prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
sprawdź przewody ,alternator,wzbudzenie
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
ale jak odepne te kabelek to potem się alternator sam nie wzbudzi?
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
właśnie nie wiem jak to jest z tymi przewodami bo w starszych modelach to jest że przewód wzbudzeniowy, czyli ten który który idzie na żarówkę jest do niej bezpośrednio podpięty , a w tym oplu nie idzie bezpośrednio, czyli wtyczkę wyciągam z alternatora a kontrolka dalej świeci . robiłem tak że podpinałem bezpośrednio żarówkę 5w że by wzbudzić alternator...
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Ładowaie w tej Vectrze coś jest nie bardzo. Powinno być odrazu po odpaleniu auta. Przyjżyj się alternatorowi i wzbudzeniu.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
Kontrolka w isuzu idzie przez przekaźnik na prawym słupku, musisz go wywalić i spiąć kable, żeby mieć normalne wzbudzenie D+ przez żarówkę w zegarach
Witam. Sprawa dotyczy opla astry H.Problem polega na tym ze auto po dwóch dniach postoju ma rozładowany akumulator.Wymieniony został mostek prostowniczy w alternatorze,akumulator naładowany .Po tych czynnościach sprawdzam ładowanie u pana który sprzedaje akumulatory bo ma przyrzad dokładniejszy od mojego miernika i wychodzi ,że ładowanie jest ale miesci...
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Uszkodzona jedna z diod uzwojenia wzbudzenia.
Witam, mam problem z ASTRA I 94 rocznik 1.7 TD. Po uruchomieniu silnika pali mi się dioda akumulatora i dopiero mocne przygazowanie powoduje zgaśnięcie. Alternator jest nowy na gwarancji oraz akumulator. Dodam, że obrotomierz do momentu zgaśnięcia diody nie działa. Coś z progiem wzbudzenia alternatora? Dziękuję za pomoc.
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
ale zakrecone nie da sie prosciej napisac jaki prad z alternatora wychodzi jak nie laduje i jakie kable odpinasz jak wzbudzenie to normalne ze kontrolka nie swieci aaaaaa do du...y z taka robota
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania.
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
No niby miałoby to sens co piszecie tylko dlaczego nie ma ładowania jak sam podam 12V na wzbudzenie przez żarówkę? Dopiąłem kabelek na wzbudzenie i podaję je przez żarówkę z akumulatora. I alternator w takim stanie nie ładuje. Dlaczego?
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
W astrze G w alternatorze Delphi nie ma diod wzbudzenia, za jest tylko jeden łacznik z drutu w miejscu diody.
U mnie nie było sterowania tym zaworem ale jak odpalałem w największe mrozy to palił lekko a po chwili klekotał jak by miał zaraz strzelić z korby a jak podałem napięcie na ten zawór wszystko wracało do normy. Potem zrobiłem z przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora taki cwańcyk i wszystko było ok
Napięcie na rozruszniku jest cały czas, tylko elektromagnes wypychający ma sygnał po przekręceniu stacyjki. Podobnie jest zresztą z alternatorem - też na stałe podpięty do aku, a wzbudzenie przez stacyjkę.
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
Hej. W Astrze padło ładowanie. Chciałem wymienić regulator napięcia, albo najlepiej cały regulator wraz z diodami, jednak nie jestem pewien jakie części powinienem kupić do alternatora o oznaczeniu 93189496. Czy ktoś z Was posiada może jakiś katalog i jest w stanie podać prawidłowe oznaczenia? Z tego co wyczytałem są jakieś dwa rodzaje regulatorów z...
Tutaj na tym automacie masz masę stałą a na kontrolce alternatora po wzbudzeniu jest zasilanie, dlatego tak musisz podłączyć.P
Czyli nie ma gdzieś dobrego styku lub kabelek od wzbudzenia gdzieś zzieleniał. Zasilanie wzbudzenia idzie przez żarówkę w liczniku.
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
przepraszam za może troche głupie pytania ale musze sie trochę douczyc/upewnic, czyli napocżatku przed wzbudzenie uzwojenie jest zasilane jedynie prądem plynącym przez kontrolkę ?
ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
tez chciałbym podłaczyć tego rega do innego alternatora (astra f 70A) jaki jest dopuszczalny prad dla tego regla ?, ja mam rezystancje uz wzbudzenia 2,5Ω
A czy da się wzbudzić prąd w alternatorze na ''krótko'', jakieś podpowiedzi? Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się;/
Trzeba wymontować alternator i go rozebrać. W tylnej części obudowy są duże i małe diody. Od wzbudzenia są małe.
Czy wiekszy prad wzbudzenia daje wyzsze napiecie ladowania? Tak.
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
Taki objaw wskazuje na przepaloną jedną diode od wzbudzenia alternatora. To są te małe w środku. Sprawdz jeszcze raz i najlepiej przelutuj na nowe.
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Jeśli dobrze rozumiem-pierwsz pomiar masa alternatora -akumulatora drugi masa alternatora i + alternatora (śruba do której jest przykręcony) przewód od wzbudzenia tak? a jak moge sprawdzić te kontrolki same?
Nie mozesz. Jaki Opel? Astra H? 1,3 benzyna dołożyłem ten przewód do wzbudzenia ,chociaż wiem ,że tam jest 5V ,narazie jeździ i ładuje 13.4V ja jałowo.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Brak kontrolki na tablicy wskaźników może świadczyć o uszkodzonym układzie wzbudzenia, prawdopodobnie padnięty jest regulator napięcia. Sprawdź rebulator.
Wiem że zacisk D+ wzbudza za pomocą kontrolki,ale jak umieściłem alternator w uchwycie tokarskim,podłączyłem go do akumulatora oraz kontrolkę ładowania do zacisku D+,plus i masę to po włączeniu maszyny kontrolka ładowania się świeciła.Dopiero gdy połączyłem ze sobą na sekundę zacisk + i z tym nieoznaczonym zaciskiem śrubką m5 alternator się wzbudził...
lecz po poruszaniu kabelkiem od kontrolki przy alternatorze zapaliła się Tu kolega sam sobie odpowiedział. Po prostu brak dobrego kontaktu. Trzeba wyczyścić wszystkie styki, lub wymienić odcinek przewodu jeśli jest przerwany. Wszystko powinno wrócić do normy. Po włączeniu zapłonu kontrolka musi świecić, bo wtedy jest podawane napięcie na uzwojenie...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Witam. Aastra G Y17DT. Po wymianie alternatora na drugi, wyjęty był sprawny, alternator ładuje dopiero po dodaniu gazu, wystarczy doslownie musnąć 100 więcej... Wzbudzenie jest, próba na żarowce niczego nie zmienia. Kontrolka gaśnie od razu po odpalwniu auta. Ori alternator miał 1 przewód do wzbudzenia, ten nowszy miał już podpięte dwa. Cy bez drugiego...
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Regulator zazwyczaj przeżywa. Mostek ten sam co do vectry i omegi (DER2000),ale trzeba wylutowac diody wzbudzenia i miejsce jednej z nich wstawić łącznik,jak w starym mostku.
Jezeli zle go podłączyłem to mozesz mi opisac na podstawie rysunku jak to zrobic dokładnie? Chcialbym miec jakas pewnosc co co stanu regulatora. Pozatym sprawdziłem trzy male diody wzbudzenia i sa dobre. Pozostaje mostek.
Nie przeniesie takiej mocy. Więc najpierw napęd. A regulator... Zostawiasz z astry. Tylko mocujesz na zewnątrz w obudowie. A z dużego alternatora wyprowadzasz tylko szczotki i wyjście diod wzbudzenia. Ewentualnie dokładasz te diody. Z zasady alternatory dużej mocy montowane są w nowoczesnych autach napakowanych elektroniką. Tam sterowanie jest dość...
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
akumulator jest ok... prad przechodzi przez przewód wzbudzenia .. a jak aku jest słaby to wszystko swieci dopiero po przekreceniu kluczyka.. a w tym przypadku swieci bez kluczyka w stacyjce....
Są produkowane w GB. Dobre i tańsze są zamienniki z Cargo, ale masz rację-tak awaryjnego regulatora to ja jeszcze nie widziałem. Zastanawiam się, czy nie dało by się zaadaptować tego z Delco z Astry G, co nie masz diod wzbudzenia a łącznik z drutu zamiast jedne z nich.
Opel astra h 1,7 dth, brak ładowania mimo ze kontrolka po przekręceniu kluczyka się zapala a po włączeniu silnika gaśnie. Czytałem na forach ze to może być uszkodzony przewód wzbudzenia ale jak takiego nie widziałem. Nie wiem jaki to model alternatora. Czy przy uszkodzonych diodach lub regulatorze napiecia kontrolka nie powinna palić się cały czas?
Dziś mogę dopisać finał historii z altkiem, otóż kupiłem na autozłomie taki alternator bez vacpompy za 200zł, wymieniłem i wszystko gra. Mogę powiedzieć, że jestem bogatszy o następne doświadczenie z napraw mojej Astry. Pozdrawiam wszystkich
Do mojej nagrzewnicy idą tylko dwa przewody sygnałowe. Podejrzewam że będą tam dwie sekcje zasilane plusem . Jedna np odpala 70% nagrzewnicy. Druga 30%. W zależności od obciążenia alternatora i kondycji Aku. Podobnie Jam w grupie vaga. Po prostu bym sobie zrobił tą nagrzewnice po przycisku, jakbym miał pewność w jakiej postaci odzie do niej sygnał do...
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
To trzeba sprawdzić przewód wzbudzenia od alternatora do zegarów. Dodano po 9 Kolego, pierwsze co, to wymień żaróweczkę/kontrolkę. Być może drucik wolframowy się urwał i raz jest wzbudzenie raz nie. Dodano po 49 Zwróć uwagę jeszcze na moc żaróweczki. Powinna mieć 2W chyba nie mniej.
Witam. Do wymiany masz regulator napiecia wystepujacy razem z szczotkami. Mowi to tez za siebie jak wspomniales rozjasnianie sie swiatel. Na Twoim miejscu wymienil bym jak najszybciej bo napiecie ok 18V moze Ci nabroic troche. (uszkodzenie modulow, radia itp.) Akumulator tez nie lubi byc przeladowywany A co do kontrolki to sie zgadza bo alternator laduje...
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu?
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie "widziane" przez regulator spada i w związku z tym regulator...
Zacznij od konkretnego sprawdzenia masy. W Oplach to plaga!! Wogole zacznij od wyczyszczenia stykow, jezeli to mozliwe zmien koncowki kabli lub zaloz nowe kable bezposrednio od alternatora do aku. U mnie zadzialalo od razu. Ale jezeli piszesz o 14V na wyzszych obrotach to stawial bym na obwod wzbudzenia. Szczotki moga sie wieszac, jezeli sa ok to pewnie...
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
A tak w ogóle napięcie ładowania mierzyłeś? Tylko szczotki i regulator napiecia odpowiadaja za poprawne ladowanie. To nie prawda. W alternatorze masz jeszcze mostek prostowniczy, diody wzbudzenia, stojan i wirnik. Wszystkie te elementy odpowiadają za ładowanie. A także bardzo ważne są wszystkie połączenia elektryczne.
Odłącz przewód "przebudzenia" (= wzbudzenia) od alternatora, w to miejsce podłącz inny przewód i przez żarówkę 2W do plusa akumulatora. Sprawdź napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta, powinno być >14V. Jeśli tak jest to alternator jest ok szukaj uszkodzenia gdzie indziej.
decybel91 czy "ukrytą wadę" - chwilowe braki wzbudzenia jestem w stanie wykryć oscyloskopem? Alternatora na podmianę nie mam a nie chcę inwestować na ślepo pieniędzy. Sprawdzę dodatkową masę. Jeśli to nie pomoże, wyjmę i rozbiorę alternator i zobaczę jak wygląda w środku.
Prąd włączający rozrusznik jest konkretny. Nie mierzyłem ale około 10A. Wykorzystanie alternetora do włączania świateł wydaje się nie możliwe bez tranzystorka. Żarówka podaje prąd wzbudzenia alternatora, potem plus w tym miejscu jest z regulatora napięcie z dodatkowych trzech diód. Czyli mamy tak : silnik wyłączony nap 0V, stacyjka włączona około 2V,...
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem!...
Podmieniałeś regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem ? A diody obwodu wzbudzenia są sprawne ? Sa to 3 małe diody zazwyczaj w OPLOWSKICH alterantorach zatopione gdzieś w obudowie mostka. Zasilaja one tą blaszkę którą podginałeś i jednoczesnie punkt ten czerwony ze zdjęcia. Po odpaleniu powinno pojawić sie na nim napiećie równe napieciu akumulatora i...
Brak obrotów do chwili przegazowania i świecąca kontrolka to objaw m.in braku wzbudzenia. W tych alternatorach odpowiada za to przekaźnik przy prawym słupku (a nie kontrolka w desce). Trafiło się kilka razy że po wymianie na "nowy" alternator nie chciał on wstać. Trzeba było dać większy prąd wzbudzenia. Na próbę śmiało można zrobić druciarstwo w postaci...
Kupiłem na aukcji na allegro włącznik świateł, który załącza światła po wzbudzeniu alternatora. Mniejsza o to. chodzi mi o podłączenie go. otóż: włącznik podłącza sie równolegne do włącznika standardowego w moim oplu (astra I) i tu pojawił sie problem: śświatła postojowe są na osobnych przewodach, więc podłączając je do włącznika fizycznie je zmostkowałem....
Jeżeli zrobiła się przerwa w obwodzie wzbudzenia to się nie zaświeci , ani podczas jazdy ani po przekręceniu kluczyka. Dlaczego tak jest musiał byś przerobić budowę i zasadę działania alternatora. Jak długo będziesz jechał .... ? to zależy jakiej pojemności masz akumulator , ile pobierają ci światła , jednym słowem nie za długo a tak w km to mnie się...
Alternator ??? Gdzieś na innym forum wyczytałem, że może to być jakiś mostek prostowniczy przy alternatorze. Ale tam zrozumiałem, że nie gasła w ogóle lampka ładowania i nie było wspomagania u mnie tylko po uruchomieniu silnika nie ma a gdy przegazuje się do 2000 - 2500 obrotów to coś sie wzbudzi i jest już ładowanie i wspomaganie już ono nie znika...
zmierz napięcie tak jak poprzedik ci radzi masz mieć 14,4 volta przy podniesionych obrotach gdyby było duzo więcej to przyczyną może być uszkodzony regulator napięcia jeśli jest elektroniczny to częsta usterka ale też się zdarza jak jedna z diód wzbudzenia się uszkodzi to jest wyższe napięcie ale nie będzie doładowywać aukumulatora odpowiednio bo będzie...
To miernik w dłoń i sprawdzaj diody prostownicze i wzbudzenia tylko najlepiej po odlutowaniu uzwojeń , wirnik sprawdz na ciągłość uzwojeń a jak wszystko dobre to został jedynie regulator .Regulator to koszt ok 45 - 50 zł zależy od dostawcy
wzbudzenie alternatora wzbudzenie astra astra wzbudzenie
pralka siemens iq300 demontaż panelu zmywarki zaczep schowek
oscyloskop transformator separacyjny samsung mikrofalówka żarówka
Telewizor włącza się i wyłącza - przyczyny i diagnostyka Migająca kontrolka w pralce Candy Rapid ccR04476DWMC7/1-S