pozwolisz zaadoptuje do swojego auta.
Rezystor znajduje się przy silniku dmuchawy w podszybiu.
Nie grzeją się wyglądają na zadbane po 10 min z włączonymi swiatłami i dmuchawą?
Ma ktoś informację na temat tego jak kompletne Thermo Top C steruje dmuchawą w samochodzie? Mam takie webasto i chcę zamontować je w oplu astra ale nie wiem jak podłączyć do niego dmuchawę, aby ciepłe powietrze ogrzewało kabinę samochodu.
Może są różne wykonania. U mnie po ściągnięciu pokrętła dmuchawy wymieniam żaróweczkę pensetą .
Witaj, ale tam jest oryginalne podłączenie fabryczne, nikt nie grzebał. Czytałem w innych autach, tak jak np. w Astrze, jeżeli jest taki problem, to siada przekaźnik dmuchawy, ale z tego co się orientuję, to w Boxerze nie ma czegoś takiego. Dodano po 1 Więc może ktoś wie, co mogło jeszcze się upalić po drodze, że są takie objawy.
Co prawda nie z korsiary ale z astry, ale jest podobnie: http://www.astra.auto.pl/content/view/25... http://www.samnaprawiam.com/poradniki-71...
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Kolego inne nie będzie. Na pompę idzie napięcie zasilania jakie panuje w instalacji więc skoro w instalacji masz 14,5V to na pompie też tyle będzie jeśli przewody sprawne. Jeśli wydaje Ci się za dużo to trzeba się zająć alternatorem i obwodem ładowania.Ale pewnie pomiar był robiony na odpalonym silniku bez świateł,dmuchawy itp...
Nie wpadło coś do dmuchawy, jakiś liść czy coś podobnego. Jak możesz określić ten dźwięk dokładniej?
Witam. Proszę o dokładną instrukcje jak i gdzie podłączyć kabel od Webasta (kabel odpowiedzialny za włączenie dmuchawy w środku) do klimatronika astra g 20dtl 2000r.Bardzo proszę o pomoc.
Po przekreceniu kluczyka nic niedziala poza swiatlami krotkimi ,glugimi i dmuchawy a na desce jest ciemno
Bezpiecznik dmuchawy w Astrze ma 30A. To taka informacja na wypadek jakiego zakresu użyc w przypadku badania amperomierzem. Po dobraniu odpowiedniego transformatora moze warto poeksperymentowac z prostownikiem jedno i dwu połówkowym oraz kondensatorami wygładzajacymi aby uzyskac kilka predkości bez budowania specjalnego układu sterującego.
Demontujesz deskę w kabinie, potem wyciągasz moduł nagrzewnic/dmuchawy i wymieniasz. Pół dnia pracy.
Koledzy w mojej Astrze H Z18XE jest 3biegowy wentylator,opornik jest ceramiczny ,czy opornik z Merivy http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuch... będzie pasował do mojej Astry? Albo jest jakaś mozliwość naprawy,przewinięcia jego? Mój opornik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2529696700_1...
Witam. Tam są 4 żarówki, dwie nad pokrętłami, jedna w przełączniku obiegu wewnętrznego, jedna w przełączniku dmuchawy do podświetlenia ogrzewania tylnej szyby. Tutaj możesz zobaczyć http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Jeśli auto ma klime bardzo czesto uklad jest wilgotny najlepiej jest wtedy otworzyc okna w aucie włączyć ogrzewanie na maxa i tym sposobem doprowadzic do wyschniecia ukladu moze to troszke potrwać wiec niech nagrzane autko chodzi sobie z dmuchawa na full.
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
A nie łatwiej przez dziurę po radiu z wykorzystaniem przełącznika dmuchawy ?
Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie rady. Ale mam jeszcze jedno pytanie- gdzie szukać silnika dmuchawy? - na podszybiu (jak w astrze), czy przy klimie (mam to auto 2 miesiące i jeszcze przy nim nic nie robiłem i nie wiem gdzie czego szukać).Dane auta- P. partner 1,9D klima 2002.
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
polecam forum sympatyków tej marki znajdziesz b. duzo infirmacji na temat astry 2 http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
Styki można zmostkować. Jest gdzieś o tym temat. Typowa przypadłość astry. Fakt. Ona wszędzie ma mokro. :D
bieg: 1 - 2.35ohm 2 - 1.4 ohm 3 - .45 ohm 4 - 0 ohm zwarcie-praca bezpośrednio z 12V Dodano po 45 Wartości z oryginalnego rezystora dmuchawy.
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
A może byś napisal -ma moduł chłodzenia silnika -nie ma. Poza tym większośc astr G jakie znam ma dwa motory dmuchawy-dmuchający ( mniejszy) przed chłodnicą i zasysający ( większy) za.
W Astrze dawałem taki w granicach 115* do 180* C .
bezpiecznik dmuchawy astra astra rezystor dmuchawy silnik dmuchawy astra
podłączenie przełącznika światła regulator napięcia przewody honda samsung sterowniki win10
laskomex cyfral uszkodzony wyświetlacz dotyk działa
Liczba o-ringów w wtrysku benzyny: szczegóły i analiza Swobodny przepływ powietrza w wężu odpływu zmywarki