No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Napięcie sprawdzone jest ok. Wydaje mi się ze mam gdzieś zwarcie ze zamiast do alternatora to ucieka mi gdzieś prąd..
Zmierz prąd jakim łąduje alternator mierząc spadek napięcia na przewodzie do akumulatora. Gdyby było zwarcie to autko by sie jarało przy takim prądzie.
Alternator powiedział papa,lub jechałeś "na rozruszniku" w oplach często zacina sie stacyjka "na rozruchu". Naładuj akumulator lub podmień z innego auta "na próbę".
Coś zacznie się grzać i to bardzo Jeśli nie elektryka to koło pasowe. Może być też zwarcie albo prawie zwarcie na podgrzewaczu w sensie świeca żre prad i tu mnie dziwi jakim cudem się nic nie spaliło. Pomiar prądu na plusie alternatora na zimno by sporo wyjaśnił bo nadal nie wiadomo czy alternator w aucie nie ładuje czy jest bardzo mocno obciążony....
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Tak domyślam się, ale na diagnostykę będę mógł się udać dopiero w przyszłym tygodniu (nie mam jak zaciągnąć go nawet do elektryka:P). Do tego czasu staram się naprawić go własnymi siłami. I mam takie pytanie, czy można odłączyć alternator i uruchomić silnik bez szkody dla elektryki? (w celu wyeliminowania tego że to on robi jakieś zwarcie wewnątrz,...
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Może "coś" robi zwarcie i za pośrednictwem alternatora "dławi" silnik, albo sam alternator się zaciera (w FIATach częsta przypadłość, a że Opel blisko z FIATem współpracował kiedy powstawała Astra H to kto wie...).
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P http://obrazki.elektroda.net/62_12521718... I chyba mówimy o tym alternatorze.P
kolego mialem podobny problemik kupilem centre future nowa i po zalozeniu do auta zrobilem 10 km zostawilem go na noc rano chcialem odpalic i lipa okazalo sie ze alternator mial zwarcie i mi go rozladowal na maxa az zielone oczko zrobilo sie czarne w bateryjce...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Możliwe. Zalejesz alternator a potem zrobi się zwarcie - a wiadomo, że jak zwarcie to ogromny przepływ prądu i uzwojania mogą się popalić. Proponuję sprawdzić czy jakaś celka nie poszła w akumulatorze oraz spadek napięcia i prądu podczas odpalania. Zagadaj do jakiegoś sąsiada, który Ci sprawdzi ewentualnie pożyczy miernik. Daj znać o wynikach pomiarów...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
Wymieniłem akumulator i wszystko gra miałem identyczne objawy aku dawał czasami zwarcie
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
alternator na pewno jest kropnięty niech to zrobi elektryk lub kup alternator innej możliwości nie ma w szczegółach to regulator i te trzy diody zakreslone na czerwono oraz wirnik który może być zwarty . powodzenia.
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie nie żebym się czepiał ale jesteś hardkorem :)
tylko co może być przyczyną tak dużego spadku obrotów przy sporym obciążeniu? może mam gdzieś zwarcie albo słabą masę co o tym sądzicie?
Emeryt, dioda w alternatorze jak umiera to nagle. Albo zwarta na sztorc albo rozwarta całkiem.
możliwe że padł regulator napięcia w alternatorze i mógł "ugotować" akumulator
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
Kolego ja wiem jak to sprawdzić miernikiem. Tylko czy takie sprawdzenie jest dobre? Druga sprawa to czy możesz się wypowiedziec na temat oporności tego wspomagania? Jak bezpiecznik od wspomagania jest włożony to przewód plusowy do masy ma około 350 ohm. Jak go wyciągnę to jest przerwa. Pompa wspomagania może miec jakieś zwarcie?
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Nie dostanie, włącz światła, dmuchawę. Akumulator mimo, że zwarty ma swoją pojemność więc alternator na pusto pracować nie będzie.
W mojej Asterce różnie rozładowywał się akumulator, raz przez noc i na rano nie było prądu, a czasami np. na parkingu w pracy i po 8 godzinach znowu nie było prądu. Szukałem nawet w stacyjce, radio wywaliłem, aż kiedyś zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki lekko zaczęła się żarzyć kontrolka od ładowania aku, no i trafiłem. Okazało się, że jedna dioda...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
Diody jak się przepalają to robią sobą zwarcie. Już trochę alternatorów przewaliłem w swoim krótkim zyciu więc wiem o co chodzi w temacie.
Sprawdzi uzwojenie gwiazdy 3 fazowe czy nie ma zwarć do stojanu potem diody prostownicze nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora oraz jego rozebrania na stole , przy okazji sprawdzi wirnik czy też zwarcia nie ma do masy.
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
W tych alternatorach mostek uszkodzony to standard już koledzy wcześniej o tym pisali i zwarcie głównej diody powoduje przepływ prądu do regulatora i brak świecenia kontrolki.P
Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych przez Ciebie: Napięcie stałe zaśmiecone składową zmienną potrafi zakłócić elektronikę sterującą różnymi urządzeniami w samochodzie. W mojej...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Zacznijmy od faktów. Akumulator jest wyładowany. Pomiar wykonany źle, amperomierz wpinamy szeregowo w miejscu jednej z klem, jeśli tak było to wynik 0,004 jest poprawny ale kolejny temu przeczy (napięcie po podłączeniu i odłączeniu), chyba że aktywował się jakiś odbiornik (oświetlenie wnętrza itp.). Spadek napięcia aż o 0,4V nie wystąpi przy poborze...
Może podczas naprawy zrobił zwarcie i popalił troche rzeczy pewności nie ma . Wiadomo że się nie chce przyznać. Inny mechanik lub jakiś rzeczoznawca może pomóc ale czy to sie będzie opłacało? tego nikt niewie
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
No i wszystko jasne, wiązka przewodów od alternatora poluzowała się i przetarła o koło pasowe przez co robiło sie zwarcie i działy sie różne cuda...Pozdrawiam
Ten przewód prawdopodobnie do akumulatora idzie przez rozrusznik, do rozrusznika cieńszym przewodem, od - już tym grubym rozruchowym do akumulatora. Co by nie było, dokładnie zaizoluj i przyczep ten przewód, aby nie mógł zewrzeć się z silnikiem - do masy.
Popraw wszystkie połączenia z masą, a szczególnie przy fartuchu nadwozia (obok akumulatora) i podłużnicy. Następnie zmierz napięcie ładowania na alternatorze (na biegu jałowym i na obrotach), jak i stan samego odłączonego akumulatora (może mieć zwarcia).
Miałem ten sam problem w astrze 1,7TD isuzu gdzie obrotomierz jest elektroniczny i sterowany z alternatora, w alternatorze miałem zwarcie na uzwojeniu stojana najczęściej objawiało to się przy wjechaniu w wodę.
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
Witam jak sam napisałeś problem występuje od jakiegoś czasu poza wykonaniem pomiarów jak wspomnieli koledzy powyżej ja jeszcze przyjrzałbym się samemu akumulatorowi, być może ma już troszkę życia za sobą i zwyczajnie spłynęła masa czynna z płyt powodując zwarcie i tym samym samorozładowanie do zera. Jeśli chodzi o niefabryczny immo aby rozładować akumulator...
alernatory psuja sie przez słaby akumulator lub kiepska mase ,na poczatek sprawdz czy po zwarciu jednego ze stykow alternatora do masy nie zaswieci sie lampka ładowania .rob to przez probowke
janons wariowanie obrotomierza nie jest powiązane z ładowaniem. Bardziej z przetartym gdzieś przewodem (zwarciem). Napięcie sprawdź przy samym alternatorze. Jeśli będzie ok to przeczyść styki przewodu alternator-akumulator. stach2005 Uszkodzony regulator napięcia. Jazda jak najbardziej jest szkodliwa dla akumulatora (może zagotować się elektrolit,...
Mam problem z elektyką. W czasie podłączania radia zrobiłem zwarcie i się zaczeło. W czasie odpalania nie swiecą żądne kontrolki na desce, odpala normalnie al zapala się kontrolka ładowania (alternator ładuje mierzyłem 14,6v). Gdy spuszczam chamulec reczny dopiero zapala się kontrolka paliwa, nie pokazuje tęperatury silnika.Po zatym wszystko dział jeżdzi...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
Pierwsze to rozłącz klemy i je zewrzyj na 15min. Alternator do kontroli + napinacz paska wielorowkowego. Zdemontuj skrzynkę BCM -bezpiecznikową i wyczyścić styki. Założyć dodatkowe masy silnik-karoseria ,poprowadzić dodatkowy kabel PLUS z alternatora do aku. W dodatku jaki wyskakują błędy? ,można je tzw .wygenerować: Poniżej przedstawiam metodę odczytania...
Tak całe mają 11 mm (czyli mierząc całą szczotkę) . Prawdopodobnie jest uszkodzony regulator bo robiłem próbę w domu z zasilaczem 12V + żarówką i też przejścia nie ma nawet po zwarciu przewodów od szczotek - dioda dalej nie świeci .
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
temat wałkowany wiele razy, wystarczyło poszukac ale dla spokoju...cyt.. Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Alternator pewnie zwarty, stad takie zachowanie akumulatorów. Jak akumulatory będą całkowicie puste, a alternator uszkodzony to benzyny nie odpalisz nawet ciągając ja 3km innym autem. Dawno nie widziałem dłuższego pojedynczego zdania niż twój post ;)
witam! kuiłem dzisiaj nowe radio kenwood 5031 i włozyłem do samochodu wszystko było ok do chwili kiedy wkładałem do konsoli je i w czasie wkładania cos pstrykło( jkies chyba zwarcie) zapaliła sie lampka od ładowania. pjechałem do mechanika stwierdził ze jakies djody w alternatorze zrobil i to samo. pomózcie mi bo juz nie mam siły na mojego astrolota....
na altku jest 13,6v, ale jak mój kolega zwarł kabelek d + z czymś, nie widziałem to na aku było 14.1v włączyłem światła spadło do 13.9v lekko gazu i 14,1 V, więc twierdzę że altek jest oki, będę dzisiaj miał drugi naspewno sprawny, jesze zamienię i zobaczymy
Alternator przestal ladowac chyba rok tutemu jakos przed latem -zmienilem na uzywany ale sprawny.Na wolnych obrotach juz kiedys mierzylem napiecie i bylo powyzej 13,5V. Zakladam ze ta strona jest ok. Nie wiem jak ze zmianom rezystancji przy niskich temperaturach. Moze dlatego problem jest bardziej odczowalny w zimie. Generalnie byl problem z rozrusznikiem....
Witam .Po wpięciu miernika szeregowo pokazuje 131mA.Wyjmowane po kolei bezpieczniki nie dają żadnych zmian poboru.Rozdzieliłem przewody na klemie+ i podpiąłem sam rozrusznik z alternatorem w efekcie otrzymałem spadek poboru do 12mA.Wypiąłem alt. i rozrusznik i podłączyłem kabel idący do stacyjki i bezpieczników,pobór skoczył do wartości 131mA.To wszystko...
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Kolego!!!!!!!! Wyłącz stacyjkę,odłącz przewód od alternatora B+,dotykając nim do zacisku B+ zobacz czy iskrzy jeżeli tak to któraś dioda dostała zwarcia i przepływ prądu jest w obydwie strony.Sprawdz.POZDRO.
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
Jak był podłączony w aucie a alternator niby ładował nieswieciła sie kontrolka na postoju wydaje size wtedy było zwarcie i z 12.8 spadło na 12.2 i sprawdzałem na odłączonym z instalacji auta trzyma cały czas na tym samym poziomie
Najwyraźniej akumulator dostał zwarcia. Włóż sprawny i się przejedź. Jeśli nowy będzie się rozładowywał, może to być wina regulatora napięcia w alternatorze. Prawdopodobnie dodatkowo trzeba będzie udać się na usunięcie błędów z komputera, jeśli przy okazji zwarć się lekko nie zważył bo i tak bywa.
alternator zwarcie zwarcie alternator zwarcie astra
klimatyzator sterowanie uboga mieszanka wykres sondy piasta koła roweru
zmywarka electrolux klapa honda accord radio
Zderzak poliftowy a przedliftowy Toyota Avensis T25 Wymiana lamp halogenowych na ksenonowe w Toyocie Avensis