Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
tutaj nie wolno o IMMO. dane zapisane w Motoroli.
Ten błąd to skutek złej pracy silnika a nie przyczyna.
No właśnie patrzę i nie widzę tego nigdzie. Jak mozesz tego niewidziec?Wypocznij i jeszcze raz sie przyjzyj
Do brązowego przewodu w kostce! I tylko tam! Ściągałeś w ogóle kostki reflektorów? Ściągnij wszystkie w obu, sprawdź, czy nie ma korozji, popsikaj środkiem do czyszczenia styków (żebyś się nie ważył WD40 użyć! są SPECJALNE spraye do tego!). Złóż z powrotem. Przydałoby się też pomierzyć oporność i spadki napięcia. A jak sobie nie poradzisz, to zapraszam...
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Jeden wystarczy.
Podczas jazdy w przedziale obrotów 2000 do 3000 tyś zapala się kontrolka check engine. Błąd jaki jest wyświetlany to zbyt bogata/ uboga mieszanka. W szczególności zapala się gdy jadę z prędkością 70/80 km . Towarzyszy mu spore szarpanie podczas delikatnego puszczania nogi z gazu. Wszyscy rozkładają ręce a ja wymieniam. EGR , pompa paliwa, sonda lambda....
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
OP-COM ten sterownik obsługuje bez najmniejszego problemu.
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
A mierzyłeś ciśnienie w tym czasie, jak nie chce poprawnie pracować? Co się dzieje z czasem wtrysku, wzrasta? Do ilu?
Tylko ciężko kupić taki silnik żeby nie pił oleju (pierścienie). Sam miałem przypadek że kupiłem igłę 1.6 16V od znajomego. Sam go wyciągałem z auta i przed zakupem dokładnie sprawdziłem nie brał oleju. Po 3 miesiącach stania w blaszaku na palecie pił olej jak szalony.
Nie są to wielkie sprawy http://archi.inosak.org/imgdb/item414473... przykład cenowy, ale może i twój model tam jest.
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
Dla silnika o oznaczeniu: - X14XE - Bosch FLR8LDCU, NGK BKR6EK - Z14XE - Bosch FLR8LDCU Są to świece zakładane na pierwszy montaż, chociaż dla X14XE Autodata pisze, że można założyć NGK.
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
Wszystko robisz ok, tylko nie każda Astra da się tak podejść... Moja też nie chciała powiedzieć co jej dolega (jak typowa kobieta ;) ). Podjedź pod komputer to ci zdiagnozują... Innej metody niestety nie ma.
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
dokładmnie zdiagnozować, czy to chodzi o pozycję zaworu EGR czy o obieg prądowy elektromagnesu ( np brak plusa na skrajnym czarnym kablu)
podłączyc pod tester aby zlokalozowac usterke
witam auto jak w tytule brak mocy po zaślepieniu egr chodzi jak strzała, zawór wymieniony na używany - brak mocy, wymieniony na nowy po 10km znów brak mocy, brak błędów. gdzie szukać przyczyny?? pozdr.
Mam Astrę i przyłączam się do opinii powyżej. Jeśli jednak ci to przeszkadza to częściowo możesz to naprawić. http://astra.autokacik.pl/ Technika -> Napraw to sam -> Sposób na ciepło ze środkowego nawiewu w Astrze I
Witam.Zwykly pneumat i troszke rozwagi i bedzie ok.
Kolego dzisiaj już ciemno to nie jestem w stanie tego zrobić. Ale tam pod zaworem egr to nic nie ma tylko jedna wtyka. Wiem, że to jak wróżenie z fusów ale znawcy tych silników pewnie wiedzą co to za wtyka
Sprawdź czy tam nie ma zewnetrznego wzmacniacza do elektomagnesu, szukaj takiego czegoś: http://obrazki.elektroda.net/39_12165575...
Na początek bym sprawdził działanie osławionego zaworu rec.spalin.Częsta awaria w ecotecach.W początkowym okresie może sie tak dziać,lampka MIL niekoniecznie sygnalizuje awarię. Zadne naciskanie przycisków w Multi Info Display'u nie powoduje wyświetlenia kodów usterek.
Nie jestem w 100% pewny, ale tam była chyba wpinana wiązka klimatyzacji
o to muszę taki kupić, oraz przejściówkę czy cuś
Skoro silnik X14XE, to wtrysk wielopunktowy. Zastanawiam się, czy wtryskiwacz na jednym cylindrze się nie kończy. EGR też może siać zamieszanie. Może zaślep go i sprawdź, czy i wtedy będzie zapalał się check (mało prawdopodobne, ale i niewielki nakład pracy i środków, żeby to wykluczyć). Dobrze byłoby na oscyloskopie podejrzeć sygnał z sondy. Sonda...
Witam serdecznie zwracam się Was z takim pytaniem czy ktoś może mi pomoc odczytać ten błąd w mojej Astrze dodam ze jest to astra F 1997r X14XE 16V.Dziękuje. Dodaje opis zachowania kontrolki check engine 1migniecie przerwa 4migniecia przerwa 10 mignięć przerwa 5migniec i tak w kółko.
Witam. Mam nastepujacy proble. Odpalam auto pochodzi jakis czas i gasnie. Doszedlem do tego ze, niema iskry. Po zgasnieciu nie odpala jakis czas z powodu wlasnie braku iskry. Gdy odczekam jakis czas znowy zapali i ponownie gasnie, gine iskra. I tak w kolko. Odlanczalem wiekszosc czyjnikow co mi sie udalo znalesc, sonde Lambda. Po odlaczeniu tego co...
A zakręciłeś przewody masowe do głowicy? nie pomyliłeś wtyczek zasilania (obok cewki zapłonowej) Sprawdź....
Korekty rozjechane. Zrób porządek z instalacją gazową. Tzn?
prawdopodbnie jest to wtyczka od elektrozaworu który otwiera zawór od pompy powietrza wtórnego (tego grzyba przy kolektorze wydechowym) a sam zawór jest przykręcony z boku na kolektorze ssącym (powinna być jeszcze taka przedłużka od zaworu do tej wtyczki)
Witam, jestem posiadaczem Opla Astr G z silnikiem 1,4 X14XE 1998r. Problem jest tego typu, że odpalam z rana auto i jest ok, jadę sobie do pracy i w momencie kiedy muszę wyhamować do zera obroty spadają poniżej 500 i zapalają się trzy kontrolki: akumulator, chceck, olej. Silnik w tym momencie gaśnie. Dodam, że po odpaleniu wskazówka od obrotów delikatnie...
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
szkoda że nie napisałeś o roczniku auta i czy ma aparat zapłonowy Skoda że mody nie wywalają stąd lamerów bez pardonu. Widzisz w temacie "Silnik X14XE"?
Widać, że forum fachowców umarło. Życzliwość w tym kraju również. Zapłaciłbym za tę informację ale w końcu to forum a nie targowisko ;-( chyba...
dzieki cobraa ale nie chodzi mi o opis błędów bo ja dobrze o tym wiem,
Witam, posiadam Opel Astra F 1.4 16v (silnik x14xe), podczas jazdy trafilem na dziure w nawierzchni, po czym zapalila sie kontrolka silnika, po zatrzymaniu sie na poboczu silnik nie chcial juz odpalic. Na nastepny dzien odpalil ale strasznie szarpal i obroty na poziomie 500. Niestety teraz juz nie chce odpalac. Sprawdzilem kod bledu i wyszlo 1405. Zatkalem...
Witam, wymieniłem parownik w instalacji gazowej na Lowato. W krótkim czasie zapalia się kontrolka będów ( samochód z kluczem). Wyświetliłem błędy metodą wciśnięcia pedałów hamulca i gazu (gniazdo diagnostyczne 16-to pinowe pod dwignią hamulca nie ma "5" pina - nie mogłem wyświetlić kodw "mostkiem"). Oto one: 0120, 0340, 1550, jeszcze raz 1550 i 0170....
ja odłączałem plusową
Od 01.04.2003 r wszyskie samochody muszą być sterowane przez układ lamda !!!
1999 rok ma niediagnozowalną pompe wspomagania, diagnoza jest od roku 2000
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
tak zamienne.
x14xe astra aster x14xe x14xe obrót
format windows vista wymienić pastę termoprzewodzącą zabezpieczenie prezentacja
mikrokomputer cobra1 vestel 17ips72
Zamiennik akumulatora LGABHE2185 R002A026A5 HEL – Samsung 25R, Murata VTC5, Molicel P26A, LG HG2 Peugeot V-Clic 50 4T – generowanie iskry, układ CDI, schemat zapłonu GY6