Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Zanim zaczniesz kombinować z alternatorem, wcześniej zdejm klemy z akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak Ci się zrobi zwarcie.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Wymieniłem akumulator i wszystko gra miałem identyczne objawy aku dawał czasami zwarcie
WItam Czy ktoś wie jakie sa diody w alternatorze opel astra 1 rocznik 93 dwie z trzech maja zwarcie i czy idzie je wymienić pewnie tak tylko nie mam symboli na nich jest czytelne tylko 1N54 i dalej nie wiem...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Witam, Mam problem z moją Astrą F po wjechaniu w kałużę, czego niestety nie dało się uniknąć. Mam wrażenie, że alternator wyje. Do tego cały czas świeci się kontrolka ładowania akumulatora, która po dodaniu gazu świeci coraz mocniej. Światła też po dodaniu gazu świecą mocniej. Czasami w trakcie jazdy zapala się dodatkowa kontrolka poduszki. Po odpięciu...
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie nie żebym się czepiał ale jesteś hardkorem :)
Zmierz prąd jakim łąduje alternator mierząc spadek napięcia na przewodzie do akumulatora. Gdyby było zwarcie to autko by sie jarało przy takim prądzie.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
możliwe że padł regulator napięcia w alternatorze i mógł "ugotować" akumulator
tylko co może być przyczyną tak dużego spadku obrotów przy sporym obciążeniu? może mam gdzieś zwarcie albo słabą masę co o tym sądzicie?
Kolego ja wiem jak to sprawdzić miernikiem. Tylko czy takie sprawdzenie jest dobre? Druga sprawa to czy możesz się wypowiedziec na temat oporności tego wspomagania? Jak bezpiecznik od wspomagania jest włożony to przewód plusowy do masy ma około 350 ohm. Jak go wyciągnę to jest przerwa. Pompa wspomagania może miec jakieś zwarcie?
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
Diody jak się przepalają to robią sobą zwarcie. Już trochę alternatorów przewaliłem w swoim krótkim zyciu więc wiem o co chodzi w temacie.
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Miałem ten sam problem w astrze 1,7TD isuzu gdzie obrotomierz jest elektroniczny i sterowany z alternatora, w alternatorze miałem zwarcie na uzwojeniu stojana najczęściej objawiało to się przy wjechaniu w wodę.
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
W tych alternatorach mostek uszkodzony to standard już koledzy wcześniej o tym pisali i zwarcie głównej diody powoduje przepływ prądu do regulatora i brak świecenia kontrolki.P
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Może "coś" robi zwarcie i za pośrednictwem alternatora "dławi" silnik, albo sam alternator się zaciera (w FIATach częsta przypadłość, a że Opel blisko z FIATem współpracował kiedy powstawała Astra H to kto wie...).
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
No i wszystko jasne, wiązka przewodów od alternatora poluzowała się i przetarła o koło pasowe przez co robiło sie zwarcie i działy sie różne cuda...Pozdrawiam
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
Zacznijmy od faktów. Akumulator jest wyładowany. Pomiar wykonany źle, amperomierz wpinamy szeregowo w miejscu jednej z klem, jeśli tak było to wynik 0,004 jest poprawny ale kolejny temu przeczy (napięcie po podłączeniu i odłączeniu), chyba że aktywował się jakiś odbiornik (oświetlenie wnętrza itp.). Spadek napięcia aż o 0,4V nie wystąpi przy poborze...
Nooo ! to jesteśmy dokładnie w domu ! Przyczyną takiego zachowania się mierzonego napięcia była składowa zmienna z powodu diody która miała zwarcie. Przyczyn powstania takiego uszkodzenia może być wiele np. zalanie wodą (kałuża) lub obluzowanie się na obudowie radiatora i po przegrzaniu uszkodzenie. Wynika z tego że pojawiające się napięcie przemienne...
W mojej Asterce różnie rozładowywał się akumulator, raz przez noc i na rano nie było prądu, a czasami np. na parkingu w pracy i po 8 godzinach znowu nie było prądu. Szukałem nawet w stacyjce, radio wywaliłem, aż kiedyś zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki lekko zaczęła się żarzyć kontrolka od ładowania aku, no i trafiłem. Okazało się, że jedna dioda...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
kolego mialem podobny problemik kupilem centre future nowa i po zalozeniu do auta zrobilem 10 km zostawilem go na noc rano chcialem odpalic i lipa okazalo sie ze alternator mial zwarcie i mi go rozladowal na maxa az zielone oczko zrobilo sie czarne w bateryjce...
Alternator powiedział papa,lub jechałeś "na rozruszniku" w oplach często zacina sie stacyjka "na rozruchu". Naładuj akumulator lub podmień z innego auta "na próbę".
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Może podczas naprawy zrobił zwarcie i popalił troche rzeczy pewności nie ma . Wiadomo że się nie chce przyznać. Inny mechanik lub jakiś rzeczoznawca może pomóc ale czy to sie będzie opłacało? tego nikt niewie
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Natomiast niesprawna dioda w alternatorze może powodować dodawanie składowej zmiennej do napięcia stałego, co jest przyczyną niewłaściwego ładowania akumulatora, dziwnych pomiarów i ew. innych problemów opisanych przez Ciebie: Napięcie stałe zaśmiecone składową zmienną potrafi zakłócić elektronikę sterującą różnymi urządzeniami w samochodzie. W mojej...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to...
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
Coś zacznie się grzać i to bardzo Jeśli nie elektryka to koło pasowe. Może być też zwarcie albo prawie zwarcie na podgrzewaczu w sensie świeca żre prad i tu mnie dziwi jakim cudem się nic nie spaliło. Pomiar prądu na plusie alternatora na zimno by sporo wyjaśnił bo nadal nie wiadomo czy alternator w aucie nie ładuje czy jest bardzo mocno obciążony....
Witam jak sam napisałeś problem występuje od jakiegoś czasu poza wykonaniem pomiarów jak wspomnieli koledzy powyżej ja jeszcze przyjrzałbym się samemu akumulatorowi, być może ma już troszkę życia za sobą i zwyczajnie spłynęła masa czynna z płyt powodując zwarcie i tym samym samorozładowanie do zera. Jeśli chodzi o niefabryczny immo aby rozładować akumulator...
Ktoś już pisał o tym kabelku. Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał . Samochód mam z 12 lat jest wszystko ok tylko te pieprzone ładowanie. Robię już chyba 6 lub 7 raz i musi być jakiś sposób na to ładowanie. Już myślałem, że...
witam! kuiłem dzisiaj nowe radio kenwood 5031 i włozyłem do samochodu wszystko było ok do chwili kiedy wkładałem do konsoli je i w czasie wkładania cos pstrykło( jkies chyba zwarcie) zapaliła sie lampka od ładowania. pjechałem do mechanika stwierdził ze jakies djody w alternatorze zrobil i to samo. pomózcie mi bo juz nie mam siły na mojego astrolota....
Mam problem z elektyką. W czasie podłączania radia zrobiłem zwarcie i się zaczeło. W czasie odpalania nie swiecą żądne kontrolki na desce, odpala normalnie al zapala się kontrolka ładowania (alternator ładuje mierzyłem 14,6v). Gdy spuszczam chamulec reczny dopiero zapala się kontrolka paliwa, nie pokazuje tęperatury silnika.Po zatym wszystko dział jeżdzi...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Możliwe. Zalejesz alternator a potem zrobi się zwarcie - a wiadomo, że jak zwarcie to ogromny przepływ prądu i uzwojania mogą się popalić. Proponuję sprawdzić czy jakaś celka nie poszła w akumulatorze oraz spadek napięcia i prądu podczas odpalania. Zagadaj do jakiegoś sąsiada, który Ci sprawdzi ewentualnie pożyczy miernik. Daj znać o wynikach pomiarów...
Witam .Po wpięciu miernika szeregowo pokazuje 131mA.Wyjmowane po kolei bezpieczniki nie dają żadnych zmian poboru.Rozdzieliłem przewody na klemie+ i podpiąłem sam rozrusznik z alternatorem w efekcie otrzymałem spadek poboru do 12mA.Wypiąłem alt. i rozrusznik i podłączyłem kabel idący do stacyjki i bezpieczników,pobór skoczył do wartości 131mA.To wszystko...
Tak domyślam się, ale na diagnostykę będę mógł się udać dopiero w przyszłym tygodniu (nie mam jak zaciągnąć go nawet do elektryka:P). Do tego czasu staram się naprawić go własnymi siłami. I mam takie pytanie, czy można odłączyć alternator i uruchomić silnik bez szkody dla elektryki? (w celu wyeliminowania tego że to on robi jakieś zwarcie wewnątrz,...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
alternator na pewno jest kropnięty niech to zrobi elektryk lub kup alternator innej możliwości nie ma w szczegółach to regulator i te trzy diody zakreslone na czerwono oraz wirnik który może być zwarty . powodzenia.
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
temat wałkowany wiele razy, wystarczyło poszukac ale dla spokoju...cyt.. Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Alternator przestal ladowac chyba rok tutemu jakos przed latem -zmienilem na uzywany ale sprawny.Na wolnych obrotach juz kiedys mierzylem napiecie i bylo powyzej 13,5V. Zakladam ze ta strona jest ok. Nie wiem jak ze zmianom rezystancji przy niskich temperaturach. Moze dlatego problem jest bardziej odczowalny w zimie. Generalnie byl problem z rozrusznikiem....
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Jak był podłączony w aucie a alternator niby ładował nieswieciła sie kontrolka na postoju wydaje size wtedy było zwarcie i z 12.8 spadło na 12.2 i sprawdzałem na odłączonym z instalacji auta trzyma cały czas na tym samym poziomie
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
jESTEM pierwszy raz zalogowany na Elektroda.pl i zarazem poczštkujšcym znawcš mojego auta, którego kupiłem w ubiegłym roku. Opel Astra 1,6 16V , rocznik 1996, zasilany gaz/benzyna. Od poczštku miałem problemy z elektrykš i może z elektronikš, bo coraz częciej stacyjka odmawiała posłuszeństwa. Dlatego zmieniłem kostkę od stacyjki nie pomogło, potem...
Emeryt, dioda w alternatorze jak umiera to nagle. Albo zwarta na sztorc albo rozwarta całkiem.
Nic nie było robione usterka powstała nagle. Wszystkie masy wyczyszczone, ładowanie jest - jak zapale silnik moge zdjąć klemy i silnik pracuje nawet pod pełnym obciążeniem tzn. włączonych światłach radiu i dmuchawie na full. Stan oleju w normie. Po prostu gdy go zgaszę to żarzą się kontrolki od ładowania i czek silnika słabo sie świeci natomiast od...
Witam Dwa dni temu wieczorem zapaliła mi się kontrolka Airbag w Opel Astra 1,7tds Isuzu 96r. Zauważyłem jednak, że przygasa jak obroty spadają pon 1400 obr/min. Z rana kiedy chciałem odpalić okazało się ze akumulator rozładowany. Myślałem, że to wina tego, że paliła się żarówka bo zostawiłem maskę niezamkniętą na noc. Wieczorem jak wróciłem po pracy...
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
Witam. Mam problem z Astrą F (1995). Zapaliła się kontrolka ładowania w czasie jazdy. Im wyższe obroty, tym mocniej się świeci. Zatrzymałem się, wyjąłem kluczyk a kontrolka ładowania nadal się świeci. Postanowiłem wracać do domu bez włączonych świateł. Pod koniec drogi jeszcze jedna niespodzianka, zaczyna zapalać się co chwilę kontrolka poduszki powietrznej....
kolego problem identyczny był poruszany na forum : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... ... w sumie nie rozwiązany, podejrzewany był sterownik - ale ja sterownik wymieniłem i dalej to samo. Dodam ze mój sterownik w dm aucie śmiga, zgodnie z tym schematem zostały do rozważenia 2 przekaźniki które wymieniłem wcześniej. Jeden został...
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Witam, Forumowiczów :) Mam poważny problem z astrą F 1992 auto nie chce odpalić?? mimo ,że rozrusznik kręci.Silnik w ogóle nie reaguje. Wyprzedając pytania rozrusznik i altek są nowe, bo to miało być przyczyną nie odpalania auta. Tak stwierdził elektryk z Warszawy! Wymieniłem te podzespoły i auto nadal nie odpala. Sprawdzałem iskrę i jest jej brak czy...
Witam. Ostatnio u kumpla w astrze 1 miałem taki przypadek. Podłączyłem wzmacniacz (GTA 470), obecnie chodziły tylko 2 kanały w mostku czyli ok 200RMS. Pograło to jakieś 20 min na ok. 50RMS następnie chwile na prawie maks po czym spalił sie bezpiecznik przy aku 30A. Założyłem większy bezpiecznik, chwile posłuchaliśmy głośniej i zauważyliśmy że przygasają...
Oj Zbyslaw cos nie tak swiecenie kontrolki oznacza brak ladowania , a u ciebie jest przeladowanie , a kontrolka swieci. Jezeli jest zbyt duze napiecie oraz prad ladowani to nastapi zagotowanie elektrolitu i wyparowanie wody.Czy aby twoj akumulator nie posiada jaliegos zwarcia?
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Witam. Co do ładowania akumulatora to dużo jest możliwości ale zaleca sie ładowanie akumulatora przy odpietych zaciskach a najlepiej jesli wyjmniemy akumulator z samochodu i postawimy na podłodze wraz z prostownikiem odkręcenie korkówjesli jest to akumulatro obsługowy. Takie zabiiegi zabespiecza nas przed uszkodzeniem elektroniki w samochodzie a tagrze...
Sprawdzi uzwojenie gwiazdy 3 fazowe czy nie ma zwarć do stojanu potem diody prostownicze nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora oraz jego rozebrania na stole , przy okazji sprawdzi wirnik czy też zwarcia nie ma do masy.
Nie dostanie, włącz światła, dmuchawę. Akumulator mimo, że zwarty ma swoją pojemność więc alternator na pusto pracować nie będzie.
ciagle szukam tego co pod deska mi piszczy/swierszczy. Po któryms tam mechaniku, - przestalem ich juz liczyc - jest kolejny podejrzany. Zasilacz dający prąd na ekran wyswietlacza i licznika. Nie wiem juz co o tym sadzic: przypomne diagnozy innych "znawców": 1 - swierszczy dioda w alternatorze 2 - piszczy pasek wieloklinowy 3 - zwarcie w stojanie alternatora...
Przyczyna była również w akumulatorze,po wymianie nowego alternatora nie było ładowania. max do 12V. podmieniłem stary akumulator i ładował 14V bateria po sprawdzeniu sprawna lecz musi mieć zwarcie.Wymieniłem na nowy i jak narazie ładuje. Jak myślicie czy niesprawny akumulator mógł spowodować spalenie alternatora?
Ten przewód prawdopodobnie do akumulatora idzie przez rozrusznik, do rozrusznika cieńszym przewodem, od - już tym grubym rozruchowym do akumulatora. Co by nie było, dokładnie zaizoluj i przyczep ten przewód, aby nie mógł zewrzeć się z silnikiem - do masy.
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Popraw wszystkie połączenia z masą, a szczególnie przy fartuchu nadwozia (obok akumulatora) i podłużnicy. Następnie zmierz napięcie ładowania na alternatorze (na biegu jałowym i na obrotach), jak i stan samego odłączonego akumulatora (może mieć zwarcia).
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
alernatory psuja sie przez słaby akumulator lub kiepska mase ,na poczatek sprawdz czy po zwarciu jednego ze stykow alternatora do masy nie zaswieci sie lampka ładowania .rob to przez probowke
alternator zwarcie zwarcie alternator zwarcie astra
temperatura klimatyzatora schemat silnik odkurzacz blokada drzwi pralka mastercook
kołnierz pralka candy gramofon daniel
Różnica w jasności żarówek LED wstecznych - przyczyny i rozwiązania Zasilanie układu PCM1795: napięcia i stabilizacja