>Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. Wystarczy zwykly woltomierz, sygnaly na zlaczu DIN5 sa od 0 do 5V odpowiednio wyskalowane: 1) sygnal z attuatora 0V zamkniety ok. 5V 100 % otwarty 2) sygnal lambda 0V uboga ok. 5V bogata mieszanka 3)chyba masa 4)+12V 5) obroty 1V to ok. 1000rpm Ale to zalezy...
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=8... sorki nie zagladałem tu - bezwładność TPS najlepiej widać na jałowym, czyli na wolnych musisz popatzreć na odczyty z TPS jeśli np. pokazuje 0,4V do 0,6 V to znaczy że bezwładność TPS jest 0,2V. Czyli jak taką wartość ustawisz to dopiero jak zmiana napięcia z TPS przekroczy 0,2 V komp...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Witam. Mam problem z Oplem Astra J rocznik 05.2010 1.6 benzyna bez turbo 115 KM + instalacja gazowa. Od pewnego czasu rano jak jest silnik zimny po odpaleniu i dodaniu gazu silnik gaśnie. Ponowny rozruch idzie opornie jakby był zalany. Po odpaleniu trzeba odczekać kilka minut na obrotach wolnych nic nie robiąc nie dodając gazu itp to wtedy można ruszać....
Ten artykuł bazuję na swoim doświadczeniu osobistym, jako, że przedstawiony sposób ułatwienia ustawienia u mnie się sprawdził i ułatwił wcale nie tak łatwą czynność, jaką jest ustawienie anteny satelitarnej, postanowiłem podzielić się doświadczeniem. Na wstępie pragnę podkreślić, że nie jestem pewien, w którym dziale taki tekst powinien się znaleźć,...
zazwyczaj dzieje się tak-silnik zgaszony, sterowni widzi pozycję przepustnicy zero. Teraz jeżeli os ma luzy, to przy zapalonym silniku pęd powietrza napiera na przepstnicę i ją przestawia, wskazanie potencjometru zmienia się na 2-3% i tą wartość stewrownik sobie adaptuje do czasu następnego wyłaczenia zapłonu. Wielokrotnie się z tym spotkałem.
Dzień dobry, Tego typu problemów jest pełno nawet na tym portalu, jednak po przeczytaniu wielu zauważyłem że każdy z nich jest inny. Być może mój problem też jest indywidualny. Dlatego tworze nowy wątek. Napiszę dużo, ale postaram się zwięźle. Możliwe że coś pominę, więc jak będzie potrzeba to rozwinę na prośbę. . Opis sytuacji (w skrócie): Astra mam...
Walczyłem z tym problemem tygodniami. Może mój przypadek nie jest taki sam ale usterka ta sama. Kupiłem używana pompę do mojego 2.2 dti. Zrobiłem klona sterownika ze starej pompy. Spalanie na jałowym 3litry i spadało do 2. Po podpięciu do kompa dawka 20mg na suw. W pompach psg5 czy to psg16 sterownik jest skalibrowany z pompa na stole probierczym. Każde...
Wiązka sterownik - czujnik wałka raczej jest OK, ponieważ sprawdzając miernikiem jest idealnie 5V (podczas kręcenia rozrusznikiem także), podłączając diodę LED generuje impulsy. Na OP-COM są widoczne obroty wałka. Na luzie 400 obr/min. Odłączając czujnik błąd zmienia się końcówka na 29 jako przerwa w obwodzie. O luzach na pinach też nie ma mowy z tych...
Mam astręII G 1999 1.6 16V wciskając przycisk załączenia klimy kontrolka zapala się a po silniku samochodu widac ze coś reaguje bo zmienia obroty tzn. lekko podnosi byłem w warsztacie który nabija czynnik fahowiec podłączył urządzenie i powiedział że w obwodzie jest taka ilosc że klima powinna chodzić dobił do normy jaka powinna być i nic z tego 100...
Jak zmienia się czas wtrysku w trakcie występowania usterki ? zachowuje się jakby brakowało paliwa, czy iskry? strzela w dolot? pozostawiając na biegu jałowym pracuje normalnie ? No, i najważniejsze. sprawdź ciśnienie oleju. To nie żart.
Co to za instalacja ? W autach na wtrysku powinno sie automatycznie zapalac na benzynie i przy okreslonych obrotach ( lub zadziej przy temperaturze) automatycznie centralka zmienia sobie z benzyny na gaz.
Witam, jaka powinna być wartość rzeczywista pozycji EGR na wolnych obrotach?OP-COM pokazuje caly czas 0,78V i 0%,dodając gazu wartosć nie zmienia sie.Na wolnych obrotach występuje lekkie falowanie obrotów,chwilami obroty są stabilne.
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
nieszczelności dolotu latwo sprawdza sie Plakiem. psikasz w podejrzane mmiejsca i sluchach czy silnik zmienia głos/obroty. z braku plaka może byc dezodorant jakis.
Witam Mam problem z astrom 1,7 cdti z 2004r .Niedawno ją kupiłem Silnik przerywa powyżej 3 tys obrotów - tak jakby coś odcinało zapłon . Jak się wykręca na wyższe obroty to przerywa co o ok 2 s . po podłączeniu komputera nie wykrywa żadnych błędów , ciśnienia doładowania i paliwa w normie , pozostałe parametry ilość powietrza położenie przepustnicy...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce...
jezeli faluja ci obroty to zmienia sie ladowanie i swiatla moga tak swiecic
więc tak: odpalam- jest dobrze. jade- jest dobrze. gdy zachamuje na biegu to zapala się żółta kontrolka i to samo gdy popuszcze gaz i hamuje silnikiem, gdy spada z obrotów zapala sie żółta kontrolka i wtedy w zależności czy jade na gazie czy na benzynie. jeżeli na gazie silnik gaśnie jeżeli na benzynie silnik diametralnie zmienia swoje obroty nawet...
Juz trzy razy naprawiałam moje autko i jakoś ciągle pojawia się ten sam problem-problem z "prądem"-w trakcie jazdy zaczynają powoli spadać wskazówki (obroty silnika, prędkoćś, woda, paliwo) wtedy oczywiście ładowanie-wiadomo alternator. Po naprawie problem ponownie się pojawia-pierwszy symptom- np. obrotomierz nie działa prawidłowo-wskzówka trzyma się...
najepiej bezpośrednio odłączając wtyczkę. Nie , bo tam jest sonda rezystancyjna, na wskutek zmiany skladu spalin zmienia rezystancję. Sterownik podsysła jej napiecie 1,096V i ona je tłumi.
Wpisz sobie "matrix lpg" w wyszukiwarkę. Albo masz papier z montażu instalacji ? Nie zmienia to faktu, że bez podglądów parametrów działasz po omacku. Jakby to był matrix który mam na myśli, to wymiana na pałę, to koszt 300-500 zł. Taurus trochę tańszy, ale i tak w ten sposób robiąc, to lepiej kupić sobie wszystko nowe.
nie wszystko jest orginał tak jak było wymieniłem wtyczke tylko na druga(dwa przewody niebieskie jeden czarny) bo była totalnie uszkodzona i napełniłem klime,robiłem test elementów wykonawczych z kompa i wszystko zachowuje sie tak jak powinno błedów niezgłasza zadnych. Dodano po 2 wentylator od klimy załcza sie przy ok 15bar i ze wzrostem cisnienia...
Zeby 1,8 16V jeździło gorzej od poloneza?.. Oczywiście każdy kogoś poleca a ja po paru próbach i wydatkach... dalej z ręką w nocniku. Nie jestem mechanikiem i nie mam takich ambicji ale nie wierzę że czegoś nie da się zrobić. Kwestia ceny. Z drugiej strony kiedy zaczynam kupować części których wymiana nic nie zmienia powoli mnie to drażni.
Witam wszystkich czy moce silników tego typu sprzętu mają 723W? Bo mam silnik kupiłem specjalnie bo mam sentyment do techniki i to jest Mrt36 606/2 nie mogę znaleźć moce. A jakie moce tego typu pralki mają największe silniki? Szukam do 5kW szeregowy szczotkowy silnik elektryczny na 230V jak te pralki. Działają na sieć przemiennego prądu i stałego z...
Witam, Na początek info samochodu: Astra G 1.6 benzyna, 8V, silnik X16SZR. Objawy: - kontrolka check engine zapalająca się po przejechaniu kilku km lub kilkunastu minutach - jedyny błąd to P0130 (O2 sensor) Dodatkowe info: - problem pojawia się od momentu wymiany tłumika środkowego - początkowo kontrolka zapalała się na chwilę i samoistnie gasła po...
Netbit- zgoda- silnik krokowy jest do utrzymywania obrotów, biegu jałowego na stałym poziomie, poprzez zmianę przekroju kanału obejściowego powietrza. Ale skoro obroty sie nie zmieniają ( nie "falują"), a jedynie występuje efekt jakby "gubienia zapłonów", to nie ma on nic do tej usterki!! Wystarczy zdjąć wtyczkę zasilającą silniczek i przekonać się....
Witam Myślę o wymianie Ecu bo astra straszy wypadaniem zapłonu, świece wymienione, cewka sprawdzona. Po przeczytaniu wielu stron z podobnymi problemami , opcje jeszcze jakie są to blokujący się zawór ale może też być ECU , falujące obroty i itp. Pytanie teraz do znawców bo ja w tym temacie się nie znam. Sa dwie opcje 1 - kupno używki /cena od 45 zł/...
W moim przypadku to jest sprawa zmiany napięć. TPS mam 0%, a powinien być ok 2%. Potencjometr oczywiście wymieniony. Najgorsze, że nie ruszając pedałem sygnał zmienia się ciągle w zakresie 0-7%. Natomiast temperatura silnika -41 - 182 stopni. A komputer zmieniłem na inny. Kod błędu 22.
To impulsówka , daj taką jak pisałem , czy za diodą zmienia się napięcie proporcjonalnie do nastawy przepustnicy /TPS/? Odwrotne jej podpięcie "dodaje" napięcie z centralki / a nie powinno tam go być/ i stąd te obroty.
mozesz sprawdzic jeszcze regulacje patrzac od przody na pompe zawor podcisnienia ma dwie srubki M6 tzw. cieply silnik i zimny przy zimnym silniku membrana zmienia kat wyprzedzenia i jesli silnik sie nagrzeje popuszcza przepustnice i byc moze lewa srubka jest za mocno wkrecona
Chiwlę bo czegoś tu nie rozumiem. Ty mu w gaz a silnik się nie wkręca na obroty ? A jak odgłos pracy wtedy, czy zmienia się coś ? Aha, i napisz jeszcze co to za astra / jaki silnik. Czy X16XE(L) czy np Z16XE... Jeżli w ogóle nie reaguje na pedał gazu i silnik to Z16XE to mechaniczną usterkę skrzyni raczej można wykluczyć...
Witam kolegów. Więc tak- jeżeli samochód stoi- silnik pracuje na biegu jałowym z obrotami książkowymi. Wszystko zmienia się jak jadę np: z górki na luziku- obroty zwrastają do 950-1000. Co moze być tego przyczyną? Na moj chłopski rozum to i to jest biegiem jałowym więc obroty powinny być jednakowe!!! Proszę o rade
Witam problem dotyczy opla astry silnik 1.6 8v 95r (z elektroniczną cewką) problem jest taki że auto nie wchodzi na obroty, na wolnych. silnik pracuje, po wciśnięciu pedału gazu zmienia się tylko ton dźwięku silnika a obroty nie podwyższają się. Podmieniłem map sensor, wtryskiwacz (wcześniejszy lał). Wygląda to na nieprawidłowe ustawienie kąta zapłonu...
Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walczę z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt minut. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 3,5 - 5tyś. Opel przed wyświetleniem...
ja patrze na prace sondy na laptopie, w programie do gazu jest taki bargraph zrobiony i tam widac jak sie zmienia jej wartosc,oprocz tego jest wyswietacz cyfrowy, powiem tak ze na biegu jalowym wartosc jej nie zmienia sie zbyt regularnie.. zmiany maja rozna czestotliwosc.czasami jakby zatrzyma sie na 0,7V pozniej zaczyna zmieniac sie od 0,2 -0,8V ,...
TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V Tyle ma być ? Masz książkę gdzie to wyraźnie napisano ? U mnie odchyłki od napięcia spoczynkowego powodowały podobne objawy. Sterownik przez niewłaściwe napięcie z TPS, nie regulował jałowych obrotów, tylko przyśpieszał zapłon z tych 10 stopni do 25-30 co skutkowało wyższymi np 1,5 czy 2tys obrotami,...
Nie mam sterownika STAG więc AFR mogę podać jedynie z przeliczenia napięcia na sondzie na LPG. Na wstępie - mam przydławiony wlot powietrza taśmą o ok 1/4 inaczej ciężko wyregulować mieszankę. Rura jest zdjęta z chwytacza powietrza pod zderzakiem przednim. Wlot bezpośredni do filtra powietrza to 75mm -duuużo więc dałem kolanko i powietrze bierze z góry...
Przy wyłączonym silniku na akumulatorze jest normalne napięcie około 12.5V., lecz po zapaleniu silnika 10.6V, tak w całej instalacji. Silnik po kilku sekundach podnosi obroty do 1100 obr/min. miałem prędzej silne spadki napięcia pod obciążeniem do 13V, ale ta usterka z spadkiem na 10 V nastąpiła gwałtownie z dnia na dzień, w dodatku napięcie się nie...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Witam.Z Mam astre f 1.4 16v (90km), instalacje firmy BRC. I jest problem, zawsze gdy silnik sie rozgrzal dodalem gaz i przelaczal sie na gaz. Teraz niestety przelacza sie ale jak obroty spadaja juz ponizej ok1,2tys przelacza sie na benzyne. Tak samo podczas jazdy centralka od gazu widac ze zmienia swe przeznaczenie i sluzy jako choinka - raz zielony,...
Chyba chodzi o obroty, a nie predkość. Najpierw odłącz akumulator na ok. 1 minute, w ten sposób wykasujesz wyszystkie nastawy z ostatnich 20 uruchomien silnika. odpal silnik na bęzynie i niech pracuje do uzyskania ok. 70 stopni. Następnie uruchom jeszcze raz na bęzynie. Jezeli będzie wszystko w porządku to znaczy, że gdy silnik pracuje na gazie komputer...
witam tego nie można określić z góry , komputre dobiera mieszanke w zależności od parametrów temperatura silnika prędkość pojazdu obroty silnika otwarcie przepustnicu odczyt sondy lambda oprucz dawki paliwa zmienia sie tez kąt wyprzedzenia zapłonu , komputer po analizie tych parametrów dobiera z mapy charakterystyk odpowiednie wartości ( dawke paliwa...
Witam! Może jakieś sugestie... Odpala super i przez ok 5/8sek kąt wyprzedzenia wtrysku podąża za żądanym i zaraz wysterowuje na max i się nie zmienia no i "twarda" praca silnika Bez znaczenia zimny ciepły Pompa niby po remontach elektroniki i zaworków, jakiś czas dobrze ok. pół roku... Po chwili oczywiście błąd P1220-regulacja kąta wtrysku błąd krytyczny....
Witam. Trafiła mi się na warsztat dwudziestoletnia astra z objawami: nierówna praca silnika, podwyższone obroty na biegu jałowym, czasem brak zapłonu na wszystkich cylindrach. Pierwsza sprawa świece, całe popękane - wymiana. Sprawdzam napięcie sondy - ledwo 0,4V, brak wahnięć a spaliny aż czarne - wymiana na nową. Teraz jest tak, lambda 0,8 - 0,9V w...
Panowie jakie mogą być przyczyny tego że kąt wyprzedzenia zapłonu po gwałtownym dodaniu gazu spada poniżej 0 (max. -7, -8 – wtedy następuje to szarpnięcie) później wzrasta w miarę wzrostu obrotów do 30 (a nie do 40), ale zmienia się to chaotycznie, raz poniżej 0, raz mocno na plusie ? Wygląda to tak jakby kąt wyprzedzenia zapłonu był przesunięty...
Panowie Ja reguluje w następujący sposób: Podpinam miernik pod lambdę nie wypinając (wbijam szpilkę w kabel sygnałowy) Silnik ciepły , przełączam na gaz , trzymam obroty na około 3tys ,śrubę na wężu przykręcam aż spadają obroty do zera po czym szybko odkręcam o jeden pełny obrót (napięcie pokazuje 0,2 volta). Po tym zabiegu zaczynam regulować ciśnienie...
Chętnie się z nią zapoznam. Proponuję zapoznać się z budową i mechanizmem działania regulatora odśrodkowego. Którego tam nie ma. Po drugie jak sama nazwa wskazuje, regulacja odśrodkowa zależy od obrotów. A obroty pompy hamując silnikiem nijak się mają do pedału gazu. Bo pompa tam jest na sztywno napędzana. Paranoja. Ja nie pytałem, ja wiem że tam żadnej...
powietrze nowy, paliwo nie wiem - wody czujnik nie wykrył. PS> dręczy mnie ta dwumasa. Czy podczas regeneracji (ewentualnie montażu) coś nie uszkodzili w kołnierzu... Domyślam się że komp coś by właśnie wykazał... i po drugie zastanawia mnie migająca lampka ładowania podczas odcinki - później nie świeci już. Normalnie to zapala się kluczyk lub check...
Witam wszystkich. Mój samochód to Opel Astra F 95 z silnikiem C14SE+LPG, samochód automatycznie zapala na benzynie a po zwiększeniu obrotów przełącza się na gaz. Pierwszy problem to dopalanie auta. Zazwyczaj zapali i od razu zgaśnie. Aby za drugim razem odpalił najlepiej cofnąć całkowicie kluczyk i odczekać ok 4 sekund i wtedy zapali normalnie. Często...
Witam, nisko się kłaniam i pozdrawiam uczestników forum! Posiadam Opla Astrę 1.6Si 8V(bez lpg), układ wtryskowy Multec M(ecu code:16183109, Delco Electronics), układ zapłonowy DIS. Chcę się dowiedzieć jak wygląda nauka komputera po jego odłączeniu od zasilania, oczywiście na minimum 0.5 godziny i powyżej, tzn. gdy się całkowicie skasuje teoretycznie...
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Jeśli nie masz możliwości skasować adaptacji, to po prostu pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy sytuacja będzie się zmieniać. Jeśli to kwestia adaptacji to z czasem powinno się poprawić.
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
Ciężko po kolorach przewodów zobaczyć? Na niższych obrotach wentylatory są połączone równolegle. Tak w ogóle S109 to informacja dla sterownika silnika żeby obroty podwyższył.
Sonda jest w tym mijescu co wskazałeś - mierz napięcie bo to się ma zmieniać, tam jest jeden plusowy kabel tylko. Przepustnice czyściłeś? EGR nie zasyfiony? LPG czy tylko benzyna?
W tym modelu pompy obroty się nie bedą zmieniać(podnosić),bo ta dzwignia działa na przestawiacz zapłonu(przyśpiesza) ,a nie na mechanizm wolnych obrotów.Co do kąta to " w miare " a dobrze to duża różnica (tolerancja 0,02 mm)
To co trzeba wymienić jak po zdjęciu tego wężyka z EGR i zatykaniu go obroty się nie zmieniają i nadal jest 1000 obr.
Daj wykres graficzny , na zmieniających się obrotach sinika. Przepływomierz ma na gnieździe; pin.4 - 12V , pin.2 -1,2V przy 20*C , pin.3 - od 0 -5V przy zmieniających się obrotach silnika.
Problematyczny okazał się czujnik położenia wału. Zmieniał oporność w różnym zakresie temperatur.
amplituda jest równa, ale częstotliwośc się zmienia.
Witaj Przy jakich obrotach zmieniasz biegi Pozdrawiam
Proponuje sprawdzić filter gazu i wyregulować wolne obroty na parowniku .Oczywiście problem występuje tylko na gazie ?
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
Czy gwizd jakoś się zmienia w zależności od obrotów?
Gdy jadę spokojnie i nagle nacisnę sprzęgło to obroty podskakują do 2500 tyś./min. Co się dzieje , trzeba zmieniać silnik , dzikie powietrze czy zły olej? Proszę o pomoc
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Filtr paliwa zmieniałeś?
Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe. Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu...
Ciśnienia sprawdzane? U mnie też przy tej pogodzie pracuje cyklicznie, ale normalnie odparowuje, nie trzeba włączać i wyłączać czy zmieniać obroty silnika. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnień.
te wymiany co 30 tyś to wg serwisu prawidłowa wymiana. bo obrót złomem musi byc. Mądry właściciel zmienia co 8-12 tys max.
Czy "huczenie" zanika, zmienia się przy wciśnięciu pedału sprzęgła ?
pierwsze co to profil :idea: później sonda lambda. dokładniej jej charakterystyka oraz czas reakcji. ma zmieniać się z częstotliwością około 0,5 Hz. diagnoza też by się przydała
Skoro masz delphi to zrób podgląd parametrów, jaką jest masa powietrza na jałowym i na obrotach. Czy ta wartość się zmienia.
Ah, niedoczytałem w tytule, faktycznie pisze że sekw. No jeżeli na benzynce jest ok a na gazie problem to niech gazownicy grzebią.. ;) Czas wtrysku benzyny w danym punkcie pracy czyli np na wolnych obrotach ma się nie zmieniać niezależnie czy gaz czy benzyna.. Trzeba tak dobrać dysze, ciśnienie i mnożnik dla gazu.
nie staram się zmieniać biegi w granicach 3 tys obrotów chyba że się wyprzedza czasem to obroty do 4,5:D
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
A co z tym błędem P1335 dalej występuje,i co z tym kątem wtrysku zmienia się wraz z obrotami silnika do jakiej wartości.
Witam...zimny silnik zapala i ma duże drgania, po rozgrzaniu są za wolne obroty biegu jałowego-nadal drży.Po naciśnięciu pedału gazu wolno wchodzi w obroty i nie ma przyspieszenia. Wyczyściłem świece i ustawiłem na nich przerwę, wymieniłem cewkę zapłonową /na używaną/ i przewody w.n., zaślepiłem zawór ERG.Przy zdejmowaniu nasadek ze świec ,na drugim...
Witam mój problem jest taki że , gdy odpalam asterke 1.6 ,benz. 92r. na zimnym silniku to silnik pracuje równo nie ma żadnych dolegliwości po 5 min. zaczynają falować obroty i jak bym ruszał to nie pojadę daleko bo jest ciężko ruszyć , ale poczekam chwilę dłużej w końcu zapala się chek engine i obroty się wyrównują troszkę ale dalej pluje z tłumika...
Rozumiem ze mam sprawdzić podczas jazdy zmieniając obroty silnika od niskich po wysokie. Problem jest w tym iż nie bardzo wiem jak zabrać się do wysterowania zaworu. Tzn. jak mam to zrobić - proszę o wskazówki - będę bardzo wdzięczny. Dziękuje i pozdrawiam. J
Miałem podobną sytuację, tzn. silnik po uruchomieniu chodził na obrotach ok 1600. Przy jeździe, podczas zmiany biegu, obroty nie spadały od razu, tak jak normalnie, tylko albo utrzymywały się na poziomie przy którym zmieniałem bieg albo spadały nieznacznie. Co się okazało? Błaha sprawa -podobno linka sie zacierała. WD40 i gra :)
Sprawdź na wskutek czego ten czas się zmienia. Wygląda, że sterownik próbuje ratować sytuację nieznacznie zwiększając ten czas.
a pompa wody jak wygląda?kiedy była zmieniana?termostat w jakim stanie?
U siebie niedawno też zmieniałem uszczelkę bo brał wodę przez czwarty cylinder. Głowicę dałem do zrobienia- planowanie, frezowanie gniazd i docieranie, wymiana uszczelniaczy- koszt to 180zł. Zrobiłem też regenerację hydrauliki za pomocą poradnika z internetu, rozebranie ich i wymycie szmalcu. Po złożeniu silnika też zdrowo dzwoniło, już był płacz i...
Tu raczej obroty za dużo nie zmieniają. Tylko znaczenie ma temp. Otoczenia. Czy to może byc oznaką zużytego kompresora? Tak stwierdziło dwóch Panów. Dlaczego wiec w niskiej temperaturze kompresor sobie radzi? A może coś z zaworem rozprezajacym?
A jak odepniesz czujnik temp. podczas pracy to zmieniają się obroty? czy nie ma to wpływu na pracę silnika bo dawka rozruchowa jest zależna od jego temp. Kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy?
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Słuchaj, wszystkie 16 zaworowe dobre są, ale mają swoje wymagania. Ten silnik lubi obroty, musi je mieć. Inaczej go zmulisz i jeździ gorzej niz 8-mio zaworówka. Jeżeli nie robisz tras, a toczysz się po miescie, lub potrzebujesz samochodu na dojazdy do pracy szukaj 8-mio zaworowego. No i w razie awarii ( np urwanie paska) koszty naprawy sa zdecydowanie...
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! ... Bezwladnosc sondy lambda to 5 sekund ??:-) Podepnij sobie miernik...
Włącz swiatla na włączonym silniku i szarp kierownice prawo lewo pewnie będzie w porządku a potem rob tak samo tylko zmieniaj obroty w zakresie 1tys do powyżej 2 tys i wtedy swiatla gasna bo alternator daje na chwile napiecie powyzej 15 v az do 16v działa jakieś zabezpieczenie elektroniki i wszystko gasnie. Sam z tym mam problem ale stawiam na alternator
Ciut mniej niz polowe tego. Pamietaj ze na jeden cykl ssania, masz 2 obroty walu. :-) Oczywiscie to i tak nie zmienia zbytnio skali.
Trzeba najpierw ustalić skąd wydoba się ten dźwięk. Łożyska kół ? skrzynia biegów ? Auto na podnośnik i zobaczyć po odpaleniu i wrzuceniu biegu czy wtedy będzie taki dźwięk i próbowac lokalizować. Może być mase rzeczy. Dźwięk zmienia się wraz z obrotami silnika ?
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
witam. Mam problem ze swoją astra G 1.7 tdi tzn kiedy odpalam silnik i jadę przez około 1 km silnik na obrotach około 2tys zaczyna się dławić i przerywać jeżeli zredukuje bieg i obroty spadną wszystko wraca do normy. Przy dłuższej jedzie gdy silnik zaczyna się rozgrzewać problem mija. wydaje mi się że może to być sterownik pompy wtryskowej.... przejechane...
Mam astre g 1.6 16v ecotec To zmienia bardzo dużo. Ale z gaśnięciem spróbuj dołożyć masę silnika.
Przypnę się do tematu. A jak ma się wartość napięcia sondy na wyższych obrotach? U mnie na wolnych obrotach oscyluje ok. 0,45- 0,55, na wyższych spada prawie do zera.Próby regulacji lpg zmieniają napięcie sondy tylko na wolnych obrotach . Czyżby sonda do wymiany?
zmienia obroty silniczka kosiarka zmienia obroty zelmer zmienia obroty
łącze bluetooth podglądu video winisd parametry głośników
odkurzacz electrolux wyłącza odkurzacz electrolux wyłącza
Pilot do telewizora Pioneer PDP-4270XA: zamienniki i rozwiązania Wgrywanie firmware przez bootloader w uszkodzonym routerze