prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Jak jest elektryczny układ wspomagania to tak jak kolega napisał, jeśli układ z pompą proponuje sprawdzić naciąg paska klinowego.
Witam trafiła do mnie astra h 1.8xe 2005r. z problemem ładowania. Jest to auto z tzw. zagadek a mianowicie. Alternator z tego co wiem już 4 razy był na sprawdzeniu i wszystko ok. Ja sam w nim wymieniłem regulator i na maszynie ładuje a w aucie jak mu sie zechce raz ładuje raz nie. Główne przewody te grube wszystkie wymienione oraz nowy przewód wzbudzenia....
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam. Składam po kimś sprzęgło jak w tytule. Przy rozruszniku mam 3 kable jeden plusowy od akumulatora, czarno czerwony na wzbudzenie i niebiesko czerwony nie wiem od czego. Ktoś może podpowiedzieć od czego może być ten niebiesko czerwony cienki przewód? Znajduje się przy rozruszniku i ma też oczko tak jak na wzbudzenie rozrusznika. Z tego co znalazłem...
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
jak sprawdzić te fabryczne wzbudzenie ?? Na jednym z dwóch przewodów w kostce podłączonej do alternatora ma pokazać się 12v po uruchomieniu ??
Napięcie na rozruszniku jest cały czas, tylko elektromagnes wypychający ma sygnał po przekręceniu stacyjki. Podobnie jest zresztą z alternatorem - też na stałe podpięty do aku, a wzbudzenie przez stacyjkę.
nie kabel sie nie urwal i wzbudzenie tez jest :(
Witam, koledzy dzisiaj zrobiłem trochę pomiarów i jak to wygląda: - wyciągnalem alternator i złożyłem układ pomiarowy na stole, 12V na wzbudzenie przez żarówkę, wiertarka jako napęd i akumulator do tego - efekt ładowanie 14,3 stabilne. - po podlączeniu alternatora do samochodu na zbudzeniu jest 0V, po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka od akumulatora...
Kontrolka w isuzu idzie przez przekaźnik na prawym słupku, musisz go wywalić i spiąć kable, żeby mieć normalne wzbudzenie D+ przez żarówkę w zegarach
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Ale to chyba dobrze, że nie świeci. To znaczy, że ładuje. Problem dlaczego mruga. Dobrze jakbyś zmierzył napięcie w chwili mrugnięcia. To pewnie wzbudzenie gdzieś wypada momentami. A że skaczą obroty to potwierdza.
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
Wymieniam bo tak stwierdził elektryk samochodowy. Jak jest Zimny odpalić i sprawdzić ile ma na wyjściu tak ? Ile ma mieć na wyjściu. Stwierdzili jeszcze ze nie ma wzbudzenia ale dałem wzbudzenie poprzez lampkę 5wat lampka gaśnie wzbudzenie jest a ładowania brak jak już się rozgrzeje to w trasie na pełnym obciążeniu ma 14v na postoju 13-13,3
Witam . w końcu sobie poradziłem w alku poszła dioda wzbudzenie a stało się to na skutek niesprawnego przewodu plusowego upalił się przy zacisku klemy . Dzięki za pomoc wszystkim .
ale zakrecone nie da sie prosciej napisac jaki prad z alternatora wychodzi jak nie laduje i jakie kable odpinasz jak wzbudzenie to normalne ze kontrolka nie swieci aaaaaa do du...y z taka robota
ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
Witam. Aastra G Y17DT. Po wymianie alternatora na drugi, wyjęty był sprawny, alternator ładuje dopiero po dodaniu gazu, wystarczy doslownie musnąć 100 więcej... Wzbudzenie jest, próba na żarowce niczego nie zmienia. Kontrolka gaśnie od razu po odpalwniu auta. Ori alternator miał 1 przewód do wzbudzenia, ten nowszy miał już podpięte dwa. Cy bez drugiego...
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Witam! Dziś miałem dziwną sytuację! Mianowicie przejechałem się z punktu A do B i po zatrzymaniu auta ładowanie było, mimo iż po przekręceniu stacyjki kontrolka nie zaświeciła się. Miernik wskazał przy alternatorze 14,2, przy aku 12 z czymś. Zrobiłem to wzbudzenie na ''krótko'' jak podpowiedział omegolotC30NE i żarówka zaświeciła się a po uruchomieniu...
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie "widziane" przez regulator spada i w związku z tym regulator...
Witam serdecznie sprawa ta poruszana była na tym forum wiele raz - co najmniej kilka odpowiedzi znalazłem w opcji szukaj - jednak żadna z nich nie dotyczy mojego przypadku. Przypadek dotyczy Astry G 88 z silnikiem X20DTL - wersja bez ABS - czujnik prędkości znajduje się w piaście lewego przedniego koła. na komputerze brak absolutnie jakichkolwiek błędów...
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
w Astrze F idzie wzbudzenie rozrusznika BEZ żadnego przekaźnika bezpośrednio przez ten inhibitor switch ale styki i kable tego inhibitor switcha są tak pancerne, że mocniejsze od stacyjki
sprawdź przewody ,alternator,wzbudzenie
ale jak odepne te kabelek to potem się alternator sam nie wzbudzi?
Witam, Chcialem zapytac gdzie znajduje sie czujnik tem cieczy ktora daje sygnal do ecu zeby zalaczyl wentylatory. Odpiecie go wzbudzi wentylatory? W astrze sa przekazniki od wentylatorow czy to jest modul jakis osobny wenrylatorow, bo gdzies widzialem chyba :)
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu?
No właśnie że czasami jest źle jak się do Astry G wsadzi zestaw z V B. Sześciodiodowy, ale z tego co wywnioskowałem sygnał z fazy idzie tylko do wyłączenia kontrolki, w 9 jest czerpane napięcie z diod pomocniczych na wzbudzenie.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Może i chiński ( a co nie jest teraz?) . Miałem takie ustrojstwo z alarmem AMT - to chyba polska firma . Jest to syrenka alarmowa ze swoim zasilaniem. Kluczykiem ją wyłączasz kiedy odpinasz akumulator auta. Inaczej się wzbudzi sama kiedy wykryje zanik napięcia. Jeżeli oczywiście ma sprawne swoje ogniwa wewnątz
Na aukcjach idzie kupić nagrzewnice z całymi kablami aż do akumulatora. A wtyczka która ją uruchamia też jest w zestawie z krótkimi kabelkami. Są dwa cieniutkie przewody do wzbudzenia. Tylko ciężko poszukać obudowy. Jakie napięcie/impuls powinen wzbudzić nagrzewnice? Bo bym sobie zrobił to po prostu po przycisku. A na kabel plusowy dałbym bezpiecznik...
przepraszam za może troche głupie pytania ale musze sie trochę douczyc/upewnic, czyli napocżatku przed wzbudzenie uzwojenie jest zasilane jedynie prądem plynącym przez kontrolkę ?
nie zawsze działa podwójne ryglowanie drzwi poprostu musisz otworzyc i zamknać drzwi kierowcy zeby krancówke wzbudzic i jest git:) ja mam od listopada i jestem zadowolony
A sprawdź kolor oleju. Jeżeli chodzi o silnikowy, to jego poziom i kolor nie wzbudził moich obaw. Zresztą 2 tysiące km temu go wymieniałem (wraz z filtrami).
wzbudzenie astra wzbudzenie alternatora astra wzbudzenie alternatora
quest system silniczków elektrycznych compaq dźwięk
pilot uniwersalny emmerson organizer końcówki
Seat Ibiza 1.2 TDI CFWA – dymi, gaśnie po odpaleniu, wymieniony przepływomierz i czujnik ciśnienia spalin Grzałka do zbiornika emaliowanego z anodą tytanową – dobór, materiały, Galmet, Eliko, Thermowatt