Wymiana nie jest ciężka (dopóki da się otworzyć drzwi ;) ), ale moduł zamka jest nierozbieralny, tylko wymiana w całości. Wszystko jest przy "zatrzasku" zamka, nie ma żadnych zewnętrznych czujników ani siłowników.
Aby bagażnik otwierał się z pilota moduł musi mieć dodatkowy kanał.
Nasmarować specjalnym smarem do zamków. Nie używać WD40 i podobnych bo całkiem wyzionie ducha po pewnym czasie.
A sprawdziłeś taką prozaiczną rzecz jak bezpiecznik centralnego zamka? Pod kierownicą w skrzynce bezpiecznik nr F11 - 20A Możesz też w zrobić po numerze VIN odkodowanie co ten samochód miał na wyposażeniu. Może będzie centralny zamek?
Tak wygląda kompletny zamek i mam cichą nadzieję że da się go rozebrać. Bo jak nie to tylko sprawna używka.
na włączonym zapłonie uderz czymś twardym w centralkę zamka.
Robiłem tak : Brązowy + cza.zółtym Czerwony + Czr.nieb To samo KLIK (ten chyba próbował zamykać ) Tu błąd bo miał być czarny z czerwonym nie z żółtym.
Pewnie po prostu widzi kluczyk w stacyjce, wtedy z pilota nie zamknie.
Nie ma nic takiego... jest ECU i przekaznik pompy paliwa Dodaję zdjęcie gdzie się znajduje. https://obrazki.elektroda.pl/1307004100_...
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
w zamku pasazera :)
Przepusty do sprawdzenia, zwłaszcza w klapie
Poprawność montażu możesz zweryfikować tutaj: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Jejku, jejku. przecież masz otwartą klapę. Naciskasz zamek tak jakbyś otwierał zamkniętą i ręcznie odciągasz zapadkę, jak nie ręcznie, to śrubokrętem. Jak nie idzie, wykręć zamek. Takie to trudne? Pisanie na forum nic nie pomoże.
za nakładką słupka drzwi prawych przednich
zakładam ze alarm montujesz pod kokpitem, w takim razie zdemontuj z lewej strony plastikowa nakladke progu znajdziesz tam wiazke a w niej kabel bialo-brazowy i brazowo-czerwony, łatwo dojdziesz ktory jest ktory podlacz probowke z zarowka z jednej strony do zawiasu drzwi probowka przebij koszulke kabla jesli zamknie i otworzy znaczy ze trafiles, sterowanie...
Cześć kolego . Oto kilka podpowiedzi W lewym progu znajdziesz dwie wiązki. W jednej z nich znajdują się przewody sterujące centralnym zamkiem. Brązowo-biały i brązowo-czerwony. Sterowanie odbywa się przez podanie masy (minus). Gruby czerwony - zasilanie do sterownika (+12) Gruby brązowy - masa (-) Jeśli masz sterownik z potwierdzeniem kierunkami to...
Skrzynka w bagażniku REC .
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
Ja montowałem zamki centralne dedykowane do astry G mają one już ukształtowane cięgna które zakłada się pod te linki które tam są. a wygłąda to tak: http://obrazki.elektroda.net/18_12415195... . myśle że idzie to znaleść na polskim serwisie aukcyjnym(wiadomo jakim) nie bede tutaj go reklamował. Pozdrawiam Tomekkoszalin
Witam ,należy zmienić wkładkę zamka .W zależności od modelu cena nie jest wygórowana ,ewentualnie poszukaj na szrotach ....czasami pozwalają znaleźć i samemu wymontować! .powodzenia
Niepokoi mnie ta dioda. On a nie powinna się żarzyć. Jeżeli odpiąłeś sterowanie od alarmu i jest ok stawiam jednak na alarm z powodu właśnie tej diody. Gdzieś wewnątrz centralki alarmu jest uszkodzenie. Pytanie nr1 czy alarm jest na gwarancji Pytanie nr2 czy nie dostała się do centralki np. woda.
musisz opuścić lub poniesc troche siłownik master(5 kabli). alarm otwiera zamek, ale siłownik master nie podnosi sie do konca i zamyka zamek
Możesz próbować podłączyć diodeczkę świecącą, najlepiej samomrugającą pod stały plusik z jednej stroneczki, a pod kabelek na którym pojawia się maseczka po zamknięciu zameczka (wpinasz sie w przewodzik masterka drzwiczek). I wtedy po zamknięciu centralnego zameczka z piloteczka diodeczka będzie zasilana napięciuniem i zacznie sobie świeciunić...
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
Kochany SEO Perfect to bezpilotówka więc do astry '95 trochę nie halo.Masz oryginalnego pilota?
A jak wyciagniesz klucz z stacyjki to gaśnie radio? Często uszkodzeniu ulega stacyjka i nie widzi wyciągnięcia klucza,dlatego pilot nie zadziała.
Zależy co chcesz podłączyć i co masz w aucie. Może trochę pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Tu też jest trochę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Ale tam nie ma być przejścia. Mikrowylacznik wykrywa otwarcie albo zamknięcie zamka, a silnik jest sterowany osobno. Moduł komfortu za to odpowiada, a w astrze chyba rec, ale nie mam pewności.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Według mojego opisu robiłeś prawidłowo do momentu kiedy wcisnąłeś jeden przycisk. Prawidłowo powinieneś wcisnąć w kolejności lock (zamknięcie) a potem unlock (otwórzenie). Wtedy dopiero powinno nastąpić potwierdzenie poprawnej synchronizacji centralnym zamkiem. Powodzenia :)
To jest switch, który "wyczuwa" otwieranie i zamykanie i na podstawie tego sygnału steruje resztą zamków poprzez centralkę i siłowniki. Bez tego system nie będzie miał sterowania. Tutaj masz to wbudowane w zamek, w siłownikach uniwersalny typu master jest to zblokowane wraz z siłownikiem.
Dokładnie. Dla wygody czarny z radiosterowanika możesz połączyć z brązowym z kiekerta. To masa.
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
Syrena chińskiego alarmu.
Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
Po prostu popatrz dokładnie ktora blokada na drzwiach sie nie domyka ,pożniej sciag tapicerke drzwi i zobacz czy sie silownik nie zacina albo go odlacz i zobacz czy centralny działa Sterownik bedzie ok Powodzenia
Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.
Nie musisz rozbierać deski, możesz wszystko podłapać w boczku odkręcając cztery wkręty i wyciągając cały próg , znajdziesz tam w wiązce progowej idącej od takiego sporego złącza sterowanie zamkiem i kierunki na kolorach które wymieniłeś wyżej, idzie też tam w stały plus na czerwonym przewodzie, a na czystych brązowych masz masy, krańcówki drzwi też...
Moduł pewnie padnięty,jest w prawym progu.Próbówką wszystko zdiagnozujesz jak poczytasz o zasadzie działania zamka sterowanego masą.Sprawdź też przewody w przepustach oraz tylnej klapie.
Tu go kupisz: www.amt-alarmy.pl
pomaranczowy i rozowy do masy zielony i niebieski do brazowo czerwonego i brazowo bialego
Przewód brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie. Przewody te znajdują się w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy. Bierzesz miernik i sprawdzasz kiedy pojawia się impuls masy na przewodzie np. czerwonym. Jeżeli przy zamykaniu to podpinasz go do brązowo/czerwonego. Jeżeli przy otwieraniu to do brązowo/białego.
Wymień switcha na pewno brak styku.
Przez złącze X1 idzie zasilanie do sterownika od centralnego zamka dlatego przestawał działać. Tu masz schematy do Astry G, na stronie 37 masz centralny zamek, w lewym dolnym rogu masz te przewody które cię interesują. Złącze X3 to to od drzwi, interesują cię przewody na pinach 3 i 13. https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo...
Od jakiego auta masz te zamki centralne? Może wstaw fotkę tego co masz po stronie kierowcy i pasażera...
Tak dodalem przewod zeby byly spiete obydwa do zoltego i bez tez probowalem i nic
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
Tak czy inaczej, jeśli jest ryglowanie, to po odpięciu aku siłowniki powinny puścić. A już napewno powinny dać się otworzyć z klucza.
Są wersje bez centrala.Miałem okazję się z takimi egzemplarzami spotkać.Co do uniwersalnego centrala to ktoś na forum napisał,że się da zamontować.Poszukaj.Ja osobiście dałem sobie spokój,jak mi klijent na zamek przyjechał.Są centrale specjalistyczne do odpowiednich modeli.Na forum to widziałem ale nie wiem gdzie.Po prostu szukaj :D
Aneczko, powiedz nasz Ty rodzynku (bo nie często goszczą na tym forum kobiety), jaki masz centralny zamek, fabryczny czy wstawiany? Jeżeli masz dokładany, to jest niższy koszt sterownika. Jeśli fabryczny to można za niewielkie pieniądze kupić na szrocie np. od Anglika. Skąd jesteś?
wylaczniki drzwi siwy przewod ozwietlenie bagaznika brazowo-bialy a sterowanie zamkniecie brazowo-czerwony i brazowo-bialy wychodzace z drzwi kierowcy
Zrób to jak najszybciej bo tylny moduł w bagażniku pójdzie z dymem i wtedy elektronik tylko będzie ratował
<b><center>Witam!</center... To powinien byc kompletny schemat, lecz jest po niemiecku więc musisz sobie słownikiem pomóc http://slowniki.onet.pl/index.html?tr=ni... Pozdrawiam!</b>
http://obrazki.elektroda.pl/5259391000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5259391000_1...
Chyba raczej nie wystarczy. Owa "nauka" polega na zestrojeniu pilota i odbiornika (kod zmienny). Jeżeli pytasz to pewnie wiesz jak się to robi. Przyznasz, że gdyby tak było, jak radzi kolega piętro wyżej kradzież samochodu była by bajeczna.
Czyli jeszcze masz jakiś zabezpieczony obwód. Dodano po 1 Szukaj puszki do której idzie przewód od czytnika pastylki, nie chce mi się wierzyć że puszka od immo obsługuje też centralny zamek.
Kluczyk nowy,czy używany? Jeżeli nowy,to trzeba go wprogramować odpowiednim urządzeniem. Drugi klucz działa poprawnie?
W razie wypadku ten element ma odblokować centralny zamek. Ten patent był już w starych vectrach a, astrach f. Nie ma nic wspólnego z airbag.
Opel Astra problem z zamkiem. Podczas zamknięcia pilotem drzwi, słychać zamknięcie wszystkich. Przednie zamykają się ok, natomiast gdy chwycę za klamkę tylnich drzwi otwierają zamki w całym samochodzie.
Ten czarny plastik w slocie haka na samochodzie to zaślepka, siknij tam jakimś WD-40 i powinna wyjść. Pytanie tylko czy masz kluczyk do blokady zaczepu (pod tym czarnym kapturkiem jest zamek).
przewody brazowo-bialy i brazowo-czarwony wychodzace z drzwi kierowcy
Prosiłbym o poradę gdzie znajdę sterownik zamka.
Miałem tak samo, wypadła wtyczka z siłownika w drzwiach kierowcy.
Po co schemat, probówka w dłoń i sprawdzać kable idące do drzwi, podczas pracy zamka na dwóch kablach ma pojawiać się zasilanie naprzemiennie, wcześniej warto sprawdzić stan tych kabli bo lubią się łamać
ten typ tak ma:D te pięć sekund to test czujników drzwiowych. Podobno
Rada z zasileniem siłownika bezpośrednio jest rozsądna. Do przewodów dostaniesz się od kickpanelu. Jeśli jednak uszkodzona jest wiązka drzwiowa lub siłownik, to nic tak nie wskórasz i trzeba się dostać do zamka. Próbowałeś operować zamkiem na dociśniętych do auta drzwiach?
http://obrazki.elektroda.pl/4173329100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4173329100_1...
Ewidentnie masz błędy w montażu. Tu masz dokładną rozpiskę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Zamykanie na brązowo-czerwonym otwieranie na brązowo-białym ryglowanie to drugi impuls odciąć 15 czyli plus po stacyjce
Na upartego wystarczą dwa przekaźniki i połączenie wszystkich siłowników jako slave - tylko po dwa przewody. Nie ma co prawda wtedy sterowania zamkiem z wkładki, ale jeżeli masz oryginalne siłowniki silicona, czyli mastery czteroprzewodowe, to i tak nic nie zrobisz.
Czyżby jakaś krańcówka siadła?? Myślę że tak. Drzwi kierowca.
Zamek zamówiony. Niby w katalogu jest tylko jeden. Jutro go odbieram i zobaczymy
podłącz z według rysunku C
Chyba astra 3. Diagnostyka zamka.
Być może https://www.forumsamochodowe.pl/opel-zaf...
Z tego co pamietam z tworzywa, na dwie nakrętki przykrecona.
A więc tak, dzisiaj dotarł do mnie moduł REC. Po wymianie i programowaniu wszystko działa jak należy. Dziękuję za zainteresowanie tematem. POZDRAWIAM
Sprawdź czy prąd dochodzi do przyłączy w drzwiach. Jeśli dochodzi no to trzeba tapicerkę ściągnąć.
tak a jakie to diody gdzie je kupic
Dzieki za info. Na razie muszę poszukać tego zwarcia, ale to dopiero w następnym tygodniu. P.S. I jeszcze mam prośbę. Jakbyś mógł mi to mniej więcej rozrysować. Jak ten switch jest połączony z kabelkami prądowymi od silniczka w siłowniku (wnętrze siłownika). Byłbym bardzo wdzięczny :-) P.S.2 I do czego są pozostałe kabelki przy module ? (czarny cienki...
Astra F 1995, od razu otwiera i zamyka.
Kupiłeś przerywacz kierunkowskazów - w dodatku z samochodu grupy VAG - nie przyda się do niczego.
Tu masz instrukcję montażową tego alarmu. Jak widać na schemacie jest osobny przewód od domykania. Jeśli w aucie nie jest podłączony to musisz go sobie podłączyć pod czerwono niebieski w lewym progu i przeprogramować alarm.
Namalowałem na szybko coś takiego
Możesz wykorzystać tylko jedną parę przewodów podpinając się pod siłownik master w przednich drzwiach kierowcy on i tak steruje resztą drzwi więc nie ma potrzeby wykorzystywać drugiej wiązki. Co do awarii w drzwiach to raczej była ona wcześniej, musisz popatrzeć do zamka. Kabli nie przecinaj, tylko się do nich podepnij!
Powinieneś mieć podpięte sygnały pod brazowo-czerwony i brazowo-bialy. Możesz sprawdzić co się dzieje jak podasz na te przewody sygnał masy przez żarówkę 12v.
Niestety całe okablowanie musisz zrobiś sam. Jak kupujesz alarm to ma on już wiązkę podłączeniową, tak samo jest z centralnym zamkiem. A masz już kupiony centralny i alarm czy dopiero zamierzasz kupić?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
u mnie była winna wiązka kabli tylnej klapy,zwarcie w osłonie gumowej,astra kombi
Centralka odbiera każdy sygnał, ale wykonuje tylko prawidłowy.
to zostaje tylko tech. Niektóre modele nie chcą się tak synchronizować. (30s to czas zbędny) klikaj od razu.
Zastanawie mnie jeszcze jedno,gdy pozostawie kluczyk w stacyjce zamek potrafi się sam zamknąć,a pochwili otworzyć,dodam że dzieje się tak gdy niewystępują żadne np.drgania które mogły by też takie coś spowodować.Momentami głupieje od czego mam zacząć,dziś przez większość dnia korzystałem z auta,często zamykając,otwierając.Działa bez sprawiana jakichkolwiek...
Dzięki, sprawdzałem. To zanczy zmierzyłem od tyły na pinach tego kawałka kostki z która przychodzi z instalcji auta tez napięcia brak. Tak myśle ze może to przez to że ta część która trzyma rygiel do nadwozie jest jakby odblokowana i dla tego sterwonik nie podaje prądu na zamek ?
Bede instalował pilotowy sterownik centralnego zamka w Astrze F (z fabrycznym zamkiem el. i elektr szybami) bede instalowal według opisu na http://astra.autokacik.pl/technika/napra... jednka chciałbym dodatkowo podłaczyć sterownik do strowania bagażnikiem i el. szybami (domykanie) Czy może ktoś powiedzieć jakie koloty kabli w wiązkach...
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
astra centralnego zamka astra sterownik zamka naprawa zamka astra
wymiary akumulatorów naprawa zaworu zwrotnego żarówka światła soczewka
Zmywarka Sharp: sól na naczyniach - przyczyny i rozwiązania Przewymiarowanie inwerterowej pompy ciepła - skutki i rozwiązania