Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
wbij sobie do głowy jedno-turbina działa zawsze.
Turbina jest sterowana podciśnieniowo. Sprawdziłeś przewody podciśnieniowe do sterowania turbiny?
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Jak coś biore od Ciebie turbinę.
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Problem rozwiązany wystarczyło wymienić czujnik od turbiny ten po lewej stronie
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
A co to znaczy turbo 4 m-ce? Nowa turbina jest?
Witam Podłączyłem Astrę do komputera, który wykazał że czujnik temp. oleju pokazuje -50 st. Czy jest to możliwe że przez tę usterkę może mieć problem z odpalaniem, i w czasie jazdy wchodzić w tryb awaryjny(tak jakby nagle się wyłączyła turbina)?
Dziurawy dolot. Problem z podciśnieniem (sterowaniem turbiną) lub uszkodzona turbina.
Spróbuj sczytać błędy sam.Wciskasz pedał gazu i hamulca jednocześnie następnie przekręcasz zapłon w pozycję 2 poczekaj kilka sekund i na wyświetlaczu kilometrów powinien wyświetlić się jakiś symbol z napisem np: ecn 050074 zapisujesz go wchodzisz na neta i mniej wiecej wiesz co boli.Pozdro.
i moze turbina juz siadac
Może turbina Ci przeładowywuje?
Witam :) Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju... może turbina przepuszcza olej? Sprawdź czy masz olej w przewodach powietrznych za turbiną. Pozdrawiam,
To skoro wszystko jest ok, to zostaw to.To twój pierwszy diesel? Padał w podlogę= zwiększony wtrysk.Odpowiednia ilość powietrza pojawi się za moment, kiedy turbina da ciśnienie.Do tej chwili paliwo jest spalane w małej ilości powietrza więc wywala tonę sadzy i dymu.Nie kopci podczas normalnego przyspieszania, bo turbina "nadąża"
Cześć, po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd o recyrkulacji spalin i to wszystko po usunięciu już nie wyskoczył. Również sprawdziłem ile pompuje turbina i wszystko jest okej.
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Wiesz lewy Ty masz astrę III a ja mam starą I z silnikiem isuzu. Trudno mi coś powiedieć na temat silnika cdti. To jest całkiem inna turbina i silnik.
Nie narobił żadnych szkód. Jedź na diagnostykę komputerową silnika. Turbina swoją drogą kończy żywot ale nie od tego masz te drgania i stukania.
Rozwaliłeś mnie tym pytaniem na dodatek że jesteś mechanikiem samochodowym,ale proszę.Gumowa rura o średnicy ok 20mm w kształcie litery S, której jeden koniec podłączony jest do pokrywy zaworów a drugi przed turbiną.
Witam mam takie pytanie a raczej dużą ciekawość mam Astre F 1.7 d z 93 kombi i ciekawi mnie czy jest możliwość zamontowania do tego silnika turbiny. A i to jest silnik oplowski nie isuzu.
Na początek to nie stosować PSJ, później zweryfikować turbinę. A czy auto spala olej? Ile?
Nie ma żadnego znaczenia. Podczas przyspieszania EGR jest cały czas zamknięty, otwiera się przy jeździe ze stała prędkością (plus minus oczywiście) i w niektórych przypadkach na postoju. Współprace z DPF oczywiscie pomijam bo to nie ta epoka.
Nagrywanie filmów auta nie naprawi, skoro nie przepływomierz p0100 muli auto to turbina p1125.
Filtr paliwa sprawdzales? No i pytanie czy turbina sprawna..
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
A czy przypadkiem w silniku z oznaczeniem DTL turbina nie ma zmiennej geometrii .
To jak masz dawce to w czym problem to naprawic. Po mojemu niemasz doładowania wcale lub odpowiedniego. I niema tam zadnej geometrii i faz.Zwykła turbina upustowa.
Witam. Jestem posiadaczem Opla Astry H 1.3 CDTI. Źle zatankowałem, zamiast disla, benzynę, ale nie odpaliłem auta. Zholowane, paliwo spuszczone, zalany do pełna diesel, odpala normalnie, ale maks. 2000 obrotów i nie załącza się turbina. Co mogło się stać?
Robiona była diagnoza? Turbina działa? Parametry...
Pewnie turbina oleju nie dostaje. Albo kupiłeś padakę. Sekcja zwłok padniętej turbiny powinna pomóc rozwikłać zagadkę.
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
Spalił trochę oleju i to wszystko. Najprawdopodobniej turbina do wymiany lub regeneracji.
Sprawdź w parametrach podczas jazdy ile ładuje turbina.
Ale tych silników 1.7 w Astrze G były dwa rodzaje? Dzisiaj oglądałem u znajomego wyjęty silnik, ten miał wtryskiwacze schowane pod pokrywą zaworów, pompę wtryskową schowaną z tyłu silnika i poniżej sterownik pompy wtryskowej (miejsce na ECU było nad silnikiem). W dodatku turbina znajdowała się od przodu silnika. Nie znam tego silnika. Kuzyn wymieniał...
Witam mam pytanie, chciałem spytać czy był by ktoś w stanie doradzić, pomoc, w kwestii turbiny. Astra g Bertone 2. 0 190KM a mianowicie chodzi o taką kwestie, turbina ciągnie dobrze, żadnych odgłosów nie daje niepokojących, NIE KOPCI ANI NA BIAŁO ANI CZARNO, ALE.. Nie raz przerywa na 0.5s dosłownie podczas dodania gazu, i tak zaczyna się dziać coraz...
Turbina , dziura w dolocie ?
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Witam Panowie proszę o poradę. Mam mały ( przynajmniej na razie) problem z turbiną w oplu astrze g. Silnik 2.0 di rok produkcji 1998. Otóż w ostatnim czasie dwa razy turbina nie wystartowała podczas jazdy. Dopiero po dobrej prze gazówce turbina ruszyła. Po zdjęciu węża dolotowego kręcąc palcem turbiną wyczuwam nie wielki, ale jednak opór. Panowie powiedzcie,...
Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne
Zacznij od błędów
Olej w silniku jest, turbina się nie rozleciała.
niestety dzisiaj nie da rady. brak takiej mozliwosci. jezeli ktos mial podobny przypadek albochociaz jakby mnie na cos nowego nakierowal badz wytlumaczyl dlaczego moze nie byc sily bede wdzieczny. ogarniam ten silnik dosc dobrze i zapewniam ze inne podzespoly sa w perfekcyjnym stanie.. nie caly miesiac temu bylem na op comie... wszystko dziala prawidlowo.....
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
ale ona stuka nawet na wolnych obrotach a na wolnych turbina przeciez nie pracuje.
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
Warto zregenerowac swoja.
...lub jeśli nie chcesz modzić z mbc polecam spróbować skrócić na maxa sztangę otwierającą westgate ... a orientujesz się ile daje turbina w silniku isuzu po skręceniu "sztagni" na maxa?
Ciężko przedmuchać sprężonym powietrzem rurki podciśnień? Zanim pojedziesz w trasę , poczytaj co potrafi olej w układzie IC
Rozsypał ci się MAP i masz jeszcze wątpliwości czy go wymienić....? Co ma się jeszcze z nim stać, eksplodować czy co?
Silnik kupiony z Astry H 2008rok z Europejczyka. Kompletny. Znalazłem w stanie idealnym zarówno wtryski turbina jak i sam silnik. Auto jeździ super. Jestem pewny, że jest możliwość kombinowania z DTL zamiast DTH, ale na własnym aucie nie chciałem tego sprawdzać ;) Tak czy siak mam nadzieję, że kiedyś będzie większa wiedza na temat o który pytałem.
aha, rozumiem, a np: gdybym chciał odczytać parrametry np: ile pompuje turbina, ile podaje przepływomierz to co musiałbym kupić?
Zrobione.....turbina po regeneracji byla trafiona.
A może by tak diagnostyke zrobić pewnie by pomogło w zlokalizowaniu usterki grundol na początek wymień filtry a potem diagnostyka bo przyczyn może być wiele: katalizator, egr, przepływka, ciśnienie paliwa dziura w dolocie, turbina itd
Haha może ktoś podpowie, teraz tak diagnostyka na początek bo mogą być cuda.
Tak Gruszka z turbina była wymieniana, już brak mi pomysłów....
Turbina jest nowa 😃
W pierwszej fazie przygazowania ten wąż ma prawo być miękki. Dopiero trzymając go lekko ściśnięty i przygazowując mocniej powinien znacząco puchnąć. Zdejmij ten wąż, przyłóż rękę do wylotu i przygazuj. Zobaczysz czy faktycznie aż tak mocno turbina zarzuca olejem.
Przecież Ci pisałem że to nic nie da.Brak mocy i kopcenie wskazuje na EGR lub turbinę,sprawdż czy wakum pompa działa poprawnie oraz przewody podciśnieniowe czy nie są popękane.Odnośnie gaśnięcia i tego błędu to naprawa pompy wtryskowej Cię nie ominie.
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
sprawdzałem dzis i w kolektorze ssacym jest od 0,5-1 cm osoadu z oleju. Turbina jest napewno do regeneracji...
kolego ten błąd P0243 to ujemny czy dodatni zobacz cięgno od turbiny
Po pierwsze jakie masz podciśnienie na magistrali i czy masz wysterowanie zaworu turbiny.
jak ściągnąłem jeden wąż z intercoolera to troche chlapało z niego olejem,czy to oznacza zużycie turbiny?????
uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
Turbina przeładowuje - ten przypadek jest wałkowany na wielu forach, poszukaj trochę .
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Dla mnie śmiesznie wygląda auto z pakietem sportowym i słabym silnikiem (choć w sumie sam takim jeżdżę). Wolę mieć mocniejszy silnik bez pakietu sportowego niż na odwrót. Także jak najbardziej 1.8, ale pakiet/wersję GTC bym sobie odpuścił - będzie taniej i prawdopodobniej w lepszym stanie technicznym. W Astrze H było też 1.6T (180 KM). Moim zdaniem,...
5w50 nie bardzo mogę używać ze względu na turbo.. Nic bardziej mylnego...to ten właśnie olej chroni silnik i turbinę w całej gamie temperatur,poczytaj trochę fora Mitsubishi czy Subaru gdzie właśnie do ostro podkręconych i regularnie "upalanych bolidów"zalecany jest właśnie ten olej.
2.0 16V DTI DTL chyba jedno i to samo 74kW czyli dokładnie 101 koni
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Zauważ dwa parametry: -ciśnienie w kolektorze -ciśnienie atmosferyczne
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
A co tam potem czerwona turbina i zawory w wycechu albo pod maską.
Nie jestem pewny ale wersja 108KM ma chyba inną turbinę, silnik jest ten sam co w Astrze II 2.0 DI.
Olej Ci wylatuje ośką klap wirowych bo jest wypracowana. Olej oczywiście z kolektora z odmy lub turbiny.
Chłopie wydech odkręć za turbiną lub dobrze popuść i się przejedz.
Witam, problem udało się rozwiązać, przyczyną nie była uszkodzona turbina tylko uszczelka na wtryskiwaczu, jedna była uszkodzona i przelewała paliwo do oleju, jak się zrobił wysoki stan to zaczęło pompować olej przez turbinę. Po wymianie uszczelniaczy na wtryskach auto pracuje prawidłowo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Turbina ma swoje smarowanie olejem z silnika, jeżeli nie przeszkadza ci olej na silniku możesz jeżdzic.
Pytanie dotyczy turbosprężarki. Czy turbina z silnika ISUZU pasuje do silnika OPLOWSKIEGO? Mowa o Astrze f 1.7 TD
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
zacznij od najprostszej rzeczy , mianowicie musisz z kims podmienic przeplywomierz i zobaczysz czy jest ok. usterka przeplywomierza nie bedzie wyswietlana na desce , ale elektryk-mechanik szybko powinien ja wylapac na kompie o ile to przeplywka, beda inne wartosci powietra , ewentuanie czytalem na forum opla ze turbina moze byc zapaskudzona jakim syfem...
Ciekawe - możesz mi pokazać gdzie tam jest ten czujnik doładowania turbiny?
Za mocny silnik jak na to auto - ale to problem większości modeli OPC... jaką instalację gazową - żadną (ale jeśli w ogóle LPG w tym silniku to w grę wchodzi wyłącznie 4 lub 5 generacja). To jest benzyna 2.0 z turbiną. Usterkowość jak to w Astrze/Zafirze + problemy wynikające z upchnięcia tam tak mocnego silnika.
Turbina jednak padała, sprzedałem ją handlarzom po taniości i kupiłem co innego ;)
A może masz pęknięty wąż za turbiną i przeływomierz przekłamuje wartości pokazuje za dużo ??? sprawdź
Witam mam mały problem. Gdy jadę normalną spokojną jazdą (do 2500 obrotów) wszystko jest ok. Problem zaczyna się gdy dłużej przytrzymam autko na ok 3tys obrotów. Zapala się lampka serwisowa i samochód momentalnie słabnie. Czy przyczyną może być wadliwa turbina? Jak to leczyć i sprawdzić?
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Niestety nikt z kim rozmawiałem z niczym takim się nie spotkał, a pytam od 3 dni. Bardzo prawdopodobna jest twoja sugestia z wałkiem i pierścieniami. Znalazłem kompletny silnik 20km od mojej miejscowości i raczej będę się kierował w stronę wymiany silnika i turbiny.
Co do problemu, kilku krotnie spotykałem się z tym, że po takim zabiegu silnik nie pracował równo przez resztki z kolektora które dostały się dalej Jak dymi, szczególnie na czarno, to brak doładowania - czyli albo tryb awaryjny ze względu na uszkodzony/zatkany MAP, albo otwarty EGR. Jeszcze do tego bym zobaczył, czy po odpaleniu da radę ruszać sztangą...
Są tam 3 elektrozaworki do sterowania 1 turbina 2 klapy 3 zawór EGR pwenie któryś z nich jesr padnięty .
, a rozszczelnienie chłodniczki oleju? 🤔 Najszybciej tak będzie wyglądało, lecz musisz zdemontować chłodnicę oleju i dać nowe uszczelki, oczywiście o ile sama chłodnica oleju jest cała. , Napisał:rob4028 A ty masz tam turbo? Haha, w tym Oplu turbina? haha. (Dobre pytanie, haha)
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Turbina chyba wiesz jak wygląda? Przy niej masz podciśnieniowy siłownik, po wężyku dojdziesz do zaworka.
Witam Mam problem z moim autkiem Opal astra 2.0 Dti 2003r. piszczy na zimnym silniku podczas schodzenia z ok.3000 obr. po puszczeniu pedału gazu .Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator itp.Dodam jeszcze że turbina ma troszkę luzu na wałku. Proszę o jakąś mądrą poradę .
Dołożenie turbiny przekroczy wartość twojej astry, oprócz samej turbiny musisz zmodyfikować sterownik, dołożyć zawory sterujące, układ smarowania, pomijając już tłoki i korbowody które mogą nie wytrzymać.
astra turbina astra isuzu turbina astra turbina czyszczenie
corsa przyspieszaniu vectra błędy komputera mapowanie portu drukarki
Zwiększenie obrotów silnika przy włączeniu wentylatorów Immergas błąd 11 - problem z układem powietrzno-spalinowym