prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
jak sprawdzić te fabryczne wzbudzenie ?? Na jednym z dwóch przewodów w kostce podłączonej do alternatora ma pokazać się 12v po uruchomieniu ??
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Cześć mam pytanko brakuje mi pobudzenia alternatora od kontrolki z deski przez co nie mam ładowania i chcę to zrobić na szybko bo nie mam teraz czasu dłubać w tym aucie. wziąłbym impulsowy z rozrusznika na pobudzający do alternatora tylko musiałbym wstawić diodę jednokierunkową na przewód znalazłem taką na Allegro pytanko czy będzie okej https://allegro.pl/oferta/1-5ke15ca-diod...
Witam Jak jest rozwiązany układ wzbudzenia alternatora, wiadomo licznik jest na ledach czy w liczniku jest rezystor czy gdzieś indziej go znajdę. W tym modelu alterantor nie jest jeszcze sterowany przez ECU, dopiero chyba od Astry J był sterowany regulator ECU.
Wymieniłem alternator na nową podróbke. Na początku w ogóle nie miał ochoty pracować. Po którejś przegazówce w końcu załapał- zgasła kontrolka i ruszył obrotomierz, napięcie ładowania w normie. Teraz za każdym odpaleniem trzeba pocisnać silnik do 2tyś obr. Po takiej czynności alternator pracuje prawidłowo. Pasek naciągniety jak trzeba. Podciągłem mu...
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
Witam. Mam dosyc nietypowy problem. W mojej astrze (F 92r. c16nz) akumulator zostal podlaczony odwrotnie. Tak, da sie i tak starczylo kabli. I od czasu tego zdarzenia nie ma napiecia na cewke zaplonowa i pompe paliwa. Nie swieca zadne kontrolki, poza ta od oleju. Poza tym rozrusznik, radio, swiatla dzialaja. W czym moze byc problem? bezpieczniki sa...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Dzień dobry wpadłem na pomysł zbudowania ładowarki do akumulatorów mam silnik 12V który napędza alternator 24 V wszystko się kręci tylko mam problem z wzbudzeniem alternatora ma on 5 pinów i nie wiem jak się podpiąć proszę o pomoc.
jak w temacie, czasem po odpaleniu silnika słychac gwizd przy pracującym silniku - myslałem że to bezpieczniki albo przekaźnik, gwizd znika po zwiększeniu obrotów silnika i juz nie wraca, choc przed naprawa alternatora wracał gdy obroty spadły ponizej wartości obrotów biegu jałowego, np przy ruszaniu pod górke albo duzym obciażeniu przy ruszaniu np...
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Problem jest taki ze kontrolka ładowania przy odpalonym silniku na biegu jałowym cały czas świeci . Przy zwiększaniu obrotów silnika kontrolka coraz to jaśniej sieci az do momentu przepalenia. Przy zmierzeniu napięcia w instalacji jest około 17V przy 3000obr. czy może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem czy tez spaliły sie któraś z diod? Czy...
Cześć, problem wygląda tak. W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (komunikat o używaniu nieoryginalnej ładowarki, w innym autach działa wyśmienicie), a wskazania przepływki to totalna loteria. Dzieje się tak tylko po odpaleniu auta. W tym celu wymieniłem mostek prostowniczy i regulator w alternatorze DELCO 140A,...
Witam. Mam problem ze swoim altkiem. Gdy odpalę silnik świeci się kontrolka ładowania i alternator nie ładuje. Po dodaniu gazu do ok. 1900-2000tys. ładowanie załącza się, i na akumulatorze jest już normalne 14.3-14.4v. W jaki sposób mogę naprawić tę usterkę? Alternator Bosch 90A
Witam. na wstepie zaznaczam ze szukałem na kilku forach i tutaj temetu podobnego lub zblizonego do mojego utrapienia. Otóz jakis czas temu nastapiła u mnie małą awaria z odpalaniem. A wiec tak jesli wkłądam kluczyk do stacyjki i przekrecam wszytskie kontroli sie pala tak jak powinny sie palic. kiedy przekrecam kontrolki przygasaja i arozrusznik tak...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora a chodzi o to, że podczas ..... jak wkładam kluczyk do stacyjki to przekręcam go to wyskakując mi kontrolki ale brak jest tej od ładowanie " z akumulatorem ) i obrotomierz też nie działa .... Ładowanie jest na poziomie 12.3 V i nie rusza go nawet pod obciążeniu np. światła, radio lub wentylator...
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
witam mam problem z astra h brak ladowania wiec kupilem uzywany alternator z gwarancja od razu pisze ze nie mam quitheat w tym aucie jest to Z17DTL nadal ladowanie znika naladuje aku samochod pracuje ok ale swieca wszystkie kontrolki ladowanie 12.6v po i spada po 25 min auto rozgrzane nic nie dziala silnik pracuje napiecie 6.6v i auto gasnie zadnych...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Witam.Sprawdziłem połaczenia przewodów miernikiem ponieważ od pewnego czasu żarzy mi kontrolka aku-coraz mocniej pod większym obciązeniem.Bylem u elektryka i powiedział że altek dobrze działa: A więc sprawdziłem miernikiem po wielkich trudach i o to efekty: Sam akumulator +- 12.71 Włączona stacyjka-akumulator 12.71 i spadało Włączony silnik na luzie...
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Witam, koledzy dzisiaj zrobiłem trochę pomiarów i jak to wygląda: - wyciągnalem alternator i złożyłem układ pomiarowy na stole, 12V na wzbudzenie przez żarówkę, wiertarka jako napęd i akumulator do tego - efekt ładowanie 14,3 stabilne. - po podlączeniu alternatora do samochodu na zbudzeniu jest 0V, po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka od akumulatora...
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Kontrolka w isuzu idzie przez przekaźnik na prawym słupku, musisz go wywalić i spiąć kable, żeby mieć normalne wzbudzenie D+ przez żarówkę w zegarach
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
ale zakrecone nie da sie prosciej napisac jaki prad z alternatora wychodzi jak nie laduje i jakie kable odpinasz jak wzbudzenie to normalne ze kontrolka nie swieci aaaaaa do du...y z taka robota
Witam. Aastra G Y17DT. Po wymianie alternatora na drugi, wyjęty był sprawny, alternator ładuje dopiero po dodaniu gazu, wystarczy doslownie musnąć 100 więcej... Wzbudzenie jest, próba na żarowce niczego nie zmienia. Kontrolka gaśnie od razu po odpalwniu auta. Ori alternator miał 1 przewód do wzbudzenia, ten nowszy miał już podpięte dwa. Cy bez drugiego...
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
To trzeba sprawdzić przewód wzbudzenia od alternatora do zegarów. Dodano po 9 Kolego, pierwsze co, to wymień żaróweczkę/kontrolkę. Być może drucik wolframowy się urwał i raz jest wzbudzenie raz nie. Dodano po 49 Zwróć uwagę jeszcze na moc żaróweczki. Powinna mieć 2W chyba nie mniej.
Moim zdaniem regulator pada. Spróbuj wzbudzić go bezpośrednio i dokonać pomiarów.
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
sprawdź przewody ,alternator,wzbudzenie
Nic nie trzeba. Wychodzi obok halogenu. Godzina na wszystko. Wczoraj akurat robilem. Czy Corsa czy Astra wychodzi na spokojnie.
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
ale jak odepne te kabelek to potem się alternator sam nie wzbudzi?
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
właśnie nie wiem jak to jest z tymi przewodami bo w starszych modelach to jest że przewód wzbudzeniowy, czyli ten który który idzie na żarówkę jest do niej bezpośrednio podpięty , a w tym oplu nie idzie bezpośrednio, czyli wtyczkę wyciągam z alternatora a kontrolka dalej świeci . robiłem tak że podpinałem bezpośrednio żarówkę 5w że by wzbudzić alternator...
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
O ile dobrze kojarzę to filtr paliwa (3 dziesiątki), i już masz dostęp. Alternator na dwa wewnętrzne torxy (16), energetyczny (13) i wzbudzenie (8). Wyjęcie przez "dziurę" po filtrze paliwa.
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania.
Napięcie na rozruszniku jest cały czas, tylko elektromagnes wypychający ma sygnał po przekręceniu stacyjki. Podobnie jest zresztą z alternatorem - też na stałe podpięty do aku, a wzbudzenie przez stacyjkę.
Jak się nie mylę to tam masz 4 przewody do podłączenia: masa, stały plus, plus po stacyjce oraz wzbudzenie alternatora. Więc można to zrobić a czy mechanicznie pasuje to już niech się ktoś wypowie inny. Nie potrzeba żadnego dodatkowego sterownika.
Witam. Sprawa dotyczy opla astry H.Problem polega na tym ze auto po dwóch dniach postoju ma rozładowany akumulator.Wymieniony został mostek prostowniczy w alternatorze,akumulator naładowany .Po tych czynnościach sprawdzam ładowanie u pana który sprzedaje akumulatory bo ma przyrzad dokładniejszy od mojego miernika i wychodzi ,że ładowanie jest ale miesci...
ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
przepraszam za może troche głupie pytania ale musze sie trochę douczyc/upewnic, czyli napocżatku przed wzbudzenie uzwojenie jest zasilane jedynie prądem plynącym przez kontrolkę ?
Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki...
A czy da się wzbudzić prąd w alternatorze na ''krótko'', jakieś podpowiedzi? Po dotknięciu przewodem z alternatora D+ do masy kontrolka niestety nie zapala się;/
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Wiem że zacisk D+ wzbudza za pomocą kontrolki,ale jak umieściłem alternator w uchwycie tokarskim,podłączyłem go do akumulatora oraz kontrolkę ładowania do zacisku D+,plus i masę to po włączeniu maszyny kontrolka ładowania się świeciła.Dopiero gdy połączyłem ze sobą na sekundę zacisk + i z tym nieoznaczonym zaciskiem śrubką m5 alternator się wzbudził...
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu?
Witam! Mam pytanie na które nie udało ki się znaleźć odpowiedzi w internecie. Jaka jest dokładna różnica w sterowaniu między alternatorem sterowanym tak jak w starych samochodach, poprzez żarówkę, a takim sterowanym sygnałem z ECU. Pytanie powstało bo mój kolega chce wymienić w swojej astrze 1.4 alternator z 70A na 180A, ponieważ planuje zrobić większy...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie "widziane" przez regulator spada i w związku z tym regulator...
Alternator ??? Gdzieś na innym forum wyczytałem, że może to być jakiś mostek prostowniczy przy alternatorze. Ale tam zrozumiałem, że nie gasła w ogóle lampka ładowania i nie było wspomagania u mnie tylko po uruchomieniu silnika nie ma a gdy przegazuje się do 2000 - 2500 obrotów to coś sie wzbudzi i jest już ładowanie i wspomaganie już ono nie znika...
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P http://obrazki.elektroda.net/62_12521718... I chyba mówimy o tym alternatorze.P
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
za 13 tyś u sąsiadów kupisz a4 z 2000 roku pokaż mi diesla tej klasy który będzie miał mniej... Druga sprawa ten samochód przejedzie drugie tyle blacha w ocynku (jeszcze porządnym nie to co teraz) Kolega i tak kupi co będzie mu odpowiadało odradzam jednak wszelkiego rodzaju ople signum astra i podobne to się sypie od wyjazdu z salonu sam posiadam signum...
wzbudzenie alternatora wzbudzenie astra astra wzbudzenie
ustawienia falowników bieżnie elektryczne centralka domofonu impuls
Vloss [%] w kondensatorach – co oznacza ten parametr, jak interpretować wyniki pomiaru? Nectra C 2.23 FF C12 Chaffoteaux & Maury – dane techniczne, oznaczenie, części, kody błędów