No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Siemka ciągnę dalej temat. Okazało się że jest jakieś zwarcie w kierunkowskazach czy coś z tym związane gdyż po odłączeniu bezpiecznika oznaczonego obrazkiem awaryjnych ( trojkącik ) nic się nie iskrzy auto odpala, fakt alternator chyba też jest lipny wiec przymierzam sie do wymiany. Pytanko tylko co może powodować zwarcie w kierunkach ??
Napięcie sprawdzone jest ok. Wydaje mi się ze mam gdzieś zwarcie ze zamiast do alternatora to ucieka mi gdzieś prąd..
Zmierz prąd jakim łąduje alternator mierząc spadek napięcia na przewodzie do akumulatora. Gdyby było zwarcie to autko by sie jarało przy takim prądzie.
Alternator powiedział papa,lub jechałeś "na rozruszniku" w oplach często zacina sie stacyjka "na rozruchu". Naładuj akumulator lub podmień z innego auta "na próbę".
Coś zacznie się grzać i to bardzo Jeśli nie elektryka to koło pasowe. Może być też zwarcie albo prawie zwarcie na podgrzewaczu w sensie świeca żre prad i tu mnie dziwi jakim cudem się nic nie spaliło. Pomiar prądu na plusie alternatora na zimno by sporo wyjaśnił bo nadal nie wiadomo czy alternator w aucie nie ładuje czy jest bardzo mocno obciążony....
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
auto mi staneło i wszystkie kontrolki zgasły,nawet jak dzwi otworzyłem światełko w kabinie nie świeci szybko odłączyłem kleme plus od akumulatora i zastanawiam sie chwile co robi takie zwarcie,próbuje podłączać iskrzy się.W padłem na to iz pare dni temu miałem robiony alternator i wtedy odłączyłem go całkowicie i bez ładowania przejechałem pare kliometrów.Ale...
Dzięki za podpowiedzi, faktycznie świece żarowe podgrzewają jeszcze zimny silnik po uruchomieniu w celu poprawy jakości spalin, ale moim zdaniem to nie powód żeby ładowanie spadło do 12V, po włączenie świateł mijania 11,9V + pogrzewanie tylnej szyby to na wyświetlaczu już tylko 11,7V i wyższe obroty silnika mało zmieniają, a gdy świece się wyłączą to...
Witam!Mam astre f 1,6 8V z klimatyzacją silnik x16szr i padł mi alternator,chcę go wymienić na drugi który jest z innej astry ale nie wiem czy będzie dobry,mocowanie jest to same ale parametry trochę inne.Oba alternatory są marki DelcoRemy,ale ten zepsuty miał takie dane:12V 100A,aten na który chcę zmienić to:14V100A. No i pytanie czy napięcie tego...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Tylko nie wiem czy nie będzie gasł silnik lub nie będzie nim szarpało jak jest zimny Nie bedzie. To tylko dogrzewanie. Robiłem to setki razy i jedyne z czym wracały, to nieszczęsne płytki zaworowe. Elektryk mówił mi że wstawi mi przełącznik i po minucie będę sam go przełączał Ale po co, skoro to "dogrzewanie" i tak nic nie daje? Za to alternator i...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Tak domyślam się, ale na diagnostykę będę mógł się udać dopiero w przyszłym tygodniu (nie mam jak zaciągnąć go nawet do elektryka:P). Do tego czasu staram się naprawić go własnymi siłami. I mam takie pytanie, czy można odłączyć alternator i uruchomić silnik bez szkody dla elektryki? (w celu wyeliminowania tego że to on robi jakieś zwarcie wewnątrz,...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora a chodzi o to, że podczas ..... jak wkładam kluczyk do stacyjki to przekręcam go to wyskakując mi kontrolki ale brak jest tej od ładowanie " z akumulatorem ) i obrotomierz też nie działa .... Ładowanie jest na poziomie 12.3 V i nie rusza go nawet pod obciążeniu np. światła, radio lub wentylator...
Witam Chodzi o opla astre h 1,7 cdti z 2004r. Były problemy z niskim ładowaniem Dzisiaj byłem u mechanika wyciągnął alternator wymienił diody szczotki sprawdził i jest ok. Ale zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że coś jest dolutowane do kabla co idzie do filtra paliwa (podgrzewacz paliwa). Odwinąłem izolacje i widzę, że gościu dolutował do kabla żaróweczkę...
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Cześć mam pytanko brakuje mi pobudzenia alternatora od kontrolki z deski przez co nie mam ładowania i chcę to zrobić na szybko bo nie mam teraz czasu dłubać w tym aucie. wziąłbym impulsowy z rozrusznika na pobudzający do alternatora tylko musiałbym wstawić diodę jednokierunkową na przewód znalazłem taką na Allegro pytanko czy będzie okej https://allegro.pl/oferta/1-5ke15ca-diod...
Pojawił mi się w astrolocie dość dziwny problem z napięciem ładowania. Równo 2 lata temu wymieniałem alternator, stary padł mechanicznie - ktoś go niechlujnie regenerował i rozleciały się pierścienie. Kupiłem fabrycznie nowy, AS-PL model A2022. Przez dłuższy czas był spokój, napięcie ładowania wahało się między 14,2 a 14,4V. Ostatnio jednak profilaktycznie...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
Ale jak ci napięcie spadało do 8V?? Jeżeli padnie alternator to prąd leci z akumulatora i wtedy napięcie przysiądzie ci do 11,0-11,8V.Jak silnik nie pracuje i zapalę światła ,radio to napięcie mam w tym przedziałe.Podczas pracy silnika wzrasta pobór prądu poprzez pompę paliwa (ok.2A),wtrysk i cewkę (silnik C14NZ).Mi podczas jazdy pękł pasek od alternatora...
witam mam problem z astra h brak ladowania wiec kupilem uzywany alternator z gwarancja od razu pisze ze nie mam quitheat w tym aucie jest to Z17DTL nadal ladowanie znika naladuje aku samochod pracuje ok ale swieca wszystkie kontrolki ladowanie 12.6v po i spada po 25 min auto rozgrzane nic nie dziala silnik pracuje napiecie 6.6v i auto gasnie zadnych...
Może "coś" robi zwarcie i za pośrednictwem alternatora "dławi" silnik, albo sam alternator się zaciera (w FIATach częsta przypadłość, a że Opel blisko z FIATem współpracował kiedy powstawała Astra H to kto wie...).
Witam potrzebuje pomocy, mam problem z alternatorem jest nowy ale po każdym myciu samochodu zaczyna głupieć ładowanie wymieniłem wiązkę od alter. do pierwszej kostki (4 piny) i teraz to sie całkiem podziało raz są obroty raz nie i tak samo z ładowaniem. Czy są gdzieś jakieś przekażniki w tym samochodzie odpowiadające za ładowanie.Bardzo proszę o pomoc
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Szukam wskazówki dotyczącej problemu skaczącego napięcia ładowania, większość informacji dotyczy alternatora, ale w tym przypadku jest inaczej. Krótki opis: - po przekręceniu kluczyka grzeją świece żarowe i można auto odpalić, raz woltomierz pokazuje 14,2 V a raz skacze od 13 do 14,2 V. Gdy skacze napięcie to wystarczy lekko przygazować i wszystko wraca...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Witam ! mam problem z ładowaniem w astrze III 1.7 mianowicie 4 miesiące temu zrobiłem z alternatorem tz wymieniłem cały mostek prostowniczy z regulatorem i oczywiście uszczelniaczem i od tego czasu mam problem z tym ze czasem ładuje czasem nie . po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania gaśnie ale gdy badam ładownie pokazuje mi ze alternator nie...
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Witam!!! Mój alternator w ogóle nie ładował na zaciskach miernik pokazywał 12,6V przed i po wymianie regulatora napięcia i na klemach tak samo, wczoraj wymieniłem alternator(zakupiłem na szrocie) na zaciskach jest około 15V a na klemach brak ładowania, żarzy się kontrolka ładowania po odpaleniu przy moim oryginalnym nie paliła się przy braku ładowania??...
Witam koledzy mój problem polega na tym że moja astra ma zbyt małe ładowanie na biegu jałowym wszystko wyłączone ma 13.7V a jak włączę światła drogowe dmuchawe na full ogrzewanie tylniej szyby to spada na 12,5V a na biegu jałowym jak odpale samochód to napięcie powoli samo spada co jest nie tak?? regulator napięcia czy może alternator??
Witam. na wstepie zaznaczam ze szukałem na kilku forach i tutaj temetu podobnego lub zblizonego do mojego utrapienia. Otóz jakis czas temu nastapiła u mnie małą awaria z odpalaniem. A wiec tak jesli wkłądam kluczyk do stacyjki i przekrecam wszytskie kontroli sie pala tak jak powinny sie palic. kiedy przekrecam kontrolki przygasaja i arozrusznik tak...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P http://obrazki.elektroda.net/62_12521718... I chyba mówimy o tym alternatorze.P
kolego mialem podobny problemik kupilem centre future nowa i po zalozeniu do auta zrobilem 10 km zostawilem go na noc rano chcialem odpalic i lipa okazalo sie ze alternator mial zwarcie i mi go rozladowal na maxa az zielone oczko zrobilo sie czarne w bateryjce...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Możliwe. Zalejesz alternator a potem zrobi się zwarcie - a wiadomo, że jak zwarcie to ogromny przepływ prądu i uzwojania mogą się popalić. Proponuję sprawdzić czy jakaś celka nie poszła w akumulatorze oraz spadek napięcia i prądu podczas odpalania. Zagadaj do jakiegoś sąsiada, który Ci sprawdzi ewentualnie pożyczy miernik. Daj znać o wynikach pomiarów...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
Witam Mam dziwny problem z moja Astra 1.6 16V ECOTEC - rocznik 95. Kilka dni temu po przejechaniu ok 150km odstawilem samochod do garazu. Na drugi dzien rano odpalilem samochod i nie zgasla mi kontrolka. Po kilku przygazowaniach zgasla ale w dziwny sposob co mnie zaniepokoilo. Okazalo sie ze sie przepalila. Zmierzylem napiecia: - napiecie na akumlatorze...
Witam, Proszę o pomoc w diagnozie problemu z w/w samochodem. Mieszkam na wyspach, a tutaj jak wiadomo często pada. Od kilku miesięcy auto od czasu do czasu nie odpala przy deszczowej pogodzie. Często przy przekręceniu kluczyka słychać jakby silnik nie mógł się przekręcić a cała elektronika gaśnie. Wtedy najczęściej nawet świateł nie da się włączyć....
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
Wymieniłem akumulator i wszystko gra miałem identyczne objawy aku dawał czasami zwarcie
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Odłącz jeszcze alternator wraz z rozrusznikiem i wtedy sprawdź pobór prądu. Żadne dodatkowe bajery w aucie ?
alternator na pewno jest kropnięty niech to zrobi elektryk lub kup alternator innej możliwości nie ma w szczegółach to regulator i te trzy diody zakreslone na czerwono oraz wirnik który może być zwarty . powodzenia.
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie nie żebym się czepiał ale jesteś hardkorem :)
tylko co może być przyczyną tak dużego spadku obrotów przy sporym obciążeniu? może mam gdzieś zwarcie albo słabą masę co o tym sądzicie?
alternator zwarcie zwarcie alternator astra zwarcie
volvo silnika programowa przycisk learn schemat wyłącznika bezpieczeństwa
detektor przewodów detektor przewodów
Peugeot 607 3FZ EW12J4 Main Bearing Torque Specs, Bolt Sequence, and TTY Procedure Ulrich Wandich, Kondensich, Kontra – jak zdjąć obudowę kotła, śruby, zatrzaski, instrukcja