Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Od bardzo dawna optymalna temperatura silnika to 100stC i ciut wyżej, jak nie wierzysz popatrz na termostat i specyfikację.
Podaj konkretny kod silnika, choć zakładam że to termostat z grzałka. Z tego co pamiętam to 113 ząłcza się went. A to dla ciebie lektura: https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-...
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Norma. Temperatura otwarcia termostatu fazowego to 103 stopnie. Oczywiście może się wcześniej otworzyć kiedy zdecyduje o tym sterownik silnika wykrywając większe obciążenie - wtedy podgrzewa wkład termostatu grzałką. Płacimy w ten sposób za czystość spalin w normie Euro5. Mam tak samo w corsie ale mam silnik A14XER . Ludzie przerabiają montując elektronikę...
Sprawdź termostat .
Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Termostat do sprawdzenia :)
A termostat to się otwiera?
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Dodatkowo jeszcze skraplająca się wilgoć stworzy coś w rodzaju masła po połączeniu się z olejem . Zacznie się osadzać pod pokrywą zaworów,korku wlewu oleju i odmie. Nic groźnego dopóki nie zatka odmy i trochę wygląda jak objaw padniętej uszczelki pod głowicą.
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Niby czujka z przesyłka to koszt do 40zł, ale lubię sam majsterkować. Zakładasz czujnik od poloneza za nędzne 12 zł, ja nie wiem co z ciebie za fachura. A tak ciężko zewrzeć dwa kable aby zobaczyć czy fena ruszy, no i istotne-czy sprawdzić czy chłdnica w okolicy czujnika jest gorąca? Moze pompa nie kręci, może termostat nie puszcza?
Ja bym podpiął szeregowo termostat ze stykiem NO na brązowy przewód odpowiadający za wykrywanie obrotów, jedne ale że nie było by możliwości odpalania na gazie.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
sprawdz termostat moze jest uszkodzony a reduktor ma byc wpiety równolegle do dwóch weżów idących do nagrzewnicy
Patrząc od przodu samochodu, po prawej stronie głowicy, obudowa dokręcona dwoma śrubami, mocowany do niej jest gruby wąż gumowy.
Niektóre modele tak mają, że po wyłączeniu zapłonu wentylatory nie działają. Jak go nagrzejesz to zgaś silnik, a potem włącz sam zapłon. Wentylator pochodzi i sam wyłączy się po jakimś czasie jak we wspomnianym fiacie. Jak masz termometr w domu na podczerwień to zmierz po nagrzaniu wąż i zobacz temperaturę czy wskaźnik się nie myli o parę stopni. Auto...
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
i ten termostat może być przyczyną dlatego że parownik jest nie odpowiednio podgrzany a swoją drogą sprawdz przewody to że mają pół roku nie znaczy że muszą być dobre wystarczy że padł jeden i po zawodach
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Termostat np.: WAHLER 4242.92D, GATES TH20892G1, VERNET TH6856.92J,
Wymiana termostatu nie obejdzie się bez ściągania koła rozrządu i paska.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
Kolego, zamiast inwestować dalej w ten silnik, lepiej sobie kup nowy. Czasem widziałem na szrotach x17dtl za 700zł. Nowy silnik na szrocie, coś wspaniałego.
no dobra rurkę można zdjąć, a co się stanie gdy odłączę ten cienki przewodzik, który dochodzi od termostatu do obudowy wtrysku, bo to chyba wężyk podcisnieniowy? czy wogóle da się naprawić jakoś ten termostat żeby odcinał ciepłe powietrze po rozgrzaniu? ile może kosztować nowy?
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
Zamontowany gotowy termostat
Najlepiej to najpierw podjedź pod dość stromą górkę np. kanał najazdowy chwilę przytrzymaj na około 3 tyś obrotów i powinno pomóc
Witam, mam pytanie do posiadaczy Opla Astry H 1.6 XEP. Zaczęło się ciepło i zauważyłem, że po dłuższej jeździe bulgocze w przewodach wodnych. Brałem na komputer, to termostat normalnie otwiera się przy 105 stopniach, a wiatraki tak przy 108–110 stopniach. Czy to normalne w tym aucie?
To by wskazywało na termostat.
Termostat to ostatnia rzecz którą trzeba tu wymienić. 50-60st na silniku to już powinno grzać bardzo dobrze. U mnie przy dzisiejszych temp. na zewn. po 1km. mam już ciepło w samochodzie, a temp. silnika ma może z 50st. dopiero.
Zmierzone oscylacje nie są miarodajne. Często zależy od typu miernika. Zacznij od termostatu. Tańsza naprawa. Poszukaj książki Sam Naprawiam...Astra tam jest opis jak testować termostat i jak go wymontować.
Czy wie ktos moze gdzie znajduje się termostat w oplu astrze 1.4 na pelnej szprycy???Pojazd jest z roku 1992 sinik to nie zaden ECOTEC jest to jeszcze stary motor tylko ze na pelnym wtrysku..... Dokladnych przyczyn wymiany termostatu nie znam poniewaz jest to pojazd mojego przyjaciela podobno dol chlodnicy jest zimny czy cos takiego....Napierw nalezaloby...
A co polecasz z termostatów dobrej firmy???
na termostacie pokazuje ze sie silnik chłodzi jak sie rozgrzeje po jakimś czasie jak ten wężyk wywala to sie przegrzewa Masz termostat z wyświetlaczem? Jaka jest temperatura na zegarach jak wywala ten płyn?
Witam. Wyglada to na termostat non stop otwarty, zawieszony. Wymień.
Termostat do gara z wodą i zobacz czy się otwiera, tak jak mówisz, olej w układzie to wiadomo, co się dzieje, może przymuliło chłodnicę.
Widzę tylko jeden z ELM-a. Na deskę nie patrzę. Napięcie na wtyczce do termostatu po uruchomieniu silnika z temp ok 60 stC miał 15V. Nie jestem pewien czy wąż idący na termostat (nie jestem pewien kierunku przepływu) jest zimny. Gdzieś czytałem że po osiągnięciu 103stC i napięciu 0V na termostat powoduje otwieranie się termostatu. Prawda to?
tam jest oring
Mam do kolegi pytanie bo nam też ten problem. Opronicy jeszcze nie odciąłem. Chce zmostkowc te piny. Może kolega napisać jak to zrobić? Wiem że pisałeś dwa środkowe. Czyli w kostce czy,? Dodano po 4 Miałem przypadłość że wymieniłem termostat nalałem świeży płyn i odpaliłem auto w celu odpowietrzenie. Auto rozgrzało się do 112*c a wentylator ani drgnie....
Albo zapowietrzony układ albo termostat się nie otwiera, raczej nic innego tam więcej nie będzie.
termostat astra wymienić termostat astra termostat astra wymiana
schemat chassis 11ak36 samsung galaxy nawigacja airbag faulty
Jak zwiększyć FPS do 200 w Minecraft? Czarno-białe paski na ekranie iPhone'a przy uruchamianiu