wbij sobie do głowy jedno-turbina działa zawsze.
Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Turbina jest sterowana podciśnieniowo. Sprawdziłeś przewody podciśnieniowe do sterowania turbiny?
Problem rozwiązany wystarczyło wymienić czujnik od turbiny ten po lewej stronie
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Witam mam takie pytanie a raczej dużą ciekawość mam Astre F 1.7 d z 93 kombi i ciekawi mnie czy jest możliwość zamontowania do tego silnika turbiny. A i to jest silnik oplowski nie isuzu.
Spróbuj sczytać błędy sam.Wciskasz pedał gazu i hamulca jednocześnie następnie przekręcasz zapłon w pozycję 2 poczekaj kilka sekund i na wyświetlaczu kilometrów powinien wyświetlić się jakiś symbol z napisem np: ecn 050074 zapisujesz go wchodzisz na neta i mniej wiecej wiesz co boli.Pozdro.
Jak coś biore od Ciebie turbinę.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
A co to znaczy turbo 4 m-ce? Nowa turbina jest?
Zacznij od błędów
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Nie narobił żadnych szkód. Jedź na diagnostykę komputerową silnika. Turbina swoją drogą kończy żywot ale nie od tego masz te drgania i stukania.
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Dziurawy dolot. Problem z podciśnieniem (sterowaniem turbiną) lub uszkodzona turbina.
Cześć, po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd o recyrkulacji spalin i to wszystko po usunięciu już nie wyskoczył. Również sprawdziłem ile pompuje turbina i wszystko jest okej.
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Może turbina Ci przeładowywuje?
i moze turbina juz siadac
Witam. Jestem posiadaczem Opla Astry H 1.3 CDTI. Źle zatankowałem, zamiast disla, benzynę, ale nie odpaliłem auta. Zholowane, paliwo spuszczone, zalany do pełna diesel, odpala normalnie, ale maks. 2000 obrotów i nie załącza się turbina. Co mogło się stać?
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
Pewnie turbina oleju nie dostaje. Albo kupiłeś padakę. Sekcja zwłok padniętej turbiny powinna pomóc rozwikłać zagadkę.
Im więcej elektroniki i czujników tym gorzej. Gdy zacznie coś szwankować to tylko ''fachowcy'' od wyłudzania kasy mają dochód Chyba przesadziłeś i zapominasz się .Płacisz za sprzęt do naprawy twojego samochodu , wiedzę i doświadczenie .Ale skoro wiesz lepiej że jesteś "okradany" baw się
Na początek to nie stosować PSJ, później zweryfikować turbinę. A czy auto spala olej? Ile?
Warto zregenerowac swoja.
bez dłubania w pompę wtryskową niema możliwości że przekroczysz 0.8 przynajmniej tak chłopaki z akp pisali więc nawet jak skręcisz na maka to w życiu nie będziesz miał 1.0... poszukaj jak to się robi bo akurat o isuzu jest mnóstwo tylko tam nie wiem czy tamta turbina jest inna i chyba nie posiada sztangi i bawią się mbc... poszukaj poczytaj bo lektury...
A czy przypadkiem w silniku z oznaczeniem DTL turbina nie ma zmiennej geometrii .
Wiesz lewy Ty masz astrę III a ja mam starą I z silnikiem isuzu. Trudno mi coś powiedieć na temat silnika cdti. To jest całkiem inna turbina i silnik.
Ale tych silników 1.7 w Astrze G były dwa rodzaje? Dzisiaj oglądałem u znajomego wyjęty silnik, ten miał wtryskiwacze schowane pod pokrywą zaworów, pompę wtryskową schowaną z tyłu silnika i poniżej sterownik pompy wtryskowej (miejsce na ECU było nad silnikiem). W dodatku turbina znajdowała się od przodu silnika. Nie znam tego silnika. Kuzyn wymieniał...
Rozsypał ci się MAP i masz jeszcze wątpliwości czy go wymienić....? Co ma się jeszcze z nim stać, eksplodować czy co?
Zacznij od wymiany tego węża i zrób diagnostykę. Bo póki co to wróżysz z fusów i stawiasz na turbinę, a co jesli to nie jej wina? Wydasz kasę i nic z tego nie będzie.
Witam :) Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju... może turbina przepuszcza olej? Sprawdź czy masz olej w przewodach powietrznych za turbiną. Pozdrawiam,
Witam Podłączyłem Astrę do komputera, który wykazał że czujnik temp. oleju pokazuje -50 st. Czy jest to możliwe że przez tę usterkę może mieć problem z odpalaniem, i w czasie jazdy wchodzić w tryb awaryjny(tak jakby nagle się wyłączyła turbina)?
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka
To skoro wszystko jest ok, to zostaw to.To twój pierwszy diesel? Padał w podlogę= zwiększony wtrysk.Odpowiednia ilość powietrza pojawi się za moment, kiedy turbina da ciśnienie.Do tej chwili paliwo jest spalane w małej ilości powietrza więc wywala tonę sadzy i dymu.Nie kopci podczas normalnego przyspieszania, bo turbina "nadąża"
Haha może ktoś podpowie, teraz tak diagnostyka na początek bo mogą być cuda.
Witam Panowie proszę o poradę. Mam mały ( przynajmniej na razie) problem z turbiną w oplu astrze g. Silnik 2.0 di rok produkcji 1998. Otóż w ostatnim czasie dwa razy turbina nie wystartowała podczas jazdy. Dopiero po dobrej prze gazówce turbina ruszyła. Po zdjęciu węża dolotowego kręcąc palcem turbiną wyczuwam nie wielki, ale jednak opór. Panowie powiedzcie,...
Pytanie dotyczy turbosprężarki. Czy turbina z silnika ISUZU pasuje do silnika OPLOWSKIEGO? Mowa o Astrze f 1.7 TD
Sprawdź w parametrach podczas jazdy ile ładuje turbina.
Nagrywanie filmów auta nie naprawi, skoro nie przepływomierz p0100 muli auto to turbina p1125.
Spalił trochę oleju i to wszystko. Najprawdopodobniej turbina do wymiany lub regeneracji.
To jak masz dawce to w czym problem to naprawic. Po mojemu niemasz doładowania wcale lub odpowiedniego. I niema tam zadnej geometrii i faz.Zwykła turbina upustowa.
Robiona była diagnoza? Turbina działa? Parametry...
Silnik kupiony z Astry H 2008rok z Europejczyka. Kompletny. Znalazłem w stanie idealnym zarówno wtryski turbina jak i sam silnik. Auto jeździ super. Jestem pewny, że jest możliwość kombinowania z DTL zamiast DTH, ale na własnym aucie nie chciałem tego sprawdzać ;) Tak czy siak mam nadzieję, że kiedyś będzie większa wiedza na temat o który pytałem.
Filtr paliwa sprawdzales? No i pytanie czy turbina sprawna..
Turbina , dziura w dolocie ?
Olej w silniku jest, turbina się nie rozleciała.
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
Rozwaliłeś mnie tym pytaniem na dodatek że jesteś mechanikiem samochodowym,ale proszę.Gumowa rura o średnicy ok 20mm w kształcie litery S, której jeden koniec podłączony jest do pokrywy zaworów a drugi przed turbiną.
2.0 16V DTI DTL chyba jedno i to samo 74kW czyli dokładnie 101 koni
aha, rozumiem, a np: gdybym chciał odczytać parrametry np: ile pompuje turbina, ile podaje przepływomierz to co musiałbym kupić?
ale ona stuka nawet na wolnych obrotach a na wolnych turbina przeciez nie pracuje.
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Ok, narazie dzieki odpisze jak sprawdze, tylko zimno chyba poczekam, turbina była używana ale igła sam szukałem
Przecież Ci pisałem że to nic nie da.Brak mocy i kopcenie wskazuje na EGR lub turbinę,sprawdż czy wakum pompa działa poprawnie oraz przewody podciśnieniowe czy nie są popękane.Odnośnie gaśnięcia i tego błędu to naprawa pompy wtryskowej Cię nie ominie.
Zrobione.....turbina po regeneracji byla trafiona.
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
Tak Gruszka z turbina była wymieniana, już brak mi pomysłów....
Turbina jest nowa 😃
5w50 nie bardzo mogę używać ze względu na turbo.. Nic bardziej mylnego...to ten właśnie olej chroni silnik i turbinę w całej gamie temperatur,poczytaj trochę fora Mitsubishi czy Subaru gdzie właśnie do ostro podkręconych i regularnie "upalanych bolidów"zalecany jest właśnie ten olej.
Turbina przeładowuje - ten przypadek jest wałkowany na wielu forach, poszukaj trochę .
niestety dzisiaj nie da rady. brak takiej mozliwosci. jezeli ktos mial podobny przypadek albochociaz jakby mnie na cos nowego nakierowal badz wytlumaczyl dlaczego moze nie byc sily bede wdzieczny. ogarniam ten silnik dosc dobrze i zapewniam ze inne podzespoly sa w perfekcyjnym stanie.. nie caly miesiac temu bylem na op comie... wszystko dziala prawidlowo.....
A może by tak diagnostyke zrobić pewnie by pomogło w zlokalizowaniu usterki grundol na początek wymień filtry a potem diagnostyka bo przyczyn może być wiele: katalizator, egr, przepływka, ciśnienie paliwa dziura w dolocie, turbina itd
Nie ma żadnego znaczenia. Podczas przyspieszania EGR jest cały czas zamknięty, otwiera się przy jeździe ze stała prędkością (plus minus oczywiście) i w niektórych przypadkach na postoju. Współprace z DPF oczywiscie pomijam bo to nie ta epoka.
Turbina ma swoje smarowanie olejem z silnika, jeżeli nie przeszkadza ci olej na silniku możesz jeżdzic.
sprawdzałem dzis i w kolektorze ssacym jest od 0,5-1 cm osoadu z oleju. Turbina jest napewno do regeneracji...
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Zauważ dwa parametry: -ciśnienie w kolektorze -ciśnienie atmosferyczne
Tak będzie.
W pierwszej fazie przygazowania ten wąż ma prawo być miękki. Dopiero trzymając go lekko ściśnięty i przygazowując mocniej powinien znacząco puchnąć. Zdejmij ten wąż, przyłóż rękę do wylotu i przygazuj. Zobaczysz czy faktycznie aż tak mocno turbina zarzuca olejem.
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
A co tam potem czerwona turbina i zawory w wycechu albo pod maską.
Witam, problem udało się rozwiązać, przyczyną nie była uszkodzona turbina tylko uszczelka na wtryskiwaczu, jedna była uszkodzona i przelewała paliwo do oleju, jak się zrobił wysoki stan to zaczęło pompować olej przez turbinę. Po wymianie uszczelniaczy na wtryskach auto pracuje prawidłowo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
Dla mnie śmiesznie wygląda auto z pakietem sportowym i słabym silnikiem (choć w sumie sam takim jeżdżę). Wolę mieć mocniejszy silnik bez pakietu sportowego niż na odwrót. Także jak najbardziej 1.8, ale pakiet/wersję GTC bym sobie odpuścił - będzie taniej i prawdopodobniej w lepszym stanie technicznym. W Astrze H było też 1.6T (180 KM). Moim zdaniem,...
Nie jestem pewny ale wersja 108KM ma chyba inną turbinę, silnik jest ten sam co w Astrze II 2.0 DI.
Chłopie wydech odkręć za turbiną lub dobrze popuść i się przejedz.
Turbina jednak padała, sprzedałem ją handlarzom po taniości i kupiłem co innego ;)
witam posiadam auto marki opel astra g 2.0 dti 101km w mojej asi zrobiłem chip tuning i uzyskałem 130 km co doprowadziło do problemów z turbiną która po prostu nie wytrzymała . znajomi podpowiedzieli mi że rozwiązaniem problemu może byc turbina 2.2 od bertona . którą już zakupiłem . otóż auto znajduje sie już u mechanika , turbina pasuje na mocowaniach...
zacznij od najprostszej rzeczy , mianowicie musisz z kims podmienic przeplywomierz i zobaczysz czy jest ok. usterka przeplywomierza nie bedzie wyswietlana na desce , ale elektryk-mechanik szybko powinien ja wylapac na kompie o ile to przeplywka, beda inne wartosci powietra , ewentuanie czytalem na forum opla ze turbina moze byc zapaskudzona jakim syfem...
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Witam! Nie wiem czy coś pomogę, ale opiszę mój przypadek. Otóż w mojej Astrze 1.7DTI zapalała się kontrolka check engine powyżej 3000 obrotów. Wyglądało to na przepływomierz, albo coś z podciśnieniem sterującym turbiną, albo zacięty EGR a to po prostu była nieszczelność na inercoolerze. Dokręciłem objemkę i wszystko było ok. Pozdrawiam-Poland
A może masz pęknięty wąż za turbiną i przeływomierz przekłamuje wartości pokazuje za dużo ??? sprawdź
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Witam mam mały problem. Gdy jadę normalną spokojną jazdą (do 2500 obrotów) wszystko jest ok. Problem zaczyna się gdy dłużej przytrzymam autko na ok 3tys obrotów. Zapala się lampka serwisowa i samochód momentalnie słabnie. Czy przyczyną może być wadliwa turbina? Jak to leczyć i sprawdzić?
Są tam 3 elektrozaworki do sterowania 1 turbina 2 klapy 3 zawór EGR pwenie któryś z nich jesr padnięty .
Turbina chyba wiesz jak wygląda? Przy niej masz podciśnieniowy siłownik, po wężyku dojdziesz do zaworka.
i jak sprawa sie rozwiązała, moze jakies sugetie tu na forum kolega napisze, borykam sie z podobnym problemem ale u mnie wystepuje kopcenie na czarno Astra 1,7TD z silnikiem oplowkism jak wciskam na maxa gaz to z tyłu leci chumra czarnego dymu przy maniejszych predkosciach nie mam tego problemu ale jak jade na 4 z 80-90 to juz widac z tyłu dym, astra...
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Witam Mam problem z moim autkiem Opal astra 2.0 Dti 2003r. piszczy na zimnym silniku podczas schodzenia z ok.3000 obr. po puszczeniu pedału gazu .Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator itp.Dodam jeszcze że turbina ma troszkę luzu na wałku. Proszę o jakąś mądrą poradę .
Witam wszystkich Mam pytanie czy można jakoś zwiększyć ciśnienie turbiny w Opel astra f 1.7 td isuzu z 1994 r? I gdzie znajduje się śrubka od zwiększenia dawki paliwa na pompie ? Jeżeli coś źle napisałem albo nie w tej kategorii to bardzo przepraszam i proszę o przeniesienie postu.
Za mocny silnik jak na to auto - ale to problem większości modeli OPC... jaką instalację gazową - żadną (ale jeśli w ogóle LPG w tym silniku to w grę wchodzi wyłącznie 4 lub 5 generacja). To jest benzyna 2.0 z turbiną. Usterkowość jak to w Astrze/Zafirze + problemy wynikające z upchnięcia tam tak mocnego silnika.
Panowie Astra wróciła z naprawy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem ponad 50km.mało ale już mam porównanie. Dużo lepiej wkręca siè na obroty, nie ma już takiego muła zanim turbina się włączy. Doładowanie też jest lepsze niż wcześniej. Nie sądziłem że ten silniczek może tak pracować. Oby długo działało.
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
witm Wszystkich. Od paru miesiecy jestem posiadaczem opla astra H 1.7 cdti Z17DTH. Autko kupilem z uszkodzona turbina. Turbine oddalem do regeneracji i zamontowalem wedle zalecen. samochod udalo sie odpalic. silnik pracuje bardzo rowno ale okazalo sie podczas jazdy probnej ze po nagrzniu silnika silnik zaczyna dymic jak zaslona dymna. Wyraznie czuc...
mam problem auto szarpie po 2 tys obrotów i w ogole nie ma mocy turbina gwiżdże poza tym nie dogrzewa się od początku jak go mam do 90stopni tylko jest przed kreska
Dołożenie turbiny przekroczy wartość twojej astry, oprócz samej turbiny musisz zmodyfikować sterownik, dołożyć zawory sterujące, układ smarowania, pomijając już tłoki i korbowody które mogą nie wytrzymać.
Taaak. I na pewno w dieslu egr ma wpływ na odpalenie. Taki sam jak i turbina czyli żaden. Do zrobienia rzetelna diagnostyka, ale niestety w tych autach padały sterowniki.
turbina astra astra isuzu turbina astra turbina czyszczenie
wykonac potencjometr amplituner instrukcja router talktalk
tester rezonatorów kwarcowych ogrzewanie basenu
Niszczarka Fellowes zablokowana baterią CR – jak bezpiecznie usunąć płaską baterię? Opel Zafira B 1.6 benzyna – jak sprawdzić sprawność sterownika ECU?