Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Który rok tej astry :?:
Tak radio jest przypisane do auta więc kod jest nie potrzebny po wymianę akumulatora. Pewnie tam siedzi CD30. Dopiero po włożeniu innego radia są problemy.
Najpierw zatankuj paliwo
Jak dla mnie to masz padnięty akumulator.
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
A czy kasują ci się np zapisane stacje radiowe?
13.8V to jest żadne ładowanie - albo masz uszkodzony miernik, albo akumulator ma zwarcie którejś celi. Znajdź kogoś kto z całą pewnością określi czy ładowanie jest prawidłowe - ma mieć od 13.9 do 14.4V. Elektrolit nie może wyciekać przez odpowietrzniki, najprawdopodobniej akumulator będzie już na śmietnik.
Chyba to nie woda lecz słaby akumulator.
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
Jakie masz radio?? Jeśli SCxxx to po wpisaniu kodu powinieneś przytrzymać przez chwilę klawisz "AS" aż do "piknięcia" w głośnikach (na włączonym zapłonie)... Pozdrawiam!
Ja stawiam na alternator, wynikiem czego było rozładowanie akumulatora.
Odpalałeś na kable przy rozładowanym akumulatorze?
W autodacie podano 55Ah
Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne...
ah polecam jeszcze przeczyszczenie wszystkich styków
Alternator jest jak najbardziej w porządku. A gotowanie aku świadczy w tym przypadku o jego niesprawności - jest już po prostu wyeksploatowany.
sprwdz mase samocodu
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
Wkładasz największy jaki się zmieści. Większy trwalszy, mniejszy szybciej się zużywa.
hmm kiedys bylem w sklepie u typka ktory sprzedaje akumulatory i tylko akumulatory i powiedzial ze nie jest "zdrowo" wymieniac akumulator na wiekszy amperaż a jak juz to o 5Ah. PS: zobacz w katalogach na ile max moze pozwolic sobie twoj model auta
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
Dostałeś podpowiedź, sprawdziłeś połączenia akumulatora i masy?
Raczej tak, mozesz zdjac sama maskownice i zobaczyc co i jak ale chyba musisz sciagnac caly bok
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Sprawdź masę stag-a pewnie przy akumulatorze podpięta.
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
To może wymień akumulator!
Prawdopodobnie po prostu padł akumulator.
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
Ten "popiół" to po prostu siarczan ołowiu, produkt reakcji elektrolitu (kwas siarkowy) z ołowiem elektrody. Elektrolit nie powinien wydostawać się z wnętrza baterii, ale czasem odrobina... Powierzchnię akumulatora przetrzeć wilgotną szmatką z kurzu i ew. pozostałości elektrolitu, czopy biegunów oczyścić mechanicznie z osadów (dość delikatnie, aby nie...
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
Witam, mam problem: auto Astra H Twintop. W sumie to bardziej pytanie. Na teorię, akumulator rozładowany do zera, jak odpalę na kable, ładowanie 12.8. Po zgaszeniu już go nie odpalę. Akumulator, czy szukać zwarcia?
Po prostu zmierz miernikiem po prostu napięcie akumulatora podczas usterki .
Tak, jest wspólna przyczyna, wspomaganie jest elektryczne, jak brak ładowania owo się wyłacza.
Sprawdź, czy przewód przy klemie nie jest uszkodzony, nadłamany bądź czy druty nie popękały.
Proszę sprawdzić szczelność w ukladzie paliwowym.
55Ah i będzie gites.
Obok akumulatora znajdziesz złącze(wtyczkę ) Tam pomierz.
Tak. Posiada kod. Nie pisz bzdur. CD400 nie jest kodowane tylko logowane. Dodano po 26 Chciałbym odłączyć akumulator od samochodu Możesz odłączyć bez problemów.
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
Wymiana alternatora pomogła
Dokładniej po 11 minutach , radio i zapłon muszą być włączone - i nic nie naciskamy cierpliwie czekamy na - - - -. Następna próba czekasz 2x dłużej etc. Naciska się samo AS bez TP. A cała instrukcja obsługi po polsku jest we właściwym dziale na elektrodzie.
Jeśli masz zwykły gaz (nie sekwencję), to możesz jeździć na samym gazie, bo immo odcina tylko wtrysk. Ja tak przez pół roku jeździłem :) Jeśli chcesz zrobić to porządnie, to trzeba kupić zestaw komputera i odbiornika na stacyjce oraz kluczyk, i przełożyć komputer, odbiornik i pastylkę z kluczyka. Taki zestaw do Astry F to tania sprawa, najtaniej jak...
To tak jak wyżej napisałem.
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
W każdym samochodzie miałem akumulator o pojemności około 30% większej niż zalecana i nigdy nie musiałem doładowywać - wóz z założenie ma być samowystarczalny ;) Każdy z akumulatorów wytrzymał co najmniej 5 lat. W astrze, o której wspomniałem, zamontowany był w chwili zakupu akumulator o pojemności 35% większej od zalecanej - przetrwał u mnie 3 lata,...
No i co teraz oczekujesz od ludzi z forum? Że ktoś manetke Ci sprawdzi i akumulator naladuje czy jak?
wyjmij prawą 12, naciśnij klakson i zobacz czy puszcza elektromagnes lewej 12 jeżeli tak to go wyrzuć
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Mogą jeszcze braż żaróweczki koło lusterek w daszkach przeciwsłonecznych
Idź sobie naładuj akumulator i wszystko się naprawi.
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Witam. Sadze,ze przywieraja microswiche na panelu sterujecym.pozd.
czy ktoś mógłby mnie oświecić jaki powinien być akumulator w astrze 1 1.7 td z 97 roku? ile amper itp?
Proste. Rozbudowanych systemów CA nie należy używać przy niepracującym silniku. Stara zasada.
Słaby akumulator.
Dzień dobry. Panowie, czy akumulator 12V 61Ah 600A nie będzie za mały do Astry H 1.7CDTI - 110KM? Czy posiada ktoś informacje jaki akumulator był montowany fabrycznie w powyższym modelu?
witam. ciekawy temat interesuje mnie czy można z samochodu wyciągać akumulator do ładowania i nie tylko na zimną noc do domu ,czy nic się nie stanie z elektroniką komputerem nic nie padnie. ja posiadam Fiata Albea i w instrukcji obsługi pisze że można wyciągać, A mój znajomy co posiada skodę fabię kłuci się zemną że pod żadnym pozorem nie wolno odłączać...
W przypadku braku poboru prądu odłącz na noc akumulator. Rano sprawdź czy odpali.
Ladowanie na komputerku w Astrze pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku. No dobrze dziekuje bardzo w takim razie, rzecz jasna i tak zapewne kolo zimy nie obejdzie sie bez nowego akumulatora
Nie ma komunikacji , więc nie odpala tutaj jest problem , a nie w akumulatorze.
Już wiesz że wymieniłeś go niepotrzebnie? Teraz zobacz czy na pinie A6 sterownika silnika masz +12V po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Jeśli podłączyli najpierw masę akumulatora a później +. Ale to rzadkie przypadki. Sprawdź czy jest zasilanie i masy na ECU. Może coś pokombinowali z bezpiecznikami.
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Witam. Ja w swoim mam Centre standard 55Ah 460A i już dwa lata dzielnie mi służy bez najmniejszego problemu. Więc z tych co podałeś podobny jest AKUMULATOR CENTRA STANDARD 50AH 450A Dodano po 2 A stary aku właściwie jaki masz?
Po pierwsze posprawdzać wszystkie bezpieczniki i główne przewody zasilania.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Idź po kabelkach do źródła, zmostkuj co trzeba i auto zapali. Pozdrawiam.
Widzialem na forum ze juz byl poruszany taki temat. Odpialem w astrze akumulator i radio sie zakodowalo ... mam kod do tego radia ale nie wiem jak go wpisac??? Czy ktos wie jak to zrobic. Dzieki z gory prosze o szybka odpowiedz, najlepiej mailem ;] Pozdrawiam pezu
Aku masz padnięty i tyle.
Bezpiecznik daj 5A i musi być przy samym akumulatorze.
A nie wyciagałeś akumulatora przypadkiem? Lubi sie to rozprogramować.
musisz zakodowac szyby, tz włączyć zapłon i trzymać przycisk opuszczania do momentu aż zjadą w dół i jeszcze przez 5 sekund i to samo w góre i wszystkie szyby po kolei
nie mam alarmu
No tez jestem zdziwiony bo nie jest to miernik za 20 zł ,myślę że pobór jest prawidłwy.Spróbuje teraz sprawdzić podłączając sie programem diagnostycznym.Mostek wymieniałem ja,robiłem to juz wiele razy.Opel nie jest mój tylko znajomego który był u elektromechanika i stwierdził ,że jest do wymiany mostek ,zazyczył sobie 450 zł za tą przyjemnośc więc kolego...
Witam. Wyciągnięcie panelu nie oznacza całkowitego wyłączenia radia. Mam ten sam problem. Co prawda jak podłączę radio tak że można je włączyć tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce, wszystko jest ok. Gorzej jak podłączę z pominięciem "pomarańczowego przewodu w radyjku". Kilka dni i akumulator rozładowany.
Podłącz go do akumulatora, będzie zapie........ jak szalony
Sprawdziłem kable, sygnały są, A zasilanie jest? Skoro tak, to nie ma potrzeby podłączenia pod akumulator.
Witam.Masz chyba pecha,wygląda to niestety na akumulator .Pozdrawiam Waldec
Wymieniłem akumulator
Sprawdź bezpieczniki, tu opis do Astra3: http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... Warto też sprawdzić bezpiecznik w odbiorniku, bo odwrotne dołożenie klem do zacisków akumulatora niszczy go, przy okazji sprawdzisz, czy kostka ISO jest dociśnięta dokładnie.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Tą masę masz na przednim pasie, blisko akumulatora, a Ty gdzieś pod tapicerkami szukasz...
Sprawdź akumulator.
Alternator można dostać za 50-100 zł na złomie. Szkoda akumulatora.
Jutro sprawdzę
Hejka sorry że tak długo nie odpowiadałem , astra pojechała bo klient nie chce wymieniać akumulatora więc sobie odpuściłem skoro już ma problem z zapłaceniem za akumulator.
To Odpala czy nie Odpala? Mostek na pewno szrot
Mostek prostowniczy do wymiany
akumulator astry silnik astry pasuje astry autoalarm astry
prostownik dławik renault nawigacja carminat mercedes skrzynia manualna
pralka głośno wiruje elektrolux pralka głośno wiruje
Brak wirtualnej klawiatury w Spacetronik S-22 - przyczyny i rozwiązania Radio Blow 9930 - brak reakcji na przyciski