amplituda jest równa, ale częstotliwośc się zmienia.
Czy gwizd jakoś się zmienia w zależności od obrotów?
Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
Co to za instalacja ? W autach na wtrysku powinno sie automatycznie zapalac na benzynie i przy okreslonych obrotach ( lub zadziej przy temperaturze) automatycznie centralka zmienia sobie z benzyny na gaz.
Zmień uszczelke pod korpusem.
nieszczelności dolotu latwo sprawdza sie Plakiem. psikasz w podejrzane mmiejsca i sluchach czy silnik zmienia głos/obroty. z braku plaka może byc dezodorant jakis.
Witam, jaka powinna być wartość rzeczywista pozycji EGR na wolnych obrotach?OP-COM pokazuje caly czas 0,78V i 0%,dodając gazu wartosć nie zmienia sie.Na wolnych obrotach występuje lekkie falowanie obrotów,chwilami obroty są stabilne.
Skoro masz delphi to zrób podgląd parametrów, jaką jest masa powietrza na jałowym i na obrotach. Czy ta wartość się zmienia.
Czy "huczenie" zanika, zmienia się przy wciśnięciu pedału sprzęgła ?
jezeli faluja ci obroty to zmienia sie ladowanie i swiatla moga tak swiecic
A co z tym błędem P1335 dalej występuje,i co z tym kątem wtrysku zmienia się wraz z obrotami silnika do jakiej wartości.
te wymiany co 30 tyś to wg serwisu prawidłowa wymiana. bo obrót złomem musi byc. Mądry właściciel zmienia co 8-12 tys max.
Witam. Mama ten sam problem w swojej astrze 1.6 8V. Po wcisnieciu sprzegla przy zmienie biegu obroty minimalnie wzrastaja po czym dopiero po paru sekundach spadaja. Przy zmianie z 1 na 2 czyc nawet szarpniecie jakby sie trzymalo noge caly czas na gazie. Prosze o pomoc.
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
Trzeba najpierw ustalić skąd wydoba się ten dźwięk. Łożyska kół ? skrzynia biegów ? Auto na podnośnik i zobaczyć po odpaleniu i wrzuceniu biegu czy wtedy będzie taki dźwięk i próbowac lokalizować. Może być mase rzeczy. Dźwięk zmienia się wraz z obrotami silnika ?
nie wszystko jest orginał tak jak było wymieniłem wtyczke tylko na druga(dwa przewody niebieskie jeden czarny) bo była totalnie uszkodzona i napełniłem klime,robiłem test elementów wykonawczych z kompa i wszystko zachowuje sie tak jak powinno błedów niezgłasza zadnych. Dodano po 2 wentylator od klimy załcza sie przy ok 15bar i ze wzrostem cisnienia...
zazwyczaj dzieje się tak-silnik zgaszony, sterowni widzi pozycję przepustnicy zero. Teraz jeżeli os ma luzy, to przy zapalonym silniku pęd powietrza napiera na przepstnicę i ją przestawia, wskazanie potencjometru zmienia się na 2-3% i tą wartość stewrownik sobie adaptuje do czasu następnego wyłaczenia zapłonu. Wielokrotnie się z tym spotkałem.
Sprawdź na wskutek czego ten czas się zmienia. Wygląda, że sterownik próbuje ratować sytuację nieznacznie zwiększając ten czas.
Problem w czym innym, przerobiłem juz z 3000 opli i w żadnym nie musiałem wymieniac tego silnika. To się nie psuje panowie. Zmień mechanika.
Niestety nie przyniosło to pożądanego efetu Po zgrzaniu złapał na momencik ''muła''. Wykończy mnie te auto. Tak myślę, że ten elektrozawór to otwiera albo zamyka dopływ i w czasie pracy już na gazie nie zmienia swego położenia, więc to potwierdza tylko doświadczenie.
>Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka. Wystarczy zwykly woltomierz, sygnaly na zlaczu DIN5 sa od 0 do 5V odpowiednio wyskalowane: 1) sygnal z attuatora 0V zamkniety ok. 5V 100 % otwarty 2) sygnal lambda 0V uboga ok. 5V bogata mieszanka 3)chyba masa 4)+12V 5) obroty 1V to ok. 1000rpm Ale to zalezy...
najepiej bezpośrednio odłączając wtyczkę. Nie , bo tam jest sonda rezystancyjna, na wskutek zmiany skladu spalin zmienia rezystancję. Sterownik podsysła jej napiecie 1,096V i ona je tłumi.
Ciut mniej niz polowe tego. Pamietaj ze na jeden cykl ssania, masz 2 obroty walu. :-) Oczywiscie to i tak nie zmienia zbytnio skali.
Mam astre g 1.6 16v ecotec To zmienia bardzo dużo. Ale z gaśnięciem spróbuj dołożyć masę silnika.
Ciężko po kolorach przewodów zobaczyć? Na niższych obrotach wentylatory są połączone równolegle. Tak w ogóle S109 to informacja dla sterownika silnika żeby obroty podwyższył.
Zeby 1,8 16V jeździło gorzej od poloneza?.. Oczywiście każdy kogoś poleca a ja po paru próbach i wydatkach... dalej z ręką w nocniku. Nie jestem mechanikiem i nie mam takich ambicji ale nie wierzę że czegoś nie da się zrobić. Kwestia ceny. Z drugiej strony kiedy zaczynam kupować części których wymiana nic nie zmienia powoli mnie to drażni.
a silniczek krokowy?? świece przewody itd na gazie wszystko ma wpływ nawet GAZ zmień stacje. pozdr LANIA
Chiwlę bo czegoś tu nie rozumiem. Ty mu w gaz a silnik się nie wkręca na obroty ? A jak odgłos pracy wtedy, czy zmienia się coś ? Aha, i napisz jeszcze co to za astra / jaki silnik. Czy X16XE(L) czy np Z16XE... Jeżli w ogóle nie reaguje na pedał gazu i silnik to Z16XE to mechaniczną usterkę skrzyni raczej można wykluczyć...
Jeśli nie masz możliwości skasować adaptacji, to po prostu pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy sytuacja będzie się zmieniać. Jeśli to kwestia adaptacji to z czasem powinno się poprawić.
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=8... sorki nie zagladałem tu - bezwładność TPS najlepiej widać na jałowym, czyli na wolnych musisz popatzreć na odczyty z TPS jeśli np. pokazuje 0,4V do 0,6 V to znaczy że bezwładność TPS jest 0,2V. Czyli jak taką wartość ustawisz to dopiero jak zmiana napięcia z TPS przekroczy 0,2 V komp...
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
Zmień ich skoro nie znają się na tym co robią.Jaki masz gaz nie podałeś.
Podanie danych nic nie zmienia, pomiar ciśnienia oleju, tak jak kolega ociz napisał wcześniej, a "to i owo" nie wystarczy.
Netbit- zgoda- silnik krokowy jest do utrzymywania obrotów, biegu jałowego na stałym poziomie, poprzez zmianę przekroju kanału obejściowego powietrza. Ale skoro obroty sie nie zmieniają ( nie "falują"), a jedynie występuje efekt jakby "gubienia zapłonów", to nie ma on nic do tej usterki!! Wystarczy zdjąć wtyczkę zasilającą silniczek i przekonać się....
Dziwi mnie jedna rzecz. Auto ma LPG, nawet jak wzbogacę mieszankę że auto prawie nie trzyma obrotów to nic w pracy sondy się nie zmienia. Myślę że nawet inne czujniki nie miały by tutaj znaczenia.
tak zmień jeszcze przeplywomierz moze to bedzie przyczyną a bledy w sterowniku jakies sa?
mozesz sprawdzic jeszcze regulacje patrzac od przody na pompe zawor podcisnienia ma dwie srubki M6 tzw. cieply silnik i zimny przy zimnym silniku membrana zmienia kat wyprzedzenia i jesli silnik sie nagrzeje popuszcza przepustnice i byc moze lewa srubka jest za mocno wkrecona
Przeczyść te świece szczotką , sprawdź kable nocą czy nie ma przebicia i najważniejsze sprawdź filtr powietrza czy jest czysty , bo jak syf to może go dusić przy wysokich obrotach , zmień filtr paliwa bo może już zaszedł brudem .
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Wepnij się w przewód sygnałowy sondy plusem miernika najlepiej wskazówkowym-analogowym i po odpaleniu silnika sprawdż oscylację napięć.Jeżeli napięcie nie zmienia się mimo zmiany obrotów: nagłe dodawanie gazu i jego zamykanie to podmień sondę.
Witam. Mam problem z Oplem Astra J rocznik 05.2010 1.6 benzyna bez turbo 115 KM + instalacja gazowa. Od pewnego czasu rano jak jest silnik zimny po odpaleniu i dodaniu gazu silnik gaśnie. Ponowny rozruch idzie opornie jakby był zalany. Po odpaleniu trzeba odczekać kilka minut na obrotach wolnych nic nie robiąc nie dodając gazu itp to wtedy można ruszać....
W moim przypadku to jest sprawa zmiany napięć. TPS mam 0%, a powinien być ok 2%. Potencjometr oczywiście wymieniony. Najgorsze, że nie ruszając pedałem sygnał zmienia się ciągle w zakresie 0-7%. Natomiast temperatura silnika -41 - 182 stopni. A komputer zmieniłem na inny. Kod błędu 22.
Po przekroczeniu 3tys obrotów zapala mi sie chek silnika i autko słabnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem pozostaje. Na kompie wyświetla błąd 1125 i po jego skasowaniu problem znika dopóki znowu nie dostanie większych obrotów, bład pojawia się ponownie. Podejrzenia padły na nawór regulacji turbiny ale wymiana na nowy nie pomogła. Podciśnienia...
Fajna jest kontrolka w amerykańskich samochodach "CHECK ENGINE SOON." W dowolnym tłumaczeniu to znaczy "Sprawdź Silnik Synku" i wszystko jasne :) A dokładnie to znaczy "Sprawdź silnik wkrótce", co nie zmienia faktu że bez wizyty u mechaniora się nie obędzie... :)
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Jak zmienia się czas wtrysku w trakcie występowania usterki ? zachowuje się jakby brakowało paliwa, czy iskry? strzela w dolot? pozostawiając na biegu jałowym pracuje normalnie ? No, i najważniejsze. sprawdź ciśnienie oleju. To nie żart.
Czy na pewno masz dobry knock sensor? " Obwąchaj go dobrze" !!! Zobacz w live data jak w czasie jazdy na stałych obrotach zmienia się kąt zapłonu i jego korelacja z pikami na knock sensorze. Tak na 95 jak i na 98 .
Witam problem dotyczy opla astry silnik 1.6 8v 95r (z elektroniczną cewką) problem jest taki że auto nie wchodzi na obroty, na wolnych. silnik pracuje, po wciśnięciu pedału gazu zmienia się tylko ton dźwięku silnika a obroty nie podwyższają się. Podmieniłem map sensor, wtryskiwacz (wcześniejszy lał). Wygląda to na nieprawidłowe ustawienie kąta zapłonu...
to nie zmienia mi sie przeplyw powietrza na przeplywce Silnik Fiata, ile masz przepływu powietrza na wolnych obrotach przy zamkniętym i otwartym podczas tego testu?
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! ... Bezwladnosc sondy lambda to 5 sekund ??:-) Podepnij sobie miernik...
Witam. Mam astre f, 1.6 KAT 92r, bez gazu, tylko benzyna. Auto szarpie, gaśnie na każdym skrzyżowaniu, dymi jak smok i b. dużo pali. Ma zbyt wysokie obroty(nieraz 2 tys, nieraz 1,2 tys na ciepłym) Nie da się jeżdzić. 2 razy podmieniałem wtryskiwacz, silniczek krokowy. Odczytałem kod błędu - sonda lambda - wymieniłem, bład znikł i nic poza tym. Sprawdziłem...
Witam kolegów. Więc tak- jeżeli samochód stoi- silnik pracuje na biegu jałowym z obrotami książkowymi. Wszystko zmienia się jak jadę np: z górki na luziku- obroty zwrastają do 950-1000. Co moze być tego przyczyną? Na moj chłopski rozum to i to jest biegiem jałowym więc obroty powinny być jednakowe!!! Proszę o rade
To impulsówka , daj taką jak pisałem , czy za diodą zmienia się napięcie proporcjonalnie do nastawy przepustnicy /TPS/? Odwrotne jej podpięcie "dodaje" napięcie z centralki / a nie powinno tam go być/ i stąd te obroty.
Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walczę z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt minut. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 3,5 - 5tyś. Opel przed wyświetleniem...
Możliwe że masz już w jakimś stopniu zakamienioną nagrzewnice,co stawia opór i zmniejsza przepływ nagrzewnicy, większość płynu wędruje do parownika od gazu. Ale to i tak nie zmienia faktu,że prawie każde auto ma słabsze ogrzewanie na biegu jałowym,jest to wina pomp,które na wolnych obrotach mają słabą wydajność.
Byłeś w serwisie i komputer nic nie wykrył?? To zmień serwis a nawet na zwykłego "garażowca" byle sie znał. A tak żeby ci odpowiedzieć co jest to troche za mało danych podałeś
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
To co trzeba wymienić jak po zdjęciu tego wężyka z EGR i zatykaniu go obroty się nie zmieniają i nadal jest 1000 obr.
Zostało to sprawdzone i lewe powietrze się nie dostaje. Zauważyłem że problemy z obrotami występują i nasila się tylko wtedy gdy zmienia się temperatura silnika. Kiedy silnik osiągnie temperaturę >80 stopni i ponownie go uruchomię po 10 sekundach to problem z obrotami zanika. Ponowne uruchomienie silnika przy niższych temperaturach silnika poprawia...
Wpisz sobie "matrix lpg" w wyszukiwarkę. Albo masz papier z montażu instalacji ? Nie zmienia to faktu, że bez podglądów parametrów działasz po omacku. Jakby to był matrix który mam na myśli, to wymiana na pałę, to koszt 300-500 zł. Taurus trochę tańszy, ale i tak w ten sposób robiąc, to lepiej kupić sobie wszystko nowe.
Na początek zmień mechanika na takiego, który zacznie naprawę od wkręcenia manometru zamiast czujnika i zmierzenie jakie faktycznie jest to ciśnienie oleju.
Nie tylko przy starych parownikach. Twoje tomasetto to jeden z tanich parowników one nie są wykonane z należytą jakością więc można powiedzieć że prawidłowo pracuje jeden na dziesięć sztuk. Zmiana miksera może pomóc jeśli zmienia się na mniejszy (większe podciśnienie na wolnych obrotach i trzeba mocniej napiąć przeponę co pomaga w uszczelnieniu zaworka...
To w sumie u mnie nie za bardzo się łapie w oba widełki. Bo na ciepłym za dużo, na zimnym, nawet totalnie zimnym raczej nie zejdzie do ponad 2000 Ohm :/ . Jeszcze sprawdzę rano, na totalnie zimnym silniku. Dodano po 10 Aktualizacja sytuacji. Dziś rano zrobiłem pomiar czujnika i wyszło 5,8k Ohm (temperatura powietrza atmosferycznego około 5 stopni)....
Mechanik powiedział mi, że to normalne przy gazie. Prosze zmień tego "mechanika" Uważam ,że twoja astra to jeden z najlepszych samochodów do gazu. Napisz jak ci te obroty szaleją czy jednocześnie zapala ci sie kontrolka???
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Parametry ,wskazanie tps ,ale waż nie ile procent itp. tylko czy sterownik widzi zamknięta /otwarta lub jakie jest napięcie przy zamkniętej.Nie ma wtedy programu hamowania silnikiem jaki regulacji wolnych .Dlaczego czyściciele nie mogą przez całe życie pojąć że krokowy nie steruje tylko jest sterowany?Druga możliwość to kabel idący z magicznego sterownika...
Jedź na serwis instalacji LPG, ponieważ: wywala kody usterek 44 lub 45 są podyktowane składem mieszanki (zbyt uboga/bogata), lub zmień paliwo/gaz. Dodatkowo sprawdź układ dolotowy na szczelność. Od tego zacznij.
więc tak: odpalam- jest dobrze. jade- jest dobrze. gdy zachamuje na biegu to zapala się żółta kontrolka i to samo gdy popuszcze gaz i hamuje silnikiem, gdy spada z obrotów zapala sie żółta kontrolka i wtedy w zależności czy jade na gazie czy na benzynie. jeżeli na gazie silnik gaśnie jeżeli na benzynie silnik diametralnie zmienia swoje obroty nawet...
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Wiązka sterownik - czujnik wałka raczej jest OK, ponieważ sprawdzając miernikiem jest idealnie 5V (podczas kręcenia rozrusznikiem także), podłączając diodę LED generuje impulsy. Na OP-COM są widoczne obroty wałka. Na luzie 400 obr/min. Odłączając czujnik błąd zmienia się końcówka na 29 jako przerwa w obwodzie. O luzach na pinach też nie ma mowy z tych...
Witam Mam problem z astrom 1,7 cdti z 2004r .Niedawno ją kupiłem Silnik przerywa powyżej 3 tys obrotów - tak jakby coś odcinało zapłon . Jak się wykręca na wyższe obroty to przerywa co o ok 2 s . po podłączeniu komputera nie wykrywa żadnych błędów , ciśnienia doładowania i paliwa w normie , pozostałe parametry ilość powietrza położenie przepustnicy...
Problematyczny okazał się czujnik położenia wału. Zmieniał oporność w różnym zakresie temperatur.
ja patrze na prace sondy na laptopie, w programie do gazu jest taki bargraph zrobiony i tam widac jak sie zmienia jej wartosc,oprocz tego jest wyswietacz cyfrowy, powiem tak ze na biegu jalowym wartosc jej nie zmienia sie zbyt regularnie.. zmiany maja rozna czestotliwosc.czasami jakby zatrzyma sie na 0,7V pozniej zaczyna zmieniac sie od 0,2 -0,8V ,...
Proponuje sprawdzić filter gazu i wyregulować wolne obroty na parowniku .Oczywiście problem występuje tylko na gazie ?
To nie jest przyczyną, gaz został odcięty w jednej z prób. Poza tym do tego silnika nie da się założyć sekwencji. Dziś zmienie jeszcze wałek rozrządu, bo nie wyglądał najlepiej, a i przy rozruchu troche go słychać. Mam nadzieje, że to może troche pomoże
Nie myl koła fonicznego ze zwykłym aparatem zapłonowym z kopułką. Koło foniczne umożliwia rozpoznanie kolejności zapłonu poszczególnych cylindrów, występ na wałku aparatu zapłonowego, nie. I dlatego musi byś palec i kopułka. Aparat zapłonowy z astry f czy golfa 3 informuje sterownik silnika o zbliżającym się GMP i to właśnie sterownik zmienia kąt wyprzedzenia...
Dodam że główny błąd to kontrolka check na wolnych obrotach. Poniżej załączam screen z programu AB-Com na wolnych. http://obrazki.elektroda.pl/4287421000_1... Po ruszeniu z miejsca sonda po pewnym czasie zaczyna poprawnie pracować. O2 Sensor loop zmienia się na - closed i widać pracę sondy w zakresie 0-6-4,6V Po zatrzymaniu znów zapala...
Witam, moja asterka zaczęła ostatnio niedomagać- gaśnie na LPG na biegu jałowym, na Pb chodzi równiutko. Podpiąłem się pod Bingo i okazało się, że niezależnie od położenia att na biegu jałowym sonda stoi na ubogo (ustawienie PWA nawet na 255 kroków nic nie zmienia). Po dodaniu gazu np. na 2000 obrotów/min sonda oscyluje prawidłowo. Wąż od dolotu zimnego...
Daj wykres graficzny , na zmieniających się obrotach sinika. Przepływomierz ma na gnieździe; pin.4 - 12V , pin.2 -1,2V przy 20*C , pin.3 - od 0 -5V przy zmieniających się obrotach silnika.
Witaj Przy jakich obrotach zmieniasz biegi Pozdrawiam
Astra 1.6 16V Co może generować wysoki dźwięk tuż po włączeniu zapłonu? Dźwięk słychać tylko przez chwilę... Pojawia się ponownie po uruchomieniu silnika... Nie zmienia się pod wpływem zmniejszania/zwiększania obrotów..Cały czas jest taki sam... Po zgaszeniu auta dźwięk również zanika ... Ciężko jest zlokalizować źródło dźwięku ze względu na bardzo...
Rozwiązań jest kilka kilka firm to robi .Jest tam silnik 3fazowy z kontrolą obrotów (rozbudowany układ elektroniki z procesorem)bierze sporo prądu .Dwa grube przewody wiadomo + czerwony brąz - ,dwa cienkie to sterowanie i diagnoza .Sterowanie jest podłączone do zestyku alternatora(kontrolka) .Kiedy pojawia sie ładowanie startuje wspomaganie(bo pobiera...
Najpierw bym sprawdził czy kolektor nie łapie lewego powietrza.Czasami dobrze wyglądający przewód podciśnienia może być zparciały.Spróbuj przy podłączonym czujniku podłączyć miernik "+" do pinuB,"-"do masy.Przy włączonym zapłonie napięcie powinno wynosić ok.4,35v.Na pracującym silniku b.jałowy 1,5v,przy hamowaniu silnikiem 1,0v,całkowite otwarcie przepustnicy...
Pacjentem jest astra g 1.6 16v Od pewnego czasu auto zaczęło mi dużo palić i przerywać prz przyspieszaniu, auto na biegu jałowym chodzi równo bez żadnych wichrowań obrotów, odpala normalnie nie gaśnie samocznynnie, przy przyspieszaniu zaczyna szarpać i strzelać z wydechu, była sprawdzana sonda lambda i jest sprawna była sprawdzana, nie pokazuje żadnych...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Takie zjawisko jest normalne , skoro silnik nie jest obciążony a gaz na tym samym poziomie to oczywistym jest że obroty wzrosną . A tak na marginesie to szykuj kasę na sprzęgło , lub zmień styl jazdy . Przy zmianie biegów należy ująć gazu (z puszczaniem sprzęgła znowu dodać) by przełączanie biegów było płynne . Może masz znajomego który ma auto z automatem...
Mam astręII G 1999 1.6 16V wciskając przycisk załączenia klimy kontrolka zapala się a po silniku samochodu widac ze coś reaguje bo zmienia obroty tzn. lekko podnosi byłem w warsztacie który nabija czynnik fahowiec podłączył urządzenie i powiedział że w obwodzie jest taka ilosc że klima powinna chodzić dobił do normy jaka powinna być i nic z tego 100...
Przy wyłączonym silniku na akumulatorze jest normalne napięcie około 12.5V., lecz po zapaleniu silnika 10.6V, tak w całej instalacji. Silnik po kilku sekundach podnosi obroty do 1100 obr/min. miałem prędzej silne spadki napięcia pod obciążeniem do 13V, ale ta usterka z spadkiem na 10 V nastąpiła gwałtownie z dnia na dzień, w dodatku napięcie się nie...
Sprawdż wszystkie przewody podciśnienia w kolektorze dolotowym czy któryś nie spadł lub nie pękł.Poza tym jeśli gdzieś łapie lewe powietrze to słychać syk.Mozesz sprawdzić też napiecie na lambdzie które powinno sie wachać od około0,2do0,8 volta.Na sondzie pojawia sie napięcie dodatnie i zmienia sie cały czas w podanym wyzej zakresie i to jest prawidłowo.wysokie...
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
Witam.Z Mam astre f 1.4 16v (90km), instalacje firmy BRC. I jest problem, zawsze gdy silnik sie rozgrzal dodalem gaz i przelaczal sie na gaz. Teraz niestety przelacza sie ale jak obroty spadaja juz ponizej ok1,2tys przelacza sie na benzyne. Tak samo podczas jazdy centralka od gazu widac ze zmienia swe przeznaczenie i sluzy jako choinka - raz zielony,...
Chyba chodzi o obroty, a nie predkość. Najpierw odłącz akumulator na ok. 1 minute, w ten sposób wykasujesz wyszystkie nastawy z ostatnich 20 uruchomien silnika. odpal silnik na bęzynie i niech pracuje do uzyskania ok. 70 stopni. Następnie uruchom jeszcze raz na bęzynie. Jezeli będzie wszystko w porządku to znaczy, że gdy silnik pracuje na gazie komputer...
Gdy silnik ostygł zupelnie jeszcze raz odpiąłem ten czujnik i jednak nic to nie zmienia, po prostu wczesniej silnik byl juz nagrzany i temu wydawalo mi sie ze to pomogło. Przepraszam za zamieszanie. Juz naprawde nie wiem gdzie szukac usterki w tym aucie. Dodam tylko ze z dnia na dzien jest gorzej. Teraz juz obroty faluja mi w czasie jazdy i na rozgrzanym...
Tylko wtedy chyba nie byłoby znaczenia czy chodzi na benzynie czy na gazie? W sumie racja. Jeśli niedawno czyściłeś to zapomnij, co napisałem. Chociaż napięcie dla świętego spokoju zmierz. Napięcie na pewno trochę się zmienia, bo jak skaczą obroty, to napięcie nie jest tak do końca stabilne, ale na pewno nie spada poniżej 12V, gdzie przy takim napięciu...
Juz trzy razy naprawiałam moje autko i jakoś ciągle pojawia się ten sam problem-problem z "prądem"-w trakcie jazdy zaczynają powoli spadać wskazówki (obroty silnika, prędkoćś, woda, paliwo) wtedy oczywiście ładowanie-wiadomo alternator. Po naprawie problem ponownie się pojawia-pierwszy symptom- np. obrotomierz nie działa prawidłowo-wskzówka trzyma się...
Witam. Byłem dziś u mechanika, gdyż wyświetlał mi się check. Po sprawdzeniu okazuje się, że to EGR. Lekko falują obroty, wyświetla się check, chciałbym to naprawić. Odpięcie EGR nic nie zmienia, na pracę silnika. Mechanik powiedział o kosztach rzędu 400-750 zł. Nie mam tyle na nową część. Przeglądając internet na trafiłem na emulator, jak go wykonać?...
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Witam, chciałbym odświeżyć temat, bo mam identyczny problem. Chodzi o Astrę F z '93r. 1.6Si (C16SE). Niestety nie wiem jaki mam model ASB - gdzie to mogę sprawdzić? U mnie, kiedy silnik jest zimny to skrzynka zmienia bieg 1 na 2 przy 3.000obr/m z 2 na 3 tak samo, ale szarpie tylko z 1 na 2. Jak się rozgrzeje trochę to sprawa się normuje. Drugim mankamentem...
Dla mnie też jest to dziwne. Rozumiem że auto już ma swoje lata ale fajnie by było jak by jeszcze z jedną wiosne polatało. Dziwnie rzuca silnikiem na wolnych obrotach. Jak się jedzie motor zachowuje się normalnie. Wyjmując przewody ze świec - silnik nie zmienia pracy tylko przy wyjęciu czwartego przewodu, więc przypuszczam że na ten cylinder nie pracuje....
zmienia obroty silniczka kosiarka zmienia obroty zelmer zmienia obroty
opalarka regulacja temperatury modernizacja linii napowietrznej układ odcinający prąd
regulator temperatury smart licznik
Wymiana grzejnika w bloku bez spuszczania wody - metody i porady Prędkościomierz nie działa w Hummer H2 - przyczyny i diagnostyka