Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? (at)ElektrodaBot
Witam Żeby nie było niedomówień - zamieszczam pełną instrukcję ustawienia rozrządu dla Opel Astra F (X17DTL) - rysunki i opis - plik .doc (7 str.).
11 (90536140) (6 16 169) KOŁO ZAMACHOWE, ZESP. JNS - STOSOWAĆ 55587033 6 16 336 pasuje nawet od corsy 1.0 :D :D :D Dodano po 27 tutaj masz potwierdzenie.... https://obrazki.elektroda.pl/5363544000_... https://obrazki.elektroda.pl/8890430600_... https://obrazki.elektroda.pl/2993604000_... https://obrazki.elektroda.pl/2746096600_...
Prawdopodobnie masz uszkodzony wysprzęglik sprzęgła który o ile dobrze pamiętam znajduje się w obudowie skrzyni biegów. Sprawdź czy nie masz płynu hamulcowego (który służy również do hydrauliki sprzęgła) w okolicach koła zamachowego.
koło koła zamachowego
A jest różnica gdy pedał sprzęgła wciśnięty albo puszczony?
Może być zużyty bendix, albo koło zamachowe.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
A dwumasowe koło zamachowe (o ile występuje) w jakim jest stanie?
Z tego co kojarzę to tam znak był na kole zamachowym.
Koło zamachowe założyłem w takiej pozycji jak było, temat zamykam.
Krzywka w poziomie i trzymaj się punktów na kole zamachowym.
Witam Kupiłem ok. miesiąca temu opla astrę sport 2.0dti 2000r. i mam pytanie czy w tym modelu opla jest koło dwumasowe czy zwykłe zamachowe oraz co sądzicie o tym silniku czy ma jakieś częste usterki. Drugie pytanie to zauważyłem wyciek oleju z uszczelniacza na wale korbowym czy do jego wymiany trzeba demontować całą metalową osłonę rozrządu czy wystarczy...
Witam, Będę wdzięczny za informacje jak w temacie. Z jaką siłą dokręcić śruby mocujące docisk sprzęgła do koła zamachowego. Pozdrawiam WW
Jest tam osłona, ale raczej nie widać tam pracy docisku, tylko koło zamachowe.
Masz problem ze wzbogaceniem mieszanki podczas zimnego rozruchu. A te zgrzyty rozrusznika moga byc spowodowane zuzytym kolem zebatym rozrusznika albo wiencem zebatym na kole zamachowym.
Nie ma takiego konkretnego miejsca. Blokuje się albo wrzucając 5-tkę i hamulec, albo za otwory po śrubach trzymających koło pasowe wału. Ew za wieniec zębaty na kole zamachowym.
Aj, jest raczej koło koła zamachowego.
W 2,0dti jest albo tarcza sprzęgła 228mm i garnkowe koło zamachowe albo w póżniejszych modelach dwumas .Czy będzie kompatybilne z tym co masz nie wiem bo napisałeś tylko jaki masz silnik.
mógłbyś napisać który rocznik masz tego auta . Dodano po 7 Wygląda to na znaki na kole zamachowym . Poszukaj gdzieś otworu między silnikiem a skrzynią
Skrzynia biegów i miska olejowa ponownie do wyjęcia. Trzeba odkręcić stopę korbowodu i uszczelnić ją po bokach. Śruby koła zamachowego też muszą być wkręcane na uszczelniacz.
Ok Chłopaki silnik dostarczony do mnie oględziny są takie przekładając wszystko zauważyłem ze koło zamachowe jest wieksze w tym x14sz niz stare w astrze c14nz przekładając koło zamachowe rozrusznik by nie pasował a wiec mam takie pytanie do znawców jakie skrzynie były montowane z tym silnikiem (x14sz) bo przypuszczam ze mam f10 skrzynie i jak ktos wie...
"Kominkiem" w stronę skrzyni. Zobacz, że przy innym ułożeniu tarcza będzie piłować o śruby koła zamachowego.
A wiec rozwiazałem mój problem. Wystarczyło dokupi koło zamachowe( używke kupilem za 30 pln) i rozrusznik( 60 pln) od astry g 1.7 tdi i wtedy koło zamachowe jest mniejsze a rozrusznik jest inaczej "osadzony" w swojej obudowie i ładnie zgrywa się z kołem zamachowym. I wtedy skrzynia i sprzegło zostaje stara od astry. Acha i lapa od strony rozrządu tez...
Pedał jak bierze, wysoko czy nisko? Stare sprzęgło Tobie oddał? Koło zamachowe było równe? Łożysko oporowe/wysprzęglik też był nowy? Na zgaszonym silniku wsteczny i jedynka wchodzą?
Sprawdź czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Jest to hallotron który odbiera impulsy z koła zamachowego kiedy ma być iskra
Sprawdz zęby na wieńcu na kole zamachowym na całym obwodzie.
Bardzo dziękuję, silnik poskładany i odpalił. W ramach oszczędności sam wykonałem blokady wałków rozrządu i koła zamachowego i trochę uprościłem robotę. Wystarczył kawałek kątownika 25 z odpowiednimi wycięciami i zagięty pręt Ø4. Przy blokowaniu koła zamachowego okazało się zbędne odkręcanie zaznaczonej w instrukcji nakrętki. Wygięty pręt pod kątem...
Z tego co widzę to podstawową różnicą jest koło zamachowe:X16SZR ma płaskie Z16XEP tzw.garnkowe...A może ktoś się orientuje czy przełożenie kompletu wraz z kołem zamachowym wchodzi w rachubę? . Wchodzi w rachubę,działa.Problem rozwiązany.
Tam posiadasz zwykłe sprzęgło, bez koła dwumasowego. Tak jak piszesz potrafi się uślizgnąć to może być spowodowane: 1. Uszkodzonym dociskiem 2. Zużytą tarczą sprzęgła 3. Nierówną powierzchnią koła zamachowego (może być również związana z dociskiem) 4. Problem z łożyskiem oporowym (to takie piszczenie) Radzę zakupić zestaw wraz z łożyskiem oporowym i...
Są do tego takie przyrządy zwane blokadami, ale można sobie poradzić dużym wkrętakiem (śrubokrętem jak kto woli) zapierając wieniec zębaty na kole zamachowym o obudowę skrzyni biegów
Pamiętaj, że musisz podeprzeć wałek sprzęgłowy łożyskiem w kole zamachowym/ wale korbowym
Przecież Astra F a ten Leon to przepaść technologiczna. I można go nazwać porządnym autem. Nade wszystko nowszym.
Mało prawdopodobne, zważywszy że go tam nie ma... jest klasyczne koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych.
Mam pytanie do znawców tematu: co może być powodem metalicznego stuku w momencie puszczania pedału sprzęgła w Astrze H 1,7CDTI 2004r.? Stuk pojawia się przy dość energicznym puszczeniu pedału w początkowej fazie ruchu pedału. Czy te samochody też mają koło zamachowe dwu masowe? I przy okazji zapytam jeszcze, czy ten silnik jest kolizyjny?
Skrzynia ulega awarii, że jest potrzebne oznaczenie, czy przełożenia nie pasują do stylu jazdy?? Można podejrzeć na stronce: [url=http://www.opel-infos.de]Link Zależnie od modelu były różne skrzynie: np. dla kombi: [url=http://www.opel-infos.de/modelle/as... Najlepiej zajrzeć fizycznie i rozkodować...
Sprawa wygląda tak. W ostatnim czasie robiłem sprzęgło, i zamówiłem części do 1.8 lecz się rozczarowalem, ponieważ ani tarcza sprzeglowa, ani koło zamachowe, ani wysprzeglik nie podweszło od 1.8. Koło zamachowe udało się załatwic od astry II 1.6 tarcza natomiast nowa do vectry 1.6 podobnie wysprzeglik. I co o tym wszystkim sądzić?
jak astry g z tym motorem nie miały hydraulicznego sprzęgła? Obstawiam na kończące sie sprzęgło albo wysprzęglik. Wymiana samego sprzęgła jest banalna w tym modelu,tylko jest jedno ale. Występują dwa koła zamachowe, przy garnkowym jest więcej dłubania. Zobacz czy Twoja skrzynia nie ma rewizji.
Nie ubywa płynu,żadnego osadu.Ale na silniku nie ma żadnych znaków DTL i myśle czy to czsasmi nie jakiś inny typ silnika i czy nie trzeba pompy przestawiać.Ale czy to możliwe żeby cały osprzęt pasował łącznie z rozrządem?Tylko sprzęgło inne bo koło zamachowe jakieś dziwne.Płyn czysty,żadnych tłustych plam
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
Tak, będzie silnik bez turbo. Rozrusznik jest z całym silnikiem,kołem zamachowym etc. działającym, sprawnym który jeździ w astrze mojej mamuśki. Z tym że tam buda jest w tragicznym stanie i kombinujemy przełożyć do mojej, bardzo ładnej. Mi również jest szkoda turbo ale cóż, taki wyrok na siebie dał 1.7td :)
Krzywa tarcza sprzęgła, lub koło zamachowe. Albo zerwane poduszki silnika. Trochę za mało danych, żeby coś więcej wymyślić
do wymiany docisk i być może koło zamachowe wymieniłeś samą tarczę a docisk i koło też się zużywa (ściera) tyle że zwykle koło zostaje stare a wymienia się resztę. Cały bajer usterki polega na nierównomiernym starciu tarczy dociskowej w docisku i efekem jest dociskanie tarczy przez docisk jedną stroną w trakcie puszczania sprzęgła co powoduje szarpania...
Troche po czasie ale dodam coś od siebie. W silnikach Z16XEP, Z18XE, Z18XER sa dwa rodzaje sprzegła- była zmiana w trakcie produkcji i po 05.2007r. roznia się " glebokoscia" kola zamachowego. Trzeba to zmierzyc przed montazem nowego sprzegla- zle dobrane bedzie sie slizgac po kilkudziesieciu kilometrach.
Jeżeli twoja skrzynia posiada oprócz osłony koła zamachowego osłonę u dołu skrzyni to prawdopodobnie możliwa jest taka wymiana . Opisywalem to już na tym forum.
Miałem take dwie ostatnio to czujnik położenia wału się "rozsypał" tylko to nie tłumaczy palenia z plaka, swoją drogą przywieźli mi Trafica po plaku :):) tyle napsikane że ścięło śruby od koła zamachowego i urwało zawór więc z plakiem trzeba uważać...:):): pozdr
Chociaż jakiś dziwny dźwięk wydaje przy pracy, jakby turbina, nie wiem, może tak ma by Obawiam się że bendiks może ocierać się czołem o koło zamachowe, wychodzi 5mm więcej. Jak przetrze blachę którą jest obudowany to się rozleci.
Witam Mam problem, kiedy próbuje uruchomić silnik rozrusznik kręci, słyszę że silnik dostaje zapłonu lecz w tym momencie bendix cofa się uniemożliwiając poprawne uruchomienie a rozrusznik cięgle pracuje, słychać taki świst więc wnioskuje że to rozrusznik, który jest niezazębiony z kołem zamachowym. Proszę o porady. Pozdrawiam
zależy co to za "komputerek". Z takimi danymi nie można nic powiedzieć. Co to znaczy że rozrusznik "kręci bez oporów" ? To znaczy że silnik nie ma kompresji, czy rozrusznik nie zazębiony z kołem zamachowym? musisz sprawdzić czy masz iskrę, czy wtryski podają paliwo.
A czy ten wewnetrzny przegub ma jakies zabezpieczenie w postaci zawleczki segera czy poprostu wyciagnac go mocniej lub czyms wybic? Dodano po 6 a jezeli chodzi o silnik to teraz był 1.4 starszej generacji z mniejszym kołem zamachowym oryginalnie był z wiekszym tylko padł trzeba sie nameczyc pewnie bedzie zeby go włozyc a teraz montuje 1.6 z zmienionym...
I raczej wymienie na f13 ale mam problem. Czy kolo zamachowe, docisk i tarcz sprzęgłowa pasują od silnika 1.6 Bo na pewno nie dostane od silnika 1.4
W Z16Xe czujnik położenia wału jest w bloku w okolicy koła zamachowego i czyta sygnał z koronki na przeciwwadze wału korbowego, no chyba że tak jak ja zamieniłem blok na x16xel i musiałem zamontować czujnik na kole pasowym.
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Wiram. Magluje internet i nie mogę dojść do prawdy jaka jest w ustawieniu tłoków w bloku silnika w Astrze G 1.4 16V. Po wyjeciu 4 tłoków nie wiem w jakiej pozycji ma być osadzony w cylindrze. Jest różnica co do wyglądu tłoka. Nie jest on symetryczny. Jest na nich strzałka. Dopatrzyłem się dopiero po oczyszczeniu. Teraz pytanie w którym kierunku ma być...
Skrzynia biegów została wymieniona z F10 na F13, ponieważ koło zamachowe w silniku nie pasowało do F10. W F10 miałem zwykły licznik analogowy(na linkę) natomiast tutaj jest jakiś impulsator.
A nie wiesz może jakiej skrzyni muszę szukać ? Chodzi mi o typ lub nazwę. Bo gdzieś czytałem o podobnym przypadku to wydawało się wszystko ok i wgl a tu rozrusznik był o trochę dalej odsunięty od koła zamachowego i nici z roboty.. Dlatego chce być pewien na 100% co będę robił by nie wydawać kasy w błoto :)
Witam serdecznie. Czy mógłby ktoś w kilku słowach powiedzieć w jaki sposób wymienić uszczelniacz wału korbowego (simeringu) od strony koła zamachowego w ww samochodzie ? Ile mniej więcej zajmuje to czasu. Oraz druga sprawa, mam wlany olej syntetyczny - czy to może być przyczyną wycieku ?
Z moich danych wynika że były 60 KM i 82 KM zwykłe i 16-zaworowe 90 KM Dodano po 4 a pozycja kodu silnika znajduje się po lewej przy kole zamachowym
Witam. Może ktoś coś wypowiedzieć się na temat tłoków czy są prawidłowo zamontowane, tzn chodzi o kierunek bo szukam przyczyny krzywienia zaworów ssących w silniku F16D4 Chevrolet Cruze lub bliźniaczy Opel Astra, Zafira A16XER 1.6/16v. Auto trafiło do mnie z uszkodzonym rozrządem, zawory były wszystkie wymienione, luzy zaworowe ustawione strona ssąca...
Dobrze żeby była wyposażona w klime, szukaj siedzeń w welurach bo te orginalne to mega taborety, rdza żre tylne nadkola, zobacz przy zakupie czy nie cieknie z simeringa na kole zamachowym,- łączenie silnika ze skrzynią. 1.7dti mało palą, pod lpg 1.6 75KM 1.6 84 KM, 1.8 125KM.
Problem dwutorowy,albo usterka mechaniczna ( poduszki silnika,źle załozone koło zamachowe,częściowa utrata kompresji w jedny z cylindrów),albo elektryczna-problemy z zapłonem w jednym cylindrze. Ale ja widzę mechaniczną-wąż do serwa lub uszczelka pod kolektorem ssącym :)
To chyba dobrze że tak wyszło, faktycznie by była lipa jakbyś głowicę zrobił a zaraz dół poszedł. Co do przekładki silnika to nie wiem czy jakbyś ściągnął kolektory to może uda się rozłączyć ze skrzynią i wyjdzie górą? Nie miałem zafiry to nie mogę sobie wyobrazić jak tam jest z miejscem pod maską, zawsze sedany a tam nie było nigdy problemu z wyciągnięciem...
Jak już dostaniesz się do rozrusznika sprawdź przed demontażem połączenia przewodów czy nie zaśniedziało całkiem bo brak połączenia mógłby być przyczyną potencjalnych problemów (chociaż z tego co Ty piszesz to raczej nie, ale sprawdź), sprawdź też czy podczas próby palenia na rozrusznik podawane jest zasilanie (któś musi Ci próbować palić a Ty sprawdź...
A może problem tkwi nie w sile dokręcania, a w sposobie blokowania. Jeżeli blokujesz nie samo koło, które dokręcasz /tutaj akurat z tego co kojarzę pasowe wału/ a np przez koło zamachowe, to znaczna część siły z samego dokręcania obraca już kołem pasowym tym dokręcanym. W tym momencie już ścina klin, bo śruba którą kręcisz obraca też kołem, które dokręca....
masz źle ustawiony rozrząd, najlepiej wyprzedzic lekko wtrysk paliwa, poprzez przesuniecie lekko kola zamachowego ok. 1mm. przed wskaźnikiem kręcąc kolo w prawo. Mi tez cieżko zapalał i kopcił był slaby, jak rozrząd był ustawiony zgodnie z książka na znakach, po tej operacji samochód lepiej zapal i ma lepsza moc.
Przewody podciśnienia są połączone tak jak pisałem wcześniej. Przewody wtryskowe (wtryskiwacze liczę od rozrządu do pompy podciśnienia): Patrząc na wyjścia pompy wtryskowej od strony akumulatora: lewy górny róg - wtryskiwacz 4 prawy górny - wtryskiwacz 3 prawy dolny - wtryskiwacz 1 lewy dolny - wtryskiwacz 2 Ewentualnie zdjęcia mogę zrobić jutro rano,...
Silnik o pojemności 1,6 HDI i mocy 90 KM nie ma dwumasowego koła zamachowego i ma prostą turbinę, ale tylko w modelach z oznaczeniem silnika 9HXC, omijać 9HVC (znajdziesz te numer po numerze VIN w dowodzie auta). W tej pierwszej wersji to dobry, oszczędny silnik.
więc co jest przyczyną (jesli nie łożysko oporowe) ze jesli wcisne sprzęgło to hałas cichnie a jeśli puszcze sprzęgło na biegu jalowym to żęzi ??? Dodano po 3 T łożysko wiodące wałka sprzęgłowego znajdujące się w kole zamachowym łożysko wiodące wałka sprzęgłowego- tak fachowo nazywa się ta część ???
Witam serdecznie Padł uszczelniacz wału korbowego od strony koła zamachowego, samochód ma przejechane 176 000km olej wymieniany co 10 000, nie katowany. Przeczytałem na forum może byc niedrozny uklad odpowietrzania skrzyni korbowej no i mam pytanie gdzie znajduje sie "jakis odpowietrznik" albo jak przeczyscic ten ukł?[/b]
Półosie dobrze są osadzone? Pytam dlatego bo miałem już kilka przypadków takich. Jeden w zeszły piątek samochód przyciągnięty bo podobno sprzęgło nie rozłączyło. Biegi jak u Ciebie można było włączać bez sprzęgła samochód nawet nie drgnął. Samochód na podnośnik i okazuje się że prawa półoś wyskoczyła z mechanizmu różnicowego. Odwrotnie założona tarcza...
Witam serdecznie i pozdrawiam wszystkich. juz na wstepie przepraszam za brak polskich znakow.. Chcialem ten temat reaktywowac. Mianowicie mam podobny problem. Moja Astra stala pare dobrych tygodni ze wzgledu na moja sluzbowa nieobecnosc. Po powrocie odpalilem ja i zrobilem pare manewrow na parkingu przed domem. przy parkowaniu i wylaczeniu silnika poczulem...
Powaga? Ja nie mam w Chryslerze obrotomierza. Golas z USA. Dobrze wiedzieć. Chociaż powiem że mam Espero w automacie jeszcze i przy 100km/h mam 2100rpm. Myślałem że to mało. Ciekawe ile ma Astra 1.4 w automacie. Swoją droga nawet w manualu niezły mół z niej.. 12.03.2012r. Silnik na wierzchu, czekam na łożysko oporowe do rana. Nie było jak na razie problemów...
Pierwszy krok do tuningu tego silnika. Ten kolektor i calowy wydech, ze sportowym katalizatorem, bez strumienicy. Do tego power-box zamiast dolotowego. Poradzę Ci jednak inaczej: - Kolektor dolotowy około 700 + filtr mokry 100 - kolektor wydechowy około 700 - Wydech z: rura + tłumikami... nie wiem, 1000? Do tego remont silnika, tłoki, wyważenie, zmniejszenia...
Może być też coś rzadkiego- simering na wale od strony koła zamachowego, jak łożysko wyciskowe sprzęgła pchnie wał do przodu zaczyna wyrzucać olej. Uszkodzone łożysko oporowe wału. Popatrz ile idzie wał do przodu silnika po wciśnięciu sprzęgła.
Witam posiadam astra g 1.6 8v X16SZR falują mi obroty przeważnie na ciepłym silniku ale na zimnym też lub gdy pochodzi dłużej na biegu jałowym przeważnie między 8500 a 1000 obrotów a czasami między 8500 a 1500 obrotów Wymieniłem już Silniczek krokowy na nowy Potencjometr przepustnicy na nowy Czujnik temperatury na nowy Czujnik na kole zamachowym na...
Okej,mądra uwaga,na razie pójdę tym tropem, napisz czy podejrzewasz moduł zapłonowy, temat nadal jest aktualny. Dodano po 5 Witam ponownie,iskra już jest lecz tylko na krótko,lecz gdy wałek rozrządu lub rozrusznik pójdzie w ruch iskry nie ma,podejrzewam czujnik Hala lub położenia koła zamachowego,czy ja dobrze rozumuję, było dużo spadków napięcia na...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w diagnostyce mojego samochodu. -Opel Astra H GTC -1.6 benzyna -115 koni -2008 rok -144 tys. kilometrów -Hatchback 3 drzwi -Rozrząd robiony przy 139 tys. kilometrów -Samochód serwisowany w ASO co 30-40 tys. -Jestem pierwszym właścicielem Z poważniejszych usterek to był wymieniany komputer, regeneracja nic nie dała. Od...
Panowie czytaliście opinie np.o passacie królu lawet.Nowoczesne diesle to kombinacja elektroniki z mechaniką począwszy od dwu masowych kół zamachowych po horrendalnie drogie filtry cząstek stałych.O turbo sprężarkach nie wspomnę bez właściwej obsługi 100 tysięcy km i regeneracja.
ewentualnie możesz ,zostawic tarczę sprzęgła i docisk od 1,6 i zostawic swoją skrzynię to nie będziesz musiał wymieniac pólosi i zawieszenia ,ale czy to sie da przykręcic sprzęgło od 1,6 do koła zamachowego od 1,8to nie jestem przekonany trzeba samemu zobaczyc ,ale nie ulega wątpliwosci ,że wiązki do sterownika i sam sterownik trzeba dac od1,8 włącznie...
Te silniki mają obudowę panewki głównej przy kole zamachowym wykonaną razem z obudową simeringu , elementy uszczelniane silikonem i zdarzało się że to ciekło , wygląda to jak wyciek z uszczelki miski olejowej pomiędzy silnikiem a skrzynią . Wymiana uszczelki nic wtedy nie daje .
Powinno podejść bo tam chyba była róznica średnicy koła zamachowego.Ale rozsądniej to kupić drugą skrzynię.
Znaki wału są na kole zamachowym po zdjęcu blaszanych osłon (Jesli to jest 1,7 td dtl to znak jest też pod kołem pasowym ),a co do wałka rozrządu to ustaw na czujnik bo inaczej zainwastujesz w nowe dzwigienki jeszcze raz
sporo myślałem o focusach. jakie silniki w nich lepsze benzynowe czy diesle? te diesle tdci mają dwumasowe koło zamachowe więc to trochę odpycha. jak z tym jest czy to stereotyp czy trzeba się liczyć od razu z takim wydatkiem wydatkiem? ewentualnie tddi. poza tym czy coś innego często ulega awariom? słyszałem ze ich zawieszenie wytrzymuje polskie drogi....
Witam.Samochód jak w opisie po wyjęciu skrzyni i ruszaniu kołem zamachowym do przodu i do tyłu jest luz na wale korbowym wielkości około 3-4mm wyrażnie widać na oko jak cały wał się przemieszcza i teraz mam pytanie od czego się to zrobiło i czy sama wymiana półpierścieni pomoże pozdrawiam.
Z tego co sobie przypominam to do łożyska wyciskowego jest dostęp po odkręceniu osłony przy kole zamachowym,no chyba że pomyliłem Opla.Jeżeli tak jest to odkręć osłonę i delikatnie posmaruj powierzchnię oporową łożyska.Jeżeli pomoże to jest niegroźne.Druga sprawa;czy jak wymieniałeś łożysko sprawdziłeś tarczę sprzęgła czy sprężyny nie chcą wypaść? I...
Więc może spośród wszystkich propozucji wybierzmy jedną i skupmy się na niej? Np ukłąd zapłonowy w skłąd którego wchodzić bedą elementy takie jak: 2Xcewka podwójna dająca napięcie bezpośrednio na świece, czujniki indukcyjny podciśnieniowy, czujnik temperatury, w aparacie eliminujemy rozdzielacz umieszczamy hallotron. Do tego czujnik wybierajkący impusy...
Zapytaj tutaj http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&B... trzeba mieć założyć najpierw użytkownika zeby sie zalogować Dużo ludzi robiło takie swapy, ale z 1.6 na 2.0 trzeba zmienić skrzynię. Skrzynia taka jak szly z 2.0 miała inne półosie -> trzeba zmieniać piasty przednie. Podobno da się spasować 2.0 ze skrzynią F13 czyli taką jaka szła z 1.6...
Co do wymiany sprzęgła to jedyna rada jaka nasuwa mi się na myśl to nie oszczędzać i wymienić komplet czyli tarcza, docisk i łożysko. Co wymienić przy okazji ? zimering za kołem zamachowym jak cieknie. Jeżeli nie cieknie to tylko sprzęgło komplet i powinno śmigać. Łożyska amorków kup sachsa. Koszt w hurcie po zniżce to jakieś 12zł a naprawde pojeżdzą...
Nie znam silnika ale jeśli odczyt obrotów w krytycznym momencie skacze to coś z czujnikiem obrotów. Kiedyś miałem opla benzynkę z podgiętym kołem fonicznym na wale i na wolnych ładnie chodził a wyżej nie chciał. W tym jeśli czujnik jest na kole zamachowym to bym tam szukał, tym bardziej że koło regenerowane. Kia sorento nauczyła mnie że dwumasów się...
Mam zajawkę co do ciągniczków sam. Mianowicie dużo jest robionych na dyfrach bez blokady i chcąę takie coś zrobić. POmpa abs z np calibry , astry która będzie hamowac to koło które szybciej się kręci. Elektryka nie problem , problemem jest to czy dobrze rozumuję? Zużycie hamulców będzie szybsze ale i poprawi to układ napędu, bo koło buksujące będzie...
Nie wiem czy dobrze odczytuje zdjęcie ale wygląda ze to jest łączenie silnika i skrzyni. Jeśli tam jest olej to znaczy że cieknie z uszczelniacza wału korbowego pod kołem zamachowym Ale jeśli oleju nie ubywa to proponuję sprawdzić jak z olejem w skrzyni. Może to skrzynia uległa awarii i zrobiło się coś takiego jak na zdjęciu przez co leci olej i problemy...
Witam przedstawie tutaj krok po kroku jak zamontowac silnik 1,5d lub 1,7d ISUZU montowany m.in w Oplu Corsie, Astrze, Combo, Kadett za pomoca zestawu flansz http://obrazki.elektroda.pl/3537744000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5737708600_1... podkładka pod łożysko wstawione w otwór koła zamachowego, otwór w kole zamachowym...
Silnik elektryczny szeregowy szczotkowy mocy 300W i reduktor zębaty 1:20??? Jak trzeba będzie to dam 1:50 wtedy moc silnika 300W x 20 reduktor to jest 6000W Nie kolego, to jest nadal 300W. Zwiększysz jedynie moment obrotowy, ale moc pozostanie taka sama. A 300W na wałku ledwie wystarczy na pokrycie strat w przekładniach i łożyskach maszyn napędzanych,...
http://obrazki.elektroda.net/73_12340345... Jeżeli to jest to, to jak chcesz kogoś otruć lub żeby dostał biegunki to mu usmaż np. frytki na nim-może do tego się nadaje. Nie przyjmij tego, że się z Ciebie nabijam. Olej ten po nagrzaniu, staje się rzadszy od wody!. Gdy go nalałem to zaczął mi puszczać uszczelniacz na wale od strony koła zamachowego...
Witam,mam problem z moją Asterką F, 1,6 rok 1994.Auto kupiłem jakieś 5 lat temu i nie posiadało instalacji LPG,ale już wtedy były wyczuwalne szarpania przy równej ładnej jeździe(lecz tak się nie dało jeździć bo albo przyśpieszałem albo hamowałem silnikiem inaczej szarpała)już wtedy dałem auto do mechanika i wymienił mase rzeczy tzn.przewody WN na oryginalne...
Silnik Z16XE podczas jazdy zaczął przerywać nawet do tego stopnia że obrotomierz zdążył spaść do zera, na luzie obroty czasem spadną do 500 albo zgaśnie. Wnioskuję z tego że komputer odcina zapłon bo spada obrotek na zero. Po zgaśnięciu ciężko odpalić a jak odpali to nie pracuje normalnie tylko głośniej jakby traktor, po paru minutach wraca do normy....
Witam ponownie ... niestety... Ostatnio znalazłem chwile i pogoda sprzyjała aby przetestować wymianę przegubu na większej prędkości... z przykrością stwierdzam iz problem nadal występuje choć pojawia się on tym razem różnie raz przy 80km/h a raz przy 120km/h po za tym pojawia się brak mocy na lpg jak i na benzynie... kat wyprzedzenia zapłonu ustawiony...
Kilkadziesiąt tys zł naprawa auta kosztującego 5tys? silnik składa się z takich samych elementów w samochodzie za 5 tys. jak i za 100 tys (pomijam dokładną budowę): blok, głowica, zawory, pasek rozrządu- najczęściej, rozrząd, korbowody, tłoki itp tak jak napisano wczesniej moze dojsc do pęknięcia paska rozrzadu i w konsekwencji cały silnik idzie do...
Witam Was Mam problem z astrą 1.4 f benzyna z 99 roku. Jak mieliśmy ostatnio -20 C to próbowałem go zapalic ,zaskoczył ale paliła się czerwona kontrolka od ładowania i po 15 sek wyłączyłem za strachu że coś się zepsuje. Próbę ponowiłem jeszcze dwa razy , za drugim nagle zgasł. I się zaczęło... Sprawdziłem chyba wszystkie mechaniczne rzeczy: ustawienie...
Cześć! Nie wiem czy już rozwiązałeś swój problem ale podpowiem Ci co wiem i jak jest u mnie. 1. Ustawianie bez lampy jest pracowaniem na ślepo, ale jeżeli masz ustawiony rozrząd dokładnie na znakach i pasek nie przeskoczył to znak na pokrywie zaworów powinien być po środku wyżłobienia na aparacie zapłonowym. U mnie tak jest. Wałek kręci się przeciwnie...
koło zamachowe astra astra koło zamachowe koło zamachowe
linux puppy volvo silnika czcionka chrome
ostrość aparat samsung bd9897fs toshiba
Płukanie silnika naftą - czy to bezpieczne? Jak rozebrać szlifierkę kątową Luna - instrukcja krok po kroku