Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Chyba trochę niepoprawnie oceniasz zjawisko. Domyslam się, że gwiżdże (piszczy) pasek napędu osprzętu. Oznacza to : mocno zużyty pasek, słabiutki akumulator, uszkodzenia/zwarcia wewnątrz alternatora, uszkodzenia innych urządzeń napędzanych tym paskiem. ponieważ zjawisko ustaje jestem za akumulatorem. Pewnie już starutki i musi sobie pociągnąc energii...
ciagle szukam tego co pod deska mi piszczy/swierszczy. Po któryms tam mechaniku, - przestalem ich juz liczyc - jest kolejny podejrzany. Zasilacz dający prąd na ekran wyswietlacza i licznika. Nie wiem juz co o tym sadzic: przypomne diagnozy innych "znawców": 1 - swierszczy dioda w alternatorze 2 - piszczy pasek wieloklinowy 3 - zwarcie w stojanie alternatora...
Skoro juz tak raz pobudziles i dzialalo to tak zrob. I nie rownolegle, ale szeregowo akumulatory musisz polaczyc. Z takimi pomiarami lepiej ni ekombinuj w srodku celi. Jak sie naladuje i bedzie dzialal to ok, jak sie nie uda to trudno. W razie w to napisze ci, ze u mnie juz 3 lata 360 chodzi jak szalona na akumulatorze 75Ah z opla Astry. To zwarcie...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Przyczyna była również w akumulatorze,po wymianie nowego alternatora nie było ładowania. max do 12V. podmieniłem stary akumulator i ładował 14V bateria po sprawdzeniu sprawna lecz musi mieć zwarcie.Wymieniłem na nowy i jak narazie ładuje. Jak myślicie czy niesprawny akumulator mógł spowodować spalenie alternatora?
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Fajnie że jest instrukcja. Ale myślę ze warto by jeszcze dopisać żeby odłączyć akumulator aby przypadkiem nie nastąpiło zwarcie przewodu plusowego do minusa ewentualnie nie zewrzeć kluczem podczas odkręcania. Jeszcze jedno mniej istotne w instrukcji wymiany napisałeś (masa - cienki, ładowanie - grubszy) w tym alternatorze przewód cienki raczej nie jest...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
Podłącz prostownik 220v do auta i zobacz czy naładuje do 14,4v bo mi sie widzi że akku samochodu ma zwarcie. Podmieniałeś akku w samochodzie? Raczej innej opcji nie ma. Popieram Świece dogrzewaja,aku padniety i tyle Za duży pobór pradu Aku chce odrazu "być" naladowany sam piszesz ze masz napiecie 11,5 V (mało)
Witam, Forumowiczów :) Mam poważny problem z astrą F 1992 auto nie chce odpalić?? mimo ,że rozrusznik kręci.Silnik w ogóle nie reaguje. Wyprzedając pytania rozrusznik i altek są nowe, bo to miało być przyczyną nie odpalania auta. Tak stwierdził elektryk z Warszawy! Wymieniłem te podzespoły i auto nadal nie odpala. Sprawdzałem iskrę i jest jej brak czy...
Może podczas naprawy zrobił zwarcie i popalił troche rzeczy pewności nie ma . Wiadomo że się nie chce przyznać. Inny mechanik lub jakiś rzeczoznawca może pomóc ale czy to sie będzie opłacało? tego nikt niewie
Tak sobie pomyślałem (czasem mi się jeszcze zdaża :D ), że może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się tym grzejącym się alternatorem i piszczącym paskiem. Przyczyna może być bardzo prozaiczna a mianowicie gdzieś w instalacji pojawia się przerwa, brak styku na jakiejś śrubie, wsuwce itp. Wówczas silnik i światła gasną a na akumulatorze napięcie jest ok....
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Witam jeżeli chodzi o mostki to dokładniej sprawdzisz każdą z osobna miernikiem na teście diody ,bez rozłączania sprawdzisz też ale tylko czy któraś nie ma zwarcia , przerwy nie sprawdzisz , wirnik sprawdzisz omomierzem powinno być kilka ohm , jeżeli już wszystko posprawdzasz to złóż wszystko do kupy zrób sobie jakieś obciążenie np. z kilku połączonych...
Pierwsze to rozłącz klemy i je zewrzyj na 15min. Alternator do kontroli + napinacz paska wielorowkowego. Zdemontuj skrzynkę BCM -bezpiecznikową i wyczyścić styki. Założyć dodatkowe masy silnik-karoseria ,poprowadzić dodatkowy kabel PLUS z alternatora do aku. W dodatku jaki wyskakują błędy? ,można je tzw .wygenerować: Poniżej przedstawiam metodę odczytania...
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Silnik też jest gorący, mocowanie alternatora stwarza kontakt termiczny z nim, obecność gorącego powietrza z chłodnicy.Wreszcie dośc uczciwe obciążenie prądowe. Gorąco- pojęcie względne, sądze nieśmiało, że wszystko jest ok. Tfu, napisałeś wyłączonych odbiornikach, troche dużo prądu, albo bateria ma zwarcie w celi, albo rozładowana.
Najwyraźniej akumulator dostał zwarcia. Włóż sprawny i się przejedź. Jeśli nowy będzie się rozładowywał, może to być wina regulatora napięcia w alternatorze. Prawdopodobnie dodatkowo trzeba będzie udać się na usunięcie błędów z komputera, jeśli przy okazji zwarć się lekko nie zważył bo i tak bywa.
Witam Dwa dni temu wieczorem zapaliła mi się kontrolka Airbag w Opel Astra 1,7tds Isuzu 96r. Zauważyłem jednak, że przygasa jak obroty spadają pon 1400 obr/min. Z rana kiedy chciałem odpalić okazało się ze akumulator rozładowany. Myślałem, że to wina tego, że paliła się żarówka bo zostawiłem maskę niezamkniętą na noc. Wieczorem jak wróciłem po pracy...
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
znalazłem ten przekaźnik był spalony wymieniłem go na nowy niestety nadal nie było ładowania okazało się że alternator jest spalony jak można sprawdzić czy świece żarowe nie robią zwarcia i gdzie jest czujnik świec żarowych
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
Alternator przestal ladowac chyba rok tutemu jakos przed latem -zmienilem na uzywany ale sprawny.Na wolnych obrotach juz kiedys mierzylem napiecie i bylo powyzej 13,5V. Zakladam ze ta strona jest ok. Nie wiem jak ze zmianom rezystancji przy niskich temperaturach. Moze dlatego problem jest bardziej odczowalny w zimie. Generalnie byl problem z rozrusznikiem....
temat wałkowany wiele razy, wystarczyło poszukac ale dla spokoju...cyt.. Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy...
I co z tego że był wyłączony? Stały plus masz na sterowniku, pin C16, B1. Deska, zegarek, radio, to wszystko jest pod napięciem pomimo wyłączonej stacyjki. Miałeś pernamentne zwarcie poprzez mostek prostowniczy alternatora. Także spore koszty tego zabiegu.
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
jESTEM pierwszy raz zalogowany na Elektroda.pl i zarazem poczštkujšcym znawcš mojego auta, którego kupiłem w ubiegłym roku. Opel Astra 1,6 16V , rocznik 1996, zasilany gaz/benzyna. Od poczštku miałem problemy z elektrykš i może z elektronikš, bo coraz częciej stacyjka odmawiała posłuszeństwa. Dlatego zmieniłem kostkę od stacyjki nie pomogło, potem...
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
bez sondy też będzie jeździć, nie jest ona konieczna, jedynie będzie ciut więcej palić. musiałeś coś jeszcze urwać, kabel do pompy paliwa w zbiorniku, może przewód paliwowy zobacz czy na plaku zapala, jak zapala to niema paliwa, jak nie zapala to niema iskry (może urwałeś np czujnik położenia wału lub kabel od niego który jest nisko - z tyłu koła pasowego...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego z resztą miałem dobrą ilość. Czasami zaświeciła się...
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
Świece żarowe pobierają znaczny prąd, jeśli w układzie ładowania jest gdzieś słaby styk, będzie to powodowało spadki napięcia i brak ładowania. Dopóki nie wykonasz pomiarów o które proszono, dalsza dyskusja nie ma sensu. Potem można ew. sprawdzić prąd pobierany przez układ wstępnego podgrzewania, być może jest w nim jakieś zwarcie i pobiera zbyt duży...
Witam! Dwa tygodnie temu przez własną głupotę po podjęciu próby naprawy nawiewu w Oplu Astra F 1999r 1.4 60km zrobiłem zwarcie za panelem nawiewowym, od tamtej pory po odpaleniu silnika po kilku sekundach samochód gaśnie, rozwiązaniem tego problemu jest szybkie dodanie gazu bezpośrednio po odpaleniu. Po tej czynności pojawia się czerwona kontrolka ładowania...
W mojej Asterce różnie rozładowywał się akumulator, raz przez noc i na rano nie było prądu, a czasami np. na parkingu w pracy i po 8 godzinach znowu nie było prądu. Szukałem nawet w stacyjce, radio wywaliłem, aż kiedyś zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki lekko zaczęła się żarzyć kontrolka od ładowania aku, no i trafiłem. Okazało się, że jedna dioda...
Witam. Astra 1.7 diesel (dr) 94 rok. Wszystko było ok., rozrusznik kręcił zawsze żwawo, akku w dobrym stanie, alternator jak i cala instalacja także. Przy dzisiejszym rozruchu rozrusznik dość słabo kręcił ... objawy takie jak przy wyładowanym akumulatorze, przy następnym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Po jakimś czasie ponownie wyłączyłem silnik...
Witam moge tyko podpowiedziec że taki objaw w tych alternatorach spowodowany jest czesto zwarciem na wirniku (dochodzi do tegoprzy większych obrotach).Następstwem tego moze byc spalenie mostka i regulatora napięcia.
A więc, tak jak pisałem pomierzylem same uzwojenia induktorem. i co się okazalo ze mam na wszystkim co tylko możliwe zwarcie. Dostał wilgoci i się znowu odezwał. Czyli stojan do przewinięcia. Podobno to koszt ok 30-40 zł. Jeszcze raz sprawdzielem wszystkie diody z osobna i w/g pomiarów wyglądają OK. Tak samo regulator. Zachowuje się tak jak wyżej napisałem....
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
WItam Czy ktoś wie jakie sa diody w alternatorze opel astra 1 rocznik 93 dwie z trzech maja zwarcie i czy idzie je wymienić pewnie tak tylko nie mam symboli na nich jest czytelne tylko 1N54 i dalej nie wiem...
witam ponownie,mostek jest zbudowany na 6 diodach jedna jest zwarta,wymieniłem ja,niewiem czy warto mi zakładac ten alternator do samochodu poniewaz mam obawy ze regulator jest tez uszkodzony,znalazłem na alegro regulator podobnie wygladajacy do mojego,ale współpracuje on z 9 diodowym mostkiem http:*** może ktoś cos poradzi ,czekam na opinie,a może...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
na altku jest 13,6v, ale jak mój kolega zwarł kabelek d + z czymś, nie widziałem to na aku było 14.1v włączyłem światła spadło do 13.9v lekko gazu i 14,1 V, więc twierdzę że altek jest oki, będę dzisiaj miał drugi naspewno sprawny, jesze zamienię i zobaczymy
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P I chyba mówimy o tym alternatorze.P
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Możliwe. Zalejesz alternator a potem zrobi się zwarcie - a wiadomo, że jak zwarcie to ogromny przepływ prądu i uzwojania mogą się popalić. Proponuję sprawdzić czy jakaś celka nie poszła w akumulatorze oraz spadek napięcia i prądu podczas odpalania. Zagadaj do jakiegoś sąsiada, który Ci sprawdzi ewentualnie pożyczy miernik. Daj znać o wynikach pomiarów...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Sprawdzałem dzisiaj czujnik podpiąłem do niego omomierz ustawiony na zakres tester diody z sygnalizacja dźwiękową tzw. "zwarcie",zimny czujnik nic nie pokazuje omomierz,podgrzałem czujnik multimetr zasygnalizował przejście(zwarcie) ale żadnej konkretnej wartości rezystancyjnej.Co do tej kostki od alternatora to jest 2-pinowa, ale sprawdzę to jutro i...
Może "coś" robi zwarcie i za pośrednictwem alternatora "dławi" silnik, albo sam alternator się zaciera (w FIATach częsta przypadłość, a że Opel blisko z FIATem współpracował kiedy powstawała Astra H to kto wie...).
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
Mam problem z elektyką. W czasie podłączania radia zrobiłem zwarcie i się zaczeło. W czasie odpalania nie swiecą żądne kontrolki na desce, odpala normalnie al zapala się kontrolka ładowania (alternator ładuje mierzyłem 14,6v). Gdy spuszczam chamulec reczny dopiero zapala się kontrolka paliwa, nie pokazuje tęperatury silnika.Po zatym wszystko dział jeżdzi...
Sprawdzi uzwojenie gwiazdy 3 fazowe czy nie ma zwarć do stojanu potem diody prostownicze nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora oraz jego rozebrania na stole , przy okazji sprawdzi wirnik czy też zwarcia nie ma do masy.
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
kolego problem identyczny był poruszany na forum : ... w sumie nie rozwiązany, podejrzewany był sterownik - ale ja sterownik wymieniłem i dalej to samo. Dodam ze mój sterownik w dm aucie śmiga, zgodnie z tym schematem zostały do rozważenia 2 przekaźniki które wymieniłem wcześniej. Jeden został wyeliminowany - bo go niema. Drugi zakładam że jest w komorze...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą...
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
Witam. Pytanie teoretycznie proste. Jak podłączyć pompe wspomagania w astrze II bezpośrednio z akumulatora ?? U mnie tak jak i u większości posiadaczy astry II wysiadło wspomaganie. Sprawdziłem kable, sygnały są, alternator ładuje 14V a na zapalonych światłach siada do 13,8V więc elektryk powiedział, że jest on dobry i nie jego wina. Teoretycznie wszystko...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
Alternator pewnie zwarty, stad takie zachowanie akumulatorów. Jak akumulatory będą całkowicie puste, a alternator uszkodzony to benzyny nie odpalisz nawet ciągając ja 3km innym autem. Dawno nie widziałem dłuższego pojedynczego zdania niż twój post ;)
Alternator powiedział papa,lub jechałeś "na rozruszniku" w oplach często zacina sie stacyjka "na rozruchu". Naładuj akumulator lub podmień z innego auta "na próbę".
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
możliwe że padł regulator napięcia w alternatorze i mógł "ugotować" akumulator
Witam Mam problem z instalacją, przez noc rozładowuje mi akumulator. Patrzyłem miernikiem i pobór prądu gdy auto jest zamknięte wynosi 0,75 A, jest to sporo, dodam też że odłączałem bezpieczniki i przekaźniki i pobór się nie zmieniał nadal był taki sam, odłączałem też przewody od alternatora i pobór prądu nic się nie zmieniał. Wiecie może co to może...
Kolego pewnie sprzedano Ci auto z podmienionym akumulatorem. Opisane objawy (terkotanie stycznika rozrusznika) wskazują na rozładowany lub zużyty akumulator. Może masz w aucie niesprawny alternator. Jeśli prawidłowo wykonałeś pomiar amperomierzem, to albo zbyt krótko czekałeś na uspokojenie się elektroniki, albo rzeczywiście masz "złodzieja" energii...
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Diody jak się przepalają to robią sobą zwarcie. Już trochę alternatorów przewaliłem w swoim krótkim zyciu więc wiem o co chodzi w temacie.
No i wszystko jasne, wiązka przewodów od alternatora poluzowała się i przetarła o koło pasowe przez co robiło sie zwarcie i działy sie różne cuda...Pozdrawiam
alernatory psuja sie przez słaby akumulator lub kiepska mase ,na poczatek sprawdz czy po zwarciu jednego ze stykow alternatora do masy nie zaswieci sie lampka ładowania .rob to przez probowke
W tych alternatorach mostek uszkodzony to standard już koledzy wcześniej o tym pisali i zwarcie głównej diody powoduje przepływ prądu do regulatora i brak świecenia kontrolki.P
Witam. Mam problem z Astrą F (1995). Zapaliła się kontrolka ładowania w czasie jazdy. Im wyższe obroty, tym mocniej się świeci. Zatrzymałem się, wyjąłem kluczyk a kontrolka ładowania nadal się świeci. Postanowiłem wracać do domu bez włączonych świateł. Pod koniec drogi jeszcze jedna niespodzianka, zaczyna zapalać się co chwilę kontrolka poduszki powietrznej....
janons wariowanie obrotomierza nie jest powiązane z ładowaniem. Bardziej z przetartym gdzieś przewodem (zwarciem). Napięcie sprawdź przy samym alternatorze. Jeśli będzie ok to przeczyść styki przewodu alternator-akumulator. stach2005 Uszkodzony regulator napięcia. Jazda jak najbardziej jest szkodliwa dla akumulatora (może zagotować się elektrolit,...
Witam .Po wpięciu miernika szeregowo pokazuje 131mA.Wyjmowane po kolei bezpieczniki nie dają żadnych zmian poboru.Rozdzieliłem przewody na klemie+ i podpiąłem sam rozrusznik z alternatorem w efekcie otrzymałem spadek poboru do 12mA.Wypiąłem alt. i rozrusznik i podłączyłem kabel idący do stacyjki i bezpieczników,pobór skoczył do wartości 131mA.To wszystko...
Tak domyślam się, ale na diagnostykę będę mógł się udać dopiero w przyszłym tygodniu (nie mam jak zaciągnąć go nawet do elektryka:P). Do tego czasu staram się naprawić go własnymi siłami. I mam takie pytanie, czy można odłączyć alternator i uruchomić silnik bez szkody dla elektryki? (w celu wyeliminowania tego że to on robi jakieś zwarcie wewnątrz,...
kolego mialem podobny problemik kupilem centre future nowa i po zalozeniu do auta zrobilem 10 km zostawilem go na noc rano chcialem odpalic i lipa okazalo sie ze alternator mial zwarcie i mi go rozladowal na maxa az zielone oczko zrobilo sie czarne w bateryjce...
Witam Jak w temacie. Przy 2, 3 próbach uruchomienia słychać pojedyncze zapłony. Przy następnych próbach słychać tylko jak rozrusznik kręci. Czujnik położenia wału po wymontowaniu ma oporność cewki ok. 500 ohm, podłączony do woltomierza i po ręcznym przesuwaniu przed nim kawałkiem metalu daje napięcie do ok. 10 mV. Został zamontowany spowrotem jako sprawny...
no i lipa .... wyeliminowałem dziś stacyjkę - posunąl mi znajomy taką mysl - ale niestety pudło. Na krótko po zetknięciu przewodów do uzyskania zapłonu dzieje się to samo. Rozebrałem też deskę rozdzielczą, dostałem siędo kontrolki - po wyjęciu lampki problemu nie ma. Wyjąłem kontrolkę, i zwarłem te styki od kontrolki na krótko przewodem - problem nie...
Nic nie było robione usterka powstała nagle. Wszystkie masy wyczyszczone, ładowanie jest - jak zapale silnik moge zdjąć klemy i silnik pracuje nawet pod pełnym obciążeniem tzn. włączonych światłach radiu i dmuchawie na full. Stan oleju w normie. Po prostu gdy go zgaszę to żarzą się kontrolki od ładowania i czek silnika słabo sie świeci natomiast od...
Popraw wszystkie połączenia z masą, a szczególnie przy fartuchu nadwozia (obok akumulatora) i podłużnicy. Następnie zmierz napięcie ładowania na alternatorze (na biegu jałowym i na obrotach), jak i stan samego odłączonego akumulatora (może mieć zwarcia).
Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i...
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Nie dostanie, włącz światła, dmuchawę. Akumulator mimo, że zwarty ma swoją pojemność więc alternator na pusto pracować nie będzie.
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam