https://obrazki.elektroda.pl/7217237600_... takie cuś,przy wentylatorze
U mnie w jotce bywa nawet 118
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
astra 2, moduł wentylatorów pod zderzakiem. kiedy? czyba nie wymaga komentarza.
Łap schemat chłodzenia A14net...
Trzeba demontować cały wentylator
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Ten typ tak ma.Wentylatory w Astrach działają w przedziale 92 wyłączenie- 100 stopni włączenie, czego zazwyczaj nie widać na wskaźniku.
Zabezpieczenie termiczne microtemp. Można kupić nowe, można od biedy zbocznikować kawałkiem przewodu
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
W Oplach były silniki wysokotemperaturowe benzynowe. W tych silnikach wentylator startował około 115 na 1 i 120 na drugim biegu. Pozdrawiam
Sprawdź 90,94 i 69.
Po podpięciu jednego z nich i odpaleniu silnika wentylator chodził cały czas, pytanie, jaka może być tego przyczyna? Prawdopodobnie uszkodzony włącznik termiczny albo zwarcie w kablach.
Proszę:
[url=http://forum.astratuningteam.pl/vie... ktoś miał problem z wentylatorem. przynajmniej jest schemat /schematy bo okazuje się że są dwie wersje. Zobacz może to pomoże
Wiatrak od klimy nie daje rady schłodzić parownika podczas wysokich temperatur i sterownik klimatyzacji przełącza na wentylator chłodnicy o większej wydajności.
Bezpiecznik / przekaźnik wentylatora ?
wentylator jest umieszczony z przodu przed chłodnicą a dokładnie nazywa się to skraplacz.Jest on bardziej z prawej strony.
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty)
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Witam ! Też jestem posiadaczem opla astry G 2003r 1.6 16v,i od nie dawna przestały mi sie włanczać wentylatory, sprawdziłem prąd nie dochodzi do wentylatorów.Czy ktoś posiada schemat przekażników ? Z góry dziękuje.
Czujnik znajduje się na dole chłodnicy, patrząc do przodu, jest on wkręcony z lewej strony. Miałem u siebie podobny problem, po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Z tego co kojarzę, wentylator w astrze będzie włączał się gdzieś koło 95°, ale musisz to sprawdzić dokładnie (taki samochód miałem rok temu). Życzę powodzenia
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
A moze ty naprawiles polaczenie opornicy a wlutowales diode w kierunku zaporowym,wtedy bedzie tylko najwyzszy bieg?Wstaw tam wyciety termik.Przesadzilem z testerem??????Diagnoza KTS-em itp.to wydatek ok.50zl,skoro to duzo,to trzeba przesiasc sie na rower-bez urazy ale do zdiagnozowania tej usterki nie potrzeba ASO OPLA
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Oczywiście że możesz, co prawda na pokładzie występuje trochęwiększe napięcie, ale te 14,5 V nie powinno uszkodzić wentylatorków. Pozr.J. Ps jezeli jesteś koneserem słuchania to możesz czasem słyszeć szum tych wentylatorów :D :D :D
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam. Dodano po 41 Dzięki jeszcze raz.
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Moduł wentylatorów...
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
Tam nie ma przekaźnika do wentylatora.
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
jest mały wentylatorek od czujnika temperatury wewnętrznej
Moim zdaniem temat został wyczerpany jak pisze Elektrit
Ponawiam temat :) Otóż mam Astre 1,6 8V i tez mi się wentylator nie włącza. Jeżdżę dużo po mieście i rozworze towar i kiedyś wentylator działał, bo było słychać, a teraz to jest tak, że jak odpalę i ujadę kawałek to temperatura rośnie do 90 stopni potem nagle od 90 zaczyna maleć i w trasie utrzymuje się w okolicy 90 stopni ale jak staje gdzieś w korku...
Jeśli nie chcesz się bawić w naprawę to na znanym portalu masz nowe bez wentylatora. Wystarczy kable przylutować.
Dodałem jescze jeden obrazek z zaznaczonymi pinami (post #4). X71 kontakt 15 to sterowanie wspomaganiem. X71 kontakty 24, 31,36 sterowanie wentylatorem.
Jest to bezpiecznik termiczny,czyli ma mieć przejście.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Witek, a wogóle pompa pracuje? Bo tam się działo tak, że ośka się obraca a turbinka stoi w miejsu.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Moduł sprawdzić ten na wentylatorze, a lepiej najpierw podłączyć i sprawdzić błędy
Niczego nie zepsujesz, wentylator działa na zmniejszonej mocy i tyle.
Więc tak - bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny, wentylator sprawny, czujnik na chłodnicy sprawny - ale wentylator się nie włącza? Zostały tylko przewody, a poza tym cudów nie ma, chyba że na parafii ;)
witam mam problem ze sterownikem wentylatorow pojawia sie blad 1540 auto przyjechalo z niemiec i mialo uszkodzony sterownik co z tym mozna zrobic?
Najlepiej to by było podłączyć się odpowiednim narzędziem i wyczytać co mu dolega. W warunkach amatorskich da się na prostym interfejsie (do zlutowania w pół godziny) i programie ABCOM. Oczywiście bardziej profesjonalnym narzędziem też można ;) Z drugiej strony można też analitycznie, ze schematem po kolei posprawdzać czujniki i połączenia. Tam złączki...
Nr części CJ24410133, nr katalogowy opla 6237095
Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
To są 2 różne silniki: BOSCH 0130303247 BOSCH 0130303245
Czyli będzie sterownik? Czyli trzeba to sprawdzić, skontrolować, zdiagnozować, nie da się odpowiedzieć wprost, skoro nic nie wiesz, podajesz tylko objawy...
Sprawdź w aktywnej diagnostyce (na komputerze) czy działają wolniejsze "biegi" wentylatora.
Jeszcze k10 jest od wentylatora. Który to rok auta.
W chłodnicy powinien być czujnik który jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora po osiągnięciu wysokiej temperatury , proponowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności ten czujnik. Po załączeniu klimy wentylator pracuje ponieważ jest sterowany z czujnika ciśnienia ukł. klimatyzacji.
Ani 5 amper ani 7,5 nie jest od wentylatora. Minimum 20 amper.
W Astrze G masz sterownik wentylatorów i klimy za zderzakiem pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy.
Cześć. Wszystko powyżej elegancko masz opisane, który przekaźnik do czego też :)
Chyba pompa siadla..
Od 2003 roku nie ma modułu do wentylatorów.
Temat rozwązany w astrze wentylator włącza sie przy 105 stopniach.
Jest to Astra G silnik Z14XE z klimatyzacją
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Kolego przekaźniki wentylatorów są w przedziale silnika jak już,.
Witam posiadam Astre G 1,6 8v, po małej stłuczce z sarną musze wymienić chłodnice i wentylatory i pytanie moje brzmi Czy chłodnice i wentylatory do mojego Asteriksa będą pasowały z Astry G Bertone
szymek1234567890 napisał: "Problem z odpalaniem rozwiazany. Okazalo sie ze masy nie dokrecilem. Ale dalej zostaje problem z wentyatorami" Czy dalej zostaje problem z wentyatorami?
O ile dobrze pamiętam są tam 2 czujniki jeden na wentylator drugi na wskaźniki, 107 stopni na płynie chyba załącza 1 bieg wentylatora.
Problemem okazał sie sklejony przekaźnik wentylatora.
Wyciągnołem ten sterownik piny są ok nie zasniedziałe,w srodku nie widzę wody lub zabrudzeń.Nie mam pojęcia jak go sprawdzić.Podmieniłem z innej Astry i to samo wentylatory chodzą,brak na wskażniku reakcji
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Chyba że tak to trudno.Dodam że jest to 1.7TD ale to w tym wypadku to chyba bez różnicy.Czy można by jednak zrobić to tak aby działał po wyłączeniu samochodu ?
Przy braku ciśnienia w klimie wentylatory na chłodnicach chodzą non stop (o ile pamiętam to oba) i na zegarach świeci się żółta kontrolka z ikonką chłodnicy z wentylatorem...
Zacznij od sprawdzenia czy wentylator jest sprawny.
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
Nie koniecznie ,może być rdza na stykach opornicy.Żeby było ciszej trzeba wyjąć silnik dmuchawy ,przedmuchać i przesmarować ;jeżeli będziesz miał zdjęte wycieraczki i podszybie.
pod zderzakiem z lewej strony masz sterownik od klimatyzacji/wentylatorów. Lubi zamoknąć, najprawodpodobniej on bedzie przyczyna.
Regulamin pkt. 3.1.13 , 3.1.15 , 3.1.17
Koledzy w mojej Astrze H Z18XE jest 3biegowy wentylator,opornik jest ceramiczny ,czy opornik z Merivy http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuch... będzie pasował do mojej Astry? Albo jest jakaś mozliwość naprawy,przewinięcia jego? Mój opornik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2529696700_1...
problem rozwiązany, były wtyki zaśniedzine wsterowniku wentlatorów przeczyściłem i zaczeło prawidłowo działać.pozdrawiam
wykonalem test na rezystorze kupionym w zwyklym elektroncznym sklepie 1,5Ohm'a/5W, bo na 20W nigdzie nie bylo i dla testu postanowilem sprawdzic... Okazało się ze nie kreci wogole, przekaznik pyka a wentylator nici, nawet rezystor sie nie nagrzewa... Pytanie moje jest nastepujace, na co idzie ten czerwony kabek idacy na rezystor???? czerwony zolty na...
Witam ! Mam problem z wentylatorami chłodnicy w Astrze II 1,7 diesel z 2003 roku. Po włączeniu zapłonu po chwili włączają się oba wentylatory na chłodnicy, po wyłączeniu zapłonu wenylatory wyłączają się dopiero po około trzech minutach. W związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za załączanie...
Sprężarka zabiera różny procent, w zależności od srężąrki i od mocy silnika, to chyba oczywiste. Pzekaźniki - popatrz sobie na schemat od astry F to będziesz wiedział. W ogólności od wentylatorów i "klimatologi"
(Bump)
Niestety klima jeszcze nie zwalczona. Mam pytanko? Czy istnieje jakiś odrębny czujnik temp. na chłodnicy od klimy,czy tą rolę pełni czujnik cisnienia z którego wychodzą 3 kabelki. Na chłodnicy od cieczy mam czujnik temp. ale nie wiem czy jest sprawny gdyż za nic nie mogę uzyskać temp. wyższej jak 90 stopni.Czy ten czujnik pełni jakąś rolę dla załączania...
na 99% to jest zielony - podmieniałem..
Witam Problem rozwiązany. Powodem hałasu było uszkodzone łożysko na dole obudowy. Łożysko jest niewymienialny więc trzeba było kupić inny
Czy śmigło kręci się lekko, być może zatarte łożyska? ten wentylator ma ok 300W więc 25A byłoby normą.
Pewnie masz uszkodzony stycznik termiczny, który jest wkręcony w bok bloku chłodnicy. W Astrach F załączaniem wentylatora steruje czysto mechanicznie ten właśnie element.
Wyjmij przekaźnik do wentylatorów i sprawdź, czy się styki nie skleiły.
Wiem co robić dalej
wentylator astra astra czujnik wentylator astra gaśnie wentylator
spawarka normy płyta indukcyjny samsung tranzystor przetwornica transil
sterownik rolet sterownik rolet
BMW E36 320i 1995 - brak sygnalizacji kierunkowskazów i świateł Kamera nie reaguje na ładowanie - diagnostyka i rozwiązania